Üzemanyagellátás
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm az ajánatot de én egy kicsit odébb vagyok. Megpróbálok itt a környéken szereznii egy karbit.Mégegyszer kösz. Minden jót kiván Péter.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Vénember, ha Keszthely környéke nem elérhetetlen távolság neked, akkor van egy cserekarbim, amit próba erejére oda tudok adni. Sacc/k beállítva.
A tűszelepet azért még meglesném a helyedben.
A tűszelepet azért még meglesném a helyedben.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Végül is igaz, valószínű, hogy jól ki van kopva a karbi a motor kora miatt és akkor már nem is éri meg az alkatrészeivel kínlódni, idegesítő dolog és bosszantó ha nem kapjuk a hibát (ismerős a helyzet:( ) Akkor már tényleg érdemes beszerezni egy másikat, mondjuk egy Bing 84-et.vénember írta:Üdv. Én igazából arra gondoltam hogy má a kora végett is ez egész karbi szét van kopva. Úszocsere volt új régi felváltva, síberrel ugyan az a helyzet. porlasztó vég ok 120 as fuvóka van bent de ez is volt má minden a gyári alkatrészek kopottak az utángyártottak egy kalap szart nem érnek. Alapjáraton szépen megy de ha ráhuzom vagy füstöl mint ökör vagy nem pörög fel mert nincs agyag. Má beleuntam tudom hogy ez egy türelemjáték de kezdem nem játéknak tekinteni, a játékból is megárt a sok. Ezért gondoltam rá egy másik karburátort. Minden jót. Üdv.
Re: Üzemanyagellátás
Üdv. Én igazából arra gondoltam hogy má a kora végett is ez egész karbi szét van kopva. Úszocsere volt új régi felváltva, síberrel ugyan az a helyzet. porlasztó vég ok 120 as fuvóka van bent de ez is volt má minden a gyári alkatrészek kopottak az utángyártottak egy kalap szart nem érnek. Alapjáraton szépen megy de ha ráhuzom vagy füstöl mint ökör vagy nem pörög fel mert nincs agyag. Má beleuntam tudom hogy ez egy türelemjáték de kezdem nem játéknak tekinteni, a játékból is megárt a sok. Ezért gondoltam rá egy másik karburátort. Minden jót. Üdv.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha a blokk rendben van , szimmeringek is jók, a karbi gyári értékekre van állítva és nem megy , akkor nézd át tüzetesen az úszót, hogy nem horpadt-e, nem lyukas. Egy nagyon pici lyuk is rajta nagy szívás lehet. A súbertű eredeti, nem görbe, nem valami utángyártott szemét? Nincs letörve a porlasztási betét?vénember írta:Üdv mindenkinek. Az lenne a kérdésem mivel lehetne trophy 250 es karburátort helyettesíteni. Nem bírom beállítani vagy füstöl mint állat vagy szegény a keverék. Minden lehetséges tiszításon illetve beállítási kisérleten túlvagyok. Azt hiszem az agyamra kezd menni. Aki tud kérem segitsen. Előre is köszönöm. minden jót mindenkinek.
Re: Üzemanyagellátás
Az egész blokk fell lett újítva úgy hogy jó kellene hogy legyen.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Főtengelyszimmering hogy van?vénember írta:Az lenne a kérdésem mivel lehetne trophy 250 es karburátort helyettesíteni. Nem bírom beállítani vagy füstöl mint állat vagy szegény a keverék. Minden lehetséges tiszításon illetve beállítási kisérleten túlvagyok.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Dok jól leírta, annyit tennék hozzá, hogy egy sima M6-os csavar volt ott, tehát bármilyen 6-os csavarral pótolhatod. Ha ragaszkodsz az eredetiséghez, akkor hernyócsavart raksz bele, bár nem igazán van jelentősége. A kontraanyáról se felejtkezz el!MrDok írta:ETZ-knél a gázforgattyút a kormány végében lévő műanyag tartja a helyén. A házban egy 6-os menet van, amiben a csavar egy rugós lemezt nyom neki a gázkarnak, ezzel be lehet állítani a kar "fékezését".huszas írta:Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írok-e, de egy égető problémával küzdök..
Van nekem egy kisTZ-m, amihez vettem egy utángyári gázházat. Abba való egy csavar, ami azt akadályozná meg, hogy a gázkart le lehessen szedni. A régi gázházamból elveszett a csavar, mivel tudnám pótolni?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
ETZ-knél a gázforgattyút a kormány végében lévő műanyag tartja a helyén. A házban egy 6-os menet van, amiben a csavar egy rugós lemezt nyom neki a gázkarnak, ezzel be lehet állítani a kar "fékezését".huszas írta:Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írok-e, de egy égető problémával küzdök..
Van nekem egy kisTZ-m, amihez vettem egy utángyári gázházat. Abba való egy csavar, ami azt akadályozná meg, hogy a gázkart le lehessen szedni. A régi gázházamból elveszett a csavar, mivel tudnám pótolni?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
Üdv mindenkinek. Az lenne a kérdésem mivel lehetne trophy 250 es karburátort helyettesíteni. Nem bírom beállítani vagy füstöl mint állat vagy szegény a keverék. Minden lehetséges tiszításon illetve beállítási kisérleten túlvagyok. Azt hiszem az agyamra kezd menni. Aki tud kérem segitsen. Előre is köszönöm. minden jót mindenkinek.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írok-e, de egy égető problémával küzdök..
Van nekem egy kisTZ-m, amihez vettem egy utángyári gázházat. Abba való egy csavar, ami azt akadályozná meg, hogy a gázkart le lehessen szedni. A régi gázházamból elveszett a csavar, mivel tudnám pótolni?
Nem tudom jó helyre írok-e, de egy égető problémával küzdök..
Van nekem egy kisTZ-m, amihez vettem egy utángyári gázházat. Abba való egy csavar, ami azt akadályozná meg, hogy a gázkart le lehessen szedni. A régi gázházamból elveszett a csavar, mivel tudnám pótolni?
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm szépen a segítséget!
Kipróbálom és szerintem beüzemelem a betonkeverőt




-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem felesleges ekkora. (az gyakorlatilag a nagyMZ-t is meg tudná etetni) Szerintem ilyen RS125 szintű motorokon szokott olyan lenni, az meg ugye 2x annyit forog mint az ETZ...csoka írta:Nem tudom melyik topikba kellene írnom ezt a témát,de talán ide illik.
Vettem ma egy dellorto 28mm-es karburátort.
9000Ft-ért vettem,ez drágának számít?
Kis ETZ-re csinálok egy membrános hengert,ehhez akarom.Nem lesz ez nagy neki?
Lehet ehhez tömítéseket,fúvókákat kapni?
Egyébként szétszedtem,kitisztítottam,és meglepően tiszta,fényes,jó állapotú benne minden(nincs szét kulcsozva-csavarhúzózva).
Szóval most boldogság van(egyenlőre),remélem az is marad.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudom melyik topikba kellene írnom ezt a témát,de talán ide illik.
Vettem ma egy dellorto 28mm-es karburátort.
9000Ft-ért vettem,ez drágának számít?
Kis ETZ-re csinálok egy membrános hengert,ehhez akarom.Nem lesz ez nagy neki?
Lehet ehhez tömítéseket,fúvókákat kapni?
Egyébként szétszedtem,kitisztítottam,és meglepően tiszta,fényes,jó állapotú benne minden(nincs szét kulcsozva-csavarhúzózva).
Szóval most boldogság van(egyenlőre),remélem az is marad
.
Vettem ma egy dellorto 28mm-es karburátort.
9000Ft-ért vettem,ez drágának számít?
Kis ETZ-re csinálok egy membrános hengert,ehhez akarom.Nem lesz ez nagy neki?
Lehet ehhez tömítéseket,fúvókákat kapni?
Egyébként szétszedtem,kitisztítottam,és meglepően tiszta,fényes,jó állapotú benne minden(nincs szét kulcsozva-csavarhúzózva).
Szóval most boldogság van(egyenlőre),remélem az is marad

- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Üzemanyagellátás
Esetleg ha van rá lehetőség akkor használt homokkal vagy pedig gyönggyel meg kell szóratni(persze nem eszetlenül! )
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
élesre tört apró szemű murva1-2liter hozzá adni 2 liter ro-55 rozsdamarót,és 1-2óra folyamatos rázogatás(lustaság/idő hiány esetén malter keverőbe rögzítés,ebben az esetben nem mozdulhat meg a tartály,mert a festéket a malter keverő karistolja össze).Ez már bevált recept.
Re: Üzemanyagellátás
Üdv,11 éve nem volt benya a most szerzett ts-embe.Szerintetek hogyan mossam ki a tankot mert elég rozsdás?Valami jó módszer?Válaszokat előre is nagyon köszönöm..
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132 Itt olvastam 250-es karbi beállításról....ezek a beállítások 150-es etz-re is jók?
Inkább az úszó beállításra gondolok!
Köszi!
Üdv Pocok
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132 Itt olvastam 250-es karbi beállításról....ezek a beállítások 150-es etz-re is jók?
Inkább az úszó beállításra gondolok!
Köszi!
Üdv Pocok
- taluga
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2011.10.16. 16:05
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Leányfalu
Re: Üzemanyagellátás
Köszi szépen az infót. Akkor kénytelen leszek "drága" kulcsot csináltatni:)Troster írta:Én úgy tudom, hogy azok nem egységkulcsok voltak.Én is 4-5 körül tudok ilyen kulcsmegoldást.Tehát reális az ár, mármint elrugaszkodott ár, de felénk is annyiért gyártanak hozzá.taluga írta:Üdv Mindenkinek!
Ez az első megszólalásom itt a fórumon, és rögtön egy kérdéssel kezdek:)
TS 250/1-esemre végre sikerült egy régi zárható tanksapkát szerezni, mérőkupásat! De nincs kulcs. Kérdésem: ezeknek egységes volt a zára, és másik ilyen típusú tanksapkák kulcsa is nyitja? Az leegyszerűsítené a dolgot egy kulcsmásolás szintjére. A csináltatást egy helyen már megkérdeztem, de 5000-ért vállalták volna zár alapján. Egy kulcsért??!! De ha nem lesz más megoldás...
A válaszokat előre is köszönöm.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Én úgy tudom, hogy azok nem egységkulcsok voltak.Én is 4-5 körül tudok ilyen kulcsmegoldást.Tehát reális az ár, mármint elrugaszkodott ár, de felénk is annyiért gyártanak hozzá.taluga írta:Üdv Mindenkinek!
Ez az első megszólalásom itt a fórumon, és rögtön egy kérdéssel kezdek:)
TS 250/1-esemre végre sikerült egy régi zárható tanksapkát szerezni, mérőkupásat! De nincs kulcs. Kérdésem: ezeknek egységes volt a zára, és másik ilyen típusú tanksapkák kulcsa is nyitja? Az leegyszerűsítené a dolgot egy kulcsmásolás szintjére. A csináltatást egy helyen már megkérdeztem, de 5000-ért vállalták volna zár alapján. Egy kulcsért??!! De ha nem lesz más megoldás...
A válaszokat előre is köszönöm.
- taluga
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2011.10.16. 16:05
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Leányfalu
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Mindenkinek!
Ez az első megszólalásom itt a fórumon, és rögtön egy kérdéssel kezdek:)
TS 250/1-esemre végre sikerült egy régi zárható tanksapkát szerezni, mérőkupásat! De nincs kulcs. Kérdésem: ezeknek egységes volt a zára, és másik ilyen típusú tanksapkák kulcsa is nyitja? Az leegyszerűsítené a dolgot egy kulcsmásolás szintjére. A csináltatást egy helyen már megkérdeztem, de 5000-ért vállalták volna zár alapján. Egy kulcsért??!! De ha nem lesz más megoldás...
A válaszokat előre is köszönöm.
Ez az első megszólalásom itt a fórumon, és rögtön egy kérdéssel kezdek:)
TS 250/1-esemre végre sikerült egy régi zárható tanksapkát szerezni, mérőkupásat! De nincs kulcs. Kérdésem: ezeknek egységes volt a zára, és másik ilyen típusú tanksapkák kulcsa is nyitja? Az leegyszerűsítené a dolgot egy kulcsmásolás szintjére. A csináltatást egy helyen már megkérdeztem, de 5000-ért vállalták volna zár alapján. Egy kulcsért??!! De ha nem lesz más megoldás...
A válaszokat előre is köszönöm.
Re: Üzemanyagellátás
Helló, az etz 125-ös és a ts 125-ös gázbowdenje egyforma hosszú ?, az oldalon volt egy fájl erről de most nem találom
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Remélhetőleg nem kaját be majdnem 8 litertMrDok írta: És ez alatt a 20 km alatt kiitta a frissen tankolt mennyiséget..........


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
És ez alatt a 20 km alatt kiitta a frissen tankolt mennyiséget..........nova001155 írta:Múltnap jöttem hazafele előztem egy kocsisort és egyszer csak bumm a gép köpködött füstölt és alig ment csak kisgázzal kb félig még ment onnan már nem volt jó de még így is hazajöttem 20 km 90-100 as tempóval. Előtte tankoltam azt hittem kevés benne az olaj 1:70 re sikerült hogy megszorul de nem volt gond vele úgy nem éreztem.
Ma szétszedtem a karbit és elég érdekes látvány fogadott.
http://kepgep.hu/2012/04/10/main/DSC_0048.html
http://kepgep.hu/2012/04/10/main/DSC_0047.html
Tapasztalatot vonja le mindenki

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Múltnap jöttem hazafele előztem egy kocsisort és egyszer csak bumm a gép köpködött füstölt és alig ment csak kisgázzal kb félig még ment onnan már nem volt jó de még így is hazajöttem 20 km 90-100 as tempóval. Előtte tankoltam azt hittem kevés benne az olaj 1:70 re sikerült hogy megszorul de nem volt gond vele úgy nem éreztem.
Ma szétszedtem a karbit és elég érdekes látvány fogadott.
http://kepgep.hu/2012/04/10/main/DSC_0048.html
http://kepgep.hu/2012/04/10/main/DSC_0047.html
Tapasztalatot vonja le mindenki
Ma szétszedtem a karbit és elég érdekes látvány fogadott.
http://kepgep.hu/2012/04/10/main/DSC_0048.html
http://kepgep.hu/2012/04/10/main/DSC_0047.html
Tapasztalatot vonja le mindenki

Re: Üzemanyagellátás
Helló, az etz 125-ös és a ts 125-ös gázbowdenje egyforma hosszú ?, az oldalon volt egy fájl erről de most nem találom
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára smate 2012.04.11. 19:21-kor.
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Üzemanyagellátás
Üdv
Mivel a karbi forgott a szívótorokban így lecseréltem.
Kérdés:
Ért az valamit, hogy kivan bővítve(jó alaposan) polírozva a cső..?
Ami itthon volt amit felraktam az rövidebb cső kb 1,5 - 2cm rel.
Az akkor valami más típusé lenne?
Okoz valami javulást rosszabbodást?
Most frankó a karbi, nem mozog nem forog...
Mivel a karbi forgott a szívótorokban így lecseréltem.
Kérdés:
Ért az valamit, hogy kivan bővítve(jó alaposan) polírozva a cső..?
Ami itthon volt amit felraktam az rövidebb cső kb 1,5 - 2cm rel.
Az akkor valami más típusé lenne?
Okoz valami javulást rosszabbodást?

Most frankó a karbi, nem mozog nem forog...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Futármotorosbolt... mint kb minden ami egy kicsit is nem gagyi, mint a mofaker és társai...pempelli írta:Hol láttál OMG csapot ennyiért?
De ezt épp a mofában is lehet kapni eszerint:
http://shophunter.eu/hu/prod_det.php?pr ... _s51_olasz
Szóval ilyen, átlátszó vizeszsákos, szép kidolgozású.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Hol láttál OMG csapot ennyiért?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Benzincsap 3 hónapos ,ennyit a kisipar remekeiről.Alfa írta:Igen, ez tűszelep gond. Valami kosz van a kúpon, vagy ki van verődve, el van kopva. De a szivárgó benzincsap nem állapot.pempelli írta:Még egy kérdés,ha a benzincsapom kicsit átenged a karbinak attól még le kell zárnia ugye?
2-3 órát tartja magát aztán elkezd csöpögni az alján a túlfolyón.
Új benzincsap 1500 ft, de az már a fasza minőség (átlátszó ülepítős, szűrős, OMG van ráírva, nagyomn szép esztétikus, illik a motorhoz), új tűszelep kb 3-400, és jók az utángyártottak is, meg a boltban is lehet tesztelni.
Tűszelep tesztelés: belefújsz a fúvókának kinéző lyukon úgy h lefele nézel, ekkor átenged. Majd belefújsz úgy is hogy felfele nézel, ekkor nem szabad picit sem érezned hogy át tudsz fújni rajta.
Ez teljes karbinál is működik, de ha nem szereted a szádba csorgó benzin ízét, akkor nehezebb
Tűszelep van itthon ,kicserélem majd.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Igen, ez tűszelep gond. Valami kosz van a kúpon, vagy ki van verődve, el van kopva. De a szivárgó benzincsap nem állapot.pempelli írta:Még egy kérdés,ha a benzincsapom kicsit átenged a karbinak attól még le kell zárnia ugye?
2-3 órát tartja magát aztán elkezd csöpögni az alján a túlfolyón.
Új benzincsap 1500 ft, de az már a fasza minőség (átlátszó ülepítős, szűrős, OMG van ráírva, nagyomn szép esztétikus, illik a motorhoz), új tűszelep kb 3-400, és jók az utángyártottak is, meg a boltban is lehet tesztelni.
Tűszelep tesztelés: belefújsz a fúvókának kinéző lyukon úgy h lefele nézel, ekkor átenged. Majd belefújsz úgy is hogy felfele nézel, ekkor nem szabad picit sem érezned hogy át tudsz fújni rajta.
Ez teljes karbinál is működik, de ha nem szereted a szádba csorgó benzin ízét, akkor nehezebb

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Még egy kérdés,ha a benzincsapom kicsit átenged a karbinak attól még le kell zárnia ugye?
2-3 órát tartja magát aztán elkezd csöpögni az alján a túlfolyón.
2-3 órát tartja magát aztán elkezd csöpögni az alján a túlfolyón.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Na úgy néz ki a szívató gumi volt a ludas,most szép 900-1000-es alapjáratot lehet állítani a paripának.
Bár picit még füstöl de szerintem alapjáraton pörgetve mindegyik,kipróbálni nem tudtam esik ez a fránya eső.
Bár picit még füstöl de szerintem alapjáraton pörgetve mindegyik,kipróbálni nem tudtam esik ez a fránya eső.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
de még mennyire! sőt, be is fullad tőle... próbáld a szelepüléket jól kitakarítani,egy új gumi is lehet jó, az utángyártott kb3 percig, delegalább tudni fogod mi a bajpempelli írta:Benzinszint jó 14-15 mm.gabsic írta:Benzinszint jó?
ha igen, akkor a szivató lehet a ludas, mivel a tűnek a legdúsabb álástól kéne egyel visszább lennie kiindulási alapként.
Szerintem szedd le, nézd át (tűszelep, benzinszínt, stb), állítsd be, és utána kísérletezz tovább.
Ha szívató nem zár rendesen okozhat olyat hogy nem reagál a állító csavarokra?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Benzinszint jó 14-15 mm.gabsic írta:Benzinszint jó?
ha igen, akkor a szivató lehet a ludas, mivel a tűnek a legdúsabb álástól kéne egyel visszább lennie kiindulási alapként.
Szerintem szedd le, nézd át (tűszelep, benzinszínt, stb), állítsd be, és utána kísérletezz tovább.
Ha szívató nem zár rendesen okozhat olyat hogy nem reagál a állító csavarokra?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Benzinszint jó?
ha igen, akkor a szivató lehet a ludas, mivel a tűnek a legdúsabb álástól kéne egyel visszább lennie kiindulási alapként.
Szerintem szedd le, nézd át (tűszelep, benzinszínt, stb), állítsd be, és utána kísérletezz tovább.
ha igen, akkor a szivató lehet a ludas, mivel a tűnek a legdúsabb álástól kéne egyel visszább lennie kiindulási alapként.
Szerintem szedd le, nézd át (tűszelep, benzinszínt, stb), állítsd be, és utána kísérletezz tovább.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudom mennyire számít hogy nem sima a szivató gumi alja hanem már be van állva kicsi karika látszik rajta.
Ezt a sima karbiból raktam át mert nem volt a csatoshoz.elvileg egyforma nem?
Ezt a sima karbiból raktam át mert nem volt a csatoshoz.elvileg egyforma nem?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Pontosabban mit még nem ismerem ezt a karbit,nem csörög azt már észrevettem.Alfa írta:Nézd meg a szívatót és az alapjárati rendszertpempelli írta:Srácok.
Segítségre lenne szükségem.
Felraktam ma a csatos karbit 250-es ETZ-re,füstöl vele mint az állat,tűt már az utolsó előtti állásba tettem szóval majdnem leg lent van.
135-ös fúvóka van benne,5 perc szórakozás után beköpte a gyertyát,(korom fekete pedig fullszint olaj van benne)a két állító csavarra szinte nem is reagál ,ki sem pörög,hirtelen gázra fullad.
Ötleteket várok.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nézd meg a szívatót és az alapjárati rendszertpempelli írta:Srácok.
Segítségre lenne szükségem.
Felraktam ma a csatos karbit 250-es ETZ-re,füstöl vele mint az állat,tűt már az utolsó előtti állásba tettem szóval majdnem leg lent van.
135-ös fúvóka van benne,5 perc szórakozás után beköpte a gyertyát,(korom fekete pedig fullszint olaj van benne)a két állító csavarra szinte nem is reagál ,ki sem pörög,hirtelen gázra fullad.
Ötleteket várok.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Srácok.
Segítségre lenne szükségem.
Felraktam ma a csatos karbit 250-es ETZ-re,füstöl vele mint az állat,tűt már az utolsó előtti állásba tettem szóval majdnem leg lent van.
135-ös fúvóka van benne,5 perc szórakozás után beköpte a gyertyát,(korom fekete pedig fullszint olaj van benne)a két állító csavarra szinte nem is reagál ,ki sem pörög,hirtelen gázra fullad.
Ötleteket várok.
Segítségre lenne szükségem.
Felraktam ma a csatos karbit 250-es ETZ-re,füstöl vele mint az állat,tűt már az utolsó előtti állásba tettem szóval majdnem leg lent van.
135-ös fúvóka van benne,5 perc szórakozás után beköpte a gyertyát,(korom fekete pedig fullszint olaj van benne)a két állító csavarra szinte nem is reagál ,ki sem pörög,hirtelen gázra fullad.
Ötleteket várok.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
kiszsebi írta: 2. lépés: olvass vissza.
4. lépés: kezdd el módszeresen az átvizsgálást: ...
3. lépés: Írd le pontosan mi a problémád. Utána újraindul-e? Alapjáraton hogy működik? Akkor fel lehet-e pörgetni? Hogyan hörög le pontosan? (rángat, nem veszi a gázt, vagy csak simán leáll) Világítás nélkül változik-e a dolog?
Távolból amúgy se egyszerű szerelni, hát még úgy, hogy azt se tudjuk mi a baj pontosan....

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
"Ne feledje senki, hogy a szerelés, főleg egy idősebb masináé, TÜRELEMJÁTÉK, megfontoltan, kapkodás nélkül szabad csak végeznikiszsebi írta:aztán majd jönnek az olyanok, hogy mert "kistézé", meg ilyesmik...KILL3R etz írta:Én tudom mi a baja!
Elromlott....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Egyébként ilyen jellegű hibákkal tele van a fórum. Kicsit vissza kéne olvasni, én is innen tanultam meg szerelni, mert hát ugye kőműves volnék![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1. lépés: döntsd el, hogy értesz-e a motorok működéséhez, van-e kedved szerelgetni. Ha nem, vidd el szerelőhöz.
Ha van, akkor:
2. lépés: olvass vissza.
4. lépés: kezdd el módszeresen az átvizsgálást: tanksapka, benzincsap, karburátor, gyújtás (gyertya, kábelek, gyújtás jeladó (ami ugye elég gyakran a megszakító)), levegőszűrő, kipufogó.
5. lépés: hárítsd el a hibá(ka)t, mert rendszerint több is van.
és eztán élvezd a motorozást.
Ne feledje senki, hogy a szerelés, főleg egy idősebb masináé, TÜRELEMJÁTÉK, megfontoltan, kapkodás nélkül szabad csak végezni

Akárcsak bontott kisméretű téglával falazni



- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
aztán majd jönnek az olyanok, hogy mert "kistézé", meg ilyesmik...KILL3R etz írta:Én tudom mi a baja!
Elromlott....![]()









Egyébként ilyen jellegű hibákkal tele van a fórum. Kicsit vissza kéne olvasni, én is innen tanultam meg szerelni, mert hát ugye kőműves volnék

](./images/smilies/eusa_wall.gif)



1. lépés: döntsd el, hogy értesz-e a motorok működéséhez, van-e kedved szerelgetni. Ha nem, vidd el szerelőhöz.
Ha van, akkor:
2. lépés: olvass vissza.
4. lépés: kezdd el módszeresen az átvizsgálást: tanksapka, benzincsap, karburátor, gyújtás (gyertya, kábelek, gyújtás jeladó (ami ugye elég gyakran a megszakító)), levegőszűrő, kipufogó.
5. lépés: hárítsd el a hibá(ka)t, mert rendszerint több is van.
és eztán élvezd a motorozást.
Ne feledje senki, hogy a szerelés, főleg egy idősebb masináé, TÜRELEMJÁTÉK, megfontoltan, kapkodás nélkül szabad csak végezni

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Én tudom mi a baja!
Elromlott....

Elromlott....


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nagyobb csavar az alapjárat, a kis csavar pedig a nagycsavar által engedett levegőhöz milyen arányban menjen benzin. (tehát a kis csavar nem analóg a hagyományos karbi levegőcsavarjával!)pempelli írta: Nagyobb csavarral állítod az alapjáratot kisebbel a levegőt?
Körülbelül milyen beállításokkal próbálkozzak.
Én kb a gyárilag előírt értékre szoktam állítani a kicsit, aztán a nagyal egy alacsony (800-900 körüli) alapjáratot meghagyni.
Elindulok, melegre járatom, és aztán kis lépésekben elkezdem állítani a kis csavart. megyek egy kicsit, majd újabb állítás. Nálam 1/8-ad fordulat is érezhető változást produkál. (elsősorban a gázelvételkor jelentkező rángatási jelenségeknél)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Nagyobb csavarral állítod az alapjáratot kisebbel a levegőt?gabsic írta:Szerintem tökmindegy a könyv mit ír. (az a gyári új beállításkor jó volt, de azóta már 876 különböző alkatrész 978434féleképpen kopott)pempelli írta:Csatos karbi fő fúvóka mérete 135 vagy 130?
Könyve 130-at ír.
Amelyikkel jobban viselkedik a motor, azt rakd bele.
(egyébként 130 a gyári)
Nekem 135 van benne, azzal jobban muzsikál.
Körülbelül milyen beállításokkal próbálkozzak.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Na kb 600 km-re van adatom mióta elhoztam Bambitól a módosított vezérlésű gépet. Ezalatt mindig teletankoltam, és minden benzinszámlát eltettem, ráírva a km állást.
Szinte mindig (90%) utassal és fejidommal használom, felcuccolva. Az adatokban benne van egy Bp-Szeged-Bp táv, egy biatorbágyi túra, egy Üllő-Gyömrő-Bp, és néhány más kisebb kiruccanás. Tehát teljesen vegyes, kb 30-40 km autópálya, jó sok város, és jó sok országút.
Nem tudom mit csinált vele Bambi pontosan, de a motor képességei erősen javultak. Sokkal jobban pörög, és fent erős is lett, a gázreakcó közvetlenebb. A kémény vége már sose nedves, előtte voltak ilyen problémáim. Alacsony fordulaton megmararadt a nyomaték.
Városban 60 körül, országúton 100 magasságában közlekedek, Szegedről felfele jövet a teljes ellenszélben is általában 90 felett, de 85 alá csak akkor mentem ha erre vonatkozó tábla volt. Gyorsításoknál nem tökölök, meghúzom neki, most hogy szeret pörögni, ennek már értelme is van. A fogyasztás pontosan 5l/100 km-re jött ki, 30N2-5 karbival. Szerintem ez jó, régen 4,5 körül volt, de tizedennyire se ment jól. Ajánlom mindenkinek ezt a kis átalakítást, közepes pénzért jó dolgot lehet kapni a Mesternél.
Szinte mindig (90%) utassal és fejidommal használom, felcuccolva. Az adatokban benne van egy Bp-Szeged-Bp táv, egy biatorbágyi túra, egy Üllő-Gyömrő-Bp, és néhány más kisebb kiruccanás. Tehát teljesen vegyes, kb 30-40 km autópálya, jó sok város, és jó sok országút.
Nem tudom mit csinált vele Bambi pontosan, de a motor képességei erősen javultak. Sokkal jobban pörög, és fent erős is lett, a gázreakcó közvetlenebb. A kémény vége már sose nedves, előtte voltak ilyen problémáim. Alacsony fordulaton megmararadt a nyomaték.
Városban 60 körül, országúton 100 magasságában közlekedek, Szegedről felfele jövet a teljes ellenszélben is általában 90 felett, de 85 alá csak akkor mentem ha erre vonatkozó tábla volt. Gyorsításoknál nem tökölök, meghúzom neki, most hogy szeret pörögni, ennek már értelme is van. A fogyasztás pontosan 5l/100 km-re jött ki, 30N2-5 karbival. Szerintem ez jó, régen 4,5 körül volt, de tizedennyire se ment jól. Ajánlom mindenkinek ezt a kis átalakítást, közepes pénzért jó dolgot lehet kapni a Mesternél.

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem tökmindegy a könyv mit ír. (az a gyári új beállításkor jó volt, de azóta már 876 különböző alkatrész 978434féleképpen kopott)pempelli írta:Csatos karbi fő fúvóka mérete 135 vagy 130?
Könyve 130-at ír.
Amelyikkel jobban viselkedik a motor, azt rakd bele.
(egyébként 130 a gyári)
Nekem 135 van benne, azzal jobban muzsikál.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
okhell írta:Küldés folyamatban, de ez a szél miatt hol van net hol nincs. Majd jelezd priviben ha megkaptad. Lehet persze hogy ma nem ér oda...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég