Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Hello!
Tudnátok ajánlani vmi jó index relét az ETZ-mhez? [2(4)x21W, 12V]
Előre is kösz! :)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sub-ee írta:
zsakfos írta: Na mondjuk ez igaz,ha 30 000 ft egy akksi ott már elgondolkodtató,feltéve ha tényleg jó a cucc.
Egyébként mi pénzbe fog fájni a te általad készitett készülék kb?
Ja és akkor ez tulajdonképp mennyivel növelei meg az élettartamát egy mondjuk 60 Ah-ás autó akksinak(savas)?Hány évig lesz jó az az akksi?
Szia

Egy darabot fogok csinálni magamnak, nem kifizetődő a légmagos tekercsek elkészítése, főleg megvétele (1db 1mH-s tekercs 4300Ft, ebből 2 kell, plusz egy 220uH-s), ez az egy darab is nekem olyan 9000-ből fog kijönni dobozzal meg mindennel együtt. A tekercseket én tekertem és mértem LCR meterrel. Ha kész, akkor majd csinálok róla képet. Az akksi hiszed vagy nem addig lesz használható, amíg az ólomlemezek még épek benne, akár 10 évvel is nőhet az élettartam, ha jó minőségű akkuról beszélünk.

Üdv.:Sub-ee
Van is tesztalanyom itthon amin ki tudom próbálni, egy 75Ah-ás VARTA akku az autómban.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:
sub-ee írta: Amúgy motorba tényleg nem éri meg ilyet venni, viszont autóba, ahol egy 30000Ft-os akku van, ott igencsak elkél!


Az én deszulfátorom amit most építek kb. 10-szer ekkora lesz mint ami a képen van ennél a cégnél, de ebben lesz 3 tekercs is (orosz technika :) ).



Üdv.:Sub-ee
Na mondjuk ez igaz,ha 30 000 ft egy akksi ott már elgondolkodtató,feltéve ha tényleg jó a cucc.
Egyébként mi pénzbe fog fájni a te általad készitett készülék kb?
Ja és akkor ez tulajdonképp mennyivel növelei meg az élettartamát egy mondjuk 60 Ah-ás autó akksinak(savas)?Hány évig lesz jó az az akksi?
Szia

Egy darabot fogok csinálni magamnak, nem kifizetődő a légmagos tekercsek elkészítése, főleg megvétele (1db 1mH-s tekercs 4300Ft, ebből 2 kell, plusz egy 220uH-s), ez az egy darab is nekem olyan 9000-ből fog kijönni dobozzal meg mindennel együtt. A tekercseket én tekertem és mértem LCR meterrel. Ha kész, akkor majd csinálok róla képet. Az akksi hiszed vagy nem addig lesz használható, amíg az ólomlemezek még épek benne, akár 10 évvel is nőhet az élettartam, ha jó minőségű akkuról beszélünk.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

HELLÓ

A segítségeteket szeretném kérni, van egy kis elektromos problémám. A gondom az, hogy nincs töltés a motoron, gyenge hozzáértésemmel odáig eljutottam, hogy a generátornál próbalámpáztam, és sehol nem találtam áramot. Mi lehet ennek az oka?

Nagy szűkségem lenne a segítségétekre.


Előre is köszönöm.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sub-ee írta: Amúgy motorba tényleg nem éri meg ilyet venni, viszont autóba, ahol egy 30000Ft-os akku van, ott igencsak elkél!


Az én deszulfátorom amit most építek kb. 10-szer ekkora lesz mint ami a képen van ennél a cégnél, de ebben lesz 3 tekercs is (orosz technika :) ).



Üdv.:Sub-ee
Na mondjuk ez igaz,ha 30 000 ft egy akksi ott már elgondolkodtató,feltéve ha tényleg jó a cucc.
Egyébként mi pénzbe fog fájni a te általad készitett készülék kb?
Ja és akkor ez tulajdonképp mennyivel növelei meg az élettartamát egy mondjuk 60 Ah-ás autó akksinak(savas)?Hány évig lesz jó az az akksi?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem :D

szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.

Szia

Ez amit ez a cég forgalmaz, valóban csak egy kamudoboz, mert karbantartásra van, ha nagy a baj, azon már úgysem segít, legalább 2 nagy légmagos impulzustekercs kell hozzá, hogy a durva szulfátot eltüntesse.
Amúgy motorba tényleg nem éri meg ilyet venni, viszont autóba, ahol egy 30000Ft-os akku van, ott igencsak elkél!
Amúgy a dolog működik, már én is régóta foglalkozom szulfátlanítással, szóval nem kamu, csak az a kicsi doboz nem ér sokat, mert még mindig nem tudtam rájönni, hogy hogy zsúfolták bele azt a legalább 2db 1mH-s tekercset. (egy tekercs akkora mint 3 gyufásdoboz egymásra rakva) :)

Az én deszulfátorom amit most építek kb. 10-szer ekkora lesz mint ami a képen van ennél a cégnél, de ebben lesz 3 tekercs is (orosz technika :) ).

Na mindegy lényeg a lényegben, ha drága akkud van, pl autó vagy kamion, akkor éri meg ilyet venni, de nem ezt.

ui.:

"böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos."

Ezzel kapcsolatban meg tévedsz! A zselés akku is szulfátosodik, sőt még gyorsabban mint a savas (zselé állagban van benne a sav, nem folyékony, ennyi a különbség, ja meg a belső áramuk kisebb az akkunak (initial current, rá is van írva).

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

zsakfos írta:
waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem :D

szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Na pont valami ilyesmi hozzászólás járt az eszembe nekem is.Megéri szarakodni vele?
Még a savas akksival is évekig lehet huzni az Mz-t jó villamosság mellett.4-5 évenként meg nem egy horribilis összeg újat venni,de még ha 3 évente akkor sem.
Szerintem!
Teljesen egyetértek Waresz!
Ja és ha esetleg bevennél csendestársnak, megköszönném. :-D :-"
Nem irom le mégegyszer amit Waresznek irtam :D válaszaitokbol tanulok.

Heló
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem :D

szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Elsősorban autó aksiban gondolkoztam,lévén elég borsos az áruk.Egy valamire valót nem kapsz 15ezer alatt,ezzel próbálkoztam elodázni az új vásárlását.Persze mikor keményebb lett a hideg és sikerült bejutni városba csak kellett venni egy ujjat,kisérletezem tovább.Amihez áram kell ahoz hülye vagyok,balek is kell,válaszod köszönöm! :D

Heló
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.03.01. 09:51-kor.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Ha az akkun rajta van a deszulfátor, semmiképp ne hagyd sokáig úgy, vagy tegyél rá egy töltőt a deszulfátor működése közben, hiszen az elektronika az akku feszültségét használja fel arra, hogy a szulfátréteget eltüntesse. Nem csoda, hogy 15 nap után lemerítette az akkut.

Üdv.:Sub-ee[/quote]

Tanácsodat megfogadom,viszem a töltőt a garázsba!

Heló
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem :D

szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Na pont valami ilyesmi hozzászólás járt az eszembe nekem is.Megéri szarakodni vele?
Még a savas akksival is évekig lehet huzni az Mz-t jó villamosság mellett.4-5 évenként meg nem egy horribilis összeg újat venni,de még ha 3 évente akkor sem.
Szerintem!
Teljesen egyetértek Waresz!
Ja és ha esetleg bevennél csendestársnak, megköszönném. :-D :-"
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem :D

szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

daranyi68 írta:
Perec írta:Én próbálkoztam ilyesmivel, sőt épp most is üzemel a regenerálás (három hete élesztek egy akkut, épp úgy néz ki kezdi felvenni a töltést), előtte apósom városi szinyójába regeneráltam egyet, de még próbakörön sem volt, remélem nem égek be vele.

Szóval játéknak, horgász-akkunak, mágnesgyújtásos szinyóba, e-biciklihez, e-motorcsónakhoz- ha van evező, napkollektoros rendszerekhez stb. mindenféle nem kritikus helyzetben ajánlom!

MZ-hez persze éppen nincs miért használni, sőt a kisütőárama is túl nagy. (Nekem most öt éves a _zselés_ akkum (12V/7Ah-3000Ft) és még nincs baja, de kora alapján csereérettnek érzem, nagyon megszolgált, sokat kapott az élettől pl. mélykisütés, motorban telelés eresz alatt, a háza is szétforgácsolódott itt-ott a 20.000 km alatt, amúgy még a mechanikus szabályzó van benne, amit akkor állítottam és azóta mégegyszer ellenőriztem).

Autóba a mai akkuárak mellett érdemes lehet, hátha tol ki az élettartamon, vagy ha azt esetleg nem is- segítheti az indítózást, vagy a keményebb hifiket.

Szia,válaszodat köszönöm!

Én BA-12 Akku aktivátorral próbálkoztam egy öt éves autó akumulátorral,de nekem nem úgy tünt hogy sokat használt volna.Lehet hogy kevés időt adtam neki.Teljesen töltött aksi lemerült kb.15 nap alatt áltó helyében,nélküle azért még éppen indult az autó.A mociba egy sima UNIBAT aksi van,most kezdi a 4-dik évet és még jó.Nem tudom hogy nem ártok többet vele mint használok.Elég dága egy autó aksi ahoz hogy kinyirja.

Heló
Ha az akkun rajta van a deszulfátor, semmiképp ne hagyd sokáig úgy, vagy tegyél rá egy töltőt a deszulfátor működése közben, hiszen az elektronika az akku feszültségét használja fel arra, hogy a szulfátréteget eltüntesse. Nem csoda, hogy 15 nap után lemerítette az akkut.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

daranyi68 írta:
sub-ee írta:
Szia

Hallottam, ha nem valami sz*rt veszel, akkor igencsak jó cucc! Megszünteti a lerakódott szulfátréteget az akku ólomlemezein, így az akku visszanyeri a régi kapacitását. Én is mot építek egy igen komolyat és nagy teljesítményűt.

Üdv.:Sub-ee





Szia


Konkrétan egy bizonyos aktivátorra vagyok kiváncsi,Bemásolom a fellelhetőségét.Megnéznéd és véleményeznéd?
http://www.greencity.hu/ba12-akku-aktiv ... -1236.html

Köszi és szia
Ezt ismerem!

Ugye használattól és állástól függően kb 2-3 év után kezd el lerakódni az ólomakkuban a szulfátréteg. Ez az elektronika jó, de nem dolgozik akkora impulzusokkal, hogy erősen szulfátosodott akkun segíteni tudjon. Ez igazából arra való, hogy meghosszabítsa az akku élettartamát, a szulfátréteg lerakódásának megelőzésére jó, de erősen szulfátosodott akkun nem segít, ahhoz folyamatos töltés és nagy energia kell.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Perec írta:Én próbálkoztam ilyesmivel, sőt épp most is üzemel a regenerálás (három hete élesztek egy akkut, épp úgy néz ki kezdi felvenni a töltést), előtte apósom városi szinyójába regeneráltam egyet, de még próbakörön sem volt, remélem nem égek be vele.

Szóval játéknak, horgász-akkunak, mágnesgyújtásos szinyóba, e-biciklihez, e-motorcsónakhoz- ha van evező, napkollektoros rendszerekhez stb. mindenféle nem kritikus helyzetben ajánlom!

MZ-hez persze éppen nincs miért használni, sőt a kisütőárama is túl nagy. (Nekem most öt éves a _zselés_ akkum (12V/7Ah-3000Ft) és még nincs baja, de kora alapján csereérettnek érzem, nagyon megszolgált, sokat kapott az élettől pl. mélykisütés, motorban telelés eresz alatt, a háza is szétforgácsolódott itt-ott a 20.000 km alatt, amúgy még a mechanikus szabályzó van benne, amit akkor állítottam és azóta mégegyszer ellenőriztem).

Autóba a mai akkuárak mellett érdemes lehet, hátha tol ki az élettartamon, vagy ha azt esetleg nem is- segítheti az indítózást, vagy a keményebb hifiket.

Szia,válaszodat köszönöm!

Én BA-12 Akku aktivátorral próbálkoztam egy öt éves autó akumulátorral,de nekem nem úgy tünt hogy sokat használt volna.Lehet hogy kevés időt adtam neki.Teljesen töltött aksi lemerült kb.15 nap alatt áltó helyében,nélküle azért még éppen indult az autó.A mociba egy sima UNIBAT aksi van,most kezdi a 4-dik évet és még jó.Nem tudom hogy nem ártok többet vele mint használok.Elég dága egy autó aksi ahoz hogy kinyirja.

Heló
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Én próbálkoztam ilyesmivel, sőt épp most is üzemel a regenerálás (három hete élesztek egy akkut, épp úgy néz ki kezdi felvenni a töltést), előtte apósom városi szinyójába regeneráltam egyet, de még próbakörön sem volt, remélem nem égek be vele.

Szóval játéknak, horgász-akkunak, mágnesgyújtásos szinyóba, e-biciklihez, e-motorcsónakhoz- ha van evező, napkollektoros rendszerekhez stb. mindenféle nem kritikus helyzetben ajánlom!

MZ-hez persze éppen nincs miért használni, sőt a kisütőárama is túl nagy. (Nekem most öt éves a _zselés_ akkum (12V/7Ah-3000Ft) és még nincs baja, de kora alapján csereérettnek érzem, nagyon megszolgált, sokat kapott az élettől pl. mélykisütés, motorban telelés eresz alatt, a háza is szétforgácsolódott itt-ott a 20.000 km alatt, amúgy még a mechanikus szabályzó van benne, amit akkor állítottam és azóta mégegyszer ellenőriztem).

Autóba a mai akkuárak mellett érdemes lehet, hátha tol ki az élettartamon, vagy ha azt esetleg nem is- segítheti az indítózást, vagy a keményebb hifiket.
Kép
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

sub-ee írta:
daranyi68 írta:Szia Sub-ee

Te hallottál már az akku aktivátorrol?Ha igen,mi a véleményed rólla?
Esetleg valaki másnak valami tapasztalat?



Üdv

Szia

Hallottam, ha nem valami sz*rt veszel, akkor igencsak jó cucc! Megszünteti a lerakódott szulfátréteget az akku ólomlemezein, így az akku visszanyeri a régi kapacitását. Én is mot építek egy igen komolyat és nagy teljesítményűt.

Üdv.:Sub-ee





Szia


Konkrétan egy bizonyos aktivátorra vagyok kiváncsi,Bemásolom a fellelhetőségét.Megnéznéd és véleményeznéd?
http://www.greencity.hu/ba12-akku-aktiv ... -1236.html

Köszi és szia
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

daranyi68 írta:Szia Sub-ee

Te hallottál már az akku aktivátorrol?Ha igen,mi a véleményed rólla?
Esetleg valaki másnak valami tapasztalat?



Üdv

Szia

Hallottam, ha nem valami sz*rt veszel, akkor igencsak jó cucc! Megszünteti a lerakódott szulfátréteget az akku ólomlemezein, így az akku visszanyeri a régi kapacitását. Én is mot építek egy igen komolyat és nagy teljesítményűt.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Szia Sub-ee

Te hallottál már az akku aktivátorrol?Ha igen,mi a véleményed rólla?
Esetleg valaki másnak valami tapasztalat?

Üdv
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

festékes írta:Kösz a tanácsot Sub-ee,holnap kicserélem a gyujtótrafót.
Még valami,olyan régen cseréltem lánckerékszimeringet,nem emlékszem,hogy le kell e engedni előtte az olajat bár valószinünek tartom,vagy nem?
Üdv Laci

Nem kell leengedni!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

waresz írta:fetes opto jeladós ELEKTRONIKUS gyújtás van láthatáron, a két nullszériás példány már nálam van, MŰKÖDNEK nagyon pofás kis egyszerű cucc. előreláthatólag hétvégén tesztelem élesben.

a világhírű Mecseki Zsolt mester terméke. millióféle elektromos kütyüt gyárt nemzetközileg elismert minőségben. trabantra, wartburgra már bevált gyújtást gyárt(én már több éve nyúzok egyet, kinyírhatatlan) továbbá többféle mechanikust kiváltó elektronikus fesszabályzókat(pl mz és jawa dinamóhoz is, ilyet is nyúzok már egy ideje. már alapjáraton világítással együt is képes eleget tölteni.. lenyűgöző) amelyekkel a lehető legtöbbet lehet kihozni az öreg technikából.

MZ gyújtás lényege: le kell szerelni a megszakítós alaplapot a kondenzátorral együt, felszerelni a szóban forgó elektronikus alaplapot, a gyári megszakítóbütyökre(excenter) fel kell húzni egy forgórészt, mindezt rögzíteni. egy +szálat kell odahúzni az alaplaphoz a gyújtótrafó 15ös pontjától, ezután be kell állítani, és már megy is. ennél egyszerűbben beszerelhető gyújtás eddig még nem volt sose, üzemhiba esetén ezt lehet a legegyszerűbben visszaalakítani megszakítósra. bár ahogy a mester termékeit ismerem, ez is minden bizonnyal örök darab.

beszerelése kb 10 perc beállítással együtt, ha gyakorlott kéz végzi.

a tesztelést én fogom végezni, ha beválik, rááll a sorozatgyártásra, gondolom kitalál rá valami árat, és máris lehet rendelni. 6-12V-os változatba egyaránt lesz. majd szólak ha van eredmény! gondolom, érdekel néhány embert..
Én is most építek egy opto jeladós gyújtást, csak nem fettel, hanem TIP 162 Darlington tranzisztorral, aminek bízonyítottan nagy a strapabírása. Szintén lesz 6 és 12V-os változatban.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Üdv Mindenkinek!
Nah ma végre kipróbáltam a motort. Jelentem szépen ment ma, gond nélkül 40 km-t! Rem nem is jön elő neki. Lassan a gyújtáson kell állítani és kész! :D
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

zsakfos írta:
Varga1488 írta:Üdv!
Sikerült 820Ftért beszerezni egy szivargyújtót a legelső autósboltba! Már csak vezeték és bisztositék kell ja meg saru biztositékot milyet használjak szeritetek? Késest? Hány Ampereset? És csak simán lehet venni ilyen egyszerü késesbiztosíték tartót? Köszi előre is!
Mindegy milyen biztositékot használsz lényegében.A késes az jó.Lehet venni 2-300 ft áron.
Pld itt:
http://www.kenwood.hu/webshop/kategoria ... zitok/148/
Szerintem 5A jó neki.
Köszi szépen!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

fetes opto jeladós ELEKTRONIKUS gyújtás van láthatáron, a két nullszériás példány már nálam van, MŰKÖDNEK nagyon pofás kis egyszerű cucc. előreláthatólag hétvégén tesztelem élesben.

a világhírű Mecseki Zsolt mester terméke. millióféle elektromos kütyüt gyárt nemzetközileg elismert minőségben. trabantra, wartburgra már bevált gyújtást gyárt(én már több éve nyúzok egyet, kinyírhatatlan) továbbá többféle mechanikust kiváltó elektronikus fesszabályzókat(pl mz és jawa dinamóhoz is, ilyet is nyúzok már egy ideje. már alapjáraton világítással együt is képes eleget tölteni.. lenyűgöző) amelyekkel a lehető legtöbbet lehet kihozni az öreg technikából.

MZ gyújtás lényege: le kell szerelni a megszakítós alaplapot a kondenzátorral együt, felszerelni a szóban forgó elektronikus alaplapot, a gyári megszakítóbütyökre(excenter) fel kell húzni egy forgórészt, mindezt rögzíteni. egy +szálat kell odahúzni az alaplaphoz a gyújtótrafó 15ös pontjától, ezután be kell állítani, és már megy is. ennél egyszerűbben beszerelhető gyújtás eddig még nem volt sose, üzemhiba esetén ezt lehet a legegyszerűbben visszaalakítani megszakítósra. bár ahogy a mester termékeit ismerem, ez is minden bizonnyal örök darab.

beszerelése kb 10 perc beállítással együtt, ha gyakorlott kéz végzi.

a tesztelést én fogom végezni, ha beválik, rááll a sorozatgyártásra, gondolom kitalál rá valami árat, és máris lehet rendelni. 6-12V-os változatba egyaránt lesz. majd szólak ha van eredmény! gondolom, érdekel néhány embert..
Bokodi Áron- WARESZ
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Kicseréltem az index relét és működik az index!!! :D Óva intek mindenkit a Made in Taiwan reléktől mivel nekem használat nélkül is elromlott 1 év alatt! :? :( A blokk szépen jár és ma sem vágta ki a biztosítót, Holnap, ha szép idő lesz ki is próbálom!!! :D Végre idén először, alig várom!!! :D:D:D Teli tankot Mindenkinek!!!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Varga1488 írta:Üdv!
Sikerült 820Ftért beszerezni egy szivargyújtót a legelső autósboltba! Már csak vezeték és bisztositék kell ja meg saru biztositékot milyet használjak szeritetek? Késest? Hány Ampereset? És csak simán lehet venni ilyen egyszerü késesbiztosíték tartót? Köszi előre is!
Mindegy milyen biztositékot használsz lényegében.A késes az jó.Lehet venni 2-300 ft áron.
Pld itt:
http://www.kenwood.hu/webshop/kategoria ... zitok/148/
Szerintem 5A jó neki.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Szia!
Még soha nem volt róla szó.
Vissza ne olvass! Mindjárt megkeresem neked!
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Üdv!
Sikerült 820Ftért beszerezni egy szivargyújtót a legelső autósboltba! Már csak vezeték és bisztositék kell ja meg saru biztositékot milyet használjak szeritetek? Késest? Hány Ampereset? És csak simán lehet venni ilyen egyszerü késesbiztosíték tartót? Köszi előre is!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ha akkuról nem megy terhelésen, de terhelés (lámpa) nélkül igen,
akkor nem elég jók a kontaktok, vagy az akku.

Én azt is megjátszanám 6V-os motornál, hogy vastag rövid madzagon, külön kapcsolóval
mennék a gyújtótrafóra, nem egy csomó sarun, terhelt vezetéken keresztül.

Léteznek jó minőségű nikkelezett, fényes saruk, arra a lényegeseket jó kicserélni (krimpelés után -bő gyantával- megforrasztani), késes biztosíték kötelező.
sub-ee írta:
festékes írta:Sziasztok! Na megcsináltam mindent ahogy irtátok töltésjavitás érdekében,megtakaritottam a kommutátort szénkeféket akksipólusokat a pozitivra ráfért fesszab jó volt saruk összenyomva,kontaktspré ezerrel.Sokkal jobb,már csak akkor áll le,ha tompitott és féklámpa alajáraton müködik de kis gázadásnál már jó. Szerintetek ez jó igy tudjam be a 6 voltnak? Ja és néha berugásnál visszadurrog a pipufogónál és utána nehezen is indul főleg melegen,máskor pöcc-röff a gyujtás jó pontosan könyv szerint van állitva. Vajon mi lehet?Egyébként megy mint a vaddisznó nem is szaggat szóval nem tudom mi a helyzet itt. Ha tudtok valami okosat megköszönöm.
Szia

Vagy gyújtókondi, vagy kevés a töltésed!

Üdv.:Sub-ee
Kép
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Ok srácok köszi! :)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Festékes, nem kell leengedni!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

festékes írta:Kösz a tanácsot Sub-ee,holnap kicserélem a gyujtótrafót.
Még valami,olyan régen cseréltem lánckerékszimeringet,nem emlékszem,hogy le kell e engedni előtte az olajat bár valószinünek tartom,vagy nem?
Üdv Laci
A lánckerék szimmeringje szerintem magasabban van, mint az olajszint. De ezt leelenőrizni egyszerű: nézd meg a nívócsvar magasságát! Az mindent elárul.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Kösz a tanácsot Sub-ee,holnap kicserélem a gyujtótrafót.
Még valami,olyan régen cseréltem lánckerékszimeringet,nem emlékszem,hogy le kell e engedni előtte az olajat bár valószinünek tartom,vagy nem?
Üdv Laci
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sub-ee írta:
csikin írta: Én meg még nem láttam olyan ETZ-t amiben nem H4-es van :D

H4-es kéne legyen gyárilag a motorod!

Üdv.:Sub-ee
Ja az, félreolvastam kicsit :)
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

csikin írta:
kiszsebi írta:...ÉN még nem láttam nem H4-es 251-est..
Én meg még nem láttam olyan ETZ-t amiben nem H4-es van :D

H4-es kéne legyen gyárilag a motorod!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

festékes írta:Sziasztok! Na megcsináltam mindent ahogy irtátok töltésjavitás érdekében,megtakaritottam a kommutátort szénkeféket akksipólusokat a pozitivra ráfért fesszab jó volt saruk összenyomva,kontaktspré ezerrel.Sokkal jobb,már csak akkor áll le,ha tompitott és féklámpa alajáraton müködik de kis gázadásnál már jó. Szerintetek ez jó igy tudjam be a 6 voltnak? Ja és néha berugásnál visszadurrog a pipufogónál és utána nehezen is indul főleg melegen,máskor pöcc-röff a gyujtás jó pontosan könyv szerint van állitva. Vajon mi lehet?Egyébként megy mint a vaddisznó nem is szaggat szóval nem tudom mi a helyzet itt. Ha tudtok valami okosat megköszönöm.
Szia

Vagy gyújtókondi, vagy kevés a töltésed!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:
csikin írta: Én meg még nem láttam olyan ETZ-t amiben nem H4-es van :D
Megkellett volna nézned Zozy-ét amig nem vett bele H4 foncsort :D

Minden 89 és a feletti 251-est H4-el szereltek. Elmész a motorosboltba egy gyári H4-es foncsor 2500Ft
Simán beszereled és H4-es motorod (sokkal jobban világít)

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

csikin írta:
kiszsebi írta:...ÉN még nem láttam nem H4-es 251-est..
Én meg még nem láttam olyan ETZ-t amiben nem H4-es van :D
Megkellett volna nézned Zozy-ét amig nem vett bele H4 foncsort :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok! Na megcsináltam mindent ahogy irtátok töltésjavitás érdekében,megtakaritottam a kommutátort szénkeféket akksipólusokat a pozitivra ráfért fesszab jó volt saruk összenyomva,kontaktspré ezerrel.Sokkal jobb,már csak akkor áll le,ha tompitott és féklámpa alajáraton müködik de kis gázadásnál már jó. Szerintetek ez jó igy tudjam be a 6 voltnak? Ja és néha berugásnál visszadurrog a pipufogónál és utána nehezen is indul főleg melegen,máskor pöcc-röff a gyujtás jó pontosan könyv szerint van állitva. Vajon mi lehet?Egyébként megy mint a vaddisznó nem is szaggat szóval nem tudom mi a helyzet itt. Ha tudtok valami okosat megköszönöm.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Nah végre volt ma délután időm szerelni a motort! :) Kiderült, hogy a kapcsolónál a kormányon testelt le vmelyik kábael. Betekertem szikszalaggal és már nem testel le. Itt lehet-e vmi probléma vagy megfelel ez a megoldás? :? Valószínűleg, de ebben nem vok biztos a H4es izzóval kapcsolatban levő drótok közül lehet vmelyik a hibás mivel vmikor csak akkor vágta ki a biztit, ha ráraktam a tompítottat, de legtöbbx akkor ha ráraktam a gyújtást és akkor egyből.
Az indexnél úgy csináltam, ahogy ajánlottátok kiiktattam a relét és hozzáérintettem a piros (+) kábelt az indexizzóhoz és világított, átnéztem az index kötését és jó. Akkor elvileg a relé lehet?! De nem értem mivel lehet, hogy 1 éves a relé, de még nem volt használva és mikor megvettem kipróbáltam és elraktam. Igaz Made in Taiwan van ráírva, szval lehet, h állásban elromlott! Kipróbálom majd másik relével és ha villog akkor jó, ha nem akkor mit csináljak?
Előre is köszi a válaszokat! Üdv. Nektek!
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Szerintem szinte mindegy, csak nehogy motorakku legyen.
A zselések 4-5-... évet bírnak, tölteni, csövezni,vizezni stb. nem kell őket.
Az enyém már mélykisütésben (gyújtás...) is volt 2x jópár napra, de felvette
újra a töltést, amúgy eddig 5 éves, hibátlan, Yellowstone (12v7Ah) 3000Ft volt, még ma is megkapni annyiért. Villamossági (riasztó) bolt.
A méret és a saruzása más, de érdemes átalakítani.
punisher írta:Hali valaki megtudná nekem mondani hogy 250-es mz-be mekkora Ah-s akkumulátor való :-k ? És márkában mit vegyek? Köszi!!!!

Varta, Banner, Yellowstone stb, ezek jók.

Vagy még Yuasa vagy Unibat.
Kép
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

kiszsebi írta:...ÉN még nem láttam nem H4-es 251-est..
Én meg még nem láttam olyan ETZ-t amiben nem H4-es van :D
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kiszsebi írta:
zsakfos írta: 15W az eltérés,ami abszolut nem indokolja ezt.
Amúgy meg érdekességképpen az Etz 251 kezelési utmutató szó szerint ezt irja:
12V 5,5ah(9ah csak külön célra)

az izzóknál pedig ez van:
12v 45 40 W vagy H4 60 55 W
#-o
Ezt a könyvet - bevallom - nem olvastam, de ÉN még nem láttam nem H4-es 251-est, ezért gondoltam. Egyébként 15 W az ~1 A 12 V-os rendszer esetén.
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... tetesi.zip
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

zsakfos írta: 15W az eltérés,ami abszolut nem indokolja ezt.
Amúgy meg érdekességképpen az Etz 251 kezelési utmutató szó szerint ezt irja:
12V 5,5ah(9ah csak külön célra)

az izzóknál pedig ez van:
12v 45 40 W vagy H4 60 55 W
#-o
Ezt a könyvet - bevallom - nem olvastam, de ÉN még nem láttam nem H4-es 251-est, ezért gondoltam. Egyébként 15 W az ~1 A 12 V-os rendszer esetén.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kiszsebi írta:
sub-ee írta:Még annyit, hogy ETZ 251, teljesen ugyanaz az elektronikája mint a 250-nek és a kis ETZ-knek mégis 12V 9Ah-ás akkut írnak rá gyárilag.
Üdv.:Sub-ee
Igen, mert az első ETZ-k (tán még a tárcsafékesek közül is sok ilyen volt) nem halogén izzóval jöttek ki, a 125/150-es és 251-es szériában pedig csak ezek voltak. A magyarázat: nem frissítették a könyvet.
15W az eltérés,ami abszolut nem indokolja ezt.
Amúgy meg érdekességképpen az Etz 251 kezelési utmutató szó szerint ezt irja:
12V 5,5ah(9ah csak külön célra)

az izzóknál pedig ez van:
12v 45 40 W vagy H4 60 55 W
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sub-ee írta:Még annyit, hogy ETZ 251, teljesen ugyanaz az elektronikája mint a 250-nek és a kis ETZ-knek mégis 12V 9Ah-ás akkut írnak rá gyárilag.
Üdv.:Sub-ee
Igen, mert az első ETZ-k (tán még a tárcsafékesek közül is sok ilyen volt) nem halogén izzóval jöttek ki, a 125/150-es és 251-es szériában pedig csak ezek voltak. A magyarázat: nem frissítették a könyvet.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

punisher írta:
sub-ee írta:
TS vagy ETZ?

ETZ 12V 5Ah TS 6V 12Ah Márkában szinte mindegy mit veszel, csak ne valami román vagy magyar szar legyen.

Varta, Banner, Yellowstone stb, ezek jók.

Üdv.:Sub-ee

Köszönöm szépen a gyors választ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Még annyit, hogy ETZ 251, teljesen ugyanaz az elektronikája mint a 250-nek és a kis ETZ-knek mégis 12V 9Ah-ás akkut írnak rá gyárilag.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Köszi srácok a tanácsokat,ma hozzálátok,remélem összejön!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

festékes írta:Sziasztok! Van egy 6 voltos /1-esem. Jó kis gép de most gondba vagyok. Ha ráadom a tompitottat azonnal leáll a gép.Ugyazez van pl helyzetjelző plusz féklámpa vagyis gyatra lehet a töltés gondolom,feszszabra gyanakszom de lehet más ok is nemrég vettem ,lehet akkor is megvolt de én marha a próbautnál csak nem kapcsoltam világitást.Ja és érdekes hidegen még elmegy bár akkor sem tökéletes de ahogy melegszik a gép kész káosz.Voltmár /1-esem etz-m is több is,de soha nem volt ilyen gondom, ráadásul Debrecen környékén hozzáértő szakit sem ismerek,megnézettem egy autóvillamosságival,bemérte mondta,hogy valami leveszi a töltést és itt megállt a tudomámya. Na ennyit én is megállapitottam müszer nélkül is.Ha valaki tudna segiteni megköszönöm sziasztok.
Szia nekem ugyan ezek voltak a problémáim mikor megvettem a motort. Egy doboz kontaktjavítótól sokat javult, a saruk össze nyomása is segített, de a probléma nem mult el csak halványult. Aztán elvittem sub-ee-hoz főleg vezetékeket cserélt, és még ki tudja mit, de most jó.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

festékes írta:Sziasztok! Van egy 6 voltos /1-esem. Jó kis gép de most gondba vagyok. Ha ráadom a tompitottat azonnal leáll a gép.Ugyazez van pl helyzetjelző plusz féklámpa vagyis gyatra lehet a töltés gondolom,feszszabra gyanakszom de lehet más ok is nemrég vettem ,lehet akkor is megvolt de én marha a próbautnál csak nem kapcsoltam világitást.Ja és érdekes hidegen még elmegy bár akkor sem tökéletes de ahogy melegszik a gép kész káosz.Voltmár /1-esem etz-m is több is,de soha nem volt ilyen gondom, ráadásul Debrecen környékén hozzáértő szakit sem ismerek,megnézettem egy autóvillamosságival,bemérte mondta,hogy valami leveszi a töltést és itt megállt a tudomámya. Na ennyit én is megállapitottam müszer nélkül is.Ha valaki tudna segiteni megköszönöm sziasztok.
Nekem ugyanezt csinálta, mikor le volt lazulva a biztosítéktáblánál a pozitív szál ami a gyújtáskapcsolóra megy. Persze ez csak egy tipp. Nekem már sokszor segített az hogy összenyomkodtam a sarukat.
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Köszi megpróbálom hátha összejön!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég