Barkácsolás
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Barkácsolás
Nandor
Vicces kérdés.
Tuti, hogy nem. Bele való üveget vagy a krómozott záróperemet még csak-csak, de mutatót?? Szerintem szerezz inkább egy jó állapotú használt fordulatszámmérőt.
Vicces kérdés.
Tuti, hogy nem. Bele való üveget vagy a krómozott záróperemet még csak-csak, de mutatót?? Szerintem szerezz inkább egy jó állapotú használt fordulatszámmérőt.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Barkácsolás
Lehet valahol a fordulatszámmérőbe mutatót venni?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Barkácsolás
Valami ilyesmire gondoltam de krómozottban.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Keress egy jó krosszkormányt. Az átmérő a lényeg, az egyezzen.pempelli írta:250-es etzre nem tudtok valami szélesebb kormányt?
Pl:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 00875.html
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Barkácsolás
250-es etzre nem tudtok valami szélesebb kormányt?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Barkácsolás
Ahhoz a motorhoz már rakétavezetői engedély kellett volna, nem A kategória.
Nem is értem, ezt a 248-at hogy sikerült beírni, mert a 250-es ETZ hivatalos hengerűrtartalma 243 ccm.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Barkácsolás
A váztáblán és a forgalmiban is TS250-van beütve ill. beírva a gyártási év viszont 1977!
Igazából már nincs túl nagy jelentősége, eredetileg Trophy-t akartam venni de féltem, hogy nehéz lesz a 4-sebeséges blokkhoz alkatrészt szerezni úgyhogy a /1 mellet döntöttem.
Erre sikerült egy -Trophy- motoros /1-et vennem.
A forgalmi bejegyzésekről meg csak annyit, hogy az egyik ETZ-m be a teljesítményhez az volt írva 248kw. Még jó hogy akkoriban nem volt teljesítményadó.
Igazából már nincs túl nagy jelentősége, eredetileg Trophy-t akartam venni de féltem, hogy nehéz lesz a 4-sebeséges blokkhoz alkatrészt szerezni úgyhogy a /1 mellet döntöttem.
Erre sikerült egy -Trophy- motoros /1-et vennem.
A forgalmi bejegyzésekről meg csak annyit, hogy az egyik ETZ-m be a teljesítményhez az volt írva 248kw. Még jó hogy akkoriban nem volt teljesítményadó.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Barkácsolás
Nandor
Akkor pedig az /1-es kéne, hogy legyen. Ámbár azt sajnos nem tudom, hogy a /1-esek váznyaktábláján feltüntették- e /1 jelzést. Mert az én motoromon ott semmi nem látszik (ledörzsölték azt a részt a bovdenek), a másik két járgányunkon meg nem volt adattábla, elvesztek az idők folyamán...
Végül is elképzelhető, hogy korábban másik motort szereltek a gépedbe, persze hivatalosan, és amikor hozzád került, akkor már az volt benne.
Egyébként az én forgalmimban "TS 250/1" típusbejegyzés van.
Viszont cserébe brutális, 19 kW-os teljesítményt jegyeztek be.
Erről beszélek, hogy egykor összevissza irkáltak mindent a forgalmiba a fakabátok. Látod, piros javításokkal is tele van.
Akkor pedig az /1-es kéne, hogy legyen. Ámbár azt sajnos nem tudom, hogy a /1-esek váznyaktábláján feltüntették- e /1 jelzést. Mert az én motoromon ott semmi nem látszik (ledörzsölték azt a részt a bovdenek), a másik két járgányunkon meg nem volt adattábla, elvesztek az idők folyamán...
Végül is elképzelhető, hogy korábban másik motort szereltek a gépedbe, persze hivatalosan, és amikor hozzád került, akkor már az volt benne.
Egyébként az én forgalmimban "TS 250/1" típusbejegyzés van.
Viszont cserébe brutális, 19 kW-os teljesítményt jegyeztek be.
Erről beszélek, hogy egykor összevissza irkáltak mindent a forgalmiba a fakabátok. Látod, piros javításokkal is tele van.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Barkácsolás
A váztáblán is 1977 van írva, viszont akkor a motorja egy korábbi 4 sebes ts-ből való.Zsolti_1983 írta:Nandor
Akkor az érdekes egy járgány lehet.
A forgalmi nem jelent semmit, mert rettentő dilettáns bejegyzéseket tudtak (és tudnak ma is) tenni az arra illetékesek. De ha a váznyaktáblán 1977-es gyártási év szerepel, akkor az biztosan /1 kell hogy legyen, hacsak nem valami utólagos pótalkatrész vázra szerelték át az egész gépedet.
A forgalmiban típusként a TS250 van írva. A te motorodnak nem ez áll a forgalmijában: típus TS250/1?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Barkácsolás
Nandor
Akkor az érdekes egy járgány lehet.
A forgalmi nem jelent semmit, mert rettentő dilettáns bejegyzéseket tudtak (és tudnak ma is) tenni az arra illetékesek. De ha a váznyaktáblán 1977-es gyártási év szerepel, akkor az biztosan /1 kell hogy legyen, hacsak nem valami utólagos pótalkatrész vázra szerelték át az egész gépedet.
Akkor az érdekes egy járgány lehet.
A forgalmi nem jelent semmit, mert rettentő dilettáns bejegyzéseket tudtak (és tudnak ma is) tenni az arra illetékesek. De ha a váznyaktáblán 1977-es gyártási év szerepel, akkor az biztosan /1 kell hogy legyen, hacsak nem valami utólagos pótalkatrész vázra szerelték át az egész gépedet.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Barkácsolás
Hát az amolyan se nem ts se nem ts/1, valamiféle keverék.Zsolti_1983 írta:Nandor
Egyébként miféle típus az a TS 250/0,5?
A forgalmija szerint ts 250 és a motorja is 4 sebességes /hajtómű olajjal kent főtengely csapágyas/ verzió, viszont küllemre teljes mértékben /1-es.
Plusz érdekesség, hogy 1977-ben már nem gyártottak 4 sebes TS250-t.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Barkácsolás
Oké.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Barkácsolás
Szia Zsolti_1983"
Ha már itt vagyunk a barkácsolás topi-ban akkor barkácsolhatnánk valami megoldást erre a 60W ra mivel nekem az elmúlt 26 évem amit a kicsikémmel (TS125/150) töltöttem ezzel a problémával volt csak terhelve.Odáig jutottam,hogy nappal csak park lámpa ég így minden OK csak a rend őrei nem szeretik így marad a magyarázkodás koncakt hibás"....de este egy hosszabb utazás már veszélyes is lehet pedig a gépem nagyon egybe van.Ötletek?Én már sok mindent kipróbáltam kisebb fogyasztok ledes égők elektronikus indexrelé és át is vezetékeztem de akkor is kevés ..... De szerintem ezt inkább a villany topiban folyt...
Ha már itt vagyunk a barkácsolás topi-ban akkor barkácsolhatnánk valami megoldást erre a 60W ra mivel nekem az elmúlt 26 évem amit a kicsikémmel (TS125/150) töltöttem ezzel a problémával volt csak terhelve.Odáig jutottam,hogy nappal csak park lámpa ég így minden OK csak a rend őrei nem szeretik így marad a magyarázkodás koncakt hibás"....de este egy hosszabb utazás már veszélyes is lehet pedig a gépem nagyon egybe van.Ötletek?Én már sok mindent kipróbáltam kisebb fogyasztok ledes égők elektronikus indexrelé és át is vezetékeztem de akkor is kevés ..... De szerintem ezt inkább a villany topiban folyt...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Barkácsolás
Nandor
Akkor most már ketten bizonyítjátok, hogy nem csak a mesék világában volt ilyen.
Egyébként miféle típus az a TS 250/0,5?
Akkor most már ketten bizonyítjátok, hogy nem csak a mesék világában volt ilyen.
Egyébként miféle típus az a TS 250/0,5?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Barkácsolás
Nekem volt .Zsolti_1983 írta:Biztos Standard változat volt, amin a fordulatszámmérő helyén volt a gyújtáskapcsoló, nem? Régi fényképek és prospektusok szerint létezett ilyen változat, bár én még sosem láttam
Sajnos már csak a kulcsai vannak meg.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Barkácsolás
Biztos Standard változat volt, amin a fordulatszámmérő helyén volt a gyújtáskapcsoló, nem? Régi fényképek és prospektusok szerint létezett ilyen változat, bár én még sosem láttam (ahány ETZ a szemem elé került, azon mind volt fordulatszámmérő). A csomagtartót nem tudom, milyeneket gyártottak hozzá, nem ismerem igazán a típust.
Ahogy a nickemből is kitűnhet, én a nyolcvanas években még csecsemő, illetve kisgyermek voltam, úgyhogy nem igazán tudom, mi volt itt, csak az idősebbek elmondása alapján tájékozódom. Azt mondják, a nyolcvanas évek közepe tájáig az MZ-k olyanok voltak, mint a magyar népmese (hol volt, hol nem volt). Legalábbis itt a környékünkön (Mosonmagyaróvár); lehet, hogy Pesten azért jobb volt a helyzet. Szóval meglehetősen akadozott úgy a motorkerékpár-, mint az alkatrészellátás, az ilyen extrákat meg, mint pl. a csomagtartó, azt a pár szabad darabot, általában a pult alól adták el "haveroknak", "ismerősöknek". Ezt mondják az írástudók.
Zárójelben jegyzem meg, hogy véleményem szerint a TS-sel jobban jártál, mint az ETZ-vel. Szerintem az ETZ mellett csak a generátor meg talán az öt sebességfokozat szól (ámbár a fórumot elnézve, a generátorral is szívnak a kollégák eleget, az öt fokozat meg inkább csak arra jó, hogy hatékonyan fel lehessen osztani a motor nyomatékát, így a vonóerőt is, mert ötödikben már nem nagyon akar menni a kicsike). A TS viszont, bár régimódibb formájú, de masszívabb (amikor mentem egy kis ETZ-vel, határozottan az volt az érzésem, hogy kanyarban tekeredik alattam a váz; a TS-nél sosem éreztem ilyet), jobban megkonstruált, kiforrott szerkezet, jobb anyagminőséggel és nagyobb megbízhatósággal párosulva. Egyedüli hátránya a koszos 60 W-ot szolgáltató dinamó (nem tudom, ezt hogyan gondolták az NDK mérnök urak, amikor csak a tompított meg a hátsó fény elveszi a teljesítmény háromnegyedét), ami miatt a - kötelező - bekapcsolt fényt nem nagyon szereti, de gondos karbantartással azért el lehet vele lavírozni.
Ahogy a nickemből is kitűnhet, én a nyolcvanas években még csecsemő, illetve kisgyermek voltam, úgyhogy nem igazán tudom, mi volt itt, csak az idősebbek elmondása alapján tájékozódom. Azt mondják, a nyolcvanas évek közepe tájáig az MZ-k olyanok voltak, mint a magyar népmese (hol volt, hol nem volt). Legalábbis itt a környékünkön (Mosonmagyaróvár); lehet, hogy Pesten azért jobb volt a helyzet. Szóval meglehetősen akadozott úgy a motorkerékpár-, mint az alkatrészellátás, az ilyen extrákat meg, mint pl. a csomagtartó, azt a pár szabad darabot, általában a pult alól adták el "haveroknak", "ismerősöknek". Ezt mondják az írástudók.
Zárójelben jegyzem meg, hogy véleményem szerint a TS-sel jobban jártál, mint az ETZ-vel. Szerintem az ETZ mellett csak a generátor meg talán az öt sebességfokozat szól (ámbár a fórumot elnézve, a generátorral is szívnak a kollégák eleget, az öt fokozat meg inkább csak arra jó, hogy hatékonyan fel lehessen osztani a motor nyomatékát, így a vonóerőt is, mert ötödikben már nem nagyon akar menni a kicsike). A TS viszont, bár régimódibb formájú, de masszívabb (amikor mentem egy kis ETZ-vel, határozottan az volt az érzésem, hogy kanyarban tekeredik alattam a váz; a TS-nél sosem éreztem ilyet), jobban megkonstruált, kiforrott szerkezet, jobb anyagminőséggel és nagyobb megbízhatósággal párosulva. Egyedüli hátránya a koszos 60 W-ot szolgáltató dinamó (nem tudom, ezt hogyan gondolták az NDK mérnök urak, amikor csak a tompított meg a hátsó fény elveszi a teljesítmény háromnegyedét), ami miatt a - kötelező - bekapcsolt fényt nem nagyon szereti, de gondos karbantartással azért el lehet vele lavírozni.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Barkácsolás
Igaz én azóta sem láttam hallottam arról,hogy ilyen kiegészítőket árult volna egy bolt is itt kis hazánkba TS re bár a könyve írta lehet rendelni....Így valóban szerencsésnek érezhetem magam bár akkoriban 1985 ben kicsit csalódott voltam mivel a gép megvásárlása után pár hétre ugyan abban a boltban már ETZ 125-ös volt ami azért jobban tetszett 16 évesen.Bár azon nem volt még fordulat szám mérő sem emlékeim szerint nem hogy csomagtartó.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Barkácsolás
kupi
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Elküldve: 2011.11.15. 17:30
Nyugodtan szólj bele, azért van a fórum.
Nem azt mondtam, hogy a magyar vevő nem vehette meg újonnan az MZ-t csomagtartóval, oldalsztenderrel stb. felszerelve, csak azt, hogy maga az MZ gyár nem szerelt a motorkerékpárjaira ilyesmit. (Nem is ott gyártották ezeket a csomagtartókat Zschopau környékén, hanem jóval messzebb, Riesában, ahol egy nagy vasmű, konkrétan acél- és csőkombinát működött. A hatvanas-hetvenes években magyarokat is foglalkoztattak a magyar-NDK munkaerő-csereprogram keretében; keresztapám egyik ismerőse dolgozott is ott, saját kezűleg hegesztette az MZ-kre való csomagtartókat.)
A gornaui MZ-pótalkatrész-ellátó vállalat forgalmazta azután az ilyen kiegészítőket is, de a motoroktól külön - innét kellett beszereznie a magyarországi importőrnek is. Viszont az, illetve akár az egyes boltok is, utólag gyakran fölszerelték a forgalmazott motorjaikat ezekkel, úgyhogy teljesen hihető, amit mondasz. Az én nagybátyám is úgy vette a kis TS 125-ösét, hogy már rajta volt a két oldalcsomagtartó. Lehet, hogy jobban is járt az, akinek eleve volt, mert állítólag a boltokban ritkán lehetett hozzájutni.
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Elküldve: 2011.11.15. 17:30
Nyugodtan szólj bele, azért van a fórum.
Nem azt mondtam, hogy a magyar vevő nem vehette meg újonnan az MZ-t csomagtartóval, oldalsztenderrel stb. felszerelve, csak azt, hogy maga az MZ gyár nem szerelt a motorkerékpárjaira ilyesmit. (Nem is ott gyártották ezeket a csomagtartókat Zschopau környékén, hanem jóval messzebb, Riesában, ahol egy nagy vasmű, konkrétan acél- és csőkombinát működött. A hatvanas-hetvenes években magyarokat is foglalkoztattak a magyar-NDK munkaerő-csereprogram keretében; keresztapám egyik ismerőse dolgozott is ott, saját kezűleg hegesztette az MZ-kre való csomagtartókat.)
A gornaui MZ-pótalkatrész-ellátó vállalat forgalmazta azután az ilyen kiegészítőket is, de a motoroktól külön - innét kellett beszereznie a magyarországi importőrnek is. Viszont az, illetve akár az egyes boltok is, utólag gyakran fölszerelték a forgalmazott motorjaikat ezekkel, úgyhogy teljesen hihető, amit mondasz. Az én nagybátyám is úgy vette a kis TS 125-ösét, hogy már rajta volt a két oldalcsomagtartó. Lehet, hogy jobban is járt az, akinek eleve volt, mert állítólag a boltokban ritkán lehetett hozzájutni.
Re: Barkácsolás
Köszi! Arra is gondoltam, hogy csináltatok egy kipu tartót, ami egyenesen indul és csak a doboz alatt törik meg, meredekebben...
Majd meglátjuk, ha meglesz a vas.
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
Biker!
A 250-en elfér a kipufogó tartó a krauser előtt, csak előrébb fúrtam neki egy lyukat, hogy szimmetriába legyen a csomagtartó! Doboz nélkül jobban látszana!
A 251-en is elfér, mert Samunak az van bár az rövidebb motor szerintem!
A 250-en elfér a kipufogó tartó a krauser előtt, csak előrébb fúrtam neki egy lyukat, hogy szimmetriába legyen a csomagtartó! Doboz nélkül jobban látszana!
A 251-en is elfér, mert Samunak az van bár az rövidebb motor szerintem!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Barkácsolás
Szia bocs,hogy bele szólok de az én MZ m az gyári új kora óta oldalcsomagtartós darab(krómozott felhajtható táskatartós).A boltba is rajta volt amikor megvettük 1985-ben.lehet ez a bolt egyik jó tréfája volt akkor?Vagy valami kiállítási darab lehetett?Egy biztos utolsó darabok egyike a kis TS-em rá pár hónapra már csak ETZ volt.Zsolti_1983 írta:Stravkó
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Elküldve: 2011.11.10. 16:55
Gyárilag biztos, hogy nem volt egyiken sem, mivel az MZ-gyár szériában nem szerelt a motorjaira semmiféle extra elemet. A táskatartót, oldalcsomagtartót, oldalsztendert, lábvédő lemezeket és hasonlókat az erre szakosodott gyár készítette, és a kereskedelemben lehetett beszerezni (amikor éppen kapható volt; gyakran nem, főleg nálunk), majd az egyik MZ-szervizben felszereltetni. A tökéletesen gyári állapothoz tehát nem tartozik hozzá a táskatartó, ettől függetlenül szerintem jó, ha van.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Barkácsolás
Köszi! Meglátom még, egyelőre nincs szívem lefesteni, hisz abszolút vállalható, csak pici szépítgetést terveztem...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Szlikon sprayt nem ajanlom!Biker írta:Ugyan motorom még nincs, de gomhoz a kabátot alapon vettem E-Bayről egy eredeti Krauzer K1-es szettet. Tegnap érkezett meg, nagyon meg voltam vele elégedve, teljesen hibátlan. Viszont picit ki van már fakulva az UV-től. Nem szeretném lefesteni, csak valami műanyag ápolóval átdörzsölném, de a szilikon spray-en kívül nem ismerek mást. Esetleg van-e jobb anyag erre? Az egyik csatja is vakfoltos picit, azokat mivel lehetne kipolírozni?
Mondjuk az azért megfordult a fejemben, hogy a kipu tartó rúdtól hogyan fér fel a doboz? Vagy mögé megy?
Ha csak apolot keresel vannak nagyon jo muanyagapolo spray-k, de en a helyedbin inkabb festenem.
Hasonlo helyzetben voltam Skoda Favorit lokharitoval, muanyagapolotol 2-3 hetig kinezett valahogy aztan ujra ronda lett. Vettem hozza lokharitofesteket es lefujtam vele, azota 2 eve is olyan mint az uj! nem vedlik le rola a festek! egy ilyen spray 1600ft nalunk.
Az MZ hatso dobozat is festettem mar, ott muanyagalapozo + matt fekete festek. Penzben kb ugyanannyi mind a ket megoldas. Ha nincs kompresszorod javaslom a lokharitospray-t, tartos es szep megoldas.
A csatokra kromtisztito pasztat hasznalhatsz.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Barkácsolás
Ugyan motorom még nincs, de gomhoz a kabátot alapon vettem E-Bayről egy eredeti Krauzer K1-es szettet. Tegnap érkezett meg, nagyon meg voltam vele elégedve, teljesen hibátlan. Viszont picit ki van már fakulva az UV-től. Nem szeretném lefesteni, csak valami műanyag ápolóval átdörzsölném, de a szilikon spray-en kívül nem ismerek mást. Esetleg van-e jobb anyag erre? Az egyik csatja is vakfoltos picit, azokat mivel lehetne kipolírozni?
Mondjuk az azért megfordult a fejemben, hogy a kipu tartó rúdtól hogyan fér fel a doboz? Vagy mögé megy?
Mondjuk az azért megfordult a fejemben, hogy a kipu tartó rúdtól hogyan fér fel a doboz? Vagy mögé megy?
Re: Barkácsolás
Látott-e valaki már kereskedelemben off-roader ETZ átalakító készletet? Oldaldeknit, kifupogót, rögzítőelemeket? Létezik ilyen?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Biker 2011.11.14. 09:56-kor.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Barkácsolás
És , szerinted hamar tönkre vágná a láncot, az ha hátul 45 fogas trophy lánckerék lenne elől meg 16os vagy 15 ös (nem számoltam ki még) Kicsi Ts é maradna a szélesebbik fajta 250 es láncról van szó.kiszsebi írta: más a tengely mérete is!!! na meg el sem férne a blokkban akkora lánckerék (átalakítások nélkül)
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Barkácsolás
Stravkó
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Elküldve: 2011.11.10. 16:55
Gyárilag biztos, hogy nem volt egyiken sem, mivel az MZ-gyár szériában nem szerelt a motorjaira semmiféle extra elemet. A táskatartót, oldalcsomagtartót, oldalsztendert, lábvédő lemezeket és hasonlókat az erre szakosodott gyár készítette, és a kereskedelemben lehetett beszerezni (amikor éppen kapható volt; gyakran nem, főleg nálunk), majd az egyik MZ-szervizben felszereltetni. A tökéletesen gyári állapothoz tehát nem tartozik hozzá a táskatartó, ettől függetlenül szerintem jó, ha van.
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Elküldve: 2011.11.10. 16:55
Gyárilag biztos, hogy nem volt egyiken sem, mivel az MZ-gyár szériában nem szerelt a motorjaira semmiféle extra elemet. A táskatartót, oldalcsomagtartót, oldalsztendert, lábvédő lemezeket és hasonlókat az erre szakosodott gyár készítette, és a kereskedelemben lehetett beszerezni (amikor éppen kapható volt; gyakran nem, főleg nálunk), majd az egyik MZ-szervizben felszereltetni. A tökéletesen gyári állapothoz tehát nem tartozik hozzá a táskatartó, ettől függetlenül szerintem jó, ha van.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Barkácsolás
más a tengely mérete is!!! na meg el sem férne a blokkban akkora lánckerék (átalakítások nélkül)bomber93 írta:És nem lehet valami módon átalakítani egy 250 es Ts ét vagy ETZ vagy Trophy ét úgy hogy rámenjen a kicsi ts re? mert a belső forma az szinte ugyanugy néz ki ha jól emlékszem csak az 250 esé szélesebb mert akkor nem kéne átfűznöm a kis TS agyát hátul csak szerezni egy 250 es láncot és kompletten a 250 esé lenne a hajtása.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Barkácsolás
És nem lehet valami módon átalakítani egy 250 es Ts ét vagy ETZ vagy Trophy ét úgy hogy rámenjen a kicsi ts re? mert a belső forma az szinte ugyanugy néz ki ha jól emlékszem csak az 250 esé szélesebb mert akkor nem kéne átfűznöm a kis TS agyát hátul csak szerezni egy 250 es láncot és kompletten a 250 esé lenne a hajtása.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Barkácsolás
A kislánckerék nem ugyanolyan,más a kialakítása! A láncot most hirtelen nem tudom,de úgy rémlik,hogy a 250-esé szélesebb.bomber93 írta:A 250 es és a 125 ös Ts mz nek ugyanolyan a kislánckereke csak fogban tér el? És ugyanolyan lánc megy rá csak hosszban tér el?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Barkácsolás
A 250 es és a 125 ös Ts mz nek ugyanolyan a kislánckereke csak fogban tér el? És ugyanolyan lánc megy rá csak hosszban tér el?
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Szerintem se vesződj vele.Ha nem teszel rá úgy se lesz csupasz, ugyanolyan szép attól egy restaurált motor.Ha esetleg ráakadsz börzén, akkor utólag bármikor fel lehet tenni.Nem olyan kurrens darab, hogy ne találj hozzá.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Barkácsolás
Hát én csak azt tudnám mondani, hogy hogyan tudnád rendbe hozni de ha olyan olcsón tudsz szerezni mint amennyiért a kolléga eladta nem érdemes vele vesződni:)
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Barkácsolás
A kereszttartójának támasztottam egy vascsövet,azzal ütöttem ki. Megroggyant.bomber93 írta:Őszintén mi baja lett annak a csomagtartónak ? eltört a hegesztés? javitható az alkja nagyjából megvan ha nicns akkor van satu:D ha idegesít a hosszu rész vágd le és dugd be úgy ameddig kell vázon alulról fúrsz két 4 es lyukat menet bele + csavar a többit majd az idő elintézi:D
Folyamatos melegítés mellett fával is próbáltam,de nem mozdult. Aztán elborult az agy,annak onnan ki kell jönni,és ki is jött! Hozzáteszem nem könnyen.
Szép,gyári állapotúra akarom csinálni a motort,tehát nem tehetem így vissza. Azon gondolkodtam,hogy egyáltalán nem teszek rá csomagtartót. Nem volt mindegyiken gyárilag,vagy tévedek?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Barkácsolás
Őszintén mi baja lett annak a csomagtartónak ? eltört a hegesztés? javitható az alkja nagyjából megvan ha nicns akkor van satu:D ha idegesít a hosszu rész vágd le és dugd be úgy ameddig kell vázon alulról fúrsz két 4 es lyukat menet bele + csavar a többit majd az idő elintézi:D
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Barkácsolás
Stravkó
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Elküldve: 2011.11.05. 20:09
Biztos, mert elég sok nagy TS-re vettek annak idején táskatartót, tehát előbb-utóbb találsz majd.
Csak persze kérdéses, hogy AZT hogyan vették ki a helyéről, mert ha úgy, mint te, akkor ugye nem sokkal leszel vele előrébb.
Az enyémhez édesapám (aki szerszámkészítő) összedobott egy szétsajtoló-készüléket, amelyet a vázra kellett felfogatni, és (folyamatos körbemelegítés mellett) két csavarorsó váltakozva való forgatásával szépen kinyomta a helyéről a táskatartót. Sérülésmentesen kijött, pedig reménytelenül bele volt gyógyulva. Hab a tortán, hogy utána még a krómozott részt is kivarázsoltuk a csővillából, hiszen előbbit krómoztatni kell majd, utóbbit meg szintereztetni (augusztusban darabjaira szedtem a /1-esem, mert teljes körű felújítás vár rá).
Mellesleg, szerintem is kissé túl hosszan van bent a vázcsőben, de nyilván a német mérnökök itt is biztosra akartak menni, hogy se ki ne csússzon a táskatartó, se el ne görbüljön a vázcső. Hát sikerült.
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Elküldve: 2011.11.05. 20:09
Biztos, mert elég sok nagy TS-re vettek annak idején táskatartót, tehát előbb-utóbb találsz majd.
Csak persze kérdéses, hogy AZT hogyan vették ki a helyéről, mert ha úgy, mint te, akkor ugye nem sokkal leszel vele előrébb.
Az enyémhez édesapám (aki szerszámkészítő) összedobott egy szétsajtoló-készüléket, amelyet a vázra kellett felfogatni, és (folyamatos körbemelegítés mellett) két csavarorsó váltakozva való forgatásával szépen kinyomta a helyéről a táskatartót. Sérülésmentesen kijött, pedig reménytelenül bele volt gyógyulva. Hab a tortán, hogy utána még a krómozott részt is kivarázsoltuk a csővillából, hiszen előbbit krómoztatni kell majd, utóbbit meg szintereztetni (augusztusban darabjaira szedtem a /1-esem, mert teljes körű felújítás vár rá).
Mellesleg, szerintem is kissé túl hosszan van bent a vázcsőben, de nyilván a német mérnökök itt is biztosra akartak menni, hogy se ki ne csússzon a táskatartó, se el ne görbüljön a vázcső. Hát sikerült.
Re: Barkácsolás
Atyaég ez ilyen hosszan benn van a vázban? Nekem a "fényes" rész tövénél lötyögött és ott is jött szét amikor szétszedni próbáltam :O
Re: Barkácsolás
Na ezt a két évvel ezelőtti hsz-t kerestem én sokáig! Jól gondolom, hogy ez a lefogatási módszer csak az 5Ah-s akksival működik? Ugyanis a 9Ah az akkora (kb 60 helyett 90 mm mély), hogy elfoglalja az egész alsó tartó tálcát, így nincs hely a tálca külső felébe beakasztandó lemeznek. Ezek szerint a "küllős" lefogatás volt a nagyobb akksihoz kitalálva? Egyáltalán gyárilag milyet tettek bele? Nagyon eredetire szeretném megcsinálni...bakimate írta:A hosszú, hajlított, elágazó lemez első része fogta az akkumulátort. A lemez végében volt egy dió, a dióban egy 6-os csavar, a csavar egy másik lemezhez csatlakozott, ami a tálca külső felébe volt beakasztva. (Hosszú elágazó lemez eleje, a tálca légszűrő felöli oldalába.) A hossz lemez másik felébe egy gumicsík volt befűzve, ami a tálca felett volt átvezetve, a végén egy lemezdarab, ez csatlakozott a kívülre akasztott kis lemezbe. A tálca tetején a szerszámkészlet, és kezelési utasítás, az aljába volt gumidugókkal beakasztva az indexrelé, és -ha van- a elektronikus gyújtás fekete doboza.
Teccikérteni?
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Barkácsolás
Troster írta:Most utálni fogsz, de legutóbbi börzén adtam el egyet 300 forintért...
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Most utálni fogsz, de legutóbbi börzén adtam el egyet 300 forintért...
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Barkácsolás
A melegítés, és a kemény erőszak sikert hozott!
Ezúton szeretnék gratulálni annak,aki ezt megtervezte:
Mivelhogy sérülés nélkül nem jött ki, lehet ilyet valahol venni?
Ezúton szeretnék gratulálni annak,aki ezt megtervezte:
Mivelhogy sérülés nélkül nem jött ki, lehet ilyet valahol venni?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Barkácsolás
Hujber írta:Ez alábbi képen papám szerszámát mutatnám meg, bizonyára mindenkinek volt annak idején a szürke dobozos szerszámkészlete, amiben a piros átlátszónyelű csavarhúzók vannak. A legnagyobb lapos csavarhúzóból és egy kilincsből lett összerakva ez a szerszám, és tényleg baromi jó és ötletes. Ez mindent meglazít, ahová odafér
Ötletes
Re: Barkácsolás
Ez alábbi képen papám szerszámát mutatnám meg, bizonyára mindenkinek volt annak idején a szürke dobozos szerszámkészlete, amiben a piros átlátszónyelű csavarhúzók vannak. A legnagyobb lapos csavarhúzóból és egy kilincsből lett összerakva ez a szerszám, és tényleg baromi jó és ötletes. Ez mindent meglazít, ahová odafér
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Én ezt olajemelővel nyomattam ki, tuti használ neki, remények szerint a csomagtartó fog engedni,nem a váz...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Féktisztító, csavarlazító, WD-40 áztatás 1-2x, utána kis melegítés és ki kell jönnie...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
Szerintem gyári! Ilyen volt az enyém is szorosan illeszkedik a vázba! Sajnos én nem tudtam meg melegíteni ezért egy fával kezdtem kiütni, de így is szétkalapáltam sajna! Tehát ha van lehetőséged melegítsd meg mielőtt kiütöd!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Barkácsolás
Segítsetek!
Ez ugye nem gyári /1 csomagtartó?
Hogyan jön ki a vázból? Csavar sehol,hegesztést sem látok. Nem tudom mi tartja a helyén,de nagyon ott van,nem mozdul!
Ez ugye nem gyári /1 csomagtartó?
Hogyan jön ki a vázból? Csavar sehol,hegesztést sem látok. Nem tudom mi tartja a helyén,de nagyon ott van,nem mozdul!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Barkácsolás
Üdv 16" os mz hátsó kerékbe bele lehet fűzni saját küllőivel a kicsi Ts mz(18") hátsó dobot? Vagy kell valami átalakítás hozzá?
Vagy 16" os mz kerekét kompletten be lehet rakni a kicsi ts mz be? Lehet a hátsó lánckereket csereberélni vagy más menesztő gumi kialakítása, esetleg össze lehet rakni a hozzá való lánckerékkel mit eredményezne?
Vagy 16" os mz kerekét kompletten be lehet rakni a kicsi ts mz be? Lehet a hátsó lánckereket csereberélni vagy más menesztő gumi kialakítása, esetleg össze lehet rakni a hozzá való lánckerékkel mit eredményezne?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 3 vendég