Ez nagyon szép! A szagát most nem képzelem hozzá.............Tbee írta:Sziasztok!
Szükségessé vált a hátsó rugóstag szétszedése, gyakran lekoppant. Neki is láttam Matt1989 cikke alapján. Nem volt egyszerű szétszedni, kellett hozzá applikálnom egy széthúzó kengyelt, máshogy nem tudtam kihúzni a csillapító szárat, jól össze volt gyógyulva. Nem szép de használható
A csillapítás egyenlő volt a nullával, a csőben két evőkanál barna trutyi volt, így használtam 4 szezont.
Barkácsolás
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Tbee
- Simsonos
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2009.04.15. 22:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Szükségessé vált a hátsó rugóstag szétszedése, gyakran lekoppant. Neki is láttam Matt1989 cikke alapján. Nem volt egyszerű szétszedni, kellett hozzá applikálnom egy széthúzó kengyelt, máshogy nem tudtam kihúzni a csillapító szárat, jól össze volt gyógyulva. Nem szép de használható
A csillapítás egyenlő volt a nullával, a csőben két evőkanál barna trutyi volt, így használtam 4 szezont.
Szükségessé vált a hátsó rugóstag szétszedése, gyakran lekoppant. Neki is láttam Matt1989 cikke alapján. Nem volt egyszerű szétszedni, kellett hozzá applikálnom egy széthúzó kengyelt, máshogy nem tudtam kihúzni a csillapító szárat, jól össze volt gyógyulva. Nem szép de használható
A csillapítás egyenlő volt a nullával, a csőben két evőkanál barna trutyi volt, így használtam 4 szezont.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Ez már olyan szép, hogy be lehetne tenni aláírásnak...............dkari írta: Egyre jobb:
A Kromofág nem oldja a festéket
A Brigéciol nem oldja az olajat
A hőálló festék bírja a hőt de a mosást nem
A benzinálló gumi tömítés a benzincsapnál nem bírja a benzint
A fék karmantyú nem bírja a fékolajat
Nesze neked fogyasztóvédelem
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Barkácsolás
[quote="dkari"]Sziasztok!
Másnak is volt már olyan kellemes tapasztalata hogy a hőálló festék nem mosás álló?
Lefestettem a hengert, ráraktam rezsóra, rajt hagytam több mint 20 percig ahogy írva vagyon mégsem keményedett ki.
Miért nem hallgattam magamra és fújtam le sima matt fekete festékkel """""""""""""""""""""""""
Sajnos ez így igaz cicin vagyunk (de nem élvezzük)! Sima fekete neolux vagy Weri -vel többet ér ,én is ismerem ezeket a problémákat.
Másnak is volt már olyan kellemes tapasztalata hogy a hőálló festék nem mosás álló?
Lefestettem a hengert, ráraktam rezsóra, rajt hagytam több mint 20 percig ahogy írva vagyon mégsem keményedett ki.
Miért nem hallgattam magamra és fújtam le sima matt fekete festékkel """""""""""""""""""""""""
Sajnos ez így igaz cicin vagyunk (de nem élvezzük)! Sima fekete neolux vagy Weri -vel többet ér ,én is ismerem ezeket a problémákat.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Barkácsolás
Szerintem cseréld ki a hengerfejet nem érdemes vacakolni vele főleg ha nem drága és van is.A ragasztás akkor lenne jó ha ki tudnád tekerni a perselyt bekennéd aztán vissza de így nem érdemes.hell írta:Igen az a helyzet olyan menetjavítóm van itthon csak ami benne most persely annak a égéstérben szét van ütögetve a széle valami kúpos cuccal és a sokat kiszedtek a hengerfejből és a menetjavító nem nagyon paszolna még ragasztóval se. Kétkompnensű ragasztóval ennek a peremét lekenve (azon a pici helyen ahol kifúj) tökéletese lenne. Már csak az a kérdés melyik fajta kétkomponensű hőálló lenne oda a jó? Ez a ragasztás lenne egyértelműen a legkötséghatékonyabb megoldás az tuti.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Másnak is volt már olyan kellemes tapasztalata hogy a hőálló festék nem mosás álló?
Lefestettem a hengert, ráraktam rezsóra, rajt hagytam több mint 20 percig ahogy írva vagyon mégsem keményedett ki.
Miért nem hallgattam magamra és fújtam le sima matt fekete festékkel
Egyre jobb:
A Kromofág nem oldja a festéket
A Brigéciol nem oldja az olajat
A hőálló festék bírja a hőt de a mosást nem
A benzinálló gumi tömítés a benzincsapnál nem bírja a benzint
A fék karmantyú nem bírja a fékolajat
Nesze neked fogyasztóvédelem
Másnak is volt már olyan kellemes tapasztalata hogy a hőálló festék nem mosás álló?
Lefestettem a hengert, ráraktam rezsóra, rajt hagytam több mint 20 percig ahogy írva vagyon mégsem keményedett ki.
Miért nem hallgattam magamra és fújtam le sima matt fekete festékkel
Egyre jobb:
A Kromofág nem oldja a festéket
A Brigéciol nem oldja az olajat
A hőálló festék bírja a hőt de a mosást nem
A benzinálló gumi tömítés a benzincsapnál nem bírja a benzint
A fék karmantyú nem bírja a fékolajat
Nesze neked fogyasztóvédelem
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Barkácsolás
Igen az a helyzet olyan menetjavítóm van itthon csak ami benne most persely annak a égéstérben szét van ütögetve a széle valami kúpos cuccal és a sokat kiszedtek a hengerfejből és a menetjavító nem nagyon paszolna még ragasztóval se. Kétkompnensű ragasztóval ennek a peremét lekenve (azon a pici helyen ahol kifúj) tökéletese lenne. Már csak az a kérdés melyik fajta kétkomponensű hőálló lenne oda a jó? Ez a ragasztás lenne egyértelműen a legkötséghatékonyabb megoldás az tuti.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Barkácsolás
Az GÁZ! Sajnos már én is jártam így azóta nem perselyezek csak menet-javítózok(pl MOFÁS" vagy Trabant... ki kell tekerni aztán két komponensű fémragasztó vagy kuka.hell írta:Aha ok. Csak a gond nekem a menettel semmi baj. Az tökéletes a persely szerűségben csak mellette(hengerfej és ez a betét között) fúj ki egy kicsit...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Barkácsolás
Aha ok. Csak a gond nekem a menettel semmi baj. Az tökéletes a persely szerűségben csak mellette(hengerfej és ez a betét között) fuj ki egy kicsit...
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Nekem a pannóniámban volt elnyalva a gyertyamenet, vettem a mofakeres menetjavítót bele.hell írta:Akkor mondjatok helyet ahol be lehet ezt szerezni ennyiért mert errefele nincs. Természetesen atom jó állapotú érdekel semmi kóficolás. 2000 adtak volna erre olyat aminek oda a menetje.
Persze ha létezik ilyen helyre való rasztó ami birja a gyűrűdést az is szóbajöhet(körbekenem megköt szilárdra és birja a hőt, gondolom minimálisan rugalmas is a hőtágulás miatt). Csak én ilyet nem ismerek. Talán ez lenne a legeszerűbb megoldás. Tehát létezik ilyen valamiféle csodarasztó?
Én úgy csináltam, hogy:
Előfúrtam a menetjavító menet magméretének megfelelő méretű fúróval (megkeresem és megmondom a méretét), nem fúrtam bele menetet, hanem belehajtottam a menetjavítót, gyakorlatilag az vágta magának a menetet, mint az önmetszős csavar.
Mellé bekentem csapágyragasztóval, illetve mikor feneket ért elzömítettem a végét.
Gyönyörűen teszi a dolgát.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Barkácsolás
Akkor mondjatok helyet ahol be lehet ezt szerezni ennyiért mert errefele nincs. Természetesen atom jó állapotú érdekel semmi kóficolás. 2000 adtak volna erre olyat aminek oda a menetje.
Persze ha létezik ilyen helyre való rasztó ami birja a gyűrűdést az is szóbajöhet(körbekenem megköt szilárdra és birja a hőt, gondolom minimálisan rugalmas is a hőtágulás miatt). Csak én ilyet nem ismerek. Talán ez lenne a legeszerűbb megoldás. Tehát létezik ilyen valamiféle csodarasztó?
Persze ha létezik ilyen helyre való rasztó ami birja a gyűrűdést az is szóbajöhet(körbekenem megköt szilárdra és birja a hőt, gondolom minimálisan rugalmas is a hőtágulás miatt). Csak én ilyet nem ismerek. Talán ez lenne a legeszerűbb megoldás. Tehát létezik ilyen valamiféle csodarasztó?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Barkácsolás
3000-ért adok egy hengerfejet amiben jó a menet,le volt krómozva vagy mi,pár helyen megpattant rajta. de nem vészes.hell írta:Mielőtt nekiesek a projektnek gondoltam rákérdezek előtte ki hogy mint csinálta csinálná? Hengerfej gyertyamenet oda és a beleesztergált 2. persely is kifúj eza megoldás döglött nem járható. Helicoilt nem nagyon dicsérik ilyen helyre mert kijöhet. Így a hegesztést mondták megoldásnak(több magnéziummal talán hogy keményebb legyen a hegesztés és jobban birja a menet). Vélemény?
Közel egy 10 rugóra mondták mindennel együt(hegsztést eszterga munka, stb.). Kicsit savalom az összeget. Esetleg valaki tud valami olcsóbb megoldást(azon kívül, hogy ígyhagyom )?
Érdekel keress pü-ben
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
2-3 rongy egy jó hengerfej... Minek stupekolod? Főleg ennyiért
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Barkácsolás
Mielőtt nekiesek a projektnek gondoltam rákérdezek előtte ki hogy mint csinálta csinálná? Hengerfej gyertyamenet oda és a beleesztergált 2. persely is kifúj eza megoldás döglött nem járható. Helicoilt nem nagyon dicsérik ilyen helyre mert kijöhet. Így a hegesztést mondták megoldásnak(több magnéziummal talán hogy keményebb legyen a hegesztés és jobban birja a menet). Vélemény?
Közel egy 10 rugóra mondták mindennel együt(hegsztést eszterga munka, stb.). Kicsit savalom az összeget. Esetleg valaki tud valami olcsóbb megoldást(azon kívül, hogy ígyhagyom )?
Közel egy 10 rugóra mondták mindennel együt(hegsztést eszterga munka, stb.). Kicsit savalom az összeget. Esetleg valaki tud valami olcsóbb megoldást(azon kívül, hogy ígyhagyom )?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Barkácsolás
Úgy emléxem kb 10mm szélességű laposWash ami kb 2 inkább 3 mm vastag. Tankot vedd le , akksit kösd le elektromosan hegesztés előtt!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
6-os, 8-as csavar, vagy hasonló szélességű laposvas.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
ETZ150-esem vázából ki van törve a kormányütköző pöcök. Szeretnék visszahegeszteni egy sajátot. Meg tudnátok mondani a méreteit?
ETZ150-esem vázából ki van törve a kormányütköző pöcök. Szeretnék visszahegeszteni egy sajátot. Meg tudnátok mondani a méreteit?
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Barkácsolás
Köszi. Még alszok rá egyet:-Dbehan írta:Vedd fel a kapcsolatott mzsanyi250/1-el,Ő már átalakította!occsike87 írta:Hali. Nem tudja valaki hogy kis barkácsolással meg lehet e oldani etz125 ön hogy hátul is tárcsafék legyen. Esetleg csinált már valaki ilyet? Köszi
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Barkácsolás
itt bővebben megnézheted:http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=48463occsike87 írta:Hali. Nem tudja valaki hogy kis barkácsolással meg lehet e oldani etz125 ön hogy hátul is tárcsafék legyen. Esetleg csinált már valaki ilyet? Köszi
Re: Barkácsolás
Vedd fel a kapcsolatott mzsanyi250/1-el,Ő már átalakította!occsike87 írta:Hali. Nem tudja valaki hogy kis barkácsolással meg lehet e oldani etz125 ön hogy hátul is tárcsafék legyen. Esetleg csinált már valaki ilyet? Köszi
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Utángyártott tartóba nekem se fért bele a gyári doboz....
A felrögzítő zárat kulcs nélkül is nyithatod, a kulccsal csak egy nyelvet fordítasz el, ami a gombot rögzíti, hogy ne tudd benyomni.
A felrögzítő zárat kulcs nélkül is nyithatod, a kulccsal csak egy nyelvet fordítasz el, ami a gombot rögzíti, hogy ne tudd benyomni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Barkácsolás
Szerintem próbálj meg venni gyári Krauser csomagtartot,azt nem kell faragni,és nem is fog eltőrni,szerencséd van még a rögzítő fűl is rajta van.Figyeld a hirdetéseket!Én is ott vettem 9000 Ft-ért.m-tom írta:Sziasztok,
Téma: Krauser oldaldobozok felapplikálása ETZ-re....
Vettem 2 db használt oldaldobozt, Made in W.Germany, eredeti.... az normális, hogy az "oldaltartóba" nem megy (csúszik) be, csak miután flexelgettem a fém tartóból, utána is csak nagyon passzosan? Többet nem akartam rajta könnyíteni, mert félek, hogy terhelésnél hiányzik majd az anyag és eltörik.....
Tud valaki olyan fül rajzot, esetleg mintát (vagy elfekvőben valakinél) adni, amibe a hátsó tartó zár rögzül a tartón?
Miután rögzült, csak kulccsal lehet majd nyitni és úgy leemelni a dobozt?
Merthogy nincs hozzá kulcsom se, merre induljak....????
HELP pls....!!!!
Köszi....
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Barkácsolás
Hali. Nem tudja valaki hogy kis barkácsolással meg lehet e oldani etz125 ön hogy hátul is tárcsafék legyen. Esetleg csinált már valaki ilyet? Köszi
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Barkácsolás
Egy jó lakatosműhelyben:)de kis kézügyességgel szerintem elkészíthető.geri922 írta:hello
azt szeretném hogy amivel kivan emelve a moci hátulja olyat hol lehet szerezni ?
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/ ... &id=492898
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Barkácsolás
Sziasztok,
Téma: Krauser oldaldobozok felapplikálása ETZ-re....
Vettem 2 db használt oldaldobozt, Made in W.Germany, eredeti.... az normális, hogy az "oldaltartóba" nem megy (csúszik) be, csak miután flexelgettem a fém tartóból, utána is csak nagyon passzosan? Többet nem akartam rajta könnyíteni, mert félek, hogy terhelésnél hiányzik majd az anyag és eltörik.....
Tud valaki olyan fül rajzot, esetleg mintát (vagy elfekvőben valakinél) adni, amibe a hátsó tartó zár rögzül a tartón?
Miután rögzült, csak kulccsal lehet majd nyitni és úgy leemelni a dobozt?
Merthogy nincs hozzá kulcsom se, merre induljak....????
HELP pls....!!!!
Köszi....
Téma: Krauser oldaldobozok felapplikálása ETZ-re....
Vettem 2 db használt oldaldobozt, Made in W.Germany, eredeti.... az normális, hogy az "oldaltartóba" nem megy (csúszik) be, csak miután flexelgettem a fém tartóból, utána is csak nagyon passzosan? Többet nem akartam rajta könnyíteni, mert félek, hogy terhelésnél hiányzik majd az anyag és eltörik.....
Tud valaki olyan fül rajzot, esetleg mintát (vagy elfekvőben valakinél) adni, amibe a hátsó tartó zár rögzül a tartón?
Miután rögzült, csak kulccsal lehet majd nyitni és úgy leemelni a dobozt?
Merthogy nincs hozzá kulcsom se, merre induljak....????
HELP pls....!!!!
Köszi....
Re: Barkácsolás
hello
azt szeretném hogy amivel kivan emelve a moci hátulja olyat hol lehet szerezni ?
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/ ... &id=492898
azt szeretném hogy amivel kivan emelve a moci hátulja olyat hol lehet szerezni ?
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/ ... &id=492898
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Én csak a középre állított (jó nagy talpú) oldalsztenderrel tudtam elérni, hogy offroadon a motor sárban dombon lefele/felfele/ nyomvájúban/homokon/szakadékból leesés közben is stabilan álljon. Ahhoz képest a betonon leállítás... hát a lófaszkategória és a tökmind1 közé esik a probléma súlyát illetően.
Mivel gépész vagyok, a statikát is megtanultam, szerintem a kellő oldalszög és sztenderhossz (gyári sztenderbe 10 centit toldottam!) mellett a középső állás a legstabilabb. Ezen kívül könnyebb letenni lábbal, mint a hátsót, főleg 2 bazinagy túradobozzal. Mindkettőt évekig használtam, egy pillanatra se fordult meg a fejemben visszatérni a gyári megoldásra.
Amúgy én egy utángyártottat alakítottam át az alutömbjéből lemarással, és a hátsó lábtartó konzoljára (a vasnyúlványra a lábtartó és a váz közé) raktam. Sajnos 3 év után elfáradt (nem alattam) mert egy pozícionáló stift is benne volt, ami mentén megrepedt a spiáter.
De már készül az utódja jóféle ötvözött acélból, na az elpusztíthatatlan lesz. Ismétlem: használati értékben verhetetlen a gyárhoz képest. Ja igen. Sokat ültem rajta amikor le volt támasztva, ami kivégezte, az egy kb 40 fokos emelkedőn való leállítás volt offroadon.
Mivel gépész vagyok, a statikát is megtanultam, szerintem a kellő oldalszög és sztenderhossz (gyári sztenderbe 10 centit toldottam!) mellett a középső állás a legstabilabb. Ezen kívül könnyebb letenni lábbal, mint a hátsót, főleg 2 bazinagy túradobozzal. Mindkettőt évekig használtam, egy pillanatra se fordult meg a fejemben visszatérni a gyári megoldásra.
Amúgy én egy utángyártottat alakítottam át az alutömbjéből lemarással, és a hátsó lábtartó konzoljára (a vasnyúlványra a lábtartó és a váz közé) raktam. Sajnos 3 év után elfáradt (nem alattam) mert egy pozícionáló stift is benne volt, ami mentén megrepedt a spiáter.
De már készül az utódja jóféle ötvözött acélból, na az elpusztíthatatlan lesz. Ismétlem: használati értékben verhetetlen a gyárhoz képest. Ja igen. Sokat ültem rajta amikor le volt támasztva, ami kivégezte, az egy kb 40 fokos emelkedőn való leállítás volt offroadon.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Na de senki nem támasztja ki a gépet úgy hogy rajta ül.
Ezért volt érthetetlen mit akarsz a rugózással.Azt már értem hogy mire gondolsz,hogy a lengővilla vége az mindig ugyanakkora tavolsagra van a földtől,míg a lábtartó az a terheléstől függően változik.Na de a gyakorlat a következő.
Leszállok,kirugózik,kitámasztom.
Ettől miért lenne instabilabb?
Na mindegy részemről is lezárva.
Neked hátul szimpatikusabb, van akinek meg középen.
Gyakorlatban én középen használom és nem dőlt még fel a motorom ez miatt.Meg nem is fogom löködni senkiét sem hogy melyik instabilabb.
Egyébként elfogadom az elméletedet,lehet igazad is van,de hogy ez akkora különbség lenne,azt nem tapasztaltam,pedig mindkettőt használtam egy időben,amig nem volt közbetét esztergála hátra az oldaltámasz helyére.
Ezért volt érthetetlen mit akarsz a rugózással.Azt már értem hogy mire gondolsz,hogy a lengővilla vége az mindig ugyanakkora tavolsagra van a földtől,míg a lábtartó az a terheléstől függően változik.Na de a gyakorlat a következő.
Leszállok,kirugózik,kitámasztom.
Ettől miért lenne instabilabb?
Na mindegy részemről is lezárva.
Neked hátul szimpatikusabb, van akinek meg középen.
Gyakorlatban én középen használom és nem dőlt még fel a motorom ez miatt.Meg nem is fogom löködni senkiét sem hogy melyik instabilabb.
Egyébként elfogadom az elméletedet,lehet igazad is van,de hogy ez akkora különbség lenne,azt nem tapasztaltam,pedig mindkettőt használtam egy időben,amig nem volt közbetét esztergála hátra az oldaltámasz helyére.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.01.14. 00:55-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Barkácsolás
Mégegyszer leírom. Ha hátul van, akkor a rugózás nem játszik. Nem billeg a gép. Ha középen van, akkor tudod olalra mozgatni a motort úgy, hogy mindhárom pont leér. Próbáld ki, hogy felülsz a motorra, és úgy hajtod le a középre (vázra) szerelt támaszt. Közelebb áll függőlegeshez a motor, mintha nem ülsz rajta. A hátulra, (keréktengelyre) szerelt támasznál mindegy, hogy rajta ülsz, vagy nem ülsz rajta, mindig ugyanabban a beállított szögben fog állni a motor.K.Imi írta:Értem én, hogy szerinted úgy a jobb és tiszteletben is tartom...
csak nem értem a miértjét, hogy hol van ez alátámasztva érvekkel vagy más egyébbel ( pl.: a rugózós dolgot nem értem miköze a dologhoz)
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
Értem én, hogy szerinted úgy a jobb és tiszteletben is tartom...
csak nem értem a miértjét, hogy hol van ez alátámasztva érvekkel vagy más egyébbel ( pl.: a rugózós dolgot nem értem miköze a dologhoz)
csak nem értem a miértjét, hogy hol van ez alátámasztva érvekkel vagy más egyébbel ( pl.: a rugózós dolgot nem értem miköze a dologhoz)
MZ ETZ 251e '89
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Barkácsolás
Nem elméletben, hanem gyakorlatban, de téma lezárva. mindenki úgy borítja fel a motorját, hogy akarja. Én csak leírtam a véleményemet, hogy így jobb (lenne). A mai motorgyártók meg azért teszik oda, mert az a divat, és a kedves vevő ott akarja lerúgni a sztendert a bőrcsizmájával. Ennyi.zsakfos írta: Hát szerintem ez már túlzás amiket mondasz.Lehet hogy van ilyen meg igy működik elméletben én ezt nem cáfolom,dehogy intstabilabb lenne a motor ha az oldalsztender középen van ezt nem hinném.Nekem ott van pont azért hogy ne tekerje a lengővillát,de én nem tapasztaltam ezt.
Amúgy a nagy motorgyártók is középre helyezik az oldalsztendert.Vagy nem?
Majd próbáld ki, hogy ha két egyforma motort egymás mellé állítasz, egyiket hátulra (tengelyre) szerelt, a másikat meg középre, vázra szerelt oldaltámasszal, melyik áll jobban a lábán.
Amúgy az 5-ös lemez elég, hogy az eredeti kérdésre is legyen válasz. Csak figyelembe kell venni, hogy a lábtartó nem sima biliacél, így a fülek anyaga és a hegesztőanyag is legyen valami normálisabb anyag, legalább S355-ös. Hegesztőanyagnak meg mondjuk 55.00-s esab elektróda. Hegesztés előtt a csövet 100 fok környékére melegítve, és fémtisztára pucolva.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Hát szerintem ez már túlzás amiket mondasz.Lehet hogy van ilyen meg igy működik elméletben én ezt nem cáfolom,dehogy intstabilabb lenne a motor ha az oldalsztender középen van ezt nem hinném.Nekem ott van pont azért hogy ne tekerje a lengővillát,de én nem tapasztaltam ezt.gesszti írta: Természetesen az olalsztenderről. Amennyi súly átkerül a sztenderre, annyival csökken a kerekek terhelése, így kicsit ki tudnak rugózni. Ha oldalra meglökdösöd a motort, akkor a engednek a lengéscsillapítók. Ha hátul van az oldalsztender a lengővillán, akkor van egy fix háromszög, amin áll a motor. Nem rugózik semmi. Nézz meg egy pannoniát, milyen labilisan áll az oldalsztenderen.
Amúgy a nagy motorgyártók is középre helyezik az oldalsztendert.Vagy nem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
ebben az esetben csak fixnek tűnnek a lengés csillapítók, mert az első kerékre jut motor tömegének nagy része, hátsó kerékre viszont alig jut valami a támasztó viszi tömeg szinte maradék részét, tehát ha a 250-es etz-t a gyári kapaszkodónál sokkal könnyebben tudom felborítani egy vízszintes irányú erőhatással, ha hátsó oldaltámaszom van
MZ ETZ 251e '89
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Barkácsolás
Természetesen az olalsztenderről. Amennyi súly átkerül a sztenderre, annyival csökken a kerekek terhelése, így kicsit ki tudnak rugózni. Ha oldalra meglökdösöd a motort, akkor a engednek a lengéscsillapítók. Ha hátul van az oldalsztender a lengővillán, akkor van egy fix háromszög, amin áll a motor. Nem rugózik semmi. Nézz meg egy pannoniát, milyen labilisan áll az oldalsztenderen.zsakfos írta:Te most a gyári középsztenderről beszélsz vagy a kihajtható oldalsztenderről?gesszti írta:Ezekel a középre szerelt sztenderekkel az a bajom, hogy nem tartják stabilan a motort. Amikor leteszed támaszra, akkor a teleszkópok kirugóznak. Billeg az egész motor. A hátsó keréken levő valahogy stabilabban tartja, ha jól be van állítva.
Gondolom a gyári sztenderről igaz?Hisz ott van jelentősége a kirugózásnak.
Ezért nem értik szerintem.
Viszont ha a kihajtható oldalsztenderről beszélsz,akkor én sem értem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Te most a gyári középsztenderről beszélsz vagy a kihajtható oldalsztenderről?gesszti írta:Ezekel a középre szerelt sztenderekkel az a bajom, hogy nem tartják stabilan a motort. Amikor leteszed támaszra, akkor a teleszkópok kirugóznak. Billeg az egész motor. A hátsó keréken levő valahogy stabilabban tartja, ha jól be van állítva.
Gondolom a gyári sztenderről igaz?Hisz ott van jelentősége a kirugózásnak.
Ezért nem értik szerintem.
Viszont ha a kihajtható oldalsztenderről beszélsz,akkor én sem értem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
ez is igazdkari írta:Nincs is, mert az a lényeg hogy mire leszállsz a motoról már sztenderre tetted. Így a legkényelmesebb
MZ ETZ 251e '89
Re: Barkácsolás
K.Imi írta:hátsó támasztó elhelyezésnél sem fixebb szerintem a rugózás.. ha hátsó támaszom van akkor az eleje jobban beül a motornak (minimálisan), mint a hátulja, mintha középtámaszom van
de ha letámasztom a motort akkor nem fog az rugózni semerre
ui.: mai motor gyártóknál sem látom, hogy hátsó kerékhez minél közelebb tennék az oldaltámaszt
Nincs is, mert az a lényeg hogy mire leszállsz a motoról már sztenderre tetted. Így a legkényelmesebb
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
hátsó támasztó elhelyezésnél sem fixebb szerintem a rugózás.. ha hátsó támaszom van akkor az eleje jobban beül a motornak (minimálisan), mint a hátulja, mintha középtámaszom van
de ha letámasztom a motort akkor nem fog az rugózni semerre
ui.: mai motor gyártóknál sem látom, hogy hátsó kerékhez minél közelebb tennék az oldaltámaszt
de ha letámasztom a motort akkor nem fog az rugózni semerre
ui.: mai motor gyártóknál sem látom, hogy hátsó kerékhez minél közelebb tennék az oldaltámaszt
MZ ETZ 251e '89
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Barkácsolás
Igen, ez igaz lenne abban az esetben, ha a rugózást fixre tudnád zárni, de mivel nem tudod...K.Imi írta:szerintem a tömeg középpontot is jobban támasztja egy aránylag középen elhelyezett támasztó, és stabilabb tőle a motor
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
szerintem a tömeg középpontot is jobban támasztja egy aránylag középen elhelyezett támasztó, és stabilabb tőle a motor
MZ ETZ 251e '89
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Ha már oldaltámasz: ne a lábtartóra akard feltenni!
A hátsó lábtartó alá fel lehet fogatni stabilan csavarral, csak elfordulás ellen kell biztosítani.
A hátsó lábtartó alá fel lehet fogatni stabilan csavarral, csak elfordulás ellen kell biztosítani.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Hát nemtudom... Az én motorom nem ring magára hagyva...
Kirugózik, és onnantól stabil. Minél nagyobb "átlóban" támasztod ki, annál stabilabb...
Kirugózik, és onnantól stabil. Minél nagyobb "átlóban" támasztod ki, annál stabilabb...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
nem kötözködésképpen, de nem értem úgy miért merev vagy merevebb minden támasztás, ha hátul helyezem el a támasztót
pl.: ha van egy 3 lábú szék akkor ott a lábak egymástól egyenlő távolságra vannak, szerintem a zöld ábrában is ez a helyzet kis túlzással (már amennyire ez megoldható )
másik példa: szerintem a motort a hátsó kapaszkódónál könnyebben tudom billenteni, ha hátsókeréknél van az oldaltámaszom, mintha középen van elhelyezve, utóbbi esetnél "egyformán" van terhelve az első-hátsó kerék
pl.: ha van egy 3 lábú szék akkor ott a lábak egymástól egyenlő távolságra vannak, szerintem a zöld ábrában is ez a helyzet kis túlzással (már amennyire ez megoldható )
másik példa: szerintem a motort a hátsó kapaszkódónál könnyebben tudom billenteni, ha hátsókeréknél van az oldaltámaszom, mintha középen van elhelyezve, utóbbi esetnél "egyformán" van terhelve az első-hátsó kerék
MZ ETZ 251e '89
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Barkácsolás
Azért vedd figyelembe, hogy a piros keretben gyakorlatilag merev támasztás van, míg a zöld keretben csak a sztender merev, a kerekek rugóznak. Nincs egy fix pont, ahol egyensúlyban van a motor. Nézz meg egy pannoniát pl. Én mindig majrézok tőle, hogy most felborul, vagy nem borul...
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
szerintem a hátsó keréknél elhelyezett oldaltámasszal billenékenyebb az egész motor (plusz csavarja a hátsó villát), mert közelebb van a hátsó kerékhezgesszti írta:.....teleszkópok kirugóznak. Billeg az egész motor. A hátsó keréken levő valahogy stabilabban tartja, ha jól be van állítva.
a zöld keretben lévő "ábra" szerintem stabilabb
MZ ETZ 251e '89
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Barkácsolás
Ezekel a középre szerelt sztenderekkel az a bajom, hogy nem tartják stabilan a motort. Amikor leteszed támaszra, akkor a teleszkópok kirugóznak. Billeg az egész motor. A hátsó keréken levő valahogy stabilabban tartja, ha jól be van állítva.
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
Próbálok katonai oldaltámasz összehozni ETZ 250-re , de lenne egy kérdésem:
Mégpedig a lábtartóra fel kellene hegesztenem egy "U" alakra hajtott lemezt ami tartja majd az oldaltámaszt...
Milyen vastag anyagból van ez gyárilag? 5-ös lemez talán?
Mégpedig a lábtartóra fel kellene hegesztenem egy "U" alakra hajtott lemezt ami tartja majd az oldaltámaszt...
Milyen vastag anyagból van ez gyárilag? 5-ös lemez talán?
MZ ETZ 251e '89
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Remélem egyik "gyártó" sem veszi bizalmatlanságnak a kérdésemet, de szerintem nem olcsó dologról van szó, ezért kérnék néhány felhasználótól véleményt
Szívesen várok tapasztalatokat a fórumtársak által "forgalmazott" erősített (ETZ250-re való) blokktartókkal kapcsolatosan. (méretpontos?, felszereléskor úgy áll ahogy kell (pl lengővilla tengelyre merőleges a felfogatási sík)? nem feszül? stb) Mivel nem akarom egyik gyártó üzletét sem rontani, ezért privátban kérném a véleményeket.
Remélem egyik "gyártó" sem veszi bizalmatlanságnak a kérdésemet, de szerintem nem olcsó dologról van szó, ezért kérnék néhány felhasználótól véleményt
Szívesen várok tapasztalatokat a fórumtársak által "forgalmazott" erősített (ETZ250-re való) blokktartókkal kapcsolatosan. (méretpontos?, felszereléskor úgy áll ahogy kell (pl lengővilla tengelyre merőleges a felfogatási sík)? nem feszül? stb) Mivel nem akarom egyik gyártó üzletét sem rontani, ezért privátban kérném a véleményeket.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ETZmanus 2013.01.13. 19:45-kor.
Re: Barkácsolás
Nem, arra a tárcsára gondolok amire tépőzárasan megy a papír, vagy a csavaros változatMrDok írta:dkari írta:Sarokcsiszolóval, csiszolótárcsás feltéttel.
Legyező csiszolókorongal?
Pl. tépőzáras csiszolótárcsa/ googli képeiben
[/quote]
Na ilyenem van csak asszem fúróhoz nem flexhez. De kipróbálom, gondolom szórja majd a szivacsot
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
dkari írta:Sarokcsiszolóval, csiszolótárcsás feltéttel.
Legyező csiszolókorongal?[/quote]
Nem, arra a tárcsára gondolok amire tépőzárasan megy a papír, vagy a csavaros változat
Pl. tépőzáras csiszolótárcsa/ googli képeiben
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég