Elektronika topik - a pokol kapuja
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Szerezz be egy elektronikus index relét!! Valószínűleg neked hődrótos/bimetálos/gyári reléd van. Vagy ha már elektronikus akkor az rossz! Cseréld ki egy újra. És megjavítottad.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Hello!
Szerintetek miért lehet, hogy az indexem alapjáraton talán megfelelő gyorsasággal villog, viszont menet közben magasabb fordulaton jóval gyorsabban villog a kelleténél? A töltést még nem mertem nézni, mert a motor jól megy, félek hogy előjön valami elektronikai hiba, amihez viszont nem értek!
Minden lámpa működik rajta, minden index ég, és jók a visszajelzők is....
Üdv!
Szerintetek miért lehet, hogy az indexem alapjáraton talán megfelelő gyorsasággal villog, viszont menet közben magasabb fordulaton jóval gyorsabban villog a kelleténél? A töltést még nem mertem nézni, mert a motor jól megy, félek hogy előjön valami elektronikai hiba, amihez viszont nem értek!

Minden lámpa működik rajta, minden index ég, és jók a visszajelzők is....
Üdv!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Köszi szépen Nektek a kielégítő válaszokat, még azt elfelejtettem megkérdezni, hogy amikor tompítottra kapcsolom a lámpát, viszonylag hosszú idő alatt izzik fel az izzószál, az izzó 55/60-as H4-es, az előző ilyen lámpával is hasonlót produkált. Lehetséges, hogy egy kis tisztítgatás a kapcsolóban megoldaná ezt a lassú felizzási időt? Vagy rossz helyen kutakodok, és semmi köze hozzá?Cat írta: Lámpafény, ha nagyon szór akkor talán a foncsorod nem 100%-os..
Egy meglesést megér..
Esetleg mosószeres átmosást...
A töltésemet kimértem, 2000 rpm-nél világítás nélkül fixxen 14,36V, világítással 13,6 V, szintén stabil.
Ja, meg még arra lennék kíváncsi, hogy akkor milyen gyertyát is kell vennem a 300as ETZ-hez?

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Az index visszajelzõ, nem egyben az üresvisszajelzô is! A töltésvisszajelzõ egyben a indexvisszajelzõ! Én is különválasztottam a TS-emen.
Baki Mátét én is ajánlom neked, az én kötegem is tõle van, profi munkát végez és egy laikus számára is könnyen beszerelhetõ köteget készít!
Valóban, az üreskapcsolót érdemes tömítõ pasztával bekenni, lánckerék alatti szimeringet cseréltem, mert azt hittem onnan szivárog az olajam, aztán kiderült csak üreskapcsolót kellett volna tömíteni.
bébé
Baki Mátét én is ajánlom neked, az én kötegem is tõle van, profi munkát végez és egy laikus számára is könnyen beszerelhetõ köteget készít!
Valóban, az üreskapcsolót érdemes tömítõ pasztával bekenni, lánckerék alatti szimeringet cseréltem, mert azt hittem onnan szivárog az olajam, aztán kiderült csak üreskapcsolót kellett volna tömíteni.
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Elektronika
Üdv
"Motorfelújító mesterek", hajjaj de ismerős story....
Talán segít:
Valószínűleg MZ TS rendszer szerint van bekötve a visszajelzésed a töltésről..
Ott nincs a fordszám mérőben visszajelző, és az index visszajelző egyben a üresjelző is(asszem)
Kicsit olyan mintha a töltésjelzőnek bekötött "üresjelződ" meg fordítva működne...
Ahogy húzod neki úgy világít...
Szinte tuti, hogy így van vezetékelve...
Lehet egy Mz-t másoltak mikor kötözgették..
Madzagcserére talán ajánlhatom, itt a klubban hirdet Baki Máté, sok jót hallottam a madzagjairól :
Talán olcsóbb is lehet
Üresjelző cirka 1500Ft.
Motort oldalra döntöd, és kicsavarod, nem fog kifolyni a olaj..
Valami tömítőpasztát próbálja majd alá kenni az újnak.
Hja és nyitó érintkező amugy...
Üresben testet ad a visszajelzőnek...
Lámpafény, ha nagyon szór akkor talán a foncsorod nem 100%-os..
Egy meglesést megér..
Esetleg mosószeres átmosást...
Nézz meg egy másik Mz fényt és aszerint eltudod dönteni..
Remélem nem mondtam semmi hülyeséget
"Motorfelújító mesterek", hajjaj de ismerős story....
Talán segít:
Valószínűleg MZ TS rendszer szerint van bekötve a visszajelzésed a töltésről..
Ott nincs a fordszám mérőben visszajelző, és az index visszajelző egyben a üresjelző is(asszem)
Kicsit olyan mintha a töltésjelzőnek bekötött "üresjelződ" meg fordítva működne...
Ahogy húzod neki úgy világít...
Szinte tuti, hogy így van vezetékelve...
Lehet egy Mz-t másoltak mikor kötözgették..
Madzagcserére talán ajánlhatom, itt a klubban hirdet Baki Máté, sok jót hallottam a madzagjairól :
Talán olcsóbb is lehet

Üresjelző cirka 1500Ft.
Motort oldalra döntöd, és kicsavarod, nem fog kifolyni a olaj..
Valami tömítőpasztát próbálja majd alá kenni az újnak.
Hja és nyitó érintkező amugy...
Üresben testet ad a visszajelzőnek...
Lámpafény, ha nagyon szór akkor talán a foncsorod nem 100%-os..
Egy meglesést megér..
Esetleg mosószeres átmosást...
Nézz meg egy másik Mz fényt és aszerint eltudod dönteni..
Remélem nem mondtam semmi hülyeséget

Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Sziasztok, 3 hónapja vagyok egy 86-os ETZ 250-es tulajdonosa, ezalatt az előző hanyag "motorfelújító" mesterek miatt fel kellett újíttatni a motort, mert olyasmiket követtek el, hogy a csapágyon hagyták a porvédőt, és miegymás... Szóval a lényeg az, hogy már 300-as Trabant dugós lett a szeretett motorom, és szinte új a belseje 
Egy ideje ismerkedem az elektronikájával, bár nem viszem túlzásba a tempót
. Arra rájöttem, hogy nagyon szerelgették előttem, mert össze-vissza van minden szigetelő szalagozgatva, meg kábelek összecsavarva, meg valami riasztó is volt benne, szóval minden csúnya dolog, ezt szeretném rendbe rakni.
Ez idő alatt összegyűlt néhány kérdés, amikre szeretnék Tőletek választ kapni.
*** Milyen típusú gyertyát ajánlotok 300-ra fúrt ETZ 250-hez?
*** Az üresjárat jelzőm mindig világít, alapjáraton, lefulladás határán alszik ki, de a ford.szám növekedésével ismét világít. (Ezt csak azért írom, mert nem tudom hogy ez normális-e, vagy valami-valamivel össze van kötve, aminek nem is kellene?
*** A töltés visszajelző lámpám, ami a ford.számmérőn van, soha nem világít, ellentétben a km/h órán az index-visszajelző világít (elég halványan), ha gyújtáson van a motor, ha beindítom, elalszik, indexeléskor szépen visszajelez. Jó ez így? Miért nem a piros visszajelzőm világít?
*** Az előbb említett össze-vissza kötözgetések miatt azon gondolkodom, hogy kicserélem az egész vezetékezést, ehhez ezt használnám: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=4470 Vélemények?
*** Hogyan kell helyesen működnie a tompított, refi kapcsolónak, ill a lámpának? Ha tompítottra van állítva, a falra vetített kép alapján szórja a fényt, viszont elég haloványan... A kapcsolót refi állásba állítva pedig sokkal intenzívebben, fehérebben, erősebben világít, és nagyon jól kivehető a vetített kép a falon, jobb oldalt jellegzetesen feljebb világít. Hogyan kell helyesen működnie?
*** Az üresjárati kapcsoló az NO, vagy NC kapcsoló? Lehet hülye kérdés, de ha ki akarom csavarni a kapcsolót, nem folyik ki az olaj?
Egyelőre ennyi, előre is köszönöm a válaszokat


Egy ideje ismerkedem az elektronikájával, bár nem viszem túlzásba a tempót

Ez idő alatt összegyűlt néhány kérdés, amikre szeretnék Tőletek választ kapni.
*** Milyen típusú gyertyát ajánlotok 300-ra fúrt ETZ 250-hez?
*** Az üresjárat jelzőm mindig világít, alapjáraton, lefulladás határán alszik ki, de a ford.szám növekedésével ismét világít. (Ezt csak azért írom, mert nem tudom hogy ez normális-e, vagy valami-valamivel össze van kötve, aminek nem is kellene?
*** A töltés visszajelző lámpám, ami a ford.számmérőn van, soha nem világít, ellentétben a km/h órán az index-visszajelző világít (elég halványan), ha gyújtáson van a motor, ha beindítom, elalszik, indexeléskor szépen visszajelez. Jó ez így? Miért nem a piros visszajelzőm világít?
*** Az előbb említett össze-vissza kötözgetések miatt azon gondolkodom, hogy kicserélem az egész vezetékezést, ehhez ezt használnám: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=4470 Vélemények?
*** Hogyan kell helyesen működnie a tompított, refi kapcsolónak, ill a lámpának? Ha tompítottra van állítva, a falra vetített kép alapján szórja a fényt, viszont elég haloványan... A kapcsolót refi állásba állítva pedig sokkal intenzívebben, fehérebben, erősebben világít, és nagyon jól kivehető a vetített kép a falon, jobb oldalt jellegzetesen feljebb világít. Hogyan kell helyesen működnie?
*** Az üresjárati kapcsoló az NO, vagy NC kapcsoló? Lehet hülye kérdés, de ha ki akarom csavarni a kapcsolót, nem folyik ki az olaj?




Egyelőre ennyi, előre is köszönöm a válaszokat



- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kuka!mgabor írta:Üdvözlök mindenkit!
Van egy egy hall jeladóm amibe eltört a mágnes.Azt szeretném megkérdezni,hogy lehet-e vele kezdeni valamit,vagy kuka?
Válaszokat előre is köszönöm.
Van bele másik forgórészem.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Üdvözlök mindenkit!
Van egy egy hall jeladóm amibe eltört a mágnes.Azt szeretném megkérdezni,hogy lehet-e vele kezdeni valamit,vagy kuka?
Válaszokat előre is köszönöm.
Van egy egy hall jeladóm amibe eltört a mágnes.Azt szeretném megkérdezni,hogy lehet-e vele kezdeni valamit,vagy kuka?
Válaszokat előre is köszönöm.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Értem.seitec írta:Hello !
Jól van visszakötve az akkumulátor. Az említett zöld-sárga vezeték mely a gyújtás visszajelzőtől megy a fesz.szabályzóba gondolom nem kap áramot ezért nem világít, de hogy miért nem kap áramot azt nem tudom.
Valami zárlat lehet mivel gyújtás ráadásakor melegszik a gyújtó trafó.
Hegesztés előtt 2 héttel át lett nézetve minden egy vill. szerelővel és minden rendben volt.
Most a hegesztést követően lettek a fenti hibák.
Húzd le a fesszabályzóról azt a zöld/sárga vezetéket,add rá a gyújtást és a vezetéket érintsd testhez.
Ha olyankor világit a visszajelző,akkor fesszab hiba,ha nem világit,akkor kiégett az izzó.
A gyújtótrafó melegedésnek elméletileg semmi köze a töltésvisszajelző izzóhoz.
Fogalmam sincs mitől melegedhet.
Majd jönnek az okosabbak azt megmondják.
Amúgy én is hegesztettem már a motoromon,de sosem okozott gondot,pedig halkan mondom,még a sarukat sem vettem le lustaságból kifolyólag.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Hello !
Jól van visszakötve az akkumulátor. Az említett zöld-sárga vezeték mely a gyújtás visszajelzőtől megy a fesz.szabályzóba gondolom nem kap áramot ezért nem világít, de hogy miért nem kap áramot azt nem tudom.
Valami zárlat lehet mivel gyújtás ráadásakor melegszik a gyújtó trafó.
Hegesztés előtt 2 héttel át lett nézetve minden egy vill. szerelővel és minden rendben volt.
Most a hegesztést követően lettek a fenti hibák.
Jól van visszakötve az akkumulátor. Az említett zöld-sárga vezeték mely a gyújtás visszajelzőtől megy a fesz.szabályzóba gondolom nem kap áramot ezért nem világít, de hogy miért nem kap áramot azt nem tudom.
Valami zárlat lehet mivel gyújtás ráadásakor melegszik a gyújtó trafó.
Hegesztés előtt 2 héttel át lett nézetve minden egy vill. szerelővel és minden rendben volt.
Most a hegesztést követően lettek a fenti hibák.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az utolsó mondatoddal mit akartál kérdezni,mert befejezetlennek tűnik.seitec írta:Hellóztok !
ETZ 251-en volt egy kis hegeszteni való a vázon így az akkumulátort teljesen leválasztottam de az elektronikus fesz.szabályzó test vezetékét nem húztam le a szabályzóról.
Most jelenleg nem világít a gyújtás visszajelző és gyújtásnál melegszik a gyújtó trafó mely a gyertyához megy.
A gyújtás visszajelző kis izzó nincs kiégve, üres visszajelző , indexek, világítás minden működik rajta. 3 db biztosíték rendben.
Zárlatos lett a fesz. szabályzó ? Ezt azért kérdezem mert a lámpa fejből az a zöld-sárga vezeték mely a gyújtás visszajelzőhöz megy majd innen a fesz.szabályzóhoz az ülés alá
Hozzászólást előre is köszönöm !
Üdv: seitec
Szerintem nem okozott gondot a hegesztés ha az akksit lekötötted.
Esetleg nem forditva kötötted vissza az akksit?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Hellóztok !
ETZ 251-en volt egy kis hegeszteni való a vázon így az akkumulátort teljesen leválasztottam de az elektronikus fesz.szabályzó test vezetékét nem húztam le a szabályzóról.
Most jelenleg nem világít a gyújtás visszajelző és gyújtásnál melegszik a gyújtó trafó mely a gyertyához megy.
A gyújtás visszajelző kis izzó nincs kiégve, üres visszajelző , indexek, világítás minden működik rajta. 3 db biztosíték rendben.
Zárlatos lett a fesz. szabályzó ? Ezt azért kérdezem mert a lámpa fejből az a zöld-sárga vezeték mely a gyújtás visszajelzőhöz megy majd innen a fesz.szabályzóhoz az ülés alá
Hozzászólást előre is köszönöm !
Üdv: seitec
ETZ 251-en volt egy kis hegeszteni való a vázon így az akkumulátort teljesen leválasztottam de az elektronikus fesz.szabályzó test vezetékét nem húztam le a szabályzóról.
Most jelenleg nem világít a gyújtás visszajelző és gyújtásnál melegszik a gyújtó trafó mely a gyertyához megy.
A gyújtás visszajelző kis izzó nincs kiégve, üres visszajelző , indexek, világítás minden működik rajta. 3 db biztosíték rendben.
Zárlatos lett a fesz. szabályzó ? Ezt azért kérdezem mert a lámpa fejből az a zöld-sárga vezeték mely a gyújtás visszajelzőhöz megy majd innen a fesz.szabályzóhoz az ülés alá
Hozzászólást előre is köszönöm !
Üdv: seitec
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Beállítottam az előgyújtást pontosan, majd próbálkoztam kisebbel nagyobbal de nem javult meg itt más gond lesz 

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
"... M6 csavar menetemelkedése 1 mm, az M10-é 1,5 mm ....."
A csavaros módszer sem rossz de feledékeny emberek kerüljék
, könnyen kilukadhat a dugattyú 
A csavaros módszer sem rossz de feledékeny emberek kerüljék


- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
én nem kaptam olyan sablont nem is igazán tudom milyen azgesszti írta:Véleményem szerint hasznosabb, ha a főtengelyt mozgatod ide-oda. A csavaros módszer azért szimpatikus nekem, mert elég jól érzékelhető, a dugattyú csavarnak koppanása, és a szikra közti időkülönbség.
...bár, mintha egyszer adtam volna neked gyújtásállító sablont is. Azzal is elég pontosan be lehet lőni.


"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Véleményem szerint hasznosabb, ha a főtengelyt mozgatod ide-oda. A csavaros módszer azért szimpatikus nekem, mert elég jól érzékelhető, a dugattyú csavarnak koppanása, és a szikra közti időkülönbség.
...bár, mintha egyszer adtam volna neked gyújtásállító sablont is. Azzal is elég pontosan be lehet lőni.
...bár, mintha egyszer adtam volna neked gyújtásállító sablont is. Azzal is elég pontosan be lehet lőni.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Oké köszönömgesszti írta:András, M6 csavar menetemelkedése 1 mm, az M10-é 1,5 mm. Felsőholtpontra érintőre állítasz egy csavart anyával a gyertya helyén, majd visszahajtod a főtengőt, és ha 6-os csavarod van, akkor 3-at, ha 10-es, akkor 2-t tekerj rajta befelé. Állítsd ide a főtengelyt, itt kell lennie a szikrának.

2,Most feltekered a főtengelyt a felső holtpontra,majd az óramutató járásával ellentétesen beállítod a 3 millimétert a holtpont előtt,most rárakod az izzót a blokkra a másik végét a kondira,gyújtást ráadod,most kezdheted el mozgatni az alaplapot,ahol kigyullad vagy elalszik az izzód ott meghúzod és kész is.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
András, M6 csavar menetemelkedése 1 mm, az M10-é 1,5 mm. Felsőholtpontra érintőre állítasz egy csavart anyával a gyertya helyén, majd visszahajtod a főtengőt, és ha 6-os csavarod van, akkor 3-at, ha 10-es, akkor 2-t tekerj rajta befelé. Állítsd ide a főtengelyt, itt kell lennie a szikrának.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Mindenképpen be állítom 3mm-re pontosan majd csak kérdeztem hogy ennyire? mert elég durván hát mentem egyenesen 1 fél gáz 2 negyedgáz és nem ment odahúztam teljes gázon és csak bőő... ugyanúgy mintha valaki húzta volna vissza vagy nem is tudom, remélem egy előgyújtás állítás után megjavuldkari írta:De még mennyireEgy tized gyakorlatilag lóerőket számít a gyújtásnál. Valahogy be kéne lőnötök 3-3.1mm-re.
Lehet a dinamód se működött eddig rendesen most viszont igen, és ez is sokat "megfog" a motorból.
Én is jártam úgy hogy menet közben elment a töltés (a szénkeféről leszakadt a vezeték), azt hittem valaki tol hátulról

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
"az előgyújtás nem lett pontosan beállítva csak ugye ahogy a másik állórészen volt ahogy tudtuk kb oda raktuk vissza nemtudom ez számít-e ennyire
"
De még mennyire
Egy tized gyakorlatilag lóerőket számít a gyújtásnál. Valahogy be kéne lőnötök 3-3.1mm-re.
Lehet a dinamód se működött eddig rendesen most viszont igen, és ez is sokat "megfog" a motorból.
Én is jártam úgy hogy menet közben elment a töltés (a szénkeféről leszakadt a vezeték), azt hittem valaki tol hátulról

De még mennyire

Lehet a dinamód se működött eddig rendesen most viszont igen, és ez is sokat "megfog" a motorból.
Én is jártam úgy hogy menet közben elment a töltés (a szénkeféről leszakadt a vezeték), azt hittem valaki tol hátulról

- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Nah nem akarom elkiabálni de úgy tűnik megoldódott a probléma most kialszik a lámpa ahogy beindul a töltés is max 7V körül van de azt még lehet finomítani, Köszönöm a segítséget meg a leírásokat sok hasznát vettük
nem kevés szívás volt vele le lett cserélve az állórész meg kapott egy másik használt fesszabot, közbe sikerült felgyújtani az előtétellenálást de lett cserélve, amit levettem állórészt utólag kiderül hogy elvolt repedve,törve az a bakelit amin a szénkefék vannak nemtudom ez számít-e
Csak most meg olyan gyenge lett a motor hogy az eszméletlen először arra gondoltam hogy mert ugye sokat ment alapjáraton meg minden míg próbálgattuk de kihúzattam aztán már nem füstölt, de nagyon gyenge odahúzom neki aztán csak bööö van negyedgázon menni se lehet vele teljes gázon meg alig pörög ki
a karbi meg ilyenek nem lettek bántva, arra tudok gondolni hogy az előgyújtás nem lett pontosan beállítva csak ugye ahogy a másik állórészen volt ahogy tudtuk kb oda raktuk vissza nemtudom ez számít-e ennyire
hogy ettől nem megy, jah és mikor ilyen nagyon nem megy nem is füstöl szóval nemértem, valami mindig van... 


Csak most meg olyan gyenge lett a motor hogy az eszméletlen először arra gondoltam hogy mert ugye sokat ment alapjáraton meg minden míg próbálgattuk de kihúzattam aztán már nem füstölt, de nagyon gyenge odahúzom neki aztán csak bööö van negyedgázon menni se lehet vele teljes gázon meg alig pörög ki




"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Az milyen geci tud lenni, mikor végül eljut az ember odáig, hogy egyik se működik...moyos írta:Andrá$,
írtad, hogy van másik dinamós motorod, ami jól működik. Arról darabonként átpakolást próbáltál? Ha másképp nem tudok dűlőre jutni, és lenne egy működő példány tartalékosban én megjátszanám az összevegyítést. Előbb-utóbb megmutatja magát a bűnös.

- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
nem próbáltam mert attól félek akkor meg hátha nem ugyanúgy rakom vissza vagy valami és akkor egy se lesz jómoyos írta:Andrá$,
írtad, hogy van másik dinamós motorod, ami jól működik. Arról darabonként átpakolást próbáltál? Ha másképp nem tudok dűlőre jutni, és lenne egy működő példány tartalékosban én megjátszanám az összevegyítést. Előbb-utóbb megmutatja magát a bűnös.

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Köszönöm a sok infot meg segítséget holnap nekiesek megpróbálom másik forgórésszel meg másik állórésszel másik szénkefével és fesszabal másik vezetékköteggel
aztán majd leírom a fejleményeket

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Andrá$,
írtad, hogy van másik dinamós motorod, ami jól működik. Arról darabonként átpakolást próbáltál? Ha másképp nem tudok dűlőre jutni, és lenne egy működő példány tartalékosban én megjátszanám az összevegyítést. Előbb-utóbb megmutatja magát a bűnös.
írtad, hogy van másik dinamós motorod, ami jól működik. Arról darabonként átpakolást próbáltál? Ha másképp nem tudok dűlőre jutni, és lenne egy működő példány tartalékosban én megjátszanám az összevegyítést. Előbb-utóbb megmutatja magát a bűnös.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Azért gondolnám, mert a mágnesességgel csak az állórész tekercseinek hibáját lehet sacc/k következtetni. Van ott még rajta pár csatlakozás, szénkefék, szóval bőven van még hibalehetőség. Forgórészt én még nem láttam olyat, hogy "seképsehang", ugyanakkor semmi külsérelmi nyom. Gondolom, észrevette volna, ha beleállítja a csavarhúzót a forgórészbe. Végülis akármi lehet. Ki kell próbálni másik cuccokkal, és kizárni szép sorban a hibát.moyos írta: Bocsánat, hogy belerondítok, de az állórészt "méretted" vele, és vonzotta a vasdarabot azt írta. Ha ez oké, akkor inkább a forgórésszel lehet a gond nem?
Re: Elektronika
Gyújtó és egyéb motor elektronikák, még 2012-es áron.
Bővebb infó. a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg oldalon.
Bővebb infó. a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg oldalon.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Lehet hogy elkerülte a figyelmemet,de nem olvastam,vagy nem igazán értettem hogy a direkt gerjesztett teszt járó motorral végül is milyen eredményt hozott.gesszti írta: A dinamót direktgerjesztéssel 1 perc alatt 100%-ra le lehet tesztelni. Ezért szerintem érdemes ezzel kezdeni, míg a feszszabbal azért el lehet bíbelődni. Azzal, hogy akku + -t vitt a direktgerjesztett dinamóra, és akkor se gerjedt fel, nagyon dinamóhibára utal. Abból is inkább állórész hibára tippelnék.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Top-Ker Kft Hulladékfelvásárló, Bánya u.2.gesszti írta:Zegen hol? Az akksi kft-nél mondtak 70-et.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Bocsánat, hogy belerondítok, de az állórészt "méretted" vele, és vonzotta a vasdarabot azt írta. Ha ez oké, akkor inkább a forgórésszel lehet a gond nem?gesszti írta:
A dinamót direktgerjesztéssel 1 perc alatt 100%-ra le lehet tesztelni. Ezért szerintem érdemes ezzel kezdeni, míg a feszszabbal azért el lehet bíbelődni. Azzal, hogy akku + -t vitt a direktgerjesztett dinamóra, és akkor se gerjedt fel, nagyon dinamóhibára utal. Abból is inkább állórész hibára tippelnék.
Én megpróbálnám a kommutátorokat klasszul lecsisszantva új szénkefékkel, vagy ha nincs baja, a régivel - orrát megcsiszolva, kicsit nyújtva a rugón.
Bambihoz kell eljuttatni a forgórészt egyéb esetben. Azt mondta, hogy a szomszédjában simán kimérik a forgórészt hogy jó-e, és ha szükséges, a kommutátort is fel tudják szabályozni.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A dinamót direktgerjesztéssel 1 perc alatt 100%-ra le lehet tesztelni. Ezért szerintem érdemes ezzel kezdeni, míg a feszszabbal azért el lehet bíbelődni. Azzal, hogy akku + -t vitt a direktgerjesztett dinamóra, és akkor se gerjedt fel, nagyon dinamóhibára utal. Abból is inkább állórész hibára tippelnék.fzooltan írta: Húzd le a DF kábelét az állórészről,és mérd meg hogy a kábelen meg van e a gerjesztőfesz ,ha nincs, akkor vagy a fesszabod bal oldali kapcsolója nem zár rendesen vagy a fesszabtól a dinamóig lemenő DF kábel szakadt.
Ki kell zárni a fesszab hibát és csak azután érdemes alló illetve forgórész hibára gondolni.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Zegen hol? Az akksi kft-nél mondtak 70-et.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
150Ft/kg! én ennyiért adtam le 2 hete Zegen az akksikat.gesszti írta:70Ft/ kg környékén lehet leadni... :-/ Ennyit bírnak.

- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Húzd le a DF kábelét az állórészről,és mérd meg hogy a kábelen meg van e a gerjesztőfesz ,ha nincs, akkor vagy a fesszabod bal oldali kapcsolója nem zár rendesen vagy a fesszabtól a dinamóig lemenő DF kábel szakadt.Andrá$ írta: Megnéztem és semmi...0.02..V magyarul semmi nem hogy 5-6V
akkor lehet hogy mégis az állórész vagy a forgórész kuka
![]()
Ki kell zárni a fesszab hibát és csak azután érdemes alló illetve forgórész hibára gondolni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára fzooltan 2012.10.25. 22:59-kor.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
A röhej az, hogy van egy másik akksim (Banner), az 6éves ha jól emlékszem, vagy 7. Normálisan gondozva volt csak tavaj télen voltam olyan hülye, hogy bennehagytam a motorban. Be is fagyott, ahogy kell. Még a nyáron kiszárítottam, kipucoltam. Másfél hete felsavaztam, egy nap állás után föltöltöttem, és tartja a cuccost. Lehet megpróbálom akkor ezzel az "újjal" is. Köszi.kupi írta: Szia moyos". Sajnos cellazárlat! Régen halottam(ismertem) olyant aki ilyenkor kiborította az elektrolitot átmosta és újra savazta"egyszer én is mocskoltam vele de sajnos ez nem segített max felesleges veszélynek teszem teszed ki magad(a sav nagyon maró és mérgező is mind tudjuk)érdemes új aksira beruházni bár gondolom te is R-Keresztur-ra jársz és ez a bolt nem a legolcsóbb,és választék sincs.Ráadásul szezon vége van ha télen nem motorozol akkor is érdemes megvenni de nem szabad felsavazni csak tavasszal! Jövőre biztosan nem lesz olcsóbb ezért inkább most vedd meg ha teheted.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Az is igaz de kb 15-20%-kal többe is kerül tavasszal mind most!Ezért ha valami jobbat vesz kb ugyan ott van de lehet tovább bírja.gesszti írta:Ha most veszi meg, akkor pont lemegy a garancia fele, mire szükség lenne rá.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha most veszi meg, akkor pont lemegy a garancia fele, mire szükség lenne rá.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia moyos". Sajnos cellazárlat! Régen halottam(ismertem) olyant aki ilyenkor kiborította az elektrolitot átmosta és újra savazta"egyszer én is mocskoltam vele de sajnos ez nem segített max felesleges veszélynek teszem teszed ki magad(a sav nagyon maró és mérgező is mind tudjuk)érdemes új aksira beruházni bár gondolom te is R-Keresztur-ra jársz és ez a bolt nem a legolcsóbb,és választék sincs.Ráadásul szezon vége van ha télen nem motorozol akkor is érdemes megvenni de nem szabad felsavazni csak tavasszal! Jövőre biztosan nem lesz olcsóbb ezért inkább most vedd meg ha teheted.moyos írta:Hozzáértők!
A tavasszal vett akksim behányt. Töltést nem tartja, fölpakoltam töltőre, áram neki, és egyik cellában az elektrolit zavaros lett és "füstölni" kezdett. Konkrétan gázt termelt. Nem marót, hanem baromi büdöset.
A kérdés, hogy ezzel a cellával mi lehet? Zárlat?
Köszi & üdv:
moyos
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
70Ft/ kg környékén lehet leadni... :-/ Ennyit bírnak.
6V - 12Ah
12V - 8Ah - 80A
...de majd csak tavasszal...
6V - 12Ah
12V - 8Ah - 80A
...de majd csak tavasszal...
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Hozzáértők!
A tavasszal vett akksim behányt. Töltést nem tartja, fölpakoltam töltőre, áram neki, és egyik cellában az elektrolit zavaros lett és "füstölni" kezdett. Konkrétan gázt termelt. Nem marót, hanem baromi büdöset.
A kérdés, hogy ezzel a cellával mi lehet? Zárlat?
Köszi & üdv:
moyos
A tavasszal vett akksim behányt. Töltést nem tartja, fölpakoltam töltőre, áram neki, és egyik cellában az elektrolit zavaros lett és "füstölni" kezdett. Konkrétan gázt termelt. Nem marót, hanem baromi büdöset.
A kérdés, hogy ezzel a cellával mi lehet? Zárlat?
Köszi & üdv:
moyos
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Lehet az lesz, csak azért az macerásabb mert átrakni kondenzátor szénkefék megszakító meg akkor újra kell előgyújtást is állítanomgesszti írta:-cserélj állórészt.

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Persze, hogy leáll, mert ha kézzel megnyomod a visszáramkapcsolót, akkor az akksidból a dinamó forgórésze is zabálja a villanyt, így már nincs elég a gyújtáshoz.Andrá$ írta:most már ebben sem vagyok biztos mert beállítottam egy fesszabot itt a fórumon volt kép de azzal se jó sőt ha nekinyomom a jobboldali érintkezőt akkor le is áll
-cserélj állórészt.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nem egészen. Ha a visszáramkapcsolót megnyomod kézzel a feszszabon, akkor csak annyit érsz el, hogy a visszajelző mindkét pólusán + feszültség lesz, így nem fog világítani. Töltés ettől még nincs.Nandor írta:Ez azt jelenti, hogy jó a dinamó, viszont a fesz. szab.szarakxik.Andrá$ írta: ugye ha nekinyomom a jobboldali érintkezőt akkor kialszik és van töltés,
Én is jártam így, aztán addig feszítettem rajta amíg jó nem lett.
Persze a kontakt is fontos /kontakt tisztító/.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
most már ebben sem vagyok biztos mert beállítottam egy fesszabot itt a fórumon volt kép de azzal se jó sőt ha nekinyomom a jobboldali érintkezőt akkor le is áll 

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Ez azt jelenti, hogy jó a dinamó, viszont a fesz. szab.szarakxik.Andrá$ írta: ugye ha nekinyomom a jobboldali érintkezőt akkor kialszik és van töltés,
Én is jártam így, aztán addig feszítettem rajta amíg jó nem lett.
Persze a kontakt is fontos /kontakt tisztító/.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Megnéztem és semmi...fzooltan írta:Ha a forgórész jó, akkor én még mindig a gerjesztésre gyanakodnék.
Ha minden kábel a helyén van, akkor kapcsold gyújtásra a motort (ne indítsd be!).
Ebben az állapotban mérd meg hogy az állórész DF pontja és test közti fesz mekkora.
Elméletileg ha minden ok,akkor itt most 5-6V közötti értéket kellene mérned.
Ha itt nincs fesz ,akkor nincs gerjesztés.
Ez a feszültség a kontrollámpán(61) és a fesszabon keresztül az akksiból menne a DF -hez.
Remélem jól írtam ,ha nem akkor javítsatok ki.




"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Ha a forgórész jó, akkor én még mindig a gerjesztésre gyanakodnék.Andrá$ írta:
Levettem,rákötöttem és mindenhol vonzotta, rámértem szakadásvizsgálattal azzal se szakadt, olvastam hogy az állórész ellenállásának 3 ohm 2,5-3,5 is lehet rámértem nekem pont 3 ohm volt egy másik
állórészem annál is 3 ohm, Megnéztem a jól működő 125 Ts-n rámértem a D+ -ra a szénkefénél meg a test és 6-7 V körüli érték volt, ezen a másikon cseréltem szénkefét is meg minden rámértem ugyanott és 1-2V-ot ad le, meg lett pucolva a kommutátor rész is a forgórészen,Nem tudom mi lehet a gond olyan mintha már a szénkefénél nem is jönne el áram igazábólezek után mit cseréljek vagy hogyan...
![]()
Ha minden kábel a helyén van, akkor kapcsold gyújtásra a motort (ne indítsd be!).
Ebben az állapotban mérd meg hogy az állórész DF pontja és test közti fesz mekkora.
Elméletileg ha minden ok,akkor itt most 5-6V közötti értéket kellene mérned.
Ha itt nincs fesz ,akkor nincs gerjesztés.
Ez a feszültség a kontrollámpán(61) és a fesszabon keresztül az akksiból menne a DF -hez.
Remélem jól írtam ,ha nem akkor javítsatok ki.

- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Levettem,rákötöttem és mindenhol vonzotta, rámértem szakadásvizsgálattal azzal se szakadt, olvastam hogy az állórész ellenállásának 3 ohm 2,5-3,5 is lehet rámértem nekem pont 3 ohm volt egy másikgesszti írta:Szereld le az állórészt. Köss a testére akku "-" -t, a DF-re meg "+"-t. Egy vasdarabbal. (vas, mint Fe) tapizd végig az állórész tekercseit. Nézd meg, hogy vonzódik-e a vasdarab a tekercsekhez. Ha mindegyikhez vonzódik, akkor az állórész jó eséllyel működik. Ha egyikhez se vonzódik, akkor valahol meg van szakadva az összekötő vezeték. Ha néhánynál vonzódik, néhánynál nem, akkor az utolsó vonzó tekercs, vagy az első nem vonzó környékén keress testzárlatot.
..ezt most úgy szép magyarsággal leírtam, nézzétek el nekem.
állórészem annál is 3 ohm, Megnéztem a jól működő 125 Ts-n rámértem a D+ -ra a szénkefénél meg a test és 6-7 V körüli érték volt, ezen a másikon cseréltem szénkefét is meg minden rámértem ugyanott és 1-2V-ot ad le, meg lett pucolva a kommutátor rész is a forgórészen,Nem tudom mi lehet a gond olyan mintha már a szénkefénél nem is jönne el áram igazából

](./images/smilies/eusa_wall.gif)

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Offgesszti írta:A test a barna vezeték a kondi mellett.
Ezt a hsz-t olvastam először, előzmény nélkül....
És vizuális típus vagyok, csunya fantáziával...
On
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A test a barna vezeték a kondi mellett.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég