Elektronika topik - a pokol kapuja
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A motoron a töltésed biztosan rossz! Valamit rosszul kötöttél vissza.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az akksi biztos nem működik megfelelően (akkor "kipótolná" a működéshez szükséges áramot a generátor helyett, amíg van benne kraft), és esélyes hogy a generátor sem, ahogy z25z írta.
Újonnan vásárolt motornál alap az akkumulátor és üzemi folyadékok (váltóolaj, fékfolyadék) cseréje mert mindegyik hirdető égre-földre esküszik hogy tegnap ment bele friss, de valójában egyértelműen nem költötte eladás előtt az eladási ár 10-15%-át ilyesmire (vagy fáradtolajat töltött bele frissen, a leeresztett olaj állagából ítélve ;p )
Akksinak a YTX9A-BS típust ajánlom.
Váltóba JASO MA minősítésű 10W-40 4T motorkerékpár motorolaj (nem megijedni, ez csak azt jelenti hogy váltó és kuplung kenésére is tesztelték, valamivel meg kell különböztetni a "2T motorkerékpár motorolajtól" ami a benzinbe való)
Fékfolyadék DOT3/DOT4. Fékkel nem játszunk, ha nem lesz jó, vidd szakemberhez. A "pumpálós" meg "előre tervezős" fék ön- és közveszélyes, az az elterjedt nézet pedig hazugság hogy az MZ-k fékje csak ilyen lehet.
> kábeleket megmozgattam, megcsiszoltarm stb.
Előtte próbáltad a motort ekkora úton? Akkor jó volt? Eladás előtt fel lehet tölteni a döglött akksit is hogy 5 percig minden jó legyen rajta.
Félrekötés ellenőrzésére rajz itt http://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schaltplane/etz251.pdf
UI:
A töltésjelző akkor világít, ha az akksi->gyújtáskapcsoló felől veszi fel a feszültségszabályzó az áramot a forgórész gerjesztéséhez. Tehát ahhoz hogy világítson, ha a félrekötéseket és az elcsípett vezetékeket kizárjuk, akkor legalább szakadásmentes kell legyen az út a szabályzóig (61-es vezeték) ill. onnan a DF láb - 2A (üveg)biztosíték - pozitív szénkefe - forgórész - negatív szénkefe - generátoröntvény (- D- vezeték - ülés alatti testpont)
A forgórész a belevezetett áram hatására mágnesessé válik, és mihelyt a motor beindul, a forgó mágneses tér váltakozó áramot indukál a generátor állórész 3 tekercselésében. Ezeket az U/V/W csatlakozókról az ülés alatti egyenirányító egység megfelelő pontjaira vezetik, ott a diódák pedig egyenárammá alakítják (mindegyik emeletnek külön szerepe van, az alsó lesz a negatív, a középső a nagy teljesítményű pozitív, a felső kis diódák pedig csak a szabályzót látják el). Mihelyt a generátor fordulatszáma eléri azt a határt, hogy az egyenirányító felső (61) emelet diódáinak egyenirányított kimeneti feszültsége nagyobb mint a gyújtáskapcsoló felől jövő, a szabályzó innen kapja az áramot, a töltésjelzőn át pedig nem folyik semmi, elalszik (ilyenkor +13V körül lehet mérni mindkét lábán, nincs jelentős potenciálkülönbség, tehát nincs átfolyás)
Persze ha elkötöttél vagy elvágtál valamit, akkor a töltésjelző hiába világít, a rajta átfolyó áram nem ér el a szabályzóhoz, így az áramfejlesztő rendszernek esélye sincsen beindulni.
Akkumulátor pólusok felcserélésekor a diódák változatos módon mehetnek tönkre, ha ilyen történt, egyszerűbb egy biztosan jó egyenirányítót kölcsönkérni és azzal kísérletezni.
Újonnan vásárolt motornál alap az akkumulátor és üzemi folyadékok (váltóolaj, fékfolyadék) cseréje mert mindegyik hirdető égre-földre esküszik hogy tegnap ment bele friss, de valójában egyértelműen nem költötte eladás előtt az eladási ár 10-15%-át ilyesmire (vagy fáradtolajat töltött bele frissen, a leeresztett olaj állagából ítélve ;p )
Akksinak a YTX9A-BS típust ajánlom.
Váltóba JASO MA minősítésű 10W-40 4T motorkerékpár motorolaj (nem megijedni, ez csak azt jelenti hogy váltó és kuplung kenésére is tesztelték, valamivel meg kell különböztetni a "2T motorkerékpár motorolajtól" ami a benzinbe való)
Fékfolyadék DOT3/DOT4. Fékkel nem játszunk, ha nem lesz jó, vidd szakemberhez. A "pumpálós" meg "előre tervezős" fék ön- és közveszélyes, az az elterjedt nézet pedig hazugság hogy az MZ-k fékje csak ilyen lehet.
> kábeleket megmozgattam, megcsiszoltarm stb.
Előtte próbáltad a motort ekkora úton? Akkor jó volt? Eladás előtt fel lehet tölteni a döglött akksit is hogy 5 percig minden jó legyen rajta.
Félrekötés ellenőrzésére rajz itt http://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schaltplane/etz251.pdf
UI:
A töltésjelző akkor világít, ha az akksi->gyújtáskapcsoló felől veszi fel a feszültségszabályzó az áramot a forgórész gerjesztéséhez. Tehát ahhoz hogy világítson, ha a félrekötéseket és az elcsípett vezetékeket kizárjuk, akkor legalább szakadásmentes kell legyen az út a szabályzóig (61-es vezeték) ill. onnan a DF láb - 2A (üveg)biztosíték - pozitív szénkefe - forgórész - negatív szénkefe - generátoröntvény (- D- vezeték - ülés alatti testpont)
A forgórész a belevezetett áram hatására mágnesessé válik, és mihelyt a motor beindul, a forgó mágneses tér váltakozó áramot indukál a generátor állórész 3 tekercselésében. Ezeket az U/V/W csatlakozókról az ülés alatti egyenirányító egység megfelelő pontjaira vezetik, ott a diódák pedig egyenárammá alakítják (mindegyik emeletnek külön szerepe van, az alsó lesz a negatív, a középső a nagy teljesítményű pozitív, a felső kis diódák pedig csak a szabályzót látják el). Mihelyt a generátor fordulatszáma eléri azt a határt, hogy az egyenirányító felső (61) emelet diódáinak egyenirányított kimeneti feszültsége nagyobb mint a gyújtáskapcsoló felől jövő, a szabályzó innen kapja az áramot, a töltésjelzőn át pedig nem folyik semmi, elalszik (ilyenkor +13V körül lehet mérni mindkét lábán, nincs jelentős potenciálkülönbség, tehát nincs átfolyás)
Persze ha elkötöttél vagy elvágtál valamit, akkor a töltésjelző hiába világít, a rajta átfolyó áram nem ér el a szabályzóhoz, így az áramfejlesztő rendszernek esélye sincsen beindulni.
Akkumulátor pólusok felcserélésekor a diódák változatos módon mehetnek tönkre, ha ilyen történt, egyszerűbb egy biztosan jó egyenirányítót kölcsönkérni és azzal kísérletezni.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem biztos, hogy rossz az akkud. Ha jól értem a töltőd mutatója a töltőáramot jelzi, ha ez 0,1 nél áll és nem megy feljebb akkor nem vesz fel áramot (lehet, hogy teljesen fel van töltve?) Zárlatos aksinál az ellenkezője a jellemző nagy töltőáramot vesz fel. Nagyot segítene egy multiméter. Nyugalmi állapotban hány V-ot mérsz? Vagy a kivett aksira tegyél egy nagyobb fogyasztót pl egy fényszóróizzót. 10 percig simán világítania kell anélkül, hogy a feszültség 11V alá esne. Ezzel nagyjából ki lehet zárni az aksi hibát.
Minden esetre az aksi állapota független a töltésjelzőtől, ha nem alszik el az nem jelent jót. De ha előtte jó volt most meg nem, akkor elköthettél a visszarakásnál vezetéket is vagy épp nem kötötted vissza, Ha a biztosítékaid tényleg rendben vannak akkor végig gondolva miket szedtél szét azon a fázison végigmenni újra és ellenőrízni. Lámpafejben nem kotorásztál? Index, duda helyzetjelzőnek elég sok csatlakozása van ott. Ehez találsz segítséget a neten gugli: etz elektromos rajz
Minden esetre az aksi állapota független a töltésjelzőtől, ha nem alszik el az nem jelent jót. De ha előtte jó volt most meg nem, akkor elköthettél a visszarakásnál vezetéket is vagy épp nem kötötted vissza, Ha a biztosítékaid tényleg rendben vannak akkor végig gondolva miket szedtél szét azon a fázison végigmenni újra és ellenőrízni. Lámpafejben nem kotorásztál? Index, duda helyzetjelzőnek elég sok csatlakozása van ott. Ehez találsz segítséget a neten gugli: etz elektromos rajz
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Újra segítségül fordulnék hozzátok!
Nemrégiben vettem egy 125/150 es kis ETZ-t(első "nagymotor"). Minden jol ment rajta , viszont szltszedtem, lefestettem, kábeleket megmozgattam, megcsiszoltarm stb.
Tehát összeraktam, minden pacekul működött, majd elmentem vele egy kisebb kört(kb 4km) mire hazaértem észrevettem hogy nem világit az indexem, se jobbra se balra. Az úton helyzetjelzővel mentem. De az index elromlása után azt is észrevettem, hogy ha függőleges állástól balra állítom a gyújtáskapcsolót akkor leáll a motor. Ha menet közben rá akartam volna rakni a refit akkor is megtortyant. Dudám is eltűnt, nincs. Az órán világit a töltés hiányát jelző piros égő.
Az akkumulátort felraktam töltőre, de a mutató 0,1 nél stagnált, órák eltelte után is. Nem nagyon értek az akkukhoz, gondolom ez azt jelenti hogy rossz az akksi, nem? :/
A biztosítékok rendben vannak. Mi lehet a probléma, hol kezdjek el keresgélni? Pénteken jön meg a jogosítványom, jó lenne ha meg tudnám csinálni. Válaszokat előre is köszönöm!
Újra segítségül fordulnék hozzátok!
Nemrégiben vettem egy 125/150 es kis ETZ-t(első "nagymotor"). Minden jol ment rajta , viszont szltszedtem, lefestettem, kábeleket megmozgattam, megcsiszoltarm stb.
Tehát összeraktam, minden pacekul működött, majd elmentem vele egy kisebb kört(kb 4km) mire hazaértem észrevettem hogy nem világit az indexem, se jobbra se balra. Az úton helyzetjelzővel mentem. De az index elromlása után azt is észrevettem, hogy ha függőleges állástól balra állítom a gyújtáskapcsolót akkor leáll a motor. Ha menet közben rá akartam volna rakni a refit akkor is megtortyant. Dudám is eltűnt, nincs. Az órán világit a töltés hiányát jelző piros égő.
Az akkumulátort felraktam töltőre, de a mutató 0,1 nél stagnált, órák eltelte után is. Nem nagyon értek az akkukhoz, gondolom ez azt jelenti hogy rossz az akksi, nem? :/
A biztosítékok rendben vannak. Mi lehet a probléma, hol kezdjek el keresgélni? Pénteken jön meg a jogosítványom, jó lenne ha meg tudnám csinálni. Válaszokat előre is köszönöm!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Van a Mecsekinek feszültségszabályzója is. keresd meg a gyártót, vagy talán úgy tudom Bambi Mester is tud ebben segíteni. Müller Szabolcs is készít feszültségszabályzót.Gexxx írta:Sziasztok. 6V feszszabályzóból mi az ajánlott? Gyújtásból gondolom a 6V Mecseki.
Sajnos a Wikiben nem találtam erre semmi konkrétumot
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok. 6V feszszabályzóból mi az ajánlott? Gyújtásból gondolom a 6V Mecseki.
Sajnos a Wikiben nem találtam erre semmi konkrétumot
Sajnos a Wikiben nem találtam erre semmi konkrétumot

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor lehet hogy zárlatos vagy rosszul van bekötve.beeroh250 írta:nem,elektronikus fesszab van benne.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 52
- Csatlakozott: 2015.08.28. 23:54
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
nem,elektronikus fesszab van benne.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én zárlatot keresnék először a DF vezeték mentén. Ilyet akkor csinál ha folyamatosan gerjesztve van a forgórész.beeroh250 írta:Le lett mérve,alapjáraton jó a töltés,gázadáskor felmegy 17-18 V-ra!Ki lett cserélve a fesszabályzó,azzal is ugyanezeket mértük.A szerelő akinél voltam,az egyenirányítóra tippel,azt viszont az itteni motorosboltokban nem lehet kapni.
A diódasort ki lehet mérni (csak egy irányba szabad áramot vezessen, egy emeleten lévő diódák csak azonos irányba)
Emellett remélem nem gyári relés szabályzóról van szó. Azt azonnal cserélni valami elektronikusra -> http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 52
- Csatlakozott: 2015.08.28. 23:54
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Le lett mérve,alapjáraton jó a töltés,gázadáskor felmegy 17-18 V-ra!Ki lett cserélve a fesszabályzó,azzal is ugyanezeket mértük.A szerelő akinél voltam,az egyenirányítóra tippel,azt viszont az itteni motorosboltokban nem lehet kapni.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez elég csúnyán elégett. Feszültségszabályzás rendben van?
- kicsikeen
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
kiszsebi írta:köszi szépen a hasznos visszajelzést!kicsikeen írta:Meg lett a hiba oka...a távtartó a jeladó és a forgórész között volt a bibi.
Most szépen forog ,minden ok !
szívesen,hisz ezért vanak a fórumok....

(Amúgy 500 HFt-ért esztergáltattam egy új táv.tartót,és most nagyon jó.)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
köszi szépen a hasznos visszajelzést!kicsikeen írta:Meg lett a hiba oka...a távtartó a jeladó és a forgórész között volt a bibi.
Most szépen forog ,minden ok !
- kicsikeen
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Meg lett a hiba oka...a távtartó a jeladó és a forgórész között volt a bibi.
Most szépen forog ,minden ok !

Most szépen forog ,minden ok !

- kicsikeen
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megnéztem a forgórész az egyenesen,simán fut.
Azt gondolom a forgórész után van a mozgás oka,de arra ma nem jöttem rá hogy mi okozza?
Am. mikor láttam a mozgást én is azt gondoltam "szét hullik''......ezért gondoltam hulljon szét ma,hamar gyorsan ....
De nem volt probléma fordulaton sem (7-8000 rmp-próba kedvéért).
Ezért vagyok kicsit tanácstalan,és gondoltam a fórumra,hogy talán van valami tapasztalat .
Azt gondolom a forgórész után van a mozgás oka,de arra ma nem jöttem rá hogy mi okozza?
Am. mikor láttam a mozgást én is azt gondoltam "szét hullik''......ezért gondoltam hulljon szét ma,hamar gyorsan ....
De nem volt probléma fordulaton sem (7-8000 rmp-próba kedvéért).
Ezért vagyok kicsit tanácstalan,és gondoltam a fórumra,hogy talán van valami tapasztalat .

- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha ekkorát mozdul, pillanatok alatt szét fog hullani a jeladó. Ennek meg kéne találni az okát!kicsikeen írta:Sziasztok!
Ma felraktam a motoromra egy gyári Hall jeladós elektronikus gyújtás(tranzisztoros gyújtás) !!!![]()
Azt gondolom remekül működik,de lenne egy kérdésem azoknak akiknek ilyen van !
A jeladó a generátor forgórész végén enyhén sétál,mozog ki-be.(be = főtengely csapágy iránya )
Ennek ellenére jól működik,minden ok vele.De nem tudom a mozgás az nem-e probléma ?
Kinek mi a tapasztalata,másnak is van mozogása a jeladónak ?
Találtam egy videót ami pont passzol ide: https://www.youtube.com/watch?v=QyyoAhUzBB0
és a video alatt a feltöltő azt írja hogy utána járt és így természetes......
Én nem találtam magyarázatot sehol,hát itt kérdezném meg :- ez ilyen ?
köszi.
Ha minden oké, akkor nagy fordulaton is alig szabad rezegnie.
- kicsikeen
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Ma felraktam a motoromra egy gyári Hall jeladós elektronikus gyújtás(tranzisztoros gyújtás) !!!
Azt gondolom remekül működik,de lenne egy kérdésem azoknak akiknek ilyen van !
A jeladó a generátor forgórész végén enyhén sétál,mozog ki-be.(be = főtengely csapágy iránya )
Ennek ellenére jól működik,minden ok vele.De nem tudom a mozgás az nem-e probléma ?
Kinek mi a tapasztalata,másnak is van mozogása a jeladónak ?
Találtam egy videót ami pont passzol ide: https://www.youtube.com/watch?v=QyyoAhUzBB0
és a video alatt a feltöltő azt írja hogy utána járt és így természetes......
Én nem találtam magyarázatot sehol,hát itt kérdezném meg :- ez ilyen ?
köszi.
Ma felraktam a motoromra egy gyári Hall jeladós elektronikus gyújtás(tranzisztoros gyújtás) !!!

Azt gondolom remekül működik,de lenne egy kérdésem azoknak akiknek ilyen van !
A jeladó a generátor forgórész végén enyhén sétál,mozog ki-be.(be = főtengely csapágy iránya )
Ennek ellenére jól működik,minden ok vele.De nem tudom a mozgás az nem-e probléma ?
Kinek mi a tapasztalata,másnak is van mozogása a jeladónak ?
Találtam egy videót ami pont passzol ide: https://www.youtube.com/watch?v=QyyoAhUzBB0
és a video alatt a feltöltő azt írja hogy utána járt és így természetes......
Én nem találtam magyarázatot sehol,hát itt kérdezném meg :- ez ilyen ?
köszi.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tömören ,így van! Valami ilyesmiröl van szò. 

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sunbim írta:Zé.
A szpotjaid biztos hogy kapcsolóüzemben működnek nem előtét ellenállással. A dimmer és a meghajtó áramkör frekije interferál.
Szerintem ezt a két áramkört nem fogod tudni rendesen használni. Csak ha előtét ellenállásos a szpotod.
Azért kérdi meg rendeléskor pl az Aliexpress is hogy pl a konyhádba milyen szpotot kérsz, dimmerelhetőt vagy simát.
Jaja közben már az FB-n is kaptam válaszokat. Mint kiderült ezeket a spotokat nem lehet dimmerelni, mert PWM szabályozással tartja stabilan a feszültséget. Ezért működik 12-30 (80) V tartományban anélkül, hogy változna a fényerő. Így ha beteszek elé egy dimmert amivel lehúznám akkor a spot elektronikája meg ellenem dolgozik, és szivatjuk egymást....legalábbis ha jól értettem a kommenteket

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az azt igen ti milyen nyelven beszéltek? 

- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Zé.
A szpotjaid biztos hogy kapcsolóüzemben működnek nem előtét ellenállással. A dimmer és a meghajtó áramkör frekije interferál.
Szerintem ezt a két áramkört nem fogod tudni rendesen használni. Csak ha előtét ellenállásos a szpotod.
Azért kérdi meg rendeléskor pl az Aliexpress is hogy pl a konyhádba milyen szpotot kérsz, dimmerelhetőt vagy simát.
A szpotjaid biztos hogy kapcsolóüzemben működnek nem előtét ellenállással. A dimmer és a meghajtó áramkör frekije interferál.
Szerintem ezt a két áramkört nem fogod tudni rendesen használni. Csak ha előtét ellenállásos a szpotod.
Azért kérdi meg rendeléskor pl az Aliexpress is hogy pl a konyhádba milyen szpotot kérsz, dimmerelhetőt vagy simát.
- Jimy
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.06.08. 17:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kicsit több infó kellene a spot-ról. Esetleg lehet -e tudni mi van benne? Előtétre gondolok. Tippem van, de addig nem írom.z25z írta:Elektroguruk-hoz lenne egy kérdésem: adott egy (2db) 20W-os spot LED amit szerettem volna változtatható fényerejűre megcsinálni.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Elektroguruk-hoz lenne egy kérdésem: adott egy (2db) 20W-os spot LED amit szerettem volna változtatható fényerejűre megcsinálni. Mivel kb. 4,6 A megy rajta keresztül ezért potméter nem nagyon jöhetett szóba. A legjobb megoldásnak egy dimmer beiktatása tűnt. kb. ilyesmi:

A dolog életképes, de van valami fura a működésében, ami nem tetszik, így egyelőre nem is szereltem be. Szóval: a spotledeknek amúgy is van egy minimális "zaja" ha be van kapcsolva. De ahogy a dimmerrel csökkentem a fényerőt ez a zaj egyre intenzívebbé válik. Mint amikor egy trafó (pl. régi orosz akkutöltők) zúgnak. És egészen levéve a fényerőt pedig a ledek nem folyamatosan égnek, hanem vibrálnak. (Kipróbáltam sima ledszalaggal, azzal tökéletesen működik.) A kérdés az, hogy:
-mitől van?
-normális jelenség-e?
-mennyire befolyásolja a működést/élettartamot?
-milyen káros hatása lehet?
-lehet-e így használni vagy nincs értelme, mert tönkre megy?
-ki lehet-e küszöbölni valahogy?

A dolog életképes, de van valami fura a működésében, ami nem tetszik, így egyelőre nem is szereltem be. Szóval: a spotledeknek amúgy is van egy minimális "zaja" ha be van kapcsolva. De ahogy a dimmerrel csökkentem a fényerőt ez a zaj egyre intenzívebbé válik. Mint amikor egy trafó (pl. régi orosz akkutöltők) zúgnak. És egészen levéve a fényerőt pedig a ledek nem folyamatosan égnek, hanem vibrálnak. (Kipróbáltam sima ledszalaggal, azzal tökéletesen működik.) A kérdés az, hogy:
-mitől van?
-normális jelenség-e?
-mennyire befolyásolja a működést/élettartamot?
-milyen káros hatása lehet?
-lehet-e így használni vagy nincs értelme, mert tönkre megy?
-ki lehet-e küszöbölni valahogy?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
És ez eredeti VAPE, nem a hibásan szitázott koppintás mint amit a Futárnál kaptak többen is.
Örülök hogy működik, használd egészséggel
Örülök hogy működik, használd egészséggel

- sipos100
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2017.06.25. 21:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Vác
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hogy teljes legyen a történet: vásároltam ilyet és tegnap beszereltem. Működik, eddig teljesen ok. A beszerzés egy szlovák boltban történt Ipolyságon (Sahy) 24 EURO-ért. Mivel pont ugyanazok a csatlakozók vannak rajta mint az eredeti relésen, így nem volt nehéz a beszerelés sem.aronpfabian írta:Igen, ez is jó bele a rajz és a leírt adatok alapján.sipos100 írta:Sziasztok! Új tulajdonos és tagként kérdezem, hogy ilyen 12V-os Vape R66 feszültségszabályozót használ-e valaki 250-es ETZ-ben? jó-e?
Jawa-hoz hirdetik általában, de a gyártó oldalán a letölthető pdf pont az MZ bekötésről szól:
http://eshop.vape.cz/z57-regulator-r66
http://e-motorparts.addel.hu/43210-jawa ... jw200h-twn
Köszi!
Az e-motorparts boltot viszont kerüld, tuti nincs nekik készleten, a weboldaluk egy hatalmas kamu.
(tipikus viselkedésük: megrendeled a ritka cuccot amit az oldaluk hirdet és sehol máshol nincs, felhívnak hogy "saaaaaaaajnos épppppppen elfogyott" és elkezdenek rábeszélni a mindenhol máshol is kapható kisipari/tajvani cuccokra, amik náluk jó 20%-kal drágábbak)

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ahhoz a fajta forgórészhez jó aminek a teteje lapos és nincs rajta semmi csak a réz tekercselés vége szigetelőcsőben felvezetve.
Van egy másikfajta (sokkal ritkább) aminek a tetején nagy, körszelet alakú szegecselt bakelit lapokra van kivezetve a tekercselés. Ez önmagában is elég "magas", az IFA gyűrűfoglalat szélén lévő pöcök már beleakad az MZ állórészbe ha átalakítod.
Van egy másikfajta (sokkal ritkább) aminek a tetején nagy, körszelet alakú szegecselt bakelit lapokra van kivezetve a tekercselés. Ez önmagában is elég "magas", az IFA gyűrűfoglalat szélén lévő pöcök már beleakad az MZ állórészbe ha átalakítod.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Állítólag az valóban jó csak itt a boltban nem jutottam hozzá sehol még...
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
KGST járműalkatrész boltban lehet kapni IFA csúszógyűrűket.Az bronzból van,és talán azonos a mérete is.Azért kérdezz meg mást is,nem akarlak félre vezetni.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nagyon köszönöm! Magyarul nekem a lényeg az alsó gyűrűt kell a vasba furt lukba menő vezetékre forrasztani...
De gondolom az egyes gyűrűk vastagsága az mindegy. Mint a képen látható.
Megpróbálkozunk a csúszógyűrű gyártásaval. Mert nem találni sehol sem rézből vagy bronzból eladót. És senki nem jelezte az évek alatt tudna vagy lenne eladója(tisztelet a kivételnek de az más tészta
)...

Vagy használ már ilyet valaki? Ha igen mennyire használható ez mert ha jó akkor nem kinoztatom a eszterga mestert...
http://vaszkoshop.hu/spd/SMA-MZETZ-0081 ... 25-150-250
De gondolom az egyes gyűrűk vastagsága az mindegy. Mint a képen látható.
Megpróbálkozunk a csúszógyűrű gyártásaval. Mert nem találni sehol sem rézből vagy bronzból eladót. És senki nem jelezte az évek alatt tudna vagy lenne eladója(tisztelet a kivételnek de az más tészta


Vagy használ már ilyet valaki? Ha igen mennyire használható ez mert ha jó akkor nem kinoztatom a eszterga mestert...
http://vaszkoshop.hu/spd/SMA-MZETZ-0081 ... 25-150-250
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Eredeti átmérő 35mmhell írta:A forgórészen a csúszógyűrűk bekötése ez hogy is van(alsó, felső)? Melyik hova megy esetleg valaki tudja? És még annyi lenne milyen vastag lehet max. a rézgyűrű(vagy bronz)?
Felső a DF (pozitív) alsó a D- (negatív). A DF kefe csatlakozója a három fázis mellett van, a D- az öntvényre szegecselve (onnan megy fel a testpontra is)
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A forgórészen a csúszógyűrűk bekötése ez hogy is van(alsó, felső)? Melyik hova megy esetleg valaki tudja? És még annyi lenne milyen vastag lehet max. a rézgyűrű(vagy bronz)?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2017.08.10. 07:07
- MZ-d típusa: Ts 250/1 und oldalko
- Tartózkodási hely: Érd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Juhejj köszönöm a válaszod
akkor már csak egy forgó részt köll beszereznem 


- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem csak fotóról. A teljes dinamó ugyanaz. Ami nem (ES De Luxe/ETS előgyújtásszabályzós) azon látszik is eléggéTenet írta:Sziasztok !
TS 125 6V TS 250 6V gyúlytás forgó ill állórész ugyan az vagy apró dolgokban lehet eltérés? Fotóról teljesen egyformának tűnnek

-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2017.08.10. 07:07
- MZ-d típusa: Ts 250/1 und oldalko
- Tartózkodási hely: Érd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok !
TS 125 6V TS 250 6V gyúlytás forgó ill állórész ugyan az vagy apró dolgokban lehet eltérés? Fotóról teljesen egyformának tűnnek
TS 125 6V TS 250 6V gyúlytás forgó ill állórész ugyan az vagy apró dolgokban lehet eltérés? Fotóról teljesen egyformának tűnnek

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezért szoktuk a csupasz vezetékeket mipolán csőbe húzni!!!Akkor nem dörzsölődik ki olyan könnyen!popitty írta:A problémám megoldódott. Érdekesség képen leírom hogyan. Egyik haverom ment egy kört tegnap a motorral mert nem hitte,hogy
menet közben elmegy a töltés. Amikor visszajött nem állította le a motort és felállt az ülésben ekkor hirtelen megjavult a töltés. Amikor visszaült megint rossz lett. Így jöttünk rá, hogy a blokk alatt a vezeték és pont a D+ -ot kidörzsölte a kmspirál. Hát ez van ill. volt.
Mindenkinek köszönöm a segítséget e nélkül nem boldogultam volna. KÖSZ!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A problémám megoldódott. Érdekesség képen leírom hogyan. Egyik haverom ment egy kört tegnap a motorral mert nem hitte,hogy
menet közben elmegy a töltés. Amikor visszajött nem állította le a motort és felállt az ülésben ekkor hirtelen megjavult a töltés. Amikor visszaült megint rossz lett. Így jöttünk rá, hogy a blokk alatt a vezeték és pont a D+ -ot kidörzsölte a kmspirál. Hát ez van ill. volt.
Mindenkinek köszönöm a segítséget e nélkül nem boldogultam volna. KÖSZ!
menet közben elmegy a töltés. Amikor visszajött nem állította le a motort és felállt az ülésben ekkor hirtelen megjavult a töltés. Amikor visszaült megint rossz lett. Így jöttünk rá, hogy a blokk alatt a vezeték és pont a D+ -ot kidörzsölte a kmspirál. Hát ez van ill. volt.
Mindenkinek köszönöm a segítséget e nélkül nem boldogultam volna. KÖSZ!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
az átfolyó áram erőssége a bekapcsolt fogyasztóktól függ. Ha sok fogyasztót (nagyobb teljesítményt) kapcsolsz be, nő az áramerősség:popitty írta: ...Az akkun mért feszültség tökéletes max.7,2 V. A sz.kefénél 7 -től majnem 10 V-ig. Logikus a kérdés, mi határozza meg az átfolyó áram erősségét és lehet-e azt befolyásolni...
P=U*I és R=U/I, ahol P a teljesítmény (Watt), U a feszültség (Volt), I az áramerősség (Amper), R pedig az ellenállás (Ohm).
A szabályzás pedig úgy működik, hogy az állórész mágneses erejét változtatjuk a gerjesztő árammal. Értelem szerint alacsonyabb fordulaton (nagy terhelés esetén) amit bír, ráküldünk, hogy termeljen. Ha nő a fordulat (esetleg csökken a terhelés), nyilván kevesebbet kell adni neki, így egy ellenálláson keresztül gerjesztünk. Amikor pedig bazi nagy a fordulat (esetleg nincs terhelés, amitől felszalad a feszültség), megszakítjuk a gerjesztő áramot. Mindezt természetesen csak addig, amíg a rendes feszültség be nem áll ismét. Aztán újra és újra ezt teszi a hagyományos, elektromechanikus feszültségszabályzó.
A fenti okok miatt lehet mérni sokkal magasabb és alacsonyabb feszültséget a szénkeféknél. Ha az akkumulátor nem teljesen jó (vagy csak az oda menő vezeték hibádzik), akkor annak kapacitív ellenállása is megváltozott, ezért nem "simítja" ki ezeket az ingadozásokat.
A melegedés mindenképp a nagyobb átfolyó áram miatt van, ami ugye lehet oxidáció következménye valahol a rendszerben, lehet túl sok fogyasztó bekapcsolása miatt, de akár egy "zárlat" miatt is.
Szóval tényleg rendszerben kell gondolkodni, de éppen ezért nem szabad csak az egyenáramú generátor (dinamó) közvetlen közelében keresni a hibát...
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A kefén mért feszültség magasabb lesz mint az akkun mért. Az akkun kell a megfelelő tartományban legyen. Olyan nincs hogy a feszültséget nem bírja a kefe, olyan lehet hogy az átfolyó áram erősségét nem szereti (ennek az egyik tünete lehet a melegedés, túl kis keresztmetszet miatt).
=====================================
Az akkun mért feszültség tökéletes max.7,2 V. A sz.kefénél 7 -től majnem 10 V-ig. Logikus a kérdés, mi határozza meg az átfolyó áram erősségét és lehet-e azt befolyásolni.
...mert már biztos vagyok benne, hogy sem a dinamó sem a fesz.szab nem rossz. Én valahogy rendszerben gondolkodnék és azt keresném mi határozza meg a dinamó töltését. Hogyan befolyásolja azt a fesz.szab. Sajna itt mindenki egy - egy egységet macerál de hibát nem találunk és mégis a rendszer rossz. Na és eddig nem volt az!!!
=====================================
Az akkun mért feszültség tökéletes max.7,2 V. A sz.kefénél 7 -től majnem 10 V-ig. Logikus a kérdés, mi határozza meg az átfolyó áram erősségét és lehet-e azt befolyásolni.
...mert már biztos vagyok benne, hogy sem a dinamó sem a fesz.szab nem rossz. Én valahogy rendszerben gondolkodnék és azt keresném mi határozza meg a dinamó töltését. Hogyan befolyásolja azt a fesz.szab. Sajna itt mindenki egy - egy egységet macerál de hibát nem találunk és mégis a rendszer rossz. Na és eddig nem volt az!!!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A kefén mért feszültség magasabb lesz mint az akkun mért. Az akkun kell a megfelelő tartományban legyen. Olyan nincs hogy a feszültséget nem bírja a kefe, olyan lehet hogy az átfolyó áram erősségét nem szereti (ennek az egyik tünete lehet a melegedés, túl kis keresztmetszet miatt).popitty írta:Ok. Most már végképp kifogytunk az ötletekből. Minden jó de egy idő után csökken a töltés és melegszik a szénkefe, vagy melegszik a szénkefe és csökken a töltés. A franc tudja. Ami röhej üresben annyi ideig járatva mint amennyi ideig megyek vele tehát üresben nem jelentkezik hiba. Logikusan egyáltalán nincs is összefüggés. Azért kérdezem, hogy a feszültség a szénkefén mérve mennyi lehet, hogy nem extrém magas-e a V és ezt nem bírja a kefe. Lehet mégis csak át kell vezetékelni. Akkor hátha kiderül valami. Vagy nem.
Ha láthatóan kisebb az utángyártott kefe vezetékének a keresztmetszete, keress próbára bontott de nem lekopott gyárit. Lehet tényleg csak ennyi a baja...
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ok. Most már végképp kifogytunk az ötletekből. Minden jó de egy idő után csökken a töltés és melegszik a szénkefe, vagy melegszik a szénkefe és csökken a töltés. A franc tudja. Ami röhej üresben annyi ideig járatva mint amennyi ideig megyek vele tehát üresben nem jelentkezik hiba. Logikusan egyáltalán nincs is összefüggés. Azért kérdezem, hogy a feszültség a szénkefén mérve mennyi lehet, hogy nem extrém magas-e a V és ezt nem bírja a kefe. Lehet mégis csak át kell vezetékelni. Akkor hátha kiderül valami. Vagy nem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A vékony vezeték bizony hogy lehet hiba! Ha az akkunál nincs gond akkor ne foglalkozz velepopitty írta:Lehet, már kérdeztem hogy hány V-ot kell mérni a szénkefénél. Az új fesz.szabályzóval a dinamó akár majdnem 9 V-ot is ad és ha a világítást rákapcsolom ez emelkedik akár 10 V-ra is, miközben az akkunál 7,2 V vagy ettől alacsonyabb fesz.van. Sehol zárlatra utaló égés nyom vagy melegedés. Lehet, hogy nincs is semmi baj csak a szénkefe és a vékony vezetéke nem bírja ezt az áramot? Ugynis a mai szénkefék vezetéke fele vagy kevesebb mint a régi 6 V-os rendszereké. A sarukat kicseréltem de semmi sem változott.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet, már kérdeztem hogy hány V-ot kell mérni a szénkefénél. Az új fesz.szabályzóval a dinamó akár majdnem 9 V-ot is ad és ha a világítást rákapcsolom ez emelkedik akár 10 V-ra is, miközben az akkunál 7,2 V vagy ettől alacsonyabb fesz.van. Sehol zárlatra utaló égés nyom vagy melegedés. Lehet, hogy nincs is semmi baj csak a szénkefe és a vékony vezetéke nem bírja ezt az áramot? Ugynis a mai szénkefék vezetéke fele vagy kevesebb mint a régi 6 V-os rendszereké. A sarukat kicseréltem de semmi sem változott.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha jól értelek nem kell kicserélni a vezetékeket csak a sarukat. Ez igen megkönnyíti a dolgot. Kösz a tip.csoka írta:Poppity.Vegyél híradástechnikai,vagy autós boltban 100db kábelsarut("lány"),ha jól emlékszem 98db van összesen a teljes vezeték kötegen.Lehetőleg fényes fajtát,mert az be van futtatva horgannyal(könnyen forrasztható,és hosszabb élettartamú)!Vegyél forrasztóvizet,és a leggagyibb kábelcsupaszoló fogót(kb.500-700Ft),15-20db szilikon kábelsaruhuzatot.Kezd el egyesével levágni a régi sarukat,lecsupaszítani a vezetéket,megmártani forrasztóvízbe,befuttatni forrasztóónnal,és beleforrasztani az új saruba.Szilikon huzatot olyan helyre tegyél,ahol indokolt,pl.feszszabályzó,generátor/dinamó,biztosítéktábla...Erre szánj egy egész napot.Soha többet nem lesznek elektromos problémáid.Délután én is szerelek,és csinálok néhány fényképet,amiket este felrakok.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Poppity.Vegyél híradástechnikai,vagy autós boltban 100db kábelsarut("lány"),ha jól emlékszem 98db van összesen a teljes vezeték kötegen.Lehetőleg fényes fajtát,mert az be van futtatva horgannyal(könnyen forrasztható,és hosszabb élettartamú)!Vegyél forrasztóvizet,és a leggagyibb kábelcsupaszoló fogót(kb.500-700Ft),15-20db szilikon kábelsaruhuzatot.Kezd el egyesével levágni a régi sarukat,lecsupaszítani a vezetéket,megmártani forrasztóvízbe,befuttatni forrasztóónnal,és beleforrasztani az új saruba.Szilikon huzatot olyan helyre tegyél,ahol indokolt,pl.feszszabályzó,generátor/dinamó,biztosítéktábla...Erre szánj egy egész napot.Soha többet nem lesznek elektromos problémáid.Délután én is szerelek,és csinálok néhány fényképet,amiket este felrakok.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem ez a megszakító van feltéve hanem egy régi tipus ami fém. Mivel látom k.va nehéz rájönni a titokra ezért az átvezetékelés előtt az szeretném megtudni, hogy az áram mondjuk a dinamótól kiindulva merre halad sorrendbe miket érint. Ha ez tök értelmetlen akkor merre halad az akkutól. Ezzel azt akarom megtudni, hogy milyen vezetékeket vizsgáljak meg először. Ha ez is semmi átvezetékelem a mocit. Bár ettől kicsit tartok.aronpfabian írta:Ez egyátalán nem okoz hibát, ha jól értem (a megszakítóban lévő rugóhoz ért hozzá?). Elektromos szempontból mindkettő ugyanott van; amikor összeér, csak a csavar elhanyagolható ellenállását iktatja ki.popitty írta:Üdv a résztvevőknek!
A balhé folytatódik ugyanis kicsit hosszabb út után megmaradt a motorom hibája melegen keni a szénkefét. A következőt szeretném megkérdezni:
az üzemben lévő megszakítóm régi tipusú fémből van. Ma azt vettem észre hogy a kondi felső kötése amivel a megszakítóhoz csatlakozik közvetlen hozzáér a kalapács szárához és mivel az nem műanyag hanem fém valami kontakt. is kialakulhatott ebből. A mellékelt fotón a terület ki van nagyítva. Ahol a szöveg van az ért össze de nem a tengellyel hanem a szárral. Szóval a kérdésem az hogy ez okozhatott valami grimbuszt mondjuk melegedést a + sz.kefénél?
Még mindig valami túlterhelés (zárlat) van a rendszerben, ha ennyire melegszik a szénkefe. Remélem ez nem a te képed, ha elektronikus szabályzót használsz, az ellenállás nem maradhat fenn (túlgerjedést okoz)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aronpfabian írta. Amiket linkeltem, H4 foglalatú mind. Kösz, rendben.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amiket linkeltem, H4 foglalatú mind. R2 foncsort nem érdemes venni mert izzót se nagyon kapsz már bele.Fülemüle írta:Köszi! Izzó foglalat átalakító karika használható? 45-40W-ről HS1.re. http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=3534
Én a TS-en Lada foncsorban használok ilyen izzót, teljesen jól lehet vele látni http://mz-b.hu/egyeb-univerzalis-izzo-6 ... 0000182725 (lila papírdobozos a nyerő)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi! Izzó foglalat átalakító karika használható? 45-40W-ről HS1.re. http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=3534
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég