Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Hali mindenkinek!
most regisztráltam, és már lenne is egy kérdésem, mz trophy es125-öst kaptam igen hiányossan, amit most építgetek. Már lassan megvan minden, és most vettem bele 3900.- ért egy elektronikus 6v feszültségszabályzót, a netről a bekötést is megcsináltam, a fórumba olvastam hogy ha elekrtonikus fesszabit használok a dinamóról az ellenálást le kell venni, megtettem, és működött is, csak amikor leállítottam, elsőre kiverte a negatív biztit, a 2 alaklomra pedig felrobbant a feszabályzóban egy (fekete kütyű). nem értem mi lehet a baj? A bekötés: B+ (akku pozitív pórusra), D+(piros/zöld)., 61 (visszajelző lámpa), DF (kék /zöld) D- (test) remélem nem szúrtam el valamit?
most regisztráltam, és már lenne is egy kérdésem, mz trophy es125-öst kaptam igen hiányossan, amit most építgetek. Már lassan megvan minden, és most vettem bele 3900.- ért egy elektronikus 6v feszültségszabályzót, a netről a bekötést is megcsináltam, a fórumba olvastam hogy ha elekrtonikus fesszabit használok a dinamóról az ellenálást le kell venni, megtettem, és működött is, csak amikor leállítottam, elsőre kiverte a negatív biztit, a 2 alaklomra pedig felrobbant a feszabályzóban egy (fekete kütyű). nem értem mi lehet a baj? A bekötés: B+ (akku pozitív pórusra), D+(piros/zöld)., 61 (visszajelző lámpa), DF (kék /zöld) D- (test) remélem nem szúrtam el valamit?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
0,3 az érték, a tűrés: +0,1 -0
nyilván nagyobb hézaggal kisebb a zárásszög, kis fordulaton kevésbé melegszik a trafó, nagy fordulaton viszont gyengébb lehet a szikra
nyilván nagyobb hézaggal kisebb a zárásszög, kis fordulaton kevésbé melegszik a trafó, nagy fordulaton viszont gyengébb lehet a szikra
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Minden lényeges, a gyári adat 0.35 mm. (ha jól tudom )
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ma összeraktam a gépet azzal a nemtudom miféle megszakítóval amire nem mondott senki semmit, hogy mennyire lehet eredeti. De a megszakítóhézagot valamiért úgy emlékeztem 0,3mm kell állítani ezzel nagy marhaságot csináltam? Lehet 0,4 a nyerő? Vagy ez annyira nem is lényeges hogy 0,3 vagy 0,4?
Majdnem a kezdetek óta figyelem itt az oldalon a dolgokat de kezdenek a jó adatok összekavarodni a fejemben.
Majdnem a kezdetek óta figyelem itt az oldalon a dolgokat de kezdenek a jó adatok összekavarodni a fejemben.
Re: Elektronika
1,Elkezded forgatni a főtengelyt a 13-14-es kulccsal a végén és közben figyeled a megszakítót(most még más nem érdekel)amikor a legnagyobbat nyit ott beállítod a 0,4-es hézagot.
2,Most feltekered a főtengelyt a felső holtpontra,majd az óramutató járásával ellentétesen beállítod a 3 millimétert a holtpont előtt,most rárakod az izzót a blokkra a másik végét a kondira,gyújtást ráadod,most kezdheted el mozgatni az alaplapot,ahol kigyullad vagy elalszik az izzód ott meghúzod és kész is.[/quote]
Ezt én mind megértem. Én úgy szoktam nézni, hogy ráteszem a gyertyát a hengerfejre pipástól ráadom a gyertyát és ha lassan forgatom akkor látom hol löki a szikrát. Fel is fedeztem nála, hogy olyan 2-3 mm között van az alaplap teljes elfordításával ütközésig. (0.4 mm megxa hézaggal) Viszont nem tudom már tovább elfordítani. Mai nap szétszedtem az egész forgó álló részt, nem láttam rajta deformációt sehol. Aztán megfogtam és a megsza bütykén reszeltem egy picit flexxel hogy ahol belemegy a dinamóba tudjak egy picit elfordítani rajta. Így kaptam 3.5 mm-ert az alaplap közép állásán Tudom nem egy jó megoldás de pöccös a gép remélem így marad.
2,Most feltekered a főtengelyt a felső holtpontra,majd az óramutató járásával ellentétesen beállítod a 3 millimétert a holtpont előtt,most rárakod az izzót a blokkra a másik végét a kondira,gyújtást ráadod,most kezdheted el mozgatni az alaplapot,ahol kigyullad vagy elalszik az izzód ott meghúzod és kész is.[/quote]
Ezt én mind megértem. Én úgy szoktam nézni, hogy ráteszem a gyertyát a hengerfejre pipástól ráadom a gyertyát és ha lassan forgatom akkor látom hol löki a szikrát. Fel is fedeztem nála, hogy olyan 2-3 mm között van az alaplap teljes elfordításával ütközésig. (0.4 mm megxa hézaggal) Viszont nem tudom már tovább elfordítani. Mai nap szétszedtem az egész forgó álló részt, nem láttam rajta deformációt sehol. Aztán megfogtam és a megsza bütykén reszeltem egy picit flexxel hogy ahol belemegy a dinamóba tudjak egy picit elfordítani rajta. Így kaptam 3.5 mm-ert az alaplap közép állásán Tudom nem egy jó megoldás de pöccös a gép remélem így marad.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Oké köszönöm azt hiszem értem is holnap megmérem és leíromgabsic írta:IGen, multiméterrel.Andrá$ írta:köszi aválaszt
Gerjesztés? Ezt már nem értem azt hol mérjem vagy hogyan? multiméterrel tudom? mennyinek kell lennie? vagy igazából az mi?
A menetrend:
álló motor
gyújtást ráadod
dinamó DF pontján megméred a feszültséget. kb akkufesznek kell lennie.
Ha ez ok, akkor átváltasz ampermérésre, lehúzod a DF-ről a kábelt, és bekötöd a multimétert. Ha folyik áram akkor jó ez is.
Első körben ezt nézném meg.
Írd meg hány voltot meg hány ampert mértél.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
IGen, multiméterrel.Andrá$ írta:köszi aválaszt
Gerjesztés? Ezt már nem értem azt hol mérjem vagy hogyan? multiméterrel tudom? mennyinek kell lennie? vagy igazából az mi?
A menetrend:
álló motor
gyújtást ráadod
dinamó DF pontján megméred a feszültséget. kb akkufesznek kell lennie.
Ha ez ok, akkor átváltasz ampermérésre, lehúzod a DF-ről a kábelt, és bekötöd a multimétert. Ha folyik áram akkor jó ez is.
Első körben ezt nézném meg.
Írd meg hány voltot meg hány ampert mértél.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
köszi aválaszt
Gerjesztés? Ezt már nem értem azt hol mérjem vagy hogyan? multiméterrel tudom? mennyinek kell lennie? vagy igazából az mi?
Gerjesztés? Ezt már nem értem azt hol mérjem vagy hogyan? multiméterrel tudom? mennyinek kell lennie? vagy igazából az mi?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
És gerjesztés van? Mérted? De még ha feszültség van is a DF-en a dinamónál, mérj szerintem egy gerjesztőáramot, lehet az állórészben szakadás pl.... Ha nincs gerjesztés, nincs töltés sem...Andrá$ írta:Sziasztok,
A segítségetekre lenne szükségem már tanácstalan vagyok
a 150-s TS-el van gond,Úgy kezdődött hogy néha néha megállt lehörgöt mintha vmi kosz lenne a karbiba de kis idő után újra indult ment ezt elég sokszor csinálta de hazaértem aztán hazafele egyszercsak néha majd folyamatosan égett a töltés visszajelző lámpa hogy semmi töltés nincs, nekiálltam megnézni lámpába nincs lecsúszva vezeték,de a fesszabályzóba mint ahogy lentebb írtam összeégett a 2 érintkező lehet hogy azért mert kicsit nagyobb volt a töltés néha 8V körül is, volt másik 2 fesszab megcsináltam kicseréltem betettem állítgattam másikkal is semmi egy napom ment rá kb , semmire nem reagált ha kézzel összenyomtam az érintkezőt ugye kialudt a lámpa de semmit nem töltött az akksin 5,99-6V volt mindig,Hát fogtam magam működő és jó 125-ösből aminek tökéletes a töltése kiszedtem a fesszabot és betettem a helyére, hát ezzel is ugyanez nem csinált semmit a lámpa is éget és semmi töltés, levettem a gyújtás felöli deknit akkor láttam hogy a szabályzó ellenálás tekercs azt hiszem így hívják eléget fekete votl és az egyik száll elégett, ma vettem újat beszereltem, mondom most biztos jó lett, elindíttom semmi fesszabon állítok semmi ugyanez nem tölt semmit a lámpa se alszik ki :S
Megpróbáltam betolni az 5. állásba ugye az akksi nélküli indítás hogy a dinamóról megy közvetlen és nem indult el most lehet hogy a kapcsolóba nincs bekötve az állás (irányjlező sincs rajta),gyujtásion meg simán indul gondolom az akksi miatt, alul a dinamón nincs szakadás veztékek jókl szénkefék is jónak tűnnek nekiérnek a forgórésznek,Lámpával megnéztük nincs elszakadva egyik vezeték se úgy tűnik. Alul a dinamónál rámértünk a vezetékre olyan 3V körül jön le ( ugyanennyi van kb a jó motoron is ) de visszamérve ugyanazon a vezetéken fönt a fesszabnál ott már nincs ennyi talán 1 V körül vagy annyi se.
Már fogalmam sincs mi lehet a gond Ha valakinek van ötlete vagy volt már ilyen és segítene azt megköszönném,
Elnézést a kisregényért csak leírtam hogy mivel próbálkoztunk és mi a gond előre is bocsi
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Elektronika
A 125-ös Etz-m előgyújtásán nem lehet állítani. Most néztem meg hogy hol van és kiderült hogy 0,5mm az előgyújtása. Hiába fordítom az alaplapot nem változik az előgyújtás. Próbáltam mind a két irányba de semmi.
A motor "jól" megy. Ha a gyári értékre lenne beállítva akkor menne jobban is?
Miért nem tudok az előgyújtáson állítani?
A motor "jól" megy. Ha a gyári értékre lenne beállítva akkor menne jobban is?
Miért nem tudok az előgyújtáson állítani?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok,
A segítségetekre lenne szükségem már tanácstalan vagyok
a 150-s TS-el van gond,Úgy kezdődött hogy néha néha megállt lehörgöt mintha vmi kosz lenne a karbiba de kis idő után újra indult ment ezt elég sokszor csinálta de hazaértem aztán hazafele egyszercsak néha majd folyamatosan égett a töltés visszajelző lámpa hogy semmi töltés nincs, nekiálltam megnézni lámpába nincs lecsúszva vezeték,de a fesszabályzóba mint ahogy lentebb írtam összeégett a 2 érintkező lehet hogy azért mert kicsit nagyobb volt a töltés néha 8V körül is, volt másik 2 fesszab megcsináltam kicseréltem betettem állítgattam másikkal is semmi egy napom ment rá kb , semmire nem reagált ha kézzel összenyomtam az érintkezőt ugye kialudt a lámpa de semmit nem töltött az akksin 5,99-6V volt mindig,Hát fogtam magam működő és jó 125-ösből aminek tökéletes a töltése kiszedtem a fesszabot és betettem a helyére, hát ezzel is ugyanez nem csinált semmit a lámpa is éget és semmi töltés, levettem a gyújtás felöli deknit akkor láttam hogy a szabályzó ellenálás tekercs azt hiszem így hívják eléget fekete votl és az egyik száll elégett, ma vettem újat beszereltem, mondom most biztos jó lett, elindíttom semmi fesszabon állítok semmi ugyanez nem tölt semmit a lámpa se alszik ki :S
Megpróbáltam betolni az 5. állásba ugye az akksi nélküli indítás hogy a dinamóról megy közvetlen és nem indult el most lehet hogy a kapcsolóba nincs bekötve az állás (irányjlező sincs rajta),gyujtásion meg simán indul gondolom az akksi miatt, alul a dinamón nincs szakadás veztékek jókl szénkefék is jónak tűnnek nekiérnek a forgórésznek,Lámpával megnéztük nincs elszakadva egyik vezeték se úgy tűnik. Alul a dinamónál rámértünk a vezetékre olyan 3V körül jön le ( ugyanennyi van kb a jó motoron is ) de visszamérve ugyanazon a vezetéken fönt a fesszabnál ott már nincs ennyi talán 1 V körül vagy annyi se.
Már fogalmam sincs mi lehet a gond Ha valakinek van ötlete vagy volt már ilyen és segítene azt megköszönném,
Elnézést a kisregényért csak leírtam hogy mivel próbálkoztunk és mi a gond előre is bocsi
A segítségetekre lenne szükségem már tanácstalan vagyok
a 150-s TS-el van gond,Úgy kezdődött hogy néha néha megállt lehörgöt mintha vmi kosz lenne a karbiba de kis idő után újra indult ment ezt elég sokszor csinálta de hazaértem aztán hazafele egyszercsak néha majd folyamatosan égett a töltés visszajelző lámpa hogy semmi töltés nincs, nekiálltam megnézni lámpába nincs lecsúszva vezeték,de a fesszabályzóba mint ahogy lentebb írtam összeégett a 2 érintkező lehet hogy azért mert kicsit nagyobb volt a töltés néha 8V körül is, volt másik 2 fesszab megcsináltam kicseréltem betettem állítgattam másikkal is semmi egy napom ment rá kb , semmire nem reagált ha kézzel összenyomtam az érintkezőt ugye kialudt a lámpa de semmit nem töltött az akksin 5,99-6V volt mindig,Hát fogtam magam működő és jó 125-ösből aminek tökéletes a töltése kiszedtem a fesszabot és betettem a helyére, hát ezzel is ugyanez nem csinált semmit a lámpa is éget és semmi töltés, levettem a gyújtás felöli deknit akkor láttam hogy a szabályzó ellenálás tekercs azt hiszem így hívják eléget fekete votl és az egyik száll elégett, ma vettem újat beszereltem, mondom most biztos jó lett, elindíttom semmi fesszabon állítok semmi ugyanez nem tölt semmit a lámpa se alszik ki :S
Megpróbáltam betolni az 5. állásba ugye az akksi nélküli indítás hogy a dinamóról megy közvetlen és nem indult el most lehet hogy a kapcsolóba nincs bekötve az állás (irányjlező sincs rajta),gyujtásion meg simán indul gondolom az akksi miatt, alul a dinamón nincs szakadás veztékek jókl szénkefék is jónak tűnnek nekiérnek a forgórésznek,Lámpával megnéztük nincs elszakadva egyik vezeték se úgy tűnik. Alul a dinamónál rámértünk a vezetékre olyan 3V körül jön le ( ugyanennyi van kb a jó motoron is ) de visszamérve ugyanazon a vezetéken fönt a fesszabnál ott már nincs ennyi talán 1 V körül vagy annyi se.
Már fogalmam sincs mi lehet a gond Ha valakinek van ötlete vagy volt már ilyen és segítene azt megköszönném,
Elnézést a kisregényért csak leírtam hogy mivel próbálkoztunk és mi a gond előre is bocsi
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
Köszönöm szépen!Perec írta:Gondolom kihámoztad a linkből, hogy
Zselés Akkumulátor 12V 18Ah Méretek:181 x 167 x 76 mm saruk nélkül Súly: 5,3 Kg
kitölti a teret rendesen , söt a 167 egy kissé túlméretes, de belefér
Érdekes ez a méret, mert a 7Ah-s 151-es akku is túlméretes kissé...
Szóval a lapra 140-145x75-öt mondanék inkább.
No de mióta van neked 250-es?
A versenygépbe kell
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem üzemanyag-ellátással lesznek a bajok. 2 hete van a hiba, pont amióta meleg van. A hőmérséklet változás pedig sokmindenbe beleszól. Melegben érdemes kevesebb benzint adni neki.
Nálad valószínűleg túl sokat kap "alul". Vagyis kell egy kisebb alapjárati (az is lehet h kopott már), tűt tedd lejjebb, vagy játsz a levegő csavarral.
Nálad valószínűleg túl sokat kap "alul". Vagyis kell egy kisebb alapjárati (az is lehet h kopott már), tűt tedd lejjebb, vagy játsz a levegő csavarral.
Re: Elektronika
Sziasztok.
250es ETZ(eddig semmi gondja nemvolt) alacsony fordulaton nagyobb gázra horkol. 3000 után húz rendesen ahogy szokott. 2 hete kezdte el ezt csinálni, kitisztítottam a porlasztót, beállítottam gyújtást, új levegőszűrőt kapott, új gyertyát, kompresszió is tökéletes, elméletileg nem szív mellé levegőt és valamiért nem húz ahogy eddig. 1500-2000tól már rendesen húzott. valakinek valami ötlete esetleg? Lehet a megszakítóhézagot kellene kisebbre venni?
Köszönöm
Csabi
250es ETZ(eddig semmi gondja nemvolt) alacsony fordulaton nagyobb gázra horkol. 3000 után húz rendesen ahogy szokott. 2 hete kezdte el ezt csinálni, kitisztítottam a porlasztót, beállítottam gyújtást, új levegőszűrőt kapott, új gyertyát, kompresszió is tökéletes, elméletileg nem szív mellé levegőt és valamiért nem húz ahogy eddig. 1500-2000tól már rendesen húzott. valakinek valami ötlete esetleg? Lehet a megszakítóhézagot kellene kisebbre venni?
Köszönöm
Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
[/quote]És ha nagyobb a hézag az okozhat durrogást a kipuffban, és nem indulást?[/quote]
1,Elkezded forgatni a főtengelyt a 13-14-es kulccsal a végén és közben figyeled a megszakítót(most még más nem érdekel)amikor a legnagyobbat nyit ott beállítod a 0,4-es hézagot.
2,Most feltekered a főtengelyt a felső holtpontra,majd az óramutató járásával ellentétesen beállítod a 3 millimétert a holtpont előtt,most rárakod az izzót a blokkra a másik végét a kondira,gyújtást ráadod,most kezdheted el mozgatni az alaplapot,ahol kigyullad vagy elalszik az izzód ott meghúzod és kész is.
1,Elkezded forgatni a főtengelyt a 13-14-es kulccsal a végén és közben figyeled a megszakítót(most még más nem érdekel)amikor a legnagyobbat nyit ott beállítod a 0,4-es hézagot.
2,Most feltekered a főtengelyt a felső holtpontra,majd az óramutató járásával ellentétesen beállítod a 3 millimétert a holtpont előtt,most rárakod az izzót a blokkra a másik végét a kondira,gyújtást ráadod,most kezdheted el mozgatni az alaplapot,ahol kigyullad vagy elalszik az izzód ott meghúzod és kész is.
Re: Elektronika
Mármint arra gondolsz, hogy ott ahol már nem nyit tovább a megxa és nem is megy összébb. Itt ha beállítom, akkor a kis lába alpból nem éri a bütyköt, és így késik is az előgyújtás mert többet kell fordítani az alaplapon hogy odaérjen a nyitáshoz. Na és ez az amit nem lehet már tovább mozgatni :S[/quote]Troster írta:igencater20 írta:De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?
És ha nagyobb a hézag az okozhat durrogást a kipuffban, és nem indulást?
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
igen[/quote]cater20 írta:De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?
Mármint arra gondolsz, hogy ott ahol már nem nyit tovább a megxa és nem is megy összébb. Itt ha beállítom, akkor a kis lába alpból nem éri a bütyköt, és így késik is az előgyújtás mert többet kell fordítani az alaplapon hogy odaérjen a nyitáshoz. Na és ez az amit nem lehet már tovább mozgatni :S[/quote]
Nekem is ugyan ez volt a gondom.Egy bütyök csere megoldotta a gondot.
Re: Elektronika
De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?[/quote]
igen[/quote]
Mármint arra gondolsz, hogy ott ahol már nem nyit tovább a megxa és nem is megy összébb. Itt ha beállítom, akkor a kis lába alpból nem éri a bütyköt, és így késik is az előgyújtás mert többet kell fordítani az alaplapon hogy odaérjen a nyitáshoz. Na és ez az amit nem lehet már tovább mozgatni :S
igen[/quote]
Mármint arra gondolsz, hogy ott ahol már nem nyit tovább a megxa és nem is megy összébb. Itt ha beállítom, akkor a kis lába alpból nem éri a bütyköt, és így késik is az előgyújtás mert többet kell fordítani az alaplapon hogy odaérjen a nyitáshoz. Na és ez az amit nem lehet már tovább mozgatni :S
Re: Elektronika
igenpempelli írta:De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?cater20 írta:Azzal kezdtem, hogy beállítottam a 0.4et, viszont az alaplapot ha teljesen elforgatom akkor sem kapok 3 mm előgyújtást.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?cater20 írta:Azzal kezdtem, hogy beállítottam a 0.4et, viszont az alaplapot ha teljesen elforgatom akkor sem kapok 3 mm előgyújtást.
Re: Elektronika
Szia!
Én is így jártam a 250-es ETZ-vel. Egyik nap délután még simán beindult, másnap délelőtt meg már
csak durrogott és a kipufogóból láng csapott ki. Kicseréltem a gyertyát és utána rendbe jött.
András
Én is így jártam a 250-es ETZ-vel. Egyik nap délután még simán beindult, másnap délelőtt meg már
csak durrogott és a kipufogóból láng csapott ki. Kicseréltem a gyertyát és utána rendbe jött.
András
Re: Elektronika
Azzal kezdtem, hogy beállítottam a 0.4et, viszont az alaplapot ha teljesen elforgatom akkor sem kapok 3 mm előgyújtást.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
cater20 írta:Üdv! Olyan gondom van Mz ts 250/1-es gépemmel, hogy ha rugom nem indul be és általában, a kipufogóban durran egy hatalmasat. Általában amikor már leveszem a lábam a berugókarról akkor durran. Előgyújtást már százszor megnéztem felső holtpont előtt 3mm-el. Néztem másik trafót, gyertyát, sőt új megszakítót is vettem bele. Szikra van nála, amit észrevettem, hogy nehéz volt belőni a gyújtást mert 0.4es hézaggal be se lehet állítani mert nem fordul annyit az alaplap ezt szintén rejtély mi okozhatja, olyan 0.7 0.8as lehet a hézag most nála. Esetleg kompresszió hiány okozhatja? (néha ha jó napom van beindul de nem jár sokáig) Segítségeteket köszönöm előre is!
Megkerested hol emel a legnagyobbat a megszakító,itt beállítottad a 0,4-es hézagot? utána dugó a felső holtpont elé 3mm-rel és itt állítottad az előgyújtást izzóval?
Re: Elektronika
Üdv! Olyan gondom van Mz ts 250/1-es gépemmel, hogy ha rugom nem indul be és általában, a kipufogóban durran egy hatalmasat. Általában amikor már leveszem a lábam a berugókarról akkor durran. Előgyújtást már százszor megnéztem felső holtpont előtt 3mm-el. Néztem másik trafót, gyertyát, sőt új megszakítót is vettem bele. Szikra van nála, amit észrevettem, hogy nehéz volt belőni a gyújtást mert 0.4es hézaggal be se lehet állítani mert nem fordul annyit az alaplap ezt szintén rejtély mi okozhatja, olyan 0.7 0.8as lehet a hézag most nála. Esetleg kompresszió hiány okozhatja? (néha ha jó napom van beindul de nem jár sokáig) Segítségeteket köszönöm előre is!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Örülök neki, a közvetlen közelben itt nincs börze vagyis én nem tudok róla! Messzire meg egy megszakítóért eddig nem akartam menni. Eladó ha van köztük akkor vevőjelölt lennék rá...Troster írta:Én tavaly vettem 3 db-ot börzéről, új állapotban..hell írta:Áhá azt a bizonyos legendásat irtad le amiről rég olvastam és azóta se láttam sehol (lyukas üllős). Szerintem az csak egy nagy álom marad nekem mert egyszerűen nem találok sehol...
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Én tavaly vettem 3 db-ot börzéről, új állapotban..hell írta:Áhá azt a bizonyos legendásat irtad le amiről rég olvastam és azóta se láttam sehol (lyukas üllős). Szerintem az csak egy nagy álom marad nekem mert egyszerűen nem találok sehol...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Mennyire eredeti az olyan megszakító aminek a csomagolásán az szerepel "PlitzFahrzeugelektrik GmbH Flöha Satz 1145 Made in Germany" és egy embléma ami egy kör benne villám és beleírva félig meddig, hogy PLITZ? Az eladó azt mondta ez még eredeti, de én nem vettem komolyra.
Re: Elektronika
üdv es 250 tophym van bekel kábelezni az egészt de nincs rajzom valaki tudna segíteni egy részletes bekötési ábrával ???
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Én már nem emlékszem rá sajnos régebben volt róla képem talán 500Ft-ért vettem, de ugyanúgy nézett ki mint a másik emlékeim szerint
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Áhá azt a bizonyos legendásat irtad le amiről rég olvastam és azóta se láttam sehol (lyukas üllős). Szerintem az csak egy nagy álom marad nekem mert egyszerűen nem találok sehol...
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ez elég eredetinek néz ki, de én már nem hiszek benne...
http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinal ... ek-67/128/
http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinal ... ek-67/128/
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Bakelit része sárgás volt.Volt a lyukas üllős(beégés ellen), annak a kalapácsa is jó kemény volt (téglavörös szerű) az magyar gyártmány, az is 10000km-ig tuti biztos.Olyat még árulnak börzén!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Milyen márkájú vagy valamit meg lehet tudni kicsi bővebben róla? Mifelénk egy normális semmit nem lehet már kapni.
Durkáltam itthon a régi holmik között és találtam egy barkasz alaplapot komplettem, remélhetőleg működik. De ez csak használt és nem tudom mennyire megbízható még. Első ránézésre nem tűnik olyan agyonhasználtnak. Valakinek esetleg valami képe lenne az eredetiről?
Durkáltam itthon a régi holmik között és találtam egy barkasz alaplapot komplettem, remélhetőleg működik. De ez csak használt és nem tudom mennyire megbízható még. Első ránézésre nem tűnik olyan agyonhasználtnak. Valakinek esetleg valami képe lenne az eredetiről?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Én motoros boltba kaptam gyári bontatlan megszakítót, nem volt belőle sokhell írta:Idei első kis köröm a gépel hibátlan lett(talán 50km)! Hangja mint a négyütemű gépeké, 4000 felett mintha néha kihagyna a gyujtás 100 max. végsebesség (hátszélben 110-115 de akkor már szétesés határán 20 fogaskerékkel). Gondoltam viszarakom a sub-ee féle csodát megszakítóhoz kalibráltat (tavaly szétment majd megjavította majd 60km után ismét cserben hagyott most kicseréltem benne a tranzisztort ST-re meg se mukkan a cucc szerintem kuka is az egész nem valami megbízható az enyémben de majd még beszélek vele... Bár a szikra vele brutál! ) A megszakítóm ezen bütykölések után megmakkant úgy hogy ráadtam a gyujtás és füst szikra minden volt ilyet se láttam még. Így kuka lett. Ez az elektronikája a sirba visz míndig szívok vele. Eladásán a gépnek ilyenkor mindíg elgondokozok.
Lenne pár kérdésem is így ezekután.
Megszakítót honnan lehet szerezni valami atom jófélét? Ki mit használ ami bevált és hol szerzi be? Ha valakinek van elfekvőben valami jó és új az kérem jelezze! Icet, doduko, meg textil bakelit (régi szakik erre esküsznek) meg stb. én elvesztettem a fonalat ezek közül melyik a jó. Remélem valaki megmondja és segít a beszerzésben.
Vagy ha van gyári jeladós vagy akármien(trabant) gyári ami etz 250 jó és nem kell sokat kinlódni az összerakásával az is érdekel kérem jelezze akinek van elfekvőben, csak végre legyen megbízható ez a gyujtás rész!
Természetesen haverom gyertya gondja amit ezelőtt kérdeztem is fennál még így arra is ha valaki tudd valami megoldást kérem szoljon.
Előre is köszönöm a segítségeket!
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Idei első kis köröm a gépel hibátlan lett(talán 50km)! Hangja mint a négyütemű gépeké, 4000 felett mintha néha kihagyna a gyujtás 100 max. végsebesség (hátszélben 110-115 de akkor már szétesés határán 20 fogaskerékkel). Gondoltam viszarakom a sub-ee féle csodát megszakítóhoz kalibráltat (tavaly szétment majd megjavította majd 60km után ismét cserben hagyott most kicseréltem benne a tranzisztort ST-re meg se mukkan a cucc szerintem kuka is az egész nem valami megbízható az enyémben de majd még beszélek vele... Bár a szikra vele brutál! ) A megszakítóm ezen bütykölések után megmakkant úgy hogy ráadtam a gyujtás és füst szikra minden volt ilyet se láttam még. Így kuka lett. Ez az elektronikája a sirba visz míndig szívok vele. Eladásán a gépnek ilyenkor mindíg elgondokozok.
Lenne pár kérdésem is így ezekután.
Megszakítót honnan lehet szerezni valami atom jófélét? Ki mit használ ami bevált és hol szerzi be? Ha valakinek van elfekvőben valami jó és új az kérem jelezze! Icet, doduko, meg textil bakelit (régi szakik erre esküsznek) meg stb. én elvesztettem a fonalat ezek közül melyik a jó. Remélem valaki megmondja és segít a beszerzésben.
Vagy ha van gyári jeladós vagy akármien(trabant) gyári ami etz 250 jó és nem kell sokat kinlódni az összerakásával az is érdekel kérem jelezze akinek van elfekvőben, csak végre legyen megbízható ez a gyujtás rész!
Természetesen haverom gyertya gondja amit ezelőtt kérdeztem is fennál még így arra is ha valaki tudd valami megoldást kérem szoljon.
Előre is köszönöm a segítségeket!
Lenne pár kérdésem is így ezekután.
Megszakítót honnan lehet szerezni valami atom jófélét? Ki mit használ ami bevált és hol szerzi be? Ha valakinek van elfekvőben valami jó és új az kérem jelezze! Icet, doduko, meg textil bakelit (régi szakik erre esküsznek) meg stb. én elvesztettem a fonalat ezek közül melyik a jó. Remélem valaki megmondja és segít a beszerzésben.
Vagy ha van gyári jeladós vagy akármien(trabant) gyári ami etz 250 jó és nem kell sokat kinlódni az összerakásával az is érdekel kérem jelezze akinek van elfekvőben, csak végre legyen megbízható ez a gyujtás rész!
Természetesen haverom gyertya gondja amit ezelőtt kérdeztem is fennál még így arra is ha valaki tudd valami megoldást kérem szoljon.
Előre is köszönöm a segítségeket!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Gondolom kihámoztad a linkből, hogy
Zselés Akkumulátor 12V 18Ah Méretek:181 x 167 x 76 mm saruk nélkül Súly: 5,3 Kg
kitölti a teret rendesen , söt a 167 egy kissé túlméretes, de belefér
Érdekes ez a méret, mert a 7Ah-s 151-es akku is túlméretes kissé...
Szóval a lapra 140-145x75-öt mondanék inkább.
No de mióta van neked 250-es?
Zselés Akkumulátor 12V 18Ah Méretek:181 x 167 x 76 mm saruk nélkül Súly: 5,3 Kg
kitölti a teret rendesen , söt a 167 egy kissé túlméretes, de belefér
Érdekes ez a méret, mert a 7Ah-s 151-es akku is túlméretes kissé...
Szóval a lapra 140-145x75-öt mondanék inkább.
No de mióta van neked 250-es?
tigris írta:Bocs, nem volt egyértelmű a kérdésem.
Az akkumulátor maximális alapterületére vagyok kíváncsi milliméterben
Azért köszönöm a minden részletre kiterjedő választ
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Azt nemtidom etz-n mot mutat a babette gyújtás de simsonon kiváló jól pörög pontos gyújtás nincs megsza 12v h4 et kivilágítja nekem bevállt.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Mi célod azzal, hogy babetta gyújtást raksz rá? Az etz generátora sztm elég megbízható szerkezet 12 voltos és termel is rendesen. A babetta gyújtás árából inkább csinálj, vagy vegyél egy tranzisztoros gyújtást rá ezt csak hozzá kel építeni a megszakítós gyújtáshoz-és lehet menni disznót ölni:Dkisszoli írta:Hello sziasztok én azt szertném kérdezni tőletek hogy van egy mz etz 150 és ha rá rakom a babeta gyujtás akkor jólesz vagy is ajánljátok ezt az ötlete? köszi elöre is
Re: Elektronika
Hello sziasztok én azt szertném kérdezni tőletek hogy van egy mz etz 150 és ha rá rakom a babeta gyujtás akkor jólesz vagy is ajánljátok ezt az ötlete? köszi elöre is
Re: Elektronika
Bocs, nem volt egyértelmű a kérdésem.
Az akkumulátor maximális alapterületére vagyok kíváncsi milliméterben
Azért köszönöm a minden részletre kiterjedő választ
Az akkumulátor maximális alapterületére vagyok kíváncsi milliméterben
Azért köszönöm a minden részletre kiterjedő választ
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
http://www.mofaker.hu/termek/CHALLOILS_ ... Li__971120
Még emlékszel?
Jó kis olaj az, csak az a baja, hogy már nem 1500Ft...
Most márkás, szintetikus finn olajat füstölök, a dugóm, mintha új lenne
Éljen a száraz kipufogóvég!
Az akku term. ioncseréltet kapott
Nem is tudtam, hogy hölgyek is olvassák ezt a topikot
Még emlékszel?
Jó kis olaj az, csak az a baja, hogy már nem 1500Ft...
Most márkás, szintetikus finn olajat füstölök, a dugóm, mintha új lenne
Éljen a száraz kipufogóvég!
Az akku term. ioncseréltet kapott
Nem is tudtam, hogy hölgyek is olvassák ezt a topikot
Cickány írta:Annak is málnás olajat adtál inni?
- Cickány
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 360
- Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
- Tartózkodási hely: UK, Skócia
Re: Elektronika
Annak is málnás olajat adtál inni?Perec írta:
A múlt héten nyugdíjba küldtem az akkumat.
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Véletlenül pont tudom, 18Ah-s, de minek akkora?
Perec írta:
A múlt héten nyugdíjba küldtem az akkumat, ilyen volt:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+7ah&c=0
Hűségesen szolgált, 2004 ősze óta. Jó viszonyt ápoltunk: Mr. Yellowstone, pumpálta a matracot, töltötte a fényképezőket, telefont, világított sátorállításkor, egyszer egy Peugetot 1.4 -et is bebikázott-igaz nem túl acélos lendülettel (ez azert inkább az óramű/pöcc indulású peugeot érdeme) , cserébe én teljesen elhanyagoltam, nem töltöttem csak ritkán (évente 2x-3x), télen sem hoztam be a motorból, no meg 1x-2x rajtahagytam a gyújtást... Nyugdíj mellett egy kis szolgálatot szánok még neki egy simsonban, ha még hajlandó vállalni egy kis időre. Tavaly kapott egy kis vizet, de nem kapott erőre tőle, kapacitása mostanra jó ha 1 Ah-ra rúg, piros lámpánál tompítottal sem nagyon volt már ajánlott sokáig ácsorogni vele. Szóval sajnos a "zselés" akkuk sem bírják örökké. Nyugdíjazásának fő oka mégsem ez, hanem mert a Simo kicsinálta a saját akkuját.
A következő beruházásig, ami feltehetően ugyanilyen típus lesz egy hajlott korú 17 Ah-t préseltem be oldalára állítva, ami nagy bosszúságomra kiszorította az eü. készletet. Ez egyelőre még bírja a lámpánál világítás-index-féklámpa kombót (frissen töltve)...
Szóval aki nem bízik az 5,5-9Ah akkukban annak leteszteltem, hogy ez oldalán bemegy az ETZ250-be:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+18ah&c=0
Figyelem a fent említett akkumulátorok az ETZ tartó lapjánál néhány mm-el hosszabbak, és NEM gépjárművekhez fejlesztett, gondozásmentes típusok. Használatuk gépjárművekben ezért nem ajánlható.
Perec írta:
A múlt héten nyugdíjba küldtem az akkumat, ilyen volt:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+7ah&c=0
Hűségesen szolgált, 2004 ősze óta. Jó viszonyt ápoltunk: Mr. Yellowstone, pumpálta a matracot, töltötte a fényképezőket, telefont, világított sátorállításkor, egyszer egy Peugetot 1.4 -et is bebikázott-igaz nem túl acélos lendülettel (ez azert inkább az óramű/pöcc indulású peugeot érdeme) , cserébe én teljesen elhanyagoltam, nem töltöttem csak ritkán (évente 2x-3x), télen sem hoztam be a motorból, no meg 1x-2x rajtahagytam a gyújtást... Nyugdíj mellett egy kis szolgálatot szánok még neki egy simsonban, ha még hajlandó vállalni egy kis időre. Tavaly kapott egy kis vizet, de nem kapott erőre tőle, kapacitása mostanra jó ha 1 Ah-ra rúg, piros lámpánál tompítottal sem nagyon volt már ajánlott sokáig ácsorogni vele. Szóval sajnos a "zselés" akkuk sem bírják örökké. Nyugdíjazásának fő oka mégsem ez, hanem mert a Simo kicsinálta a saját akkuját.
A következő beruházásig, ami feltehetően ugyanilyen típus lesz egy hajlott korú 17 Ah-t préseltem be oldalára állítva, ami nagy bosszúságomra kiszorította az eü. készletet. Ez egyelőre még bírja a lámpánál világítás-index-féklámpa kombót (frissen töltve)...
Szóval aki nem bízik az 5,5-9Ah akkukban annak leteszteltem, hogy ez oldalán bemegy az ETZ250-be:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+18ah&c=0
Figyelem a fent említett akkumulátorok az ETZ tartó lapjánál néhány mm-el hosszabbak, és NEM gépjárművekhez fejlesztett, gondozásmentes típusok. Használatuk gépjárművekben ezért nem ajánlható.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Tudjátok, mekkora akksi fér be maximum a 250-es ETZ-be?
Nincs a közelben a motorom
Tudjátok, mekkora akksi fér be maximum a 250-es ETZ-be?
Nincs a közelben a motorom
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Egy tekercs az állórészendjtoma írta:És ez hol található a motoron és mit nézzek meg rajta
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
kiszsebi írta:a TS-ek dinamósak, nincs diódasor bennük!
Esetleg a gerjesztőkör előtét-ellenállását ellenőrizd le!
És ez hol található a motoron és mit nézzek meg rajta
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Tudod, Google a barátod! De erről van szó: http://www.boellhoff.hu/hu/hu/koetoelem ... licoil.phpsanyez írta:Ez mi, segíts egy kicsit. Más: Az mitől lehet, hogy olyan 3-4 ezer között ha csak gurulok és tartom a gázt, akkor bedadog, szaggat a motor. Se alatta se felette nincs probléma. Ha terhelés alatt van, azaz gyorsítok akkor nincs baj. Töltés van, aksi fel van töltve, transistoros a gyújtás.MrDok írta: HeliCoil
Képekre is kereshetsz, úgy jobban megérted.
Ez egy acél betét a rossz menet helyett. Fel kell fúrni a hibás menetet, és a helyére betekerni egy acélrugó szerű cuccot.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
a TS-ek dinamósak, nincs diódasor bennük!
Esetleg a gerjesztőkör előtét-ellenállását ellenőrizd le!
Esetleg a gerjesztőkör előtét-ellenállását ellenőrizd le!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
csoka írta:Az egyik ETZ-mnek volt hasonló baja.A töltő feszültség jó volt,csak amper nem volt hozzá,egyen irányító dióda csere.
És ezért nyirná ki az akumulátort a motor?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég