nemdkari írta:Meg tudná mondani valaki hogy a kis Ts re fel lehet e rakni az etz berugókart?
Blokk
Re: Blokk
Re: Blokk
Meg tudná mondani valaki hogy a kis Ts re fel lehet e rakni az etz berugókart?
Re: Blokk
nyugtató,az újra hézagolások miattcsoka írta:Moped 92 által forgalmazott ETZ125 kuplungagynál mire számíthatok?Esztergályos?Marós?Doboz nyugtató?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2011.12.13. 14:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Isaszeg
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hali!
Légyszessegítsen valaki.
Van egy 125-ös ETZ_m és 70-nél többet egyszerűen nem megy, meg a kilóméter óra sem mér többet. Ha segít a karburátos elggé új nem agyon nyultam még hoá, kérlek valaki seítsen.
Előre is köszi, az üiket inkább semélyesbe várom.
Légyszessegítsen valaki.
Van egy 125-ös ETZ_m és 70-nél többet egyszerűen nem megy, meg a kilóméter óra sem mér többet. Ha segít a karburátos elggé új nem agyon nyultam még hoá, kérlek valaki seítsen.
Előre is köszi, az üiket inkább semélyesbe várom.
"Csak egy motoros érti, hogy miért dugják ki a kutyák a fejüket a kocsiablakon."
"Sose hajts gyorsabban, mint ahogy a védőangyalod repül."
"A fiatal motoros választ egy úti célt, mielőtt elindul. Az öreg motoros választ egy irányt, és útnak indul."
"Sose hajts gyorsabban, mint ahogy a védőangyalod repül."
"A fiatal motoros választ egy úti célt, mielőtt elindul. Az öreg motoros választ egy irányt, és útnak indul."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
szilitibor írta:Én ugy tudom, hogy minimálisan kell egy kis kotyogásnak lennie, hogy olaj film tudjon keletkezni a tengely és a persely között. Persze nem milliméterek csak 1-2 század ha jól tudom.bomber93 írta:Szép napot!
Az lenne a kérdésem, hogy Ts 150 váltótengely egyik vége ilyen bronzpersely szerű izébe forog. Nahmármost nekem van 2 ilyen tengelyem és vagy 4-5 db ilyen bronzperselyem viszont ha csak így szabadon bármelyik perselyt rápróbálom bármelyik tengelyre egy minimális kotyogása akkor is van. Ez természetes? Gyári perselyek mind valamelyik többet valamelyik kevesebbet volt használva.
Az lenne a kérdés, hogy ennek szabad e kotyogni? Ha igen akkor összerakhatom és semmi baj nem lesz belőle nem fog kiszakadni a blokk alja csörögni csattogni stbvagy vegyek egy új utángyártott ilyen bronzbiszbaszt aminek nem tudom milyen a minősége és a megmunkálása de lehetséges hogy nem kotyog(viszont mint tudjuk az utángyártott cuccok nem a jóminőségükről híresek.
Nem milliméterek de lehet érezni h kotyog rajta kicsit. Elvégre a c3 mas csapágyak is kotyognak gyárilag valamennyit a c4 esek még többet hogy melegen ne szoruljon meg lehet hogy ennek is kell valamennyi kotyogás? Valami szaki mondhatna véleményt mert szeretnék egy olyan blokkot összerakni amihez igen sokáig nem akarok hozzányúlni

-
- biciklis
- Hozzászólások: 39
- Csatlakozott: 2011.07.06. 21:13
- MZ-d típusa: mz etz 250
- Tartózkodási hely: Dunakeszi
Re: Blokk
Én ugy tudom, hogy minimálisan kell egy kis kotyogásnak lennie, hogy olaj film tudjon keletkezni a tengely és a persely között. Persze nem milliméterek csak 1-2 század ha jól tudom.bomber93 írta:Szép napot!
Az lenne a kérdésem, hogy Ts 150 váltótengely egyik vége ilyen bronzpersely szerű izébe forog. Nahmármost nekem van 2 ilyen tengelyem és vagy 4-5 db ilyen bronzperselyem viszont ha csak így szabadon bármelyik perselyt rápróbálom bármelyik tengelyre egy minimális kotyogása akkor is van. Ez természetes? Gyári perselyek mind valamelyik többet valamelyik kevesebbet volt használva.
Az lenne a kérdés, hogy ennek szabad e kotyogni? Ha igen akkor összerakhatom és semmi baj nem lesz belőle nem fog kiszakadni a blokk alja csörögni csattogni stbvagy vegyek egy új utángyártott ilyen bronzbiszbaszt aminek nem tudom milyen a minősége és a megmunkálása de lehetséges hogy nem kotyog(viszont mint tudjuk az utángyártott cuccok nem a jóminőségükről híresek.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Szép napot!
Az lenne a kérdésem, hogy Ts 150 váltótengely egyik vége ilyen bronzpersely szerű izébe forog. Nahmármost nekem van 2 ilyen tengelyem és vagy 4-5 db ilyen bronzperselyem viszont ha csak így szabadon bármelyik perselyt rápróbálom bármelyik tengelyre egy minimális kotyogása akkor is van. Ez természetes? Gyári perselyek mind valamelyik többet valamelyik kevesebbet volt használva.
Az lenne a kérdés, hogy ennek szabad e kotyogni? Ha igen akkor összerakhatom és semmi baj nem lesz belőle nem fog kiszakadni a blokk alja csörögni csattogni stb
vagy vegyek egy új utángyártott ilyen bronzbiszbaszt aminek nem tudom milyen a minősége és a megmunkálása de lehetséges hogy nem kotyog(viszont mint tudjuk az utángyártott cuccok nem a jóminőségükről híresek.
Az lenne a kérdésem, hogy Ts 150 váltótengely egyik vége ilyen bronzpersely szerű izébe forog. Nahmármost nekem van 2 ilyen tengelyem és vagy 4-5 db ilyen bronzperselyem viszont ha csak így szabadon bármelyik perselyt rápróbálom bármelyik tengelyre egy minimális kotyogása akkor is van. Ez természetes? Gyári perselyek mind valamelyik többet valamelyik kevesebbet volt használva.
Az lenne a kérdés, hogy ennek szabad e kotyogni? Ha igen akkor összerakhatom és semmi baj nem lesz belőle nem fog kiszakadni a blokk alja csörögni csattogni stb

Re: Blokk
Sziasztok!
Érdekelne hogy a 150-es ts hengerfejéből ha leesztergáltatok valamennyit akkor lehet e pozitív változás? Valahol a 125-ös és a 150-es hengerfeje közti méretre gondoltam. Mivel olvastam hogy a 125-ös hengerfejjel a 150-es detonál.
Esetleg a főtengelykönnyítésről tudna valaki leirást adni? Valamikor volt itt a fórumon ha jól emlékszem de nem találom
Köszi!
Érdekelne hogy a 150-es ts hengerfejéből ha leesztergáltatok valamennyit akkor lehet e pozitív változás? Valahol a 125-ös és a 150-es hengerfeje közti méretre gondoltam. Mivel olvastam hogy a 125-ös hengerfejjel a 150-es detonál.
Esetleg a főtengelykönnyítésről tudna valaki leirást adni? Valamikor volt itt a fórumon ha jól emlékszem de nem találom

Köszi!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaMUdc" onclick="window.open(this.href);return false;uzemanyagtankjavitas írta:Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, még az ősszel a honlapon találtam egy oldalt ahol egy szerelő bemutatta, hogy hogyan kell szétszedni és összerakni egy 250-es blokkot. Ezt most nem találom, merre keressem?
Köszönöm.
A videóban klikk a watch on youtube-ra (youtube logo jobb alul), és a folytatás pedig a 02, 03, 04 stb címen jobb oldalt van.
Bocsi, csak az átalakítási lehetőségek jogszabályi hátterének megvilágítása miatt írtam, nem volt semmi politikai szándékom vele.moderator írta:A politizálást azonnal fejezzük be ezen a fórumon (arról nem is beszélve, hogy ez a szervíz részleg)!!!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2012.01.26. 18:53
- MZ-d típusa: mz ts250/1
Re: Blokk
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, még az ősszel a honlapon találtam egy oldalt ahol egy szerelő bemutatta, hogy hogyan kell szétszedni és összerakni egy 250-es blokkot. Ezt most nem találom, merre keressem?
Köszönöm.
Segítségeteket szeretném kérni, még az ősszel a honlapon találtam egy oldalt ahol egy szerelő bemutatta, hogy hogyan kell szétszedni és összerakni egy 250-es blokkot. Ezt most nem találom, merre keressem?
Köszönöm.
Re: Blokk
Gondolom, ha így összecsavarozva feszül valamennyire a tengely meg a csapágy egymáshoz képest, akkor majd forrón a helyére fog ugrani. Mint amikor ropog a csapágy a blokk széttolásánál, csak fordítva, ennél érthetőbben nem tudom elmondani, de nem is lényeges szerintemnyakas írta: Mi fog történni akkorelmozdul középre?

Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Akkor már értem a múltkor miért kérdezted hogy kell-e bele az olajterlő lemez.Hujber írta:így van, ahogy pempelli mondja, összetolva a blokk, felülről belenézel, és a főtengely egyik felén nagyobb a hézag mint a másikon. Melegen meg úgy gondoltam, hogy ha üzem melegre motorozom, akkor.
Ha nincs rendesen a helyén a főtengely a csapágyakkal együtt akkor igencsak nem lehet berakni a lemezt és a biztositó gyűrűt.
Már csak ezért sem jó dolog ha nincs középen.
Arról nem is beszélve hogy a dugattyűnak sem tesz jót ha nem pont középen kapja a terhelést.Szerintem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
Re: Blokk
A politizálást azonnal fejezzük be ezen a fórumon (arról nem is beszélve, hogy ez a szervíz részleg)!!! 

Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok gabsic fején találtad a szöget pont ezért én nemmel szavaztam a belépésre az unióba tudtam már akkor a hétköznapi halandónak nem hoz ez semmi jót üdv. juragy
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen, akkor.jura györgy írta:akkoriban ez ennyiből állt

Azóta sok minden változott, az uniós csatlakozás óta meg pláne nehezen mennek az ilyen dolgok.

Itt meg ráadásul nem is egyforma semmi, faragni kell.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok, vissza olvasgatva láttam olyan kérdést hogy 125 MZ vázban hogyan lehet 250 MZ blokk? na akkor nekem volt125 CEZETEM amibe 350 CEZET blokk volt, elmentem Szombathelyre aktori KPM irodába mondtam a vázak egyformák és hogy mi a tervem, kaptam is 5 perc alatt 1 engedélyt 1500 forintért és mondták hogy ha megvan akkor vigyem Szombathely KPM műszakira akkoriban ez ennyiből állt , jut eszembe Szombathelyig vert az eső ,de ez már régen volt körülbelül 20 éve üdv. juragy
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez nagyon nagy volt.nyakas írta: Mi fog történni akkorelmozdul középre?


Amúgy igen, valszeg arra gondolt, hogy majd beáll a helyére.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Mi fog történni akkorHujber írta:így van, ahogy pempelli mondja, összetolva a blokk, felülről belenézel, és a főtengely egyik felén nagyobb a hézag mint a másikon. Melegen meg úgy gondoltam, hogy ha üzem melegre motorozom, akkor.

A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
Majd megmérem mégegyszer, úgy emlékszem 1-2 tized az eltérés, vagy inkább csinálok képet...
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Olvassátok el a javítási könyvet!Az összeszerelésnél egy oldalra kell pakolni az alkatrészeket,és a másik oldal felszerelése után a hézagokat hézagolni.A dugattyú a hajtókaron oldalra elmozdítható,ezzel a keletkezett eltérés korrigálódik.Ezek a motor konstrukciók nem forognak tizen ezreket,nem szükséges a teljes szimmetria,vagy a derékszögelés.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Blokk
hát azért nem jó, ha nem középen fut a hajtókar a hengerhez képest...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Re: Blokk
így van, ahogy pempelli mondja, összetolva a blokk, felülről belenézel, és a főtengely egyik felén nagyobb a hézag mint a másikon. Melegen meg úgy gondoltam, hogy ha üzem melegre motorozom, akkor.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
[/quote]Ezt én nem értem
Hol van 0.9 mm?
Mi az hogy a főtengely és a blokkfél közt?
Komolyan nem értem.
Meg mi az hogy majd melegen összemegy?Mármint üzem közben vagy még melegited valahol?
Szerintem akárhol van 0.9mm hézag a főtengely körül az nem egészséges dolog.
Persze igy hogy nem is értem hogy hol van az a hézag,így még akár jó is lehet????[/quote]
Szerintem ő úgy érti hogy összeszerelt állapotban van a blokk benne a főtengely és nincs középen a főtengely ,egyik oldalra picit közelebb van a blokk öntvényhez.
De az nem gáz szerintem,nekem sem volt tökk középen és nincs vele gondom.

Hol van 0.9 mm?
Mi az hogy a főtengely és a blokkfél közt?
Komolyan nem értem.
Meg mi az hogy majd melegen összemegy?Mármint üzem közben vagy még melegited valahol?
Szerintem akárhol van 0.9mm hézag a főtengely körül az nem egészséges dolog.
Persze igy hogy nem is értem hogy hol van az a hézag,így még akár jó is lehet????[/quote]
Szerintem ő úgy érti hogy összeszerelt állapotban van a blokk benne a főtengely és nincs középen a főtengely ,egyik oldalra picit közelebb van a blokk öntvényhez.
De az nem gáz szerintem,nekem sem volt tökk középen és nincs vele gondom.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ezt én nem értemHujber írta:Ma összetoltam a két blokkfelet, de az egyik főtengelycsapágy gyűrűje nem melegedett fel eléggé, így a főtengely és a blokkfél között 0,9mm-es hézag van, a másik oldalon jól passzol. Ez nagyon gáz, vagy összemegy majd ha meleg lesz? Egyébként a blokkfelek teljes felületen érik egymást, ott nincs hézag. Vagy szedjem szét újból?

Hol van 0.9 mm?
Mi az hogy a főtengely és a blokkfél közt?
Komolyan nem értem.
Meg mi az hogy majd melegen összemegy?Mármint üzem közben vagy még melegited valahol?
Szerintem akárhol van 0.9mm hézag a főtengely körül az nem egészséges dolog.
Persze igy hogy nem is értem hogy hol van az a hézag,így még akár jó is lehet????
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Egyszerű: ha bekented tömítővel, és aztán időben összeraktad a blokkfeleket akkor jó a tömítés.Hujber írta:Remek, és a tömítést, hogy jól sikerült e, hogy nézzem meg? Feltöltsem a forgattyúsházat benzinnel?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
TS 125
Szimmeringet csapágyboltban vegyél, ún. "viton" minőségűt. A motorosbolti zöld szart felejtsd el, nem véletlenül 200 Ft. Valószínű csak duplaajkút kapsz (amúgy az egyik tömít csak, a másik gyakorlatilag porvédő) jelentőség nincs, a minőség számít.
kr
Szimmeringet csapágyboltban vegyél, ún. "viton" minőségűt. A motorosbolti zöld szart felejtsd el, nem véletlenül 200 Ft. Valószínű csak duplaajkút kapsz (amúgy az egyik tömít csak, a másik gyakorlatilag porvédő) jelentőség nincs, a minőség számít.
kr
Re: Blokk
Remek, és a tömítést, hogy jól sikerült e, hogy nézzem meg? Feltöltsem a forgattyúsházat benzinnel?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nekem sem volt központban ,nincs azzal semmi gond.Hujber írta:Ma összetoltam a két blokkfelet, de az egyik főtengelycsapágy gyűrűje nem melegedett fel eléggé, így a főtengely és a blokkfél között 0,9mm-es hézag van, a másik oldalon jól passzol. Ez nagyon gáz, vagy összemegy majd ha meleg lesz? Egyébként a blokkfelek teljes felületen érik egymást, ott nincs hézag. Vagy szedjem szét újból?
Re: Blokk
Ma összetoltam a két blokkfelet, de az egyik főtengelycsapágy gyűrűje nem melegedett fel eléggé, így a főtengely és a blokkfél között 0,9mm-es hézag van, a másik oldalon jól passzol. Ez nagyon gáz, vagy összemegy majd ha meleg lesz? Egyébként a blokkfelek teljes felületen érik egymást, ott nincs hézag. Vagy szedjem szét újból?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Köszi Atilla!Atilla írta:Azért ez a centrírozás nem ilyen egyszerű dolog.
A szerelő összerakja és mérőórával kiméri, hogy a főtengely 2 fele együtt fusson.
Ha együtt fut, akkor elvileg jó. A szerelő ennyit csinál és ennyinek elégnek is kéne lenni, ha normális alkatrészek lennének.
A bajok ott kezdődnek, hogy régen színkódos volt minden.
Festékkel gyárilag megjelölték az alkatrészeket és azonos színjelölésű összeépítésekor lett jó az eredmény.
Ma ilyen nincs, kapsz valamit a boltban és kész. Normális alkatrész nincs, gőzöd sincs, hogy mit mivel kéne összepárosítani, hogy tényleg tuti legyen.
Ha nagyon profi munkát akarsz, ajánlom a Ternai-féle motorkerékpár könyvet. Abban nagyon érthetően le van írva, hogy egyszerű eszközökkel hogyan tudod házilag kiegyensúlyozni.
Megtaláltam a Ternai féle könyvet! Letöltöttem és tényleg nagyon sok hasznos és érdekes dolog van benne. A legjobb hogy a hiánygazdaság idejéből való és tényleg a legegyszerűbb akár otthon is elvégezhetően írja le a dolgokat!
Szerintem sűrün fogom olvasgatni!
Még egyszer kösz a tippet!

Re: Blokk
Sziasztok
250 es etz .szeretném beállítani a kuplungot ,fent a bovdennél már nem lehet teljesen kint van.
lennt még nem csináltam ,mielőtt nekilátok olvasnék róla egy pár gondolatot ,ha segítetek nekem .
előre is köszi
üdv pityu0524
250 es etz .szeretném beállítani a kuplungot ,fent a bovdennél már nem lehet teljesen kint van.
lennt még nem csináltam ,mielőtt nekilátok olvasnék róla egy pár gondolatot ,ha segítetek nekem .
előre is köszi
üdv pityu0524

-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.01.09. 16:15
- MZ-d típusa: ETZ 250 + oldalkocsi
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
Sziasztok!
Segítségeteket kérem az ügyben, hogy TS 125 1976.08. havi főtengelyszimmeringnek megfelel a sima egyvállas vagy ragaszkodni kell a kétvállashoz. A motorosboltban persze azt mondták felesleges kétvállasat berakni, megfelel az "egyajkas" mindkét nagy szimmeringnek egyaránt.
Válaszokat előre is köszi:
TS
Segítségeteket kérem az ügyben, hogy TS 125 1976.08. havi főtengelyszimmeringnek megfelel a sima egyvállas vagy ragaszkodni kell a kétvállashoz. A motorosboltban persze azt mondták felesleges kétvállasat berakni, megfelel az "egyajkas" mindkét nagy szimmeringnek egyaránt.
Válaszokat előre is köszi:
TS
Re: Blokk
Atilla írta:Azért ez a centrírozás nem ilyen egyszerű dolog.
A szerelő összerakja és mérőórával kiméri, hogy a főtengely 2 fele együtt fusson.
Ha együtt fut, akkor elvileg jó. A szerelő ennyit csinál és ennyinek elégnek is kéne lenni, ha normális alkatrészek lennének.
A bajok ott kezdődnek, hogy régen színkódos volt minden.
Festékkel gyárilag megjelölték az alkatrészeket és azonos színjelölésű összeépítésekor lett jó az eredmény.
Ma ilyen nincs, kapsz valamit a boltban és kész. Normális alkatrész nincs, gőzöd sincs, hogy mit mivel kéne összepárosítani, hogy tényleg tuti legyen.
Ha nagyon profi munkát akarsz, ajánlom a Ternai-féle motorkerékpár könyvet. Abban nagyon érthetően le van írva, hogy egyszerű eszközökkel hogyan tudod házilag kiegyensúlyozni.
Hát az mát tény hogy a mostani alkatrészeknek nem sok köze van a gyárihoz!
És ehhez a Ternai-féle könyvet hol lehet megtalálni? Neked nincs meg véletlenül? Ha be tudnád szkennelni azt az oldalát ahol a főtengely kiegyensúlyozás leírása van esetleg el tudnád küldeni?

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Szerintem keres egy gépműhelyt ahol megcsinálják és ott lesd meg milyen a gép vagy milyen módszerrel csinálják.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Azért ez a centrírozás nem ilyen egyszerű dolog.
A szerelő összerakja és mérőórával kiméri, hogy a főtengely 2 fele együtt fusson.
Ha együtt fut, akkor elvileg jó. A szerelő ennyit csinál és ennyinek elégnek is kéne lenni, ha normális alkatrészek lennének.
A bajok ott kezdődnek, hogy régen színkódos volt minden.
Festékkel gyárilag megjelölték az alkatrészeket és azonos színjelölésű összeépítésekor lett jó az eredmény.
Ma ilyen nincs, kapsz valamit a boltban és kész. Normális alkatrész nincs, gőzöd sincs, hogy mit mivel kéne összepárosítani, hogy tényleg tuti legyen.
Ha nagyon profi munkát akarsz, ajánlom a Ternai-féle motorkerékpár könyvet. Abban nagyon érthetően le van írva, hogy egyszerű eszközökkel hogyan tudod házilag kiegyensúlyozni.
A szerelő összerakja és mérőórával kiméri, hogy a főtengely 2 fele együtt fusson.
Ha együtt fut, akkor elvileg jó. A szerelő ennyit csinál és ennyinek elégnek is kéne lenni, ha normális alkatrészek lennének.
A bajok ott kezdődnek, hogy régen színkódos volt minden.
Festékkel gyárilag megjelölték az alkatrészeket és azonos színjelölésű összeépítésekor lett jó az eredmény.
Ma ilyen nincs, kapsz valamit a boltban és kész. Normális alkatrész nincs, gőzöd sincs, hogy mit mivel kéne összepárosítani, hogy tényleg tuti legyen.
Ha nagyon profi munkát akarsz, ajánlom a Ternai-féle motorkerékpár könyvet. Abban nagyon érthetően le van írva, hogy egyszerű eszközökkel hogyan tudod házilag kiegyensúlyozni.
Re: Blokk
Hát igen! Én is arra gondoltam hogy az utángyártott hajtókar+csap más súllyal bír. Már csak valaki kellene aki lelkiismeretesen megcsinálná a főtengelyt mert így elég élvezhetetlen a motorozás. Próbálom elképzelni azt a centírozó gépet amiben a főtengelyt "kisúlyozzák".MrDok írta:Ez már az alapos munka kategóriája.... A gyárban összerakták és pont eltalálták a dugó- csapszeg -hajtókar- sonka centírozását. Mikor ebben az egyensúlyban valami ki lesz cserélve (régi dugó- hajtókar súlya nem egyezik az újjal), már nem olyan lesz a súlyelosztás, amit a főtengely megfúrásával lehetne kezelni, ez elmaradt.dkari írta: Akkor elméletileg ezt minden főtengely felújítás után meg kellene csinálnia a szerelőnek? Mert a gyárival nem rázta szét a motor a kezem,lábam amit felújítattam azzal meg igencsak. Azt mondják a főtengelyben az ütés 0.2 század ami miatt nem rázhat. De ezt csak indikátor órával nézik. De honnan tudhatja hogy magas fordulaton (mint az autókerék) nem üt? 4 ezres fordulatig nem is van vele gondom, de az felett elég rossz. (tudom bölcsőváz meg Ts (125) az ilyen, de ha nem tudnám a gyári főtengellyel milyen volt...)
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez már az alapos munka kategóriája.... A gyárban összerakták és pont eltalálták a dugó- csapszeg -hajtókar- sonka centírozását. Mikor ebben az egyensúlyban valami ki lesz cserélve (régi dugó- hajtókar súlya nem egyezik az újjal), már nem olyan lesz a súlyelosztás, amit a főtengely megfúrásával lehetne kezelni, ez elmaradt.dkari írta: Akkor elméletileg ezt minden főtengely felújítás után meg kellene csinálnia a szerelőnek? Mert a gyárival nem rázta szét a motor a kezem,lábam amit felújítattam azzal meg igencsak. Azt mondják a főtengelyben az ütés 0.2 század ami miatt nem rázhat. De ezt csak indikátor órával nézik. De honnan tudhatja hogy magas fordulaton (mint az autókerék) nem üt? 4 ezres fordulatig nem is van vele gondom, de az felett elég rossz. (tudom bölcsőváz meg Ts (125) az ilyen, de ha nem tudnám a gyári főtengellyel milyen volt...)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Ugyan nem ismerem a főtengely centírozás módszerét de mivel felett újítva tuti hogy kell centírozni is (saját véleményem). Mivel szétlett szedve és más alkatrészel lett összerakva. Gyáritól biztos valamilyen szinten eltér.
Autó keréknél van egy centírgép belerakjuk a kereket megforgatja és kiírja hogy hova hány gramm kell.
Autó keréknél van egy centírgép belerakjuk a kereket megforgatja és kiírja hogy hova hány gramm kell.
Re: Blokk
nova001155 írta:Ahogy mondod a centírozás miatt rakták oda. Hogy miért láttál ilyet is olyat is egyikből kellett kivenni a másikból nem. Kb olyan mint az autó keréknél kivűlre kér x grammot nembiztos hogy belülre is kér.dkari írta:Sziasztok!
Meg tudná mondani egy hozzáértő hogy miért van az hogy az mz-ts nél a főtengelyen a sonka "tetején" (nem az oldalán)furatok vannak? Gondolom hogy a centírozás miatt lehet, de akkor miért van az hogy találkoztam már furat és furat nélkülivel is?
Akkor elméletileg ezt minden főtengely felújítás után meg kellene csinálnia a szerelőnek? Mert a gyárival nem rázta szét a motor a kezem,lábam amit felújítattam azzal meg igencsak. Azt mondják a főtengelyben az ütés 0.2 század ami miatt nem rázhat. De ezt csak indikátor órával nézik. De honnan tudhatja hogy magas fordulaton (mint az autókerék) nem üt? 4 ezres fordulatig nem is van vele gondom, de az felett elég rossz. (tudom bölcsőváz meg Ts (125) az ilyen, de ha nem tudnám a gyári főtengellyel milyen volt...)
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Ahogy mondod a centírozás miatt rakták oda. Hogy miért láttál ilyet is olyat is egyikből kellett kivenni a másikból nem. Kb olyan mint az autó keréknél kivűlre kér x grammot nembiztos hogy belülre is kér.dkari írta:Sziasztok!
Meg tudná mondani egy hozzáértő hogy miért van az hogy az mz-ts nél a főtengelyen a sonka "tetején" (nem az oldalán)furatok vannak? Gondolom hogy a centírozás miatt lehet, de akkor miért van az hogy találkoztam már furat és furat nélkülivel is?
Re: Blokk
Sziasztok!
Meg tudná mondani egy hozzáértő hogy miért van az hogy az mz-ts nél a főtengelyen a sonka "tetején" (nem az oldalán)furatok vannak? Gondolom hogy a centírozás miatt lehet, de akkor miért van az hogy találkoztam már furat és furat nélkülivel is?
Meg tudná mondani egy hozzáértő hogy miért van az hogy az mz-ts nél a főtengelyen a sonka "tetején" (nem az oldalán)furatok vannak? Gondolom hogy a centírozás miatt lehet, de akkor miért van az hogy találkoztam már furat és furat nélkülivel is?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Elvileg 76-tól. Kis keregéléssel a motorszámot is megtalálod neten hogy melyik motorszámtól van az újabb.kiskutya írta:Üdv! Mindenkinek!
Elnézést kérek ez egy másik téma lenne amiben kis segitséget kérnék.!
Valaki tudna segíteni abban , hogy milyen évjáratoktól adták ki az MZ Ts 125-öt külsö vagy belső szimmeringes változatban? köszönöm előre is a választ!
Jó utat minden MZ motorosnak !!
(szorri de telefonról írok, itt problémás lenne kiguglizni.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Üdv! Mindenkinek!
Elnézést kérek ez egy másik téma lenne amiben kis segitséget kérnék.!
Valaki tudna segíteni abban , hogy milyen évjáratoktól adták ki az MZ Ts 125-öt külsö vagy belső szimmeringes változatban? köszönöm előre is a választ!
Jó utat minden MZ motorosnak !!
Elnézést kérek ez egy másik téma lenne amiben kis segitséget kérnék.!
Valaki tudna segíteni abban , hogy milyen évjáratoktól adták ki az MZ Ts 125-öt külsö vagy belső szimmeringes változatban? köszönöm előre is a választ!
Jó utat minden MZ motorosnak !!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Akkor nyugodtan maradj még a kis TZ mellett, teljesen megfelelő az is a mindennapokra, és a klub túrákra is.Papp-LAN írta:Köszönöm mindenkinek a commentet, tanulságos volt!
A vásárlás a megoldás, ami számomra MOST megfizethető annak biztos nem stimmel a papírja ilyent én nem akarok. Ami tiszta és jó az ára az biztos az ország túlsó felében van![]()
A többiek meg el vannak rugaszkodva a földtől (ár/érték)
Mindegy nézelődök spórolok valami csak összejön.
Gabi nem a MZ 150-nel van a baj hanem a dombokkal meg a súlyommal:-(
Papp-LAN

Egyetértek veled.gabsic írta:OFF: matt: Bocs, nem akartam személyeskedni. Szvsz mint mindenhol, rendőrök között is van normális meg kőbunkó is. Nem konkrétan az egyes rendőrökkel van bajom, többekkel jó kapcsolatban is vagyok (sőt!), inkább a rendszerrel van a baj. Mert persze a kisember nem tehet róla hogy kiküldik a trafival az indokolatlanul kint "felejtett" 30as táblához sündörögni. És persze arról sem tehet, hogy bár én is tudom ki törte fel a pincénket, ő is tudja, de mégis azt javasolja hogy jobban járok ha nem teszek feljelentést. Akkor hogy is van ez??? Mint mondtam, itt a rendszerrel van a baj...
Dok: A nagyobb motorcserét sajnos nem lehet lepapírozni. Műszaki terén pedig ugye vannak helyek ahol minden megoldható.
Gond csak akkor van ha út szélén igazoltatnak, és nem huny szemet felette a közeg.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Papp-LAN
- Fireman
- Hozzászólások: 59
- Csatlakozott: 2010.11.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ-150/ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komló "Mecsek aszfaltjai"
Re: Blokk
Köszönöm mindenkinek a commentet, tanulságos volt!
A vásárlás a megoldás, ami számomra MOST megfizethető annak biztos nem stimmel a papírja ilyent én nem akarok. Ami tiszta és jó az ára az biztos az ország túlsó felében van :-(
A többiek meg el vannak rugaszkodva a földtől (ár/érték)
Mindegy nézelődök spórolok valami csak összejön.
Gabi nem a MZ 150-nel van a baj hanem a dombokkal meg a súlyommal:-(
Papp-LAN
A vásárlás a megoldás, ami számomra MOST megfizethető annak biztos nem stimmel a papírja ilyent én nem akarok. Ami tiszta és jó az ára az biztos az ország túlsó felében van :-(
A többiek meg el vannak rugaszkodva a földtől (ár/érték)
Mindegy nézelődök spórolok valami csak összejön.
Gabi nem a MZ 150-nel van a baj hanem a dombokkal meg a súlyommal:-(
Papp-LAN
Dombnak négy,
Völgynek nyél!
Völgynek nyél!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
OFF: matt: Bocs, nem akartam személyeskedni. Szvsz mint mindenhol, rendőrök között is van normális meg kőbunkó is. Nem konkrétan az egyes rendőrökkel van bajom, többekkel jó kapcsolatban is vagyok (sőt!), inkább a rendszerrel van a baj. Mert persze a kisember nem tehet róla hogy kiküldik a trafival az indokolatlanul kint "felejtett" 30as táblához sündörögni. És persze arról sem tehet, hogy bár én is tudom ki törte fel a pincénket, ő is tudja, de mégis azt javasolja hogy jobban járok ha nem teszek feljelentést. Akkor hogy is van ez??? Mint mondtam, itt a rendszerrel van a baj...
Dok: A nagyobb motorcserét sajnos nem lehet lepapírozni. Műszaki terén pedig ugye vannak helyek ahol minden megoldható.
Gond csak akkor van ha út szélén igazoltatnak, és nem huny szemet felette a közeg.
Dok: A nagyobb motorcserét sajnos nem lehet lepapírozni. Műszaki terén pedig ugye vannak helyek ahol minden megoldható.
Gond csak akkor van ha út szélén igazoltatnak, és nem huny szemet felette a közeg.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha nem hivatalosan tetted bele a nagyobb blokkot, hogy használtad?matt1989 írta:Esélytelen lepapírozni ezért lett eladva, valamint a fogyasztás miatt.

Ha eladtad, az új tulaj hogy viszi műszakira.......stb.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég