Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
REvlimit!
Nekem elektronikus gyújtású a motorom vettem jó kis japán, vagy kínai nem tudom milyen trafót kb 200 km után 5-10 km haladás, visszahörgés, rángatás, majd 10 perces pihenő és megint ment majd megint megállt...
Visszaraktam a jó kis DDR-es trafót és lám semmi baja
Nekem elektronikus gyújtású a motorom vettem jó kis japán, vagy kínai nem tudom milyen trafót kb 200 km után 5-10 km haladás, visszahörgés, rángatás, majd 10 perces pihenő és megint ment majd megint megállt...
Visszaraktam a jó kis DDR-es trafót és lám semmi baja
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok!
Az lenne a problémám a kis TS-el, hogy bemelegedés után kb. 4-5km nem bír egy bizonyos fordulat(kb.3000-3500) fölé menni, hiába húzom neki, olyan mintha leszabályozna, rángatás kíséretében. Csak úgy lehet vele menni, hogy elváltok hamar és alacsony fordulaton tartom. Karburátor kizárva, mert kipróbáltam 2 különbözőt és ugyanaz jön elő. Valami melegszik, vagy simán szar szerintem, trafó, kondi, ezekre gondoltam. Megszakító esetleg??
Ötleket várok!
Az lenne a problémám a kis TS-el, hogy bemelegedés után kb. 4-5km nem bír egy bizonyos fordulat(kb.3000-3500) fölé menni, hiába húzom neki, olyan mintha leszabályozna, rángatás kíséretében. Csak úgy lehet vele menni, hogy elváltok hamar és alacsony fordulaton tartom. Karburátor kizárva, mert kipróbáltam 2 különbözőt és ugyanaz jön elő. Valami melegszik, vagy simán szar szerintem, trafó, kondi, ezekre gondoltam. Megszakító esetleg??
Ötleket várok!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Köszönöm Waresz, utánanézek.
Re: Elektronika
az nem a jelzése, hanem az egyenirányított generátor főág, és az öngerjesztés diódáinak a vezetéke. lényeg, hogy ha alapjáraton tölt, és megemelt fordulaton nem, akkor valószínűleg a szénkeféknél, és a csúszógyűrűknél keresendő a probléma.Tamás írta:A feszültségszabályozó és az egyenirányító között 2 vezeték van.
D+ és 61. A töltés és a jelzése.
Diódák, aksi rendben?
Dárgo!
vedd le a deklit, és nézd meg hogy nincs-e kitörve valahol a csúszógyűrűből, nincs-e elfogyva valamelyik szénkefe, és azt is nézd meg, hogy a rugók elég erősen nyomják-e a szénkeféket, mennyire koszosak(patyolatnak kell lennie) továbbá, nem üt-e a forgórész! a jelenség lényege: alacsony fordulaton még van kontaktus a csúszógyűrűk és a szénkefék közt, majd ahogy elkezd növekedni a fordulat, elveszti a gerjesztését a forgórész, és a töltés megszűnik, ezért gyullad ki a lámpa is.
Bokodi Áron- WARESZ
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Szia Tamás
Köszi a hozzászólást. Az aksi azt hiszem rendben, a diódákhoz nem értek. Annyit viszont kiderítettem, hogy ha leveszem az akksi kábelt, akkor leáll a motor, vagyis nincs töltés.
És most hogyan tovább......?
Köszi a hozzászólást. Az aksi azt hiszem rendben, a diódákhoz nem értek. Annyit viszont kiderítettem, hogy ha leveszem az akksi kábelt, akkor leáll a motor, vagyis nincs töltés.
És most hogyan tovább......?
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
A feszültségszabályozó és az egyenirányító között 2 vezeték van.
D+ és 61. A töltés és a jelzése.
Diódák, aksi rendben?
D+ és 61. A töltés és a jelzése.
Diódák, aksi rendben?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Helló!
Nagy az én gondom, remélem tudtok segíteni. Alapjáraton van töltésem, fordulaton pedig nincs, vagyis fordulaton világít a töltésjelző piros lámpa. Kilámpáztam, a generátor termel áramot, ami eljut az egyenirányítóig. Itt az én tudományom megáll. Az egyenirányíton van egy darab szál, ami a feszültségszabályozóhoz megy, ha azt lehúzom akkor folyamatosan világít a piros lámpa alapjáraton is, és a motor kissé felpörög és egyenletesen szépen jár. Gondolom ilyenkor már akkumlátorrol megy. Ha van ötletetek szívesen meghallgatom.
Köszönöm:
Nagy az én gondom, remélem tudtok segíteni. Alapjáraton van töltésem, fordulaton pedig nincs, vagyis fordulaton világít a töltésjelző piros lámpa. Kilámpáztam, a generátor termel áramot, ami eljut az egyenirányítóig. Itt az én tudományom megáll. Az egyenirányíton van egy darab szál, ami a feszültségszabályozóhoz megy, ha azt lehúzom akkor folyamatosan világít a piros lámpa alapjáraton is, és a motor kissé felpörög és egyenletesen szépen jár. Gondolom ilyenkor már akkumlátorrol megy. Ha van ötletetek szívesen meghallgatom.
Köszönöm:
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Egyet értek wareszal.
Mikor megvettem a /1-et világítást nem is tudtam kapcsolni mert leállt. Első körben minden csatlakozót átnéztem . Valamit használt, de keveset. Aztán sorba mindent kicseréltem .Semmi haszna. Azt mondták Sub-ee gyújtása segít. Beraktam, már el sem indult. El vittem Sub-ee-hoz, azt mondta ez úgy szar ahogy van. Ott hagytam egy hétvégére, és jó lett.
Azóta világítással járok,(kivéve mecsek túrát, ott új aksit kellett vennem.) Az alapjárat világítással is stabil. Menni kell ennek 6V-al is.
Mikor megvettem a /1-et világítást nem is tudtam kapcsolni mert leállt. Első körben minden csatlakozót átnéztem . Valamit használt, de keveset. Aztán sorba mindent kicseréltem .Semmi haszna. Azt mondták Sub-ee gyújtása segít. Beraktam, már el sem indult. El vittem Sub-ee-hoz, azt mondta ez úgy szar ahogy van. Ott hagytam egy hétvégére, és jó lett.
Azóta világítással járok,(kivéve mecsek túrát, ott új aksit kellett vennem.) Az alapjárat világítással is stabil. Menni kell ennek 6V-al is.
Re: Elektronika
itt van kép a generátor témáról:Nandor írta:Sziasztok
Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
http://kepfeltoltes.hu/090923/DSC08681_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090923/DSC08685_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090923/SL747424_ ... es.hu_.jpg
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
Nandor írta:Sziasztok
Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
szívesen segítek, de az nagy meló, és sok pénz. az én TS 250/1-em be etz generátor van, ha sikerül etz generátort szerezni( jó állapotú csúszógyűrűkkel) excenterrel együt(mert ugye az nem csereszabatos a TS és az etz között) akkor még utána jön egy bontás. ha megfelelő helyet találsz akkor talán elég ha csak a komplett kuplungoldalt kell lebontani, és a henger maradhat, de ha nincs mákod, akkor henger, dugattyú, tőcsavarok, stb is le kell jöjjenek, mert nem fér el a marógép asztalán. aztán, a kuplungoldallal lefelé valahogy valamilyen alátámasztással fel kell fogatni az asztalra, és a gyujtásoldalon generátor helyét ki kell marni. erre vannak kész működő méretek. és akkor kell egy közdarab aluminiumból. erre is vannak kész méreteim, ezt bele kell fogatni a blokkba, aztán ebbe mehet bele a generátor. utána még kell egyenirányító, meg egy trabant-wartburg fesszabot javaslok hozzá. aztán ha nagyon extrát akarsz, akkor lehet gyári etz elektronikus gyujtást belerakni. ez tovább fokozza a megbízhatóságot. mindez nagyon nagy meló, nem biztos hogy ennyit megér neked ez. még mindig azt javaslom, ha lehet, akkor csináljuk meg a 6V-os rendszert jóra.. nekem ott a kis TS, azzal bejártam az országot 6V-al folyamatosan égő világítással, szartam az egészre, csak húztam a gázt, abba is elektronikus gyujtásom van, le se szartam. a budapesti araszolást is simán bírja teljes világítással. két dolog kell: letesztelni a dinamót, mert sajnos forgórész- és forgórész között is van különbség, ebből kell valahonnan kukázni egy jót ha ami rajta van, nem az. ezután Mecseki féle fesszab, kábelkontaktusok ellenörzése, kapcsolási pontok átvizsgálása, Zselés aksi, és mehet is. nem lesz több gond vele! ez lényegesen olcsóbb beavatkozás, könnyen megvalósítható, de hadd ne könyörögjek, mindjárt itt a tél, ha el tudod hozzám hozni a motort(pest megye-Tök) szívesen segítek megcsinálni.Nandor írta:Sziasztok
Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
Bokodi Áron- WARESZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ha nulláról indul a dolog akkor attól függ mit tudsz intézni marós/esztergályos vonalon.Aztán blokkszétszedés is kell hozzá.Kell venned egy Etz generátort,egyenirányítót,fesszabályzót,gyujtótrafót,izzókat.Esztergáltatni kell távtartót a generátornak,amit csak ugy tudsz felszerelni ha a blokkból kimarnak valamennyit.Na úgy kb ebből áll a dolog.Vagy a másik lehetőség hogy veszel a netről zsír új generátor,elektronikus gyujtás csomagot cirka 240-250 euróért amit csak be kell rakni a dinamó helyére.Nandor írta:Sziasztok
Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Sziasztok
Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Még több rugóacél huzalt. Nekem bennevan vagy 2m, jól körbetekerve hogy a perem alatt szorítson, és úgy áll benne mint a beton 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Sziasztok!
Ez a kérdések hete nálam.
A fényszóró krómkeret és a lámpaüveg közé szoktatok-e bármiféle tömítést vagy egyebet rakni? Csak mert a H4 lámpaüveget beleraktam és a rugóacél drótokkal rögzítettem a régi keretben. Bármit csinálok vele, kissé el tud fordulni és csöppet mozog is benne. Krómkeret peremébe tettem azbesztzsinórt ami némileg javított rajta de így sem túl megnyugtató...
A régi üveg a keretben úgy állt mint a beton....
Ez a kérdések hete nálam.
A fényszóró krómkeret és a lámpaüveg közé szoktatok-e bármiféle tömítést vagy egyebet rakni? Csak mert a H4 lámpaüveget beleraktam és a rugóacél drótokkal rögzítettem a régi keretben. Bármit csinálok vele, kissé el tud fordulni és csöppet mozog is benne. Krómkeret peremébe tettem azbesztzsinórt ami némileg javított rajta de így sem túl megnyugtató...
A régi üveg a keretben úgy állt mint a beton....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Na ezt az esélyt én eleve elvágtam a hengertáskávalDénes írta:Nemrég eltörött a lámpám (felverődött kavics), én Trabant félét tettem bele, előnye, hogy menet közben látod h ég a cucc. Persze világosban, mert látod ugye a peremét.


Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- tomeeeee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Elektronika
Nekem IFA-é van benne
Jó véglis trabi=ifa

Jó véglis trabi=ifa
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Elektronika
AMikor megvettem az ETZ-met,nekem Skoda foncsor+üveg volt benn...Haha... (AZ is kidomborodott a keretből...)
Azóta kicseréltem eredetire...




Azóta kicseréltem eredetire...


- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Nekem is Trabanté van, eleinte furcsa volt, de már megszoktam. 

- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nemrég eltörött a lámpám (felverődött kavics), én Trabant félét tettem bele, előnye, hogy menet közben látod h ég a cucc. Persze világosban, mert látod ugye a peremét.
Re: Elektronika
a magasabb szerintem a trabante lehet, jo bele csak kicsit kilog a lampabol, esztetika
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Köszi, majd megkérdem a Mágust!
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
zozy!
én a laposat tenném bele. etz-nek amúgy is kisebb a lámpateste. egyébként szerintem bambinak szokott bontva lenni kb fele ennyiért.
én a laposat tenném bele. etz-nek amúgy is kisebb a lámpateste. egyébként szerintem bambinak szokott bontva lenni kb fele ennyiért.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Köszi Urak!
Sejtettem én hogy valami nem klappol. Következő kérdés: melyiket szeressem, a magasat vagy a laposat?
Azaz:
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=32062
oder
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=32064

Sejtettem én hogy valami nem klappol. Következő kérdés: melyiket szeressem, a magasat vagy a laposat?
Azaz:
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=32062
oder
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=32064

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Re: Elektronika
H4es foncsort szerezz be, ha nem zavar hogy kiáll kissé a a lámpafejből, akkor jó választás a trabanté is. alapból a régi foncsorba bele is tud esni a H4-es mert kicsi a talpa. másik az hogy pocsék a fókusza a régi foncsornak.RR_ZOZY írta:Sziasztok!
Nyugodtan veszem ha kapom az ívet a kérdésért (no visszaolvasás), továbbá lehet kicsit bugyuta a felvetés:
Naszóval: fényszóró izzót eddig teljesen hagyományos 45/40-est használtam. Ám áttértem H4-re (a WIKI-n is ajánlott Tungsram megalight plus H4). Gyanúsan nagyon vakít tompítotton (bár kétségkívül jól látni vele). Ez együtt jár-e azzal hogy H4 jelölésű lámpaüveget kelljen beszereznem....avagy ne foglalkozzak vele csk buktassam előre kissé?
Köszi előre is.
Bokodi Áron- WARESZ
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
H4 izzóhoz H4 lámpaüveg kell, ez biztos.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Sziasztok!
Nyugodtan veszem ha kapom az ívet a kérdésért (no visszaolvasás), továbbá lehet kicsit bugyuta a felvetés:
Naszóval: fényszóró izzót eddig teljesen hagyományos 45/40-est használtam. Ám áttértem H4-re (a WIKI-n is ajánlott Tungsram megalight plus H4). Gyanúsan nagyon vakít tompítotton (bár kétségkívül jól látni vele). Ez együtt jár-e azzal hogy H4 jelölésű lámpaüveget kelljen beszereznem....avagy ne foglalkozzak vele csk buktassam előre kissé?
Köszi előre is.
Nyugodtan veszem ha kapom az ívet a kérdésért (no visszaolvasás), továbbá lehet kicsit bugyuta a felvetés:
Naszóval: fényszóró izzót eddig teljesen hagyományos 45/40-est használtam. Ám áttértem H4-re (a WIKI-n is ajánlott Tungsram megalight plus H4). Gyanúsan nagyon vakít tompítotton (bár kétségkívül jól látni vele). Ez együtt jár-e azzal hogy H4 jelölésű lámpaüveget kelljen beszereznem....avagy ne foglalkozzak vele csk buktassam előre kissé?
Köszi előre is.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Le kell húúzni a sarukat a megszakítóról (elég az egyiket) különben mindig sípolni fog, gondolom már kiderült 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Alfa!
Köszi! Erre nem gondoltam. Pedig tényleg logikus. ÓÓÓÓ megyek is kipróbálom.

Köszi! Erre nem gondoltam. Pedig tényleg logikus. ÓÓÓÓ megyek is kipróbálom.


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A multiméter ugyanarra jó mint a próbalámpa, csak a megfelelő állásban sípol, nem világít
kb 2500 ft-tól lehet kapni és egy csomó más dologra is jó nem csak gyulaállításra. Szakadásellenőrzés, feszültség, áramerősség mérés stb. Kb akkora mint egy számológép.
A sok szenvedés helyett mindenképp egy ilyet javaslok

A sok szenvedés helyett mindenképp egy ilyet javaslok

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Össze van csiszolva. Krátere is minimális.
Azért köszi!
No jelentem jó lett. A gyertyapipa-kábel kombó csere segített.
Viszont a próbalámpás dolog még izgatja a fantáziámat. Sub-ee ha erre jársz mondj valami okosat erre lécci. Köszi!
Azért köszi!
No jelentem jó lett. A gyertyapipa-kábel kombó csere segített.
Viszont a próbalámpás dolog még izgatja a fantáziámat. Sub-ee ha erre jársz mondj valami okosat erre lécci. Köszi!

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
nincs rendes kontaktja a megszakítónak.. csiszold meg polírpapírral.
Bokodi Áron- WARESZ
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Köszi!
Utána gondoltam én is, hogy lehet annyira törpefeszültség jut oda, hogy nem is kapcsol tőle a lámpa. Megpróbáltam most a te módszered szerint. Remélem jó lesz... Sajna még esik nálunk szal még nem próbáltam.
Köszi mégegyszer!
Utána gondoltam én is, hogy lehet annyira törpefeszültség jut oda, hogy nem is kapcsol tőle a lámpa. Megpróbáltam most a te módszered szerint. Remélem jó lesz... Sajna még esik nálunk szal még nem próbáltam.
Köszi mégegyszer!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Aha értem!Mivel megszakítót emlegettél,joggal hihettem hogy megszakítós a gyújtásod.Így a megszakító "csak" kapcsolóként funkcionál.Bár részleteiben nem ismerem Subee tranyós gyújtását,de az biztos hogy az ilyenfajta szikráztatás biztosan nem árt neki.Hiszen a hengerben is ugyanez történik csak pluszban kompresszió alatt.Azt vitatom hogy a lápmpázás pontosabb lenne,hiszen így nemcsak látni hanem jól hallani is lehet a gyújtás időpontját,ami azt teszi lehetővé hogy közben figyeljük a dugattyú helyzetét .Természetesen mindenki ugy csinálja ahogy neki könnyebb.Visszatérve a te esetedre,akkor a megszakitó hézagnak olyan nagy jelentősége nincs is.Lényeg hogy nyisson meg zárjon.A lényeg a gyújtási időponton van inkább 3 mm a felsőholtpont előtt.Egy biztos hogy pontosan akkor kell nyitni a megszakitónak.Ha másképp nem megy akkor kösd le a vezetéket a megszakitóról,helyébe tedd a lámpa egyik vezetékét a másik felét meg akksi+ és amikor KIALSZIK akkor van agyújtás időpontja.Így is beállithatod.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Köszi zsakfos!
Ez rendben van, csak nekem Sub-ee féle tranzisztoros gyulám van. Ha jól tudom Ennél nem egészséges a szirka ugratás. És lámpával azért jóval pontosabban be lehet állítani sztem.
Bár nem egy stroboszkóp....
Tényleg ezeken a motorokon nincs strobi-jel? Azzal tutira be lehetne állítani.
Ez rendben van, csak nekem Sub-ee féle tranzisztoros gyulám van. Ha jól tudom Ennél nem egészséges a szirka ugratás. És lámpával azért jóval pontosabban be lehet állítani sztem.
Bár nem egy stroboszkóp....
Tényleg ezeken a motorokon nincs strobi-jel? Azzal tutira be lehetne állítani.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem tudom te hogy állitasz gyújtást,de legegyszerűbben a gyertyával lehet szerintem.Legalábbis én nem használok próbalámpát csak a saját gyertyáját a motornak.A gyújtásállitás menete:KILL3R etz írta:Üdv!
Igen hülye kérdésem lenne. Tegnap állítani akartam a gyújtáson, és olyan jól sikerült, hogy utána nem tudtam leellenőrizni próbalámpával....![]()
2,5-el a holtpont előtt megvan a 4 tized a megszakítóhézag.
És nem gyullad ki a lámpa.... Ha az akksihoz teszem akko világít szal nem a lámpa a gáz.
Kipróbáltam és a melegedéssel egy huzamban csökkent a fordulat. Az elején 4 nél dadogott le 5 perc után pedig 2 ig se forgott el. Viszont terheletlenül 6 fölé forog.
Ha valakinek van ötlete az ne tartsa magában.![]()
Előre is köszi!
1.-13-as kulccsal a főtengely végén lévő csavarral hajtod a főtengelyt lassan az óramutató járásával megegyező irányban
2.-amikor a legnagyobb a megszakitó hézag,akkor beállitod 0,3-0,4 mm-re.
3,-ráadod a gyújtást,a gyertyát a gyertyapipában tartva testhez rakod a végét(menetét)
4.-nagyon lassan forgatod a főtengelyt és amikor hallhatóan és láthatóan szikrázik a gyertya,na akkor kell 3mm-re lenni a dugattyúnak a felső holtponttól visszafelé
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Sziasztok!
Olyat kérdeznék, hogy van valakinek ötlete, hogy a megszakítóról hogy tudnám levenni a földelést? (Saját készítésű gyújtás végett egy 5 voltos jelet akarok kivinni a megszakítóra)
Most úgy csináltam, hogy a megszakítóra megy az 5 volt és a motor földpontját rákötöttem az áramköröm földpontjára (mivel elvileg ez közös). Viszont az elektronikámban a 7805ös (fesszabályzó) IC-m tűzforró... Megszakító bekötése nélkül minden rendben van (bár ezt 9 voltos elemmel próbáltam eddig csak, ha mindent - FETeket és/vagy csak megszakítót - lekötök róla, akkor sincs semmi baj, így joggal gondolom, hogy ott van hiba)
Minden ötletet szívesen fogadok!
Üdv.: Szilárd
Olyat kérdeznék, hogy van valakinek ötlete, hogy a megszakítóról hogy tudnám levenni a földelést? (Saját készítésű gyújtás végett egy 5 voltos jelet akarok kivinni a megszakítóra)
Most úgy csináltam, hogy a megszakítóra megy az 5 volt és a motor földpontját rákötöttem az áramköröm földpontjára (mivel elvileg ez közös). Viszont az elektronikámban a 7805ös (fesszabályzó) IC-m tűzforró... Megszakító bekötése nélkül minden rendben van (bár ezt 9 voltos elemmel próbáltam eddig csak, ha mindent - FETeket és/vagy csak megszakítót - lekötök róla, akkor sincs semmi baj, így joggal gondolom, hogy ott van hiba)
Minden ötletet szívesen fogadok!
Üdv.: Szilárd
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Üdv!
Igen hülye kérdésem lenne. Tegnap állítani akartam a gyújtáson, és olyan jól sikerült, hogy utána nem tudtam leellenőrizni próbalámpával....
2,5-el a holtpont előtt megvan a 4 tized a megszakítóhézag.
És nem gyullad ki a lámpa.... Ha az akksihoz teszem akko világít szal nem a lámpa a gáz.
Kipróbáltam és a melegedéssel egy huzamban csökkent a fordulat. Az elején 4 nél dadogott le 5 perc után pedig 2 ig se forgott el. Viszont terheletlenül 6 fölé forog.
Ha valakinek van ötlete az ne tartsa magában.
Előre is köszi!
Igen hülye kérdésem lenne. Tegnap állítani akartam a gyújtáson, és olyan jól sikerült, hogy utána nem tudtam leellenőrizni próbalámpával....

2,5-el a holtpont előtt megvan a 4 tized a megszakítóhézag.
És nem gyullad ki a lámpa.... Ha az akksihoz teszem akko világít szal nem a lámpa a gáz.
Kipróbáltam és a melegedéssel egy huzamban csökkent a fordulat. Az elején 4 nél dadogott le 5 perc után pedig 2 ig se forgott el. Viszont terheletlenül 6 fölé forog.
Ha valakinek van ötlete az ne tartsa magában.

Előre is köszi!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
úgy kötötted be, ahogy Zsakfosnak leírtam, régebben? mert ha igen, akkor lehet rossz a szabályzó. keress egy másikat. jó aksi meg elvileg nem szükséges, ahoz hogy megfelelő töltésed legyen, vagy, nagyon döglött az aksid, de még olyat nem láttam ami nem hajlandó egy bizonyos feszültség fölé menni..rohrwilderik írta:köszi a gyors választ!
töltésem biztosra van, kizárólag a szabályzó a hibás. most egy elég rossz akksival közlekedek, így használató a dolog, csak piroslámpánál ha be van kapcsolva a világítást, akkor húzkodnom kell a gázt mert hajlamos leállni.
mindenképp tervezem egy új akksi beszerzését, de amíg nincs rendes töltésem addig semmiképp.
waresz és trabi szabályzó mellett még miét lehet belerakni különösebb faragás nélkül?
mert a 4-5-6ezer forintot nagyon sajnálom egy új fesszabályzóra, főleg h hajlamosak meghalni (volt már).
Bokodi Áron- WARESZ
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Elektronika
waresz írta:rohrwilderik!
a 15,5 nagyon sok. a 12,8 meg egy jó aksi nyugalmi feszültsége.
szerintem az egyáltalán nem is tölt. mindent jól kötöttél be? vagy lehet hogy rossz az amit beraktál.. van ilyen. csúszógyűrűk tiszták? már 1500as fordulaton 13-14V között kéne legyen. világítással 2000-3000fordulat környékén már egy 13,8v körüli stabil feszültség kéne legyen. ha ez már megvan, és ha jobban megprögeted.. 6-7000, és esik a fesz, akkor csúszógyűrűk érintkezése nem megfelelő, vagy üt a generátor forgórésze, vagy a főtengely.. stb..
köszi a gyors választ!
töltésem biztosra van, kizárólag a szabályzó a hibás. most egy elég rossz akksival közlekedek, így használató a dolog, csak piroslámpánál ha be van kapcsolva a világítást, akkor húzkodnom kell a gázt mert hajlamos leállni.
mindenképp tervezem egy új akksi beszerzését, de amíg nincs rendes töltésem addig semmiképp.
waresz és trabi szabályzó mellett még miét lehet belerakni különösebb faragás nélkül?
mert a 4-5-6ezer forintot nagyon sajnálom egy új fesszabályzóra, főleg h hajlamosak meghalni (volt már).
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Autósboltban jobban jársz, ha veszel Trabant kondit, mert olcsóbb és jobb minőségű mint a motoros boltban kapható!z25z írta:sziasztok
olyan gondom van hogy a megszakito szikrazik eleg takarosan, gondolom a kondenzator nem vegzi tokeletesen a feladatat?ha ez lehet a hiba akkor oda milyen kell? erdemes e MZ-s boltban venni, vagy inkabb autosboltban valami kompatibiliset?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaNandor írta:Sziasztok
Töltéssel kapcsolatban mégegy kérdésem lenne. A dinamó állórésznek alapból mágnesesnek kell lennie? Mert az enyém nem az és arra gondoltam hogy talán emiatt nincs töltéssem.
Nem kell mágnesesnek lennie! gerjesztéses alapon működik, nem mágneses alapon!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
rohrwilderik!
a 15,5 nagyon sok. a 12,8 meg egy jó aksi nyugalmi feszültsége.
szerintem az egyáltalán nem is tölt. mindent jól kötöttél be? vagy lehet hogy rossz az amit beraktál.. van ilyen. csúszógyűrűk tiszták? már 1500as fordulaton 13-14V között kéne legyen. világítással 2000-3000fordulat környékén már egy 13,8v körüli stabil feszültség kéne legyen. ha ez már megvan, és ha jobban megprögeted.. 6-7000, és esik a fesz, akkor csúszógyűrűk érintkezése nem megfelelő, vagy üt a generátor forgórésze, vagy a főtengely.. stb..
a 15,5 nagyon sok. a 12,8 meg egy jó aksi nyugalmi feszültsége.
szerintem az egyáltalán nem is tölt. mindent jól kötöttél be? vagy lehet hogy rossz az amit beraktál.. van ilyen. csúszógyűrűk tiszták? már 1500as fordulaton 13-14V között kéne legyen. világítással 2000-3000fordulat környékén már egy 13,8v körüli stabil feszültség kéne legyen. ha ez már megvan, és ha jobban megprögeted.. 6-7000, és esik a fesz, akkor csúszógyűrűk érintkezése nem megfelelő, vagy üt a generátor forgórésze, vagy a főtengely.. stb..
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
józ25z írta:udv! a trabant megszakitoja jo e az etz-be?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
udv! a trabant megszakitoja jo e az etz-be? 

-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Elektronika
üdv mindenkinek!
töltésproblémáim vannak és lenne egy kérdésem. gyárilag az etz generátora terheléssel és terhelés nélkül kb hány voltot tölt 4-5ezer fele? le tudná valaki nekem mérni?
csak mert a gyári fesszabályzóval 15.5-öt tölt, most a waresz fesszabályzóval meg 12.8-at. pedig egy akksit 13-14 volttal kéne tölteni.
válaszokat előre is köszönöm!
töltésproblémáim vannak és lenne egy kérdésem. gyárilag az etz generátora terheléssel és terhelés nélkül kb hány voltot tölt 4-5ezer fele? le tudná valaki nekem mérni?
csak mert a gyári fesszabályzóval 15.5-öt tölt, most a waresz fesszabályzóval meg 12.8-at. pedig egy akksit 13-14 volttal kéne tölteni.
válaszokat előre is köszönöm!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
nem allando magnesNandor írta:Sziasztok
Töltéssel kapcsolatban mégegy kérdésem lenne. A dinamó állórésznek alapból mágnesesnek kell lennie? Mert az enyém nem az és arra gondoltam hogy talán emiatt nincs töltéssem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Sziasztok
Töltéssel kapcsolatban mégegy kérdésem lenne. A dinamó állórésznek alapból mágnesesnek kell lennie? Mert az enyém nem az és arra gondoltam hogy talán emiatt nincs töltéssem.
Töltéssel kapcsolatban mégegy kérdésem lenne. A dinamó állórésznek alapból mágnesesnek kell lennie? Mert az enyém nem az és arra gondoltam hogy talán emiatt nincs töltéssem.
Re: Elektronika
Köszönöm szépen a válaszokat! Tényleg segítőkészek vagytok és végre kapok tanácsokat is! (itt a környékemen ugyan is sokmindenki mondott sokmindent annak ellenére,hogy mz- motort életükben nem láttak..így nem is nagyon bíztam a hitelességükben) A szerelési kézikönyvet már letöltöttem és áttanulmányoztam azt a részt ahol van a kapcsolási rajz,de eddig nemsokmindent találtam meg benne, lehet úgy könnyebben fog menni,hogy előttem lessz a motor is.
Most fogok lemenni befejezni a motor elektromos részét vettem ma hozzá új fessszabályzót is meg új biztosíték táblát remélem menni fog.
Köszönöm még 1x a válaszokat!
Ui: Az biztos,hogy megyek majd túrázni,hogyha készlessz a motor!:)
Most fogok lemenni befejezni a motor elektromos részét vettem ma hozzá új fessszabályzót is meg új biztosíték táblát remélem menni fog.
Köszönöm még 1x a válaszokat!
Ui: Az biztos,hogy megyek majd túrázni,hogyha készlessz a motor!:)
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
z25z!
Akár az, vagy be lehet égve... Vagy esetleg kráteres már. Próbáld meg megcsiszolni egy kicsit előbb a pogácsákat.
Akár az, vagy be lehet égve... Vagy esetleg kráteres már. Próbáld meg megcsiszolni egy kicsit előbb a pogácsákat.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia! Ne foglalkozz azzal a kapcsolási rajzzal, csak arra jó hogy ha pl köteget csinálsz meglásd milyen színű honnan hova megy. A bekötés viszont egyáltalán nem látszik rajta pontosabban valamelyik igen valamelyik meg nem, viszont van pár dolog amit nem érdemes tippre bekötni.Anno20 írta:Sziasztok! Még új vagyok itt úgyhogy bemutatkozom. Harsányi Anikónak hívnak és van egy 125-ös etz-m ami már megélt legalább 5 tulajt, sajnos ez meg is látszik rajta és a régebbi tulaj akitől vettem eléggé szét is hajtotta( gyakran ment vele 110el folyamatosan) mi visszahoztuk a halálból és lenne egy két hiba,amit szeretnék megkérdezni,hogy végre mehessek is rajta mert egész nyáron csak szervízeltük. Az elektronikáját én vállaltam el. 2 kapcsolási rajz alapján,amit itt töltöttem le.
12V -os a motor és azt a kapcsolási rajzot is használtam hozzá,ami való, még is van amit nem értek rajta megpróbálom szemléltetni a gondomat a képen így talán jobban is értenénk egymást. Megjelöltem azokat a kábeleket ,amiknek nemtudom a helyét a többit mindd a helyére raktam és kimértem. Nagyon hálás lennék a segítségért,mert már sok időt és energiát öltem bele,hogy összerakhassam. Előre is Köszönöm!
Szedd le a szerelési kézikönyvet innen a letöltések közül, és ott találsz egy 2 oldalas (egyik a jelmagyarázat, másik maga a rajz) bekötési útmutatót (tartalomjegyzék!), ami egyértelműen magyarázza el hogy mit hogyan kell csinálni (vagy ha mégsem, van itt bőven ember aki tud segíteni

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég