Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Elektronika
Nandor
Hozzászólás témája: Re: Elektronika
Elküldve: 2011.11.19. 15:49
Én úgy tapasztalom, hogy felkapcsolt világításnál mindig pislákol egy kicsit a töltésjelző lámpa - pontosabban szólva csak a színezett műanyag fedlapja, ugyanis a fényt nem a saját, hanem a két műszer-megvilágító izzótól kapja, ami kissé átszűrődik oda is.
Nem lehet, hogy nálad is csak ez a helyzet?
Hozzászólás témája: Re: Elektronika
Elküldve: 2011.11.19. 15:49
Én úgy tapasztalom, hogy felkapcsolt világításnál mindig pislákol egy kicsit a töltésjelző lámpa - pontosabban szólva csak a színezett műanyag fedlapja, ugyanis a fényt nem a saját, hanem a két műszer-megvilágító izzótól kapja, ami kissé átszűrődik oda is.
Nem lehet, hogy nálad is csak ez a helyzet?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Elektronika
Andrá$
Hozzászólás témája: Re: Elektronika
Elküldve: 2011.11.19. 13:13
Az, hogy a feszszabályzó érintkezői, illetve a vasmag és a fegyverzetek közti légrések megfelelő méretűek, önmagában még csak egy szükséges kiindulási alap. Attól még a szerkezet nem feltétlenül fog helyesen szabályozni. Ha 20 V fölé szalad a D+ kapocsfeszültség, az azt jelenti, hogy vagy túlságosan nagy a rezgőnyelv fegyverzetét támasztó rugólapok előfeszítése, vagy eleve össze vannak égve az érintkezők (konkrétan a rezgőnyelv érintkezője az őt körülfogó kettős érintkező külső pogácsájával). Így a D+ kapocs korlátozás nélkül adja vissza a rajta ébredő feszültséget a DF kapocsnak, így megengedhetetlenül megnő a gerjesztés. Elvben.
Bár furcsa, hogy 3 szabályozónál ugyanaz van, tényleg jó lenne megpróbálni a mérést egy másik multiméterrel.
Hozzászólás témája: Re: Elektronika
Elküldve: 2011.11.19. 13:13
Az, hogy a feszszabályzó érintkezői, illetve a vasmag és a fegyverzetek közti légrések megfelelő méretűek, önmagában még csak egy szükséges kiindulási alap. Attól még a szerkezet nem feltétlenül fog helyesen szabályozni. Ha 20 V fölé szalad a D+ kapocsfeszültség, az azt jelenti, hogy vagy túlságosan nagy a rezgőnyelv fegyverzetét támasztó rugólapok előfeszítése, vagy eleve össze vannak égve az érintkezők (konkrétan a rezgőnyelv érintkezője az őt körülfogó kettős érintkező külső pogácsájával). Így a D+ kapocs korlátozás nélkül adja vissza a rajta ébredő feszültséget a DF kapocsnak, így megengedhetetlenül megnő a gerjesztés. Elvben.
Bár furcsa, hogy 3 szabályozónál ugyanaz van, tényleg jó lenne megpróbálni a mérést egy másik multiméterrel.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Ha jól olvastam a kicsi Ts mz nek van ez a 60 watt teljesítmény. Nahmármost ezt át lehet/érdemes átalakítani? Mivel nekem index nem lesz rajta így az kizárva dudát sem használom szinte soha így az is. Hátsó helyzetjelző az 5 wattos lesz mindössze a féklámpa 10 watt. A maradék energiával szeretném azt elérni, hogy legyen egy stabil gyújtásom és előre valami erősebb világítás. Elérhető lenne ez valahogy? Valaki csinált már ilyesmit nem rossz a kicsi Ts első világítása annyira de azért lehetne jobb( nekem Pannónia lámpa van rajta sztm még picit jobb is lett de ha valakinek van valami ötlete amivel lehet rajta javítani szívesen meghallgatom.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Jó hát akinek 12V-os rendszere van ne is szóljon
Nekem égőkkel meg iylenel nem lenne gondom mert rendszámnélküli a motor csak a töltéssel hogy egyszerűen 3 fesszabból egy se jó meg hogy nincs normális mérhető töltés
Nem merek ne is tudnék nagyon éjszaka menni motorral pedig pont hogy kellene,amíg nincs normális töltés,világítás nem is akarok tudnék elindulni
Nekem égőkkel meg iylenel nem lenne gondom mert rendszámnélküli a motor csak a töltéssel hogy egyszerűen 3 fesszabból egy se jó meg hogy nincs normális mérhető töltés
Nem merek ne is tudnék nagyon éjszaka menni motorral pedig pont hogy kellene,amíg nincs normális töltés,világítás nem is akarok tudnék elindulni
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Hm... Nekem 12V-os rendszerem van... És soha semmi gondom nem volt...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Sziasztok!
Nos, nekem is 6v-os rendszer van.
Nappal én is helyzetjelzővel közlekedek.
Eddig tapasztalataim:
Saruk állapota, csatlakozása, a vezeték hossza, annak állapota,
indexrelé állapota, használati ideje, valamint az akksi töltése,
dinamó töltése, az akksi állapota behatárolja ezt a kis rendszert.
De ezek tudatában jól használható a 6 V rendszer.
Persze, egyre ritkábban lehet izzót szerezni.
Én már egy ideje, azt várom, hogy a 6V izzó lámpa testébe
valaki beépítsen ledet, így lenne szerintem a tökéletes.
Láttam, hogy 12V-os ba már van ilyen….
Továbbá a mechanikus gyújtás használok, de(!)
ez is előbb-utóbb elektronikus lesz..
A mechanikus gyújtásnak két előnye van:
Amilyen könnyen tönkre mehet, olyan könnyen javítható.
Elektronikusnál akkor nyerő, ha országúton ott a másik, cserére.
Ugye, sajnos, az is meg adhatja magát, ritkábban, persze.
A másik, betolható a gép a mechanikus gyújtással, de elektronikusnál ez nem megy.
Végül, aki olyan „csóré” mint én, (-lakáshitel, persze, deviza-)
az ne is álmodozzon egyenlőre,…
De végül is az elektronikus viszi el a pálmát, sokkal jobb, ez tény!
„A legjobban eddig a Sub-ee féle LED irányjelzők váltak be...”
Szerintem tutti ez a fejlesztés, előbb-útóbb nekem is minden ledes lesz.
Naná, elektronikus gyújtással, de addig sok víz lefolyik még a Tiszán…
Teknőc
Nos, nekem is 6v-os rendszer van.
Nappal én is helyzetjelzővel közlekedek.
Eddig tapasztalataim:
Saruk állapota, csatlakozása, a vezeték hossza, annak állapota,
indexrelé állapota, használati ideje, valamint az akksi töltése,
dinamó töltése, az akksi állapota behatárolja ezt a kis rendszert.
De ezek tudatában jól használható a 6 V rendszer.
Persze, egyre ritkábban lehet izzót szerezni.
Én már egy ideje, azt várom, hogy a 6V izzó lámpa testébe
valaki beépítsen ledet, így lenne szerintem a tökéletes.
Láttam, hogy 12V-os ba már van ilyen….
Továbbá a mechanikus gyújtás használok, de(!)
ez is előbb-utóbb elektronikus lesz..
A mechanikus gyújtásnak két előnye van:
Amilyen könnyen tönkre mehet, olyan könnyen javítható.
Elektronikusnál akkor nyerő, ha országúton ott a másik, cserére.
Ugye, sajnos, az is meg adhatja magát, ritkábban, persze.
A másik, betolható a gép a mechanikus gyújtással, de elektronikusnál ez nem megy.
Végül, aki olyan „csóré” mint én, (-lakáshitel, persze, deviza-)
az ne is álmodozzon egyenlőre,…
De végül is az elektronikus viszi el a pálmát, sokkal jobb, ez tény!
„A legjobban eddig a Sub-ee féle LED irányjelzők váltak be...”
Szerintem tutti ez a fejlesztés, előbb-útóbb nekem is minden ledes lesz.
Naná, elektronikus gyújtással, de addig sok víz lefolyik még a Tiszán…
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Hát igen az a fránya 6v-os rendszer... Én is azóta szívok vele mióta megvan a motor.
Már majdnem mindennel próbálkoztam:
-A legjobban eddig a Sub-ee féle LED irányjelzők váltak be.
Most már legalább eltudom mondani, hogy tudok irányt jelezni, a gyárival életveszélyes minden előzés, sávváltás stb..
-Ugyanígy bevált Sub-ee által készített gyújtás is mert szinte teljesen lemerült aksival is el tudom indítani a motort.
-A fesz. szabályzóm gyári, eddig ez vált be a legjobban /jó pár modern trutyit kipróbáltam/.
-Előre 35/35-ös halogént tettem a hozzá való foncsorral.
-A csatlakozókat újra cseréltem, újak a biztosítékok és az akkumulátor saruk is /elképesztően sokat számít/.
Most ott tartok, hogy világítás nélkül vagy helyzetjelzővel nem lehet zavarba hozni.
Viszont ha felkapcsolom a tompítottat nagyon halványan csak teljes sötétben észrevehetően pislákol a töltésvisszajelzőm.
Eddig még az éjszakai max 20-30km-es közlekedés mellett nem volt gond, de azért nappal csak helyzetjelzővel közlekedek bízva a rend őreinek csökkent éberségében.
Viszont jó hír, hogy talán ez a probléma is megoldódik ezért nagyon várom Sub-ee SMD LED-es helyzetjelzőének 6v-os verzióját ami nagy fényerőt ígér.
Már majdnem mindennel próbálkoztam:
-A legjobban eddig a Sub-ee féle LED irányjelzők váltak be.
Most már legalább eltudom mondani, hogy tudok irányt jelezni, a gyárival életveszélyes minden előzés, sávváltás stb..
-Ugyanígy bevált Sub-ee által készített gyújtás is mert szinte teljesen lemerült aksival is el tudom indítani a motort.
-A fesz. szabályzóm gyári, eddig ez vált be a legjobban /jó pár modern trutyit kipróbáltam/.
-Előre 35/35-ös halogént tettem a hozzá való foncsorral.
-A csatlakozókat újra cseréltem, újak a biztosítékok és az akkumulátor saruk is /elképesztően sokat számít/.
Most ott tartok, hogy világítás nélkül vagy helyzetjelzővel nem lehet zavarba hozni.
Viszont ha felkapcsolom a tompítottat nagyon halványan csak teljes sötétben észrevehetően pislákol a töltésvisszajelzőm.
Eddig még az éjszakai max 20-30km-es közlekedés mellett nem volt gond, de azért nappal csak helyzetjelzővel közlekedek bízva a rend őreinek csökkent éberségében.
Viszont jó hír, hogy talán ez a probléma is megoldódik ezért nagyon várom Sub-ee SMD LED-es helyzetjelzőének 6v-os verzióját ami nagy fényerőt ígér.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Én is ilyen "cipőben járok" a 150 TS-el már kikészít egyszerűen nincs rendes töltés.meg nincs tompított mert elromlott a kapcsoló,az egész motornak talán ez a leggyengébb pontja,
átnéztem minden érintkezést megcsiszoltam
komplet biztosítéktáblát is levettem
a világítás kapcsolót is
új akkumlátor van benne
vettem 2 fesszabályzót egyikkel se jó
az egyiket beálítottam olyanra mint amekkora hézagok a 125-ön vannak ezzel se lett jó
fogalmam sincs miért nem jó rámérek műszerrel elindítom helyzetjelzővel vagy sima gyújtáson kb 6,5-7,2V körül tölt aztán húzok egy gázt és kiakad a műszer a 20V-os állásban ok átkapcsolom a 200V-os állásban mérem húzok gázt meg minden össze vissza ír mindent 6V meg annál többet nagyobb gáz és kiakad a műszer a 200V-os állásban fogalmam sincs mitől van de ha villantok nem igazán bírja el így se Már nincs öteletem 3 fesszabbal egyel se jó pedig kontaktok jók biztosítéknál is vezetékeknél is.
Lehet hogy a héten veszek egy másik multimétert már nemtudok mire gondolni dehogy nemtud rendesen tölteni leglaább lenne egy adott érték mondjuk 5-8V között akkor tudnék állítani de így
Hát nem egyszerű ez a 6V...
átnéztem minden érintkezést megcsiszoltam
komplet biztosítéktáblát is levettem
a világítás kapcsolót is
új akkumlátor van benne
vettem 2 fesszabályzót egyikkel se jó
az egyiket beálítottam olyanra mint amekkora hézagok a 125-ön vannak ezzel se lett jó
fogalmam sincs miért nem jó rámérek műszerrel elindítom helyzetjelzővel vagy sima gyújtáson kb 6,5-7,2V körül tölt aztán húzok egy gázt és kiakad a műszer a 20V-os állásban ok átkapcsolom a 200V-os állásban mérem húzok gázt meg minden össze vissza ír mindent 6V meg annál többet nagyobb gáz és kiakad a műszer a 200V-os állásban fogalmam sincs mitől van de ha villantok nem igazán bírja el így se Már nincs öteletem 3 fesszabbal egyel se jó pedig kontaktok jók biztosítéknál is vezetékeknél is.
Lehet hogy a héten veszek egy másik multimétert már nemtudok mire gondolni dehogy nemtud rendesen tölteni leglaább lenne egy adott érték mondjuk 5-8V között akkor tudnék állítani de így
Hát nem egyszerű ez a 6V...
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem alapvetően nincs semmi gond a dinamóval.
Persze a 6V rendszer miatt a kontaktokra oda kell figyelni, de én is jártam 9 évig kis TS-el, és csak az első két évben voltak villanyos gondjaim.
Amiket érdemes figyelni, illetve megcsinálni:
-JÓ, fényesre pucolt kontaktok, utána póluszsírral vagy valami hasonló védőanyaggal lekezelve.
-új kábelköteg, vagy a régit átsaruzni.
-új, vagy nagyon jól lekezelt biztosítéktábla
-JÓL beállított feszszabályzó
-6V 35/35W halogén égő előre
-6V 15W égők az indexbe, elektronikus villogóautomata by Sub-ee
-érdemes JÓ akksira is odafigyelnim lásd lentebb hogy miért.
Mire ezt így mind kialakítottam sok szívás volt az első kb két szezonban, de utána csak a gyári biztitáblát smirgliztem meg évente és mást nem csináltam villamos téren míg el nem adtam.
Télen töltögettem az akksit, de miután tavasszal beraktam rá se néztem őszig.
Közlekedés: városon kívül MINDIG használtam a fényszórót (sőt, mint most is, napközben mindig reflektorral megyek - meg lehet érte kövezni, de legalább észrevesznek). Városon belül is hosszabb úton világítani szoktam, kivéve mikor győrben laktam, ott a városon belüli dugóban sok araszolás, piros lámpa, stb volt nap mint nap (töltősebb országúti szakaszok nélkül), na akkor már néha kevés lett volna a töltés. Bár ekkor már az akksim is 5-6 éves volt, kapacitása töredéke volt mint újkorában - rég csereérett lett volna már, de ehelyett inkább ilyenkor mikor indexnél már le-ledadogott, akkor városban csak helyzetjelzőt égettem pár napig míg fel nem töltött valamennyire.
Összegezve: a 6V rendszer ha rendbe van szedve a hálózat akkor teljesen megbízható.
Persze a 6V rendszer miatt a kontaktokra oda kell figyelni, de én is jártam 9 évig kis TS-el, és csak az első két évben voltak villanyos gondjaim.
Amiket érdemes figyelni, illetve megcsinálni:
-JÓ, fényesre pucolt kontaktok, utána póluszsírral vagy valami hasonló védőanyaggal lekezelve.
-új kábelköteg, vagy a régit átsaruzni.
-új, vagy nagyon jól lekezelt biztosítéktábla
-JÓL beállított feszszabályzó
-6V 35/35W halogén égő előre
-6V 15W égők az indexbe, elektronikus villogóautomata by Sub-ee
-érdemes JÓ akksira is odafigyelnim lásd lentebb hogy miért.
Mire ezt így mind kialakítottam sok szívás volt az első kb két szezonban, de utána csak a gyári biztitáblát smirgliztem meg évente és mást nem csináltam villamos téren míg el nem adtam.
Télen töltögettem az akksit, de miután tavasszal beraktam rá se néztem őszig.
Közlekedés: városon kívül MINDIG használtam a fényszórót (sőt, mint most is, napközben mindig reflektorral megyek - meg lehet érte kövezni, de legalább észrevesznek). Városon belül is hosszabb úton világítani szoktam, kivéve mikor győrben laktam, ott a városon belüli dugóban sok araszolás, piros lámpa, stb volt nap mint nap (töltősebb országúti szakaszok nélkül), na akkor már néha kevés lett volna a töltés. Bár ekkor már az akksim is 5-6 éves volt, kapacitása töredéke volt mint újkorában - rég csereérett lett volna már, de ehelyett inkább ilyenkor mikor indexnél már le-ledadogott, akkor városban csak helyzetjelzőt égettem pár napig míg fel nem töltött valamennyire.
Összegezve: a 6V rendszer ha rendbe van szedve a hálózat akkor teljesen megbízható.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Elektronika
kupi
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Hozzászólás Elküldve: 2011.11.18. 19:17
Előbb akkor talán felvázolnám, hogy nálam mi a helyzet MZ-fronton, mert attól félek, hogy ha most in medias res belevágnék, abból hatalmas nagy képzavar lenne.
Nekünk (az öcsémnek és nekem) összesen 5 TS MZ-nk van, valemennyi Luxus kivitelű, és valamennyi piros (vagyis a kis TS-ek inkább narancs árnyalatúak). Következnek a beszerzés kronológiájában.
Van először is egy '83-as TS 125, amelyről már beszéltem, a csomagtartós; ezt nagybátyám vette abban az évben, és 1995-ig használták, apukámmal ketten jártak vele nyaranta dolgozni. Utána 12 évig állt a pincénkben, míg nem öcsém 2007-ben, nem sokkal azután, hogy jogosítványt szerzett, újra levizsgáztatta, és azóta folyamatosan használja, legutóbb augusztusban kapott műszakit.
Van egy másik, '85-ös TS 125. Ezt az egyik volt gimis osztálytársam apukájától vettük, aki agrármérnök volt, és ez volt a szolgálati motorja. Elvileg alkatrésznek vettük meg, de még nem nyúltunk hozzá, ott áll a pincében, a másik régi helyén. Mivel megvan minden papírja, a rendszáma, és megvan az adásvételi, még az is lehet, hogy majd egyszer a nevemre íratom.
Az öcsém tavaly szeptemberben megvett egy TS 250/1-est (régi vágya volt; nekem is, csak még sosem láttam igaziból, így nem tudtam, merjek-e ilyet venni). De utólag kiderült, hogy szívás van, és rendezetlen tulajdonjogi viszonyok miatt nem lehet átíratni a gépet. Úgyhogy buktunk - még az volt a szerencse, hogy nem sokat. Így megbeszéltük, hogy majd elosztjuk egymás között az árát, így lesz egy közös alkatrészbázisunk. Ki is fizettem a részemet, és szétkaptam a gépet darabokra, úgyhogy van miből gazdálkodni. Merthogy közben...
Tavaly októberben én is szereztem egy ilyen /1-es gyönyörűséget, nagyon gondos gazdától, jó állapotban, a tisztességes utazással eltöltött évek nyomaival a külsején. Forgalomból kivont állapotban vettem, és addig nem is helyezem vissza, amíg gyönyörűen újra nem építettem. Jelenleg augusztus óta darabokban van, felújítása zajlik.
Végül öcsém, bosszúsággal eltelve a kudarc miatt, januárban megvett egy másik /1-est, amit aztán már a nevére tudott íratni. Ez egy nagyon jó gép, bár jó pár ezer kilométer van már benne, de jól megy. Ezt is tervezzük hamarosan felújítani, bár most sincs rossz állapotban. Nem is volt még vele gond, kivéve, hogy mindjárt a megvétele után cserélnem kellett a főtengelyét és a kuplungagyát a szétszedett gépére, mivel emezeket előzőleg megforgatták, illetve egy hónapja lemászott a bordázás a primer hajtás nagykerekéről. Ja, meg még szintén januárban szívtam vele egy kicsit: megvételkor valami szétvágott ETZ-kipufogó volt rajta, én ezt átcseréltem a másikéra, amit szétszedtem. Csakhogy valahogy felfordíthattam a kipufogót, és belehullott valami kokszdarab a kilépőnyílásba, amitől eltömődött, és alaposan megszívatott. Olyan tüneteket okozott, mint a rosszul beállított gyújtás, vagy a leromlott kapacitású kondenzátor, a kipufogóra meg nem is gyanakodtam, hiszen a másik motor kiválóan ment vele... Aztán végül is itt kértem tanácsot kínomban, majd mikor itt is mondta valaki az eltömődött kipufogót, mégiscsak szöget ütött a fejembe, és kiderült a disznóság.
Na, ennyit a meséről. Szóval most van két használható MZ, és mindkettővel ment a szívás. (Amióta a nappal is kötelező világítást bevezették, mindenki panaszkodik erre a dinamóra, hogy nagyon kevés.) Nos, ezek mellé még ajándékba is kaptunk cuccokat a motorvásárláskor, meg én is szereztem be ezt-azt, úgyhogy most van 6 állórészem, 7 forgórészem, 8 feszültségszabályzóm, ezekkel kísérletezgetek.
Én úgy találtam, hogy alapvetően nincs gond a dinamóval, ha jól működik, és megfelelően van méretezve. Régen volt Trabantja nagybátyámnak. 1990-ben került hozzá, 2005-ben bontottuk szét. 15 év alatt azon a kocsin mindent, de szó szerint mindent csináltunk, komplett motorcserétől elkezdve szabadonfutó-cserén, futómű-felújításon, rugókötegcserén, hattyúnyakfoltozáson, főtengelyezésen, kormányműjavításon, küszöbcserén, fékrendszer-felújításon, kipufogó-kiégetésen át a fényezésig mindent (volt, hogy műszaki előtt ezt majdnem mindet végigcsináltuk). Egyvalami volt, amihez soha semmilyen körülmények között nem kellett soha hozzányúlni, még karbantartás szintjén sem (kivéve persze az égőcseréket), az pedig elektromos rendszere volt. Sem a dinamójához (pedig 6 V-os volt), sem a feszültségszabályozójához nem nyúlt soha senki, mindkettő a 25 éves, eredeti alkatrésze volt, mikor le lettek bontva róla, és a kocsit nálunk 15 éven át rendszeres napi munkába járásra használták. Szóval magával a dinamóval elvben semmi gond nem lenne, csak hát az MZ-nél az a minimális teljesítménye...
Három megoldás lehetséges.
Ráfaragsz valami erősebb cuccot, tehát nagyobb teljesítményű dinamót vagy generátort alkalmazol. Én ezt nem támogatom, részint, mivel elveimmel ellenkezik a motorok visszafordíthatatlan átalakítása, márpedig az ilyesmi gépmunkák nélkül nem nagyon képzelhető el, részint, mivel a kis TS dinamóházában nemigen férne el nagyobb áramfejlesztő, részint pedig nem is nagyon lehet hozzájutni olyan berendezéshez, ami megfelelne. A dinamók mérete szabványosítva volt, tehát mindegyik ilyen 105 mm körül átmérőjű, viszont általában kisebb teljesítményűek. Meggyőződésem szerint a régi szocialista országok motorjai között még így is toronymagasan a VEB Fahrzeugelektrik Karl-Marx-Stadt gyöngyszeme a legjobb minőségű, a többi ócskább is meg kisebb teljesítményű. (Van egy jármű-villamossági könyvem, amely szerint ebben a méretben 70 W-os dinamók is készültek, de igazából +10 W-tal sem nagyon vagyunk kint a vízből, meg az is lehet, hogy elírásról van szó, és ez is annyira igaz, mint a Hófehérke.)
Veszel egy PowerDynamo berendezést Németországból. Ez a felhasználói vélemények szerint nagyon jó (elektronikus gyújtás, megnövelt teljesítmény, nincsenek mozgó alkatrészek, hosszú élettartam). Kétféle változatban kapható kis MZ-khez: 6 V, 75 W, illetve 12 V, 100 W névleges feszültséggel és teljesítménnyel. Méreteiben teljesen kompatibilis a régi dinamóval, csak fel kell szerelni, és be kell kötni a rendszerbe. Ez nagyon kecsegtető megoldás, csakhogy sajnos roppant drága. A 12 V-os berendezés ára 250 €, meg még hozzá jön a szállítási költség is. Mindez együtt a jelenlegi árfolyamon, ha eurót venne az ember, alsó hangon is 80, de inkább 85 ezer forint, amely összeg harmadáért komplett MZ motorokat vesztegetnek az interneten. Tehát ennek a lépésnek a megtételéhez nagyon elvetemültnek kell lenni.
(Zárójelben jegyzem meg, hogy ennek ellenére a motoromat majd ilyen áramforrással szeretném ellátni, de addig még sok víz lefolyik a Dunán, és nem biztos, hogy marad annyi keretem, hogy erre is beruházzak, ezért ezzel kapcsolatban egyelőre inkább nem döngetem a mellemet.)
A harmadik megoldás a "szegény ember vízből gőz" esete: megpróbálsz azzal gazdálkodni, ami van, és kihozod a dinamóból, illetve a járulékos részegységeiből a lehető legjobbat. Én ezt az utat választottam, ezért rengeteg mérgelődés és bosszúság után, türelmemet vesztvén, a nyáron saját kezűleg felújítottam mindkét dinamót meg a feszültségszabályozót is, majd egy barátságos értékre (gyújtáskapcsoló "főfény" állásánál max. ~7,1 V) beállítva, az öcsém azóta is vígan motorozik mindkét géppel. (Ez persze nem jelenti azt, hogy - most is úton van épp a kisebbik jószággal - félóra múlva nem azzal fog beállítani, hogy nincs töltése, de eddig, lekopogom, bevált. Mindenképpen jobb a helyzet, mint az azt megelőző sok küszködés.)
Bocs a hatalmas betűhalmazért, de így legalább mindenben egyértelmű voltam, legalábbis azt remélem.
Hozzászólás témája: Re: Barkácsolás
Hozzászólás Elküldve: 2011.11.18. 19:17
Előbb akkor talán felvázolnám, hogy nálam mi a helyzet MZ-fronton, mert attól félek, hogy ha most in medias res belevágnék, abból hatalmas nagy képzavar lenne.
Nekünk (az öcsémnek és nekem) összesen 5 TS MZ-nk van, valemennyi Luxus kivitelű, és valamennyi piros (vagyis a kis TS-ek inkább narancs árnyalatúak). Következnek a beszerzés kronológiájában.
Van először is egy '83-as TS 125, amelyről már beszéltem, a csomagtartós; ezt nagybátyám vette abban az évben, és 1995-ig használták, apukámmal ketten jártak vele nyaranta dolgozni. Utána 12 évig állt a pincénkben, míg nem öcsém 2007-ben, nem sokkal azután, hogy jogosítványt szerzett, újra levizsgáztatta, és azóta folyamatosan használja, legutóbb augusztusban kapott műszakit.
Van egy másik, '85-ös TS 125. Ezt az egyik volt gimis osztálytársam apukájától vettük, aki agrármérnök volt, és ez volt a szolgálati motorja. Elvileg alkatrésznek vettük meg, de még nem nyúltunk hozzá, ott áll a pincében, a másik régi helyén. Mivel megvan minden papírja, a rendszáma, és megvan az adásvételi, még az is lehet, hogy majd egyszer a nevemre íratom.
Az öcsém tavaly szeptemberben megvett egy TS 250/1-est (régi vágya volt; nekem is, csak még sosem láttam igaziból, így nem tudtam, merjek-e ilyet venni). De utólag kiderült, hogy szívás van, és rendezetlen tulajdonjogi viszonyok miatt nem lehet átíratni a gépet. Úgyhogy buktunk - még az volt a szerencse, hogy nem sokat. Így megbeszéltük, hogy majd elosztjuk egymás között az árát, így lesz egy közös alkatrészbázisunk. Ki is fizettem a részemet, és szétkaptam a gépet darabokra, úgyhogy van miből gazdálkodni. Merthogy közben...
Tavaly októberben én is szereztem egy ilyen /1-es gyönyörűséget, nagyon gondos gazdától, jó állapotban, a tisztességes utazással eltöltött évek nyomaival a külsején. Forgalomból kivont állapotban vettem, és addig nem is helyezem vissza, amíg gyönyörűen újra nem építettem. Jelenleg augusztus óta darabokban van, felújítása zajlik.
Végül öcsém, bosszúsággal eltelve a kudarc miatt, januárban megvett egy másik /1-est, amit aztán már a nevére tudott íratni. Ez egy nagyon jó gép, bár jó pár ezer kilométer van már benne, de jól megy. Ezt is tervezzük hamarosan felújítani, bár most sincs rossz állapotban. Nem is volt még vele gond, kivéve, hogy mindjárt a megvétele után cserélnem kellett a főtengelyét és a kuplungagyát a szétszedett gépére, mivel emezeket előzőleg megforgatták, illetve egy hónapja lemászott a bordázás a primer hajtás nagykerekéről. Ja, meg még szintén januárban szívtam vele egy kicsit: megvételkor valami szétvágott ETZ-kipufogó volt rajta, én ezt átcseréltem a másikéra, amit szétszedtem. Csakhogy valahogy felfordíthattam a kipufogót, és belehullott valami kokszdarab a kilépőnyílásba, amitől eltömődött, és alaposan megszívatott. Olyan tüneteket okozott, mint a rosszul beállított gyújtás, vagy a leromlott kapacitású kondenzátor, a kipufogóra meg nem is gyanakodtam, hiszen a másik motor kiválóan ment vele... Aztán végül is itt kértem tanácsot kínomban, majd mikor itt is mondta valaki az eltömődött kipufogót, mégiscsak szöget ütött a fejembe, és kiderült a disznóság.
Na, ennyit a meséről. Szóval most van két használható MZ, és mindkettővel ment a szívás. (Amióta a nappal is kötelező világítást bevezették, mindenki panaszkodik erre a dinamóra, hogy nagyon kevés.) Nos, ezek mellé még ajándékba is kaptunk cuccokat a motorvásárláskor, meg én is szereztem be ezt-azt, úgyhogy most van 6 állórészem, 7 forgórészem, 8 feszültségszabályzóm, ezekkel kísérletezgetek.
Én úgy találtam, hogy alapvetően nincs gond a dinamóval, ha jól működik, és megfelelően van méretezve. Régen volt Trabantja nagybátyámnak. 1990-ben került hozzá, 2005-ben bontottuk szét. 15 év alatt azon a kocsin mindent, de szó szerint mindent csináltunk, komplett motorcserétől elkezdve szabadonfutó-cserén, futómű-felújításon, rugókötegcserén, hattyúnyakfoltozáson, főtengelyezésen, kormányműjavításon, küszöbcserén, fékrendszer-felújításon, kipufogó-kiégetésen át a fényezésig mindent (volt, hogy műszaki előtt ezt majdnem mindet végigcsináltuk). Egyvalami volt, amihez soha semmilyen körülmények között nem kellett soha hozzányúlni, még karbantartás szintjén sem (kivéve persze az égőcseréket), az pedig elektromos rendszere volt. Sem a dinamójához (pedig 6 V-os volt), sem a feszültségszabályozójához nem nyúlt soha senki, mindkettő a 25 éves, eredeti alkatrésze volt, mikor le lettek bontva róla, és a kocsit nálunk 15 éven át rendszeres napi munkába járásra használták. Szóval magával a dinamóval elvben semmi gond nem lenne, csak hát az MZ-nél az a minimális teljesítménye...
Három megoldás lehetséges.
Ráfaragsz valami erősebb cuccot, tehát nagyobb teljesítményű dinamót vagy generátort alkalmazol. Én ezt nem támogatom, részint, mivel elveimmel ellenkezik a motorok visszafordíthatatlan átalakítása, márpedig az ilyesmi gépmunkák nélkül nem nagyon képzelhető el, részint, mivel a kis TS dinamóházában nemigen férne el nagyobb áramfejlesztő, részint pedig nem is nagyon lehet hozzájutni olyan berendezéshez, ami megfelelne. A dinamók mérete szabványosítva volt, tehát mindegyik ilyen 105 mm körül átmérőjű, viszont általában kisebb teljesítményűek. Meggyőződésem szerint a régi szocialista országok motorjai között még így is toronymagasan a VEB Fahrzeugelektrik Karl-Marx-Stadt gyöngyszeme a legjobb minőségű, a többi ócskább is meg kisebb teljesítményű. (Van egy jármű-villamossági könyvem, amely szerint ebben a méretben 70 W-os dinamók is készültek, de igazából +10 W-tal sem nagyon vagyunk kint a vízből, meg az is lehet, hogy elírásról van szó, és ez is annyira igaz, mint a Hófehérke.)
Veszel egy PowerDynamo berendezést Németországból. Ez a felhasználói vélemények szerint nagyon jó (elektronikus gyújtás, megnövelt teljesítmény, nincsenek mozgó alkatrészek, hosszú élettartam). Kétféle változatban kapható kis MZ-khez: 6 V, 75 W, illetve 12 V, 100 W névleges feszültséggel és teljesítménnyel. Méreteiben teljesen kompatibilis a régi dinamóval, csak fel kell szerelni, és be kell kötni a rendszerbe. Ez nagyon kecsegtető megoldás, csakhogy sajnos roppant drága. A 12 V-os berendezés ára 250 €, meg még hozzá jön a szállítási költség is. Mindez együtt a jelenlegi árfolyamon, ha eurót venne az ember, alsó hangon is 80, de inkább 85 ezer forint, amely összeg harmadáért komplett MZ motorokat vesztegetnek az interneten. Tehát ennek a lépésnek a megtételéhez nagyon elvetemültnek kell lenni.
(Zárójelben jegyzem meg, hogy ennek ellenére a motoromat majd ilyen áramforrással szeretném ellátni, de addig még sok víz lefolyik a Dunán, és nem biztos, hogy marad annyi keretem, hogy erre is beruházzak, ezért ezzel kapcsolatban egyelőre inkább nem döngetem a mellemet.)
A harmadik megoldás a "szegény ember vízből gőz" esete: megpróbálsz azzal gazdálkodni, ami van, és kihozod a dinamóból, illetve a járulékos részegységeiből a lehető legjobbat. Én ezt az utat választottam, ezért rengeteg mérgelődés és bosszúság után, türelmemet vesztvén, a nyáron saját kezűleg felújítottam mindkét dinamót meg a feszültségszabályozót is, majd egy barátságos értékre (gyújtáskapcsoló "főfény" állásánál max. ~7,1 V) beállítva, az öcsém azóta is vígan motorozik mindkét géppel. (Ez persze nem jelenti azt, hogy - most is úton van épp a kisebbik jószággal - félóra múlva nem azzal fog beállítani, hogy nincs töltése, de eddig, lekopogom, bevált. Mindenképpen jobb a helyzet, mint az azt megelőző sok küszködés.)
Bocs a hatalmas betűhalmazért, de így legalább mindenben egyértelmű voltam, legalábbis azt remélem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv!
Ma kiástam a trabi cuccaim közül egy-két dolgot. Na persze mindjárt szét is szedtem:
Ez lenne egy átfolyásmérő, ami tökéletesen szerelhető, semmi nincs egybeöntve rajta. Optikai úton van megoldva az érzékelés. (nem értem miért nem működött..... .)
Ez eddig simán jó MZ-be is.
Ma kiástam a trabi cuccaim közül egy-két dolgot. Na persze mindjárt szét is szedtem:
Ez lenne egy átfolyásmérő, ami tökéletesen szerelhető, semmi nincs egybeöntve rajta. Optikai úton van megoldva az érzékelés. (nem értem miért nem működött..... .)
Ez eddig simán jó MZ-be is.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ok megnézem majd mert tényleg az oldalán is voltam vmi számoknyemi írta:Valami számot keres az órán, és az alapján próbáld.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Valami számot keres az órán, és az alapján próbáld.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Oké köszi nézem és vhogy próbálok ki igazódni rajtanyemi írta:Szia András
Itt nézz szét, hátha megvan a kapcsolása mert a 59 szám világító tekercs kivezetését jelenti lendkerekes motoroknál. Link:http://www.motelek.net/schema/vdo/
Üdv nyemi.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Szia András
Itt nézz szét, hátha megvan a kapcsolása mert a 59 szám világító tekercs kivezetését jelenti lendkerekes motoroknál. Link:http://www.motelek.net/schema/vdo/
A mini riga az tirisztoros gyújtás amúgy 400V kapcsolgatnak a gyújtótrafóra. Ezért lehet hogy rá se bírod majd rakni megszakítósra.
Üdv nyemi.
Itt nézz szét, hátha megvan a kapcsolása mert a 59 szám világító tekercs kivezetését jelenti lendkerekes motoroknál. Link:http://www.motelek.net/schema/vdo/
A mini riga az tirisztoros gyújtás amúgy 400V kapcsolgatnak a gyújtótrafóra. Ezért lehet hogy rá se bírod majd rakni megszakítósra.
Üdv nyemi.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2011.11.10. 20:29-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok,
Ma megpróbáltam a fordulatszámmérőt bekötni mind a 2 féle képp,kötöttem mindenhova hogy csak test meg alul a gyújtás valamelyik vezetékére még talán így csinált vmit kicsit megmozdult meg ha húztam egy nagy gázt föl ment talán 2 ezerig,ha rákötöttem a trafó 15-s pontjára akkor semmit,cska ha alul ráraktam a kondira a másik vezetéket le is állt.
Nemtom mért nem akar működni pedig az ETZ-n működött igaz ott se szépen "siklott" hanem azért pontatlan volt de működött mondjuk azon miniriga gyújtás van
Ma megpróbáltam a fordulatszámmérőt bekötni mind a 2 féle képp,kötöttem mindenhova hogy csak test meg alul a gyújtás valamelyik vezetékére még talán így csinált vmit kicsit megmozdult meg ha húztam egy nagy gázt föl ment talán 2 ezerig,ha rákötöttem a trafó 15-s pontjára akkor semmit,cska ha alul ráraktam a kondira a másik vezetéket le is állt.
Nemtom mért nem akar működni pedig az ETZ-n működött igaz ott se szépen "siklott" hanem azért pontatlan volt de működött mondjuk azon miniriga gyújtás van
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szerintem nézzél be egy bontóba,aranybánya az nekünk én is sokszor ilyen helyről szerzem be a szükséges eredeti sokszor gyári izzókat.Ha szerencséd van a régi szoci kocsikba is ilyen van pl: kispolszki,lada,skoda... is jó de a trabant(Narva) a tuti,néha még találni egyet itt ott.Legutóbb egy marék izzóért két százast adtam a bontósnak.(Milyen érdekes de ezek a régi vacak izzok még bontás után is évekig működnek nálam).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nálunk lehet kapni, de 150Ft darabja, arany áron van basszus! (Ráadásul valami szar kínai)Daczy írta:Műszerfalba való, 12V/2W-os izzót hol lehet kapni? Néztem már 3 helyen Veszprémben, de sehol nem tudtak adni.
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ahogy Matt is reklámozta, én készítek (Köszönöm a reklámot matt!)Daczy írta:Műszerfalba való, 12V/2W-os izzót hol lehet kapni? Néztem már 3 helyen Veszprémben, de sehol nem tudtak adni.
Van első helyzetjelző izzóm is, gyilkos fényű (kisüti az emberszemét ), nem kell használni a tompítottat az biztos
Mivel fehér a fénye, így ez engedélyezett még
Erről lenne szó:
Itt találtok bővebbet róla:
https://sites.google.com/site/muellerel ... iegeszitok" onclick="window.open(this.href);return false;
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Sub-ee csinál ráadásul LED izzót, örök élet és még jobban is néz ki a gyárinál.
- Daczy
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Műszerfalba való, 12V/2W-os izzót hol lehet kapni? Néztem már 3 helyen Veszprémben, de sehol nem tudtak adni.
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Oké köszi,akkor megpróbálom majd úgy is csak most épp úgy vagyok hogy szar az egész motor vmi elektronika gondja van a fesszabályzón ha mérem a töltést össze vissza írt mindent a műszer volt hogy a 200V-os tartományt kiakasztotta meg állandóan változott a töltés meg nem bírja lámpával hiába húzom a gázt, gondol egyet leáll szóval nagyon fölidegesített...
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Hali! Nekem jó pár évvel ezelőtt a Puch-on volt elektronikus fordulatmérő, 2 vezetékes. Egyiket testelni kellett a másikat a megszakítóhoz kellet kötni. Átraktuk egy Simson-ra azon is müködött tökéletesen.Andrá$ írta:Ok köszi csak nekem az a gond hogy csak 2 vezeték jön ki a fordulatszámmérőből
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Akkor tested le a ford szám mérőt, a többi a lenti leírtak alapján.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ok köszi csak nekem az a gond hogy csak 2 vezeték jön ki a fordulatszámmérőből
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kötöttem már be jó pár elektronikus fordulatmérőt, általában 3 dolog kell nekik:Andrá$ írta:Sziasztok,
Esetleg valaki nem tudja hogy hova kellene bekötni az elektornikus fordulatszámmérőt (VDO) 2 vége van az egyik 59 a másik pedig - jelöléssel van ellátva nem igazán értek ezekhez az egyiket talán a trafóra kéne másikat meg a megszakítóhoz? vagy pontosan hova?
Ha vki tudja akkor szóljón
-gyújtás + (15)
-test (31)
-gyújtásjel megszakítóról (1)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok,
Esetleg valaki nem tudja hogy hova kellene bekötni az elektornikus fordulatszámmérőt (VDO) 2 vége van az egyik 59 a másik pedig - jelöléssel van ellátva nem igazán értek ezekhez az egyiket talán a trafóra kéne másikat meg a megszakítóhoz? vagy pontosan hova?
Ha vki tudja akkor szóljón
Esetleg valaki nem tudja hogy hova kellene bekötni az elektornikus fordulatszámmérőt (VDO) 2 vége van az egyik 59 a másik pedig - jelöléssel van ellátva nem igazán értek ezekhez az egyiket talán a trafóra kéne másikat meg a megszakítóhoz? vagy pontosan hova?
Ha vki tudja akkor szóljón
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Elektronika
Hát nem vészes mert fele annyiba kerül mint az uj.megvan a másik is csak annak van valami baja.kiégeti az összes izzót nagyobb termelésnél
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sok sikert,lehet,hogy bejön, gondolom,nem aranyárba veszed,nagyot nem csalódsz így,de azért ha az utca végénél messzebb mennék én azért vinnék pótba egy másikat,akár az előző hagyományost,ha megvan még....
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Elektronika
Kösz a választ.Hát ez az hogy mindenki saját tapasztalat szerint dönt.Én már csak azért is kipróbálom.Ha jó lesz akkor örülök neki ha nem akkor egy tapasztalattal több
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Én már rájöttem,ahány ember,annyiféle vélemény,tapasztalat!beleferi írta:Hali azt szeretném kérdezni hogy bontóból meg szabad-e venni egy elektronikus feszültségszabályzót?
Pl egy ismerősöm,egy bontott lada feszabbal jár a kis tézén évek óta,szerinte ez az igazi,más viszont bele se rakná!
Én most cserélek,az új mellett maradtam.
Ja és ezzel a mindenki más véleménnyel van egy kérdésem a blokk topicban......
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Elektronika
Hali azt szeretném kérdezni hogy bontóból meg szabad-e venni egy elektronikus feszültségszabályzót?
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Köszi a válaszokat!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Sziasztok
Nekem anno amikor vetem a TS 125-t a Keravill nál fel volt szerelve oldal csomagtartó és oldaltámasz is a 0 km es mocira.De-Lux nak forgalmazták a forgalmiába most is benne van! Mindenki azt mondja ez lehetetlen pedig így van.Igaz nekem a féklámpa csak gyújtásom megy de az irányjelző gyárilag már a teleszkópokon volt mind az ETZ nek (ez is eltérés).
Elgondolkodtató dolgok ezek mivel idősebb emberek mesélték,hogy aki ilyen helyen dolgozott az volt a dolga pl:simsonon kicsomagolni összeszerelni ami gyárilag nincs és leszerelni a felesleget (km óra az N" es simon...)boltja és éve esetleg szállítmány (lehet nem is ide készült) válogatta szerintem és így lehet eltérés az elektromos bekötésbe is.
Nekem anno amikor vetem a TS 125-t a Keravill nál fel volt szerelve oldal csomagtartó és oldaltámasz is a 0 km es mocira.De-Lux nak forgalmazták a forgalmiába most is benne van! Mindenki azt mondja ez lehetetlen pedig így van.Igaz nekem a féklámpa csak gyújtásom megy de az irányjelző gyárilag már a teleszkópokon volt mind az ETZ nek (ez is eltérés).
Elgondolkodtató dolgok ezek mivel idősebb emberek mesélték,hogy aki ilyen helyen dolgozott az volt a dolga pl:simsonon kicsomagolni összeszerelni ami gyárilag nincs és leszerelni a felesleget (km óra az N" es simon...)boltja és éve esetleg szállítmány (lehet nem is ide készült) válogatta szerintem és így lehet eltérés az elektromos bekötésbe is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Baráti körömben anno jó néhány "kistézé" jött ki a Keravill Áruházakból. És azoknak mindnek ment a féklápája gyújtás nélkül is. Enyém is ilyen volt, de átkötöttem. Csak egy sarut kellett áttolni a biztosíték táblán.
,,Hát ezt nehezen tudom elképzelni hogy a Keravillban azzal szórakoztak volna hogy átdugdossák a vezetéket egyik biztositékról a másikra?
Merthogy a gyári bekötési rajzokon mindegyiken csak a gyujtás ráadása után van kötve a féklámpa.Legyen az "kistézé" vagy "nagytézé".
Aztán persze az hogy én nehezen képzelem el a dolgot,az természetesen nem jelenti azt hogy nem volt olyan
Akkor kijelethetjük hogy kona2 motorja gyári bekötésű!
kona2 ne vedd figyelembe amit irtam az előzőekben!,,
Nekem pl csak gyújtáson üzemelt a féklámpa a ,,nagytézén" mikor megvettem a Mobil-ban 88ban. Így a logikusabb. Most is úgy van. Lehet hogy a Keravill más elektromos bekötésű példányokat forgalmazott.
,,Hát ezt nehezen tudom elképzelni hogy a Keravillban azzal szórakoztak volna hogy átdugdossák a vezetéket egyik biztositékról a másikra?
Merthogy a gyári bekötési rajzokon mindegyiken csak a gyujtás ráadása után van kötve a féklámpa.Legyen az "kistézé" vagy "nagytézé".
Aztán persze az hogy én nehezen képzelem el a dolgot,az természetesen nem jelenti azt hogy nem volt olyan
Akkor kijelethetjük hogy kona2 motorja gyári bekötésű!
kona2 ne vedd figyelembe amit irtam az előzőekben!,,
Nekem pl csak gyújtáson üzemelt a féklámpa a ,,nagytézén" mikor megvettem a Mobil-ban 88ban. Így a logikusabb. Most is úgy van. Lehet hogy a Keravill más elektromos bekötésű példányokat forgalmazott.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
festékes írta:Sziasztok!
Elektromos feszabot szeretnék én is,de 6 voltosat.
Hol érdemes venni és milyet ami jó és tartós is,ez lenne a kérdésem,köszi!
A péterfia utcai teljesen tökéletes, a Trophyba az van, csak ajánlani tudom.4000 párszáz forint.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Hali! Én a cikkekben leírt Sub-ee féle 6v-os fesszabot építettem meg,már 1éve dolgozik vele mindkét motorom tökéletesen. Ha nem akarsz építéssel bajlodni,akkor keresd Sub-ee -t, biztosan épít egyet. https://sites.google.com/site/muellerel ... lektronika" onclick="window.open(this.href);return false;festékes írta:Sziasztok!
Elektromos feszabot szeretnék én is,de 6 voltosat.
Hol érdemes venni és milyet ami jó és tartós is,ez lenne a kérdésem,köszi!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sziasztok!
Elektromos feszabot szeretnék én is,de 6 voltosat.
Hol érdemes venni és milyet ami jó és tartós is,ez lenne a kérdésem,köszi!
Elektromos feszabot szeretnék én is,de 6 voltosat.
Hol érdemes venni és milyet ami jó és tartós is,ez lenne a kérdésem,köszi!
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Elektronika
nemes1001 írta:Sziasztok!Lenne egy olyan problémám hogy bedöglött a fesz.szabályzóm.Venni szeretnék egyet csak az a baj hogy a neten csak elektronikusat találtam (fekete négyszögletes).Az lenne a kérdésem,hogy ez jó lehet a motoromba?Az úgymond "régi" aluházas helyett?A motor egy etz251-es(12V).Az elektronika,az gyári.Tehát megszakítókalapácsos.
Jó hozzá nekem is ETZ 251-em van s elektronikus fesszabályzóval maga a tökély!!
A rock örök és halhatatlan!!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
matt1989 írta:Vettem a shox-ból fűthető markolatot most le is van akciózva, aki szokott hidegben motorozni annak nagyon ajánlom!
Mennyi volt?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szianemes1001 írta:Sziasztok!Lenne egy olyan problémám hogy bedöglött a fesz.szabályzóm.Venni szeretnék egyet csak az a baj hogy a neten csak elektronikusat találtam (fekete négyszögletes).Az lenne a kérdésem,hogy ez jó lehet a motoromba?Az úgymond "régi" aluházas helyett?A motor egy etz251-es(12V).Az elektronika,az gyári.Tehát megszakítókalapácsos.
Az elektronikus mindenképp jobb mint a mechanikus! Pontosabb és egyenletes töltés, ez a mechanikusnál nem volt jellemző!
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziajura györgy írta:sziasztok az érdekelne hogy ETZ 250 motoromnak mennyi a generátor teljesítménye 4-5000 fordulatnál ? üdv. juragy
Ott képes leadni akár 160W-ot is, ha nagyon jó állapotban van minden és jók a kontaktok!
Üdv.: Szabi
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Elektronika
Itt a Lidl újságban 5999 Ft, az Aldi újságban 3999 Ft. Mindketőhöz írták, hogy autó, és motorkerékpár aksi töltő.
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Nem a Lidl-ben van hanem az Aldiban és 3e forintért. Bátyámmal ma vettünk egyet és elég korrekt cucc.gabsic írta: Igaz most 6000, de annyit bőven megér, elektronikus töltőt ilyen tudással máshol nem kapni! Amugy a CTEK XS 3600 amiről koppintva lett kb 18 ropi körül van.
Szerintem nem érdemes kihagyni, ez tényleg marha jó vétel (amúgy nem reklámozok, semmi közöm a lidlihez )
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2010.09.29. 21:42
- MZ-d típusa: ts 250/1+oldalkocsi
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sima ügy: kicseréled az égőket, 12V-os cuccokat pakolsz bele (aksi, index automata........) és már meg is vagy avval az átalakítással amivel mások sok időt töltenek........ [/quote]
szép is lenne ha csak ennyi lenne:),de azért köszi a tippet:)
szép is lenne ha csak ennyi lenne:),de azért köszi a tippet:)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen, az egy nagyon jó töltő!KILL3R etz írta:Lidl-ben szokott lenni ilyen univerzális akksitöltő, ugyanilyen 3-4e áron. Az jó mindenre (autó, motor akksi töltés, csepptöltés, regenerálás). Szerintem az jobban megéri, mint egy sima csepptöltő...
Igaz most 6000, de annyit bőven megér, elektronikus töltőt ilyen tudással máshol nem kapni! Amugy a CTEK XS 3600 amiről koppintva lett kb 18 ropi körül van.
Szerintem nem érdemes kihagyni, ez tényleg marha jó vétel (amúgy nem reklámozok, semmi közöm a lidlihez )
A max teljesítmény 80-90%-a kb vagyis 150-170W körül szerintem. De valamelyik könyvben erről volt egy jóképességű grafikon...jura györgy írta:sziasztok az érdekelne hogy ETZ 250 motoromnak mennyi a generátor teljesítménye 4-5000 fordulatnál ? üdv. juragy
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok az érdekelne hogy ETZ 250 motoromnak mennyi a generátor teljesítménye 4-5000 fordulatnál ? üdv. juragy
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
Pont most van!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Lidl-ben szokott lenni ilyen univerzális akksitöltő, ugyanilyen 3-4e áron. Az jó mindenre (autó, motor akksi töltés, csepptöltés, regenerálás). Szerintem az jobban megéri, mint egy sima csepptöltő...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Megerősíteni tudom,hogy a feketével semmi gond,nagyon szépen mozog a töltés,amikor kell levesz,amikor kell ráad.Amióta ez van bent,nem áll le villannyal alapjáraton,és az üres jelzőtől majd meg vakulok olyan jól világít.A régi,szögletes alu házas sajnos megadta magátnemes1001 írta:Sziasztok!Lenne egy olyan problémám hogy bedöglött a fesz.szabályzóm.Venni szeretnék egyet csak az a baj hogy a neten csak elektronikusat találtam (fekete négyszögletes).Az lenne a kérdésem,hogy ez jó lehet a motoromba?Az úgymond "régi" aluházas helyett?A motor egy etz251-es(12V).Az elektronika,az gyári.Tehát megszakítókalapácsos.
(Bocsi,hogy ilyen sokat ismétlődöm,nem tudom hogyan kell több hszt írni )
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég