Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Baxxa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.22. 10:31
MZ-d típusa: mz es 125 Trophy

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Baxxa »

Pár kép a fesszabiról...

Kép


Kép


Kép
Avatar
Baxxa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.22. 10:31
MZ-d típusa: mz es 125 Trophy

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Baxxa »

Hali mindenkinek!
most regisztráltam, és már lenne is egy kérdésem, mz trophy es125-öst kaptam igen hiányossan, amit most építgetek. Már lassan megvan minden, és most vettem bele 3900.- ért egy elektronikus 6v feszültségszabályzót, a netről a bekötést is megcsináltam, a fórumba olvastam hogy ha elekrtonikus fesszabit használok a dinamóról az ellenálást le kell venni, megtettem, és működött is, csak amikor leállítottam, elsőre kiverte a negatív biztit, a 2 alaklomra pedig felrobbant a feszabályzóban egy (fekete kütyű). nem értem mi lehet a baj? A bekötés: B+ (akku pozitív pórusra), D+(piros/zöld)., 61 (visszajelző lámpa), DF (kék /zöld) D- (test) remélem nem szúrtam el valamit?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

0,3 az érték, a tűrés: +0,1 -0
nyilván nagyobb hézaggal kisebb a zárásszög, kis fordulaton kevésbé melegszik a trafó, nagy fordulaton viszont gyengébb lehet a szikra
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Minden lényeges, a gyári adat 0.35 mm. (ha jól tudom :) )
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ma összeraktam a gépet azzal a nemtudom miféle megszakítóval amire nem mondott senki semmit, hogy mennyire lehet eredeti. De a megszakítóhézagot valamiért úgy emlékeztem 0,3mm kell állítani ezzel nagy marhaságot csináltam? Lehet 0,4 a nyerő? Vagy ez annyira nem is lényeges hogy 0,3 vagy 0,4?
Majdnem a kezdetek óta figyelem itt az oldalon a dolgokat de kezdenek a jó adatok összekavarodni a fejemben. #-o
cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cater20 »

1,Elkezded forgatni a főtengelyt a 13-14-es kulccsal a végén és közben figyeled a megszakítót(most még más nem érdekel)amikor a legnagyobbat nyit ott beállítod a 0,4-es hézagot.
2,Most feltekered a főtengelyt a felső holtpontra,majd az óramutató járásával ellentétesen beállítod a 3 millimétert a holtpont előtt,most rárakod az izzót a blokkra a másik végét a kondira,gyújtást ráadod,most kezdheted el mozgatni az alaplapot,ahol kigyullad vagy elalszik az izzód ott meghúzod és kész is.[/quote]

Ezt én mind megértem. Én úgy szoktam nézni, hogy ráteszem a gyertyát a hengerfejre pipástól ráadom a gyertyát és ha lassan forgatom akkor látom hol löki a szikrát. Fel is fedeztem nála, hogy olyan 2-3 mm között van az alaplap teljes elfordításával ütközésig. (0.4 mm megxa hézaggal) Viszont nem tudom már tovább elfordítani. Mai nap szétszedtem az egész forgó álló részt, nem láttam rajta deformációt sehol. Aztán megfogtam és a megsza bütykén reszeltem egy picit flexxel hogy ahol belemegy a dinamóba tudjak egy picit elfordítani rajta. Így kaptam 3.5 mm-ert az alaplap közép állásán :) Tudom nem egy jó megoldás de pöccös a gép remélem így marad.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gabsic írta:
Andrá$ írta:köszi aválaszt
Gerjesztés? :roll: Ezt már nem értem :roll: :oops: azt hol mérjem vagy hogyan? multiméterrel tudom? mennyinek kell lennie? vagy igazából az mi?
IGen, multiméterrel.
A menetrend:
álló motor
gyújtást ráadod
dinamó DF pontján megméred a feszültséget. kb akkufesznek kell lennie.
Ha ez ok, akkor átváltasz ampermérésre, lehúzod a DF-ről a kábelt, és bekötöd a multimétert. Ha folyik áram akkor jó ez is.

Első körben ezt nézném meg.
Írd meg hány voltot meg hány ampert mértél.
Oké köszönöm azt hiszem értem is :) holnap megmérem és leírom
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:köszi aválaszt
Gerjesztés? :roll: Ezt már nem értem :roll: :oops: azt hol mérjem vagy hogyan? multiméterrel tudom? mennyinek kell lennie? vagy igazából az mi?
IGen, multiméterrel.
A menetrend:
álló motor
gyújtást ráadod
dinamó DF pontján megméred a feszültséget. kb akkufesznek kell lennie.
Ha ez ok, akkor átváltasz ampermérésre, lehúzod a DF-ről a kábelt, és bekötöd a multimétert. Ha folyik áram akkor jó ez is.

Első körben ezt nézném meg.
Írd meg hány voltot meg hány ampert mértél.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

köszi aválaszt
Gerjesztés? :roll: Ezt már nem értem :roll: :oops: azt hol mérjem vagy hogyan? multiméterrel tudom? mennyinek kell lennie? vagy igazából az mi?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:Sziasztok,
A segítségetekre lenne szükségem már tanácstalan vagyok :( :roll:
a 150-s TS-el van gond,Úgy kezdődött hogy néha néha megállt lehörgöt mintha vmi kosz lenne a karbiba de kis idő után újra indult ment ezt elég sokszor csinálta de hazaértem aztán hazafele egyszercsak néha majd folyamatosan égett a töltés visszajelző lámpa hogy semmi töltés nincs, nekiálltam megnézni lámpába nincs lecsúszva vezeték,de a fesszabályzóba mint ahogy lentebb írtam összeégett a 2 érintkező lehet hogy azért mert kicsit nagyobb volt a töltés néha 8V körül is, volt másik 2 fesszab megcsináltam kicseréltem betettem állítgattam másikkal is semmi egy napom ment rá kb :? , semmire nem reagált ha kézzel összenyomtam az érintkezőt ugye kialudt a lámpa de semmit nem töltött az akksin 5,99-6V volt mindig,Hát fogtam magam működő és jó 125-ösből aminek tökéletes a töltése kiszedtem a fesszabot és betettem a helyére, hát ezzel is ugyanez nem csinált semmit a lámpa is éget és semmi töltés, :roll: levettem a gyújtás felöli deknit akkor láttam hogy a szabályzó ellenálás tekercs azt hiszem így hívják eléget fekete votl és az egyik száll elégett, :roll: ma vettem újat beszereltem, mondom most biztos jó lett, elindíttom semmi :shock: :roll: fesszabon állítok semmi ugyanez nem tölt semmit a lámpa se alszik ki :S
Megpróbáltam betolni az 5. állásba ugye az akksi nélküli indítás hogy a dinamóról megy közvetlen és nem indult el :roll: most lehet hogy a kapcsolóba nincs bekötve az állás (irányjlező sincs rajta),gyujtásion meg simán indul gondolom az akksi miatt, alul a dinamón nincs szakadás veztékek jókl szénkefék is jónak tűnnek nekiérnek a forgórésznek,Lámpával megnéztük nincs elszakadva egyik vezeték se úgy tűnik. :roll: Alul a dinamónál rámértünk a vezetékre olyan 3V körül jön le ( ugyanennyi van kb a jó motoron is ) de visszamérve ugyanazon a vezetéken fönt a fesszabnál ott már nincs ennyi talán 1 V körül vagy annyi se. :roll:
Már fogalmam sincs mi lehet a gond :( Ha valakinek van ötlete vagy volt már ilyen és segítene azt megköszönném,
Elnézést a kisregényért csak leírtam hogy mivel próbálkoztunk és mi a gond előre is bocsi :oops:
És gerjesztés van? Mérted? De még ha feszültség van is a DF-en a dinamónál, mérj szerintem egy gerjesztőáramot, lehet az állórészben szakadás pl.... Ha nincs gerjesztés, nincs töltés sem...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

A 125-ös Etz-m előgyújtásán nem lehet állítani. Most néztem meg hogy hol van és kiderült hogy 0,5mm az előgyújtása. Hiába fordítom az alaplapot nem változik az előgyújtás. Próbáltam mind a két irányba de semmi.
A motor "jól" megy. Ha a gyári értékre lenne beállítva akkor menne jobban is?

Miért nem tudok az előgyújtáson állítani?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,
A segítségetekre lenne szükségem már tanácstalan vagyok :( :roll:
a 150-s TS-el van gond,Úgy kezdődött hogy néha néha megállt lehörgöt mintha vmi kosz lenne a karbiba de kis idő után újra indult ment ezt elég sokszor csinálta de hazaértem aztán hazafele egyszercsak néha majd folyamatosan égett a töltés visszajelző lámpa hogy semmi töltés nincs, nekiálltam megnézni lámpába nincs lecsúszva vezeték,de a fesszabályzóba mint ahogy lentebb írtam összeégett a 2 érintkező lehet hogy azért mert kicsit nagyobb volt a töltés néha 8V körül is, volt másik 2 fesszab megcsináltam kicseréltem betettem állítgattam másikkal is semmi egy napom ment rá kb :? , semmire nem reagált ha kézzel összenyomtam az érintkezőt ugye kialudt a lámpa de semmit nem töltött az akksin 5,99-6V volt mindig,Hát fogtam magam működő és jó 125-ösből aminek tökéletes a töltése kiszedtem a fesszabot és betettem a helyére, hát ezzel is ugyanez nem csinált semmit a lámpa is éget és semmi töltés, :roll: levettem a gyújtás felöli deknit akkor láttam hogy a szabályzó ellenálás tekercs azt hiszem így hívják eléget fekete votl és az egyik száll elégett, :roll: ma vettem újat beszereltem, mondom most biztos jó lett, elindíttom semmi :shock: :roll: fesszabon állítok semmi ugyanez nem tölt semmit a lámpa se alszik ki :S
Megpróbáltam betolni az 5. állásba ugye az akksi nélküli indítás hogy a dinamóról megy közvetlen és nem indult el :roll: most lehet hogy a kapcsolóba nincs bekötve az állás (irányjlező sincs rajta),gyujtásion meg simán indul gondolom az akksi miatt, alul a dinamón nincs szakadás veztékek jókl szénkefék is jónak tűnnek nekiérnek a forgórésznek,Lámpával megnéztük nincs elszakadva egyik vezeték se úgy tűnik. :roll: Alul a dinamónál rámértünk a vezetékre olyan 3V körül jön le ( ugyanennyi van kb a jó motoron is ) de visszamérve ugyanazon a vezetéken fönt a fesszabnál ott már nincs ennyi talán 1 V körül vagy annyi se. :roll:
Már fogalmam sincs mi lehet a gond :( Ha valakinek van ötlete vagy volt már ilyen és segítene azt megköszönném,
Elnézést a kisregényért csak leírtam hogy mivel próbálkoztunk és mi a gond előre is bocsi :oops:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tigris »

Perec írta:Gondolom kihámoztad a linkből, hogy
Zselés Akkumulátor 12V 18Ah Méretek:181 x 167 x 76 mm saruk nélkül Súly: 5,3 Kg
kitölti a teret rendesen :), söt a 167 egy kissé túlméretes, de belefér :twisted:
Érdekes ez a méret, mert a 7Ah-s 151-es akku is túlméretes kissé...
Szóval a lapra 140-145x75-öt mondanék inkább.
No de mióta van neked 250-es?
Köszönöm szépen!

A versenygépbe kell :wink:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szerintem üzemanyag-ellátással lesznek a bajok. 2 hete van a hiba, pont amióta meleg van. A hőmérséklet változás pedig sokmindenbe beleszól. Melegben érdemes kevesebb benzint adni neki.
Nálad valószínűleg túl sokat kap "alul". Vagyis kell egy kisebb alapjárati (az is lehet h kopott már), tűt tedd lejjebb, vagy játsz a levegő csavarral.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok.

250es ETZ(eddig semmi gondja nemvolt) alacsony fordulaton nagyobb gázra horkol. 3000 után húz rendesen ahogy szokott. 2 hete kezdte el ezt csinálni, kitisztítottam a porlasztót, beállítottam gyújtást, új levegőszűrőt kapott, új gyertyát, kompresszió is tökéletes, elméletileg nem szív mellé levegőt és valamiért nem húz ahogy eddig. 1500-2000tól már rendesen húzott. valakinek valami ötlete esetleg? Lehet a megszakítóhézagot kellene kisebbre venni?

Köszönöm

Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

[/quote]És ha nagyobb a hézag az okozhat durrogást a kipuffban, és nem indulást?[/quote]

1,Elkezded forgatni a főtengelyt a 13-14-es kulccsal a végén és közben figyeled a megszakítót(most még más nem érdekel)amikor a legnagyobbat nyit ott beállítod a 0,4-es hézagot.
2,Most feltekered a főtengelyt a felső holtpontra,majd az óramutató járásával ellentétesen beállítod a 3 millimétert a holtpont előtt,most rárakod az izzót a blokkra a másik végét a kondira,gyújtást ráadod,most kezdheted el mozgatni az alaplapot,ahol kigyullad vagy elalszik az izzód ott meghúzod és kész is.
cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cater20 »

Troster írta:
cater20 írta:De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?
igen
Mármint arra gondolsz, hogy ott ahol már nem nyit tovább a megxa és nem is megy összébb. Itt ha beállítom, akkor a kis lába alpból nem éri a bütyköt, és így késik is az előgyújtás mert többet kell fordítani az alaplapon hogy odaérjen a nyitáshoz. Na és ez az amit nem lehet már tovább mozgatni :S[/quote]

És ha nagyobb a hézag az okozhat durrogást a kipuffban, és nem indulást?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

cater20 írta:De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?
igen[/quote]
Mármint arra gondolsz, hogy ott ahol már nem nyit tovább a megxa és nem is megy összébb. Itt ha beállítom, akkor a kis lába alpból nem éri a bütyköt, és így késik is az előgyújtás mert többet kell fordítani az alaplapon hogy odaérjen a nyitáshoz. Na és ez az amit nem lehet már tovább mozgatni :S[/quote]

Nekem is ugyan ez volt a gondom.Egy bütyök csere megoldotta a gondot.
cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cater20 »

De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?[/quote]
igen[/quote]
Mármint arra gondolsz, hogy ott ahol már nem nyit tovább a megxa és nem is megy összébb. Itt ha beállítom, akkor a kis lába alpból nem éri a bütyköt, és így késik is az előgyújtás mert többet kell fordítani az alaplapon hogy odaérjen a nyitáshoz. Na és ez az amit nem lehet már tovább mozgatni :S
cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cater20 »

pempelli írta:
cater20 írta:Azzal kezdtem, hogy beállítottam a 0.4et, viszont az alaplapot ha teljesen elforgatom akkor sem kapok 3 mm előgyújtást.
De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?
igen
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

cater20 írta:Azzal kezdtem, hogy beállítottam a 0.4et, viszont az alaplapot ha teljesen elforgatom akkor sem kapok 3 mm előgyújtást.
De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Szia!
Én is így jártam a 250-es ETZ-vel. Egyik nap délután még simán beindult, másnap délelőtt meg már
csak durrogott és a kipufogóból láng csapott ki. Kicseréltem a gyertyát és utána rendbe jött.
András
cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cater20 »

Azzal kezdtem, hogy beállítottam a 0.4et, viszont az alaplapot ha teljesen elforgatom akkor sem kapok 3 mm előgyújtást.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

cater20 írta:Üdv! Olyan gondom van Mz ts 250/1-es gépemmel, hogy ha rugom nem indul be és általában, a kipufogóban durran egy hatalmasat. Általában amikor már leveszem a lábam a berugókarról akkor durran. Előgyújtást már százszor megnéztem felső holtpont előtt 3mm-el. Néztem másik trafót, gyertyát, sőt új megszakítót is vettem bele. Szikra van nála, amit észrevettem, hogy nehéz volt belőni a gyújtást mert 0.4es hézaggal be se lehet állítani mert nem fordul annyit az alaplap ezt szintén rejtély mi okozhatja, olyan 0.7 0.8as lehet a hézag most nála. Esetleg kompresszió hiány okozhatja? (néha ha jó napom van beindul de nem jár sokáig) Segítségeteket köszönöm előre is!

Megkerested hol emel a legnagyobbat a megszakító,itt beállítottad a 0,4-es hézagot? utána dugó a felső holtpont elé 3mm-rel és itt állítottad az előgyújtást izzóval?
cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cater20 »

Üdv! Olyan gondom van Mz ts 250/1-es gépemmel, hogy ha rugom nem indul be és általában, a kipufogóban durran egy hatalmasat. Általában amikor már leveszem a lábam a berugókarról akkor durran. Előgyújtást már százszor megnéztem felső holtpont előtt 3mm-el. Néztem másik trafót, gyertyát, sőt új megszakítót is vettem bele. Szikra van nála, amit észrevettem, hogy nehéz volt belőni a gyújtást mert 0.4es hézaggal be se lehet állítani mert nem fordul annyit az alaplap ezt szintén rejtély mi okozhatja, olyan 0.7 0.8as lehet a hézag most nála. Esetleg kompresszió hiány okozhatja? (néha ha jó napom van beindul de nem jár sokáig) Segítségeteket köszönöm előre is!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Troster írta:
hell írta:Áhá azt a bizonyos legendásat irtad le amiről rég olvastam és azóta se láttam sehol (lyukas üllős). Szerintem az csak egy nagy álom marad nekem mert egyszerűen nem találok sehol...
Én tavaly vettem 3 db-ot börzéről, új állapotban.. :D
Örülök neki, a közvetlen közelben itt nincs börze vagyis én nem tudok róla! Messzire meg egy megszakítóért eddig nem akartam menni. Eladó ha van köztük akkor vevőjelölt lennék rá... :)
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

hell írta:Áhá azt a bizonyos legendásat irtad le amiről rég olvastam és azóta se láttam sehol (lyukas üllős). Szerintem az csak egy nagy álom marad nekem mert egyszerűen nem találok sehol...
Én tavaly vettem 3 db-ot börzéről, új állapotban.. :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Mennyire eredeti az olyan megszakító aminek a csomagolásán az szerepel "PlitzFahrzeugelektrik GmbH Flöha Satz 1145 Made in Germany" és egy embléma ami egy kör benne villám és beleírva félig meddig, hogy PLITZ? Az eladó azt mondta ez még eredeti, de én nem vettem komolyra.
dexter
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.03.03. 12:58
MZ-d típusa: mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dexter »

üdv es 250 tophym van bekel kábelezni az egészt de nincs rajzom valaki tudna segíteni egy részletes bekötési ábrával ???
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Én már nem emlékszem rá sajnos régebben volt róla képem talán 500Ft-ért vettem, de ugyanúgy nézett ki mint a másik emlékeim szerint :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Áhá azt a bizonyos legendásat irtad le amiről rég olvastam és azóta se láttam sehol (lyukas üllős). Szerintem az csak egy nagy álom marad nekem mert egyszerűen nem találok sehol...
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

Ez elég eredetinek néz ki, de én már nem hiszek benne... 8)

http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinal ... ek-67/128/
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

Bakelit része sárgás volt.Volt a lyukas üllős(beégés ellen), annak a kalapácsa is jó kemény volt (téglavörös szerű) az magyar gyártmány, az is 10000km-ig tuti biztos.Olyat még árulnak börzén!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Milyen márkájú vagy valamit meg lehet tudni kicsi bővebben róla? Mifelénk egy normális semmit nem lehet már kapni.

Durkáltam itthon a régi holmik között és találtam egy barkasz alaplapot komplettem, remélhetőleg működik. De ez csak használt és nem tudom mennyire megbízható még. Első ránézésre nem tűnik olyan agyonhasználtnak. Valakinek esetleg valami képe lenne az eredetiről?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

hell írta:Idei első kis köröm a gépel hibátlan lett(talán 50km)! Hangja mint a négyütemű gépeké, 4000 felett mintha néha kihagyna a gyujtás 100 max. végsebesség (hátszélben 110-115 de akkor már szétesés határán 20 fogaskerékkel). Gondoltam viszarakom a sub-ee féle csodát megszakítóhoz kalibráltat :) (tavaly szétment majd megjavította majd 60km után ismét cserben hagyott most kicseréltem benne a tranzisztort ST-re meg se mukkan a cucc szerintem kuka is az egész nem valami megbízható az enyémben de majd még beszélek vele... Bár a szikra vele brutál! :) ) A megszakítóm ezen bütykölések után megmakkant úgy hogy ráadtam a gyujtás és füst szikra minden volt ilyet se láttam még. Így kuka lett. Ez az elektronikája a sirba visz míndig szívok vele. Eladásán a gépnek ilyenkor mindíg elgondokozok. :(
Lenne pár kérdésem is így ezekután.
Megszakítót honnan lehet szerezni valami atom jófélét? Ki mit használ ami bevált és hol szerzi be? Ha valakinek van elfekvőben valami jó és új az kérem jelezze! Icet, doduko, meg textil bakelit (régi szakik erre esküsznek) meg stb. én elvesztettem a fonalat ezek közül melyik a jó. Remélem valaki megmondja és segít a beszerzésben.
Vagy ha van gyári jeladós vagy akármien(trabant) gyári ami etz 250 jó és nem kell sokat kinlódni az összerakásával az is érdekel kérem jelezze akinek van elfekvőben, csak végre legyen megbízható ez a gyujtás rész!
Természetesen haverom gyertya gondja amit ezelőtt kérdeztem is fennál még így arra is ha valaki tudd valami megoldást kérem szoljon.
Előre is köszönöm a segítségeket!
Én motoros boltba kaptam gyári bontatlan megszakítót, nem volt belőle sok :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Idei első kis köröm a gépel hibátlan lett(talán 50km)! Hangja mint a négyütemű gépeké, 4000 felett mintha néha kihagyna a gyujtás 100 max. végsebesség (hátszélben 110-115 de akkor már szétesés határán 20 fogaskerékkel). Gondoltam viszarakom a sub-ee féle csodát megszakítóhoz kalibráltat :) (tavaly szétment majd megjavította majd 60km után ismét cserben hagyott most kicseréltem benne a tranzisztort ST-re meg se mukkan a cucc szerintem kuka is az egész nem valami megbízható az enyémben de majd még beszélek vele... Bár a szikra vele brutál! :) ) A megszakítóm ezen bütykölések után megmakkant úgy hogy ráadtam a gyujtás és füst szikra minden volt ilyet se láttam még. Így kuka lett. Ez az elektronikája a sirba visz míndig szívok vele. Eladásán a gépnek ilyenkor mindíg elgondokozok. :(
Lenne pár kérdésem is így ezekután.
Megszakítót honnan lehet szerezni valami atom jófélét? Ki mit használ ami bevált és hol szerzi be? Ha valakinek van elfekvőben valami jó és új az kérem jelezze! Icet, doduko, meg textil bakelit (régi szakik erre esküsznek) meg stb. én elvesztettem a fonalat ezek közül melyik a jó. Remélem valaki megmondja és segít a beszerzésben.
Vagy ha van gyári jeladós vagy akármien(trabant) gyári ami etz 250 jó és nem kell sokat kinlódni az összerakásával az is érdekel kérem jelezze akinek van elfekvőben, csak végre legyen megbízható ez a gyujtás rész!
Természetesen haverom gyertya gondja amit ezelőtt kérdeztem is fennál még így arra is ha valaki tudd valami megoldást kérem szoljon.
Előre is köszönöm a segítségeket!
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Gondolom kihámoztad a linkből, hogy
Zselés Akkumulátor 12V 18Ah Méretek:181 x 167 x 76 mm saruk nélkül Súly: 5,3 Kg
kitölti a teret rendesen :), söt a 167 egy kissé túlméretes, de belefér :twisted:
Érdekes ez a méret, mert a 7Ah-s 151-es akku is túlméretes kissé...
Szóval a lapra 140-145x75-öt mondanék inkább.
No de mióta van neked 250-es?
tigris írta:Bocs, nem volt egyértelmű a kérdésem.
Az akkumulátor maximális alapterületére vagyok kíváncsi milliméterben :D
Azért köszönöm a minden részletre kiterjedő választ :wink:
Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Azt nemtidom etz-n mot mutat a babette gyújtás de simsonon kiváló jól pörög pontos gyújtás nincs megsza 12v h4 et kivilágítja nekem bevállt.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

kisszoli írta:Hello sziasztok én azt szertném kérdezni tőletek hogy van egy mz etz 150 és ha rá rakom a babeta gyujtás akkor jólesz vagy is ajánljátok ezt az ötlete? köszi elöre is
Mi célod azzal, hogy babetta gyújtást raksz rá? Az etz generátora sztm elég megbízható szerkezet 12 voltos és termel is rendesen. A babetta gyújtás árából inkább csinálj, vagy vegyél egy tranzisztoros gyújtást rá ezt csak hozzá kel építeni a megszakítós gyújtáshoz-és lehet menni disznót ölni:D
kisszoli
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.18. 23:39
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kisszoli »

Hello sziasztok én azt szertném kérdezni tőletek hogy van egy mz etz 150 és ha rá rakom a babeta gyujtás akkor jólesz vagy is ajánljátok ezt az ötlete? köszi elöre is
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tigris »

Bocs, nem volt egyértelmű a kérdésem.

Az akkumulátor maximális alapterületére vagyok kíváncsi milliméterben :D

Azért köszönöm a minden részletre kiterjedő választ :wink:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

http://www.mofaker.hu/termek/CHALLOILS_ ... Li__971120

Még emlékszel?
Jó kis olaj az, csak az a baja, hogy már nem 1500Ft...
Most márkás, szintetikus finn olajat füstölök, a dugóm, mintha új lenne :)
Éljen a száraz kipufogóvég! 8)
Az akku term. ioncseréltet kapott :mrgreen:
Nem is tudtam, hogy hölgyek is olvassák ezt a topikot :-k
Cickány írta:Annak is málnás olajat adtál inni? :-k
Kép
Avatar
Cickány
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 360
Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
Tartózkodási hely: UK, Skócia

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Cickány »

Perec írta:
A múlt héten nyugdíjba küldtem az akkumat.
Annak is málnás olajat adtál inni? :-k
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Véletlenül pont tudom, 18Ah-s, de minek akkora?

Perec írta:
A múlt héten nyugdíjba küldtem az akkumat, ilyen volt:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+7ah&c=0
Hűségesen szolgált, 2004 ősze óta. Jó viszonyt ápoltunk: Mr. Yellowstone, pumpálta a matracot, töltötte a fényképezőket, telefont, világított sátorállításkor, egyszer egy Peugetot 1.4 -et is bebikázott-igaz nem túl acélos lendülettel :-k (ez azert inkább az óramű/pöcc indulású peugeot érdeme) , cserébe én teljesen elhanyagoltam, nem töltöttem csak ritkán (évente 2x-3x), télen sem hoztam be a motorból, no meg 1x-2x rajtahagytam a gyújtást... Nyugdíj mellett egy kis szolgálatot szánok még neki egy simsonban, ha még hajlandó vállalni egy kis időre. Tavaly kapott egy kis vizet, de nem kapott erőre tőle, kapacitása mostanra jó ha 1 Ah-ra rúg, piros lámpánál tompítottal sem nagyon volt már ajánlott sokáig ácsorogni vele. Szóval sajnos a "zselés" akkuk sem bírják örökké. Nyugdíjazásának fő oka mégsem ez, hanem mert a Simo kicsinálta a saját akkuját.
A következő beruházásig, ami feltehetően ugyanilyen típus lesz egy hajlott korú 17 Ah-t préseltem be oldalára állítva, ami nagy bosszúságomra kiszorította az eü. készletet. Ez egyelőre még bírja a lámpánál világítás-index-féklámpa kombót (frissen töltve)...

Szóval aki nem bízik az 5,5-9Ah akkukban annak leteszteltem, hogy ez oldalán bemegy az ETZ250-be:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+18ah&c=0

Figyelem a fent említett akkumulátorok az ETZ tartó lapjánál néhány mm-el hosszabbak, és NEM gépjárművekhez fejlesztett, gondozásmentes típusok. Használatuk gépjárművekben ezért nem ajánlható.
Kép
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tigris »

Sziasztok!

Tudjátok, mekkora akksi fér be maximum a 250-es ETZ-be?
Nincs a közelben a motorom :oops:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

djtoma írta:És ez hol található a motoron és mit nézzek meg rajta
Egy tekercs az állórészen
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: djtoma »

kiszsebi írta:a TS-ek dinamósak, nincs diódasor bennük!

Esetleg a gerjesztőkör előtét-ellenállását ellenőrizd le!

És ez hol található a motoron és mit nézzek meg rajta
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

sanyez írta:
MrDok írta: HeliCoil
Ez mi, segíts egy kicsit. Más: Az mitől lehet, hogy olyan 3-4 ezer között ha csak gurulok és tartom a gázt, akkor bedadog, szaggat a motor. Se alatta se felette nincs probléma. Ha terhelés alatt van, azaz gyorsítok akkor nincs baj. Töltés van, aksi fel van töltve, transistoros a gyújtás.
Tudod, Google a barátod! De erről van szó: http://www.boellhoff.hu/hu/hu/koetoelem ... licoil.php
Képekre is kereshetsz, úgy jobban megérted.
Ez egy acél betét a rossz menet helyett. Fel kell fúrni a hibás menetet, és a helyére betekerni egy acélrugó szerű cuccot. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

a TS-ek dinamósak, nincs diódasor bennük!

Esetleg a gerjesztőkör előtét-ellenállását ellenőrizd le!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: djtoma »

csoka írta:Az egyik ETZ-mnek volt hasonló baja.A töltő feszültség jó volt,csak amper nem volt hozzá,egyen irányító dióda csere.

És ezért nyirná ki az akumulátort a motor?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég