Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Seclusion írta:Üdv Urak!

A verseny ETZ project egyre jobb kilátásban van, így elkezdek keresgélni. Hajtókarból melyik márka lenne a legjobb? Első nekifutásra találtam egy ilyet: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=896
Gondolom valamelyik neves gyártó lenne a legideálisabb, azonban nem tudom, hogy melyik készít az ETZ főtengellyel párosítható méretben.

Szilárd
A Yoko nem japán, hanem taivani. Ettől függetlenül az a leghasználhatóbb utángyártott hajtókar (Nyakas mester nekem azt ajánlotta), elfekvőben sikerült is beszereznem egy ismerős boltostól. Egyébként "hiánycikk". Nyáron legalábbis a nagy boltokban egyben sem lehetett kapni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Üdv Urak!

A verseny ETZ project egyre jobb kilátásban van, így elkezdek keresgélni. Hajtókarból melyik márka lenne a legjobb? Első nekifutásra találtam egy ilyet: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=896
Gondolom valamelyik neves gyártó lenne a legideálisabb, azonban nem tudom, hogy melyik készít az ETZ főtengellyel párosítható méretben.

Szilárd
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

\:D/ Oké köszi szépen érdeklődök
A rock örök és halhatatlan!!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Itt van két fajta fejidom szerintem érdeklődj náluk.

http://mikroker.hu/webbolt/kat/mz/vaz_e ... index.html
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

A kérdésem megérné megvenni ezt a szélvédőplexit az ETZ-re?

http://www.etbike.com/index.php?productID=9768&sent=yes
A méreteitt nem tudom de írtam nekik 1 emailt hogy adják meg!!
A rock örök és halhatatlan!!
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: djtoma »

Köszönök minden választ!
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Alkatrész keresésess topicba már beraktam aki tud fejidomott jó állapotban megfizethető áron az pü-ben szóljon!!
A rock örök és halhatatlan!!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Nekem is azon volt a szivargyújtóm, és a szélvédelemben igenis sokat számított!

Hosszabb túrákra én mindenképpen javaslom.
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Az asszony eddig se fázott mert én felfogtam az egész szelett még esős időben is csak a cipője volt vizes én meg gatyáig áztam amíg nem vettem esőruhát gps-em meg nincs csak a jó öreg térkép meg a papír!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Alfa »

etzzsolt írta:Köszönöm az eddigi válaszokatt megerősítettétek bennem azt a tényt hogy az ETZ úgy szép ahogy a gyárból kigurult s a fejidom nem sokatt lendít rajta csak annyitt hogy kevesebb bogaratt szedek össze az úton!!Köszi szépen mindenkinek!! \:D/
Plusz nem ázol meg esőben, a GPSed sem, és az asszonyt se fújja meg a szél hogy jól felfázzon egy kicsit hidegebb időben. Emellett millió plusz műszert, szivargyújtótól kezdve hőfokmérőn át bele lehet rakni (van neki hely benne bőséggel), 100-110es utazónál sem kell kapaszkodni, a szélrohamok sem lökdösnek.
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Köszönöm az eddigi válaszokatt megerősítettétek bennem azt a tényt hogy az ETZ úgy szép ahogy a gyárból kigurult s a fejidom nem sokatt lendít rajta csak annyitt hogy kevesebb bogaratt szedek össze az úton!!Köszi szépen mindenkinek!! \:D/
A rock örök és halhatatlan!!
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

etzzsolt írta:Azt szeretném megkérdezni hogy ha fejidomott rakok 251-es ETZ-re mennyibe fogja befolyásolni a gépett mint sebességben mint menetstabilitásban???Optikai szépségre megérné felrakni??Válaszokatt előre is köszi!!
Valamelyest a szél elterelődik a fejedről megfelelő választás esetén. Én úgy gondolom, hogy szép csak fixes fejidommal lenne (ami nem forog a kormánnyal), ha csak szélterelő plexit teszel rá, az pedig nem ad kellően nagy eredményt, csak megjelenésben tud jól kinézni.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Hujber »

etzzsolt írta:Azt szeretném megkérdezni hogy ha fejidomott rakok 251-es ETZ-re mennyibe fogja befolyásolni a gépett mint sebességben mint menetstabilitásban???Optikai szépségre megérné felrakni??Válaszokatt előre is köszi!!
Tehát ha jól értem a személyes vélemények érdekelnek, akkor mondom az enyémet: szerintem úgy szép egy ETZ mint a képeden. Nem láttam még olyan fejidomot, ami feldobta volna a motor kinézetét.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Azt szeretném megkérdezni hogy ha fejidomott rakok 251-es ETZ-re mennyibe fogja befolyásolni a gépett mint sebességben mint menetstabilitásban???Optikai szépségre megérné felrakni??Válaszokatt előre is köszi!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

djtoma írta:Sziasztok
Azt akarom megkérdezni hogy min állítsak a motoron hogy nagyobb legyen a végsebessége és hogy jobban gyorsuljon?
A karburátorba a súbertűn állítsak fentebb vagy lentebb vagy min állítsak??????
A km-órán. Ha ez nem jó, akkor gyújtást is próbálhatsz más állásba, a súbert felesleges simán állítgatni azt a legmegfelelőbb benzin/levegő arányhoz állítsd. Tegyél rá jó kipufogót, és jó légszűrőt. Ha ez sem elég, akkor nitrohigítót a benzinhez :DDD :-"
(utóbbi nem egészen komoly...)
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Hujber »

djtoma írta:Sziasztok
Azt akarom megkérdezni hogy min állítsak a motoron hogy nagyobb legyen a végsebessége és hogy jobban gyorsuljon?
A karburátorba a súbertűn állítsak fentebb vagy lentebb vagy min állítsak??????
Azt ne mondd, hogy egy 125ös nyélgázon utolsó sebességfokozatban neked nem elég gyors.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

ha azt akarod hogy nagyobb legyen a végsebessége előre nagyobb lánckerekett tegyél de viszont ezzel párhuzamban nehezebben fogg gyorsulni nem sokkal de néhány másodpercell hosszabb lesz a gyorsulási időd!!Ha viszont gyorsabban akarsz gyorsulni kisebb lánckerekett tegyél fel előre de ezzel párhuzamban kisebb lesz a végsebbességed is!!Nekem a 251-en 18 lánckerék volt fent ment végre 120-at most 20-as lánckerék van fent megy 125-öt s kevesebb benzint eszik mivel nem pörög annyit a motor mint a 18-as lánckerékkel!!Aki akar úgyis megelőz nekem a 80-100-as túrázó sebesség doszta elég úgyiss sokk hülye van az utakon menjen aki siett a következő lámpánál úgyiss utolérem!! 8)
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

djtoma írta:Sziasztok
Azt akarom megkérdezni hogy min állítsak a motoron hogy nagyobb legyen a végsebessége és hogy jobban gyorsuljon?
A karburátorba a súbertűn állítsak fentebb vagy lentebb vagy min állítsak??????
Komoly változást egy 250/1-essel, vagy ETZ 250-essel tudsz elérni. 8)
Viccet félretéve, a kis TS-ek nem erőbajnokok, állítgatással csak finomítani lehet, komoly változást elérni nem. Az első motorom TS 125-ös volt és idővel a haveroknak is ilyen lett. Minimális különbségek voltak a motorok között, de nem markánsan érezhető. Például az enyém végsebessége kicsit kisebb volt, viszont hegyen felfelé meg bajnok (gyári lánckerekekkel).
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

djtoma írta:Sziasztok
Azt akarom megkérdezni hogy min állítsak a motoron hogy nagyobb legyen a végsebessége és hogy jobban gyorsuljon?
A karburátorba a súbertűn állítsak fentebb vagy lentebb vagy min állítsak??????
A karbit azért állítjuk hogy jó legyen a keverék aránya. ez az alap, karbi, gyújtás jól belőve.
Amúgy meg 125-ös TS? 150-es hengert rá.
gyorsulás vagy végsebesség között az igényeknek megfelelően a lánckerékkel variálhatsz.
ha mind a kettő kell (jó gyorsulás és nagy végsebesség is) akkor meg úgyis egy gixxeren fogsz kikötni
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: djtoma »

Sziasztok
Azt akarom megkérdezni hogy min állítsak a motoron hogy nagyobb legyen a végsebessége és hogy jobban gyorsuljon?
A karburátorba a súbertűn állítsak fentebb vagy lentebb vagy min állítsak??????
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Helló!

Szeretnék a motoromra egy biztonságos közép-oldal sztendert. Ha valaki tud ilyet készíteni, kérem írjon nekem.
Köszi....


Széles utat...
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Az feltűnt hogy a sugár/átmérőnél baj van....De rájöttem a helyes megfejtésre.. És olajjal mérés lesz mivel annyi féle hengerfej van ahányan fúrnak...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Krepp írta:Köszi a választ. Így már tudom mennyi az annyi..
Ráadásul rosszul is számoltam, de már javítottam! :D
Annyit még hozzá, hogy kissé elbagatellizáltam a dolgot, az égéstér jóval szűkebb mint a furat, érdemes megmérni a számoláshoz a tényleges méretét, legyünk inkább pontosak! :D
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Köszi a választ. Így már tudom mennyi az annyi..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

gabsic írta: Az viszont a kipugógázok lengéseinek feltöltő hatását nem veszi figyelembe :roll:
Pedig jó a japán módszer, de akkor lássuk a régi iskolát.

A ccm-et, a furatot tudod. (Csináljunk példát is, mert ugyan pofon egyszerű a dolog, de elég rosszul magyarázok. Legyen mondjuk a térfogat 248ccm, a furat pedig 70mm)
Szóban még hagyján, de így írásban nem vagyok túl jó magyarázó, de most így vasárnap este eléggé ráérek, talán a példával érthető leszek.

Ha az egyszerűség kedvéért tegyük fel, hogy 1:10-es viszonyt akarsz, az azt jelenti, hogy az alsó holtponton 10 a felsőn összenyomva 1 az arány, azaz 9 a különbség.
Mivel a dugó teljesen feljön a hengerben, vagyis 1:10-nél arányaiban a henger térfogata 9, a hengerfejé pedig 1.
Magyarul a teljes űrtartalmat elosztod 9-el és akkora hengerfejet kell faragni az 1:10-es sűrítéshez.
(pl:248/9=27,6ccm.)
Kiszámolod (vagy ha lusta vagy olajjal felöntve kiméred), hogy jelenleg mekkora a hengerfej. (példának legyen mondjuk 37,6ccm)
Ekkor a két számot kivonod egymásból, és már meg is tudod mennyit kell csökkenteni. (példa: 27,6-37,6=-10ccm)
Mivel a hengerfej alját szeded le, egyszerűsítve egy henger térfogatát kell kiszámolni, amit le kell onnan esztergálni. Ennek ismerjük az átmérőjét (kb a furat, számolhatsz ezzel is, igaz ez nagyobb de megmérheted pontosan is, hogy mekkora az adott égéstér átmérője és kész.) (A példában az egyszerűség kedvéért legyen az égéstér átmérője akkora mint a hengeré) a magassága pedig az amit le kell szedni. tehát az egyenlet: a hengerfej mért sugara a négyzeten*3,14*x=a hengerfej különbséggel. (példa: 3,5*3,5*3,14*x=10 kiszámolva: x~0,26cm)
Ennyit leesztergálsz a hengerfej aljából, és a ferde egyenes részből is annyit, hogy a légrés normális maradjon.
Ennyi a módszer. Remélem azért érthető.
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Atilla 2011.07.04. 16:30-kor.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Ne menjetek ennyire messzire én csak a 250-300 as henger esetébe a köbcenti/nyomás arányra lennék kíváncsi...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Forrest írta:Ha jól tudom 2T motornál a sima kompresszió viszonynál többet árul el a gépről a japán számítási mód, ami csak a kipu. nyílás felső éle fölötti térfogatot veszi figyelembe.
Az viszont a kipugógázok lengéseinek feltöltő hatását nem veszi figyelembe :roll:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Ha jól tudom 2T motornál a sima kompresszió viszonynál többet árul el a gépről a japán számítási mód, ami csak a kipu. nyílás felső éle fölötti térfogatot veszi figyelembe.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Segítség kéne egy emberkétől aki otthon van a kompresszió számításban... 8-[
Talán attila vagy nyakas(csak ő most elfoglalt lehet)
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én nsr125 membránt tudtam venni szívótorokkal.125-be szándékozom beletenni,ami nem lesz egyszerű művelet,a mérete miatt.Ezt csak jövőre szeretném megcsinálni.Azért érdeklődtem milyen kell bele,hogy mellé nyúltam-e,a vásárlással.Mennyivel jobb a membrános?Nagy különbség van?Jobban használható?
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nekem a nagyban van 4lapos (kb. 40x40) és csak pár lóerő a veszteség, tehát kicsibe elégnek kellene lennie. RD350(/2)-t is szoktam hallani. Az acéllamellás nem jó.
A 4 lapos legszűkebb keresztmetszete teljesen nyitott állapotban kb. 25-27 mm átmérőnek felel meg, ne tévesszen meg a nagy beömlőméret.
nyakas írta:6 ill 8 lapos,minimum 70mm széles :D
Kép
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: nyakas »

csoka írta:Mekkora membránt szoktak beletenni az etz-be?Pontosabban milyen motoré 80-as,125-ös?
6 ill 8 lapos,minimum 70mm széles :D
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

csoka írta:Mekkora membránt szoktak beletenni az etz-be?Pontosabban milyen motoré 80-as,125-ös?
Megfelelő méretűt,a megrendelt kipufogó arányában :smt068 :twisted:
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka »

Mekkora membránt szoktak beletenni az etz-be?Pontosabban milyen motoré 80-as,125-ös?
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Lehet-e valaha is versenyképes egy 4-sebis ETS egy ETZ-vel? Persze azonos pénz, idő ráfordítása után, és az alap motor adott.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Atilla írta:
Előbb utóbb Goldwing-et fogsz faragni abból az MZ-ből, ha így folytatod! :D
Áááá, fenének se kell guruló kanapé :)
Csak ha nagyobb túrára megyek szoktam GPS-t használni, de bukó alatt nem szeretem a fülhallgatót, ha meg simán a tanktáskában beszél a gps, akkor meg 50 felett már nem hallani semmit belőle.
Erre a kütyüre rákötve lehetne hallani talán, meg túrákon este a sátor mellett szintén jó lehet ha lehet némi zenét hallgatni :)

Amúgy meg inkább maradok V8 helyett a 2T hangnál. Mondjuk Aprilia RS 250 hanghoz nins ilyen kütyü?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Mz ETZ 250 Gold Wing Deluxe edition V8 hanggal 8) ! #-o
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

gabsic írta: Én ezzel szemezek egy ideje:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/12V-Moto ... ccessories
Csak félek hogy hamar leépülne a parkoló motorról :roll: :roll: :roll:
Előbb utóbb Goldwing-et fogsz faragni abból az MZ-ből, ha így folytatod! :D
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

DrV írta:
Atilla írta:Ma netezés közben megtaláltam az igazán tuti megoldást!
link
Tetszik, tetszik, de kár, h nincs hangszóróm... pedig arra is gondoltam, h lehetne rá tenni, az ülés alá. Megállok, felhajtom az ülést és a tábortűz mellett szól a zene... :roll: Ennek még értelme is lenne.kellene egy kicsi erősítő, 1-2 hangszóró (pl mély+közép, magas) épp megfelelő teljesítményű erősítő és egy jack, telefonról meg mehetne a zene. Ülésbe kisebb réteg szivacs azonos magasság mellett, kevés műanyag, h ne ázzon be felülrő a rendszer és kész a BTZ (B=buli) :mrgreen:
Én ezzel szemezek egy ideje:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/12V-Moto ... ccessories
Csak félek hogy hamar leépülne a parkoló motorról :roll: :roll: :roll:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: DrV »

Atilla írta:Ma netezés közben megtaláltam az igazán tuti megoldást!
link
Tetszik, tetszik, de kár, h nincs hangszóróm... pedig arra is gondoltam, h lehetne rá tenni, az ülés alá. Megállok, felhajtom az ülést és a tábortűz mellett szól a zene... :roll: Ennek még értelme is lenne.kellene egy kicsi erősítő, 1-2 hangszóró (pl mély+közép, magas) épp megfelelő teljesítményű erősítő és egy jack, telefonról meg mehetne a zene. Ülésbe kisebb réteg szivacs azonos magasság mellett, kevés műanyag, h ne ázzon be felülrő a rendszer és kész a BTZ (B=buli) :mrgreen:
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Az amerikai változat sokkal jobb ennek a tesztnek, egyébként a sráccal aki csinálta(a tesztet) egy osztályba jártam..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

MrDok írta:
Atilla írta: Leszeded a légszűrőt, meg a kipufogót . Szarul fog menni viszont ordítani fog.
A szarul menés ellensúlyozására pedig javasolnék egy Bambiféle Km óra tuningot! :mrgreen:
Ez tuti megoldás 10 pont! :smt023
A kérdés továbbra is adott: mit szeretnél elérni a hangzásban DrV?
Ma netezés közben megtaláltam az igazán tuti megoldást!
link
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Nekem jól gyorsult a légszűrőház fedél nélkül, kb. másfél évig így jártam vele ameddig meg nem találtam a fedelét. :lol:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nézd meg az aláírásomban a 2011-es videomat, azóta ennél is jobban van bekarburálva, egyet nem pöffen ha visszaengedem a gázt, vagy 6000ről ráengedem a motorféket, csak visít. Hát, ettől pezseg az ember vére :mrgreen:

Semmiféle légszűrős változtatást nem javaslok, gondolj úgy a levegőrendszer megnyitására mintha egy baromi nagy adag falsot szívna. Pöfögni röfögni fog, nem lesz olyan igazi "sportmotor" hangja, inkább a trabikat fogja idézni :twisted:
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: DrV »

Mélyebb hang, terhelésnél nagyobb hangerő, leginkább szívó oldalról. Ezt szeretném elérni. Másként fogalmazva ordítson, mint egy sakál, pezsegjen tőle a vérem, stb stb..

Légszűrőház fedelét ha leszedem akkor a légszűrő nem veszti funkcióját? :S
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nekem van egy frankó 4T dobom gyapot már nincs benne, én ezzel vettem az ETZ-t garantálom hogy van hangja :mrgreen: (vadászok szerették)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Atilla írta:
DrV írta:A ETZ hangját hogy lehet tuningolni? Gondolok főként a torokhangra. Szívászajtompítót már probáltam kiszedni, de ahhoz sokmindent kellett volna leszedni...
Leszeded a légszűrőt, meg a kipufogót . Szarul fog menni viszont ordítani fog.
A szarul menés ellensúlyozására pedig javasolnék egy Bambiféle Km óra tuningot! :mrgreen:
Ez tuti megoldás 10 pont! :smt023
A kérdés továbbra is adott: mit szeretnél elérni a hangzásban DrV?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Alfa »

DrV írta:Lehet, h egy sportlégszűrő segítene... de nem akarom, h rosszabbul menjen.
Nem segít. Hidd el nekem, próbáltam :mrgreen: 3000 km-t mentem vele. Szar volt.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

DrV írta:de nem akarom, h rosszabbul menjen.
Akkor szerintem hagyd úgy, ahogy a MÉRNÖKÖK MEGTERVEZTÉK! :mrgreen:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: DrV »

Lehet, h egy sportlégszűrő segítene... de nem akarom, h rosszabbul menjen.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég