Futómű
olajfolyás a beömlõ nyílásnál
Köszi Conus a visszajelzést! Közben rájöttem, hogy nem a megfelelõ topic-ban érdeklõdöm, de sebaj.conus írta:egészen véletlenül a kipuffogó nem durrog vissza amikor köpi kifele az olajat? hajtómûolajat tettél bele? nekem azért volt ez a problémám, mert a fõtengely xarrá ment, összevissza kalimpált a vége megszakító nagy fordulaton nem ott szakított meg ahol kellene utógyújtás, de ekkor a forgattyúsházba is visszarobbant kifújt a fõtengelyszimerningnél és nyomta ki az olajat.
A gyújtás teljesen rendben van, a motor úgy jár mint az álom. Természetesen az elõírt viszkozitású hajtómûolajat tettem bele.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Valakinek van tapasztalata utánfutós motor kormányszitálásával kapcsolatban?
Az enyém 80 fölött durván beszitál,föleg megpakolva!
Az oldalkocsis Mz-ken azt hiszem van "dörzscsillapító",arra gondoltam,hogy lehet,hogy az javítana a helyzeten.
Ha valakinek van ötlete,szívesen fogadom.
Köszi: Stravkó
Az enyém 80 fölött durván beszitál,föleg megpakolva!
Az oldalkocsis Mz-ken azt hiszem van "dörzscsillapító",arra gondoltam,hogy lehet,hogy az javítana a helyzeten.
Ha valakinek van ötlete,szívesen fogadom.
Köszi: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Sziasztok!
Olvastam a kis összeállítást arról, hogy mire kell odafigyelni MZ vásárlásakor. Megakadt a szemem azon a mondaton, hogy "a teleszkóp nem szörcsög-e..." Ez mitõl lehet? Az a helyzet, hogy a mostani mocim elsõ teleszkópja minden benyomáskor szörcsögõ hangot ad. Nemrég lett szétszedve az egész, kapott új rugókat, szimmeringeket és olajat. Rendesen összeraktam, de ez a szörcsögés dolog fennáll. Elõre is köszönöm.
Olvastam a kis összeállítást arról, hogy mire kell odafigyelni MZ vásárlásakor. Megakadt a szemem azon a mondaton, hogy "a teleszkóp nem szörcsög-e..." Ez mitõl lehet? Az a helyzet, hogy a mostani mocim elsõ teleszkópja minden benyomáskor szörcsögõ hangot ad. Nemrég lett szétszedve az egész, kapott új rugókat, szimmeringeket és olajat. Rendesen összeraktam, de ez a szörcsögés dolog fennáll. Elõre is köszönöm.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
egészen véletlenül a kipuffogó nem durrog vissza amikor köpi kifele az olajat? hajtómûolajat tettél bele? nekem azért volt ez a problémám, mert a fõtengely xarrá ment, összevissza kalimpált a vége megszakító nagy fordulaton nem ott szakított meg ahol kellene utógyújtás, de ekkor a forgattyúsházba is visszarobbant kifújt a fõtengelyszimerningnél és nyomta ki az olajat.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
olajfolyás a beömlõ nyílásnál
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. 150-es ETZ-men a blokk tetején lévõ olajbeöntõ nyílás gumi dugójának a tetején okádja ki az olajat. A hétvégén leeresztettem az olajat, leszedtem a kuplung felõli deklit, tömítést cseréltem és finom friss olajjal töltöttem fel. A könyvem ami van hozzá fél litert írt, így kimértem a megfelelõ mennyiséget és belezuttyantottam. És mégjobban okádja! Tud valaki esetleg valami okosat javasolni?
Segítségre lenne szükségem. 150-es ETZ-men a blokk tetején lévõ olajbeöntõ nyílás gumi dugójának a tetején okádja ki az olajat. A hétvégén leeresztettem az olajat, leszedtem a kuplung felõli deklit, tömítést cseréltem és finom friss olajjal töltöttem fel. A könyvem ami van hozzá fél litert írt, így kimértem a megfelelõ mennyiséget és belezuttyantottam. És mégjobban okádja! Tud valaki esetleg valami okosat javasolni?
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Nnna, tegnap lecsiszoltam a katonai kormányt, rövidesen festés következik. Ma megpróbálok beszerezni markolatgumikat...remélem mecsekre már fel tudom tenni a kész cuccot.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
- Tartózkodási hely: Mezõcsát
na ezt szépen mellé írtambambi írta:Papszi írta:Múlt héten motorral(ETZ250) mentem vissza akoliba(60 km) És amikor egy kézzel fogtam a kormányt nagyon dúrva módon elkezdett szitálni a kormány (féltem hogy kitépi a kezembõl), eddig még ennyire nem csinálta!Ennek oka lehet: "Ezt sok minden okozhatja, kopott hátsó-, elsõ kerékcsapágy, kormánycsapágy, rosszul beállított futómû, teleszkópcsillapítási hiba, kicentírozatlan, deformált kerék"...Ezeket hogy ellenõrizhetem??(a villa nem lóg nem kotyog,ja és a kerék is jól ki van centírozva)végül is felsoroltad a lehetõségeket.de én a gumival kezdeném,hogy milyen az állapota.
még a kormány csapágy is lehet,még ha jónak is tûnik.de a lengõvilla csavarokat is ellenõrizd,vagyis próbálj ráhúzni.
______________
Üdv.: Papszi
Papszi írta:Múlt héten motorral(ETZ250) mentem vissza akoliba(60 km) És amikor egy kézzel fogtam a kormányt nagyon dúrva módon elkezdett szitálni a kormány (féltem hogy kitépi a kezembõl), eddig még ennyire nem csinálta!Ennek oka lehet: "Ezt sok minden okozhatja, kopott hátsó-, elsõ kerékcsapágy, kormánycsapágy, rosszul beállított futómû, teleszkópcsillapítási hiba, kicentírozatlan, deformált kerék"...Ezeket hogy ellenõrizhetem??(a villa nem lóg nem kotyog,ja és a kerék is jól ki van centírozva)végül is felsoroltad a lehetõségeket.de én a gumival kezdeném,hogy milyen az állapota.
még a kormány csapágy is lehet,még ha jónak is tûnik.de a lengõvilla csavarokat is ellenõrizd,vagyis próbálj ráhúzni.
______________
Üdv.: Papszi
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Múlt héten motorral(ETZ250) mentem vissza akoliba(60 km) És amikor egy kézzel fogtam a kormányt nagyon dúrva módon elkezdett szitálni a kormány (féltem hogy kitépi a kezembõl), eddig még ennyire nem csinálta!Ennek oka lehet: "Ezt sok minden okozhatja, kopott hátsó-, elsõ kerékcsapágy, kormánycsapágy, rosszul beállított futómû, teleszkópcsillapítási hiba, kicentírozatlan, deformált kerék"...Ezeket hogy ellenõrizhetem??(a villa nem lóg nem kotyog,ja és a kerék is jól ki van centírozva)
______________
Üdv.: Papszi
______________
Üdv.: Papszi
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Javítson ki valaki, de szerintetek miért pont akkorát ír elõ a gyár amekkorát? Pl. gondolj arra is, ha le kell menned az aszfaltról (elkerülsz egy csattanást) és az útpadka olyan saras, hogy egy jó centi vastagon rárakódik a sár a hátsó kerék oldalára... viccesen fog kinézni utána a láncvédõ gumi, ha a helyén marad... Személyes tapasztalat, nekem elõírt méretû van hátul, de volt már rajta sárlerakódás a gumi oldaláról. Én a helyedben nem feszíteném a húrt, max egyel nagyobb méretût tennék hátra.Apol77 írta:Akkor mégis melyik méret a legvastagabb, ami belefér?z25z írta: ha jol szamolom a 4.10 es meg 110-es sincs kb 105 osnek felel meg
Vagy amivel a legjobb a menettulajdonsága?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Szia!bambi írta:ronda utánzatgabsic írta:Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Adott egy TS 125. Õsszel volt vele egy kis esésem és most raktam rendbe utána. Az elgörbült elsõ sárvédõ helyett vettem mofaker-nél utángyártott ETZ sárvédõt, de ez valahogy nagyon nem okés Vett már valaki ilyet? Ez ennyire rossz utánazat, vagy miért állhat ilyen bután? (kb 4 centire van a keréktõl, ronda nagy hézag )
Egyelõre nem bántom, mert jövõ héten megy mûszakira, de ma pöppet kiakadtam mikor beraktam a kereket és ilyen röhejesen nézett ki.
Ha valaki már vett ilyet, ne tartsa magában a dolgot pls.
Köszi
Üdv
Azt, hogy ronda azt észrevettem, kb 3 Hõsök részt megnéztem közben, míg normális lekerekítéseket reszeltem rá, meg a peremezéseket utánigazítottam fogóval meg kalapáccsal. De hogy ennyire mérethibás valami, azt álmomban sem gondoltam volna.
Valszeg mûszakira elmegy ezzel, aztán majd ügyezek rá eredeti TS vagy TZ sárvédõt. (Esetleg ennek meg nekiesek flexel és csinálok belõle valami dögös kis rövid sárvédõt )
Amúgy köszi a segítséget!
Üdv
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Drága Clubtársaim az úrban!
A Mofától légyszives csak gumit tessék vásárolni mert az jó más esetekben pedig a Kelo motorhoz fordulhattok bizalommal rendesek olcsóak és esetleg alternatívákat is tudnak ilyen esetekre vagy beszerzik a szükséges dolgokat tehát értenek hozzá.
www.kelomotor.hu
A Mofától légyszives csak gumit tessék vásárolni mert az jó más esetekben pedig a Kelo motorhoz fordulhattok bizalommal rendesek olcsóak és esetleg alternatívákat is tudnak ilyen esetekre vagy beszerzik a szükséges dolgokat tehát értenek hozzá.
www.kelomotor.hu
tigris írta:Na tudjátok vettem az utángyártott hátsó gátlókat...
Ebben a szarban felül is van kis acél persely,amit ki kellett ütni,mert a vázon felül van a 20as csonk,amire a szilentnek rá kell menni.Erre azt mondta a Mofakeres fazon,persze nem amikor megvettem ezt a szart,hanem amikor odatelefonáltam nekik,hogy nem jó,hogy ki lehet fúrni,alapból a gumi 15ös belsõ átmérõjû...
Kifúrtuk 19,5 körülire köszörült maróval,aminek az lett az eredménye,hogy szana széjjel szakadt a gumi,mert a középig befelé kúpos a felsõ szem,és a legszûkebb átmérõ (miért is ne) alig tágabb 20 mm-nél...
Úgyhogy ki lesz tágítva a felsõ szem 22-re és esztergálok bele bronzperselyt,aztán a fasza spiáter vagy szétreped alattam kanyarban vagy igen.
Konklúzió:
A Mofaker bekaphatja a faszomat,hogy már csak akkor jut eszükbe szólni,hogy nem lehet használni a szarjukat,amikor már megvettem.
Powered by Bambi -- ETZ 300
ronda utánzatgabsic írta:Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Adott egy TS 125. Õsszel volt vele egy kis esésem és most raktam rendbe utána. Az elgörbült elsõ sárvédõ helyett vettem mofaker-nél utángyártott ETZ sárvédõt, de ez valahogy nagyon nem okés Vett már valaki ilyet? Ez ennyire rossz utánazat, vagy miért állhat ilyen bután? (kb 4 centire van a keréktõl, ronda nagy hézag )
Egyelõre nem bántom, mert jövõ héten megy mûszakira, de ma pöppet kiakadtam mikor beraktam a kereket és ilyen röhejesen nézett ki.
Ha valaki már vett ilyet, ne tartsa magában a dolgot pls.
Köszi
Üdv
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Szia!
Hát, hogy szélesebb-e, nekem nem tûnt fel.
De hamar lementem a garázsba fefényképezni h mirõl is beszélek:
http://kepfeltoltes.hu/view/080410/1126 ... es.hu_.jpg
közelebbrõl:
http://kepfeltoltes.hu/view/080410/6599 ... es.hu_.jpg
Hát, hogy szélesebb-e, nekem nem tûnt fel.
De hamar lementem a garázsba fefényképezni h mirõl is beszélek:
http://kepfeltoltes.hu/view/080410/1126 ... es.hu_.jpg
közelebbrõl:
http://kepfeltoltes.hu/view/080410/6599 ... es.hu_.jpg
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Adott egy TS 125. Õsszel volt vele egy kis esésem és most raktam rendbe utána. Az elgörbült elsõ sárvédõ helyett vettem mofaker-nél utángyártott ETZ sárvédõt, de ez valahogy nagyon nem okés Vett már valaki ilyet? Ez ennyire rossz utánazat, vagy miért állhat ilyen bután? (kb 4 centire van a keréktõl, ronda nagy hézag )
Egyelõre nem bántom, mert jövõ héten megy mûszakira, de ma pöppet kiakadtam mikor beraktam a kereket és ilyen röhejesen nézett ki.
Ha valaki már vett ilyet, ne tartsa magában a dolgot pls.
Köszi
Üdv
Tanácsot szeretnék kérni. Adott egy TS 125. Õsszel volt vele egy kis esésem és most raktam rendbe utána. Az elgörbült elsõ sárvédõ helyett vettem mofaker-nél utángyártott ETZ sárvédõt, de ez valahogy nagyon nem okés Vett már valaki ilyet? Ez ennyire rossz utánazat, vagy miért állhat ilyen bután? (kb 4 centire van a keréktõl, ronda nagy hézag )
Egyelõre nem bántom, mert jövõ héten megy mûszakira, de ma pöppet kiakadtam mikor beraktam a kereket és ilyen röhejesen nézett ki.
Ha valaki már vett ilyet, ne tartsa magában a dolgot pls.
Köszi
Üdv
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
A Huber hol van helyileg? Neten van róla vmi? Bocs, de az agyam kapitulált mára, úgyhogy nincs már energym gülüzni(googlezni)Apol77 írta:Mofáról nincsen nekem sem jó véleményem.tigris írta:Na tudjátok vettem az utángyártott hátsó gátlókat...
Ebben a szarban felül is van kis acél persely,amit ki kellett ütni,mert a vázon felül van a 20as csonk,amire a szilentnek rá kell menni.Erre azt mondta a Mofakeres fazon,persze nem amikor megvettem ezt a szart,hanem amikor odatelefonáltam nekik,hogy nem jó,hogy ki lehet fúrni,alapból a gumi 15ös belsõ átmérõjû...
Kifúrtuk 19,5 körülire köszörült maróval,aminek az lett az eredménye,hogy szana széjjel szakadt a gumi,mert a középig befelé kúpos a felsõ szem,és a legszûkebb átmérõ (miért is ne) alig tágabb 20 mm-nél...
Úgyhogy ki lesz tágítva a felsõ szem 22-re és esztergálok bele bronzperselyt,aztán a fasza spiáter vagy szétreped alattam kanyarban vagy igen.
Konklúzió:
A Mofaker bekaphatja a faszomat,hogy már csak akkor jut eszükbe szólni,hogy nem lehet használni a szarjukat,amikor már megvettem.
A Huberbe járok, sokkal korrektebbek, normálisak a vevõvel.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Mofáról nincsen nekem sem jó véleményem.tigris írta:Na tudjátok vettem az utángyártott hátsó gátlókat...
Ebben a szarban felül is van kis acél persely,amit ki kellett ütni,mert a vázon felül van a 20as csonk,amire a szilentnek rá kell menni.Erre azt mondta a Mofakeres fazon,persze nem amikor megvettem ezt a szart,hanem amikor odatelefonáltam nekik,hogy nem jó,hogy ki lehet fúrni,alapból a gumi 15ös belsõ átmérõjû...
Kifúrtuk 19,5 körülire köszörült maróval,aminek az lett az eredménye,hogy szana széjjel szakadt a gumi,mert a középig befelé kúpos a felsõ szem,és a legszûkebb átmérõ (miért is ne) alig tágabb 20 mm-nél...
Úgyhogy ki lesz tágítva a felsõ szem 22-re és esztergálok bele bronzperselyt,aztán a fasza spiáter vagy szétreped alattam kanyarban vagy igen.
Konklúzió:
A Mofaker bekaphatja a faszomat,hogy már csak akkor jut eszükbe szólni,hogy nem lehet használni a szarjukat,amikor már megvettem.
A Huberbe járok, sokkal korrektebbek, normálisak a vevõvel.
Na tudjátok vettem az utángyártott hátsó gátlókat...
Ebben a szarban felül is van kis acél persely,amit ki kellett ütni,mert a vázon felül van a 20as csonk,amire a szilentnek rá kell menni.Erre azt mondta a Mofakeres fazon,persze nem amikor megvettem ezt a szart,hanem amikor odatelefonáltam nekik,hogy nem jó,hogy ki lehet fúrni,alapból a gumi 15ös belsõ átmérõjû...
Kifúrtuk 19,5 körülire köszörült maróval,aminek az lett az eredménye,hogy szana széjjel szakadt a gumi,mert a középig befelé kúpos a felsõ szem,és a legszûkebb átmérõ (miért is ne) alig tágabb 20 mm-nél...
Úgyhogy ki lesz tágítva a felsõ szem 22-re és esztergálok bele bronzperselyt,aztán a fasza spiáter vagy szétreped alattam kanyarban vagy igen.
Konklúzió:
A Mofaker bekaphatja a faszomat,hogy már csak akkor jut eszükbe szólni,hogy nem lehet használni a szarjukat,amikor már megvettem.
Ebben a szarban felül is van kis acél persely,amit ki kellett ütni,mert a vázon felül van a 20as csonk,amire a szilentnek rá kell menni.Erre azt mondta a Mofakeres fazon,persze nem amikor megvettem ezt a szart,hanem amikor odatelefonáltam nekik,hogy nem jó,hogy ki lehet fúrni,alapból a gumi 15ös belsõ átmérõjû...
Kifúrtuk 19,5 körülire köszörült maróval,aminek az lett az eredménye,hogy szana széjjel szakadt a gumi,mert a középig befelé kúpos a felsõ szem,és a legszûkebb átmérõ (miért is ne) alig tágabb 20 mm-nél...
Úgyhogy ki lesz tágítva a felsõ szem 22-re és esztergálok bele bronzperselyt,aztán a fasza spiáter vagy szétreped alattam kanyarban vagy igen.
Konklúzió:
A Mofaker bekaphatja a faszomat,hogy már csak akkor jut eszükbe szólni,hogy nem lehet használni a szarjukat,amikor már megvettem.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Nekem 4.10-es Heidi van hátul, az még a'szem nincs 120-as de elég közel van a láncvédõ gumihozApol77 írta:Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy 250-es ETZ-re felmegy-e a 120/80-18-as gumi?
Vagy mi a max méret ami még elfér? Most 110/80-18-as van fent, de van még egy kis hely.
Elõre is köszi a válaszokat.
Üdv. Ghost
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: GUMI
jo valasztas, annak a guminak jok a menettulajdonsagai, inkabb nyersz vele...Matee86 írta:Sziasztok!Kérdésem lenne,hogy ha a 250es ETZre vastagabb gumit teszek rá,mint a gyári(pl:heidenau 110/80x18),akkor ez mennyiben ront a menetteljesítményen,mennyit vesz el a motor erejébõl esetlegesen?Milyen elõnyei és hátrányai vannak?Csak azért kérdezem,mert pont most akarok rendelni hozzá hátsó gumit,és elötte biztos akarok lenni benne,hogy nem fogom megbánni as döntésem!Válaszokat elõre is köszi!
Üdv:Matee
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
leginkabb arra kene rafekudni, hogy ne folyjon belole az olaj es akkor "barmilyen" festek megallja a helyet...sztem nem az a megoldas, ha folyik a lokesgatlo/fekolaj, hogy stabil festeket teszek ra, hanem megcsinalnam, hogy ne eresszen....conus írta:Nekem a teleszkópolaj nem marja le a teleszkópszáron levõ gyári festést, viszont a fékolaj igen Gondolom benzinálló festékkel+alapozóval lett lefújva a gyárban. Talán a szintézerezés ami kibírja a fékolajat...Papszi írta:Az elsõ teleszkópszárat mivel lenne érdemes lefesteni, hogy ne marja le az olaj(fék, teleszkóp)
Van ilyen vékony bevonatú mûanyag réteg amivel a kapcsoló ház is le van kezelve(a markolat melletire gondolok)
Arról tudok valamit?
_____________
Üdv.: Papszi
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Nekem a teleszkópolaj nem marja le a teleszkópszáron levõ gyári festést, viszont a fékolaj igen Gondolom benzinálló festékkel+alapozóval lett lefújva a gyárban. Talán a szintézerezés ami kibírja a fékolajat...Papszi írta:Az elsõ teleszkópszárat mivel lenne érdemes lefesteni, hogy ne marja le az olaj(fék, teleszkóp)
Van ilyen vékony bevonatú mûanyag réteg amivel a kapcsoló ház is le van kezelve(a markolat melletire gondolok)
Arról tudok valamit?
_____________
Üdv.: Papszi
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
GUMI
Sziasztok!Kérdésem lenne,hogy ha a 250es ETZre vastagabb gumit teszek rá,mint a gyári(pl:heidenau 110/80x18),akkor ez mennyiben ront a menetteljesítményen,mennyit vesz el a motor erejébõl esetlegesen?Milyen elõnyei és hátrányai vannak?Csak azért kérdezem,mert pont most akarok rendelni hozzá hátsó gumit,és elötte biztos akarok lenni benne,hogy nem fogom megbánni as döntésem!Válaszokat elõre is köszi!
Üdv:Matee
Üdv:Matee
Mert azért az Mz a király....!:)
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3153
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Na meglestem a mol.hu-t és ezt találtam:
http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfelek ... ulikaolaj/
Ami nekünk kell, az a Kinematikai viszkozitás 40°C-on. Ez a mi esetünkben 10,1 [mm2/s] vagy [cSt], a NagyKönyv (Szerelési kézikönyv) ajánlása: 8...11 cSt 50°C-on, ami ugye PONT JÓ! (szerintem ami 40 fokon 10, az 50-en olyan 9 körül lehet)
Akkor ezek szerint a 10-es hidraulikaolaj kell a telóba...
http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfelek ... ulikaolaj/
Ami nekünk kell, az a Kinematikai viszkozitás 40°C-on. Ez a mi esetünkben 10,1 [mm2/s] vagy [cSt], a NagyKönyv (Szerelési kézikönyv) ajánlása: 8...11 cSt 50°C-on, ami ugye PONT JÓ! (szerintem ami 40 fokon 10, az 50-en olyan 9 körül lehet)
Akkor ezek szerint a 10-es hidraulikaolaj kell a telóba...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Gexxx írta:Vettem olajat a telóba a mol-nál, de csak ilyet kaptam: MOL Hydro HME 10
Ezek a teljesítményszintek vannak rajta: IsO 11158 HM, ISO-L-FD, ISO-L-HM, DIN 51524-2(HLP)
Jó lesz ez valamire? Legalább begyújtani?
arra biztos, mondjuk oldalast ne sussel benne 10-es szam jeloli a viszkozitast, az sztem jo lesz altalaban 5-15 w ig szokas normal esetben
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3153
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Vettem olajat a telóba a mol-nál, de csak ilyet kaptam: MOL Hydro HME 10
Ezek a teljesítményszintek vannak rajta: ISO 11158 HM, ISO-L-FD, ISO-L-HM, DIN 51524-2(HLP)
Jó lesz ez valamire? Legalább begyújtani?
Ezek a teljesítményszintek vannak rajta: ISO 11158 HM, ISO-L-FD, ISO-L-HM, DIN 51524-2(HLP)
Jó lesz ez valamire? Legalább begyújtani?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gexxx 2008.03.27. 20:36-kor.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Re: gumi
Nekem hátul 4.10-es heidi van fenn, még pont elfér és jól mûködik a 3.00-ás elsõ kaucsukkal.Matee86 írta:Hello!
Gumit akarok venni a 250 es ETZmre,és tanácsotokat kérném,melyik márka lenne jó,kinek melyik gumi jön be,kb mennibe van, és hogy mekkorát rakjak rá(18as van elöl hátul)!?Láttam,hogy már volt errõl szó,de hátha tud vki mondani vmi okosságot még!Azon is gondolkodtam,hogy a gyárinál vastagabbat rakok fel hátulra!Szerintetek jó ötlet?elõre is köszi.....
Üdv. Ghost
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3153
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Szia
Ajánlott gumi hátulra (ETZ 250)
Heidenau 350x18 62P K36 TT [info] (ha szélesebbet akarsz, akkor Heidenau 110/80x18 60S K36 TT [info])
Ajánlott gumi elõre (ETZ 250)
Heidenau 300X18 47S K65 TT [info]
Segítség a jelölések értelmezéséhez: [info]
Beszerzési lehetõség: Mofaker [info] (Clubtagoknak 10% kedvezmény)
Ajánlott gumi hátulra (ETZ 250)
Heidenau 350x18 62P K36 TT [info] (ha szélesebbet akarsz, akkor Heidenau 110/80x18 60S K36 TT [info])
Ajánlott gumi elõre (ETZ 250)
Heidenau 300X18 47S K65 TT [info]
Segítség a jelölések értelmezéséhez: [info]
Beszerzési lehetõség: Mofaker [info] (Clubtagoknak 10% kedvezmény)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
gumi
Hello!
Gumit akarok venni a 250 es ETZmre,és tanácsotokat kérném,melyik márka lenne jó,kinek melyik gumi jön be,kb mennibe van, és hogy mekkorát rakjak rá(18as van elöl hátul)!?Láttam,hogy már volt errõl szó,de hátha tud vki mondani vmi okosságot még!Azon is gondolkodtam,hogy a gyárinál vastagabbat rakok fel hátulra!Szerintetek jó ötlet?elõre is köszi.....
Gumit akarok venni a 250 es ETZmre,és tanácsotokat kérném,melyik márka lenne jó,kinek melyik gumi jön be,kb mennibe van, és hogy mekkorát rakjak rá(18as van elöl hátul)!?Láttam,hogy már volt errõl szó,de hátha tud vki mondani vmi okosságot még!Azon is gondolkodtam,hogy a gyárinál vastagabbat rakok fel hátulra!Szerintetek jó ötlet?elõre is köszi.....
Mert azért az Mz a király....!:)
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
dehogy oldaná meg! ha kicseréled a szimeringet keletkezik benne olaj? a szimering azért van ott, hogy a felfröccsenõ olajat megfogja, a csillapítást a rugók + olaj végzi. a cikkekben találsz segédletet hogyan szedd szét szakszerûen a teleszkópokat, a wiki-ben meg le vagyon írva hogy Teleszkóp:gregorio írta:bluerider írta:Nagyon nem normális!És egy szimeringcsere megoldaná a problémát szerintetek???Andrei írta:nyilván már nincs benne olaj, ettõl megy össze koppanásig, elég balesetveszélyes amúgy...
"hagyományos MOL- os hidraulikaolaj
Tapasztalt/ajánlott márkák:
Mol lökésgátló olaj 15W"
Azt viszont meg nem tudom neked mondani h pontosan mennyit kell bele tölteni, de a 250es ETZ szerelési kézikönyvében fel van tüntetve "Feltöltendõ mennyiségek" címszó alatt.
Tehát: teleszkóp szétszed, benzinnel kívül-belül letisztít, alkatrészeket megvizsgál, ha kell akkor alkatrészcsere, majd szimering + olaj feltöltés.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Olvasd el Gexxx cikkét a gumikról! Gumit pedig a mofaker oldalán nézz Heidenau-t vagy én még ezt próbálnám meg ha nem tetszenek a heidenau mintázatai: Kenda abroncs:
de kb 2x annyiba kerül mint a heidenau.
Egyébként a 250-es müzüre elölre nem 90x90x18-as való?
de kb 2x annyiba kerül mint a heidenau.
Egyébként a 250-es müzüre elölre nem 90x90x18-as való?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég