Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Sziasztok!
Tudja valaki hogy az etz lámpafoncsort be lehet e rakni a ts lámpatökbe?
Köszi!
Tudja valaki hogy az etz lámpafoncsort be lehet e rakni a ts lámpatökbe?
Köszi!
Re: Elektronika
Igen, kiindulási alapnak nem rossz.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A múltkor itt írtam, hogy az a fekete dobozos elektronikus töltés szabályzó milyen gagyi...
Most a kezembe került egy gyári JAWA töltés szabályzó.
Hát mit mondjak, ez sem a mai modern technikát idézi
Most a kezembe került egy gyári JAWA töltés szabályzó.
Hát mit mondjak, ez sem a mai modern technikát idézi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
A fiókok már csak ilyenek, mindig az nincs bennük ami éppen kellene.telectronic írta:Ne becsüld alá a fiókomat
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ne becsüld alá a fiókomat , de 4528, bst és mje darlington meg 180V-os Z éppen nincs benne.Gyula-bá írta:-ha a fiókra hagyatkozol soha nem fog egy épkézláb gyújtás összejönni.
Valamint már áttértem arra, hogy nem veszünk semmit a boltban legalábbis ebben az országban, csak ami feltétlenül szükséges.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
-ha a fiókra hagyatkozol soha nem fog egy épkézláb gyújtás összejönni.telectronic írta:azért mert olyan alkatrészekből van felépítve ami nincs itthon a fiókomban
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Köszönöm. Pont a Tied az egyik legjobb az összes közül.Gyula-bá írta:nagy tévedés nincs "nyitva" mert a megszakítóval, vagy tranzisztorral, párhuzamosan kötött (220 nF-os) kondenzátor a létrejövő, rádió frekvenciás tartományba eső, rezgések számára rövid zárként viselkedik.
Azért segítő szándék is jött, nem csak mekk mesterkedés... zárásszög vs. telítési idő
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Aha vágom. Az nem rossz eredmény egy 5 rugó környéki cuccról...
Akkor ez is kipipálva...
Akkor ez is kipipálva...
Re: Elektronika
A videóhoz csak annyit, hogy a szabad levegőn végzett "bemutató" köszönő viszonyban sincs a motorban, főként a kétüteműben, létrejövő viszonyokhoz.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Én kipróbáltam. Semmi haszna nem volt, és 2 nap alatt megdöglött...hell írta:Annó nem mertem megvenni az BR8HIX-t nehogy megsértődjön a gépezet (+baráti ár)...
De mostanában nézegettem nem egy videót róla és elég határozott volt a szikra(sokkal határozottabb mint a hagyományosé). Lehetséges dolog ez vagy csak szemfényvesztés?
Példának:
http://www.youtube.com/watch?v=84mgHMX3WdA
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
(kiemelés tőlem)- nagy tévedés nincs "nyitva" mert a megszakítóval, vagy tranzisztorral, párhuzamosan kötött (220 nF-os) kondenzátor a létrejövő, rádió frekvenciás tartományba eső, rezgések számára rövid zárként viselkedik.telectronic írta:mert a trafónak csak 3 kivezetése van és a szikra pillanatában a test az éppen nyitva van.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Majd, ha dupla ekkora szikraközzel, dupla ilyen vastag szikrát ad, akkor mondhatod rá, hogy egy jó gyújtás. Menj 1 mm környékére a szikraközzel, ott kísérletezz. Vagy tegyél egy 100pF-os, 30kV-os kondit párhuzamosan a gyertya mellé.telectronic írta: Ez meg a szikrája
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ezt a 6 V-os trafót azért gondold át mégegyszer. Erősen "mekk-tuning" kategória. Vegyél olyan 12V-os trafót, ami nagyobb szekunder feszültséggel dolgozik. (pl. szamara trafó)telectronic írta: Az első amire mindjárt az elején rájöttem (nem volt nehéz ) , hogy 12V-os trafó helyett 6V-ost használok és sokkal erősebb lesz a szikra.
Persze ez megszakítós gyújtásnál nem lesz hosszú életű, mert hamar tönkre mehet a trafó.
Ezért kell állíthatónak lennie a tekercs telítődési időnek és így a trafó csak addig van a tápra kapcsolva ameddig az optimális telítődés végbe nem megy, nem is beszélve arról, hogy így a lehető legerősebb szikrát lehet elérni.
Amúgy pont a megszakítós gyújtásnál tudod állítani legkönnyebben a zárszöget...
Előgyújtás szabályzásnak utcai mz-nél max a gázkarállás függvényében lenne értelme, fordulatszám függvényében nincs. Talán, ha elfogogna 10-12e-ig a motor.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az előbbiekben éppen szó volt a elektronikus gyújtásról.
Én meg éppen neki álltam tervezni/kikísérletezni egy elektronikus gyújtást :
Ez meg a szikrája:
Tudom, teljesen jogos kérdés, hogy mi a fenének töltöm ezzel az időmet hiszen a neten több száz féle, míg Magyarhonban is legalább 5-6 féle kapcsolás létezik.
Nagyon sokat nézegettem mindegyiket, de egyik sem tetszett meg.
Az egyik azért mert leég trafó, meg a tranzisztor ha rajta hagyom a gyújtást,
a másik azért mert olyan alkatrészekből van felépítve ami nincs itthon a fiókomban,
a harmadik tirisztoros megoldású az meg nem tetszik,
tekercs telítési idejét egyiknél sem lehet állítani,
szinte mindegyiknél a + ágon keresztül záródik a szikra áramköre, mert a trafónak csak 3 kivezetése van és a szikra pillanatában a test az éppen nyitva van.
Továbbá azokat nem én találtam ki, stb....
Sok helyen olvastam a vitát az előgyújtás szabályzásról mégpedig, hogy 2 üteműnél teljesen értelmetlen.
Ezt így kísérletek nélkül nem tudom eldönteni és nem mindig hiszek el mindent, csak mert valaki azt mondta.
Lehet ilyet kapni készen, csak meglehetősen nem olcsó és az ára az a pénz amiért már neki állok én is megépíteni/leprogramozni egy ilyet.
Szóval ezért döntöttem egy saját elektronikus gyújtás megépítésénél. Mivel az elvet már előttem több százan kitalálták, így én is azt az irányvonalat fogom követni.
Az első amire mindjárt az elején rájöttem (nem volt nehéz ) , hogy 12V-os trafó helyett 6V-ost használok és sokkal erősebb lesz a szikra.
Persze ez megszakítós gyújtásnál nem lesz hosszú életű, mert hamar tönkre mehet a trafó.
Ezért kell állíthatónak lennie a tekercs telítődési időnek és így a trafó csak addig van a tápra kapcsolva ameddig az optimális telítődés végbe nem megy, nem is beszélve arról, hogy így a lehető legerősebb szikrát lehet elérni.
Na egyelőre eddig jutottam.
Én meg éppen neki álltam tervezni/kikísérletezni egy elektronikus gyújtást :
Ez meg a szikrája:
Tudom, teljesen jogos kérdés, hogy mi a fenének töltöm ezzel az időmet hiszen a neten több száz féle, míg Magyarhonban is legalább 5-6 féle kapcsolás létezik.
Nagyon sokat nézegettem mindegyiket, de egyik sem tetszett meg.
Az egyik azért mert leég trafó, meg a tranzisztor ha rajta hagyom a gyújtást,
a másik azért mert olyan alkatrészekből van felépítve ami nincs itthon a fiókomban,
a harmadik tirisztoros megoldású az meg nem tetszik,
tekercs telítési idejét egyiknél sem lehet állítani,
szinte mindegyiknél a + ágon keresztül záródik a szikra áramköre, mert a trafónak csak 3 kivezetése van és a szikra pillanatában a test az éppen nyitva van.
Továbbá azokat nem én találtam ki, stb....
Sok helyen olvastam a vitát az előgyújtás szabályzásról mégpedig, hogy 2 üteműnél teljesen értelmetlen.
Ezt így kísérletek nélkül nem tudom eldönteni és nem mindig hiszek el mindent, csak mert valaki azt mondta.
Lehet ilyet kapni készen, csak meglehetősen nem olcsó és az ára az a pénz amiért már neki állok én is megépíteni/leprogramozni egy ilyet.
Szóval ezért döntöttem egy saját elektronikus gyújtás megépítésénél. Mivel az elvet már előttem több százan kitalálták, így én is azt az irányvonalat fogom követni.
Az első amire mindjárt az elején rájöttem (nem volt nehéz ) , hogy 12V-os trafó helyett 6V-ost használok és sokkal erősebb lesz a szikra.
Persze ez megszakítós gyújtásnál nem lesz hosszú életű, mert hamar tönkre mehet a trafó.
Ezért kell állíthatónak lennie a tekercs telítődési időnek és így a trafó csak addig van a tápra kapcsolva ameddig az optimális telítődés végbe nem megy, nem is beszélve arról, hogy így a lehető legerősebb szikrát lehet elérni.
Na egyelőre eddig jutottam.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Annó nem mertem megvenni az BR8HIX-t nehogy megsértődjön a gépezet (+baráti ár)...
De mostanában nézegettem nem egy videót róla és elég határozott volt a szikra(sokkal határozottabb mint a hagyományosé). Lehetséges dolog ez vagy csak szemfényvesztés?
Példának:
http://www.youtube.com/watch?v=84mgHMX3WdA
De mostanában nézegettem nem egy videót róla és elég határozott volt a szikra(sokkal határozottabb mint a hagyományosé). Lehetséges dolog ez vagy csak szemfényvesztés?
Példának:
http://www.youtube.com/watch?v=84mgHMX3WdA
Re: Elektronika
Visszatérve a témára, a tapasztalat szerint a klasszikus gyújtás leggyengébb pontja a megszakító, pont ezt benne hagyni az elektronikus rendszerben nem igazán szerencsés választás, még akkor sem ha az áram terhelése (más nem) lényegesen csökken.Extremeblast írta:Ez egy megszakító vezérelt transzisztoros elektronikus gyújtás, ahol a megszakító csak jelkapcsolóként működik.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
kupi írta:Oda kell figyelni én már láttam ping-pong" gyártmányt is NGK ba az tutira felejtős.KILL3R etz írta:NGK-val többször volt bajom, mint Brisk-el....
Bár amelyikkel baj volt, az mind francia volt...
Én eddig akármilyen Brisket varázsoltam elő a szerszámos szekrény aljáról, az mindig jó volt! Épp tavasszal vettem egy fasza NGK-t, ami két hét alatt tönkre ment, utána vettem megint egy NGK-t, annak elvileg nincs baja, de akkor találtam egy Brisket a szekrény alján és átcseréltem rá! Azóta is azzal a Briskel megy, már 3000 km-óta!
Nagyon változóak ezek a gyertyák! :/
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Oda kell figyelni én már láttam ping-pong" gyártmányt is NGK ba az tutira felejtős.KILL3R etz írta:NGK-val többször volt bajom, mint Brisk-el....
Bár amelyikkel baj volt, az mind francia volt...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
NGK-val többször volt bajom, mint Brisk-el....
Bár amelyikkel baj volt, az mind francia volt...
Bár amelyikkel baj volt, az mind francia volt...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Igen itt látszik mennyire is megbízható még az NGK eddig akivel beszéltem mindenki csak dicsérte sajnos a többiről ez már nem mondható el így pl:( Brisk,Isolator) pedig RÉGEN de jók voltak azok is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
BR8HSA nekem már 12 ezer óta bennevan, semmi baja, az R a zavarszűrést jelöli, tehát gps-t, bringaórát stb nem bántja.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Én az MZ-be mindig NGK BP8HS-t használtam mindig BP-st és soha nem volt gond simán ment 17 ezer Km-t is a gyertyaatesz155 írta:ajjaj, nem emlékeztem arra a típusra, amitől óvtál, BP6HS-t vettem... Most ez akkor alapból felejtős, vagy valamennyire használható?kupi írta:Igen bár botorja (beállítása)válogatja,én szinte minden telet végig motorozok igaz nem MZ vel az alszik már ilyenkor de pl a simsonom is ilyent produkált a nyári gyertyájával de kisebb hőértékűvel tökéletes a gyertyaképe.Egy próbát megér javaslom NGK B6HS vagy B7HS ki kell próbálni melyiket szereti a BP előjelű amit a boltosok rendszeresen ránk akarnak sózni az négyüteműbe Pl kispok való erre figyelj.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
ajjaj, nem emlékeztem arra a típusra, amitől óvtál, BP6HS-t vettem... Most ez akkor alapból felejtős, vagy valamennyire használható?kupi írta:Igen bár botorja (beállítása)válogatja,én szinte minden telet végig motorozok igaz nem MZ vel az alszik már ilyenkor de pl a simsonom is ilyent produkált a nyári gyertyájával de kisebb hőértékűvel tökéletes a gyertyaképe.Egy próbát megér javaslom NGK B6HS vagy B7HS ki kell próbálni melyiket szereti a BP előjelű amit a boltosok rendszeresen ránk akarnak sózni az négyüteműbe Pl kispok való erre figyelj.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ja, hogy ez olyan mint a Müller féle. Ilyen nekem is van itthon felesben...
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez egy megszakító vezérelt transzisztoros elektronikus gyújtás, ahol a megszakító csak jelkapcsolóként működik.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ez miféle kütyü ilyet még nem láttam?Extremeblast írta:Pl. egy ilyen : http://www.gotronic.ro/new/images/stori ... zamare.jpgkzolika1994 írta:Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
Nem kell többé kondenzátor, vagyis kondenzátor hibák kiütve, nincs kontakt beégés, oxidálódás, szikra a kalapács-üllő között, tehát nagyobb szekunderfeszültség lesz.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
allllli!
Ne szenvedj azzal a szarral,vegyél bontóban egy wartburg fesszabot,azt nem lesz gondod többet.
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 43847.html
Ne szenvedj azzal a szarral,vegyél bontóban egy wartburg fesszabot,azt nem lesz gondod többet.
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 43847.html
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2012.12.04. 16:58-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Pl. egy ilyen : http://www.gotronic.ro/new/images/stori ... zamare.jpgkzolika1994 írta:Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
Nem kell többé kondenzátor, vagyis kondenzátor hibák kiütve, nincs kontakt beégés, oxidálódás, szikra a kalapács-üllő között, tehát nagyobb szekunderfeszültség lesz.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Sziasztok!
A boltban kapható fekete műanyag dobozos elektronikus fesszabályzóban milyen alkatrészeket kell kicserélni, hogy megfelelően működjön és ne töltse túl az akksit? Két ellenállás meg is van égve nekem, de úgy hallottam h a tranzisztorokat is cserélni kell.
A boltban kapható fekete műanyag dobozos elektronikus fesszabályzóban milyen alkatrészeket kell kicserélni, hogy megfelelően működjön és ne töltse túl az akksit? Két ellenállás meg is van égve nekem, de úgy hallottam h a tranzisztorokat is cserélni kell.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Már sok fajta gyertyával próbáltam, egészen kicsi hézaggal is, de sehogy nincsen normális szikra.[/quote]
Nincs elégve, eloxidálva gyújtókábel két vége valahol?? Én már egyszer jártam úgy, hogy 1-2 cm-et lecsíptam a kábelből és sokkalta erősebb szikrát adott, mert már a kábel vége el volt oxidálva!
Nincs elégve, eloxidálva gyújtókábel két vége valahol?? Én már egyszer jártam úgy, hogy 1-2 cm-et lecsíptam a kábelből és sokkalta erősebb szikrát adott, mert már a kábel vége el volt oxidálva!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Elektronika
Már sok fajta gyertyával próbáltam, egészen kicsi hézaggal is, de sehogy nincsen normális szikra.moyos írta:Gyertyacsere? Vagy kisebb hézag az elektródánál?kzolika1994 írta:Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Gyertyacsere? Vagy kisebb hézag az elektródánál?kzolika1994 írta:Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Sajnos így nehéz valami okosat mondani látatlanba,ha könnyen indul jól húz nem csörög a gyertyakép is szép akkor nem hinném hogy baj lenne.Magas fordulaton(kb 5000 körül)a megszakító rugója csinálhat kisebb keveredést(kihagy mintha leszabályozna) ha gyenge de ez széria utcai gépeknél nem szokott jelentkezni.És az üzemi tartományba(2000-4500) nem érzékelhető hibát okoz.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Elektronika
Megy igen, de nem az igazi. Főleg magas fordulaton megy roszabbul.kupi írta:Egyébként megy a motorod?kzolika1994 írta:Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Egyébként megy a motorod?kzolika1994 írta:Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Elektronika
Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Na-na! Csak lassan a bukással! Készül az újabb adag forgórész a gyújtáshoz!Gyula-bá írta: én is ebbe akarok "bele bukni".
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Mondjuk miután megnéztem milyen annak a fekete dobozos "gyárinak" kinéző fesz. szabályzónak a belseje, hát én sem merném ajánlani.
A kivitele mintha egy kezdő középiskolás "hobbiból össze forrasztgatott volna néhány alkatrészt".
Sziasztok az ETZ250-esemet ilyen fekete dobozossal vettem töltött is 17 voltal, két 30 forintos tranzisztor volt benne hibás ki lett cserélve azóta jó a töltés igaz a mechanikus mindig nálam van a kalapácsos gyújtással együtt, az akkumulátorom is túlélte nyilván ami nem öli meg az megerősíti .[/quote][/quote]
Szia! én arra lennék kíváncsi h milyenekre cserélted ki azt a két tranzisztort?? Esetleg ugyanarra a típusra?? és ugye azt a két kisebb tranzisztort. Csak azért mert nekem is van ilyenem és én is megpróbálnám ezt betenni a mechanikus helyébe, csak lenne jó!
A kivitele mintha egy kezdő középiskolás "hobbiból össze forrasztgatott volna néhány alkatrészt".
Sziasztok az ETZ250-esemet ilyen fekete dobozossal vettem töltött is 17 voltal, két 30 forintos tranzisztor volt benne hibás ki lett cserélve azóta jó a töltés igaz a mechanikus mindig nálam van a kalapácsos gyújtással együtt, az akkumulátorom is túlélte nyilván ami nem öli meg az megerősíti .[/quote][/quote]
Szia! én arra lennék kíváncsi h milyenekre cserélted ki azt a két tranzisztort?? Esetleg ugyanarra a típusra?? és ugye azt a két kisebb tranzisztort. Csak azért mert nekem is van ilyenem és én is megpróbálnám ezt betenni a mechanikus helyébe, csak lenne jó!
Re: Elektronika
Sziasztok!
A töltésem felmegy 15V-ra 3500 as fordulaton ha ra adom a világítást akkor lentebb esik a töltésem.
Akkumulátor vagy a fesz szab lehet a ludas?
Esetleg más?
Válaszokat előre is köszönöm,még kezdő vagyok.
Széles utat.
A töltésem felmegy 15V-ra 3500 as fordulaton ha ra adom a világítást akkor lentebb esik a töltésem.
Akkumulátor vagy a fesz szab lehet a ludas?
Esetleg más?
Válaszokat előre is köszönöm,még kezdő vagyok.
Széles utat.
Re: Elektronika
- sajnos ebben igazad van csak az a valóság, hogy a gondok a megtervezett élavulásból származnak, valahol olvastam egy véleményt mely szerint az NDK ipar abba bukott bele, hogy jórészt az "örökké valóságra" tervezték a termékeiket (37 éves állandóan használt konyha robot ma is kifogástalan, 25 éves mikró sütő szintén stb. ..), én is ebbe akarok "bele bukni".hell írta:De az tény az utobbi időben az elektronikus cuccoknak a megbízhatóságával, élettartamával vannak némi gondok
Re: Elektronika
Én is ezt vallom. Bár Gyula-bá féle gyújtásom van a komplett megszakítós ott van az oldaldobozban. Gondoltam mint anno Magilla gorilla a "tartalék tartalékja". Meg hát hátha jön az a fránya napkitörés az elektromos vihar kiséretébenKrepp írta:Én ezt nem is értem...
Gyári elektronikus gyújtás vagy Gyulabá vagy akármi kontra megszakítós vitát.
Ha tudjuk hogy jobb az "elektronikus" mert egy gyújtásidő alatt elszikrázza a himnuszt 4qvadtrillió AmperVoltal, de nem bízol benne és nem tartod szerelhetőnek útközben.
Hát legyen nálad egy megszakítós gyújtás amit bármikor vissza rakhatsz. (még az izzókészletbe is elfér)
Probléma megoldva.
De egy biztos: a gyári az gyári de amit ma kapni megszakítót annak köze nincs a gyárihoz
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Én sem értek sokmindent...
De az tény az utobbi időben az elektronikus cuccoknak a megbízhatóságával, élettartamával vannak némi gondok(mindegy bolti vagy otthon készített). Kifizettem már nem kevés tanulópénzt a tesztelgetéseimre sajnos az utobbi időben. Bár lehet csak én vagyok elátkozva örökre ezekkel az elektronikus gyujtás kütyükkel.
De azért lassan kezd összeállni a kép mit szabad és mit nem vásárolni...
Azt el is felejtettem, de a szikrát hogyan lehet növelni? Volt egy kütyüm és ott atom nagy volt aminek érezhetően jó hatásai voltak. Persze az nem huzta nekem sokáig(másnál állítolag jól birja de ez mindegy is már). A gyári elektronikus és a megszakítósnak is kb. egyforma megy azzal is természetesen, de ha nagyobb vagyis erősebb lenne nem lenne egy hátrány. Mivel én nem vágom ezt a témát mi erősíti és mi nem remélem majd valaki mond valami okosságot ezügyben.
De az tény az utobbi időben az elektronikus cuccoknak a megbízhatóságával, élettartamával vannak némi gondok(mindegy bolti vagy otthon készített). Kifizettem már nem kevés tanulópénzt a tesztelgetéseimre sajnos az utobbi időben. Bár lehet csak én vagyok elátkozva örökre ezekkel az elektronikus gyujtás kütyükkel.
De azért lassan kezd összeállni a kép mit szabad és mit nem vásárolni...
Azt el is felejtettem, de a szikrát hogyan lehet növelni? Volt egy kütyüm és ott atom nagy volt aminek érezhetően jó hatásai voltak. Persze az nem huzta nekem sokáig(másnál állítolag jól birja de ez mindegy is már). A gyári elektronikus és a megszakítósnak is kb. egyforma megy azzal is természetesen, de ha nagyobb vagyis erősebb lenne nem lenne egy hátrány. Mivel én nem vágom ezt a témát mi erősíti és mi nem remélem majd valaki mond valami okosságot ezügyben.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2012.12.02. 23:22-kor.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én ezt nem is értem...
Gyári elektronikus gyújtás vagy Gyulabá vagy akármi kontra megszakítós vitát.
Ha tudjuk hogy jobb az "elektronikus" mert egy gyújtásidő alatt elszikrázza a himnuszt 4qvadtrillió AmperVoltal, de nem bízol benne és nem tartod szerelhetőnek útközben.
Hát legyen nálad egy megszakítós gyújtás amit bármikor vissza rakhatsz. (még az izzókészletbe is elfér)
Probléma megoldva.
Gyári elektronikus gyújtás vagy Gyulabá vagy akármi kontra megszakítós vitát.
Ha tudjuk hogy jobb az "elektronikus" mert egy gyújtásidő alatt elszikrázza a himnuszt 4qvadtrillió AmperVoltal, de nem bízol benne és nem tartod szerelhetőnek útközben.
Hát legyen nálad egy megszakítós gyújtás amit bármikor vissza rakhatsz. (még az izzókészletbe is elfér)
Probléma megoldva.
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Oksa, csak a fórum nagy hátránya, hogy nincs mimika, és élő szó, és mindíg attól félek, hogy valaki kioktatásnak vesz hozzászólásomat.Anno a Wartburgomba én is beledobtam 3 gyári megszakítót, és 10.000 km-ig nem kellett levenni az elejét, Trabimnál már csak a kínai találtam a boltokban, na az csattogott mint állat, fordulaton simult ki csak, ott meg a csapszeg hangja nyomta el a rádiót.Ettől függetlenül a világ legjobb autója volt.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
OK értelek bár én kicsit maradi nyugdíjas vagyok de tudom a világ nem ál meg,meg az is igaz nekem van még gyári alkatrészem egy raklappal mivel trabiztam is jó pár évet.Troster írta:Ez is egy vélemény.Anno kaptál bele gyári megszaggatót, kondit.Most tajvanifossal nem mész el vel csak 1-2 ezret aztán állítod.A gyárival ténylegesen lementem én is 10 ezret.kupi írta:Srácok bocs,hogy bele szólok de nekem van már tapasztalatom elég sok ilyen csoda" gyújtással.A legtöbb használható talán még kicsivel jobb mind a gyári(lehet placebo hatás)de sok éves tapasztalattal én vissza alakítottam gyári megszakítosra a motorjaimat mivel ha gond van azt az út szélén is bármikor gyorsan olcsón szervizelhetem de erre nagyon ritkán volt példa( az MZ-m 138000km ez komoly!futott mióta nálam van és pont az ilyen csoda gyújtás halt meg egy meleg napon pár éve)a megszakító ha rendesen ellenőrizve van nagyon sokat kibír!És ami szempont ezek nem olcsó játékok inkább benzint vegyetek és motorozzatok egy nagyot.
Ez az én saját véleményem és tapasztalatom de úgy érzem meg kellett osztanom veletek.De a ti döntésetek és ha van keret egy próbát megér.
De 2012-ben egy egyszerű tranzisztorban meg lehet annyira bízni, hogy az nem fog összeomlani.Ennyi erővel akkor egy japánnal se induljunk el, mert túlmelegszik a Hall, vagy tranzisztor, fet, tirisztor, és akkor mi lesz?
Az Mz-nél van annyi előnyöd, hogy a megszakítóst nagyon kényelmesen az út szélén 15 perc alatt visszarakod, és mész tovább.
Nekem 1 éves Kawasakin a fesszabb durrant el Németországban, mégsem tettem rá másfajtát, ez benne van a pakliban.
Kupi nem ki oktatni akarlak, távol álljon tőlem, de a Gyula-báét nyúzom egy ideje, és tényleg semmi gond vele.
Dehogy haragszom ez a fórum jó itt ezért van,hogy meószúk a tapasztalatainkat.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ez is egy vélemény.Anno kaptál bele gyári megszaggatót, kondit.Most tajvanifossal nem mész el vel csak 1-2 ezret aztán állítod.A gyárival ténylegesen lementem én is 10 ezret.kupi írta:Srácok bocs,hogy bele szólok de nekem van már tapasztalatom elég sok ilyen csoda" gyújtással.A legtöbb használható talán még kicsivel jobb mind a gyári(lehet placebo hatás)de sok éves tapasztalattal én vissza alakítottam gyári megszakítosra a motorjaimat mivel ha gond van azt az út szélén is bármikor gyorsan olcsón szervizelhetem de erre nagyon ritkán volt példa( az MZ-m 138000km ez komoly!futott mióta nálam van és pont az ilyen csoda gyújtás halt meg egy meleg napon pár éve)a megszakító ha rendesen ellenőrizve van nagyon sokat kibír!És ami szempont ezek nem olcsó játékok inkább benzint vegyetek és motorozzatok egy nagyot.
Ez az én saját véleményem és tapasztalatom de úgy érzem meg kellett osztanom veletek.De a ti döntésetek és ha van keret egy próbát megér.
De 2012-ben egy egyszerű tranzisztorban meg lehet annyira bízni, hogy az nem fog összeomlani.Ennyi erővel akkor egy japánnal se induljunk el, mert túlmelegszik a Hall, vagy tranzisztor, fet, tirisztor, és akkor mi lesz?
Az Mz-nél van annyi előnyöd, hogy a megszakítóst nagyon kényelmesen az út szélén 15 perc alatt visszarakod, és mész tovább.
Nekem 1 éves Kawasakin a fesszabb durrant el Németországban, mégsem tettem rá másfajtát, ez benne van a pakliban.
Kupi nem ki oktatni akarlak, távol álljon tőlem, de a Gyula-báét nyúzom egy ideje, és tényleg semmi gond vele.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Tudom én vissza is tettem.Bár én lehet nem értek hozzá de úgy tudom ezek azért vesznek fel áramot és itt a kérdés:a 6voltos TS ek amúgy is elég gyengécskék áram ügyileg nekem pl a Ts világítással gyengébb aksival már kihagyogatott alapjáraton világítással amit megszakítóval nem csinált.Tudom erre azt mondják gyenge a töltésem meg kábelek...Ujra van vezetékelve a töltése is tökéletes és a megszakival azóta lenyomtam kb 4000km.Gyula-bá írta:+Kupi - nem kell félned, egy jól tervezett és kivitelezett el. gyújtás nagy valószínűséggel túléli magét a járművet de ha mégis meghibásodna az eredeti gyújtás (jó tervezés esetén) percek alatt vissza építhető.hell írta:jobban is félek ettől mint a megszakítóstól. Ha ez megdölik akkor ottmaradok míg a megszakítóst talán ha szerencsém van megbarkácsolom valahogy és hazahoz
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2012.12.02. 22:36-kor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
+Kupi - nem kell félned, egy jól tervezett és kivitelezett el. gyújtás nagy valószínűséggel túléli magét a járművet de ha mégis meghibásodna az eredeti gyújtás (jó tervezés esetén) percek alatt vissza építhető.hell írta:jobban is félek ettől mint a megszakítóstól. Ha ez megdölik akkor ottmaradok míg a megszakítóst talán ha szerencsém van megbarkácsolom valahogy és hazahoz
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég