Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
"dkari"-nak. Írtam neked (is) a veterános fórumon. Valószínűleg már megoldódott a probléma.
Re: Elektronika
- Lengyelországban is lopnak? Hihetetlen!kudlaty2007 írta:My alarm in MZ

- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Csak örülök,hogy végre jó a gép. Ennyi vesződés,idegeskedés utánGyula-bá írta:- még annyi sem. Napokig gondolkodtam azon, hogy újra megszólaljak a témában vagy sem de nagyon bosszant a dolog, nem fér a fejembe, hogy miután "gabika" barátunk 04.10-én kétségbe esetten kért ezen a fórumon segítséget hogyan jutott el a 04.21.-ei (közben 11 napot szenvedett) ömlengésigdkari írta:És még olcsóbb is lett volna ha jól emlékszem max 12ezer- valószínűleg én vagyok a hülye mert nem értem.xxgabikaxx írta:Végre megoldódott a gyújtásproblémám! : ... Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.
Előbb kellett volna vennem ilyet.![]()
(félre értés ne essen, az bosszant, hogy nem értek valamit)

Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

- kudlaty2007
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
- Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój
Re: Elektronika
My alarm in MZ
http://youtu.be/2QxdIwO2M4c
http://youtu.be/2QxdIwO2M4c
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Re: Elektronika
- még annyi sem. Napokig gondolkodtam azon, hogy újra megszólaljak a témában vagy sem de nagyon bosszant a dolog, nem fér a fejembe, hogy miután "gabika" barátunk 04.10-én kétségbe esetten kért ezen a fórumon segítséget hogyan jutott el a 04.21.-ei (közben 11 napot szenvedett) ömlengésigdkari írta:És még olcsóbb is lett volna ha jól emlékszem max 12ezer
- valószínűleg én vagyok a hülye mert nem értem.xxgabikaxx írta:Végre megoldódott a gyújtásproblémám! : ... Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.
Előbb kellett volna vennem ilyet.![]()

Re: Elektronika
"Előbb kellett volna vennem ilyet. 
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is."
És még olcsóbb is lett volna ha jól emlékszem max 12ezer
Azért itt is jól elszálltak az árak, bár talán a tartósság is növekedett az árral

Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is."
És még olcsóbb is lett volna ha jól emlékszem max 12ezer

Azért itt is jól elszálltak az árak, bár talán a tartósság is növekedett az árral

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ja ja "vissza a jövőbe"....



Re: Elektronika
[quote="Perec"]Ezt sem tudom elégszer elolvasni, nagyon megkívántam ezt a gyújtást! Látom magam előtt, hogy felrakom és nem lehet egyest kapcsolni, mert mindent felszántva leégeti magáról a gumit a gépem. Pöpec írás!
Ha raknál mellé egy fluxuskondenzátort is az mekkora buli volna! 


Re: Elektronika
- a véleményem nem változott, utcai szoci motor esetében ablakon kidobott pénz de ha telik rá lehet vele szórakozni.allllli írta:Mi a véleményetek a pár hozzászólással lentebbi iridiumos gyertya tapasztalathoz?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Ezt sem tudom elégszer elolvasni, nagyon megkívántam ezt a gyújtást! Látom magam előtt, hogy felrakom és nem lehet egyest kapcsolni, mert mindent felszántva leégeti magáról a gumit a gépem. Pöpec írás!
"A gép ettől a gyújtástól pörög mint az állat. Régebben rátettem egy kisebb első lánckereket,hogy nyomatékosabb legyen.bár nem ment gyorsan de erős volt. Hát ezzel a gyújtással nem jó az a lánckerék
másodikba indultam el és hegyen-völgyön 5.-ben mentem, még városban is 
A nagyobb lánckerékkel 120 km/h mentem
Ezzel a gyújtással nagyon harapós lett a motor,nem torpan meg,egyenletes az alapjárat, ha húzom neki akkor megy.
Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.
Előbb kellett volna vennem ilyet.
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is.
Nagyon szépen köszönöm Szabinak"
"A gép ettől a gyújtástól pörög mint az állat. Régebben rátettem egy kisebb első lánckereket,hogy nyomatékosabb legyen.bár nem ment gyorsan de erős volt. Hát ezzel a gyújtással nem jó az a lánckerék


A nagyobb lánckerékkel 120 km/h mentem

Ezzel a gyújtással nagyon harapós lett a motor,nem torpan meg,egyenletes az alapjárat, ha húzom neki akkor megy.
Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.
Előbb kellett volna vennem ilyet.

Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is.
Nagyon szépen köszönöm Szabinak"
Re: Elektronika
-Perec írta:Ezt olvastam a plazmáról, ez igaz??? Lehet, hogy benzin sem kell, csak egy kis párás levegő?


- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Ezt olvastam a plazmáról, ez igaz??? Lehet, hogy benzin sem kell, csak egy kis párás levegő?
"A gyárinál jóval intenzívebb gyújtószikrával és plusz erre még a kondis plazmagyújtás ( 100pF 30kV ) használatával pl. a karburátoros 50cm3-es 2T motor nagyon könnyen indul, +10°C-ig nem kell a szivatót sem használni, a többszörösen is felerősített gyújtószikra biztos hidegindítást, már alacsony fordulattól is motor nyomaték növekedést, alacsonyabb fogyasztást produkál.
2T olaj minden gond nélkül elég a gyárinál nagyobb mennyiség használata esetén is ( 1:26 ) , pl. az Arol2T is, kék füst nincs!"
"A gyárinál jóval intenzívebb gyújtószikrával és plusz erre még a kondis plazmagyújtás ( 100pF 30kV ) használatával pl. a karburátoros 50cm3-es 2T motor nagyon könnyen indul, +10°C-ig nem kell a szivatót sem használni, a többszörösen is felerősített gyújtószikra biztos hidegindítást, már alacsony fordulattól is motor nyomaték növekedést, alacsonyabb fogyasztást produkál.
2T olaj minden gond nélkül elég a gyárinál nagyobb mennyiség használata esetén is ( 1:26 ) , pl. az Arol2T is, kék füst nincs!"
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
A plazma gyújtásomhoz kiváló lenne.allllli írta:Mi a véleményetek a pár hozzászólással lentebbi iridiumos gyertya tapasztalathoz?
Mert a legnagyobb terhelés, pont a középső elektródán van.


Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Mi a véleményetek a pár hozzászólással lentebbi iridiumos gyertya tapasztalathoz?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem tartozol semmivel, bármi kérdésed van, nyugodtan kérdezz!xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Végre megoldódott a gyújtásproblémám!![]()
Vettem Szabitól Hall jeladós gyújtást. Kérdeztem tőle,hogy melyiket ajánlja.Mondta,hogy van egy drágábbik amit nemrég fejlesztett ki.Gondoltam nem szórakozok,megveszem a jobbat bármibe is kerül.
Megjött a csomag,még aznap felszereltem.
Elkezdtem indikátor órázni,keresni a felső/alsó holtpontot.Nézni a szikrát,hogy hol gyújt,hol nem. A szikra szerint mindig az alsó holtponton gyújtott,amit ide le is írtam. Egyszerűen sehogy se tudtam beállítani,hogy jó legyen.
(Hozzáteszem,hogy egyszer nem próbáltam beindítani a motort,csak méritsgéltem)
Szabinak is írtam,hogy mi a probléma, ő ahogy tudott segített. A végén már arra jutottunk,hogy amit adott esztergált alubütyök,reszeljem be 180°-al eltolva.
Mielőtt nekiálltam volna mókolni,gondoltam nem érdekel a szikra,nem érdekel az indikátor óra,nem érdekel a kis led ami a jeladóra van forrasztva és azzal be lehet állítani az előgyújtást, felteszek mindent ahogy van,középre állítva az alaplapot. 2. rúgásra beindultFogtam is a fejem,hogy mekkora marha vagyok.
A lényeg,hogy iszonyat egyszerű ez a kis gyújtás. Leveszed a régit,felteszed az újat,gyújtás,berúgod és megy.
Végre örültem,hogy elindul. Amint beindult,felpörgött az alapjárat 4000-re, állítani is kellet az alapjáratcsavaron(egyből észrevenni a tisztább égést)
Na hát elindultam vele.
Már az első körben észrevettem,hogy magasabb fordulaton bedadog a gép.Néha,teljesen randomra kihagyott a gyújtás.Nagyon zavaró volt mert emiatt rángatott a motor.
Végignéztem a vezetékeket,hátha lehúzódott egy vagy csak éppen érintkezik,de nem találtam a hibát.
Ekkor írta Szabi ezt a hozzászólást:
ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.
Egy kis instrukció a gyújtáshoz:
Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!
1. kapcsolóállás:
ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.
2. kapcsolóállás:
Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)
3. kapcsolóállás:
Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.
Potik beállítása:
POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!
POT2 poti:
A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.
Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.
Van a kis dobozban 3 kapcsoló meg 2 poti. Elkezdtem kísérletezni. Először kipróbáltam a jel invertálást,azzal nem sokra mentem.
A 2. potit eltekertem kb 2 mm-t,tehát középre állítottam. Berúgtam és láss csodáát... Eltűnt a dadogás.
Észrevételem:
A gép ettől a gyújtástól pörög mint az állat. Régebben rátettem egy kisebb első lánckereket,hogy nyomatékosabb legyen.bár nem ment gyorsan de erős volt. Hát ezzel a gyújtással nem jó az a lánckerékmásodikba indultam el és hegyen-völgyön 5.-ben mentem, még városban is
A nagyobb lánckerékkel 120 km/h mentem![]()
Ezzel a gyújtással nagyon harapós lett a motor,nem torpan meg,egyenletes az alapjárat, ha húzom neki akkor megy.
Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.
Előbb kellett volna vennem ilyet.![]()
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is.
Nagyon szépen köszönöm Szabinak a gyújtást,és hogy mennyit segített! Pár korsó sörrel tartozom neki
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
- tapasztalatom szerint egyértelműen nem érdemes vesződni vele.moyos írta:van két db használhatatlan akksim. Érdemes velük próbálkozni?
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Egy korsóval ő is jön Neked a fórum-shop szövegért!xxgabikaxx írta:
Van a kis dobozban 3 kapcsoló meg 2 poti. Elkezdtem kísérletezni. Először kipróbáltam a jel invertálást,azzal nem sokra mentem.
A 2. potit eltekertem kb 2 mm-t,tehát középre állítottam. Berúgtam és láss csodáát... Eltűnt a dadogás.
Észrevételem:
A gép ettől a gyújtástól pörög mint az állat. Régebben rátettem egy kisebb első lánckereket,hogy nyomatékosabb legyen.bár nem ment gyorsan de erős volt. Hát ezzel a gyújtással nem jó az a lánckerékmásodikba indultam el és hegyen-völgyön 5.-ben mentem, még városban is
A nagyobb lánckerékkel 120 km/h mentem![]()
Ezzel a gyújtással nagyon harapós lett a motor,nem torpan meg,egyenletes az alapjárat, ha húzom neki akkor megy.
Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.
Előbb kellett volna vennem ilyet.![]()
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is.
Nagyon szépen köszönöm Szabinak a gyújtást,és hogy mennyit segített! Pár korsó sörrel tartozom neki
Gratula a jó vételhez, és sok hibamentes kilométert vele!
Egyéb: van két db használhatatlan akksim. Érdemes velük próbálkozni? Úgymint szétszedés, kipucolás, majd újra feltöltés. azután csoda várása, hogy veszi és tartja-e a töltést. Egy akksival már próbálkoztam korábban így. Az vette a töltést, valamelyest tárolta is, de egy hét alatt lemerült... Ennek fényében érdeklődöm, hogy érdemes-e időt áldozni rá, mert van más tennivaló is szabadidőben.
Üdv:
moyos
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Sziasztok!
Végre megoldódott a gyújtásproblémám!
Vettem Szabitól Hall jeladós gyújtást. Kérdeztem tőle,hogy melyiket ajánlja.Mondta,hogy van egy drágábbik amit nemrég fejlesztett ki.Gondoltam nem szórakozok,megveszem a jobbat bármibe is kerül.
Megjött a csomag,még aznap felszereltem.
Elkezdtem indikátor órázni,keresni a felső/alsó holtpontot.Nézni a szikrát,hogy hol gyújt,hol nem. A szikra szerint mindig az alsó holtponton gyújtott,amit ide le is írtam. Egyszerűen sehogy se tudtam beállítani,hogy jó legyen.
(Hozzáteszem,hogy egyszer nem próbáltam beindítani a motort,csak méritsgéltem)
Szabinak is írtam,hogy mi a probléma, ő ahogy tudott segített. A végén már arra jutottunk,hogy amit adott esztergált alubütyök,reszeljem be 180°-al eltolva.
Mielőtt nekiálltam volna mókolni,gondoltam nem érdekel a szikra,nem érdekel az indikátor óra,nem érdekel a kis led ami a jeladóra van forrasztva és azzal be lehet állítani az előgyújtást, felteszek mindent ahogy van,középre állítva az alaplapot. 2. rúgásra beindult
Fogtam is a fejem,hogy mekkora marha vagyok.
A lényeg,hogy iszonyat egyszerű ez a kis gyújtás. Leveszed a régit,felteszed az újat,gyújtás,berúgod és megy.
Végre örültem,hogy elindul. Amint beindult,felpörgött az alapjárat 4000-re, állítani is kellet az alapjáratcsavaron
(egyből észrevenni a tisztább égést)
Na hát elindultam vele.
Már az első körben észrevettem,hogy magasabb fordulaton bedadog a gép.Néha,teljesen randomra kihagyott a gyújtás.Nagyon zavaró volt mert emiatt rángatott a motor.
Végignéztem a vezetékeket,hátha lehúzódott egy vagy csak éppen érintkezik,de nem találtam a hibát.
Ekkor írta Szabi ezt a hozzászólást:
A 2. potit eltekertem kb 2 mm-t,tehát középre állítottam. Berúgtam és láss csodáát... Eltűnt a dadogás.
Észrevételem:
A gép ettől a gyújtástól pörög mint az állat. Régebben rátettem egy kisebb első lánckereket,hogy nyomatékosabb legyen.bár nem ment gyorsan de erős volt. Hát ezzel a gyújtással nem jó az a lánckerék
másodikba indultam el és hegyen-völgyön 5.-ben mentem, még városban is 
A nagyobb lánckerékkel 120 km/h mentem
Ezzel a gyújtással nagyon harapós lett a motor,nem torpan meg,egyenletes az alapjárat, ha húzom neki akkor megy.
Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.
Előbb kellett volna vennem ilyet.
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is.
Nagyon szépen köszönöm Szabinak a gyújtást,és hogy mennyit segített! Pár korsó sörrel tartozom neki
Végre megoldódott a gyújtásproblémám!

Vettem Szabitól Hall jeladós gyújtást. Kérdeztem tőle,hogy melyiket ajánlja.Mondta,hogy van egy drágábbik amit nemrég fejlesztett ki.Gondoltam nem szórakozok,megveszem a jobbat bármibe is kerül.
Megjött a csomag,még aznap felszereltem.
Elkezdtem indikátor órázni,keresni a felső/alsó holtpontot.Nézni a szikrát,hogy hol gyújt,hol nem. A szikra szerint mindig az alsó holtponton gyújtott,amit ide le is írtam. Egyszerűen sehogy se tudtam beállítani,hogy jó legyen.
(Hozzáteszem,hogy egyszer nem próbáltam beindítani a motort,csak méritsgéltem)
Szabinak is írtam,hogy mi a probléma, ő ahogy tudott segített. A végén már arra jutottunk,hogy amit adott esztergált alubütyök,reszeljem be 180°-al eltolva.
Mielőtt nekiálltam volna mókolni,gondoltam nem érdekel a szikra,nem érdekel az indikátor óra,nem érdekel a kis led ami a jeladóra van forrasztva és azzal be lehet állítani az előgyújtást, felteszek mindent ahogy van,középre állítva az alaplapot. 2. rúgásra beindult

A lényeg,hogy iszonyat egyszerű ez a kis gyújtás. Leveszed a régit,felteszed az újat,gyújtás,berúgod és megy.
Végre örültem,hogy elindul. Amint beindult,felpörgött az alapjárat 4000-re, állítani is kellet az alapjáratcsavaron

Na hát elindultam vele.
Már az első körben észrevettem,hogy magasabb fordulaton bedadog a gép.Néha,teljesen randomra kihagyott a gyújtás.Nagyon zavaró volt mert emiatt rángatott a motor.
Végignéztem a vezetékeket,hátha lehúzódott egy vagy csak éppen érintkezik,de nem találtam a hibát.
Ekkor írta Szabi ezt a hozzászólást:
Van a kis dobozban 3 kapcsoló meg 2 poti. Elkezdtem kísérletezni. Először kipróbáltam a jel invertálást,azzal nem sokra mentem.sub-ee írta:xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.
Egy kis instrukció a gyújtáshoz:
Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!
1. kapcsolóállás:
ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.
2. kapcsolóállás:
Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)
3. kapcsolóállás:
Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.
Potik beállítása:
POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!
POT2 poti:
A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.
Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.
Üdv.: Sub-ee
A 2. potit eltekertem kb 2 mm-t,tehát középre állítottam. Berúgtam és láss csodáát... Eltűnt a dadogás.

Észrevételem:
A gép ettől a gyújtástól pörög mint az állat. Régebben rátettem egy kisebb első lánckereket,hogy nyomatékosabb legyen.bár nem ment gyorsan de erős volt. Hát ezzel a gyújtással nem jó az a lánckerék


A nagyobb lánckerékkel 120 km/h mentem

Ezzel a gyújtással nagyon harapós lett a motor,nem torpan meg,egyenletes az alapjárat, ha húzom neki akkor megy.
Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.
Előbb kellett volna vennem ilyet.

Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is.
Nagyon szépen köszönöm Szabinak a gyújtást,és hogy mennyit segített! Pár korsó sörrel tartozom neki

Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
"A gyűrűlégrés
Az NGK gyertyakutatói a probléma egy másik megoldását dolgozták ki. A fotókon látszik, hogy a szigetelőcsúcsból vagy szigetelőorrból a középső elektróda „gyűrűlégrés” geometriai kialakítással lép ki. Első ránézésre nem tűnik szerencsés megoldásnak, hiszen a szennyeződés (korom, tüzelőanyag, olaj) a résekben szeret megbújni, tehát még nagyobb lesz a söntölődés veszélye. A kutatások azonban azt mutatták, hogy a gyújtás pillanatában az elektróda körül kialakuló villamos erőtér, illetve az erőtér-„pulzálás” – a kapacitáson felhalmozódott töltés kisülése – ezt a teret, a gyűrűlégrést, gyorsan és hatékonyan kitisztítja. Tehát a kerámiafelület egésze lehet szennyezett, a gyűrűlégrés tiszta lesz (az NGK grafikájaésfotójaeztérzékletesenbemutatja), és a gyertyaelektródákon azonnal kialakul a gyújtóív.
Ezt a gyertyát kritikus esetek problémamegoldójának is tekintik, melynek két speciális alkalmazási területe is van. Az egyik a versenyautók motorjainál jelentkezik.[...]
A másik eset a veterán autóké, motoroké – a valódi veteránokról és az elhanyagolt műszaki állapotú vagy csak megkopott öregekről van szó. Talán nem kell részletezni, hogy ott mit kell szennyeződésben a gyertyának elviselnie, és mégis jól teljesítenie. Ilyen esetekben kell – javasolja az NGK – a gyűrűlégrés hézagú irídiumgyertya.
A vékony jobb
Itt térjünk rá arra, hogy a gyújtás szempontjából a vékony elektróda miért jó! A vékony elektródából kilépő íváramcsatorna koncentráltabb, az első plazmafázisa intenzívebb, így a keverékben a tűzfészek kialakítása határozottabb. Az ívet nagyobb légrésben lehet fenntartani. A vékony elektróda erőtere koncentráltabb, elektronemissziója határozottabb, és kisebb szekunderfeszültségnél már bekövetkezik, mint a mai hagyományos gyertyák vastagabb középső elektródáinál. Van még egy nagyon fontos tényező: a vékony elektróda a tűzfészek közvetlen környezetében kisebb hőelvonású, így az ív energiájából több hőt tud átadni a keveréknek."
Ezeket találtam...remélem igazuk van!
Az NGK gyertyakutatói a probléma egy másik megoldását dolgozták ki. A fotókon látszik, hogy a szigetelőcsúcsból vagy szigetelőorrból a középső elektróda „gyűrűlégrés” geometriai kialakítással lép ki. Első ránézésre nem tűnik szerencsés megoldásnak, hiszen a szennyeződés (korom, tüzelőanyag, olaj) a résekben szeret megbújni, tehát még nagyobb lesz a söntölődés veszélye. A kutatások azonban azt mutatták, hogy a gyújtás pillanatában az elektróda körül kialakuló villamos erőtér, illetve az erőtér-„pulzálás” – a kapacitáson felhalmozódott töltés kisülése – ezt a teret, a gyűrűlégrést, gyorsan és hatékonyan kitisztítja. Tehát a kerámiafelület egésze lehet szennyezett, a gyűrűlégrés tiszta lesz (az NGK grafikájaésfotójaeztérzékletesenbemutatja), és a gyertyaelektródákon azonnal kialakul a gyújtóív.
Ezt a gyertyát kritikus esetek problémamegoldójának is tekintik, melynek két speciális alkalmazási területe is van. Az egyik a versenyautók motorjainál jelentkezik.[...]
A másik eset a veterán autóké, motoroké – a valódi veteránokról és az elhanyagolt műszaki állapotú vagy csak megkopott öregekről van szó. Talán nem kell részletezni, hogy ott mit kell szennyeződésben a gyertyának elviselnie, és mégis jól teljesítenie. Ilyen esetekben kell – javasolja az NGK – a gyűrűlégrés hézagú irídiumgyertya.
A vékony jobb
Itt térjünk rá arra, hogy a gyújtás szempontjából a vékony elektróda miért jó! A vékony elektródából kilépő íváramcsatorna koncentráltabb, az első plazmafázisa intenzívebb, így a keverékben a tűzfészek kialakítása határozottabb. Az ívet nagyobb légrésben lehet fenntartani. A vékony elektróda erőtere koncentráltabb, elektronemissziója határozottabb, és kisebb szekunderfeszültségnél már bekövetkezik, mint a mai hagyományos gyertyák vastagabb középső elektródáinál. Van még egy nagyon fontos tényező: a vékony elektróda a tűzfészek közvetlen környezetében kisebb hőelvonású, így az ív energiájából több hőt tud átadni a keveréknek."
Ezeket találtam...remélem igazuk van!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Na végre volt időm alátéteket keresni/gyártani a hosszúmenetes Bosch iridiumos gyertyához és kipróbáltam a mocimban. Olyan jó lett tőle a motor!!!.....mint eddig
Semmi változást nem érzek, mondjuk nem hajtottam a gépet, csak pöfögtem. Talán valamivel tökéletesebb lesz az égés, mivel egy pontra koncentrálódik a szikra és ezáltal csökken a fogyasztás, de ez majd kiderül. Viszont a hőértéke nagyon magas lehet, mert turbós VW-ben volt.




A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára allllli 2013.04.23. 18:26-kor.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
sub-ee írta:nyemi írta:
Szia Sub-ee
Már elnézést, de én felét se értem, hogy mi miket (és minek) állít? Mert az „invertálás” fordítást jelent, és akkor hogy is növeli meg az PIC-nek bemenetén a jelet?
Ha lehetne, akkor egy kicsit részletesebben.
Mert ez itt az előgyújtást állítja az tuti.![]()
Nézzétek meg legújabb teszt videómat:
Köszönöm nyemi.
Valóba, az inverz a mínusz 1x-es! Szorzót kellett volna írnom, szorzóval látja el a jeladó jelét. Ezáltal egy stabil jelet előállítva. Az előgyújtásszög szabályzás módosítását TTL kommunikációval oldottad meg, vagy simán ICSP-n keresztül írod a gyújtást, ha módosítani szeretnél a görbén?
Üdv.:Sub-ee
Szia
TTL -el nem, semmikép se, még tervbe sincs, hogy monitor programot készítek hozzá.
Ennek fő oka hogy nagyon lelassítja a reagálási idejét a mikrokontrollernek (sok lesz az algoritmus idő), és ez egy 2T vezérlésnél ez nem engedhető meg.
Ezért 4T-hez láttam már jól működő elgyújtás vezérlőt (monitor programost), de 2T-hez még nem.
Mondanám, hogy ICSP-n keresztül, de úgy sem mert kész hexek vannak amit a mikrokontrollerbe kell beégetni majd az áramkörbe, egy tokba helyezni.
Lásd ezt az oldalt: http://www.transmic.net/
Ezek is működnek, persze úgy ahogy

Ez az ok:a programba az alacsony fordulat lekezelés hiánya (és ezeregy még, de arra nem térek most ki).
Ez meg itt (ellen példaként)az én programom:https://picasaweb.google.com/1106774928 ... 9272854050
Azért érzed a különbséget.

Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
nyemi írta:
Szia Sub-ee
Már elnézést, de én felét se értem, hogy mi miket (és minek) állít? Mert az „invertálás” fordítást jelent, és akkor hogy is növeli meg az PIC-nek bemenetén a jelet?
Ha lehetne, akkor egy kicsit részletesebben.
Mert ez itt az előgyújtást állítja az tuti.![]()
Nézzétek meg legújabb teszt videómat:
Köszönöm nyemi.
Valóba, az inverz a mínusz 1x-es! Szorzót kellett volna írnom, szorzóval látja el a jeladó jelét. Ezáltal egy stabil jelet előállítva. Az előgyújtásszög szabályzás módosítását TTL kommunikációval oldottad meg, vagy simán ICSP-n keresztül írod a gyújtást, ha módosítani szeretnél a görbén?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Azt írta, ha melegszik, úgy esik vissza a teljesítmény, dugattyú illesztési hézagra is utalhat, de ha előtte rendesen ment a motor, akkor bizony ez gyújtótrafó probléma lesz, vagy csak simán nem folyik át elég benzin az üzemanyag rendszerén, de ez nem 2-3 kilométer után jelentkezne, hanem sokkal hamarabb.Gyula-bá írta:- azt értem, hogy ettől nem megy a gép de miért rángat? nem értem.sub-ee írta:Elfogyott a kompresszió, vagy nem jó a dugattyú illesztési hézaga.
Üdv.: Sub-ee
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sub-ee 2013.04.21. 12:34-kor.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
sub-ee írta:xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.
Egy kis instrukció a gyújtáshoz:
Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!
1. kapcsolóállás:
ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.
2. kapcsolóállás:
Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)
3. kapcsolóállás:
Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.
Potik beállítása:
POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!
POT2 poti:
A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.
Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.
Üdv.: Sub-ee
Szia Sub-ee
Már elnézést, de én felét se értem, hogy mi miket (és minek) állít? Mert az „invertálás” fordítást jelent, és akkor hogy is növeli meg az PIC-nek bemenetén a jelet?
Ha lehetne, akkor egy kicsit részletesebben.
Mert ez itt az előgyújtást állítja az tuti.

Nézzétek meg legújabb teszt videómat:
Köszönöm nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nagy terhelésen nem kap elég benzint, a benzincsapot nézd meg, hogy jön-e a benzin rendesen, meg karburátort, úszószintet, fúvókákat.maate9410 írta:Hello!
Olyan problémám van, hogy az etz 150esem 1,2ben szépen kipörög és jól gyorsul, de 3ban és 4ben elveszik az erő. nem megy a fordulatszám 5000 fölé, és 70 a max sebesség de azt is csak nagy nehezen éri el. 4-5000 fordulaton elkezd rángatni a motor és mintha nem járna egyenletesen, és ahogy melegszik úgy esik vissza a teljesítmény, 2-3km után visszaesik a max sebesség 50re.
előre is köszönöm a segítséget
Re: Elektronika
- azt értem, hogy ettől nem megy a gép de miért rángat? nem értem.sub-ee írta:Elfogyott a kompresszió, vagy nem jó a dugattyú illesztési hézaga.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziamaate9410 írta:Hello!
Olyan problémám van, hogy az etz 150esem 1,2ben szépen kipörög és jól gyorsul, de 3ban és 4ben elveszik az erő. nem megy a fordulatszám 5000 fölé, és 70 a max sebesség de azt is csak nagy nehezen éri el. 4-5000 fordulaton elkezd rángatni a motor és mintha nem járna egyenletesen, és ahogy melegszik úgy esik vissza a teljesítmény, 2-3km után visszaesik a max sebesség 50re.
előre is köszönöm a segítséget
Elfogyott a kompresszió, vagy nem jó a dugattyú illesztési hézaga.
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Hello!
Olyan problémám van, hogy az etz 150esem 1,2ben szépen kipörög és jól gyorsul, de 3ban és 4ben elveszik az erő. nem megy a fordulatszám 5000 fölé, és 70 a max sebesség de azt is csak nagy nehezen éri el. 4-5000 fordulaton elkezd rángatni a motor és mintha nem járna egyenletesen, és ahogy melegszik úgy esik vissza a teljesítmény, 2-3km után visszaesik a max sebesség 50re.
előre is köszönöm a segítséget
Olyan problémám van, hogy az etz 150esem 1,2ben szépen kipörög és jól gyorsul, de 3ban és 4ben elveszik az erő. nem megy a fordulatszám 5000 fölé, és 70 a max sebesség de azt is csak nagy nehezen éri el. 4-5000 fordulaton elkezd rángatni a motor és mintha nem járna egyenletesen, és ahogy melegszik úgy esik vissza a teljesítmény, 2-3km után visszaesik a max sebesség 50re.
előre is köszönöm a segítséget
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:A hiba megkereséséhez biztosan tudni kell, hogy ki a bűnös a dinamó vagy a szabályozó kör. Dinamó próba:
- kösd le a din.-ról a D+ (pozitív szénkefe) és a DF (gerjesztés) vezetékeket (szigetelni)
- Volt mérőt a test és a D+ ra kötni
- közepes fordulatnál rövid időre (néhány sec.) a DF-re az akku.-ról +6V-ot adni
Ha így a D+ on legalább 10-12 V-ot mérsz akkor a dinamó rendben, a hiba a szabályozó körben (szabályozó, elkötés, stb. ..) van.
Oké,s köszönöm megpróbálom ezt, egyszer már próbáltam valami ilyesmit próbalámpával de nem éget,utána meg töltött, most megint semmi.
Akkor megpróbálom ezt így amint van eredmény szólok.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
A hiba megkereséséhez biztosan tudni kell, hogy ki a bűnös a dinamó vagy a szabályozó kör. Dinamó próba:
- kösd le a din.-ról a D+ (pozitív szénkefe) és a DF (gerjesztés) vezetékeket (szigetelni)
- Volt mérőt a test és a D+ ra kötni
- közepes fordulatnál rövid időre (néhány sec.) a DF-re az akku.-ról +6V-ot adni
Ha így a D+ on legalább 10-12 V-ot mérsz akkor a dinamó rendben, a hiba a szabályozó körben (szabályozó, elkötés, stb. ..) van.
- kösd le a din.-ról a D+ (pozitív szénkefe) és a DF (gerjesztés) vezetékeket (szigetelni)
- Volt mérőt a test és a D+ ra kötni
- közepes fordulatnál rövid időre (néhány sec.) a DF-re az akku.-ról +6V-ot adni
Ha így a D+ on legalább 10-12 V-ot mérsz akkor a dinamó rendben, a hiba a szabályozó körben (szabályozó, elkötés, stb. ..) van.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
dinamós 150-es TSGyula-bá írta:Dinamós vagy generátoros a vas?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Varga Szabolcs kollégának is feltettünk egyet, bekapcsoltuk az invertálást, a 125-ös ETZ fényévekkel jobban megy és kevesebbet is fogyaszt jóval mint előtte. Csak egy kis kapcsoló áthúzása és már jó is!
Üdv.:Sub-ee
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Ez ennyire komoly műszer?? Az igen! Látom nem csinálsz gánya munkátsub-ee írta:xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.
Egy kis instrukció a gyújtáshoz:
Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!
1. kapcsolóállás:
ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.
2. kapcsolóállás:
Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)
3. kapcsolóállás:
Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.
Potik beállítása:
POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!
POT2 poti:
A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.
Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.
Üdv.: Sub-ee

Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.
Egy kis instrukció a gyújtáshoz:
Van benne egy DIP kapcsoló, ha leveszed a fedelét. Jelenleg minden kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!
1. kapcsolóállás:
ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújrás minden digitális szabályozás nélkül így.
2. kapcsolóállás:
Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével csökkenteni, illetve növelni! Próbáld ki, érdekes cucc! (15-75Hz között állítható a freki)
3. kapcsolóállás:
Invertálási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.
Potik beállítása:
POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ trafónak olyan 4-6ms felelne meg, így a potit durván középállásba kéne állítanod! Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültségfigyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a kitöltési időt. A motor képes már 7V-tal beindulni!
POT2 poti:
A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra.

Kapcsold be a jelinvertálást és nézd meg úgy, vagy tekerd e POT2-t középállásba.
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Dinamós vagy generátoros a vas?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Úgy tűnik ez a motor útáll engem,most már tényleg nem értem mi baja a mechanikus fesszabal szinte fordítva működik, az elektronikussal nagyon sokat töltött de legalább töltött, pár nap múlva megpróbálom, már semmi azzal se alszik ki,új szénkefe,másik forgórész,vezetékek átnézve... ez már nem normális jelenség ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nem sokat kellene visszaolvasni és ott lennének a válaszok!
Azt az izzót dobd ki és vegél bele normális halogént 60 55W +90 . És atom lesz éjszaka. Simán elbirja. Csak ha foncsorod nem H4 akkor kell bele egy kis betét szerűség (átalakító gyűrűs valami
). Vagy cseréld le a foncsort egy H4-re...
Persze ez csak nézőpont kérdése elég-e az az izzó(gyári). Nekem nagyon nem jött be...


Persze ez csak nézőpont kérdése elég-e az az izzó(gyári). Nekem nagyon nem jött be...
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Sziasztok!
Sötétben elégséges a 40/45 W-os első izzó?
Addig is próbálok matekozni, de hátha más már zsigerből tudja a választ.
Kérdés: max. hány W-os izzó mehet az első lámpába, mellyel a rendszer optimálisan ki van használva?
Gondolok itt az akksi töltésére is.
Annyit kiderítettem, hogy a generátor 15 A-t tud leadni, ebből kifolyólag 12 V esetén 180 W teljesítményt tud leadni.
Izzók: most: első izzó 40/45 W,
hátsó helyzetjelző: 5 W, első helyzetjelző 4?W, visszajelző lámpák max. 4 W a kettő.
Tehát ami folyamatosan ég az 58 W energiát használ el, plusz az akksi töltése (ez hány W? vagy hány A-rel tölt a rendszer? ) Van még egyéb fogyasztó?
Nem kívánom nagyon leterhelni a rendszert, mert fogja a motort.
P45T foglalattal találtam a neten 60-55W-os izzót https://www.kramp.com/shop-hu/hu/11401/ ... 5W+H4+P45t
75/75 W-os : http://webaruhaz.habi.hu/nyiregyhaza/te ... _p45t.html
100/90 W-os http://webaruhaz.habi.hu/nyiregyhaza/te ... _p45t.html
Sötétben elégséges a 40/45 W-os első izzó?
Addig is próbálok matekozni, de hátha más már zsigerből tudja a választ.
Kérdés: max. hány W-os izzó mehet az első lámpába, mellyel a rendszer optimálisan ki van használva?
Gondolok itt az akksi töltésére is.
Annyit kiderítettem, hogy a generátor 15 A-t tud leadni, ebből kifolyólag 12 V esetén 180 W teljesítményt tud leadni.
Izzók: most: első izzó 40/45 W,
hátsó helyzetjelző: 5 W, első helyzetjelző 4?W, visszajelző lámpák max. 4 W a kettő.
Tehát ami folyamatosan ég az 58 W energiát használ el, plusz az akksi töltése (ez hány W? vagy hány A-rel tölt a rendszer? ) Van még egyéb fogyasztó?
Nem kívánom nagyon leterhelni a rendszert, mert fogja a motort.
P45T foglalattal találtam a neten 60-55W-os izzót https://www.kramp.com/shop-hu/hu/11401/ ... 5W+H4+P45t
75/75 W-os : http://webaruhaz.habi.hu/nyiregyhaza/te ... _p45t.html
100/90 W-os http://webaruhaz.habi.hu/nyiregyhaza/te ... _p45t.html
Re: Elektronika
Köszönöm szépen a választ!kupi írta:Szerintem nem kell rajz hozzá a (közepe +) a (ház" a - ra) megy és kész.Ja egy nagyobb lengő" biztosíték sem árt elé.pedro121 írta:Sziasztok!
Lenne valaki aki jártas a szivargyújtó bekötésében?
Esetleg valakinek kapcsolási rajz hozzá? Volt fent valaha ide feltöltve, de már "Not Found"
Köszi előre is!

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szerintem nem kell rajz hozzá a (közepe +) a (ház" a - ra) megy és kész.Ja egy nagyobb lengő" biztosíték sem árt elé.pedro121 írta:Sziasztok!
Lenne valaki aki jártas a szivargyújtó bekötésében?
Esetleg valakinek kapcsolási rajz hozzá? Volt fent valaha ide feltöltve, de már "Not Found"
Köszi előre is!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Sziasztok!
Lenne valaki aki jártas a szivargyújtó bekötésében?
Esetleg valakinek kapcsolási rajz hozzá? Volt fent valaha ide feltöltve, de már "Not Found"
Köszi előre is!
Lenne valaki aki jártas a szivargyújtó bekötésében?
Esetleg valakinek kapcsolási rajz hozzá? Volt fent valaha ide feltöltve, de már "Not Found"
Köszi előre is!

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nekem pl. volt olyan a trafón az egyik vezeték rosszul érintkezett és magas fordulatnál kihagyott a gyujtás. Alacsonynál tökéletes volt. Hát igen vannak hibalehetőségek... (mint akarmelyik másik motorban
)
Milyen normális motorra gondoltál ennyi pénzből?

Milyen normális motorra gondoltál ennyi pénzből?
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Értem!Gyula-bá írta:- ott, hol?, nem értem!xxgabikaxx írta:Szóval akkor ott van a baj,Ennek örülök...![]()
Félre téve a viccet amit leírtál "ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet. ..." (kiemelés tőlem) az egyértelmű, a gyújtórendszerben valahol hiba van. A "bűnös" lehet bármelyik alkatrésze a rendszernek a gyertyától, egy bizonytalan érintkezéstől az elektronikáig. bármi.
Köszönöm a segítséget!
De meguntam...Már vagy 2 éve killódok ezzel a motorral és belefáradtam. Cseréltem rajta még a turbófeltöltőt is... A mai napig csörög zörög... most meg ez... Amennyi pénzt beleöltem abból tudtam volna venni egy normális motort. Amihez hozzá se kell nyúlni.
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

Re: Elektronika
- ott, hol?, nem értem!xxgabikaxx írta:Szóval akkor ott van a baj,Ennek örülök...

Félre téve a viccet amit leírtál "ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet. ..." (kiemelés tőlem) az egyértelmű, a gyújtórendszerben valahol hiba van. A "bűnös" lehet bármelyik alkatrésze a rendszernek a gyertyától, egy bizonytalan érintkezéstől az elektronikáig. bármi.
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Igen,zörög rendesenGyula-bá írta:- akkor egyszerű a gyógymód, ne menj velexxgabikaxx írta:Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt., amúgy "minden tökéletes", mindössze csak a nyaka véres.
, de ha be se indítod még te sem veszel észre hibát, nemhogy a "közönség".
![]()

Szóval akkor ott van a baj,Ennek örülök...
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

Re: Elektronika
- akkor egyszerű a gyógymód, ne menj velexxgabikaxx írta:Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt.




- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Úszószint, benzin átfolyása megfelelő?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
De érdekes mert csak terhelés alatt csinálja, Ha állok vele és úgy pörgetem akkor nem hagy ki. Csak ha megyek vele akkor olyan mintha néhány durranást kihagyna és kicsit rángat emiatt. Egyszer már volt rá példa de abbamaradt.Most megint előjött.Gyula-bá írta:Valami nem stimmel.xxgabikaxx írta:A lényeg,hogy a Subee féle gyújtás tökéletes!Sok minden okozhatja.xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

Re: Elektronika
Valami nem stimmel.xxgabikaxx írta:A lényeg,hogy a Subee féle gyújtás tökéletes!
Sok minden okozhatja.xxgabikaxx írta:ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Néz meg ezeket, amit a gyári videó mutat:allllli írta:Most beletettem egy iridiumos BOSH gyertyát, kaptam ajándékba. Holnap megnézzük az egy pontra koncentrált szikra okoz-e valami változást...
De azt még nem tudom miért forrósodnak a diódák és a diódahídon a 61-es csatlakozás..... Valaki?????
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég