Mint ahogy minden Mz-n.Persze attól is függ,kinek mekkora az alapjáratatelectronic írta:Én nem azt állítom, hogy rossz volt a töltés, hanem hogy alapjáraton a fogyasztók által felhasznált energiának nem a generátor adta a teljes egészét hanem részben az akku is.allllli írta:Viszont tökéletes volt a töltés. Ez is biztos......
Elektronika topik - a pokol kapuja
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én nem azt állítom, hogy rossz volt a töltés, hanem hogy alapjáraton a fogyasztók által felhasznált energiának nem a generátor adta a teljes egészét hanem részben az akku is.allllli írta:Viszont tökéletes volt a töltés. Ez is biztos......
Vagyis, hogy néhány órai alapjáraton történő üzemeltetés után lemerült volna az akku és leáll a motor.
Persze a valóságot nézve ki a fene járatja a motort alapjáraton teljes terheléssel akár csak 10 percig is ?..... kb. semmi értelme.
Üzem közben meg biztosan jól töltött, ezért nem volt vele semmi baj.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- allllli
- versenyző

- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tényleg írtam, hogy a feszkó is változatlan, most látom. Na az változik, mint minden MZ-n. Bocs a félreírásért! Viszont tökéletes volt a töltés. Ez is biztos. Másfél évig használtam a Varta 5 Ah-s akkut. Télen nyáron, szinte minden nap. Mindig tompítottal. Piros lámpáknál tompított, féklámpa, index így együtt gyakran előfordult. Vannak hosszú pirosok... Télen talán egy hónapig nem használtam a motort. Ezután is 12,8 V volt az akksiban. Töltése 14,4 V max. Lámpákkal és azok nélkül is. Alapjárat lámpa nélkül 13,8 V, lámpákkal meg kb. 12,8-13 V. Szóval jó volt az a lényeg, büszke is voltam, hogy nem kell fosnom attól, hogy pirosnál leáll alattam. Vagy kanyarodáskor vagy fékezéskor.telectronic írta:Akkor nem tökéletes a töltés, mondhatni kevés vagy gyenge.allllli írta:Az alapjárat volt változatlan. Nem mondtam, hogy a feszültség nem esik lámpakapcsoláskor. Dehogynem esik. Még az idexek és féklámpa felgyulladásakor látszik is a topítotton, hogy esik a feszültség. Mérhető is. De az alapjárat változatlan maradt.
Lehet egy idő után le is áll a motor, mert a többletfogyasztás lehúzza az akkut mint a huzat.
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sajnálom, hogy pont veled nem lehet értelmesen beszélgetni. Az általad linkelt tesztben szó sem volt esős, ködös, időről. Én (mi) pedig arról beszélek(ünk).
Beszélgettem a feleségemmel, aki nap mint nap egy Osram NB+-izzóval szerelt autót vezet, 100 km esőben, ködben, sárban, verőfényben
Tudom, sokak számára uncsi már, de számodra nyitva a cáfolat lehetősége.
Dreamer
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor nem tökéletes a töltés, mondhatni kevés vagy gyenge.allllli írta:Az alapjárat volt változatlan. Nem mondtam, hogy a feszültség nem esik lámpakapcsoláskor. Dehogynem esik. Még az idexek és féklámpa felgyulladásakor látszik is a topítotton, hogy esik a feszültség. Mérhető is. De az alapjárat változatlan maradt.
Lehet egy idő után le is áll a motor, mert a többletfogyasztás lehúzza az akkut mint a huzat.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
allllli írta:
Az alapjárat volt változatlan. Nem mondtam, hogy a feszültség nem esik lámpakapcsoláskor. Dehogynem esik. Még az idexek és féklámpa felgyulladásakor látszik is a topítotton, hogy esik a feszültség. Mérhető is. De az alapjárat változatlan maradt.
Nekem is ez jött le a hszed-ből,de nem akartam okoskodni hogy ezt félreértik,gondoltam majd biztos reagálsz rá.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- allllli
- versenyző

- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az alapjárat volt változatlan. Nem mondtam, hogy a feszültség nem esik lámpakapcsoláskor. Dehogynem esik. Még az idexek és féklámpa felgyulladásakor látszik is a topítotton, hogy esik a feszültség. Mérhető is. De az alapjárat változatlan maradt.sell írta:Ez a nem változik semmi, se feszkó, se alapjárat, nekem is fura. Ha egy generátor felgerjed, annak ellenállása van ( a forgatónyomatékkal szemben), ebben az esetben hacsak nincs automata alapjáratállító valamennyit visszaesik a ford.szám. Ha esetleg nem gerjed fel, nincs ellenállás, akkor viszont az akku kapacitásától függő mértékben a feszültség kezd esni. Ez a jelenség a müködésből fakad, ez nem hiba. Természetesen a motor, és,vagy az akku elhasználtságának előrehaladtával jelentősen nő az intenzitás.
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
http://www.origo.hu/auto/20130408-feny- ... teszt.htmlDreamer írta:Ez a kép száraz úton készült. Nem győzött meg arról, hogy nedves, szutykos időben jobban lehet ugyanezzel a fénnyel látni. Kérek erről a "köztudott" kijelentésről egy írásos megállapítást független szakembertől.sub-ee írta:
Köztudott, hogy hidegebb fehér fénnyel jobban látunk vizes úton és ködben is. És ezt tapasztalom is, lehet, hogy rossz izzót vásároltál.
http://i.ytimg.com/vi/QW0JGH2dKNM/maxresdefault.jpg
Üdv.:Sub-ee
Mert pl. Az Osram Allseason-ról ezt írják:
" Ennek az irányzatnak a termékei az enyhén sárgás fényű, többrétegű bevonattal ellátott típusok ( Tungsram Allday és Tungsragold, Osram All Season, valamint Philips All Weather és Gold). Ezeknél a kilépő fény színe olyan, hogy normál látási viszonyok között nagyjából ugyanúgy szerepelnek, mint mezei halogén testvéreik, ám esős, ködös időben megszolgálják az árkülönbözetet . Fényük elvileg jobban átvilágít a párás levegőn és a levegőben alászálló vízcseppeken, kevésbé költőien az esőn.
....
Osram All Season (H4) : száraz időben hasonló a sima halogénhez, de kellemesebb a színhatása. Esőben jobb, bár a különbség nem drasztikus. Kevésbé verődik vissza az esőcseppekről és a ködfalról. A hosszúfénynél is volt különbség az All Season javára."
Várom tőled cáfolatot!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez a kép száraz úton készült. Nem győzött meg arról, hogy nedves, szutykos időben jobban lehet ugyanezzel a fénnyel látni. Kérek erről a "köztudott" kijelentésről egy írásos megállapítást független szakembertől.sub-ee írta:
Köztudott, hogy hidegebb fehér fénnyel jobban látunk vizes úton és ködben is. És ezt tapasztalom is, lehet, hogy rossz izzót vásároltál.
http://i.ytimg.com/vi/QW0JGH2dKNM/maxresdefault.jpg
Üdv.:Sub-ee
Mert pl. Az Osram Allseason-ról ezt írják:
" Ennek az irányzatnak a termékei az enyhén sárgás fényű, többrétegű bevonattal ellátott típusok ( Tungsram Allday és Tungsragold, Osram All Season, valamint Philips All Weather és Gold). Ezeknél a kilépő fény színe olyan, hogy normál látási viszonyok között nagyjából ugyanúgy szerepelnek, mint mezei halogén testvéreik, ám esős, ködös időben megszolgálják az árkülönbözetet . Fényük elvileg jobban átvilágít a párás levegőn és a levegőben alászálló vízcseppeken, kevésbé költőien az esőn.
....
Osram All Season (H4) : száraz időben hasonló a sima halogénhez, de kellemesebb a színhatása. Esőben jobb, bár a különbség nem drasztikus. Kevésbé verődik vissza az esőcseppekről és a ködfalról. A hosszúfénynél is volt különbség az All Season javára."
Várom tőled cáfolatot!
Dreamer
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ejnye már kérem biztosan rosszul láttunk! 
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem is osram nb volt a mociba 3 évig aztán kiégett. De amíg volt addig rohad jó volt.
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köztudott, hogy hidegebb fehér fénnyel jobban látunk vizes úton és ködben is. És ezt tapasztalom is, lehet, hogy rossz izzót vásároltál.moyos írta:Továbbá a fehér fénye miatt ködben és vizes úton sz@rabb a normál H4 izzónál.Thorwald írta:Tényleg nagyon jó fényű izzó, már a harmadik generációját használom (+50%, +90% és most a +110%-os).
Viszont azt tudni kell róla, hogy ez sokkal érzékenyebb izzó a hagyományosnál, mert túlfeszített a a magasabb fényintenzitás érdekében. Sokkal érzékenyebb a rázkódásra a túlfeszültségre, a feszültségingadozásra.
https://www.vilagitas.eu/osram_night_br ... limited_h4
http://i.ytimg.com/vi/QW0JGH2dKNM/maxresdefault.jpg
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem 9Ah-ás új akkum van, amióta ez van bent, nekem sem esik teljes fogyasztásnál a fordulatszám, az 5Ah-ással kicsit esett. A töltésem kereken 14V.allllli írta: Nekem precízen, pontosan volt beállíva minden a motoromon. Gyújtás, karburátor, vezetékek, saruk ápoltak, IFA fesszabályzó. A motoron 1200-1300 as volt az alapjárat. Lámpák nélkül is és az összes lámpával terhelve is. Tompított + fénykürt + féklámpa + egyik oldali indexek + helyzetjelző + visszajelzők. Semennyit nem ment lejjebb az alapjárat. A töltés 14,3 V. Megszakítós gyújtással és Hall jeladós gyújtással sem változott ez. Tehát még a megszakító sem befolyásolta.
Gondolom a vezetékek "tisztaságának", az 5 Ah-s akksi rendben létének, az új karburátornak és a pontos beállított, talán picit dúsra állított alapjárati keveréknek volt ez köszönhető.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
sell
- versenyző

- Hozzászólások: 743
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez a nem változik semmi, se feszkó, se alapjárat, nekem is fura. Ha egy generátor felgerjed, annak ellenállása van ( a forgatónyomatékkal szemben), ebben az esetben hacsak nincs automata alapjáratállító valamennyit visszaesik a ford.szám. Ha esetleg nem gerjed fel, nincs ellenállás, akkor viszont az akku kapacitásától függő mértékben a feszültség kezd esni. Ez a jelenség a müködésből fakad, ez nem hiba. Természetesen a motor, és,vagy az akku elhasználtságának előrehaladtával jelentősen nő az intenzitás.
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nagyon szeretnék egy ilyen motort élőben megmérni. Persze nem az én motorom az etalon, de szakmámból adódóan kicsit kétkedek, hogy alapjárat mellett tud teljes fogyasztásnak elegendő áramot termelni a generátor.allllli írta:
Nekem precízen, pontosan volt beállíva minden a motoromon. Gyújtás, karburátor, vezetékek, saruk ápoltak, IFA fesszabályzó. A motoron 1200-1300 as volt az alapjárat. Lámpák nélkül is és az összes lámpával terhelve is. Tompított + fénykürt + féklámpa + egyik oldali indexek + helyzetjelző + visszajelzők. Semennyit nem ment lejjebb az alapjárat. A töltés 14,3 V. Megszakítós gyújtással és Hall jeladós gyújtással sem változott ez. Tehát még a megszakító sem befolyásolta.
Gondolom a vezetékek "tisztaságának", az 5 Ah-s akksi rendben létének, az új karburátornak és a pontos beállított, talán picit dúsra állított alapjárati keveréknek volt ez köszönhető.
Azt el tudom képzelni, hogy egy teljesen feltöltött akku, rövid ideig ezt kiszolgálja, de hogy folyamatosan elegendő lenne, abban szkeptikus vagyok.
Dreamer
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez ilyen és sokfajtát próbáltam már nekem ez jött be a legjobban!
- allllli
- versenyző

- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem is ütött a forgórész vége. Ezért a megszakítóm is 340 fokos zárásszöggel dolgozott az előírt 140 helyett. Idegesített. Levettem a forgórészt. Alatta a főtengely vége el volt kalapálva. a szétkalapált részt reszelővel lereszeltem. Így már a forgórész normálisan fel tudott ülni a főtengely kúpos végére. Megszűnt az "ütése".ETZmanus írta:Nos ide írom, bár itt egy kicsit már OFF:ETZmanus írta:Sziasztok!
Köszönöm a tippeket, hétvégén megnézek pár javasolt lehetőséget, és megírom, ha megvan a gond.
Megnéztem ismét a gyújtás felőli részt, és látványosan "lökdösi" a réz csúszógyűrű a szénkeféket. Nem volt lehetőség megmérni, de 1-2 mm-t biztos "üt" a gyűrű (és az előtte lévő lemez is).
Nem tudom, hogy fel lehet-e rosszul húzni a forgórészt a főtengelyre (mert korábban levettem szimmering csere miatt)?
Ha netalán a főtengely ütne (ekkor ezúton gratulálnék az eladómnak, aki elvileg a motorfelújítást végezte), akkor nem kellene feltűnnie más gondnak is menet közben? A főtengely csapágyak simán kibírnak ilyen méretű "görbeséget"?
És hogy egy kis ON is legyen:
NGK BP8HS gyertyát használtam eddig (illetve mint írtam korábban is), de valahogy nem volt egészséges a gyertyakép (sötétbarna, kis feketével). Most kipróbáltam a BRISK N15YC-t és szebben jár a motor, szebb a gyertyakép.
- allllli
- versenyző

- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem precízen, pontosan volt beállíva minden a motoromon. Gyújtás, karburátor, vezetékek, saruk ápoltak, IFA fesszabályzó. A motoron 1200-1300 as volt az alapjárat. Lámpák nélkül is és az összes lámpával terhelve is. Tompított + fénykürt + féklámpa + egyik oldali indexek + helyzetjelző + visszajelzők. Semennyit nem ment lejjebb az alapjárat. A töltés 14,3 V. Megszakítós gyújtással és Hall jeladós gyújtással sem változott ez. Tehát még a megszakító sem befolyásolta.telectronic írta:Szerintem pedig igen. Még az autóban is így van, ha bekapcsol a hűtőventilátor, vagy a hátsó ablak fűtést bekapcsolom lejjebb megy az alapjárat.allllli írta:Szia, nem normális dolog, hogy alapjáraton bármilyen fogyasztót is rákapcsolva lentebb esik az alapjárat.
S hogy, MZ is legyen benne: nekem a 60W-os fényszóró izzót bekapcsolva hallhatóan lejjebb megy az alapjárat, nem tudom ilyen fordulatra mert nincs bekötve a fordszámmérőm.
Pedig új 1 hónapos 12V7A Varta akku van benne és az összes kábel rendesen karban van tartva.
Szóval az akku csak puffer mert a generátor adja a villanyt, és az a 60W-os lámpa igencsak majd a fele töltést elviszi ahhoz pedig energia kell, amit a motor állít elő ugyanolyan üzemanyag beáramlás mellett, így nem csoda, hogy lejjeb megy az alapjárat.
Szerintem az a nem normális ha nem megy lejjebb, mert ebben az esetben vagy magas az alapjárat, vagy rosszul van beállítva a fesszabályzó és ilyenkor főként az akku táplálja a fogyasztókat.
Mondjuk a fentieket mind viszonylag nagy fogyasztású berendezésekre írtam.
Gondolom a vezetékek "tisztaságának", az 5 Ah-s akksi rendben létének, az új karburátornak és a pontos beállított, talán picit dúsra állított alapjárati keveréknek volt ez köszönhető.
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugye az emberek mások, én is azt tapasztaltam mint a kolléga, hogy nedves, ködös, szutykos időben jobban kell skubiznom az útfelületeket (Osram Nightbreaker+-t használok)moyos írta:Továbbá a fehér fénye miatt ködben és vizes úton sz@rabb a normál H4 izzónál.Thorwald írta:Tényleg nagyon jó fényű izzó, már a harmadik generációját használom (+50%, +90% és most a +110%-os).
Viszont azt tudni kell róla, hogy ez sokkal érzékenyebb izzó a hagyományosnál, mert túlfeszített a a magasabb fényintenzitás érdekében. Sokkal érzékenyebb a rázkódásra a túlfeszültségre, a feszültségingadozásra.
https://www.vilagitas.eu/osram_night_br ... limited_h4
Aki folyamatosan autózik ősszel, télen tavasszal annak érdemes egy sárgásabb fényűre cserélni erre az időszakra, megdöbbentő különbség! (pl. Osram Allseason) Azonban találkoztam már olyannal is, aki ennél a fényél tapasztalta, hogy kevésbé látja jól pl. az útburkolati jeleket.
Dreamer
- moyos
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Neked jobb. Örülök neki.hell írta:Micsoda szarabb mint a hagyományos!? Ugye ez csak vicc? Nekem 1000* jobb mint a hagyományos! Sokkal jobban látok vele...
Ha kocsin van ködfény, és van kedved kísérletezni, majd próbáld ki:
- első ködlámpába teszel normális H1 izzót,
- emelt fényerejű osram/tungsram - vagy bármilyen fehér fényűt,
- sárgát - esetleg kadmiumsárgát.
Menj néhány km-t !este párában és/vagy ködben!. Azután pedig véleményezd, összehasonlítván őket.
/Árban nem a legjobb kísérlet, elismerem. Nekem már volt szerencsém mindegyikhez. Tapasztalatból írtam./
!! - merthogy nem a normál körülmények közötti használatáról írtam.
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Micsoda szarabb mint a hagyományos!? Ugye ez csak vicc? Nekem 1000* jobb mint a hagyományos! Sokkal jobban látok vele...
- moyos
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Továbbá a fehér fénye miatt ködben és vizes úton sz@rabb a normál H4 izzónál.Thorwald írta:Tényleg nagyon jó fényű izzó, már a harmadik generációját használom (+50%, +90% és most a +110%-os).
Viszont azt tudni kell róla, hogy ez sokkal érzékenyebb izzó a hagyományosnál, mert túlfeszített a a magasabb fényintenzitás érdekében. Sokkal érzékenyebb a rázkódásra a túlfeszültségre, a feszültségingadozásra.
https://www.vilagitas.eu/osram_night_br ... limited_h4
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tényleg nagyon jó fényű izzó, már a harmadik generációját használom (+50%, +90% és most a +110%-os).
Viszont azt tudni kell róla, hogy ez sokkal érzékenyebb izzó a hagyományosnál, mert túlfeszített a a magasabb fényintenzitás érdekében. Sokkal érzékenyebb a rázkódásra a túlfeszültségre, a feszültségingadozásra.
https://www.vilagitas.eu/osram_night_br ... limited_h4
Viszont azt tudni kell róla, hogy ez sokkal érzékenyebb izzó a hagyományosnál, mert túlfeszített a a magasabb fényintenzitás érdekében. Sokkal érzékenyebb a rázkódásra a túlfeszültségre, a feszültségingadozásra.
https://www.vilagitas.eu/osram_night_br ... limited_h4
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez van a kocsinkban tanusíthatom atom!
Közel 1 éve lesz benne eddig, kíváncsi leszek meddig fogja birni... Osram H4 Night Breaker Unlimited
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kevés a töltés...djtoma írta:Szerintetek mi lehet a probléma.2 éven belül a negyedik aksimat veszem a motorba....
Megmértük műszerrel a motor töltését 6; 6,5; 7 Volt
7.2 V lenne az ideális. Honnan tudod, hogy tölt ? Mikor kapcsol be a fesszabályzó ?
Amikor bekapcsol onnantól van töltés, addig az akkuról megy minden és persze, hogy hamar tönkre megy.
Én 2 db műszerrel szoktam mérni, az egyik az akkun, a másik a dinamó vagy generátorról jövő feszültség.
Így látszik az is, hogy mikor kapcsol be vagy ki a szabályzó. S ha szükséges utána lehet állítani.

De igazából analóg műszerrel lehet pontosan töltést mérni.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
SziaSörtank írta:Sziasztok.
Etz 150-be előre milyen izzót ajánlotok? A mostani hagyományos (sárgán ég), de nem vagyok vele megelégedve. Múltkor láttam egy Mz-t ami fehérebben és sokkal messzebb elvilágított egyenes úton sima tompítottal.
OSRAM nightbraker
https://www.dt-xenon.hu/halogen_izzok_1 ... oCl2fw_wcB
Brutálisan jó! Csak fontos, hogy egy állandó szinten legyen a töltésed és ne nagyon menjen fel 14-14,2V fölé, mert azt nem szereti.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem pedig igen. Még az autóban is így van, ha bekapcsol a hűtőventilátor, vagy a hátsó ablak fűtést bekapcsolom lejjebb megy az alapjárat.allllli írta:Szia, nem normális dolog, hogy alapjáraton bármilyen fogyasztót is rákapcsolva lentebb esik az alapjárat.
S hogy, MZ is legyen benne: nekem a 60W-os fényszóró izzót bekapcsolva hallhatóan lejjebb megy az alapjárat, nem tudom ilyen fordulatra mert nincs bekötve a fordszámmérőm.
Pedig új 1 hónapos 12V7A Varta akku van benne és az összes kábel rendesen karban van tartva.
Szóval az akku csak puffer mert a generátor adja a villanyt, és az a 60W-os lámpa igencsak majd a fele töltést elviszi ahhoz pedig energia kell, amit a motor állít elő ugyanolyan üzemanyag beáramlás mellett, így nem csoda, hogy lejjeb megy az alapjárat.
Szerintem az a nem normális ha nem megy lejjebb, mert ebben az esetben vagy magas az alapjárat, vagy rosszul van beállítva a fesszabályzó és ilyenkor főként az akku táplálja a fogyasztókat.
Mondjuk a fentieket mind viszonylag nagy fogyasztású berendezésekre írtam.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mert ott nem csak az izzót kell védeni hanem a villogtató relét is.aronpfabian írta:Az index kitüntetett helyzetét nem értem igazán (mert akkor már mehetne a féklámpának, fényszórónak stb is saját biztosíték)... de végülis az az egyetlen ami nélkül részt lehet venni a forgalomban
De próbáld ki, kösd direktbe az akkura a villogó relét és 2 másodperc alatt lesz egy füstbombád. (és egy rossz villogó reléd)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én vettem annó kecseméten a tescoban egy ring ultra xenon neveztű H4 izzót. Kb. 6-7 éve már biztosan. +60% volt a dobozra irva. A mai napig teszi a dolgát. Csak ott hibáztam nem vettem 2 akkor. Igaz drága volt akkor valami 4000Ft körül volt darabja, de roppant jól birja...
-
pempelli
- bajnok

- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
4 ütemű Trabi, IFA , ezekben ilyenek vannak:)Sörtank írta:NEm tudom viszont tudnátok típust írni milyet vegyek bele? Persze olyan kellene amit a rendőrbácsi is elfogad
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bármilyen 60/55W-os, amiben van E jel.
Emelt fényerejűt én nem ajánlok, mert nem bírják valami sokáig, és annyival nem is erősebbek mint a sima. Tungsram/Osram/GE-k közül válogatva nem nagyon fogsz csalódni.
Hideg/melegfehér kérdés meg ízlés kérdése. Előbbivel szerintem kontrasztosabb, a vetítési kép szépen határolt, viszont esőben szívás. Utóbbi foltként terít, természetesebb, és esőben is látni vele.
Emelt fényerejűt én nem ajánlok, mert nem bírják valami sokáig, és annyival nem is erősebbek mint a sima. Tungsram/Osram/GE-k közül válogatva nem nagyon fogsz csalódni.
Hideg/melegfehér kérdés meg ízlés kérdése. Előbbivel szerintem kontrasztosabb, a vetítési kép szépen határolt, viszont esőben szívás. Utóbbi foltként terít, természetesebb, és esőben is látni vele.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha H4 foglalatú a fényszóród, akkor H4 60W/55W.Sörtank írta:NEm tudom viszont tudnátok típust írni milyet vegyek bele? Persze olyan kellene amit a rendőrbácsi is elfogad
Ha nem H4, akkor keress egy bontott H4-es foncsort és H4 60W/55W
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2014.11.27. 20:55-kor.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
NEm tudom viszont tudnátok típust írni milyet vegyek bele? Persze olyan kellene amit a rendőrbácsi is elfogad 
-
pempelli
- bajnok

- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem halogén foncsor volt neki berakva?Sörtank írta:Sziasztok.
Etz 150-be előre milyen izzót ajánlotok? A mostani hagyományos (sárgán ég), de nem vagyok vele megelégedve. Múltkor láttam egy Mz-t ami fehérebben és sokkal messzebb elvilágított egyenes úton sima tompítottal.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
Etz 150-be előre milyen izzót ajánlotok? A mostani hagyományos (sárgán ég), de nem vagyok vele megelégedve. Múltkor láttam egy Mz-t ami fehérebben és sokkal messzebb elvilágított egyenes úton sima tompítottal.
Etz 150-be előre milyen izzót ajánlotok? A mostani hagyományos (sárgán ég), de nem vagyok vele megelégedve. Múltkor láttam egy Mz-t ami fehérebben és sokkal messzebb elvilágított egyenes úton sima tompítottal.
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 158
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
-Nekem az akkumlátorok gyilkolási problémáját a 35W-os halogén oldotta meg, és a fesszab. aprólékos tisztítása és beállítása.djtoma írta:Szerintetek mi lehet a probléma.2 éven belül a negyedik aksimat veszem a motorba.Valamiért mindig meghal az aksi.A mostani banner 6 V-oltos,most az a hiba hogy hiába műszerrel kimértem megvan az aksiba a 6 V-olt de mégis a motornak nincs gyujtás olyan mintha le lenne merülve pedig 6 V-olt megvan benne megmértem.Mi lehet a baj a motorommal?Minden hétvégén be van indítva pedig.Megmértük műszerrel a motor töltését 6; 6,5; 7 Volt
VMZ TS 125 motorom van
-Az elektromos csatlakozók tisztán tartása, kontaktja létkérdés 6V-os dinamós rendszerben (én most rézpasztával is átkenem majd mindet, a saját gépemen)
-Gyanítom, hogy ma már a 6V-os akksik piaci részesedése a "bányában" található, ennek megfelelően is foglalkoznak a minőségével. Most nyáron történt, h vettem egy bannert és vittem vissza, mert hibás volt. Az előző 4 év után cellazárlatos lett.
-Amúgy, ha "újszerű" akksiban 6V van, akkor az merült. Nyugalmi állapotban több hónapig is, meg kell lennie 6,2-6,3V-nak.
-Jah és ne indítgasd, ha nem mész vele, mert nincs ideje visszatölteni a dinamónak. Venni kell egy rendes töltőt és 1-2 havonta 1 napra felrakni tölteni.
hirtelen ennyi..
https://www.youtube.com/watch?v=VtCPmS2eQgU
ez a videó jó lámpa nélkül és lámpával fordulatszám/ V érték
Ha túltölt az is kinyírja az akkut.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintetek mi lehet a probléma.2 éven belül a negyedik aksimat veszem a motorba.Valamiért mindig meghal az aksi.A mostani banner 6 V-oltos,most az a hiba hogy hiába műszerrel kimértem megvan az aksiba a 6 V-olt de mégis a motornak nincs gyujtás olyan mintha le lenne merülve pedig 6 V-olt megvan benne megmértem.Mi lehet a baj a motorommal?Minden hétvégén be van indítva pedig.Megmértük műszerrel a motor töltését 6; 6,5; 7 Volt
VMZ TS 125 motorom van
VMZ TS 125 motorom van
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az index kitüntetett helyzetét nem értem igazán (mert akkor már mehetne a féklámpának, fényszórónak stb is saját biztosíték)... de végülis az az egyetlen ami nélkül részt lehet venni a forgalomban 
-
sell
- versenyző

- Hozzászólások: 743
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezzel biztosították, egy esetleges zárlat esetén ( index körében) a motor működéséhez szükségesebb többi elektomos eszköz zavartalan működését. Ne legyen egy kiegészítő berendezés ( index) hiba miatt teljes szakadás az elekromos rendszerben. Mondjuk, eléggé alulbiztosították a 4A-s biztivel, de mivel zárt kör (nincs más fogyasztó mellette) és nem folyamatos terhelés és az olvadó- biztosíték is nyújtható, éppen elég. Mondjuk rá " német precizitás" 
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nézegetve a kapcsolási rajzokat, feltűnt hogy mind a 6V, mind a 12V rendszernél az akku +/- vezeték biztosítása mellett az indexnek van egy saját, külön 4A-es biztosítéka.
Ezt miért így oldották meg?
Ezt miért így oldották meg?
-
kiccsavo81
- biciklis

- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
ETZmanus írta:Nos ide írom, bár itt egy kicsit már OFF:ETZmanus írta:Sziasztok!
Köszönöm a tippeket, hétvégén megnézek pár javasolt lehetőséget, és megírom, ha megvan a gond.
Megnéztem ismét a gyújtás felőli részt, és látványosan "lökdösi" a réz csúszógyűrű a szénkeféket. Nem volt lehetőség megmérni, de 1-2 mm-t biztos "üt" a gyűrű (és az előtte lévő lemez is).
Nem tudom, hogy fel lehet-e rosszul húzni a forgórészt a főtengelyre (mert korábban levettem szimmering csere miatt)?
Ha netalán a főtengely ütne (ekkor ezúton gratulálnék az eladómnak, aki elvileg a motorfelújítást végezte), akkor nem kellene feltűnnie más gondnak is menet közben? A főtengely csapágyak simán kibírnak ilyen méretű "görbeséget"?
És hogy egy kis ON is legyen:
NGK BP8HS gyertyát használtam eddig (illetve mint írtam korábban is), de valahogy nem volt egészséges a gyertyakép (sötétbarna, kis feketével). Most kipróbáltam a BRISK N15YC-t és szebben jár a motor, szebb a gyertyakép.
Nekem is volt így sajnos, a főtengely sonkák elmozdultak egymáshoz képest és annyira ütött a forgórész is hogy a széngyűrűbe egy íven belemélyült a kefe egy részén meg nem ért hozzá. A hal jeladó szemmel láthatóan "táncolt" forgás közben. De ha neked rézgyűrűs a forgórészed akkor lehet hogy a rézgyűrű nem központos magán a forgórészen.
-
kiccsavo81
- biciklis

- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem is volt így sajnos, a főtengely sonkák elmozdultak egymáshoz képest és annyira ütött a forgórész is hogy a széngyűrűbe egy íven belemélyült a kefe egy részén meg nem ért hozzá. A hal jeladó szemmel láthatóan "táncolt" forgás közben. De ha neked rézgyűrűs a forgórészed akkor lehet hogy a rézgyűrű nem központos magán a forgórészen.
- jura györgy
- bajnok

- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok először azt nézném meg hogy van gerjesztés ? ehzt elég 1 próbalámpa
van lehetőség a feszültség szabályozónál a nyereg alatt és a generátornál is meg kell nézni ha van akkor 1 izzón keresztül adnék az akkumulátor pozitív sarkáról gerjesztést de ebbe az esetbe ajánlatos le kötni a gerjesztő vezetéket ha ebbe az esetbe már van töltésed akkor a szabályozó a ludas üdv . juragy
van lehetőség a feszültség szabályozónál a nyereg alatt és a generátornál is meg kell nézni ha van akkor 1 izzón keresztül adnék az akkumulátor pozitív sarkáról gerjesztést de ebbe az esetbe ajánlatos le kötni a gerjesztő vezetéket ha ebbe az esetbe már van töltésed akkor a szabályozó a ludas üdv . juragy
-
sell
- versenyző

- Hozzászólások: 743
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali. Ha a lámpa és a vezeték is jó, és ráadott gyujtásnál nem világít első körben gerjesztő-áramkör szakadásra gondolnák, először ellenőrizném a keféket, csatlakozásokat. Ellenállásmérővel a forgórésztekercset. Szemrevételezéssel a csúszógyűrűt.
-
Szabó Peti
- babakocsis

- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2014.11.23. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: 2212 Csévharaszt
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok. Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van egy 250 es ETZ mocim és mostanában betegeskedik. Gyujtásra kapcsolok a töltés jelző lámpa nem világít, az égő a vezeték jó, ha beinditom a motort szépen jár, ahogy rákapcsolom a hejzetjelzőt, és a világítást gyengén világít a motor mint ha gyujtás gondja lenne durrogva megáll, ha lekapcsolom a lámpát megy tovább a motor. Az aksiról ha leveszem a vezetéket a moci megáll. Ha tud valaki segiteni hogy mi lehet a hiba megköszönöm. TEL: 06209322953 Nagyon köszönöm a tippeket nektek. A hiba egyenirányító csere és a hozzá tartozó test javítása volt és áthelyezése a test kötegnek ami az ülés alatt van.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Szabó Peti 2014.12.05. 21:45-kor.
- ETZmanus
- Simsonos

- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nos ide írom, bár itt egy kicsit már OFF:ETZmanus írta:Sziasztok!
Köszönöm a tippeket, hétvégén megnézek pár javasolt lehetőséget, és megírom, ha megvan a gond.
Megnéztem ismét a gyújtás felőli részt, és látványosan "lökdösi" a réz csúszógyűrű a szénkeféket. Nem volt lehetőség megmérni, de 1-2 mm-t biztos "üt" a gyűrű (és az előtte lévő lemez is).
Nem tudom, hogy fel lehet-e rosszul húzni a forgórészt a főtengelyre (mert korábban levettem szimmering csere miatt)?
Ha netalán a főtengely ütne (ekkor ezúton gratulálnék az eladómnak, aki elvileg a motorfelújítást végezte), akkor nem kellene feltűnnie más gondnak is menet közben? A főtengely csapágyak simán kibírnak ilyen méretű "görbeséget"?
És hogy egy kis ON is legyen
NGK BP8HS gyertyát használtam eddig (illetve mint írtam korábban is), de valahogy nem volt egészséges a gyertyakép (sötétbarna, kis feketével). Most kipróbáltam a BRISK N15YC-t és szebben jár a motor, szebb a gyertyakép.
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
De jó ám!jura györgy írta:sziasztok, NGK B8HS ( made in japan van a dobozra írva) , jó ez ETZ 250 -be? üdv. juragy
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3143
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nyáron jó. Jó páran ezt használjuk.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én azt mondom jó,de majd a motorod megmondja a tutit!
- jura györgy
- bajnok

- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, NGK B8HS ( made in japan van a dobozra írva) , jó ez ETZ 250 -be? üdv. juragy
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég