Elektronika topik - a pokol kapuja
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ez baj!
Sajna addig sötétben tapogatózol amig 100%-ra nem tudod az egyes dolgokról hogy jók-e avagy nem.
Azért a töltésrendszer nem áll olyan sok dologból!!
Ha biztos vagy benne hogy a fesszabod jó és a vezetékek is jól vannak bekötve,akkor lényegében csak a dinamó marad.
Namármost az állórészt viszonylag elég egyszerűen lelehet ellenőrizni testzárlat illetve szakadás szempontjából.
A forgórész már nehezebb dió!
A dinamó legegyszerűbb ellenőrzési módja hogy rövidre kötöd.Kihagyod a fesszabot.
Viszont olyankor akár 20 volt-ig is felszaladhat a feszültség.Ha ez bekövetkezik akkor tuti a dinamód és azonnal lekell állitani.
Sajna addig sötétben tapogatózol amig 100%-ra nem tudod az egyes dolgokról hogy jók-e avagy nem.
Azért a töltésrendszer nem áll olyan sok dologból!!
Ha biztos vagy benne hogy a fesszabod jó és a vezetékek is jól vannak bekötve,akkor lényegében csak a dinamó marad.
Namármost az állórészt viszonylag elég egyszerűen lelehet ellenőrizni testzárlat illetve szakadás szempontjából.
A forgórész már nehezebb dió!
A dinamó legegyszerűbb ellenőrzési módja hogy rövidre kötöd.Kihagyod a fesszabot.
Viszont olyankor akár 20 volt-ig is felszaladhat a feszültség.Ha ez bekövetkezik akkor tuti a dinamód és azonnal lekell állitani.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Hát igen, de ezen a környéken alig vannak mz-k, amik vannak azok meg babszi gyujtással.zsakfos írta:Ilyenkor a legjobb megoldás ha találsz valakit akinek a Ts-én jó a töltés.
Aztán jöhet a próbálkozás.Fesszabcsere,dinamó csere.Ennyi.
Nem nagy dolog és nem is sok idő,csak kell valaki,bár tudom ez nem mindig egyszerű.
Csak igy tud kizárni az ember biztosan dolgokat.Ha csak annyi van hogy "kimérték azt azt mondták hogy jó" az édes kevés.Természetesen aki keni vágja az elektronika ezen részét,annak biztosan kisujjában van,de aki amatőr szinten szeretné megoldani ezt a problémát annak ez a legegyszerűbb módja szerintem.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ilyenkor a legjobb megoldás ha találsz valakit akinek a Ts-én jó a töltés.
Aztán jöhet a próbálkozás.Fesszabcsere,dinamó csere.Ennyi.
Nem nagy dolog és nem is sok idő,csak kell valaki,bár tudom ez nem mindig egyszerű.
Csak igy tud kizárni az ember biztosan dolgokat.Ha csak annyi van hogy "kimérték azt azt mondták hogy jó" az édes kevés.Természetesen aki keni vágja az elektronika ezen részét,annak biztosan kisujjában van,de aki amatőr szinten szeretné megoldani ezt a problémát annak ez a legegyszerűbb módja szerintem.
Aztán jöhet a próbálkozás.Fesszabcsere,dinamó csere.Ennyi.
Nem nagy dolog és nem is sok idő,csak kell valaki,bár tudom ez nem mindig egyszerű.
Csak igy tud kizárni az ember biztosan dolgokat.Ha csak annyi van hogy "kimérték azt azt mondták hogy jó" az édes kevés.Természetesen aki keni vágja az elektronika ezen részét,annak biztosan kisujjában van,de aki amatőr szinten szeretné megoldani ezt a problémát annak ez a legegyszerűbb módja szerintem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Ha elvinném egy autó elektronika szerelőhöz akkor az kb menyi ér csinálná meg?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Hát sajnos erre nem tudok mit mondani de kedden jön meg a szabályzó akkor már talán okosabb leszek.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Nekem is a fekete dobozos van. És uj, de még jó is, mert egy másik ts ről szedtük le amin jó volt a töltés is.Nandor írta:Hello
Nekem ugyanezt produkálja a ts-em. Olyannyira, hogy még a volt értékek is ugyanazok.
Kicseréltem az állórész és a forgót is de nem változott. Aztán próbaképp a DF-et direktbe kötöttem az akkuval és a feszültség rögtön felment 8v felé alapjáraton. Tehát a dinamó jó csak éppen a fesz. szabályzóból a DF-en nem kap elég feszültséget. Ezek után rendeltem egy új fekete dobozos szabályzót /a régi az kék/ és ha megjött remélem már nem lesz baj a töltéssel.
Akkor mi lehet a gond?

Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Hello
Nekem ugyanezt produkálja a ts-em. Olyannyira, hogy még a volt értékek is ugyanazok.
Kicseréltem az állórész és a forgót is de nem változott. Aztán próbaképp a DF-et direktbe kötöttem az akkuval és a feszültség rögtön felment 8v felé alapjáraton. Tehát a dinamó jó csak éppen a fesz. szabályzóból a DF-en nem kap elég feszültséget. Ezek után rendeltem egy új fekete dobozos szabályzót /a régi az kék/ és ha megjött remélem már nem lesz baj a töltéssel.
Nekem ugyanezt produkálja a ts-em. Olyannyira, hogy még a volt értékek is ugyanazok.
Kicseréltem az állórész és a forgót is de nem változott. Aztán próbaképp a DF-et direktbe kötöttem az akkuval és a feszültség rögtön felment 8v felé alapjáraton. Tehát a dinamó jó csak éppen a fesz. szabályzóból a DF-en nem kap elég feszültséget. Ezek után rendeltem egy új fekete dobozos szabályzót /a régi az kék/ és ha megjött remélem már nem lesz baj a töltéssel.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Köszönöm Alfa!
Emberek légyszíves segítsetek! [ Ts ]
Mostanság lesz 1 éve hogy szenvedek a töltésemmel
:D
Feszszab uj (elektromos), kábelek jók, biztosítékok jók, ""forgó állórész 'elméletileg' ki lett mérve és azt mondták rá hogy jó"", kondi uj, szénkefék uj, töltés tekercs uj, mexakító jó,.
Le mértem a feszültségeket: D+ és test közti áram 0,12 V
DF és test közti áram 0,66 V
Mi lehet a gond???
Valaki valamit irjon hogy mi a fenét csináljak.!!
Martin.
Emberek légyszíves segítsetek! [ Ts ]
Mostanság lesz 1 éve hogy szenvedek a töltésemmel

Feszszab uj (elektromos), kábelek jók, biztosítékok jók, ""forgó állórész 'elméletileg' ki lett mérve és azt mondták rá hogy jó"", kondi uj, szénkefék uj, töltés tekercs uj, mexakító jó,.
Le mértem a feszültségeket: D+ és test közti áram 0,12 V
DF és test közti áram 0,66 V
Mi lehet a gond???
Valaki valamit irjon hogy mi a fenét csináljak.!!
Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
(-[==]-) Ez a biztosíték jele (zárójel kötőjel téglalap kötőjel zárójel).
Mindjárt az első vezetéken (baloldal széle) látsz 2 darabot, mind2re az van írva 16A, tehát akkora kell. Nem kerestem tovább, az már a te dolgod, biztos van még
Mindjárt az első vezetéken (baloldal széle) látsz 2 darabot, mind2re az van írva 16A, tehát akkora kell. Nem kerestem tovább, az már a te dolgod, biztos van még

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Rosszul tudod!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha megnézed? Már keresni sem kell!
t[/quote]
És ezen hol van a biztosíték??
:D
Irjátok má le hogy hányas kell bele!?
Köszi, Martin.
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha megnézed? Már keresni sem kell!
t[/quote]
És ezen hol van a biztosíték??

Irjátok má le hogy hányas kell bele!?
Köszi, Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Üdv ha jól tudom egy 16A és egy 8A
[/quote]
Rosszul tudod!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha megnézed? Már keresni sem kell!
t

Rosszul tudod!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha megnézed? Már keresni sem kell!
t
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
15 A-est irt pozitiv, és negatívra.Tamás írta:Kapcsolási rajz megtekintése? Azon megkeresése? T
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
operable írta:Hali!
125-ös TS-be hány A-s biztosíték kell?
Üdv ha jól tudom egy 16A és egy 8A

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Kapcsolási rajz megtekintése? Azon megkeresése? T
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Hali!
125-ös TS-be hány A-s biztosíték kell?
125-ös TS-be hány A-s biztosíték kell?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
horhaus írta:Sub-ee!
Nem benned kételkedtem, hanem bennem. Sőt nem is a beépítésemben, hanem hogy valami más rossz beállítás akadályozza a működését. Most mindent a gyárira állítottam. Most a jelek eldugult kipufogóra utalnak....... talán.
Az indexet Pécsen is át tudom venni?
Jó munkát!
Át tudod venni az indexrelét Pécsen. Kész is van különben. jövő héten beviszem magammal.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
- MZ-d típusa: mz ts250/1
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Üdv
Tervezem h irok egy cikket a motorom ujjításáról.
Napokon belül meg lesz csak legyek tul a zh-imon...
Üdv Paqka
Tervezem h irok egy cikket a motorom ujjításáról.
Napokon belül meg lesz csak legyek tul a zh-imon...
Üdv Paqka
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sub-ee!
Nem benned kételkedtem, hanem bennem. Sőt nem is a beépítésemben, hanem hogy valami más rossz beállítás akadályozza a működését. Most mindent a gyárira állítottam. Most a jelek eldugult kipufogóra utalnak....... talán.
Az indexet Pécsen is át tudom venni?
Jó munkát!
Nem benned kételkedtem, hanem bennem. Sőt nem is a beépítésemben, hanem hogy valami más rossz beállítás akadályozza a működését. Most mindent a gyárira állítottam. Most a jelek eldugult kipufogóra utalnak....... talán.
Az indexet Pécsen is át tudom venni?
Jó munkát!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Esetleg közkinccsé tehetnéd hogy hogyan lett megoldva,biztos sokakat érdekelne.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
- MZ-d típusa: mz ts250/1
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
sziasztok
Én most alakitottam át a ts 250/1 emet 12V-os ra.
Szerintem nem volt olyan vészes.
Mondjuk én az elektronikáját full átépítettem, meg egy csomo dolgot igy is ugyis cserélnem kelett igy sok plusz kiadást nem jelentett.
Amit kelett hozzá:
ETZ állo és forgó rész
ETZ főtengely
Uj aksi
Uj izzok
uj töltés, index elektronika
Meg másik gyujtó trafó
Ezek egyrészét olcsón be lehet szerezni használtan.
A többi már csak egy kis meló.
Sokkal nagyobb teljesitményem lett és megy rola a 230-as inverterem
akkora izzot rakhatok bele amekkorát akarok.
És már csak elektronikai szemmel nézve is inkább generátor.
Mongyuk csak ugy nekiálni egy teljesen működő motort átalakitani nem tul gazdaságos de ha igyis ugyis ujjitani kell akkor szerintem mindenképpen megéri megcsinálni.
Én nem egésszen ugy csináltam meg ahogy a neten megtaláltam és általában szokták. Én leegyszerűsítettem. Nem kelett hozzá se esztergályos se marós.
Szerintem 12V forever
Üdv Paqka
Én most alakitottam át a ts 250/1 emet 12V-os ra.
Szerintem nem volt olyan vészes.
Mondjuk én az elektronikáját full átépítettem, meg egy csomo dolgot igy is ugyis cserélnem kelett igy sok plusz kiadást nem jelentett.
Amit kelett hozzá:
ETZ állo és forgó rész
ETZ főtengely
Uj aksi
Uj izzok
uj töltés, index elektronika
Meg másik gyujtó trafó
Ezek egyrészét olcsón be lehet szerezni használtan.
A többi már csak egy kis meló.
Sokkal nagyobb teljesitményem lett és megy rola a 230-as inverterem

És már csak elektronikai szemmel nézve is inkább generátor.
Mongyuk csak ugy nekiálni egy teljesen működő motort átalakitani nem tul gazdaságos de ha igyis ugyis ujjitani kell akkor szerintem mindenképpen megéri megcsinálni.
Én nem egésszen ugy csináltam meg ahogy a neten megtaláltam és általában szokták. Én leegyszerűsítettem. Nem kelett hozzá se esztergályos se marós.
Szerintem 12V forever
Üdv Paqka
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Úgy néz ki, hogy a fesz. szabályzóval van gond. A DF-et direktbe kötöttem az akkuval és rögtön 7v-felett tölt. Csak azt nem tudom hogy lehet-e így járni vele? /legalább addig amíg megjön az új fesz. szabályzóm/
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bocs, a gyári izzó 40/45-ös, csak elírtam!sub-ee írta:Nandor írta:Sziasztok
Nagyon nagy munka 12v-osra alakítani egy TS-t? Kábeleket is cserélni kell? Egyszerűen elfogyott a türelmem a 6v-os dinamóval szemben.
Nekem is volt TS 250/1-em! Semmi gondom nem volt az elektronikájával, volt rendesen töltésem. Az összes fogyasztó használata mellett is volt fesz, nem állt le!
Ettől függetlenül picit átalakítottam, hogy a fogyasztás kevesebb legyen! Ez sokkal olcsóbb, mint 12V-osra megcsinálni a gépet.
Ugye az akku gyárilag 6V/12Ah kell legyen!
A gyári izzó helyett ami 6V 45/45W, kapott egy 6V 35/35W-os halogén izzót (foncsorcserével ETZ H4) ami ezerszer jobban vílágított és spóroltam vele 5, illetve refin 10W-ot.
A hátsó lámpa egy az egyben ledes volt. Spóroltam vele 20W-ot!
A gyári bimetálos indexrelé helyett építettem egy 6V-os szabályozható elektronikus relét, egyenletes lett vele a villogás és és a fényerő és jóval kevesebb áramot vesz fel mint a bimetálos társa.
Szóval összesen spóroltam olyan durván 40W-ot! 60W-os a dinamó! Nem beszélve arról, hogy sokkal jobb lett minden!
Ki lehet még cseréni a műszerfalban a háttérvilágításokat ledesre. Ezzel is spórolsz izzónként 1,8W-ot (4 izzó van, izzónként 2W)
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nandor írta:Sziasztok
Nagyon nagy munka 12v-osra alakítani egy TS-t? Kábeleket is cserélni kell? Egyszerűen elfogyott a türelmem a 6v-os dinamóval szemben.
Nekem is volt TS 250/1-em! Semmi gondom nem volt az elektronikájával, volt rendesen töltésem. Az összes fogyasztó használata mellett is volt fesz, nem állt le!
Ettől függetlenül picit átalakítottam, hogy a fogyasztás kevesebb legyen! Ez sokkal olcsóbb, mint 12V-osra megcsinálni a gépet.
Ugye az akku gyárilag 6V/12Ah kell legyen!
A gyári izzó helyett ami 6V 45/45W, kapott egy 6V 35/35W-os halogén izzót (foncsorcserével ETZ H4) ami ezerszer jobban vílágított és spóroltam vele 5, illetve refin 10W-ot.
A hátsó lámpa egy az egyben ledes volt. Spóroltam vele 20W-ot!
A gyári bimetálos indexrelé helyett építettem egy 6V-os szabályozható elektronikus relét, egyenletes lett vele a villogás és és a fényerő és jóval kevesebb áramot vesz fel mint a bimetálos társa.
Szóval összesen spóroltam olyan durván 40W-ot! 60W-os a dinamó! Nem beszélve arról, hogy sokkal jobb lett minden!
Ki lehet még cseréni a műszerfalban a háttérvilágításokat ledesre. Ezzel is spórolsz izzónként 1,8W-ot (4 izzó van, izzónként 2W)
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mondtam én, hogy jó az a gyújtás! Az elektronikáddal akadhatnak mondjuk elég szépen gondjaid. Ezen a hétvégén elkészül az indexreléd is!horhaus írta:Sub-ee!
Sikerült életre kelteni a gyújtásoddal a motort. Nem az igazi, de a szikra szép . Gondolom jó is. én már a karburátorra is gyanakszom. Szivatóval beindul de nem stabil. Bár a karburátorhoz nem nyultam. Ezt az üzemanyag ellátás rovatban folytatom.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
összes izzó cseréje, fesszab csere, trafó csere, ETZ álló és forgórész, forgórész illesztése a főtengelyhez, közdarab esztergálása az állórészhez, dióda sor csere, meg a kábelezés is összetettebb.Nandor írta:Sziasztok
Nagyon nagy munka 12v-osra alakítani egy TS-t? Kábeleket is cserélni kell? Egyszerűen elfogyott a türelmem a 6v-os dinamóval szemben.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
De abban az időben még nem kellett nappal is használni a világítást! 

A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Elektronika
szi nandor!
én nem alakitanám át 12v tos rendszerre mert ha lemerül az akumlátor, akkor a motor bese birod tolni merta generátornak gerlyesztést kelladni vagyis áramot.holott a dinamonak ez nem kell azt tolásra bebirod inditani. hajo?szerintem megkell keresni a hibát és jolessz az.
nekem is volt 250/1 esem igaz régen volt1977-1985ig volt de én nagyon meg voltam vele elégedve, bár most is azt vettem volna.
Üdv: Misi
én nem alakitanám át 12v tos rendszerre mert ha lemerül az akumlátor, akkor a motor bese birod tolni merta generátornak gerlyesztést kelladni vagyis áramot.holott a dinamonak ez nem kell azt tolásra bebirod inditani. hajo?szerintem megkell keresni a hibát és jolessz az.
nekem is volt 250/1 esem igaz régen volt1977-1985ig volt de én nagyon meg voltam vele elégedve, bár most is azt vettem volna.
Üdv: Misi
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Sziasztok
Nagyon nagy munka 12v-osra alakítani egy TS-t? Kábeleket is cserélni kell? Egyszerűen elfogyott a türelmem a 6v-os dinamóval szemben.
Nagyon nagy munka 12v-osra alakítani egy TS-t? Kábeleket is cserélni kell? Egyszerűen elfogyott a türelmem a 6v-os dinamóval szemben.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sub-ee!
Sikerült életre kelteni a gyújtásoddal a motort. Nem az igazi, de a szikra szép . Gondolom jó is. én már a karburátorra is gyanakszom. Szivatóval beindul de nem stabil. Bár a karburátorhoz nem nyultam. Ezt az üzemanyag ellátás rovatban folytatom.
Sikerült életre kelteni a gyújtásoddal a motort. Nem az igazi, de a szikra szép . Gondolom jó is. én már a karburátorra is gyanakszom. Szivatóval beindul de nem stabil. Bár a karburátorhoz nem nyultam. Ezt az üzemanyag ellátás rovatban folytatom.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Tamás írta:Szia! Ha leírod mit és hogyan csináltál, akkor sokkal könnyebb segíteni. A gyári rajzra gondoltam amikor írtam. Bármilyen szerelésnél tekintsd azt szentírásnak. Nem véletlen azon egy szál drót sem !operable írta:Hali!
Azt szeretném kérdezni, hogy miért nem megy le a gyujtásomba az áram?? Már a mexakítónál sincsen sehol sem. (Test az van rendesen.)
KÖszönöm
Ja! A + gondolatok és a + feszültség sokat segít a szikrának!
Szia! Sok sikert!
T
szia
1-es trafó jel! Megszakítótól.
15-ös tápfesz!!! nem test!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Szia! Ha leírod mit és hogyan csináltál, akkor sokkal könnyebb segíteni. A gyári rajzra gondoltam amikor írtam. Bármilyen szerelésnél tekintsd azt szentírásnak. Nem véletlen azon egy szál drót sem !operable írta:Hali!
Azt szeretném kérdezni, hogy miért nem megy le a gyujtásomba az áram?? Már a mexakítónál sincsen sehol sem. (Test az van rendesen.)
KÖszönöm
Ja! A + gondolatok és a + feszültség sokat segít a szikrának!
Szia! Sok sikert!
T
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Jajjj! Bocs. Pontosan arrol van szó, hogy ez ilyen rocsó ts lesz
, és a gyári kapcsoló nincs.
A Trafó egyike az a mexa a másikra meg egy testet raktam.(de akkor az el csesztem :S) ÉS amikor a tarfóhoz hozzá érintettem a pozitivot akkor a gyertya az szikrázott.
Holnap ujra próbálkozom.
Bocsi, és köszi

A Trafó egyike az a mexa a másikra meg egy testet raktam.(de akkor az el csesztem :S) ÉS amikor a tarfóhoz hozzá érintettem a pozitivot akkor a gyertya az szikrázott.
Holnap ujra próbálkozom.
Bocsi, és köszi

Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Tamás írta:Szasz! Miért menne le? Semmi dolga ott! Onnan jön fel a test. A + a trafóra megy! Kapcsolási rajt megnézése? T
Megnéztem. De mégsincs szikra. Eleketromos feszszab van (a fekete dobozos), minden rá van kötve kivéve a 61.
És ha rövidre zárom akkor kéne neki szivni az aksit meg a mexánál áramnak lenni.
De nekem semmi.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Papszi: fesszabályzódat sasoltad már? Vezetékeid milyenek? Generátornál sem árt körülnézni mert a szénkefék is képesek érdekes dolgokat művelni.
Ha régi cellazárlatos az akkud, az sem előny (enyém savas akku 6 éves volt amikor megadta magát).
Ha régi cellazárlatos az akkud, az sem előny (enyém savas akku 6 éves volt amikor megadta magát).
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Elektronika
Sziasztok!
Mikor jár a motorom alapjáraton ráadom a világítást, akkor le is áll, persze ha húzok neki gázt akkor nem, de alapjárat+világítás nem megy együtt
Ha ráadom a féklámpát is akkor tuti leáll(persze itt is alapjáraton)
Gyenge lehet már az aksim? Régebben is csinált ilyesmit csak most már nagyon durván csinálja, mert kereszteződéshez érkezek meg kell állnom ötödikből pakolom vissza és leáll akkor is a motor mikor már lassan megyek és a gáz teljesen vissza van tolva. Nem tudom mi lehet a baja
Mikor jár a motorom alapjáraton ráadom a világítást, akkor le is áll, persze ha húzok neki gázt akkor nem, de alapjárat+világítás nem megy együtt

Gyenge lehet már az aksim? Régebben is csinált ilyesmit csak most már nagyon durván csinálja, mert kereszteződéshez érkezek meg kell állnom ötödikből pakolom vissza és leáll akkor is a motor mikor már lassan megyek és a gáz teljesen vissza van tolva. Nem tudom mi lehet a baja

Üdv.: Papszi



- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
misi írta:szia sub -ee!
köszi a választ majd gondolkozok a dolgon hogy legyen.
de te is átalakitanád? és mennyiért? mert valahogy el juttadnám hozzád.
misi
Átalakítanám, de 3000 felett lenne, mert teljesen új elektronikát kéne bele tervezni és építeni, és nem is lenne pontos szerintem!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Szasz! Miért menne le? Semmi dolga ott! Onnan jön fel a test. A + a trafóra megy! Kapcsolási rajt megnézése? T
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Hali!
Azt szeretném kérdezni, hogy miért nem megy le a gyujtásomba az áram?? Már a mexakítónál sincsen sehol sem. (Test az van rendesen.)
KÖszönöm
Azt szeretném kérdezni, hogy miért nem megy le a gyujtásomba az áram?? Már a mexakítónál sincsen sehol sem. (Test az van rendesen.)
KÖszönöm
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Elektronika
szia sub -ee!
köszi a választ majd gondolkozok a dolgon hogy legyen.
de te is átalakitanád? és mennyiért? mert valahogy el juttadnám hozzád.
misi
köszi a választ majd gondolkozok a dolgon hogy legyen.
de te is átalakitanád? és mennyiért? mert valahogy el juttadnám hozzád.
misi
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
misi írta:szia sub-ee!
gondolkoztam a dolgon nekem az is jo lenne amit te csinálsz annak elküldenéd a kapcsolási rajzát,
és az alkatrész listát.barátommal beszéltem és azt monta hogy össze épitené az ora résszel.
külömben 12v tos gyujtást megcsináltuk és tökáletessen muködik.
elöre is köszi a segitségedet.
Udv:misi
Szia
A fordulatszámmérőm saját cucc és nem szeretném senkinek kiadni a dokumentációját.
Különben halál pontos, egy mikrokontroller vezérli (mikroszámítógép), amit ha ti is építenétek meg, nektek kéne felprogramozni! De 5000Ft-ért megválnék a műszertől! Ennyiből összeépíteni se tudnátok, azért ennyi az ára, mert szükségem van a pénzre.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziamisi írta:sub:ee!
amit montál az igaz mert megnéztem jobban és 4 és 6 hengereshez valo.
nem lehetne átalakitani 2 ütemüre? és ezt te megtudnád e csinálni?
Át lehetne alakítani, csak pontos éppen nem lenne!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Elektronika
szia sub-ee!
gondolkoztam a dolgon nekem az is jo lenne amit te csinálsz annak elküldenéd a kapcsolási rajzát,
és az alkatrész listát.barátommal beszéltem és azt monta hogy össze épitené az ora résszel.
külömben 12v tos gyujtást megcsináltuk és tökáletessen muködik.
elöre is köszi a segitségedet.
Udv:misi
gondolkoztam a dolgon nekem az is jo lenne amit te csinálsz annak elküldenéd a kapcsolási rajzát,
és az alkatrész listát.barátommal beszéltem és azt monta hogy össze épitené az ora résszel.
külömben 12v tos gyujtást megcsináltuk és tökáletessen muködik.
elöre is köszi a segitségedet.
Udv:misi
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Elektronika
sub:ee!
amit montál az igaz mert megnéztem jobban és 4 és 6 hengereshez valo.
nem lehetne átalakitani 2 ütemüre? és ezt te megtudnád e csinálni?
amit montál az igaz mert megnéztem jobban és 4 és 6 hengereshez valo.
nem lehetne átalakitani 2 ütemüre? és ezt te megtudnád e csinálni?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Na megmértem. A DF-en 0,7v jön alapjáraton. Az akkuba is 0,8-1v körül tölt.Tamás írta:Szasz! Járó motornál kb 6-7V-ot. Testhez képest mit mérsz a DF-en?
Világítás nélkül simán megy vele a motor mert a gyújtást el tudja látni. Sőt még helyzetjelzőn is marad az akku fesz.
Viszont ha világításra kapcsolom akkor rögtön elkezdi szívni az akkut.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sub-ee!
Amikor tudsz rá időt szakítani. Azt nem értem hogy ezekkel a beállításokkal aránylag normálisan megy. Így voltam nálad is.
A lámpát amit ajánlottál Mohácson el intéztem.
Üdv Zoltán
Amikor tudsz rá időt szakítani. Azt nem értem hogy ezekkel a beállításokkal aránylag normálisan megy. Így voltam nálad is.
A lámpát amit ajánlottál Mohácson el intéztem.
Üdv Zoltán
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
misi írta:Szia sub -ee!
azt szeretném kérdeznitöled kaptam egy fordulatszám méröt és nem
müködik az etz 250-en. abekötés 1 szám a megszakitó 15 számgyujtás kapcsolo áram szál 12v
31 es test szál ,58 szál a világitás.milehet abaj?temegtudnád e néz ha elküldeném hozzád valahogy.
tudom te nagyon ügyes vagy. várom a válaszod.itt van a fénykép hogy milyen.
udv: misi
Szia Misi
Ez nem jó MZ-re mert nem kétütemű fordulatmérő ahogy nézem! A bekötésed különben jó!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Akkor már nem tudom, hogy mi a baj. A DF-re már nem emlékszem de mindjárt lemegyek és megmérem.Tamás írta:Szasz! Járó motornál kb 6-7V-ot. Testhez képest mit mérsz a DF-en?
/Az ETZ-kel mindig a tárcsafékkel meg a fesz. szabályzóval szívtam úgy látszik ez a TS-el meg a dinamó lesz./
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Elektronika
Szia sub -ee!
azt szeretném kérdeznitöled kaptam egy fordulatszám méröt és nem
müködik az etz 250-en. abekötés 1 szám a megszakitó 15 számgyujtás kapcsolo áram szál 12v
31 es test szál ,58 szál a világitás.milehet abaj?temegtudnád e néz ha elküldeném hozzád valahogy.
tudom te nagyon ügyes vagy. várom a válaszod.itt van a fénykép hogy milyen.
udv: misi


azt szeretném kérdeznitöled kaptam egy fordulatszám méröt és nem
müködik az etz 250-en. abekötés 1 szám a megszakitó 15 számgyujtás kapcsolo áram szál 12v
31 es test szál ,58 szál a világitás.milehet abaj?temegtudnád e néz ha elküldeném hozzád valahogy.
tudom te nagyon ügyes vagy. várom a válaszod.itt van a fénykép hogy milyen.
udv: misi


-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Szasz! Járó motornál kb 6-7V-ot. Testhez képest mit mérsz a DF-en?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Sziasztok
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy a 6v-os dinamó D+ kimenetelén hány voltnak kell jönnie.
A dinamó ugye egyenáramot termel? Mert nekem állórész és forgórész csere után is csak 0,8v-ot lehet mérni. /előtte 0,2v-ot adott/
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy a 6v-os dinamó D+ kimenetelén hány voltnak kell jönnie.
A dinamó ugye egyenáramot termel? Mert nekem állórész és forgórész csere után is csak 0,8v-ot lehet mérni. /előtte 0,2v-ot adott/
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég