Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

REvlimit!

Nekem elektronikus gyújtású a motorom vettem jó kis japán, vagy kínai nem tudom milyen trafót kb 200 km után 5-10 km haladás, visszahörgés, rángatás, majd 10 perces pihenő és megint ment majd megint megállt...

Visszaraktam a jó kis DDR-es trafót és lám semmi baja
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Sziasztok!
Az lenne a problémám a kis TS-el, hogy bemelegedés után kb. 4-5km nem bír egy bizonyos fordulat(kb.3000-3500) fölé menni, hiába húzom neki, olyan mintha leszabályozna, rángatás kíséretében. Csak úgy lehet vele menni, hogy elváltok hamar és alacsony fordulaton tartom. Karburátor kizárva, mert kipróbáltam 2 különbözőt és ugyanaz jön elő. Valami melegszik, vagy simán szar szerintem, trafó, kondi, ezekre gondoltam. Megszakító esetleg??
Ötleket várok!
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Köszönöm Waresz, utánanézek.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

Tamás írta:A feszültségszabályozó és az egyenirányító között 2 vezeték van.
D+ és 61. A töltés és a jelzése.
Diódák, aksi rendben?
az nem a jelzése, hanem az egyenirányított generátor főág, és az öngerjesztés diódáinak a vezetéke. lényeg, hogy ha alapjáraton tölt, és megemelt fordulaton nem, akkor valószínűleg a szénkeféknél, és a csúszógyűrűknél keresendő a probléma.
Dárgo!
vedd le a deklit, és nézd meg hogy nincs-e kitörve valahol a csúszógyűrűből, nincs-e elfogyva valamelyik szénkefe, és azt is nézd meg, hogy a rugók elég erősen nyomják-e a szénkeféket, mennyire koszosak(patyolatnak kell lennie) továbbá, nem üt-e a forgórész! a jelenség lényege: alacsony fordulaton még van kontaktus a csúszógyűrűk és a szénkefék közt, majd ahogy elkezd növekedni a fordulat, elveszti a gerjesztését a forgórész, és a töltés megszűnik, ezért gyullad ki a lámpa is.
Bokodi Áron- WARESZ
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Szia Tamás

Köszi a hozzászólást. Az aksi azt hiszem rendben, a diódákhoz nem értek. Annyit viszont kiderítettem, hogy ha leveszem az akksi kábelt, akkor leáll a motor, vagyis nincs töltés.
És most hogyan tovább......?
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

A feszültségszabályozó és az egyenirányító között 2 vezeték van.
D+ és 61. A töltés és a jelzése.
Diódák, aksi rendben?
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Helló!
Nagy az én gondom, remélem tudtok segíteni. Alapjáraton van töltésem, fordulaton pedig nincs, vagyis fordulaton világít a töltésjelző piros lámpa. Kilámpáztam, a generátor termel áramot, ami eljut az egyenirányítóig. Itt az én tudományom megáll. Az egyenirányíton van egy darab szál, ami a feszültségszabályozóhoz megy, ha azt lehúzom akkor folyamatosan világít a piros lámpa alapjáraton is, és a motor kissé felpörög és egyenletesen szépen jár. Gondolom ilyenkor már akkumlátorrol megy. Ha van ötletetek szívesen meghallgatom.
Köszönöm:
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Egyet értek wareszal.

Mikor megvettem a /1-et világítást nem is tudtam kapcsolni mert leállt. Első körben minden csatlakozót átnéztem . Valamit használt, de keveset. Aztán sorba mindent kicseréltem .Semmi haszna. Azt mondták Sub-ee gyújtása segít. Beraktam, már el sem indult. El vittem Sub-ee-hoz, azt mondta ez úgy szar ahogy van. Ott hagytam egy hétvégére, és jó lett.
Azóta világítással járok,(kivéve mecsek túrát, ott új aksit kellett vennem.) Az alapjárat világítással is stabil. Menni kell ennek 6V-al is.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

Nandor írta:Sziasztok

Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
itt van kép a generátor témáról:
http://kepfeltoltes.hu/090923/DSC08681_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090923/DSC08685_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090923/SL747424_ ... es.hu_.jpg
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

Nandor írta:Sziasztok

Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
Nandor írta:Sziasztok

Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
szívesen segítek, de az nagy meló, és sok pénz. az én TS 250/1-em be etz generátor van, ha sikerül etz generátort szerezni( jó állapotú csúszógyűrűkkel) excenterrel együt(mert ugye az nem csereszabatos a TS és az etz között) akkor még utána jön egy bontás. ha megfelelő helyet találsz akkor talán elég ha csak a komplett kuplungoldalt kell lebontani, és a henger maradhat, de ha nincs mákod, akkor henger, dugattyú, tőcsavarok, stb is le kell jöjjenek, mert nem fér el a marógép asztalán. aztán, a kuplungoldallal lefelé valahogy valamilyen alátámasztással fel kell fogatni az asztalra, és a gyujtásoldalon generátor helyét ki kell marni. erre vannak kész működő méretek. és akkor kell egy közdarab aluminiumból. erre is vannak kész méreteim, ezt bele kell fogatni a blokkba, aztán ebbe mehet bele a generátor. utána még kell egyenirányító, meg egy trabant-wartburg fesszabot javaslok hozzá. aztán ha nagyon extrát akarsz, akkor lehet gyári etz elektronikus gyujtást belerakni. ez tovább fokozza a megbízhatóságot. mindez nagyon nagy meló, nem biztos hogy ennyit megér neked ez. még mindig azt javaslom, ha lehet, akkor csináljuk meg a 6V-os rendszert jóra.. nekem ott a kis TS, azzal bejártam az országot 6V-al folyamatosan égő világítással, szartam az egészre, csak húztam a gázt, abba is elektronikus gyujtásom van, le se szartam. a budapesti araszolást is simán bírja teljes világítással. két dolog kell: letesztelni a dinamót, mert sajnos forgórész- és forgórész között is van különbség, ebből kell valahonnan kukázni egy jót ha ami rajta van, nem az. ezután Mecseki féle fesszab, kábelkontaktusok ellenörzése, kapcsolási pontok átvizsgálása, Zselés aksi, és mehet is. nem lesz több gond vele! ez lényegesen olcsóbb beavatkozás, könnyen megvalósítható, de hadd ne könyörögjek, mindjárt itt a tél, ha el tudod hozzám hozni a motort(pest megye-Tök) szívesen segítek megcsinálni.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nandor írta:Sziasztok

Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
Ha nulláról indul a dolog akkor attól függ mit tudsz intézni marós/esztergályos vonalon.Aztán blokkszétszedés is kell hozzá.Kell venned egy Etz generátort,egyenirányítót,fesszabályzót,gyujtótrafót,izzókat.Esztergáltatni kell távtartót a generátornak,amit csak ugy tudsz felszerelni ha a blokkból kimarnak valamennyit.Na úgy kb ebből áll a dolog.Vagy a másik lehetőség hogy veszel a netről zsír új generátor,elektronikus gyujtás csomagot cirka 240-250 euróért amit csak be kell rakni a dinamó helyére.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok

Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Még több rugóacél huzalt. Nekem bennevan vagy 2m, jól körbetekerve hogy a perem alatt szorítson, és úgy áll benne mint a beton :twisted:
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Sziasztok!

Ez a kérdések hete nálam.

A fényszóró krómkeret és a lámpaüveg közé szoktatok-e bármiféle tömítést vagy egyebet rakni? Csak mert a H4 lámpaüveget beleraktam és a rugóacél drótokkal rögzítettem a régi keretben. Bármit csinálok vele, kissé el tud fordulni és csöppet mozog is benne. Krómkeret peremébe tettem azbesztzsinórt ami némileg javított rajta de így sem túl megnyugtató...

A régi üveg a keretben úgy állt mint a beton....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Dénes írta:Nemrég eltörött a lámpám (felverődött kavics), én Trabant félét tettem bele, előnye, hogy menet közben látod h ég a cucc. Persze világosban, mert látod ugye a peremét.
Na ezt az esélyt én eleve elvágtam a hengertáskával :-) ....de az már elválaszthatatlan tőlem (mint Columbo felügyelő gyűrött ballonkabátja :-))
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tomeeeee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
MZ-d típusa: ETZ150
Tartózkodási hely: Várgesztes

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tomeeeee »

Nekem IFA-é van benne :D
Jó véglis trabi=ifa
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

AMikor megvettem az ETZ-met,nekem Skoda foncsor+üveg volt benn...Haha... (AZ is kidomborodott a keretből...) :D :P #-o
Azóta kicseréltem eredetire... :-({|= \:D/
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Nekem is Trabanté van, eleinte furcsa volt, de már megszoktam. ;)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nemrég eltörött a lámpám (felverődött kavics), én Trabant félét tettem bele, előnye, hogy menet közben látod h ég a cucc. Persze világosban, mert látod ugye a peremét.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil »

a magasabb szerintem a trabante lehet, jo bele csak kicsit kilog a lampabol, esztetika
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Köszi, majd megkérdem a Mágust!
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

zozy!

én a laposat tenném bele. etz-nek amúgy is kisebb a lámpateste. egyébként szerintem bambinak szokott bontva lenni kb fele ennyiért. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Köszi Urak!

Sejtettem én hogy valami nem klappol. Következő kérdés: melyiket szeressem, a magasat vagy a laposat?

Azaz:

http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=32062

oder

http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=32064

:?:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

RR_ZOZY írta:Sziasztok!

Nyugodtan veszem ha kapom az ívet a kérdésért (no visszaolvasás), továbbá lehet kicsit bugyuta a felvetés:

Naszóval: fényszóró izzót eddig teljesen hagyományos 45/40-est használtam. Ám áttértem H4-re (a WIKI-n is ajánlott Tungsram megalight plus H4). Gyanúsan nagyon vakít tompítotton (bár kétségkívül jól látni vele). Ez együtt jár-e azzal hogy H4 jelölésű lámpaüveget kelljen beszereznem....avagy ne foglalkozzak vele csk buktassam előre kissé?

Köszi előre is.
H4es foncsort szerezz be, ha nem zavar hogy kiáll kissé a a lámpafejből, akkor jó választás a trabanté is. alapból a régi foncsorba bele is tud esni a H4-es mert kicsi a talpa. másik az hogy pocsék a fókusza a régi foncsornak.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

H4 izzóhoz H4 lámpaüveg kell, ez biztos.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Sziasztok!

Nyugodtan veszem ha kapom az ívet a kérdésért (no visszaolvasás), továbbá lehet kicsit bugyuta a felvetés:

Naszóval: fényszóró izzót eddig teljesen hagyományos 45/40-est használtam. Ám áttértem H4-re (a WIKI-n is ajánlott Tungsram megalight plus H4). Gyanúsan nagyon vakít tompítotton (bár kétségkívül jól látni vele). Ez együtt jár-e azzal hogy H4 jelölésű lámpaüveget kelljen beszereznem....avagy ne foglalkozzak vele csk buktassam előre kissé?

Köszi előre is.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Le kell húúzni a sarukat a megszakítóról (elég az egyiket) különben mindig sípolni fog, gondolom már kiderült :twisted:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alfa!

Köszi! Erre nem gondoltam. Pedig tényleg logikus. ÓÓÓÓ megyek is kipróbálom. :P :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A multiméter ugyanarra jó mint a próbalámpa, csak a megfelelő állásban sípol, nem világít :twisted: kb 2500 ft-tól lehet kapni és egy csomó más dologra is jó nem csak gyulaállításra. Szakadásellenőrzés, feszültség, áramerősség mérés stb. Kb akkora mint egy számológép.

A sok szenvedés helyett mindenképp egy ilyet javaslok :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Össze van csiszolva. Krátere is minimális.

Azért köszi!

No jelentem jó lett. A gyertyapipa-kábel kombó csere segített.

Viszont a próbalámpás dolog még izgatja a fantáziámat. Sub-ee ha erre jársz mondj valami okosat erre lécci. Köszi! :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

nincs rendes kontaktja a megszakítónak.. csiszold meg polírpapírral.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi!

Utána gondoltam én is, hogy lehet annyira törpefeszültség jut oda, hogy nem is kapcsol tőle a lámpa. Megpróbáltam most a te módszered szerint. Remélem jó lesz... Sajna még esik nálunk szal még nem próbáltam.

Köszi mégegyszer!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Aha értem!Mivel megszakítót emlegettél,joggal hihettem hogy megszakítós a gyújtásod.Így a megszakító "csak" kapcsolóként funkcionál.Bár részleteiben nem ismerem Subee tranyós gyújtását,de az biztos hogy az ilyenfajta szikráztatás biztosan nem árt neki.Hiszen a hengerben is ugyanez történik csak pluszban kompresszió alatt.Azt vitatom hogy a lápmpázás pontosabb lenne,hiszen így nemcsak látni hanem jól hallani is lehet a gyújtás időpontját,ami azt teszi lehetővé hogy közben figyeljük a dugattyú helyzetét .Természetesen mindenki ugy csinálja ahogy neki könnyebb.Visszatérve a te esetedre,akkor a megszakitó hézagnak olyan nagy jelentősége nincs is.Lényeg hogy nyisson meg zárjon.A lényeg a gyújtási időponton van inkább 3 mm a felsőholtpont előtt.Egy biztos hogy pontosan akkor kell nyitni a megszakitónak.Ha másképp nem megy akkor kösd le a vezetéket a megszakitóról,helyébe tedd a lámpa egyik vezetékét a másik felét meg akksi+ és amikor KIALSZIK akkor van agyújtás időpontja.Így is beállithatod.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi zsakfos!

Ez rendben van, csak nekem Sub-ee féle tranzisztoros gyulám van. Ha jól tudom Ennél nem egészséges a szirka ugratás. És lámpával azért jóval pontosabban be lehet állítani sztem.
Bár nem egy stroboszkóp....
Tényleg ezeken a motorokon nincs strobi-jel? Azzal tutira be lehetne állítani.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Üdv!

Igen hülye kérdésem lenne. Tegnap állítani akartam a gyújtáson, és olyan jól sikerült, hogy utána nem tudtam leellenőrizni próbalámpával.... :?

2,5-el a holtpont előtt megvan a 4 tized a megszakítóhézag.
És nem gyullad ki a lámpa.... Ha az akksihoz teszem akko világít szal nem a lámpa a gáz.

Kipróbáltam és a melegedéssel egy huzamban csökkent a fordulat. Az elején 4 nél dadogott le 5 perc után pedig 2 ig se forgott el. Viszont terheletlenül 6 fölé forog.

Ha valakinek van ötlete az ne tartsa magában. :)
Előre is köszi!
Nem tudom te hogy állitasz gyújtást,de legegyszerűbben a gyertyával lehet szerintem.Legalábbis én nem használok próbalámpát csak a saját gyertyáját a motornak.A gyújtásállitás menete:
1.-13-as kulccsal a főtengely végén lévő csavarral hajtod a főtengelyt lassan az óramutató járásával megegyező irányban
2.-amikor a legnagyobb a megszakitó hézag,akkor beállitod 0,3-0,4 mm-re.
3,-ráadod a gyújtást,a gyertyát a gyertyapipában tartva testhez rakod a végét(menetét)
4.-nagyon lassan forgatod a főtengelyt és amikor hallhatóan és láthatóan szikrázik a gyertya,na akkor kell 3mm-re lenni a dugattyúnak a felső holtponttól visszafelé
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Olyat kérdeznék, hogy van valakinek ötlete, hogy a megszakítóról hogy tudnám levenni a földelést? (Saját készítésű gyújtás végett egy 5 voltos jelet akarok kivinni a megszakítóra)
Most úgy csináltam, hogy a megszakítóra megy az 5 volt és a motor földpontját rákötöttem az áramköröm földpontjára (mivel elvileg ez közös). Viszont az elektronikámban a 7805ös (fesszabályzó) IC-m tűzforró... Megszakító bekötése nélkül minden rendben van (bár ezt 9 voltos elemmel próbáltam eddig csak, ha mindent - FETeket és/vagy csak megszakítót - lekötök róla, akkor sincs semmi baj, így joggal gondolom, hogy ott van hiba)
Minden ötletet szívesen fogadok!

Üdv.: Szilárd
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Igen hülye kérdésem lenne. Tegnap állítani akartam a gyújtáson, és olyan jól sikerült, hogy utána nem tudtam leellenőrizni próbalámpával.... :?

2,5-el a holtpont előtt megvan a 4 tized a megszakítóhézag.
És nem gyullad ki a lámpa.... Ha az akksihoz teszem akko világít szal nem a lámpa a gáz.

Kipróbáltam és a melegedéssel egy huzamban csökkent a fordulat. Az elején 4 nél dadogott le 5 perc után pedig 2 ig se forgott el. Viszont terheletlenül 6 fölé forog.

Ha valakinek van ötlete az ne tartsa magában. :)
Előre is köszi!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

rohrwilderik írta:köszi a gyors választ!
töltésem biztosra van, kizárólag a szabályzó a hibás. most egy elég rossz akksival közlekedek, így használató a dolog, csak piroslámpánál ha be van kapcsolva a világítást, akkor húzkodnom kell a gázt mert hajlamos leállni.
mindenképp tervezem egy új akksi beszerzését, de amíg nincs rendes töltésem addig semmiképp.
waresz és trabi szabályzó mellett még miét lehet belerakni különösebb faragás nélkül?
mert a 4-5-6ezer forintot nagyon sajnálom egy új fesszabályzóra, főleg h hajlamosak meghalni (volt már).
úgy kötötted be, ahogy Zsakfosnak leírtam, régebben? mert ha igen, akkor lehet rossz a szabályzó. keress egy másikat. jó aksi meg elvileg nem szükséges, ahoz hogy megfelelő töltésed legyen, vagy, nagyon döglött az aksid, de még olyat nem láttam ami nem hajlandó egy bizonyos feszültség fölé menni..
Bokodi Áron- WARESZ
rohrwilderik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: rohrwilderik »

waresz írta:rohrwilderik!

a 15,5 nagyon sok. a 12,8 meg egy jó aksi nyugalmi feszültsége.

szerintem az egyáltalán nem is tölt. mindent jól kötöttél be? vagy lehet hogy rossz az amit beraktál.. van ilyen. csúszógyűrűk tiszták? már 1500as fordulaton 13-14V között kéne legyen. világítással 2000-3000fordulat környékén már egy 13,8v körüli stabil feszültség kéne legyen. ha ez már megvan, és ha jobban megprögeted.. 6-7000, és esik a fesz, akkor csúszógyűrűk érintkezése nem megfelelő, vagy üt a generátor forgórésze, vagy a főtengely.. stb..

köszi a gyors választ!
töltésem biztosra van, kizárólag a szabályzó a hibás. most egy elég rossz akksival közlekedek, így használató a dolog, csak piroslámpánál ha be van kapcsolva a világítást, akkor húzkodnom kell a gázt mert hajlamos leállni.
mindenképp tervezem egy új akksi beszerzését, de amíg nincs rendes töltésem addig semmiképp.
waresz és trabi szabályzó mellett még miét lehet belerakni különösebb faragás nélkül?
mert a 4-5-6ezer forintot nagyon sajnálom egy új fesszabályzóra, főleg h hajlamosak meghalni (volt már).
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

z25z írta:sziasztok

olyan gondom van hogy a megszakito szikrazik eleg takarosan, gondolom a kondenzator nem vegzi tokeletesen a feladatat? :shock: ha ez lehet a hiba akkor oda milyen kell? erdemes e MZ-s boltban venni, vagy inkabb autosboltban valami kompatibiliset?
Autósboltban jobban jársz, ha veszel Trabant kondit, mert olcsóbb és jobb minőségű mint a motoros boltban kapható!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Nandor írta:Sziasztok

Töltéssel kapcsolatban mégegy kérdésem lenne. A dinamó állórésznek alapból mágnesesnek kell lennie? Mert az enyém nem az és arra gondoltam hogy talán emiatt nincs töltéssem.
Szia

Nem kell mágnesesnek lennie! gerjesztéses alapon működik, nem mágneses alapon!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

rohrwilderik!

a 15,5 nagyon sok. a 12,8 meg egy jó aksi nyugalmi feszültsége.

szerintem az egyáltalán nem is tölt. mindent jól kötöttél be? vagy lehet hogy rossz az amit beraktál.. van ilyen. csúszógyűrűk tiszták? már 1500as fordulaton 13-14V között kéne legyen. világítással 2000-3000fordulat környékén már egy 13,8v körüli stabil feszültség kéne legyen. ha ez már megvan, és ha jobban megprögeted.. 6-7000, és esik a fesz, akkor csúszógyűrűk érintkezése nem megfelelő, vagy üt a generátor forgórésze, vagy a főtengely.. stb..
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

z25z írta:udv! a trabant megszakitoja jo e az etz-be? :shock:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

udv! a trabant megszakitoja jo e az etz-be? :shock:
rohrwilderik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: rohrwilderik »

üdv mindenkinek!
töltésproblémáim vannak és lenne egy kérdésem. gyárilag az etz generátora terheléssel és terhelés nélkül kb hány voltot tölt 4-5ezer fele? le tudná valaki nekem mérni?
csak mert a gyári fesszabályzóval 15.5-öt tölt, most a waresz fesszabályzóval meg 12.8-at. pedig egy akksit 13-14 volttal kéne tölteni.
válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nandor írta:Sziasztok

Töltéssel kapcsolatban mégegy kérdésem lenne. A dinamó állórésznek alapból mágnesesnek kell lennie? Mert az enyém nem az és arra gondoltam hogy talán emiatt nincs töltéssem.
nem allando magnes
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok

Töltéssel kapcsolatban mégegy kérdésem lenne. A dinamó állórésznek alapból mágnesesnek kell lennie? Mert az enyém nem az és arra gondoltam hogy talán emiatt nincs töltéssem.
Anno20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.09.14. 09:17
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Anno20 »

Köszönöm szépen a válaszokat! Tényleg segítőkészek vagytok és végre kapok tanácsokat is! (itt a környékemen ugyan is sokmindenki mondott sokmindent annak ellenére,hogy mz- motort életükben nem láttak..így nem is nagyon bíztam a hitelességükben) A szerelési kézikönyvet már letöltöttem és áttanulmányoztam azt a részt ahol van a kapcsolási rajz,de eddig nemsokmindent találtam meg benne, lehet úgy könnyebben fog menni,hogy előttem lessz a motor is.
Most fogok lemenni befejezni a motor elektromos részét vettem ma hozzá új fessszabályzót is meg új biztosíték táblát remélem menni fog.
Köszönöm még 1x a válaszokat!
Ui: Az biztos,hogy megyek majd túrázni,hogyha készlessz a motor!:)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

z25z!

Akár az, vagy be lehet égve... Vagy esetleg kráteres már. Próbáld meg megcsiszolni egy kicsit előbb a pogácsákat.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Anno20 írta:Sziasztok! Még új vagyok itt úgyhogy bemutatkozom. Harsányi Anikónak hívnak és van egy 125-ös etz-m ami már megélt legalább 5 tulajt, sajnos ez meg is látszik rajta és a régebbi tulaj akitől vettem eléggé szét is hajtotta( gyakran ment vele 110el folyamatosan) mi visszahoztuk a halálból és lenne egy két hiba,amit szeretnék megkérdezni,hogy végre mehessek is rajta mert egész nyáron csak szervízeltük. Az elektronikáját én vállaltam el. 2 kapcsolási rajz alapján,amit itt töltöttem le.
12V -os a motor és azt a kapcsolási rajzot is használtam hozzá,ami való, még is van amit nem értek rajta megpróbálom szemléltetni a gondomat a képen így talán jobban is értenénk egymást. Megjelöltem azokat a kábeleket ,amiknek nemtudom a helyét a többit mindd a helyére raktam és kimértem. Nagyon hálás lennék a segítségért,mert már sok időt és energiát öltem bele,hogy összerakhassam. Előre is Köszönöm!

Kép
Szia! Ne foglalkozz azzal a kapcsolási rajzzal, csak arra jó hogy ha pl köteget csinálsz meglásd milyen színű honnan hova megy. A bekötés viszont egyáltalán nem látszik rajta pontosabban valamelyik igen valamelyik meg nem, viszont van pár dolog amit nem érdemes tippre bekötni.

Szedd le a szerelési kézikönyvet innen a letöltések közül, és ott találsz egy 2 oldalas (egyik a jelmagyarázat, másik maga a rajz) bekötési útmutatót (tartalomjegyzék!), ami egyértelműen magyarázza el hogy mit hogyan kell csinálni (vagy ha mégsem, van itt bőven ember aki tud segíteni :wink: ), sőt ha pótolni kell akkor a vezetékvastagságok stb is jelölve van.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég