Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- Peti ETZ250
- Simsonos

- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Szia MRENImreni írta:Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.A kiemelõvillát beteszem a helyére ráakasztom a bowden felteszek mindent a helyére és amikor behúzom a kuplungot a villa kiemel de nem megy vissza eredeti állásába.(a kar sem megy vissza)
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden
Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört.
Összeszereléskor az állítólapot a müvelet végén rögzíteni kell 3db csavar segítségével(Fórdulatszám mérõ bowdent is ide szereled).Ha a csavarokat nem húzod meg kellõen ez az ÁLLÍTÓ LAP elmozdul, ugyan kiemel a villa de bowdent nem tudja visszahúzni.Én szerintem itt keresd a hibát.Sok sikert, jó motorozást!
Üdv:
Peti ETZ250
-
kukacmarci
- babakocsis

- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2008.08.23. 21:44
- Tartózkodási hely: szokolya
ts lánckerék
szevasztok segítenétek honnan vagy miként tehetnék szert az mz ts125-ösömhöz elsõ baromi kicsi lánckerékre pl 11-12 fogasra,egyesek szerint jawa mustangé jó rá de senki nem tud konkrétumot ,gyári 15-16 fogasat lehet rendelni bárhonnan de az van. köszi megvenném ha lenne valakinek
az ember aki átszelte a sivatagot krekkánál
milyen motor?tipusa?mreni írta:Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.A kiemelõvillát beteszem a helyére ráakasztom a bowden felteszek mindent a helyére és amikor behúzom a kuplungot a villa kiemel de nem megy vissza eredeti állásába.(a kar sem megy vissza)
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden
Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört.
Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.A kiemelõvillát beteszem a helyére ráakasztom a bowden felteszek mindent a helyére és amikor behúzom a kuplungot a villa kiemel de nem megy vissza eredeti állásába.(a kar sem megy vissza)
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden
Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.A kiemelõvillát beteszem a helyére ráakasztom a bowden felteszek mindent a helyére és amikor behúzom a kuplungot a villa kiemel de nem megy vissza eredeti állásába.(a kar sem megy vissza)
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden
Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört.
-
Gose89
köszöi!
Holnap fogok forgalomvizsgázni, utána (ha minden jól megy) pénteken vagy szombaton tudják fogadni a vasat a Bambinál? Ha igen van arra remény, hogy a villaszimeringezést, a váltót probléma orvoslását és a lánccesrét megcsinálják 25.éig? Mert akkor mennék vele egy hosszabb útra a magyar tengerhez. Bár a váltó az szerintem ráér télig is, egyrészt mert eleresztve se leszek most, másrészt meg mert az elmúlt 3-350km-en kb 2-3x csinálta.
Holnap fogok forgalomvizsgázni, utána (ha minden jól megy) pénteken vagy szombaton tudják fogadni a vasat a Bambinál? Ha igen van arra remény, hogy a villaszimeringezést, a váltót probléma orvoslását és a lánccesrét megcsinálják 25.éig? Mert akkor mennék vele egy hosszabb útra a magyar tengerhez. Bár a váltó az szerintem ráér télig is, egyrészt mert eleresztve se leszek most, másrészt meg mert az elmúlt 3-350km-en kb 2-3x csinálta.
hát igen ez váltó hiba lesz,nem láncghostrider írta:...váltógenerálszagotérzek...Gose89 írta:Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
itt 4000ftGose89 írta:Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
A harmadik fokozat "kidobása" az bizony elõ szokott jönni... Nálam is csinálja néha, szerencsére még elég ritkán. Ha nem nagyon durva, együtt élhetsz a problémával egy darabig. Aztán meg váltót a szervizbe. Szerintem nem a kopott lánc okozza, hanem inkább az elkopott kapcsolóköröm a váltóban.Gose89 írta:Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
-
ghostrider
...váltógenerálszagotérzek...Gose89 írta:Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
-
Gose89
Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
bowdenbeolajozáshoz mûszerolajat nem ajánlok mert kb 1 hét alatt kifolyik belõle és csupa trutymó lesz tõle a dekni
helyette inkább meleg hajtómûolajat használok
helyette inkább meleg hajtómûolajat használok
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Zschopauer
- biciklis

- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
- MZ-d típusa: Honda CBF 250
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Re: kuplung bowden csere
Köszi szépen.torokb írta:
Nem kell levenni a deklit. Fönt a karnál könnyû szétszedni, lenn fémcsövet villáskulccsal lekapod, bowdent kiakasztod, újat beakasztod. ENNYI. Olaj, dekli marad. Utána karnál 2mm holtjátékot ne felejtsd el beállítani. Vagy ha valami miatt kell, akkor használd ki az alkalmat egy durva beállításra. Az elég jól le van írva a kézikönyvben.
Zschopauer
Re: kuplung bowden csere
Nem kell levenni a deklit. Fönt a karnál könnyû szétszedni, lenn fémcsövet villáskulccsal lekapod, bowdent kiakasztod, újat beakasztod. ENNYI. Olaj, dekli marad. Utána karnál 2mm holtjátékot ne felejtsd el beállítani. Vagy ha valami miatt kell, akkor használd ki az alkalmat egy durva beállításra. Az elég jól le van írva a kézikönyvben.Zschopauer írta:Sziasztok,
azt szeretném megkérdezni, hogy a kuplungbowden cseréje mennyire bonyolult mûvelet, és hogy milyen szerszám kell hozzá.
Eddig még nem cseréltem ilyen bowdent rajta.
A szerelési kézikönyv elég szûkszavú. Konkrétan attól félek, hogy nem elég levenni azt a kis fémcsövet, amibe belemegy a bowden a blokkon, hanem le kell szedni a bal oldali deklit is, olajat leereszteni, stb.
- Zschopauer
- biciklis

- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
- MZ-d típusa: Honda CBF 250
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
kuplung bowden csere
Sziasztok,
azt szeretném megkérdezni, hogy a kuplungbowden cseréje mennyire bonyolult mûvelet, és hogy milyen szerszám kell hozzá.
Eddig még nem cseréltem ilyen bowdent rajta.
A szerelési kézikönyv elég szûkszavú. Konkrétan attól félek, hogy nem elég levenni azt a kis fémcsövet, amibe belemegy a bowden a blokkon, hanem le kell szedni a bal oldali deklit is, olajat leereszteni, stb.
azt szeretném megkérdezni, hogy a kuplungbowden cseréje mennyire bonyolult mûvelet, és hogy milyen szerszám kell hozzá.
Eddig még nem cseréltem ilyen bowdent rajta.
A szerelési kézikönyv elég szûkszavú. Konkrétan attól félek, hogy nem elég levenni azt a kis fémcsövet, amibe belemegy a bowden a blokkon, hanem le kell szedni a bal oldali deklit is, olajat leereszteni, stb.
Zschopauer
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
az a háromszög alakú lemez a lényeg. minél több van rajta(minél vastagabb), annál jobban összeszorítja a kuplungköteget.
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Elég nehéz belõni úgy a kuplungot,hogy ki is emeljen és ne is csússzon.
A kuplung belsõ agy állapotát vizslassátok meg,mert annak szokása megrepedni,eltörni (aluminium
).
Parafa betétek nincsenek-e elrepedve/törve?
A WIKI-be írtam kisETZ kuplungról tapasztalatokat,olvasgasd át,hátha segít valamit.
A kuplung belsõ agy állapotát vizslassátok meg,mert annak szokása megrepedni,eltörni (aluminium
Parafa betétek nincsenek-e elrepedve/törve?
A WIKI-be írtam kisETZ kuplungról tapasztalatokat,olvasgasd át,hátha segít valamit.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Hello!
Nem tudom Kuplung ügybe jó helyre írok-e!!??
Olyan problémánk lenne hogy a motort csak menet közbe meg ha nem megy a motor akkor lehet üresbe kitenni! Ha megállunk vele és kiakarjuk tenni üresbe akkor nem lehet!
Próbálkoztunk a kuplungon állítani, de egy kicsit mindig húz elõre (minimálisan szinte észre se lehet venni) és szerintünk ezért nem veszi ki üresbe! Ilyenkor mit lehetne tenni? A lamellákat kéne kicserélni? Ha igen azt házilag ki lehet cserélni vagy ezért szervizbe kell vinni? Ezt 150 ccm motorról lenne szó.
A választ elõre is köszönöm!
Nem tudom Kuplung ügybe jó helyre írok-e!!??
Olyan problémánk lenne hogy a motort csak menet közbe meg ha nem megy a motor akkor lehet üresbe kitenni! Ha megállunk vele és kiakarjuk tenni üresbe akkor nem lehet!
A választ elõre is köszönöm!
Cimborám egyszer (elõször) úgy állította feszesre,hogy középtámaszon volt,utána jön hozzám,hogy miért recseg-kattot az egész.Ha ráült,meg sem lehetett mozdítani a láncot!Na vajon miért kattogott?
Szóval szerintem is érdemes terhelve,ha kétszemélyezel is,akkor valaki nehézzel terhelve állítani.
Szóval szerintem is érdemes terhelve,ha kétszemélyezel is,akkor valaki nehézzel terhelve állítani.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Gshp
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 158
- Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
- Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely
Hali !PJocker írta:Sziasztok!
Egy rutin kérdésem lenne, mégpedig a láncfeszesség beállítása. Etz250 -es mocim van pár hónapja és érdekelne, hogy ti hogy állítjátok be a lánc feszességét. Arra gondolok, hogy sztenderen állva, vagy terhelve 1 vagy 2 személynél nézitek meg a lánc lógását és ahhoz mérten állítjátok-e? Ja és mennyire legyen feszes?
Igazából azért kérdezem, mert azt vettem észre, hogy ha rendes országúti haladásból motorfékkel lassítok, akkor érzem, meg hallom a lánc "kopogását", szóval szerintem kicsit laza lehet.
köszi a javaslatokat!
Úgy állítsd be, hogy ugye rajta van a láncon a gumivédõ genyó és mikor rajta ülsz azt le tudd nyomni a lengõvilla tetejéig !
Én mindig így állítottam be és jó volt meg ezt írja a könyv is !
Üdv : Ádám
Köd elõttem, füst utánam !!
[-=UNW-042=-]
Sziasztok!
Egy rutin kérdésem lenne, mégpedig a láncfeszesség beállítása. Etz250 -es mocim van pár hónapja és érdekelne, hogy ti hogy állítjátok be a lánc feszességét. Arra gondolok, hogy sztenderen állva, vagy terhelve 1 vagy 2 személynél nézitek meg a lánc lógását és ahhoz mérten állítjátok-e? Ja és mennyire legyen feszes?
Igazából azért kérdezem, mert azt vettem észre, hogy ha rendes országúti haladásból motorfékkel lassítok, akkor érzem, meg hallom a lánc "kopogását", szóval szerintem kicsit laza lehet.
köszi a javaslatokat!
Egy rutin kérdésem lenne, mégpedig a láncfeszesség beállítása. Etz250 -es mocim van pár hónapja és érdekelne, hogy ti hogy állítjátok be a lánc feszességét. Arra gondolok, hogy sztenderen állva, vagy terhelve 1 vagy 2 személynél nézitek meg a lánc lógását és ahhoz mérten állítjátok-e? Ja és mennyire legyen feszes?
Igazából azért kérdezem, mert azt vettem észre, hogy ha rendes országúti haladásból motorfékkel lassítok, akkor érzem, meg hallom a lánc "kopogását", szóval szerintem kicsit laza lehet.
köszi a javaslatokat!
jaja,már meg is vettem,ami mofa-ba 1000 ft az itt 3000 ft...van árrés rendesen.
azé' köszi
jah meg optikai tuningnak vettem a sebváltora gumit,mivel amikor multkor kiprobálta 1 vevõ(aki kérdezte h 1et le 5-t fel?) elhagyta
azé' köszi
jah meg optikai tuningnak vettem a sebváltora gumit,mivel amikor multkor kiprobálta 1 vevõ(aki kérdezte h 1et le 5-t fel?) elhagyta
"Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!"
"Élj azért,amiért meghalnál!"
"Élj azért,amiért meghalnál!"
Igen,de a Mofakeres cuccokkal érdemes vigyázni.
Kettõ???
5 vagy 6! (most nem is emlékszem pontosan,de vehetsz 6ot bátran,nem nagy összeg).
KisTZ kuplungszerelés WIKIben (általam),én sokat szívtam vele annak idején,ha nem csináltál még ilyet,fusd át,hogy ne szívj vele annyit,mint én anno!
Kettõ???
5 vagy 6! (most nem is emlékszem pontosan,de vehetsz 6ot bátran,nem nagy összeg).
KisTZ kuplungszerelés WIKIben (általam),én sokat szívtam vele annak idején,ha nem csináltál még ilyet,fusd át,hogy ne szívj vele annyit,mint én anno!
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
gyors kérdés gyors válasz:
125ös etz-be ilyen kuplung lamella kell-e,mint ami itt van az oldal alján 30073 cikkszámmal
http://mofaker.hu/megjelen.php?viszelke ... nu3_id=147
jah és ha igen,akkor 2db?
125ös etz-be ilyen kuplung lamella kell-e,mint ami itt van az oldal alján 30073 cikkszámmal
http://mofaker.hu/megjelen.php?viszelke ... nu3_id=147
jah és ha igen,akkor 2db?
"Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!"
"Élj azért,amiért meghalnál!"
"Élj azért,amiért meghalnál!"
- Meiki
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Köszönöm a tanácsokat! István barátomtól kaptam egy 20-as lánckereket. Fel is dobtam gyorsan. Sokkal jobb. Nem pörög annyira a motor de olyan könnyedén viszi hogy szerintem simán elbírná a 21-est is de a túrán lesz majd csak igazán kipróbálva. Lehet hogy majd nem bírná az emelkedõket. Eddig olya volt mint valami krossz motor. kis gázadás köv sebesség ismét kis gáz kövsebesség és pörgött mint a buszkerék
Most sokkal lazább. kényelmes vele most motorzni mert nem kell álandóan váltogatni.
MZ ETZ 251 De Lux!
250-s tipusra 19-nél nagyobbat én sem ajánlok.Stravkó írta:Talán a 16-os hátsó kerék miatt lehet lassabb,mint a 250-es,szerintem is nyugodtan tehetsz rá elõre nagyobb lánckereket!Meiki írta:Köszönöm. Nekem azt mondták hogy 19-es a gyári és az is van rajta. Veszek egy 21-est ha arra járok. Egyébként azt mondta a nagyeszü eladó hogy a 21 es fogaskerékkel már teljesen erõtlen lesz a motor. Jogosan néztem akkor hozzá nem értõnek.Köszöntem a helpet! Egyébként arra alapoztam hogy a 251-es végsebessége kisebb mint a 250-esé hogy az IQ Fighter eladó szentül állította hogy márpedig az nem olyan gyors mivel az városi motor és jobban gyorsul. De hiába mondtam neki, hogy ha az áttétel megegyezik akkor nem lehet lasabb. Aztán valaki más is említette és gondoltam, hogy ha már ketten álítják lehet benne valami.
Üdv: Stravkó
- Matee86
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
[quote="Meiki"]Köszönöm. Nekem azt mondták hogy 19-es a gyári és az is van rajta. Veszek egy 21-est ha arra járok. Egyébként azt mondta a nagyeszü eladó hogy a 21 es fogaskerékkel már teljesen erõtlen lesz a motor. Jogosan néztem akkor hozzá nem értõnek.
Köszöntem a helpet! Egyébként arra alapoztam hogy a 251-es végsebessége kisebb mint a 250-esé hogy az IQ Fighter eladó szentül állította hogy márpedig az nem olyan gyors mivel az városi motor és jobban gyorsul. De hiába mondtam neki, hogy ha az áttétel megegyezik akkor nem lehet lasabb. Aztán valaki más is említette és gondoltam, hogy ha már ketten álítják lehet benne valami.[/quote
Nem a Rendásnál voltál Szekszárdon?Na Õ nekem is mindíg osztja a ,,hülyeséget,, ha valamit változtatni akarok a motoron!Lgutóbb azon akadt ki,hogy miért akarok vastag gumit venni rá,mert elvész az erõ
Nem a Rendásnál voltál Szekszárdon?Na Õ nekem is mindíg osztja a ,,hülyeséget,, ha valamit változtatni akarok a motoron!Lgutóbb azon akadt ki,hogy miért akarok vastag gumit venni rá,mert elvész az erõ
Mert azért az Mz a király....!:)
- Stravkó
- Long Vehicle

- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Talán a 16-os hátsó kerék miatt lehet lassabb,mint a 250-es,szerintem is nyugodtan tehetsz rá elõre nagyobb lánckereket!Meiki írta:Köszönöm. Nekem azt mondták hogy 19-es a gyári és az is van rajta. Veszek egy 21-est ha arra járok. Egyébként azt mondta a nagyeszü eladó hogy a 21 es fogaskerékkel már teljesen erõtlen lesz a motor. Jogosan néztem akkor hozzá nem értõnek.Köszöntem a helpet! Egyébként arra alapoztam hogy a 251-es végsebessége kisebb mint a 250-esé hogy az IQ Fighter eladó szentül állította hogy márpedig az nem olyan gyors mivel az városi motor és jobban gyorsul. De hiába mondtam neki, hogy ha az áttétel megegyezik akkor nem lehet lasabb. Aztán valaki más is említette és gondoltam, hogy ha már ketten álítják lehet benne valami.
Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Meiki
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Köszönöm. Nekem azt mondták hogy 19-es a gyári és az is van rajta. Veszek egy 21-est ha arra járok. Egyébként azt mondta a nagyeszü eladó hogy a 21 es fogaskerékkel már teljesen erõtlen lesz a motor. Jogosan néztem akkor hozzá nem értõnek.
Köszöntem a helpet! Egyébként arra alapoztam hogy a 251-es végsebessége kisebb mint a 250-esé hogy az IQ Fighter eladó szentül állította hogy márpedig az nem olyan gyors mivel az városi motor és jobban gyorsul. De hiába mondtam neki, hogy ha az áttétel megegyezik akkor nem lehet lasabb. Aztán valaki más is említette és gondoltam, hogy ha már ketten álítják lehet benne valami.
MZ ETZ 251 De Lux!
A mostani számozás szerint 420-as láncnak felel meg 120 szem hosszúsággalmolyhos írta:A felújításhoz szépen bontogatom a 125-ös Trophym és megnéztem a láncot is, mennyire nyúlt meg. Összehajtva egyik kézzel megfogtam, kitartottam, mint Toldi Miklós a petrencerudat, és a másik vége úgy lekonyult, hogy pont a padló felé mutatott. Ajjjajj! Ez szerintem megérett a cserére. Az alkatrész-katalógusom szerint a hozzá való lánc mérete, 12,7x6,4x120. Lehet még ilyet kapni? A Vaterán láttam hátsó kerék komplett lánckerekét is, új állapotban. Mondjuk abból van már kettõ, és nem tudom érdemes-e megvenni a harmadikat; igaz újonnan.
A felújításhoz szépen bontogatom a 125-ös Trophym és megnéztem a láncot is, mennyire nyúlt meg. Összehajtva egyik kézzel megfogtam, kitartottam, mint Toldi Miklós a petrencerudat, és a másik vége úgy lekonyult, hogy pont a padló felé mutatott. Ajjjajj! Ez szerintem megérett a cserére. Az alkatrész-katalógusom szerint a hozzá való lánc mérete, 12,7x6,4x120. Lehet még ilyet kapni? A Vaterán láttam hátsó kerék komplett lánckerekét is, új állapotban. Mondjuk abból van már kettõ, és nem tudom érdemes-e megvenni a harmadikat; igaz újonnan.
UAR-631 (LU 39-54)
Mielõtt bármit kicserélnél számold meg a fogaskerekek fogszámait. Ha elõl 19-20-as van és csak 90 körül megy a motor akkor lehet próbálkozni 21-22-essel.Meiki írta:Nem nagyon találtam feljegyzést arról hogy mi van akkor ha a 251-es ETZ hátsó lánckerekét és elsõ lánckerekét kicserélem 250-esére. Szerintem a végsebesség problémával a lánckerék függ össze. A motor bivaj erõs. 3. ban kövérgázra még emelgeti az elejét. 12700 kilóméter van benne de 90 felett már nem igazán megy. Ha kicserélem a lánckerekeket gyári 250-esre akkor növelhetem a sebességet? Tudom hogy a 251-est eredetileg városi motornak szánták és azért rövidebb fordulékonyabb. Viszont én csak túrázni szeretném használni ahol jobb a nagyobb utazósebesség. De az a gondom hogy a 250-es tankja nem igazán tetszik és egy olyan motorral motorozni (tulajdonosa lenni) ami nem tetszik nem jó érzés. Láttam videókat és tudom hogy a 250-es nagyobb végsebességre képes mint a 251-es. Ezt a végsebességet szeretném megközelíteni a 251-es ETZ-vel. Jó lenne ha legalább 110-es vagy 120-as utazóval lehetne vele haladni. A segítséget elõre is köszönöm.
- Meiki
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Nem nagyon találtam feljegyzést arról hogy mi van akkor ha a 251-es ETZ hátsó lánckerekét és elsõ lánckerekét kicserélem 250-esére. Szerintem a végsebesség problémával a lánckerék függ össze. A motor bivaj erõs. 3. ban kövérgázra még emelgeti az elejét. 12700 kilóméter van benne de 90 felett már nem igazán megy. Ha kicserélem a lánckerekeket gyári 250-esre akkor növelhetem a sebességet? Tudom hogy a 251-est eredetileg városi motornak szánták és azért rövidebb fordulékonyabb. Viszont én csak túrázni szeretném használni ahol jobb a nagyobb utazósebesség. De az a gondom hogy a 250-es tankja nem igazán tetszik és egy olyan motorral motorozni (tulajdonosa lenni) ami nem tetszik nem jó érzés. Láttam videókat és tudom hogy a 250-es nagyobb végsebességre képes mint a 251-es. Ezt a végsebességet szeretném megközelíteni a 251-es ETZ-vel. Jó lenne ha legalább 110-es vagy 120-as utazóval lehetne vele haladni. A segítséget elõre is köszönöm. 
MZ ETZ 251 De Lux!
-
MUZSIK JÓZSEF
-
MUZSIK JÓZSEF
sziasztok jó estét mindenkinek!
Tulajdonosa lettem egy 1990-es ETZ 251-nek nem birtam a véremmel szétszedtem darabokra. /ujfötengely összes uj 5 kuplungtárcsa, uj csapácsak,szimeringek,ujra kábelezés........../ Összeraktam lebiztositotta, karburátor ki tisztitottam. Levizsgáztattam átirattam....
Problémám a következö: kuplung nem emel ki eléggé, vagyis 1-ben huz a motor lámpánál nem tudom ki venni sebességböl.
Szabály szerint össze rakott blokk.
Beállitás menete: kuplung bowden teljesen vissza állitva, formérö fedélke eltávolitás rögzitö lemezke felhelyezése ugy hogy állitani lehessen. ora mutato járásával ellentétes irányban addig forgatom az ovál-lukas lemezt, hogy még éppen ne nyomja meg a kuplung kiemelöt. Vissza teszem a fedélkét rözitem a 3 imbisz csavarral. A komanyon levö kuplung karnal elveszem aholtjátékát az állitó csavarral majd a kontra anyával lerözitem. Berug kiprobál ugyan ugy húz továra is ...... Kérem segitsetek mit rontok el. Miért nem tudom beállitani..... Segitséget elöre is köszönöm esetleg telefonon vissza hivlak ...
mjozsi
Tulajdonosa lettem egy 1990-es ETZ 251-nek nem birtam a véremmel szétszedtem darabokra. /ujfötengely összes uj 5 kuplungtárcsa, uj csapácsak,szimeringek,ujra kábelezés........../ Összeraktam lebiztositotta, karburátor ki tisztitottam. Levizsgáztattam átirattam....
Problémám a következö: kuplung nem emel ki eléggé, vagyis 1-ben huz a motor lámpánál nem tudom ki venni sebességböl.
Szabály szerint össze rakott blokk.
Beállitás menete: kuplung bowden teljesen vissza állitva, formérö fedélke eltávolitás rögzitö lemezke felhelyezése ugy hogy állitani lehessen. ora mutato járásával ellentétes irányban addig forgatom az ovál-lukas lemezt, hogy még éppen ne nyomja meg a kuplung kiemelöt. Vissza teszem a fedélkét rözitem a 3 imbisz csavarral. A komanyon levö kuplung karnal elveszem aholtjátékát az állitó csavarral majd a kontra anyával lerözitem. Berug kiprobál ugyan ugy húz továra is ...... Kérem segitsetek mit rontok el. Miért nem tudom beállitani..... Segitséget elöre is köszönöm esetleg telefonon vissza hivlak ...
mjozsi
Szia!
A probléma az ócska utángyártott fékbetét volt, ugyanis az egyik púpos volt, de nem a dob irányában, hanem a kerék tengelyével párhuzamosan, így mikor meghúztam a csavart szépen megszorult az oldalával. Visszaraktam a régit, majd a következõ lánccserénél cserélem megint, hátha akkor jobbat kapok.
Végül a felni legkülsõ széle és a villa között mértem tolómérõvel (a guminál mérve össze-vissza eredményket kaptam) max 1mm az eltérés vagy még annyi sem. Szerintem egyébként stabilabb lett a gép, szóval simán lehet, hogy eddig csámpibb volt a hátsó kerék, mint most.
Köszi!
Üdv: M.
A probléma az ócska utángyártott fékbetét volt, ugyanis az egyik púpos volt, de nem a dob irányában, hanem a kerék tengelyével párhuzamosan, így mikor meghúztam a csavart szépen megszorult az oldalával. Visszaraktam a régit, majd a következõ lánccserénél cserélem megint, hátha akkor jobbat kapok.
Végül a felni legkülsõ széle és a villa között mértem tolómérõvel (a guminál mérve össze-vissza eredményket kaptam) max 1mm az eltérés vagy még annyi sem. Szerintem egyébként stabilabb lett a gép, szóval simán lehet, hogy eddig csámpibb volt a hátsó kerék, mint most.
Köszi!
Üdv: M.
láncfeszesség:a láncot úgy kell beállítani, hogy amikor ülsz rajta, akkor tudd a láncot lenyomni.Mivel ha nem ülsz rajta úgy tünik, hogy jó, de ha ráûlsz, a lánc megfeszül, és annyira feszes lessz, hogy nem tud a lánc játékot tenni, és ezért kattog.
egyenesfutás:egyenes futás néhány dologgal összefügg(Pl a blokk ha már kicsit elmozdúlt jobb irányba, akkor már az a tolómérõs megoldás kilõve).De érdemes megpróbálni.Csináld úgy, hogy a lengõvillán kinevezel egy bázis pontot, ahonnan letudod mérni a villa, és a felni távolságát. Mind 2 oldalnak azonos távolságra kell lenniük, és elméletileg jónak kell lennie.Ha ez nemjó, akkor csináld úgy, hogy leveszed a jobb oldali deknit, és próbálod egysíkba helyezni a kereket az elsõ fogaskerékkel.
szorulás:mivel még minden friss, kicsit egymáshoz kell kopniuk a szerkezeteknek.Esetleg a csapágyakat, meg a tengelyt bekéne zsíroznod alaposan.Ha ez se segít, akkor fék lehet a baj, kicsit engedj az erõsségén.
(szívesen elolvasnám, hogy mit mondanának a többiek, kiváncsi vagyok ki hogyan csinálni ezt)
egyenesfutás:egyenes futás néhány dologgal összefügg(Pl a blokk ha már kicsit elmozdúlt jobb irányba, akkor már az a tolómérõs megoldás kilõve).De érdemes megpróbálni.Csináld úgy, hogy a lengõvillán kinevezel egy bázis pontot, ahonnan letudod mérni a villa, és a felni távolságát. Mind 2 oldalnak azonos távolságra kell lenniük, és elméletileg jónak kell lennie.Ha ez nemjó, akkor csináld úgy, hogy leveszed a jobb oldali deknit, és próbálod egysíkba helyezni a kereket az elsõ fogaskerékkel.
szorulás:mivel még minden friss, kicsit egymáshoz kell kopniuk a szerkezeteknek.Esetleg a csapágyakat, meg a tengelyt bekéne zsíroznod alaposan.Ha ez se segít, akkor fék lehet a baj, kicsit engedj az erõsségén.
(szívesen elolvasnám, hogy mit mondanának a többiek, kiváncsi vagyok ki hogyan csinálni ezt)
Sziasztok!
Életem elsõ lánc/lánckerék cseréjén vagyok túl, mivel az elõzõ lánc (amivel vettem nemrég a mocit, 250 EZT) már zörgött, csattogott, át is ugrott idõnként hátul szerintem.
Szóval cseréltem láncot, hátsó lánckereket (az elsõ 2 hete volt kisebbre, mert gyenge volt a gép), a gumit a lánckerékben, a csapágyakat és ha már szét kellett kapni, akkor másik oldali csapágyakat és fékbetétet is. Nagynehezen szétjött és nagynehezen össze is raktam.
A következõ gondjaim, kérdéseim vannak:
* láncfeszesség
Mikor azt gondolom jó lenne a lánc feszessége, mert egy kis erõ kell hozzá, hogy le tudjam nyomni a vasig a gumit, nos akkor kattogva megy az elsõ lánckerékre a lánc és látszik is, hogy kicsit nehezen ugrik rá, Ha tovább feszítem, rosszabbodik, tehát inkább lazítottam. Nos egy idõ után megszûnik a hang, de ilyenkor minden különösebb erõfeszítés nélkül le lehet nyomni a vasig a láncvédõgumit. Nem tudom milyennek kéne lennie, de nem laza ez? Valahol olyat olvastam, hogy két ujjal lehet lenyomni, na most így egy légy ha rá száll lenyomja. ...ha viszont feszesebb, akkor kattog.
* egyenesfutás
Lécem nincs, kerekek ráadásul eltérõ méretûek, ha mondjuk egy tolómérõvel megmérem a gumi szélét a villa szélétõl mindkét oldalon az lehet korrekt megoldás?
* szorulás
Ha meghúzom úgy rendesen, kerékhez méltóan a csavarokat (ahogy nézem ez fõleg a bal oldali hosszú tengelyre vonatkozik), akkor a kerék nagyon szoros lesz, nehezen forog. ...ha kilazítom kicsit, akkor jó, de hát csak meg kéne húzni rendesen a kereket, nem? Mi lehet a baj? Befogna a fék? (menetes tengely nincs is rajta, szóval totál kiengedett állapot)
Elõre is köszönök minden segítséget!
Üdv: M
Életem elsõ lánc/lánckerék cseréjén vagyok túl, mivel az elõzõ lánc (amivel vettem nemrég a mocit, 250 EZT) már zörgött, csattogott, át is ugrott idõnként hátul szerintem.
Szóval cseréltem láncot, hátsó lánckereket (az elsõ 2 hete volt kisebbre, mert gyenge volt a gép), a gumit a lánckerékben, a csapágyakat és ha már szét kellett kapni, akkor másik oldali csapágyakat és fékbetétet is. Nagynehezen szétjött és nagynehezen össze is raktam.
A következõ gondjaim, kérdéseim vannak:
* láncfeszesség
Mikor azt gondolom jó lenne a lánc feszessége, mert egy kis erõ kell hozzá, hogy le tudjam nyomni a vasig a gumit, nos akkor kattogva megy az elsõ lánckerékre a lánc és látszik is, hogy kicsit nehezen ugrik rá, Ha tovább feszítem, rosszabbodik, tehát inkább lazítottam. Nos egy idõ után megszûnik a hang, de ilyenkor minden különösebb erõfeszítés nélkül le lehet nyomni a vasig a láncvédõgumit. Nem tudom milyennek kéne lennie, de nem laza ez? Valahol olyat olvastam, hogy két ujjal lehet lenyomni, na most így egy légy ha rá száll lenyomja. ...ha viszont feszesebb, akkor kattog.
* egyenesfutás
Lécem nincs, kerekek ráadásul eltérõ méretûek, ha mondjuk egy tolómérõvel megmérem a gumi szélét a villa szélétõl mindkét oldalon az lehet korrekt megoldás?
* szorulás
Ha meghúzom úgy rendesen, kerékhez méltóan a csavarokat (ahogy nézem ez fõleg a bal oldali hosszú tengelyre vonatkozik), akkor a kerék nagyon szoros lesz, nehezen forog. ...ha kilazítom kicsit, akkor jó, de hát csak meg kéne húzni rendesen a kereket, nem? Mi lehet a baj? Befogna a fék? (menetes tengely nincs is rajta, szóval totál kiengedett állapot)
Elõre is köszönök minden segítséget!
Üdv: M
összeraktam a hátsólánckerekemet(kistz).De egyszerüen hihetetlen, hogy mennyire elgányolták ezt a darabot!A csapágyat nem lehetett másképp a helyére ütni, csak ha jól megcsiszoltam, és nagyon felmelegítettem a lánckereket...amikor nagy nehezen beraktam a csapágyat, a zégert is beraktam, de nagyon mozog benne!Kiesni nem tud, de mozog benne..ez nagy baj?ja, és az a kis fogaskerék tányért is melegítéssel, és lánckerék csiszolással sikerült felraknom, csak mire ráraktam, kihûlt, és nem tudom a helyes pozicióba berakni, mert megse mozdúl, hogy beakasszam azt a felfogó gyûrût vagy hogy hívják.Ezzel is nagy baj lehet?
-
Apol77
-
louithebad
- rolleres

- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
- Tartózkodási hely: Mezõcsát
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb

- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy VÁRMEGYE
Az én blokkom olyan ferdén ül a helyén hogy "öröm" nézni

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég