Blokk
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Sziasztok
Szimering csere után 10 km, és folyik az olaj (vagy valami, mert olaj onnan nem jöhet) a főtengely és a szimering közt. Dinamó oldal.
Régebben volt szó róla hogy kifele vagy befele kell állni a rugós felének, de már nem emlékszem. Nekem eddig mind a két oldalon befele nézett. Jó így? TS/1
Szimering csere után 10 km, és folyik az olaj (vagy valami, mert olaj onnan nem jöhet) a főtengely és a szimering közt. Dinamó oldal.
Régebben volt szó róla hogy kifele vagy befele kell állni a rugós felének, de már nem emlékszem. Nekem eddig mind a két oldalon befele nézett. Jó így? TS/1
Re: Blokk
helló, a gyertya mennyi idő után ég ki úgy hogy lehessen belőle az üzemagyag-levegő keveréket megítélni ?
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Segítséget szeretnék kérni !
6v-os, illetve a 12V-os forgórésznek kellene a kúp szöge.
Elég, a legnagyobb átmérő, illetve a legkisebb és a 2 közötti hossz.
(D-d/2L=tg alfa)
6v-os, illetve a 12V-os forgórésznek kellene a kúp szöge.
Elég, a legnagyobb átmérő, illetve a legkisebb és a 2 közötti hossz.
(D-d/2L=tg alfa)
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Papp-LAN írta:Sziasztok!
MZ ETZ 150 by'86 a berúgó / váltó tengelynél könnyezik az olaj! Azt mondják MZ betegség tényleg semmit nem lehet ellene tenni? Bármi ésszerű megoldás érdekelne. Mindig koszos a villa, lábtartó, stender. Szeretnék megoldást ellene!
Papp-LAN
Eljuttatod hozzám én beszúrom neked, hogy ne könnyezzen.
(csak adj O gyűrűt, hogy tudjam a pontos méreteket)

Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
[/quote]
Nekem pont ezt csinálta, kipufogó tele volt, kiégettem és, megszűnt a jelenség.Esetleg még gyujtás, megszakítóhézag vándorlás lehet, de nekem a kipuf csinált ugyanezt.Ésszerű nálad is, hisz olajdúsan használod.[/quote]
Hogy égetted ki?
Nekem pont ezt csinálta, kipufogó tele volt, kiégettem és, megszűnt a jelenség.Esetleg még gyujtás, megszakítóhézag vándorlás lehet, de nekem a kipuf csinált ugyanezt.Ésszerű nálad is, hisz olajdúsan használod.[/quote]
Hogy égetted ki?
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Nekem pont ezt csinálta, kipufogó tele volt, kiégettem és, megszűnt a jelenség.Esetleg még gyujtás, megszakítóhézag vándorlás lehet, de nekem a kipuf csinált ugyanezt.Ésszerű nálad is, hisz olajdúsan használod.pempelli írta:Újabb kérdéssel fordulok hozzátok.
Azt tapasztaltam a járgánnyal hogy gyorsításkor semmi nincs vele tökéletes de ha egy sebességen szeretnék menni vele elkezd dadogni ha odahúzok neki megy rendesen.
Az mindegy hogy 50-nel vagy 70-el akarok menni ugyanúgy csinálja,esetleg túl olajos keverék csinálhat ilyen galibát ,járatós a sárkány nem sajnáltam az olajat a benzinből.![]()
Vagy mire érdemes még ránézni,tű legfelül (vagyis a legvégén)a leg kevesebbet kapja.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Újabb kérdéssel fordulok hozzátok.
Azt tapasztaltam a járgánnyal hogy gyorsításkor semmi nincs vele tökéletes de ha egy sebességen szeretnék menni vele elkezd dadogni ha odahúzok neki megy rendesen.
Az mindegy hogy 50-nel vagy 70-el akarok menni ugyanúgy csinálja,esetleg túl olajos keverék csinálhat ilyen galibát ,járatós a sárkány nem sajnáltam az olajat a benzinből.
Vagy mire érdemes még ránézni,tű legfelül (vagyis a legvégén)a leg kevesebbet kapja.
Azt tapasztaltam a járgánnyal hogy gyorsításkor semmi nincs vele tökéletes de ha egy sebességen szeretnék menni vele elkezd dadogni ha odahúzok neki megy rendesen.
Az mindegy hogy 50-nel vagy 70-el akarok menni ugyanúgy csinálja,esetleg túl olajos keverék csinálhat ilyen galibát ,járatós a sárkány nem sajnáltam az olajat a benzinből.

Vagy mire érdemes még ránézni,tű legfelül (vagyis a legvégén)a leg kevesebbet kapja.
Re: Blokk
sziasztok!
Úgy gondoltam ma rá nézek az öreg /1 es gyújtására! Megdöbbentem amit tapasztaltam!! Az előgyújtás közel 1 cm, többször is utánamértem de nem hittem el! Csodálkozom hogy beindult. Remélem semmi baja nem lett tőle... Szerintetek?
üdv
Úgy gondoltam ma rá nézek az öreg /1 es gyújtására! Megdöbbentem amit tapasztaltam!! Az előgyújtás közel 1 cm, többször is utánamértem de nem hittem el! Csodálkozom hogy beindult. Remélem semmi baja nem lett tőle... Szerintetek?
üdv
Re: Blokk
Lehet, hogy nem érdekel senkit, de én texaco havoline 10W-40et vettem bele, és tök frankó minden.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Nekem is MOL Hykomol van a váltóban és nem ugrik, csak nagyon picit, a másik gépben viszont Agip Rotra Hy van, na az ugrik, meg a váltás se valami sima, ki is irtom belőle. 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Lehet a tengelyekbe egy O-gyűrű pályát esztergáltatni, de szerintem fölöslegesen nagy munka lenne... Sajnos, ha kikopik, ilyen... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Papp-LAN
- Fireman
- Hozzászólások: 59
- Csatlakozott: 2010.11.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ-150/ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komló "Mecsek aszfaltjai"
Re: Blokk
Sziasztok!
MZ ETZ 150 by'86 a berúgó / váltó tengelynél könnyezik az olaj! Azt mondják MZ betegség tényleg semmit nem lehet ellene tenni? Bármi ésszerű megoldás érdekelne. Mindig koszos a villa, lábtartó, stender. Szeretnék megoldást ellene!
Papp-LAN
MZ ETZ 150 by'86 a berúgó / váltó tengelynél könnyezik az olaj! Azt mondják MZ betegség tényleg semmit nem lehet ellene tenni? Bármi ésszerű megoldás érdekelne. Mindig koszos a villa, lábtartó, stender. Szeretnék megoldást ellene!
Papp-LAN
Dombnak négy,
Völgynek nyél!
Völgynek nyél!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv kicsi TS nél mennyi a megengedett kotyogás hajtókarnak?Felső szemnél mérve szal gyárilag egyáltalán nem volt semmi mozgása alul? kb 0,75 mm a játéka mindkét irányba. A másik mennyire kell feszesnek lenni a kuplung láncnak (duplasoros) van erre valami előírás hogy mikor jó és mikor nem?
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
[quote="Perec"]Méretre kell állítani: 11mm-re kell kilógni a dió furatközepének, nem a bowdent kell figyelni, azt felül kell utánállítani, esik ahová esik. Olvasd el a szerelési könyveket a TS angolul van az ETZ magyarul.
Már értem mire gondolsz
Kössz
Leszedtem újra a kuplungot és vissza raktam. Sokat nem próbáltam, de most jónak tűnt.
Már értem mire gondolsz
Kössz
Leszedtem újra a kuplungot és vissza raktam. Sokat nem próbáltam, de most jónak tűnt.
Re: Blokk
Nagyon szépen köszönöm! 

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ugyanaz gondolom, mint a tobbi megszakitos, sztem kismillioszor le lett mar irva...de tess elobanyasztam egy regi levelet:
Gyujtasallitas: Eloszor a megszakito hezagot allitasd be: kivett gyertyanal egy 13-as kulccsal addig forditsd a fotengelyt az oramutato jarasaval megegyezoen amig a megszakito a legnagyobbra nyit ekkor legyen a hezag kb. 0,4 mm. ezt az excenterrel tudod beallitani majd ezutan fixald. igy ered el, hogy ez lesz a max. nyitasa a megszakitonak. Ezutan a dugattyut vidd a felso holtpont ele 2,8-3 mm-re. Ha van indikator orad az a legjobb, ha nincs akkor egy hurkapalca is megteszi. Felso holtpontnal beledugod bejelolod, majd meg egy jeloles 2,8 mm-rel feljebb, es visszabb forgatod a fotengelyt a 2,8-as jelolesig. ha ez megvan, akkor kell az alaplapot addig forditani, amig elkezd a megszakito nyitni. Egy probalampa nagy segitseg lehet. Hazilag is keszithetsz: 2 vezetek kell es egy ego. Az egyik vezeteket testre a masikat a kalapacsra teve a megszakito zart allapotaban (gyujtas raadva) aram folyik at es vilagit a lampa, amikor nyit a megszakito, akkor kialszik.
Szoval ekkor a megszakitohezagod mar fixen 0,4 dugattyud fhp elott 2,8 mm-rel, probalampa rajta, gyujtas raadva ekkor az alaplapot addig forditsd amikor a lampa kialszik. Ezutan rogzited az alaplapot es tuladonkepp ennyi. Az egesz muvelet kb 3 perc.
soha tobbet nem irom le.....
Gyujtasallitas: Eloszor a megszakito hezagot allitasd be: kivett gyertyanal egy 13-as kulccsal addig forditsd a fotengelyt az oramutato jarasaval megegyezoen amig a megszakito a legnagyobbra nyit ekkor legyen a hezag kb. 0,4 mm. ezt az excenterrel tudod beallitani majd ezutan fixald. igy ered el, hogy ez lesz a max. nyitasa a megszakitonak. Ezutan a dugattyut vidd a felso holtpont ele 2,8-3 mm-re. Ha van indikator orad az a legjobb, ha nincs akkor egy hurkapalca is megteszi. Felso holtpontnal beledugod bejelolod, majd meg egy jeloles 2,8 mm-rel feljebb, es visszabb forgatod a fotengelyt a 2,8-as jelolesig. ha ez megvan, akkor kell az alaplapot addig forditani, amig elkezd a megszakito nyitni. Egy probalampa nagy segitseg lehet. Hazilag is keszithetsz: 2 vezetek kell es egy ego. Az egyik vezeteket testre a masikat a kalapacsra teve a megszakito zart allapotaban (gyujtas raadva) aram folyik at es vilagit a lampa, amikor nyit a megszakito, akkor kialszik.
Szoval ekkor a megszakitohezagod mar fixen 0,4 dugattyud fhp elott 2,8 mm-rel, probalampa rajta, gyujtas raadva ekkor az alaplapot addig forditsd amikor a lampa kialszik. Ezutan rogzited az alaplapot es tuladonkepp ennyi. Az egesz muvelet kb 3 perc.
soha tobbet nem irom le.....
Re: Blokk
Sziasztok!
Ha valaki le tudná írni nekem személyes üzenetbe egy /1 es MZ gyújtásának beállítási folyamatát, nagyon megköszönném!
Üdv
Ha valaki le tudná írni nekem személyes üzenetbe egy /1 es MZ gyújtásának beállítási folyamatát, nagyon megköszönném!
Üdv
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Igen és többen is a klubból úgy tudom eddig nem volt rá panasz,nekem nagyon bejött
[/quote]
ő lenne az?http://bolthely.hu/generalspeed/id/0018 ... W40_1Liter

ő lenne az?http://bolthely.hu/generalspeed/id/0018 ... W40_1Liter
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Méretre kell állítani: 11mm-re kell kilógni a dió furatközepének, nem a bowdent kell figyelni, azt felül kell utánállítani, esik ahová esik. Olvasd el a szerelési könyveket a TS angolul van az ETZ magyarul.
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... mid=100025
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... mid=100025
horhaus írta:A ts-en a durva beállítást szerintem a fordulatszám mérő kihajtás alatti tárcsa forgatásával lehet beállítani. Ott pedig nincs méret. Vagy van más állítási lehetőség is ?
Re: Blokk
kiszsebi írta: Egyébként azt meg kifelejtettem, hogy ez egy MZ ES 150-es hajtókarja.
vót valamikor...
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv mennyit szabad kotyognia az mz Ts 125/150 főtengelynek felső szemnél mérve? kuplungláncnak mennyire szabad lógnia, hogyan tudom megnézni, hogy jó e még vagy nem mert elég lazának tűnik de nem tudom mihez viszonyítani? Előre is köszi!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Egyébként azt meg kifelejtettem, hogy ez egy MZ ES 150-es hajtókarja.sunbim írta:Erősebb a szelepszár mint a hajtókar ?... vagymi.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Blokk
hmm, ez az ásványi olaj 10W40 nem rossz ötlet, nekem a szintetikussal megcsúszott a kuplung 3-ban is. Azóta automata olaj van benne hogy lepucolja a lamellákat kicsit.
kipróbálom én is ásványival, de lehet 5W40 lesz belőle.
kipróbálom én is ásványival, de lehet 5W40 lesz belőle.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
[quote="Perec"]Ebből még mindig nem derül ki, hogy beállítottad-e a durvaállítót. Asz'em ETZ-nél valami 9 vagy 11 mm.
A ts-en a durva beállítást szerintem a fordulatszám mérő kihajtás alatti tárcsa forgatásával lehet beállítani. Ott pedig nincs méret. Vagy van más állítási lehetőség is ?
A ts-en a durva beállítást szerintem a fordulatszám mérő kihajtás alatti tárcsa forgatásával lehet beállítani. Ott pedig nincs méret. Vagy van más állítási lehetőség is ?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
z25z írta:sima 10W-40 es asvanyi motorolaj megteszi, letezik a repsolnak ebben a viszkozitasban transmission nevezetu valto olaja, nekem az annyira nem jott be. Ami kerulendo: a fullszint olaj, azzal hajlamosabb megcsuszni.
Na akkor jövőre lecserélem ,erre a kis időre már jó lesz így.

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
sima 10W-40 es asvanyi motorolaj megteszi, letezik a repsolnak ebben a viszkozitasban transmission nevezetu valto olaja, nekem az annyira nem jott be. Ami kerulendo: a fullszint olaj, azzal hajlamosabb megcsuszni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Váltó olajat vagy motorolajat raktál 10w-40-et?Pötyee írta:attól az iszonyat sűrű olajtól van, ami benne van! tegyél bele 75W90-et, az picit higabb, javulni fog.
én simán 10W40-et raktam az enyémbe.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Srácok!
Az miért lehet hogy amikor egyesbe rakom a motort ugrik picit hidegen,melegen javul a helyzet .
Menet közben nincs gond a váltással.
Hikomol 80w-90 van benne a váltóban.
ETZ 250
Az miért lehet hogy amikor egyesbe rakom a motort ugrik picit hidegen,melegen javul a helyzet .
Menet közben nincs gond a váltással.
Hikomol 80w-90 van benne a váltóban.
ETZ 250
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Blokk
tetszik ez a spéci, rövidített hajtókar...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kuplung menesztő hézagolása szoros lett.........horhaus írta:Sziasztok
Kéne egy kis segítség.
Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni) Végre sikerült összeraknom és beindítanom, de a kuplungal valami nem stimmel. Be teszem egybe és behúzott kuplungal is nagyon menni akar. Fékeznem kell mert el visz. Ha jobban rá állítok már nem tudom berugni mert csúszik. Talán a szárazon állás tett be neki? mert előtte jó volt, olaj is ugyan az 15-40 motorolaj.
Kössz a segítséget
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Vízütés? 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
kiszsebi írta:Horex mutatta, hogy járt a hajtókarral:
http://i41.tinypic.com/t9e2qc.jpg
Erősebb a szelepszár mint a hajtókar ?

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Ebből még mindig nem derül ki, hogy beállítottad-e a durvaállítót. Asz'em ETZ-nél valami 9 vagy 11 mm.
horhaus írta:kössz a gyors reagálást
Állítani tudok a bovden feszességen, de a tipikus még nem jó, még nem jó, már nem jó probléma van. Egyben nem emel ki, de berugni már nem tudom mert csúszik.
Re: Blokk
Először szeretnék tisztába lenni avval hogy a gyújtás rendesen be van-e állítva. Alapjáraton kopog és azt mondták, hogy a nagy előgyújtásnak a jele... Simsont már állítottam az nem volt nagy dolog, de ezt előbb szeretném látni. A karbin belül mire gondoltál? A fúvókák mérete gyári. Úszószint beállítva. Súber állásán még finomítani kell. Sajnos még nem tudom letesztelni hogy melyik állásban az ideális.ambrusviktor írta: Ez azért karbi is lehet ám...
Üdv.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Ez azért karbi is lehet ám...Slarin írta:Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy nincs e valaki Sopron közelébe aki szívesen megmutatná nekem egy TS250/1 es MZ nek a gyújtásbeállítási folyamatát. Sajnos én nem értek ehhez a szerkezethez de szívesen szerelgetek és egy kicsit állítanom kéne a gyújtáson mert üresbe nagyon ráz a motor és kicsit egyenletlen a járása is!
Köszönöm!
Re: Blokk
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy nincs e valaki Sopron közelébe aki szívesen megmutatná nekem egy TS250/1 es MZ nek a gyújtásbeállítási folyamatát. Sajnos én nem értek ehhez a szerkezethez de szívesen szerelgetek és egy kicsit állítanom kéne a gyújtáson mert üresbe nagyon ráz a motor és kicsit egyenletlen a járása is!
Köszönöm!
Érdeklődnék, hogy nincs e valaki Sopron közelébe aki szívesen megmutatná nekem egy TS250/1 es MZ nek a gyújtásbeállítási folyamatát. Sajnos én nem értek ehhez a szerkezethez de szívesen szerelgetek és egy kicsit állítanom kéne a gyújtáson mert üresbe nagyon ráz a motor és kicsit egyenletlen a járása is!
Köszönöm!
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Blokk
Hello!
Nincs meg valakinek véletlenül, hogy a különböző MZ típusokon milyen hosszúságú fordulatszámmérő spirált használtak? Van pár spirálom a következő méretben. 81cm, 85 cm, 90 cm, 100 cm. Mindegyik gyári darab (fekete burkolat, műanyag hollander, kadmiumozott fém vég. Csak jó lenne tudni melyik hova való.... A 81 talán ETZ 251.
Nincs meg valakinek véletlenül, hogy a különböző MZ típusokon milyen hosszúságú fordulatszámmérő spirált használtak? Van pár spirálom a következő méretben. 81cm, 85 cm, 90 cm, 100 cm. Mindegyik gyári darab (fekete burkolat, műanyag hollander, kadmiumozott fém vég. Csak jó lenne tudni melyik hova való.... A 81 talán ETZ 251.
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
kössz a gyors reagálást
Állítani tudok a bovden feszességen, de a tipikus még nem jó, még nem jó, már nem jó probléma van. Egyben nem emel ki, de berugni már nem tudom mert csúszik.
Olajat azt tettem vissza amit leengedtem belőle. Tavasz óta ez van benne, és jó volt.
Van három tartalék kuplungom, kettőben talpcsapágy van a másikban és a motorban pedig sima csapágy van a kuplung közepén. Melyik való a per1 be? A sima csapágyasnál nem kell valami a csapágy és a kinyomó szerkezet találkozásához?
Állítani tudok a bovden feszességen, de a tipikus még nem jó, még nem jó, már nem jó probléma van. Egyben nem emel ki, de berugni már nem tudom mert csúszik.
Olajat azt tettem vissza amit leengedtem belőle. Tavasz óta ez van benne, és jó volt.
Van három tartalék kuplungom, kettőben talpcsapágy van a másikban és a motorban pedig sima csapágy van a kuplung közepén. Melyik való a per1 be? A sima csapágyasnál nem kell valami a csapágy és a kinyomó szerkezet találkozásához?
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
[/quote]horhaus írta: Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni) Végre sikerült összeraknom és beindítanom, de a kuplungal valami nem stimmel. Be teszem egybe és behúzott kuplungal is nagyon menni akar. Fékeznem kell mert el visz. Ha jobban rá állítok már nem tudom berugni mert csúszik. Talán a szárazon állás tett be neki? mert előtte jó volt, olaj is ugyan az 15-40 motorolaj.
Kössz a segítséget
Mindíg jó volt az olaj viszkozitása?
Nekem a vékony olajjal csinált ilyet, ugyanígy már nem tudtam állítani.
Castrol 75W-90-el megszűnt, szépen kiold.Persze ezzel is megvan az a gond, hogy ha sok a városozás nehezen találok üreset, és ki kell a váltásokkal kicsit várni.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Nem tudom TS-nél hogy van pontosan alul a durvaállító, de ott nézz körül, illetve állítsd be könyv szerinti méretre, ha van abban is egy dió amibe a tokoshuzal beakad. A kuplung nem romlik meg.
horhaus írta: Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni) Végre sikerült összeraknom és beindítanom, de a kuplungal valami nem stimmel. Be teszem egybe és behúzott kuplungal is nagyon menni akar. Fékeznem kell mert el visz. Ha jobban rá állítok már nem tudom berugni mert csúszik. Talán a szárazon állás tett be neki? mert előtte jó volt, olaj is ugyan az 15-40 motorolaj.
Kössz a segítséget
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Sziasztok
Kéne egy kis segítség.
Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni
) Végre sikerült összeraknom és beindítanom, de a kuplungal valami nem stimmel. Be teszem egybe és behúzott kuplungal is nagyon menni akar. Fékeznem kell mert el visz. Ha jobban rá állítok már nem tudom berugni mert csúszik. Talán a szárazon állás tett be neki? mert előtte jó volt, olaj is ugyan az 15-40 motorolaj.
Kössz a segítséget
Kéne egy kis segítség.
Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni

Kössz a segítséget
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Mi ez, valami speciális puhafém hajtókar? Első beindítás, vagy bírta pár km-ig?
kiszsebi írta:Horex mutatta, hogy járt a hajtókarral:
http://i41.tinypic.com/t9e2qc.jpg
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég