Blokk
Re: Blokk
sziasztok.
szivárog az olaj a fordulatmérö kihajtásnál és szeretnék venni oda uj gumigyürüt de nem találom a szerelési kézikönyvben. Tudnátok segiteni hogy mekkorát kell oda venni?
Ja meg a berugo v válto karnál is van gumigyürü a dekniben. Annak a méreteit is le tudnátok irni?
Köszi szépen, Bálint
szivárog az olaj a fordulatmérö kihajtásnál és szeretnék venni oda uj gumigyürüt de nem találom a szerelési kézikönyvben. Tudnátok segiteni hogy mekkorát kell oda venni?
Ja meg a berugo v válto karnál is van gumigyürü a dekniben. Annak a méreteit is le tudnátok irni?
Köszi szépen, Bálint
Re: Blokk
Köszi a tippeket. A beállitást az eredetileg kiadott javitási könyv alapján csináltam. Csakhát egy kopott berendezésnél....nyakas írta:a 3 as 4es váltó kerekek közötti távolság max 0,1mm a kis ts nél ,ez be van é állitvadkari írta:Üdv mindenkinek!
Továbbra is fenn áll a kérdésem miszerint a 150-es Ts-em kidobálja a 4. sebességet. Nincs ötlete senkinek? Megrendelek hozzá újonnan egy 2-4 es váltofogaskereket plusz egy lánckeréktengelyt(száraskereket) és remélem jó leszha ez a táv ok akkor fogaskerékcsere

Mégegyszer köszi!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
a 3 as 4es váltó kerekek közötti távolság max 0,1mm a kis ts nél ,ez be van é állitvadkari írta:Üdv mindenkinek!
Továbbra is fenn áll a kérdésem miszerint a 150-es Ts-em kidobálja a 4. sebességet. Nincs ötlete senkinek? Megrendelek hozzá újonnan egy 2-4 es váltofogaskereket plusz egy lánckeréktengelyt(száraskereket) és remélem jó lesz


A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
nem biztos, hogy az utángyártott alkatrész segíteni fog. Nekem annak idején kis etz-nél volt olyan gondom, hogy felújítás után az 5.et kidobálta, de egyből vissza is vette. Azt csináltam vele, hogy a lánckerék oldali csapágyat benteb ütöttem kicsit és egy hézagoló gyűrűt tettem be. Többet nem is volt gondom vele többetdkari írta:Üdv mindenkinek!
Továbbra is fenn áll a kérdésem miszerint a 150-es Ts-em kidobálja a 4. sebességet. Nincs ötlete senkinek? Megrendelek hozzá újonnan egy 2-4 es váltofogaskereket plusz egy lánckeréktengelyt(száraskereket) és remélem jó lesz

Re: Blokk
Üdv mindenkinek!
Továbbra is fenn áll a kérdésem miszerint a 150-es Ts-em kidobálja a 4. sebességet. Nincs ötlete senkinek? Megrendelek hozzá újonnan egy 2-4 es váltofogaskereket plusz egy lánckeréktengelyt(száraskereket) és remélem jó lesz
Továbbra is fenn áll a kérdésem miszerint a 150-es Ts-em kidobálja a 4. sebességet. Nincs ötlete senkinek? Megrendelek hozzá újonnan egy 2-4 es váltofogaskereket plusz egy lánckeréktengelyt(száraskereket) és remélem jó lesz

Re: Blokk
véleményem szerint semmi baja sincsen, általában simson lamellákat szoktak beletenni, mert a mérete szinte ugyan az. Le szokták vágni minden második fület, mert az etzben kevesebb van, valószínű ezeknek a nyomát látod a lamellákon.xxgabikaxx írta:Helló!
Kuplunggal kapcsolatban lenne egy kérdésem.Etz 125-ös paripámnak megnéztem a kuplunglamelláit és érdekes dolgot vettem észre.A lamellák oldalán erős kopást vettem észre. http://kepfeltoltes.hu/110321/kopas_www ... es.hu_.jpg
A képen pirossal bejelöltem hogy pontosan hol.Mid a hat helyen el van kopva ha oldalra fordítom a lamellát.És az összes lamella ugyan úgy,ugyan azon a helyen.Mitől lehet ez? Melyik alkatrésszel van a bibi?
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Helló!
Kuplunggal kapcsolatban lenne egy kérdésem.Etz 125-ös paripámnak megnéztem a kuplunglamelláit és érdekes dolgot vettem észre.A lamellák oldalán erős kopást vettem észre. http://kepfeltoltes.hu/110321/kopas_www ... es.hu_.jpg
A képen pirossal bejelöltem hogy pontosan hol.Mid a hat helyen el van kopva ha oldalra fordítom a lamellát.És az összes lamella ugyan úgy,ugyan azon a helyen.Mitől lehet ez? Melyik alkatrésszel van a bibi?
Kuplunggal kapcsolatban lenne egy kérdésem.Etz 125-ös paripámnak megnéztem a kuplunglamelláit és érdekes dolgot vettem észre.A lamellák oldalán erős kopást vettem észre. http://kepfeltoltes.hu/110321/kopas_www ... es.hu_.jpg
A képen pirossal bejelöltem hogy pontosan hol.Mid a hat helyen el van kopva ha oldalra fordítom a lamellát.És az összes lamella ugyan úgy,ugyan azon a helyen.Mitől lehet ez? Melyik alkatrésszel van a bibi?
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

Re: Blokk
én eddig 1:40-el jártam de most 1:33-al fogok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Szerintem túlfordul, és összeér a két fogaskerék...
Sunbim tudna erről mesélni...

Sunbim tudna erről mesélni...




"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Üdv Urak! Pénteken viszem műszakira a motort gondoltam picit megmozgatom. Minden pöpec rajta de valami zavaró hangot hallottam és a következő derült ki: mikor jár a motor surrogó hang jött belőle, amint a berúgónál megigazitottam a gumit elmúlt.Kihúztam egy picit és már szép hangja volt. Vajon mire utalhat ez a hang? Ha hülyeséget kérdeztem nyugodtan írjátok le Üdv Matyifi
Re: Blokk
A persely hejére nem lehet tűgőrgőt tenni.nincs ott edzve,és méretre köszörűlve.nem értem a gépműhelyeseket,lehet kapni tűgőrgős hajtókart is.aÉn mivel kérik azt rakok bele a sonkába.jagerka írta:üdv
lenne egy kérdésem sajnos fötengelyes lett a mocim elvittem megcsináltatni és a hajtókar amit beletettek az lent tügörgős de fent pedig perselyesre csinálták! előtte utánajártam szinte mindenhol perselyesre csinálják fent szerintetek maradjon perselyes vagy inkább vegyek bele tügörgőt azért gondolkodok ilyesmin mert ugye az mzk pörgösebbek mint ugye a jawak és a pancsik amiknél perselyt használtak elvileg. rosszul gondolom? szerintetek?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
A tűgörgőssel a gyárilag előírt 1/50 el de szerintem a persely az kicsit több olajat kíván ha jól emlékszem tanulmányaimra"(de csak mértékkel).Volt egy Es 125 öm is az könyve szerint 1/30 ast irt az gyárilag volt perselyes igaz akkoriba még csak arol 2 volt elterjedve a mostani szintetikus olajakkal szerintem 1/40 is elég.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
köszönöm a gyors válaszokat gyárilag tügörgös igen és valóba szinte csak perselyest lehet kapni 1:40? régebben mennyivel jártál akkor?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Szia nekem is perselyes már vagy 5 éve és semmi baj vele,eleinte én is idegenkedtem tőle(eredetileg nekem már tűgörgős volt gyárilag is) de már ha jól tudom TS hez csak ilyent kapni.Én annyit csinálok,hogy 1/40 est keverek a csere óta természetesen jó minőségű olajból és nekem bírja .jagerka írta:üdv
lenne egy kérdésem sajnos fötengelyes lett a mocim elvittem megcsináltatni és a hajtókar amit beletettek az lent tügörgős de fent pedig perselyesre csinálták! előtte utánajártam szinte mindenhol perselyesre csinálják fent szerintetek maradjon perselyes vagy inkább vegyek bele tügörgőt azért gondolkodok ilyesmin mert ugye az mzk pörgösebbek mint ugye a jawak és a pancsik amiknél perselyt használtak elvileg. rosszul gondolom? szerintetek?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Szerintem hagyhatod perselyesnek. Régebbi megoldás meg talán nem is olyan tartós de legalább nem zörög és a kapható "jó minőségű" taiwani tügörgövel szemben nem tud széthullani és tönkrevágni a hengert meg a dugót.jagerka írta:üdv
lenne egy kérdésem sajnos fötengelyes lett a mocim elvittem megcsináltatni és a hajtókar amit beletettek az lent tügörgős de fent pedig perselyesre csinálták! előtte utánajártam szinte mindenhol perselyesre csinálják fent szerintetek maradjon perselyes vagy inkább vegyek bele tügörgőt azért gondolkodok ilyesmin mert ugye az mzk pörgösebbek mint ugye a jawak és a pancsik amiknél perselyt használtak elvileg. rosszul gondolom? szerintetek?
Re: Blokk
üdv
lenne egy kérdésem sajnos fötengelyes lett a mocim elvittem megcsináltatni és a hajtókar amit beletettek az lent tügörgős de fent pedig perselyesre csinálták! előtte utánajártam szinte mindenhol perselyesre csinálják fent szerintetek maradjon perselyes vagy inkább vegyek bele tügörgőt azért gondolkodok ilyesmin mert ugye az mzk pörgösebbek mint ugye a jawak és a pancsik amiknél perselyt használtak elvileg. rosszul gondolom? szerintetek?
lenne egy kérdésem sajnos fötengelyes lett a mocim elvittem megcsináltatni és a hajtókar amit beletettek az lent tügörgős de fent pedig perselyesre csinálták! előtte utánajártam szinte mindenhol perselyesre csinálják fent szerintetek maradjon perselyes vagy inkább vegyek bele tügörgőt azért gondolkodok ilyesmin mert ugye az mzk pörgösebbek mint ugye a jawak és a pancsik amiknél perselyt használtak elvileg. rosszul gondolom? szerintetek?
Re: Blokk
Elnézést!
Mz-ts 150 tipus.
Mz-ts 150 tipus.
Re: Blokk
250ccm? 125ccm?dkari írta:Sziasztok! Szeretnék segitséget illetve véleményeket kérni tőletek. Nemrég hozzájutottam egy Mz-ts tipusú motorkerékpárhoz. A motor totál leharcolt állapotban került hozzám. "91 óta nem volt forgalomba. Én az utolsó csavarig felújitottam, gyakorlatilag restauráltam. Szürke forgalmis régi rendszámos volt. Egy honapja kapott új forgalmit rendszámot friss műszakit. Eddig minden rendben is volna. De! Mivel nemrég volt csak motorozásra alkalmas idő (egy hete) tudtam kipróbálni hosszab uton. Ekkor tapasztaltam a bajt! Sajnos a 4. sebességet 65-70km/h-nál kidobja főleg emelkedőnél. A helyzet hogy azóta már egyszer szétszedtem a blokkot, mivel 3 garnitura váltohoz valo alkatrészem volt a legjobb állapotunak vélt alkatrészekből ujra összeraktam de a jelenség maradt. Nem tudom mi lehet a gond. Mindenben a legnagyobb körültekintéssel jártam el, megvan a gyári szerelési könyv beállitási,kopásértéki paraméterekkel mégse akar jó lenni. Most már csak az esetleges új alkatrészekben és a Ti tapasztalataitokban bizok, hátha meglesz az ok!
Ha tudtok segitsetek ötletekkel vagy hogy egyáltalán hol kapok 3-4 es fogaskereket meg száraskereket amire a lánckerék van felrakva.
Az ötleteket előre is köszönöm!
Re: Blokk
Sziasztok! Szeretnék segitséget illetve véleményeket kérni tőletek. Nemrég hozzájutottam egy Mz-ts tipusú motorkerékpárhoz. A motor totál leharcolt állapotban került hozzám. "91 óta nem volt forgalomba. Én az utolsó csavarig felújitottam, gyakorlatilag restauráltam. Szürke forgalmis régi rendszámos volt. Egy honapja kapott új forgalmit rendszámot friss műszakit. Eddig minden rendben is volna. De! Mivel nemrég volt csak motorozásra alkalmas idő (egy hete) tudtam kipróbálni hosszab uton. Ekkor tapasztaltam a bajt! Sajnos a 4. sebességet 65-70km/h-nál kidobja főleg emelkedőnél. A helyzet hogy azóta már egyszer szétszedtem a blokkot, mivel 3 garnitura váltohoz valo alkatrészem volt a legjobb állapotunak vélt alkatrészekből ujra összeraktam de a jelenség maradt. Nem tudom mi lehet a gond. Mindenben a legnagyobb körültekintéssel jártam el, megvan a gyári szerelési könyv beállitási,kopásértéki paraméterekkel mégse akar jó lenni. Most már csak az esetleges új alkatrészekben és a Ti tapasztalataitokban bizok, hátha meglesz az ok!
Ha tudtok segitsetek ötletekkel vagy hogy egyáltalán hol kapok 3-4 es fogaskereket meg száraskereket amire a lánckerék van felrakva.
Az ötleteket előre is köszönöm!
Ha tudtok segitsetek ötletekkel vagy hogy egyáltalán hol kapok 3-4 es fogaskereket meg száraskereket amire a lánckerék van felrakva.
Az ötleteket előre is köszönöm!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem is az oldotta megkobra írta:Nekem is ez volt a 250-nél. Bambi rezóval helyre állt. Nincs elgyengülés ha jön egy szél.Nincs visszaváltás.

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
"De függ az alkatodtól, a testtartásodtól. 5555 rpm a kicsinek meg "normális"."
Anno én is 6000ig szoktam használni, egy időben 7000, de az már nem jó a gyári kis ETZnek
Anno én is 6000ig szoktam használni, egy időben 7000, de az már nem jó a gyári kis ETZnek

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem akkor volt ilyen, amikor el volt dugulva a kipuff, és kopott volt a henger. Szélcsendben oké, kis szembeszélben döglik.takzol írta:A segítségeteket kérem! A 125-ös ETZ-m rendkívül érzékeny a legkissebb szélre is . Ha van szembefuvallat, az 5. sebességet nem nagyon tudom használni. Én kezdő MZ-s vagyok, így szívesen fogadom a tanácsaitokat. azt is mondjátok meg, hogy 4. sebességi fokozatban 5200-5600 fordulatot tarthatok-e huzamosabb ideig./ az 70-75km/h/ Szél mentes időben a motor 5. sebességben 90-fölé is eljutok könnyen, de szélben szinte azonnal elgyengül. Várom az észrevételeiteket. Üdv.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Sziatakzol írta:A segítségeteket kérem! A 125-ös ETZ-m rendkívül érzékeny a legkissebb szélre is . Ha van szembefuvallat, az 5. sebességet nem nagyon tudom használni. Én kezdő MZ-s vagyok, így szívesen fogadom a tanácsaitokat. azt is mondjátok meg, hogy 4. sebességi fokozatban 5200-5600 fordulatot tarthatok-e huzamosabb ideig./ az 70-75km/h/ Szél mentes időben a motor 5. sebességben 90-fölé is eljutok könnyen, de szélben szinte azonnal elgyengül. Várom az észrevételeiteket. Üdv.
Ha a géped OK pl:gyújtás,karbi, kipuf...és ahogy a többiek is mondták van még kompressziód is akkor már csak azt teheted amit egyik 120kg-os barátom:egy foggal kisebb első fogaskerék.Sőt ha a géped most veted az is lehet nem a gyári van rajta(elöl)azért is gyengusz.A 125 amúgy sem egy erőgép ezt tudomásul kell venni,viszont hálaképpen nem ehet sokat kb:2,5-3,5 litert/100km en (kb mind egy simson ami tuningos).Ha minden Ok bele kell törődni nem szabad erőltetni úgy sem lesz jobb csak max kinyírod .
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Le kell hajolni. Én nagynál is előszeretettel használom ezt a tuningot. Sokat tud érni...takzol írta:A segítségeteket kérem! A 125-ös ETZ-m rendkívül érzékeny a legkissebb szélre is . Ha van szembefuvallat, az 5. sebességet nem nagyon tudom használni. Én kezdő MZ-s vagyok, így szívesen fogadom a tanácsaitokat. azt is mondjátok meg, hogy 4. sebességi fokozatban 5200-5600 fordulatot tarthatok-e huzamosabb ideig./ az 70-75km/h/ Szél mentes időben a motor 5. sebességben 90-fölé is eljutok könnyen, de szélben szinte azonnal elgyengül. Várom az észrevételeiteket. Üdv.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Ha a beállítások rendben és a kompresszió is normális, akkor:takzol írta:A segítségeteket kérem! A 125-ös ETZ-m rendkívül érzékeny a legkissebb szélre is . Ha van szembefuvallat, az 5. sebességet nem nagyon tudom használni. Én kezdő MZ-s vagyok, így szívesen fogadom a tanácsaitokat. azt is mondjátok meg, hogy 4. sebességi fokozatban 5200-5600 fordulatot tarthatok-e huzamosabb ideig./ az 70-75km/h/ Szél mentes időben a motor 5. sebességben 90-fölé is eljutok könnyen, de szélben szinte azonnal elgyengül. Várom az észrevételeiteket. Üdv.
a 125-ös ilyen... De függ az alkatodtól, a testtartásodtól. 5555 rpm a kicsinek meg "normális".
de én így szeretem a Kicsit!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
A segítségeteket kérem! A 125-ös ETZ-m rendkívül érzékeny a legkissebb szélre is . Ha van szembefuvallat, az 5. sebességet nem nagyon tudom használni. Én kezdő MZ-s vagyok, így szívesen fogadom a tanácsaitokat. azt is mondjátok meg, hogy 4. sebességi fokozatban 5200-5600 fordulatot tarthatok-e huzamosabb ideig./ az 70-75km/h/ Szél mentes időben a motor 5. sebességben 90-fölé is eljutok könnyen, de szélben szinte azonnal elgyengül. Várom az észrevételeiteket. Üdv.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Az gáz mivel most nincs pénz se újra se használtra meg heroltomsem hogy szétszedjem megy ameddig megy alapon lesz csak ne az árok szélén rohadjak le vele valahol a világ végén.Atilla írta:Két különböző fél főtengely összerakva soha nem lesz jó sajnos.nova001155 írta:Én is erre tippeltem sajnos bejött a tippem lehet ettől csörög a gép nincs kicentírozva esetleg normálisan?
Dugattyú úgy álla hengerbe mint Katiba a gyerek csapszeg nem tötyög tűgörgő ép az sem lötyög alsó felső azokkal szerintem nincs baj. De mégis van egyfajta csörgése ami terhelés mellett jelentkezik. Pl.: 90 5.ben elkezdem húzni neki akkor már csörög is de a többi fokozatban is mikor terhelést kap.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Én inkább a (képen 15-ös) csapágyra gyanakodnék. Ha nagyon ráállítod, akkor kicsit nyomja a csapágyat és így terhelve folyton forog, amitől hamar kikészül.plunk írta:A mai tanulás után most jutott egy kis időm átgondolni a dolgot. Nem ismerem a belső lelki világát a gépnek (csak a szerelési videóból meg könyvből ami most rámragadt), így lehet hülyeségeket beszélek, de az lehet hogy a megjelölt 17-es kinyomócsapágy (?) az állítás folyamán ferdén fekszik fel és ez adja a hangot? Sajna ránézni csak következő hétvégén tudok.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Két különböző fél főtengely összerakva soha nem lesz jó sajnos.nova001155 írta:Én is erre tippeltem sajnos bejött a tippem lehet ettől csörög a gép nincs kicentírozva esetleg normálisan?
Dugattyú úgy álla hengerbe mint Katiba a gyerek csapszeg nem tötyög tűgörgő ép az sem lötyög alsó felső azokkal szerintem nincs baj. De mégis van egyfajta csörgése ami terhelés mellett jelentkezik. Pl.: 90 5.ben elkezdem húzni neki akkor már csörög is de a többi fokozatban is mikor terhelést kap.

- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Sziasztok,
Blokkfelújítás után most lett összerakva a gépem (kis ETZ). Jó lett, de kihúzatva kb. 4-5000-es fordulatszámnál érezhető egyfajta remegés. Esetleg ötlet, hogy ez mitől lehet? Lehet ez bármilyen kiegyensúlyozatlanság a blokkon belül, vagy inkább pl. blokk felfüggesztési probléma? Lehet, hogy ez így túl általános kérdés, de ha bármilyen ötletetek, tapasztalatotok van, megköszönöm!
Blokkfelújítás után most lett összerakva a gépem (kis ETZ). Jó lett, de kihúzatva kb. 4-5000-es fordulatszámnál érezhető egyfajta remegés. Esetleg ötlet, hogy ez mitől lehet? Lehet ez bármilyen kiegyensúlyozatlanság a blokkon belül, vagy inkább pl. blokk felfüggesztési probléma? Lehet, hogy ez így túl általános kérdés, de ha bármilyen ötletetek, tapasztalatotok van, megköszönöm!
- plunk
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
- MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
- Tartózkodási hely: Budapest XI
Re: Blokk
A mai tanulás után most jutott egy kis időm átgondolni a dolgot. Nem ismerem a belső lelki világát a gépnek (csak a szerelési videóból meg könyvből ami most rámragadt), így lehet hülyeségeket beszélek, de az lehet hogy a megjelölt 17-es kinyomócsapágy (?) az állítás folyamán ferdén fekszik fel és ez adja a hangot? Sajna ránézni csak következő hétvégén tudok.


- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Én is erre tippeltem sajnos bejött a tippem lehet ettől csörög a gép nincs kicentírozva esetleg normálisan?
Dugattyú úgy álla hengerbe mint Katiba a gyerek csapszeg nem tötyög tűgörgő ép az sem lötyög alsó felső azokkal szerintem nincs baj. De mégis van egyfajta csörgése ami terhelés mellett jelentkezik. Pl.: 90 5.ben elkezdem húzni neki akkor már csörög is de a többi fokozatban is mikor terhelést kap.
Dugattyú úgy álla hengerbe mint Katiba a gyerek csapszeg nem tötyög tűgörgő ép az sem lötyög alsó felső azokkal szerintem nincs baj. De mégis van egyfajta csörgése ami terhelés mellett jelentkezik. Pl.: 90 5.ben elkezdem húzni neki akkor már csörög is de a többi fokozatban is mikor terhelést kap.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
szerintem valamikor rozsda marta és nem az eredeti párja,lehet a kuplungfelölit cserélték, mert valószinü a kúp bekakáltnova001155 írta:Sikeresen kijött a hengerfejemből a menet javítás közben levettem a hengert hogy körül nézzek arra is kicsit meglepett a látvány ha valaki tud erre valami magyarázatot adni hogy miért olyan amilyen az ossza meg velem szerintem látható lesz a képen igaz telós.
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00038.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00037.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00035.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00034.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00033.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00032.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00031.html
Remélem lesz aki tud valamit erről mondani kössz.

A viz szalad, a kő marad!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Sikeresen kijött a hengerfejemből a menet javítás közben levettem a hengert hogy körül nézzek arra is kicsit meglepett a látvány ha valaki tud erre valami magyarázatot adni hogy miért olyan amilyen az ossza meg velem szerintem látható lesz a képen igaz telós.
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00038.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00037.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00035.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00034.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00033.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00032.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00031.html
Remélem lesz aki tud valamit erről mondani kössz.
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00038.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00037.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00035.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00034.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00033.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00032.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00031.html
Remélem lesz aki tud valamit erről mondani kössz.
- plunk
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
- MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
- Tartózkodási hely: Budapest XI
Re: Blokk
Sziasztok!
A kuplungot akartam beállítani mert az új utángyártott kuplungkarral nagyon kint fogott és rövid úton (utolsó 5-8mm), csúszni nem csúszott, de finoman indulni nehéz volt. A kormányon az állítócsavar így is teljesen bent volt. A durva beállítón fordítottunk egy keveset, most már normális helyen kezd fogni a kuplung, de egy furcsa surrogó hang jelentkezik amikor a kart behúzom, kiengedve semmi. Csúszni nem csúszik, az előírt 11mm kb megvan (mérőszalaggal
) a húzóorsó és a blokk közt. A hang hasonlít a kávéfőzőre amikor kifogy belőle a víz. A telefonos felvételen egész jól hallatszik.
Kerestem a topikban minden kuplungos kérdésre, de nem volt hasonló.
Nem tudom ha eredeti helyre visszaállítva jó lenne e.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv.
plunk
SZERK
Rövidebben: Okozhat e bajt a durva beállító rossz pozícióba állítva, ha igen mit tehet tönkre?
A kuplungot akartam beállítani mert az új utángyártott kuplungkarral nagyon kint fogott és rövid úton (utolsó 5-8mm), csúszni nem csúszott, de finoman indulni nehéz volt. A kormányon az állítócsavar így is teljesen bent volt. A durva beállítón fordítottunk egy keveset, most már normális helyen kezd fogni a kuplung, de egy furcsa surrogó hang jelentkezik amikor a kart behúzom, kiengedve semmi. Csúszni nem csúszik, az előírt 11mm kb megvan (mérőszalaggal

Kerestem a topikban minden kuplungos kérdésre, de nem volt hasonló.

Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv.
plunk
SZERK
Rövidebben: Okozhat e bajt a durva beállító rossz pozícióba állítva, ha igen mit tehet tönkre?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
bluerider írta:Üzemanyag nélkül a tank száraz lesz, de akkor hogy fog járni a motor?![]()

arra gondolnak, hogy miután kifogy a nafta, még párat pörög a motor, főleg, ha nagy sebességgel haladt ebben a pillanatban.

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Az a csapágy,amit 350-500Ft között árulnak a boltok,szerintem semmire nem jó.Az anyag többe kerül,amiből készítik.Hol marad az előállítás,szállítás,kereskedelmi haszon...Reálisan kell gondolkodni amikor alkatrészt veszünk,ami gyanúsan olcsó,az nem lehet jó.A FAG,KOYO, teljesen jó,az SKF aránytalanul drága(felesleges többletköltség).feri220 írta:Sziasztok, van valakinek tapasztalata a KBS csapággyal?
Van olyan mint az skf?
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Valamilyen könyvben olvastam,hogy 800-1000km a kétüteműmotor bejáratása.Ez idő alatt ügyelni kell,hogy az üzemanyag ne fogyjon ki,mert ugye ebben van a kenőanyag is,és károsodást okoz a surlódó alkatrészek felületén a "száraz"járás.Matee86 írta:Nem tudom pontosan,mindenki máshogy csinálja a bejáratást.De sztem is 500km alatt biztos összecsiszolódnak a dolgok!feri220 írta: Ez világos, kb. hány kilóméter míg összekopik?
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Blokk
Nem tudom pontosan,mindenki máshogy csinálja a bejáratást.De sztem is 500km alatt biztos összecsiszolódnak a dolgok!feri220 írta: Ez világos, kb. hány kilóméter míg összekopik?

Mert azért az Mz a király....!:)
Re: Blokk
Ez világos, kb. hány kilóméter míg összekopik?Matee86 írta:Akkor azért.... össze kell még kopniaferi220 írta:Üdv, valakinek van valami ötlete hogy 6km megtétele után mért melegszik nagyon fel a henger.
Tavaly volt fúrva, azóta 70kilómétert mentem vele összesen.![]()
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Blokk
Akkor azért.... össze kell még kopniaferi220 írta:Üdv, valakinek van valami ötlete hogy 6km megtétele után mért melegszik nagyon fel a henger.
Tavaly volt fúrva, azóta 70kilómétert mentem vele összesen.


Mert azért az Mz a király....!:)
Re: Blokk
Üdv, valakinek van valami ötlete hogy 6km megtétele után mért melegszik nagyon fel a henger.
Tavaly volt fúrva, azóta 70kilómétert mentem vele összesen.
Tavaly volt fúrva, azóta 70kilómétert mentem vele összesen.
Re: Blokk
Szia!Gery írta:üdv kis ETZ fötengely csapágy bol c3 as KOYO -t 1300ft ért vettem![]()
.(bontatlan csomagolás) jó ár érte? amugy mien árban mozognak?
Szerintem jó árban vetted. A FAG ára a következő:
CSAPÁGY 6304 C3 FAG
Ár: 1.925 Ft + Áfa (Br. 2.406 Ft)
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv Mesterek!
Felújításkor a 3 gyűrűs dugattyúmra csak kettőt rakott a mester, mondván jó minőségű és elég. Nem fog gondot okozni, esetleg jobban billegni a dugó? ES 250/2
köszi!
kr
Felújításkor a 3 gyűrűs dugattyúmra csak kettőt rakott a mester, mondván jó minőségű és elég. Nem fog gondot okozni, esetleg jobban billegni a dugó? ES 250/2
köszi!
kr
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Üdv mindenkinek.
Ma érdekes tapasztalattal lettem gazdagabb:motorozás közben észrevettem,hogy mindig gyengében emel ki a kuplungom a TS 125 MZ-n.Gondoltam a bovden adja meg magát de amikor hazaérve szétszedtem látom azzal semmi baj nincs,kis keresgélés után látom is a bűnöst.A kuplungpálca"vége (ami a kinyomó csigába megy bele)szabályosan kettéhasadt!Nem semmi ilyent még ne láttam de ezek szerint a német acél tűrése is véges(alig bírt ki 26 évet és közel 130 000km -ert).Még szerencse hogy volt bontott cseredarabom gondolom ilyent már nem kapni. Minden kis MZ és ETZ s kollégának ajánlom időnként ezt a jelentéktelen alkatrészt is ellenőrizni érdemes mivel nagyon kellemetlen tudna lenni bizonyos helyzetekben.Ja és a kis csapágygolyó is lényeges aminek felütközik nekem az is lapos volt már!Remélem tudok segíteni és más nem esik bele az én hibámba bocs a sok szövegért.


Ma érdekes tapasztalattal lettem gazdagabb:motorozás közben észrevettem,hogy mindig gyengében emel ki a kuplungom a TS 125 MZ-n.Gondoltam a bovden adja meg magát de amikor hazaérve szétszedtem látom azzal semmi baj nincs,kis keresgélés után látom is a bűnöst.A kuplungpálca"vége (ami a kinyomó csigába megy bele)szabályosan kettéhasadt!Nem semmi ilyent még ne láttam de ezek szerint a német acél tűrése is véges(alig bírt ki 26 évet és közel 130 000km -ert).Még szerencse hogy volt bontott cseredarabom gondolom ilyent már nem kapni. Minden kis MZ és ETZ s kollégának ajánlom időnként ezt a jelentéktelen alkatrészt is ellenőrizni érdemes mivel nagyon kellemetlen tudna lenni bizonyos helyzetekben.Ja és a kis csapágygolyó is lényeges aminek felütközik nekem az is lapos volt már!Remélem tudok segíteni és más nem esik bele az én hibámba bocs a sok szövegért.


MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen ottvan, de a hézagolók felfekszenek a főtengely vállain és ezek között játszik a menesztő.KARY írta:Csak azért nem értem ezt a fogaskerékzörgést, mert ugye a kuplung alatt ott van az a rugós alátéttárcsa, azért az nem gyengén feszíti, alig tudtam feltenni a kuplungot.
Re: Blokk
Sziasztok!
ETZ 250-es kuolungal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Mégpedig az, hogy miért szorul
Már darabokra szedtem a kuplungot és nem találtam benne látható hibát. Miután összeraktam még mindíg szorult, ezután kicseréltem a inyomó szerkezetét de ez sem volt megoldás.
Mi a hiba? A segítségeteket előre is köszi
ETZ 250-es kuolungal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Mégpedig az, hogy miért szorul


Már darabokra szedtem a kuplungot és nem találtam benne látható hibát. Miután összeraktam még mindíg szorult, ezután kicseréltem a inyomó szerkezetét de ez sem volt megoldás.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Mi a hiba? A segítségeteket előre is köszi

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég