Ha esetleg a csapon átjön a benzin és van külön benzinszűrőd, akkor azt is fújkáld meg, ha nehezen tudsz átfújni rajta, illetve csak alig csordogál át rajta a benzin, akkor az cserés!Lóri írta:Szia!
Első: benzincsap tiszta? Ha lehúzod a csövet folyik rendesen a benzin?
2: úszóház, és a teljes karbi tisztítása.
Én csak ezek tökéletes tisztasága után kezdenék el állítani a karbin!
Üdv
Üzemanyagellátás
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Üzemanyagellátás
Szia!
Első: benzincsap tiszta? Ha lehúzod a csövet folyik rendesen a benzin?
2: úszóház, és a teljes karbi tisztítása.
Én csak ezek tökéletes tisztasága után kezdenék el állítani a karbin!
Üdv
Első: benzincsap tiszta? Ha lehúzod a csövet folyik rendesen a benzin?
2: úszóház, és a teljes karbi tisztítása.
Én csak ezek tökéletes tisztasága után kezdenék el állítani a karbin!
Üdv
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok.
olyan kérdésem lenne hogy a 125 etz-m nem kap rendesen benzint.
Min kellene állítanom?
Vagy mit tegyek vele?
olyan kérdésem lenne hogy a 125 etz-m nem kap rendesen benzint.
Min kellene állítanom?
Vagy mit tegyek vele?
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Üzemanyagellátás
Én is meguntam a szívást a régi karburátorokkal, ezért szereztem egy használt, garantáltan keveset futott eredeti BING 84-et. Igaz, hogy az ára használtan is fájt, de a különbséget zongorázni lehet. Ha tudsz ilyet szerezni jó áron, én azt mondom vegyél olyat. De vigyázz, mert azokat is hamisítják.revell írta:De, ezeket miért engedik árulni, ha egyszerűen sz*r? Már intéztem egy gyári nem csatos, hanem a másikfajta karbit, állítólag jó állapotú, majd kiderülKILL3R etz írta:Azok a felújító készletek inkább elrontó készletek. Át kell nézni a fúvókákat, lehet közük sincs a beleütött számhoz...
Súbertűk alapból szarok, se a kúposságuk, se a végük nem szokott egyezni a gyárival.
Tűszelep pedig szeret berágódni.
Levegőcsavar is lehet hogy rossz kúposságú, magyarázná a megszorulást...
Ezért írtam a jó állapotú gyárit.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Azért engedik, mert a jónép megveszi. Ha senki nem venné hanem mondjuk Angliából rendelné ebayen, a boltosok is rá lennének szorulva jó minőség beszerzésére.
Amúgy az utángyártott tűszelep lassan 5. éve van a motoromban, és nem látok semmi változást benne. Az úszó szintúgy. Fúvókákról inkább ne beszéljünk
Meg kell venni a legkisebbet és adni neki kúpos dörzsárral.
Amúgy az utángyártott tűszelep lassan 5. éve van a motoromban, és nem látok semmi változást benne. Az úszó szintúgy. Fúvókákról inkább ne beszéljünk

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Üzemanyagellátás
De, ezeket miért engedik árulni, ha egyszerűen sz*r? Már intéztem egy gyári nem csatos, hanem a másikfajta karbit, állítólag jó állapotú, majd kiderülKILL3R etz írta:Azok a felújító készletek inkább elrontó készletek. Át kell nézni a fúvókákat, lehet közük sincs a beleütött számhoz...
Súbertűk alapból szarok, se a kúposságuk, se a végük nem szokott egyezni a gyárival.
Tűszelep pedig szeret berágódni.
Levegőcsavar is lehet hogy rossz kúposságú, magyarázná a megszorulást...
Ezért írtam a jó állapotú gyárit.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Azok a felújító készletek inkább elrontó készletek. Át kell nézni a fúvókákat, lehet közük sincs a beleütött számhoz...
Súbertűk alapból szarok, se a kúposságuk, se a végük nem szokott egyezni a gyárival.
Tűszelep pedig szeret berágódni.
Levegőcsavar is lehet hogy rossz kúposságú, magyarázná a megszorulást...
Ezért írtam a jó állapotú gyárit.
Súbertűk alapból szarok, se a kúposságuk, se a végük nem szokott egyezni a gyárival.
Tűszelep pedig szeret berágódni.
Levegőcsavar is lehet hogy rossz kúposságú, magyarázná a megszorulást...
Ezért írtam a jó állapotú gyárit.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Üzemanyagellátás
Értem. Annyi kérdésem lenne még, hogy vettem egy 251-es felújító készletet, becsavargattam midnent, alig alig indult el betolásra is, és ha nem nyélgázt adtam neki, akkor fulladt, kiszedtem mindent, visstzatettem kivéve a súbert mert az már elég kopott volt. De viszont a levegő csavart teljesen sikerült elnyalni valamiért megszorult. De sikerült tök jól kiszednem, bleefúrtam két kis lyukat a csavar fejébe majd a két lyuk közötti részt is kiszedtem valahogy, igy már megfogta a csavarhúzó. Visszatettem a régit. Az tök könnyen belement, vagyis úgy átlagosan könnyű volt. Annyi lenne a kérdésem, hogy ettől lehet valami baja a karbinak?KILL3R etz írta:Nagy különbség nincs köztük. Csatosnak ügyesebb az alapjárati rendszere.
Amelyikből jobb állapotút találsz azt kell feltenni.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Nagy különbség nincs köztük. Csatosnak ügyesebb az alapjárati rendszere.
Amelyikből jobb állapotút találsz azt kell feltenni.
Amelyikből jobb állapotút találsz azt kell feltenni.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok,
megtudjátok mondani, hogy 250es etz-re a csatos, vagy a másik fajta karbi a jobb?
megtudjátok mondani, hogy 250es etz-re a csatos, vagy a másik fajta karbi a jobb?
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Mi a véleményetek a Ken Tse karburátorról 250 es etz-n?
Érdemes lecserélni gyári karbira jobb teljesítmény érdekében?
Ezzel a karbival 100 felett már csak döcög a 120 felé de siralmasan,viszont 4-4.5 literből megjárom vele a 100 km-t.
üdv
Mi a véleményetek a Ken Tse karburátorról 250 es etz-n?
Érdemes lecserélni gyári karbira jobb teljesítmény érdekében?
Ezzel a karbival 100 felett már csak döcög a 120 felé de siralmasan,viszont 4-4.5 literből megjárom vele a 100 km-t.
üdv
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Üzemanyagellátás
Attól függ mekkorára.
Egy sima fúrás még nem számít semmit.
Egy sima fúrás még nem számít semmit.
Re: Üzemanyagellátás
Ha a hengert fúratom, az jár karbiállítási kötelezettséggel?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Üzemanyagellátás
Az úszószint nem szokott csak úgy spontán lejjebb menni.
És ha ráhúzod a szívatót, akkor az ugyanúgy az úszóházból szívja a benzint. Tehát ha akkor stabilan gyorsul, akkor van ott benzin.
Én kezdenék egy pucolással, a tűt eggyel feljebb emelni. (Amúgy is hideg van, indokolt lehet.)
Rendesen beállítani és ha nem javul akkor fals levegőn gondolkodni. (Például főtengely szimering)
És ha ráhúzod a szívatót, akkor az ugyanúgy az úszóházból szívja a benzint. Tehát ha akkor stabilan gyorsul, akkor van ott benzin.
Én kezdenék egy pucolással, a tűt eggyel feljebb emelni. (Amúgy is hideg van, indokolt lehet.)
Rendesen beállítani és ha nem javul akkor fals levegőn gondolkodni. (Például főtengely szimering)
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Jól van a karburátorban az úszószint, ha az úszóházat levéve a benzin addig a kis peremig van? Tudom h az nem jelölésre szolgál, de elvileg jól van beállítva ha addig van?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Lehet elfogy az üzemanyag az úszóházból.dkari írta:Sziasztok!
Olyan gondom van a motorral, hogy nagyobb huzamosabb terhelésnél elgyengül. Emelkedő felső harmadában vagy huzamosabb nyélgáznál ellenszélben amikor nem tud rendesen kipörögni. Egyenesben gond nélkül megy. Gondolom az üzemanyag kevés ilyenkor mert ha ráhúzom a szivatót akkor egy pillanatra megtorpan de utána elkezd húzni.
Dugulás egyéb gond nincs. Az úszószint rendben. A tanksapka szuszogója nincs eldugulva.
Ha a tűt egyel feljebb teszem és kifele tekerek a levegő csavaron az javithat a dolgon?
Köszi!
Nézd meg a benzincsap gumi tömítését is és a szűrőket egyaránt. Beleértve a tankba benyúló szűrőt is!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Igen a benzin szint a lelke a karbinak ha az nincs rendbe akkor szinte lehetetlen beállítani normálisan.Jó tűszelep 1mmtömítő alátéttel,aztán mind két úszó felső éle a csésze alsó peremtől(amire a csésze tömítést teszed) 27-28 mm ahogy a szakirodalomba írják aztán lehet játszani a többivel.Ha ez nem így van akkor reménytelen,be kell állítani.allllli írta:Valamiért k*rvára füstöl a motorom. A tükörben nem látni semmit a füsttől.Nagyon sokat kap, mert szivató szinte nem is kell neki hidegen, meg ha többet pöfög alapjáraton, akkor beköpi a gyertyát és leáll. Viszont a súbertű a legalsó pozícióban van 120-as főfóvókával. Ez csak azóta van h vettem rá karburátort(24N-2 ). Eredetileg 115 fúvóka volt benne, de kicseréltem 120-ra mert még bejáratós a motorom és gyárilag is 120-as. Cseréljem kisebbre azt, mert már más ötletem nincs? Benzin szint okozhat ilyesmit?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Valamiért k*rvára füstöl a motorom. A tükörben nem látni semmit a füsttől.
Nagyon sokat kap, mert szivató szinte nem is kell neki hidegen, meg ha többet pöfög alapjáraton, akkor beköpi a gyertyát és leáll. Viszont a súbertű a legalsó pozícióban van 120-as főfóvókával. Ez csak azóta van h vettem rá karburátort(24N-2 ). Eredetileg 115 fúvóka volt benne, de kicseréltem 120-ra mert még bejáratós a motorom és gyárilag is 120-as. Cseréljem kisebbre azt, mert már más ötletem nincs? Benzin szint okozhat ilyesmit?

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Ismerős probléma nekem is csinált már ilyent,a karburátor állítgatásával meg kel keresni a motornak és neked is az ideális beállítást sok türelem és próbálkozás de megéri szerintem.dkari írta:Sziasztok!
Olyan gondom van a motorral, hogy nagyobb huzamosabb terhelésnél elgyengül. Emelkedő felső harmadában vagy huzamosabb nyélgáznál ellenszélben amikor nem tud rendesen kipörögni. Egyenesben gond nélkül megy. Gondolom az üzemanyag kevés ilyenkor mert ha ráhúzom a szivatót akkor egy pillanatra megtorpan de utána elkezd húzni.
Dugulás egyéb gond nincs. Az úszószint rendben. A tanksapka szuszogója nincs eldugulva.
Ha a tűt egyel feljebb teszem és kifele tekerek a levegő csavaron az javithat a dolgon?
Köszi!
Nekem pl a TS 125/150cc nem volt hajlandó menni a 90 főfúvókával(a 150 gyári mérete -95 a 125 -90)és csak 100 ast kapni azzal meg füstölt és zabált is.Aztán találtam gyári bontott 95 fúvókát azóta jó.De a barátom 125 ts e meg csak a 100 ast komálja"próbálgatni kell aztán kiderül ,de nincs két egyforma motor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Olyan gondom van a motorral, hogy nagyobb huzamosabb terhelésnél elgyengül. Emelkedő felső harmadában vagy huzamosabb nyélgáznál ellenszélben amikor nem tud rendesen kipörögni. Egyenesben gond nélkül megy. Gondolom az üzemanyag kevés ilyenkor mert ha ráhúzom a szivatót akkor egy pillanatra megtorpan de utána elkezd húzni.
Dugulás egyéb gond nincs. Az úszószint rendben. A tanksapka szuszogója nincs eldugulva.
Ha a tűt egyel feljebb teszem és kifele tekerek a levegő csavaron az javithat a dolgon?
Köszi!
Olyan gondom van a motorral, hogy nagyobb huzamosabb terhelésnél elgyengül. Emelkedő felső harmadában vagy huzamosabb nyélgáznál ellenszélben amikor nem tud rendesen kipörögni. Egyenesben gond nélkül megy. Gondolom az üzemanyag kevés ilyenkor mert ha ráhúzom a szivatót akkor egy pillanatra megtorpan de utána elkezd húzni.
Dugulás egyéb gond nincs. Az úszószint rendben. A tanksapka szuszogója nincs eldugulva.
Ha a tűt egyel feljebb teszem és kifele tekerek a levegő csavaron az javithat a dolgon?
Köszi!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm!
Tippnek nem rossz! Az úszóval nincs gond, viszont a tûszelep valóban rakoncátlankodik, szerintem azt kell megnéznem!
Köszi!
Tippnek nem rossz! Az úszóval nincs gond, viszont a tûszelep valóban rakoncátlankodik, szerintem azt kell megnéznem!
Köszi!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szoruló tűszelep, szoruló úszó (a tengelyen)?bébé írta:Sziasztok!
Nem tudjátok mi okozhatja azt a jelenséget a karinál, hogy nem telik benzinnel? Tehát, ha az üres karibinál megnyitom a benzincsapot, nem folyik bele semmi benya, ha feltöltöm injekcióval mondjuk a cső negyedéig és elindítom a motort, működik rendesen, de a benzinszint nem változik, akkor sem ha leállítom, marad azon a szinten, nem folyik utána semmi. Tankból jön rendesen benzin, lehúzott csővel ellenőriztem! Olyan mintha valami túlnyomás lenne a karbiban és nem engedi belefolyni a benzint!
Köszönöm szépen!
bébé
Járó motornál a rezgések miatt pedig már működik.
CSak egy tipp.

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Nem tudjátok mi okozhatja azt a jelenséget a karinál, hogy nem telik benzinnel? Tehát, ha az üres karibinál megnyitom a benzincsapot, nem folyik bele semmi benya, ha feltöltöm injekcióval mondjuk a cső negyedéig és elindítom a motort, működik rendesen, de a benzinszint nem változik, akkor sem ha leállítom, marad azon a szinten, nem folyik utána semmi. Tankból jön rendesen benzin, lehúzott csővel ellenőriztem! Olyan mintha valami túlnyomás lenne a karbiban és nem engedi belefolyni a benzint!
Köszönöm szépen!
bébé
Nem tudjátok mi okozhatja azt a jelenséget a karinál, hogy nem telik benzinnel? Tehát, ha az üres karibinál megnyitom a benzincsapot, nem folyik bele semmi benya, ha feltöltöm injekcióval mondjuk a cső negyedéig és elindítom a motort, működik rendesen, de a benzinszint nem változik, akkor sem ha leállítom, marad azon a szinten, nem folyik utána semmi. Tankból jön rendesen benzin, lehúzott csővel ellenőriztem! Olyan mintha valami túlnyomás lenne a karbiban és nem engedi belefolyni a benzint!
Köszönöm szépen!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Minden járat ahol levegő, ésvagy benzinkeverék halad át az kopik. Ezt a folyamatot hívjuk tönkremenésnek.Thomas_Hun írta:Írtátok nemrégen, hogy a Bing karburátor nem tartós, tönkre megy 30e km után. Hogyan tud, tönkre menni egy karburátor?

Egyébként a koppintott taiwaniról volt szó, a német jobban bírja a strapát, igaz 3-szor annyiba is kerül.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Üzemanyagellátás
Nem hiszem, hogy észrevehetően változna. Nekem is van 24n2-es karbim, de még a 22-es van rajta nagyobb fúvókákkal és gyári (nem 125-ösről fúrt!) 150-es hengerrel.... nekem így jó....kzolika1994 írta:A 125-ös és a 150-es ETZ-nek a beömlő nyílás nagyságánál van-e különbség? Ha van akkor ezt házilag meg lehet változtatni? A toroknál elvileg csak a belső átmérő a különbség; igaz?
Most lenne lehetőségem egy gyári 24n2-2 karbi beszerzésére. Észre vennék-e valami változást a mostani 22n... karburátorhoz képest?(150-es henger van rajta) Kicsit jobban menne? A fogyasztás hogyan változna?
Valakinek van már tapasztalata?
Válaszokat köszönöm!
Ha a henger beömlő nyílását kérdezed, igen, az lehet más, mivel a vezérlési szögek is egy picit eltérnek....
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Üzemanyagellátás
A 125-ös és a 150-es ETZ-nek a beömlő nyílás nagyságánál van-e különbség? Ha van akkor ezt házilag meg lehet változtatni? A toroknál elvileg csak a belső átmérő a különbség; igaz?
Most lenne lehetőségem egy gyári 24n2-2 karbi beszerzésére. Észre vennék-e valami változást a mostani 22n... karburátorhoz képest?(150-es henger van rajta) Kicsit jobban menne? A fogyasztás hogyan változna?
Valakinek van már tapasztalata?
Válaszokat köszönöm!
Most lenne lehetőségem egy gyári 24n2-2 karbi beszerzésére. Észre vennék-e valami változást a mostani 22n... karburátorhoz képest?(150-es henger van rajta) Kicsit jobban menne? A fogyasztás hogyan változna?
Valakinek van már tapasztalata?
Válaszokat köszönöm!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Új karburátorom van, utángyártott (am tökéletesen működik) és szivató az túl sok neki hidegen is, tehát szivató nélkül is indul. Túl sokat kap. A tű középre van akasztva, viszont a motor még bejáratós(60km van benne). Akaszthatom lejjebb a súbertűt eggyel? Nem lesz baja h kevés naftát kap esetleg és besül? (30 as keverék) vagy csak a 120 as fúvókát cseréljem 115-re??
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Mondjuk kikopik a súberhenger? 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Üzemanyagellátás
Írtátok nemrégen, hogy a Bing karburátor nem tartós, tönkre megy 30e km után. Hogyan tud, tönkre menni egy karburátor? 

2 stroke force...
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Jaa bocs elnéztem, nincs tökig becsavarva a melléklevegő csavar. 1-1,5 fordulattal kintebb van...akkor minden jó 

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
0,6 körül volt, lehetett 0,65 is talán. Na mind1 legalább tudom h másnak is volt ilyen problémája és a gyertyahézag állítás (ki tudja miért) megoldja a melegindítási problémát.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok azért a mellék levegő csavart 1 fél fordulattal ki hajthatod a gyertya hézagról még annyit hogy melegen nem szívesen indul 0,5 nél nagyobb hézaggal nekem a hézag 0,4 mekkora volt előzőleg a hézag ? nekem volt 1x 0.7 na azt mondtam eladom a motort minden indításnál durrant akkorát ez emberek meg azt figyelték kinél lehet puska
üdv. juragy

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Gondoltam megosztom veletek, hátha valakinek segítek,hogy megjavult a motorom.
Most már melegen is beindul és sikerült stabil 1500-1800 as alapjáratot beállítani, úgy h lámpa kapcsolását csak kicsit veszi észre a ford.szám és nem áll le még index+féklámpánál sem.
Gyertyahézagot visszavettem 0.5mm-re.
Akksit kicsit feltöltöttem, de sztem nem ez oldotta meg.
Karburátorban a súber alsó lemezkéje középen van 120-as főfúvóka és melléklevegő csavar tökig betekerve. Lehet h nem kellene teljesen betekerni, de nekem így veszi szépen a fordulatot, egyből visszapöfög alapjáratra és nem áll le. Szóval jók lettek a gázreakciók.
És bármeddig hagyom az üzemmeleg motort pihenni (5 másodperc vagy 10 perc), azonnal első rúgásra indul.
Hogy ezek közül melyik oldotta meg a melegindítási problémát, arról fogalmam sincs, mert csak a melléklevegő csavart tekertem be gyertya elektródát összébb ötüttem és kicsit töltöttem az akksin...de végre jó
)))
Gondoltam megosztom veletek, hátha valakinek segítek,hogy megjavult a motorom.
Most már melegen is beindul és sikerült stabil 1500-1800 as alapjáratot beállítani, úgy h lámpa kapcsolását csak kicsit veszi észre a ford.szám és nem áll le még index+féklámpánál sem.
Gyertyahézagot visszavettem 0.5mm-re.
Akksit kicsit feltöltöttem, de sztem nem ez oldotta meg.
Karburátorban a súber alsó lemezkéje középen van 120-as főfúvóka és melléklevegő csavar tökig betekerve. Lehet h nem kellene teljesen betekerni, de nekem így veszi szépen a fordulatot, egyből visszapöfög alapjáratra és nem áll le. Szóval jók lettek a gázreakciók.
És bármeddig hagyom az üzemmeleg motort pihenni (5 másodperc vagy 10 perc), azonnal első rúgásra indul.
Hogy ezek közül melyik oldotta meg a melegindítási problémát, arról fogalmam sincs, mert csak a melléklevegő csavart tekertem be gyertya elektródát összébb ötüttem és kicsit töltöttem az akksin...de végre jó

- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
allllli írta:Veszy2107 írta:Halihó!
Szerintetek, ha ETZ-t indítom hidegen (mondjuk nyáron reggel) és szívatóval megrugdosom párszor gyújtás nélkül, aztán szívatóval berúgom, beindul, de ekkor már el is kell engednem a szívatót, már veszi is a fordulatot, akkor lehet hogy valamivel több anyagot kap a kelleténél?Ha ekkor rajtahagyom a szívatót, mondjuk teljesen, akkor már fullad tőle!
Jelenthet ez valamit, pl magasabb benzinszint vagy inkább nagy alapjárati fúvóka?
Köszi!
Hát a szivató hatása igazán csak 5-10 fok alatt érezhető vagyis akkor van haszna. Nyáron reggel azért nincs olyan hideg, hogy tovább kéne szivatni pár percnél. Nyáron a reggeli hideg is csak 20-25 fok. A 35-höz képest tényleg hideg, de a motornak nem az. Úgyh szerintem rendben van.
Az más kérdés h a gyertyakép milyen vagy van e más ami hibának mondható, de ha csak ez a baja akkor sztem jó így is.
Helló!
Igazából más hibát nem tapasztalok és a gyertyakép is jó, csak ahogy olvasgattam, páran írták hogy eddig-addig szívatgatják, nekem meg jóformán egy minimálisat kell és abból gondoltam esetleg, túl magas a benzinszint vagy hasonló! Mondjuk kicsit jobban belegondolva, most télen nem nagyon használom csak 2-3 hetente megyek vele egy karikát, de akkor indításnál már azért egy kicsivel többet kell járatnom, szóval van benne valami, amit írtál!


Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Veszy2107 írta:Halihó!
Szerintetek, ha ETZ-t indítom hidegen (mondjuk nyáron reggel) és szívatóval megrugdosom párszor gyújtás nélkül, aztán szívatóval berúgom, beindul, de ekkor már el is kell engednem a szívatót, már veszi is a fordulatot, akkor lehet hogy valamivel több anyagot kap a kelleténél?Ha ekkor rajtahagyom a szívatót, mondjuk teljesen, akkor már fullad tőle!
Jelenthet ez valamit, pl magasabb benzinszint vagy inkább nagy alapjárati fúvóka?
Köszi!
Hát a szivató hatása igazán csak 5-10 fok alatt érezhető vagyis akkor van haszna. Nyáron reggel azért nincs olyan hideg, hogy tovább kéne szivatni pár percnél. Nyáron a reggeli hideg is csak 20-25 fok. A 35-höz képest tényleg hideg, de a motornak nem az. Úgyh szerintem rendben van.
Az más kérdés h a gyertyakép milyen vagy van e más ami hibának mondható, de ha csak ez a baja akkor sztem jó így is.
Re: Üzemanyagellátás
próbálok karbin állítani ha nem lesz jobb akkor megnézem. első próbakör volt csak, de jobbra számítottam. viszont mikor megy akkor megy ahogy kell. lehet nem tökéletes a dob, mert mint írtam mikor robban akkor a dob és a könyök közt szinte szabályosan előre felé pöfög kb 4cm hosszan.
körömnyi a horpadás két helyen, ezért nem tudom tökéletesen tömíteni.
körömnyi a horpadás két helyen, ezért nem tudom tökéletesen tömíteni.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Üzemanyagellátás
eldugult dobra gondoltam, kormos is lehet, de nekem az volt a probléma hogy egy lamella elszabadult és lezárta a következő furatot, ezért nem tudott elégni az üzemanyagrrobert27 írta:na azt nem néztem. idézhet ilyet elő? a dob ill könyök közt kicsit kifúj, mert a könyök nem az igazi előző tulaj meghorpasztotta egy kicsit, ami pont elég h ne tömítsen,és mikor robban ott dolgozik ki. létezhet d a dob eldugult?horhaus írta:kipufogó?
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Halihó!
Szerintetek, ha ETZ-t indítom hidegen (mondjuk nyáron reggel) és szívatóval megrugdosom párszor gyújtás nélkül, aztán szívatóval berúgom, beindul, de ekkor már el is kell engednem a szívatót, már veszi is a fordulatot, akkor lehet hogy valamivel több anyagot kap a kelleténél?Ha ekkor rajtahagyom a szívatót, mondjuk teljesen, akkor már fullad tőle!
Jelenthet ez valamit, pl magasabb benzinszint vagy inkább nagy alapjárati fúvóka?
Köszi!
Szerintetek, ha ETZ-t indítom hidegen (mondjuk nyáron reggel) és szívatóval megrugdosom párszor gyújtás nélkül, aztán szívatóval berúgom, beindul, de ekkor már el is kell engednem a szívatót, már veszi is a fordulatot, akkor lehet hogy valamivel több anyagot kap a kelleténél?Ha ekkor rajtahagyom a szívatót, mondjuk teljesen, akkor már fullad tőle!
Jelenthet ez valamit, pl magasabb benzinszint vagy inkább nagy alapjárati fúvóka?
Köszi!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Üzemanyagellátás
na azt nem néztem. idézhet ilyet elő? a dob ill könyök közt kicsit kifúj, mert a könyök nem az igazi előző tulaj meghorpasztotta egy kicsit, ami pont elég h ne tömítsen,és mikor robban ott dolgozik ki. létezhet d a dob eldugult?horhaus írta:kipufogó?
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Üzemanyagellátás
kipufogó?
Re: Üzemanyagellátás
nem forog ki, nem fullad, hanem nem tudja elégetni az üzemanyagmennyiséget.zsakfos írta:Az mit jelent hogy "darál"?
Re: Üzemanyagellátás
karbit egy szintén fórumtárstól vettem, egy jó állapotú gyári karbi, egy alapos tisztítást kapott. szivató zár . majd próbálgatom még ha jobb lesz az idő. a motor sokat ált kb 10 évet, viszont henger tökéletes állapotban van, jó kompresszióval. karbi fúvóka bvf 130, hacsak nem bővítettek vmikor.
terhelés nélkül tökéletesen felpörög, szivatóval indul, pár perc után már lehet is vissza tolni neki.
úszószint is jó, tűszelep zár rendesen. súbertű 3/4ed gáztól befolyásolhat még vmit?
terhelés nélkül tökéletesen felpörög, szivatóval indul, pár perc után már lehet is vissza tolni neki.
úszószint is jó, tűszelep zár rendesen. súbertű 3/4ed gáztól befolyásolhat még vmit?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Az mit jelent hogy "darál"? 

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Üdv! Ezeket a motorokat már egyedileg kéne bekarburálni mert kopott már minden. Karbi ház, súber, tű és fúvókák is. Első körben próbáld ki egy új súbertűvel, ha nem változik csak akkor kezd el csökkenteni a fúvókát. Amúgy a szivató elégtelen zárása is lehet, az viszont alsó gázkarállásnál teszi használhatatlanná a motort, nyitásra javul.rrobert27 írta:gyújtás ,előgyújtás jó, karbi gond lehet vmi. gyertyakép viszont szép őzbarna. 1ben sem forog ki teljesen, 2ben már jobb egy fokkal de a végén darál, ezért gondolom h sok. általában kb mekkora mérettel mennek a gyári motorok? mert amit találtam leírást az 145öt ír.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
gyújtás ,előgyújtás jó, karbi gond lehet vmi. gyertyakép viszont szép őzbarna. 1ben sem forog ki teljesen, 2ben már jobb egy fokkal de a végén darál, ezért gondolom h sok. általában kb mekkora mérettel mennek a gyári motorok? mert amit találtam leírást az 145öt ír.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Üzemanyagellátás
rrobert27 írta:Üdv! létezik h ts 250/1nél sok a 130as főfúvóka? nem forog ki csak kb 3/4 gázig utánna darál csak. v esetleg próbálkozzak a súbertűvel először?
szerintem a 130 nem sok ha minden más jól van beállítva.
Re: Üzemanyagellátás
annyit elfelejtettem írni h egy bvf 30 250 -es etz karbi van fent, de gondolom ez nem befolyásol semmit sem.
Re: Üzemanyagellátás
üdv. a tünet h fulladozik ha nagyobb gázról visszalassítok, majdnem le is áll gázzal túráztatom nagyobb fordulatra akkor megint jó lesz. ha ilyenkor adok neki szivatót akkor lefullad, még el nem veszem neki. teljes gázon darál, fél gáz körül meg fulladozik.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
- MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Szegvár
Re: Üzemanyagellátás
rrobert27 írta:Üdv! létezik h ts 250/1nél sok a 130as főfúvóka? nem forog ki csak kb 3/4 gázig utánna darál csak. v esetleg próbálkozzak a súbertűvel először?
Üdv!
Szivatót ráhúzva javul, vagy romlik? Ha romlik, akkor sok.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 3 vendég