Tudnátok ajánlani vmi jó index relét az ETZ-mhez? [2(4)x21W, 12V]
Előre is kösz!

Van is tesztalanyom itthon amin ki tudom próbálni, egy 75Ah-ás VARTA akku az autómban.sub-ee írta:Sziazsakfos írta: Na mondjuk ez igaz,ha 30 000 ft egy akksi ott már elgondolkodtató,feltéve ha tényleg jó a cucc.
Egyébként mi pénzbe fog fájni a te általad készitett készülék kb?
Ja és akkor ez tulajdonképp mennyivel növelei meg az élettartamát egy mondjuk 60 Ah-ás autó akksinak(savas)?Hány évig lesz jó az az akksi?
Egy darabot fogok csinálni magamnak, nem kifizetődő a légmagos tekercsek elkészítése, főleg megvétele (1db 1mH-s tekercs 4300Ft, ebből 2 kell, plusz egy 220uH-s), ez az egy darab is nekem olyan 9000-ből fog kijönni dobozzal meg mindennel együtt. A tekercseket én tekertem és mértem LCR meterrel. Ha kész, akkor majd csinálok róla képet. Az akksi hiszed vagy nem addig lesz használható, amíg az ólomlemezek még épek benne, akár 10 évvel is nőhet az élettartam, ha jó minőségű akkuról beszélünk.
Üdv.:Sub-ee
Sziazsakfos írta:Na mondjuk ez igaz,ha 30 000 ft egy akksi ott már elgondolkodtató,feltéve ha tényleg jó a cucc.sub-ee írta: Amúgy motorba tényleg nem éri meg ilyet venni, viszont autóba, ahol egy 30000Ft-os akku van, ott igencsak elkél!
Az én deszulfátorom amit most építek kb. 10-szer ekkora lesz mint ami a képen van ennél a cégnél, de ebben lesz 3 tekercs is (orosz technika).
Üdv.:Sub-ee
Egyébként mi pénzbe fog fájni a te általad készitett készülék kb?
Ja és akkor ez tulajdonképp mennyivel növelei meg az élettartamát egy mondjuk 60 Ah-ás autó akksinak(savas)?Hány évig lesz jó az az akksi?
Na mondjuk ez igaz,ha 30 000 ft egy akksi ott már elgondolkodtató,feltéve ha tényleg jó a cucc.sub-ee írta: Amúgy motorba tényleg nem éri meg ilyet venni, viszont autóba, ahol egy 30000Ft-os akku van, ott igencsak elkél!
Az én deszulfátorom amit most építek kb. 10-szer ekkora lesz mint ami a képen van ennél a cégnél, de ebben lesz 3 tekercs is (orosz technika).
Üdv.:Sub-ee
waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Nem irom le mégegyszer amit Waresznek irtamzsakfos írta:Na pont valami ilyesmi hozzászólás járt az eszembe nekem is.Megéri szarakodni vele?waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Még a savas akksival is évekig lehet huzni az Mz-t jó villamosság mellett.4-5 évenként meg nem egy horribilis összeg újat venni,de még ha 3 évente akkor sem.
Szerintem!
Teljesen egyetértek Waresz!
Ja és ha esetleg bevennél csendestársnak, megköszönném.![]()
Elsősorban autó aksiban gondolkoztam,lévén elég borsos az áruk.Egy valamire valót nem kapsz 15ezer alatt,ezzel próbálkoztam elodázni az új vásárlását.Persze mikor keményebb lett a hideg és sikerült bejutni városba csak kellett venni egy ujjat,kisérletezem tovább.Amihez áram kell ahoz hülye vagyok,balek is kell,válaszod köszönöm!waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Na pont valami ilyesmi hozzászólás járt az eszembe nekem is.Megéri szarakodni vele?waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Ha az akkun rajta van a deszulfátor, semmiképp ne hagyd sokáig úgy, vagy tegyél rá egy töltőt a deszulfátor működése közben, hiszen az elektronika az akku feszültségét használja fel arra, hogy a szulfátréteget eltüntesse. Nem csoda, hogy 15 nap után lemerítette az akkut.daranyi68 írta:Perec írta:Én próbálkoztam ilyesmivel, sőt épp most is üzemel a regenerálás (három hete élesztek egy akkut, épp úgy néz ki kezdi felvenni a töltést), előtte apósom városi szinyójába regeneráltam egyet, de még próbakörön sem volt, remélem nem égek be vele.
Szóval játéknak, horgász-akkunak, mágnesgyújtásos szinyóba, e-biciklihez, e-motorcsónakhoz- ha van evező, napkollektoros rendszerekhez stb. mindenféle nem kritikus helyzetben ajánlom!
MZ-hez persze éppen nincs miért használni, sőt a kisütőárama is túl nagy. (Nekem most öt éves a _zselés_ akkum (12V/7Ah-3000Ft) és még nincs baja, de kora alapján csereérettnek érzem, nagyon megszolgált, sokat kapott az élettől pl. mélykisütés, motorban telelés eresz alatt, a háza is szétforgácsolódott itt-ott a 20.000 km alatt, amúgy még a mechanikus szabályzó van benne, amit akkor állítottam és azóta mégegyszer ellenőriztem).
Autóba a mai akkuárak mellett érdemes lehet, hátha tol ki az élettartamon, vagy ha azt esetleg nem is- segítheti az indítózást, vagy a keményebb hifiket.
Szia,válaszodat köszönöm!
Én BA-12 Akku aktivátorral próbálkoztam egy öt éves autó akumulátorral,de nekem nem úgy tünt hogy sokat használt volna.Lehet hogy kevés időt adtam neki.Teljesen töltött aksi lemerült kb.15 nap alatt áltó helyében,nélküle azért még éppen indult az autó.A mociba egy sima UNIBAT aksi van,most kezdi a 4-dik évet és még jó.Nem tudom hogy nem ártok többet vele mint használok.Elég dága egy autó aksi ahoz hogy kinyirja.
Heló
Ezt ismerem!daranyi68 írta:sub-ee írta:
Szia
Hallottam, ha nem valami sz*rt veszel, akkor igencsak jó cucc! Megszünteti a lerakódott szulfátréteget az akku ólomlemezein, így az akku visszanyeri a régi kapacitását. Én is mot építek egy igen komolyat és nagy teljesítményűt.
Üdv.:Sub-ee
Szia
Konkrétan egy bizonyos aktivátorra vagyok kiváncsi,Bemásolom a fellelhetőségét.Megnéznéd és véleményeznéd?
http://www.greencity.hu/ba12-akku-aktiv ... -1236.html
Köszi és szia
Perec írta:Én próbálkoztam ilyesmivel, sőt épp most is üzemel a regenerálás (három hete élesztek egy akkut, épp úgy néz ki kezdi felvenni a töltést), előtte apósom városi szinyójába regeneráltam egyet, de még próbakörön sem volt, remélem nem égek be vele.
Szóval játéknak, horgász-akkunak, mágnesgyújtásos szinyóba, e-biciklihez, e-motorcsónakhoz- ha van evező, napkollektoros rendszerekhez stb. mindenféle nem kritikus helyzetben ajánlom!
MZ-hez persze éppen nincs miért használni, sőt a kisütőárama is túl nagy. (Nekem most öt éves a _zselés_ akkum (12V/7Ah-3000Ft) és még nincs baja, de kora alapján csereérettnek érzem, nagyon megszolgált, sokat kapott az élettől pl. mélykisütés, motorban telelés eresz alatt, a háza is szétforgácsolódott itt-ott a 20.000 km alatt, amúgy még a mechanikus szabályzó van benne, amit akkor állítottam és azóta mégegyszer ellenőriztem).
Autóba a mai akkuárak mellett érdemes lehet, hátha tol ki az élettartamon, vagy ha azt esetleg nem is- segítheti az indítózást, vagy a keményebb hifiket.
sub-ee írta:daranyi68 írta:Szia Sub-ee
Te hallottál már az akku aktivátorrol?Ha igen,mi a véleményed rólla?
Esetleg valaki másnak valami tapasztalat?
Üdv
Szia
Hallottam, ha nem valami sz*rt veszel, akkor igencsak jó cucc! Megszünteti a lerakódott szulfátréteget az akku ólomlemezein, így az akku visszanyeri a régi kapacitását. Én is mot építek egy igen komolyat és nagy teljesítményűt.
Üdv.:Sub-ee
daranyi68 írta:Szia Sub-ee
Te hallottál már az akku aktivátorrol?Ha igen,mi a véleményed rólla?
Esetleg valaki másnak valami tapasztalat?
Üdv
festékes írta:Kösz a tanácsot Sub-ee,holnap kicserélem a gyujtótrafót.
Még valami,olyan régen cseréltem lánckerékszimeringet,nem emlékszem,hogy le kell e engedni előtte az olajat bár valószinünek tartom,vagy nem?
Üdv Laci
Én is most építek egy opto jeladós gyújtást, csak nem fettel, hanem TIP 162 Darlington tranzisztorral, aminek bízonyítottan nagy a strapabírása. Szintén lesz 6 és 12V-os változatban.waresz írta:fetes opto jeladós ELEKTRONIKUS gyújtás van láthatáron, a két nullszériás példány már nálam van, MŰKÖDNEK nagyon pofás kis egyszerű cucc. előreláthatólag hétvégén tesztelem élesben.
a világhírű Mecseki Zsolt mester terméke. millióféle elektromos kütyüt gyárt nemzetközileg elismert minőségben. trabantra, wartburgra már bevált gyújtást gyárt(én már több éve nyúzok egyet, kinyírhatatlan) továbbá többféle mechanikust kiváltó elektronikus fesszabályzókat(pl mz és jawa dinamóhoz is, ilyet is nyúzok már egy ideje. már alapjáraton világítással együt is képes eleget tölteni.. lenyűgöző) amelyekkel a lehető legtöbbet lehet kihozni az öreg technikából.
MZ gyújtás lényege: le kell szerelni a megszakítós alaplapot a kondenzátorral együt, felszerelni a szóban forgó elektronikus alaplapot, a gyári megszakítóbütyökre(excenter) fel kell húzni egy forgórészt, mindezt rögzíteni. egy +szálat kell odahúzni az alaplaphoz a gyújtótrafó 15ös pontjától, ezután be kell állítani, és már megy is. ennél egyszerűbben beszerelhető gyújtás eddig még nem volt sose, üzemhiba esetén ezt lehet a legegyszerűbben visszaalakítani megszakítósra. bár ahogy a mester termékeit ismerem, ez is minden bizonnyal örök darab.
beszerelése kb 10 perc beállítással együtt, ha gyakorlott kéz végzi.
a tesztelést én fogom végezni, ha beválik, rááll a sorozatgyártásra, gondolom kitalál rá valami árat, és máris lehet rendelni. 6-12V-os változatba egyaránt lesz. majd szólak ha van eredmény! gondolom, érdekel néhány embert..
Köszi szépen!zsakfos írta:Mindegy milyen biztositékot használsz lényegében.A késes az jó.Lehet venni 2-300 ft áron.Varga1488 írta:Üdv!
Sikerült 820Ftért beszerezni egy szivargyújtót a legelső autósboltba! Már csak vezeték és bisztositék kell ja meg saru biztositékot milyet használjak szeritetek? Késest? Hány Ampereset? És csak simán lehet venni ilyen egyszerü késesbiztosíték tartót? Köszi előre is!
Pld itt:
http://www.kenwood.hu/webshop/kategoria ... zitok/148/
Szerintem 5A jó neki.
Mindegy milyen biztositékot használsz lényegében.A késes az jó.Lehet venni 2-300 ft áron.Varga1488 írta:Üdv!
Sikerült 820Ftért beszerezni egy szivargyújtót a legelső autósboltba! Már csak vezeték és bisztositék kell ja meg saru biztositékot milyet használjak szeritetek? Késest? Hány Ampereset? És csak simán lehet venni ilyen egyszerü késesbiztosíték tartót? Köszi előre is!
sub-ee írta:Sziafestékes írta:Sziasztok! Na megcsináltam mindent ahogy irtátok töltésjavitás érdekében,megtakaritottam a kommutátort szénkeféket akksipólusokat a pozitivra ráfért fesszab jó volt saruk összenyomva,kontaktspré ezerrel.Sokkal jobb,már csak akkor áll le,ha tompitott és féklámpa alajáraton müködik de kis gázadásnál már jó. Szerintetek ez jó igy tudjam be a 6 voltnak? Ja és néha berugásnál visszadurrog a pipufogónál és utána nehezen is indul főleg melegen,máskor pöcc-röff a gyujtás jó pontosan könyv szerint van állitva. Vajon mi lehet?Egyébként megy mint a vaddisznó nem is szaggat szóval nem tudom mi a helyzet itt. Ha tudtok valami okosat megköszönöm.
Vagy gyújtókondi, vagy kevés a töltésed!
Üdv.:Sub-ee
A lánckerék szimmeringje szerintem magasabban van, mint az olajszint. De ezt leelenőrizni egyszerű: nézd meg a nívócsvar magasságát! Az mindent elárul.festékes írta:Kösz a tanácsot Sub-ee,holnap kicserélem a gyujtótrafót.
Még valami,olyan régen cseréltem lánckerékszimeringet,nem emlékszem,hogy le kell e engedni előtte az olajat bár valószinünek tartom,vagy nem?
Üdv Laci
Ja az, félreolvastam kicsitsub-ee írta:csikin írta: Én meg még nem láttam olyan ETZ-t amiben nem H4-es van
H4-es kéne legyen gyárilag a motorod!
Üdv.:Sub-ee
csikin írta:Én meg még nem láttam olyan ETZ-t amiben nem H4-es vankiszsebi írta:...ÉN még nem láttam nem H4-es 251-est..
Sziafestékes írta:Sziasztok! Na megcsináltam mindent ahogy irtátok töltésjavitás érdekében,megtakaritottam a kommutátort szénkeféket akksipólusokat a pozitivra ráfért fesszab jó volt saruk összenyomva,kontaktspré ezerrel.Sokkal jobb,már csak akkor áll le,ha tompitott és féklámpa alajáraton müködik de kis gázadásnál már jó. Szerintetek ez jó igy tudjam be a 6 voltnak? Ja és néha berugásnál visszadurrog a pipufogónál és utána nehezen is indul főleg melegen,máskor pöcc-röff a gyujtás jó pontosan könyv szerint van állitva. Vajon mi lehet?Egyébként megy mint a vaddisznó nem is szaggat szóval nem tudom mi a helyzet itt. Ha tudtok valami okosat megköszönöm.
zsakfos írta:Megkellett volna nézned Zozy-ét amig nem vett bele H4 foncsortcsikin írta: Én meg még nem láttam olyan ETZ-t amiben nem H4-es van
Megkellett volna nézned Zozy-ét amig nem vett bele H4 foncsortcsikin írta:Én meg még nem láttam olyan ETZ-t amiben nem H4-es vankiszsebi írta:...ÉN még nem láttam nem H4-es 251-est..
punisher írta:Hali valaki megtudná nekem mondani hogy 250-es mz-be mekkora Ah-s akkumulátor való? És márkában mit vegyek? Köszi!!!!
Én meg még nem láttam olyan ETZ-t amiben nem H4-es vankiszsebi írta:...ÉN még nem láttam nem H4-es 251-est..
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... tetesi.zipkiszsebi írta:zsakfos írta: 15W az eltérés,ami abszolut nem indokolja ezt.
Amúgy meg érdekességképpen az Etz 251 kezelési utmutató szó szerint ezt irja:
12V 5,5ah(9ah csak külön célra)
az izzóknál pedig ez van:
12v 45 40 W vagy H4 60 55 W![]()
Ezt a könyvet - bevallom - nem olvastam, de ÉN még nem láttam nem H4-es 251-est, ezért gondoltam. Egyébként 15 W az ~1 A 12 V-os rendszer esetén.
zsakfos írta: 15W az eltérés,ami abszolut nem indokolja ezt.
Amúgy meg érdekességképpen az Etz 251 kezelési utmutató szó szerint ezt irja:
12V 5,5ah(9ah csak külön célra)
az izzóknál pedig ez van:
12v 45 40 W vagy H4 60 55 W
15W az eltérés,ami abszolut nem indokolja ezt.kiszsebi írta:Igen, mert az első ETZ-k (tán még a tárcsafékesek közül is sok ilyen volt) nem halogén izzóval jöttek ki, a 125/150-es és 251-es szériában pedig csak ezek voltak. A magyarázat: nem frissítették a könyvet.sub-ee írta:Még annyit, hogy ETZ 251, teljesen ugyanaz az elektronikája mint a 250-nek és a kis ETZ-knek mégis 12V 9Ah-ás akkut írnak rá gyárilag.
Üdv.:Sub-ee
Igen, mert az első ETZ-k (tán még a tárcsafékesek közül is sok ilyen volt) nem halogén izzóval jöttek ki, a 125/150-es és 251-es szériában pedig csak ezek voltak. A magyarázat: nem frissítették a könyvet.sub-ee írta:Még annyit, hogy ETZ 251, teljesen ugyanaz az elektronikája mint a 250-nek és a kis ETZ-knek mégis 12V 9Ah-ás akkut írnak rá gyárilag.
Üdv.:Sub-ee
Még annyit, hogy ETZ 251, teljesen ugyanaz az elektronikája mint a 250-nek és a kis ETZ-knek mégis 12V 9Ah-ás akkut írnak rá gyárilag.punisher írta:sub-ee írta:
TS vagy ETZ?
ETZ 12V 5Ah TS 6V 12Ah Márkában szinte mindegy mit veszel, csak ne valami román vagy magyar szar legyen.
Varta, Banner, Yellowstone stb, ezek jók.
Üdv.:Sub-ee
Köszönöm szépen a gyors választ![]()
![]()
Szia nekem ugyan ezek voltak a problémáim mikor megvettem a motort. Egy doboz kontaktjavítótól sokat javult, a saruk össze nyomása is segített, de a probléma nem mult el csak halványult. Aztán elvittem sub-ee-hoz főleg vezetékeket cserélt, és még ki tudja mit, de most jó.festékes írta:Sziasztok! Van egy 6 voltos /1-esem. Jó kis gép de most gondba vagyok. Ha ráadom a tompitottat azonnal leáll a gép.Ugyazez van pl helyzetjelző plusz féklámpa vagyis gyatra lehet a töltés gondolom,feszszabra gyanakszom de lehet más ok is nemrég vettem ,lehet akkor is megvolt de én marha a próbautnál csak nem kapcsoltam világitást.Ja és érdekes hidegen még elmegy bár akkor sem tökéletes de ahogy melegszik a gép kész káosz.Voltmár /1-esem etz-m is több is,de soha nem volt ilyen gondom, ráadásul Debrecen környékén hozzáértő szakit sem ismerek,megnézettem egy autóvillamosságival,bemérte mondta,hogy valami leveszi a töltést és itt megállt a tudomámya. Na ennyit én is megállapitottam müszer nélkül is.Ha valaki tudna segiteni megköszönöm sziasztok.
Nekem ugyanezt csinálta, mikor le volt lazulva a biztosítéktáblánál a pozitív szál ami a gyújtáskapcsolóra megy. Persze ez csak egy tipp. Nekem már sokszor segített az hogy összenyomkodtam a sarukat.festékes írta:Sziasztok! Van egy 6 voltos /1-esem. Jó kis gép de most gondba vagyok. Ha ráadom a tompitottat azonnal leáll a gép.Ugyazez van pl helyzetjelző plusz féklámpa vagyis gyatra lehet a töltés gondolom,feszszabra gyanakszom de lehet más ok is nemrég vettem ,lehet akkor is megvolt de én marha a próbautnál csak nem kapcsoltam világitást.Ja és érdekes hidegen még elmegy bár akkor sem tökéletes de ahogy melegszik a gép kész káosz.Voltmár /1-esem etz-m is több is,de soha nem volt ilyen gondom, ráadásul Debrecen környékén hozzáértő szakit sem ismerek,megnézettem egy autóvillamosságival,bemérte mondta,hogy valami leveszi a töltést és itt megállt a tudomámya. Na ennyit én is megállapitottam müszer nélkül is.Ha valaki tudna segiteni megköszönöm sziasztok.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég