Blokk
Re: Blokk
Sziasztok! A 2. és a 3. sebességfokozat közt keletkezett egy üres. Elképzelhető, hogy a télen szét kell szednem?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Sziasztok!
Már egy párszor kérdeztem mi lehet az oka hogy a motorom (ts-mz 150-es) kidobálja a 4. sebességet. Állitottam minden irányba a bügyköstengelyen, cseréltem benn fogaskerekeket (volt már bent új is). Legutóbb úgy tünt jó lett. De aztán nem ment 100km-t és megint elkezdte. Most szedtem szét negyedszer a blokkot. Megint kicseréltem bennt az összes váltóalkatrészt, beállitottam ahogy a könyv leirja. Például bekapcsolt 3. sebességbe a 3.és a 4. fogaskerék között 13mm távolságnak kell lennie. Bekapcsolt 4. sebességbe a 3. és 4. fogaskerék között 0.1-0.2mm nek kell lennie. Ezek mind stimmelnek. Ha összerakom minden sebességet gyönyörűen vesz. De 65-70km/h-nál mindig kilöki a 4. et. Ja és már másik blokkházba is átpakoltam az egészet és ugyanezt csinálta. A csapágyfészek sincs kimaródva. Egyszerüen teljes mértékben tanácstalan vagyok. Ráadásul itt Veszprém környékén még egy hozzáértő Tagot se lehet találni.
Valakinek nincs ötlete mi lehet a gond?
Valószinüleg én cseszek el mindig valamit de egyszerüen nem jövök rá mit!
Előre is köszönöm!
http://www.iwl-stadtroller-berlin.de/se ... z_buch.htm
Ezen az oldalon van a blokk összerakásának a leirása. Nekem mondjuk megvan a könyv magyarul.
Már egy párszor kérdeztem mi lehet az oka hogy a motorom (ts-mz 150-es) kidobálja a 4. sebességet. Állitottam minden irányba a bügyköstengelyen, cseréltem benn fogaskerekeket (volt már bent új is). Legutóbb úgy tünt jó lett. De aztán nem ment 100km-t és megint elkezdte. Most szedtem szét negyedszer a blokkot. Megint kicseréltem bennt az összes váltóalkatrészt, beállitottam ahogy a könyv leirja. Például bekapcsolt 3. sebességbe a 3.és a 4. fogaskerék között 13mm távolságnak kell lennie. Bekapcsolt 4. sebességbe a 3. és 4. fogaskerék között 0.1-0.2mm nek kell lennie. Ezek mind stimmelnek. Ha összerakom minden sebességet gyönyörűen vesz. De 65-70km/h-nál mindig kilöki a 4. et. Ja és már másik blokkházba is átpakoltam az egészet és ugyanezt csinálta. A csapágyfészek sincs kimaródva. Egyszerüen teljes mértékben tanácstalan vagyok. Ráadásul itt Veszprém környékén még egy hozzáértő Tagot se lehet találni.
Valakinek nincs ötlete mi lehet a gond?
Valószinüleg én cseszek el mindig valamit de egyszerüen nem jövök rá mit!
Előre is köszönöm!
http://www.iwl-stadtroller-berlin.de/se ... z_buch.htm
Ezen az oldalon van a blokk összerakásának a leirása. Nekem mondjuk megvan a könyv magyarul.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Ezen morfondíroztam én is, de arra jutottunk, ha egyszer megforog az agy, akkor nem csinálja azt, hogy egyszer fog, egyszer nem. Rendesen meghúztam. Az én testtömegem azt hiszem elég nagy nyomatékot adott Én a lamellák minőségében bizakodok, hogy azok gyatrák. A rugó volt a másik alternatíva, de eddig is ezek voltak benne, csak vékonyabb lamellákkal. A fémlamellák maradtak eredetiben.gabsic írta:Kúpon rendesen felült az agy, nem az fordul? 80-90Nm-rel meg lett húzva?
Ha ennek ellenére is csúszik, akkor lehetnek görbék a lamellák, gyengék a rugók, stb... Az ismételt szétszedéssel fog járni...
Köszi a választ!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kúpon rendesen felült az agy, nem az fordul? 80-90Nm-rel meg lett húzva?Seclusion írta:Még egyet kérdeznék. A kuplungom problémás (bízok benne, hogy nem én csináltam hülyeséget). A berúgókar lenyomásakor néha mozog a dugattyú, néha nem. Sokáig rugdosom, akkor csúszik a kuplung, várok vele egy keveset, és újra fog. A kérdés, hogy ez lamella hiba, avagy mikor csináltuk a kuplung könnyítést, tettem pár igen merész lépést, és ez az amit lehet nem kellett volna.
http://www.szocimotoros.hu/tunning/etzk ... ngabra.jpg
A linkelt képen képen a 6-os és 9-es alkatrész TAPADÁSI felületére fúrtam pár lyukat. A legnagyobb átmérő ha jól emlékszem 6 mm, körkörösen lettek kifúrva, át a teljes anyagon. Ez okozhat ekkora problémát, vagy először inkább az utángyártott lamellákra gyanakodjak.
(Ha lehet, ne átkozzatok xD)
Abban bízok, mivel nem csak ez a tapadási felülete a teljes kuplungnak, nem ez okozza a problémát.
Szilárd
Ha ennek ellenére is csúszik, akkor lehetnek görbék a lamellák, gyengék a rugók, stb... Az ismételt szétszedéssel fog járni...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Szóval akkor addig még 40 es keverék remélem kipum nem sínyli megKILL3R etz írta:Elvileg 1000km...
Köszönöm!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Még egyet kérdeznék. A kuplungom problémás (bízok benne, hogy nem én csináltam hülyeséget). A berúgókar lenyomásakor néha mozog a dugattyú, néha nem. Sokáig rugdosom, akkor csúszik a kuplung, várok vele egy keveset, és újra fog. A kérdés, hogy ez lamella hiba, avagy mikor csináltuk a kuplung könnyítést, tettem pár igen merész lépést, és ez az amit lehet nem kellett volna.
http://www.szocimotoros.hu/tunning/etzk ... ngabra.jpg
A linkelt képen képen a 6-os és 9-es alkatrész TAPADÁSI felületére fúrtam pár lyukat. A legnagyobb átmérő ha jól emlékszem 6 mm, körkörösen lettek kifúrva, át a teljes anyagon. Ez okozhat ekkora problémát, vagy először inkább az utángyártott lamellákra gyanakodjak.
(Ha lehet, ne átkozzatok xD)
Abban bízok, mivel nem csak ez a tapadási felülete a teljes kuplungnak, nem ez okozza a problémát.
Szilárd
http://www.szocimotoros.hu/tunning/etzk ... ngabra.jpg
A linkelt képen képen a 6-os és 9-es alkatrész TAPADÁSI felületére fúrtam pár lyukat. A legnagyobb átmérő ha jól emlékszem 6 mm, körkörösen lettek kifúrva, át a teljes anyagon. Ez okozhat ekkora problémát, vagy először inkább az utángyártott lamellákra gyanakodjak.
(Ha lehet, ne átkozzatok xD)
Abban bízok, mivel nem csak ez a tapadási felülete a teljes kuplungnak, nem ez okozza a problémát.
Szilárd
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Elvileg 1000km...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Hát ezt nem tudom...én Bambira bíztam, Ő ért hozzá... és 250ből 300ast csinált. Ennyit tudok.KILL3R etz írta:Attól függ mit, hogyan, miből csináltak rajta...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Attól függ mit, hogyan, miből csináltak rajta...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Kb. Hány kilométeren át "bejáratós" a motor?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Sziasztok!
Az mekkora gondot okozhat, hogy a 250-es ETZ fordulatszámmérő kihajtásánál, ahol a kuplung állító is van, a fedélnek az első kerék felőli része nem süllyed be annyira, mint a hátsó fele? Akárhogy is próbáltam, nem bírom a csavart mélyebbre kapatni. Okozhat ez bármi problémát?
Az mekkora gondot okozhat, hogy a 250-es ETZ fordulatszámmérő kihajtásánál, ahol a kuplung állító is van, a fedélnek az első kerék felőli része nem süllyed be annyira, mint a hátsó fele? Akárhogy is próbáltam, nem bírom a csavart mélyebbre kapatni. Okozhat ez bármi problémát?
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Blokk
Ádi írta:Minden a helyén van a hézagolása is jó de mégis megcsúszik..... mondjuk ma álitotam rajta már nem emel ki rendesen így viszont csak 5500 fele csúszik meg... de ez persze nem jó megoldás........
Üdv:Ádám
Én a sajátomon is tapasztalom,hogy indulásnál beteszem egyesbe,és behúzott kuplunggal megindul,de van amikor meg olyan halkan veszi a sebességet,és nem lódul meg.Nem megugrik,hanem alapjáraton nekilendül.MOL-os olaj,és erre varrjatok gombot,mert én nem tudok,nem értem,hogy egyszer jó,aztán meg nem.Hihetetlen.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Nekem is van lepattogva a kuplungagyból.Szerintem pont ott,ahol az említett alkatrészből van.Nem befolyásol semmit,mert összeszerelt állapotában nem ott vannak a lamellák.Elírtad a lamellák darabszámát?Mert 6fém,5bakelit kell bele.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Igazából egy golyónak kéne csak ott lennie... A két pálca oké, az agyból pedig két darab kitörve? Ez nem lehet, hogy csökkenti az agy magasságát? Esetleg ettől ferdén fekszik fel valami? Ha nagyon cápafogas a nagy fogaskerék, azon akár el is csúszhat a lánc (?!).
Re: Blokk
6 bakelit és 5 fém lamella van benne, az átlagos Mol olaj ,Tescoba kapható 80w90, két kisgyolyó van benne és két pálca, de ha kitekerem akkor is megcsúszkál! A kuplungagyból kivan törve 2 darab a végén (abol a 3-rom bütyökből 2-tőnek a széle levan törve...), egyébként szerintem nem nagyon kopott... A nagyfogaskerék elégé levan nyalva, a kicsi jó (a lánc új de persze tönkre fog menni a nagyfogaskerék miatt (az előző tulaj tette bele....))
Én a tányér-rugóra gyanakszok... De nemakarom kicserélni amíg nem tudom az e a baj, mert lehet jobb mint bármelyik utángyártott.
Én a tányér-rugóra gyanakszok... De nemakarom kicserélni amíg nem tudom az e a baj, mert lehet jobb mint bármelyik utángyártott.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Lehet hülyeség, de a kinyomópálcáid nincsenek megkopva? A kuplungcsigában a csapágygolyó megvan? Azon a területen nincs kopás? Igaz, akkor nem emelne ki rendesen... Olaj milyen van a blokkban? A túl hígtól is csúszhat.
Már sokadjára mondom itt is el, anno rengeteget szoptam a kis ETZ kuplunggal, én nem tartom olyan jó konstrukciónak A problémáim a kis TS kuplung beszerelésével szűntek meg. Meg esztergáltattunk hozzá kinyomópálcát, mert az utángyáriak vacakok voltak.
Már sokadjára mondom itt is el, anno rengeteget szoptam a kis ETZ kuplunggal, én nem tartom olyan jó konstrukciónak A problémáim a kis TS kuplung beszerelésével szűntek meg. Meg esztergáltattunk hozzá kinyomópálcát, mert az utángyáriak vacakok voltak.
Re: Blokk
Ádi írta:Minden a helyén van a hézagolása is jó de mégis megcsúszik..... mondjuk ma álitotam rajta már nem emel ki rendesen így viszont csak 5500 fele csúszik meg... de ez persze nem jó megoldás........
Üdv:Ádám
Szia! A kuplung durvabeállítót beállítottad rendesen? Milyen olajat használsz?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
a kuplungagy külső bordázata(ahol a fém lamellák kapcsolódnak az aggyal)mennyire van megkopva/berágódva?Hány fém(6),és hány bakelit(5)lamella van benne?A kis ETZ kuplung nagyon jó konstrukció,ilyen csúszás nem hétköznapi.
Re: Blokk
Minden a helyén van a hézagolása is jó de mégis megcsúszik..... mondjuk ma álitotam rajta már nem emel ki rendesen így viszont csak 5500 fele csúszik meg... de ez persze nem jó megoldás........
Üdv:Ádám
Üdv:Ádám
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
A 300as ETZ nek tudja valaki az ideális nyomatékgörbéit, vagy legalábbis azt, hogy bk. mely fordulaton éri el a legnagyobb teljesítményt?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
1. lépés: a főoldalon van szerelési kézikönyv, azt töltsd le, abban benne van, hogy kell kihézagolni a tengelykapcsolót.Ádi írta:Hello!
Most vettem egy Etz 125-őst (elég sok hibával) de mivel a simsonjaim is magam újítotam gondoltam ez se lesz baj.... Már sok mindent megcsináltam ,hogy egyenlőre mennyen (legyen átiratva, műszaki stb) de kuplungot nem tudom megcsinálni :S Már vettem új lamelákat állitotam rajta de valamiért még mindig megcsúszik! Egyszerűen elindulok és amikor odarántok neki azonal 7-ezer és sikít a kuplung..... amikor kicsréltem a lamelákat egy ideigy jóvolt nagyábol (kb:10km) és már megint s.... Nem tudjátok milehet a baja? talán tányér rugó? tákolni, szétverni, stb nemakarom....
Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszöném!
Üdv:Ádám
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
Hello!
Most vettem egy Etz 125-őst (elég sok hibával) de mivel a simsonjaim is magam újítotam gondoltam ez se lesz baj.... Már sok mindent megcsináltam ,hogy egyenlőre mennyen (legyen átiratva, műszaki stb) de kuplungot nem tudom megcsinálni :S Már vettem új lamelákat állitotam rajta de valamiért még mindig megcsúszik! Egyszerűen elindulok és amikor odarántok neki azonal 7-ezer és sikít a kuplung..... amikor kicsréltem a lamelákat egy ideigy jóvolt nagyábol (kb:10km) és már megint s.... Nem tudjátok milehet a baja? talán tányér rugó? tákolni, szétverni, stb nemakarom....
Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszöném!
Üdv:Ádám
Most vettem egy Etz 125-őst (elég sok hibával) de mivel a simsonjaim is magam újítotam gondoltam ez se lesz baj.... Már sok mindent megcsináltam ,hogy egyenlőre mennyen (legyen átiratva, műszaki stb) de kuplungot nem tudom megcsinálni :S Már vettem új lamelákat állitotam rajta de valamiért még mindig megcsúszik! Egyszerűen elindulok és amikor odarántok neki azonal 7-ezer és sikít a kuplung..... amikor kicsréltem a lamelákat egy ideigy jóvolt nagyábol (kb:10km) és már megint s.... Nem tudjátok milehet a baja? talán tányér rugó? tákolni, szétverni, stb nemakarom....
Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszöném!
Üdv:Ádám
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Hol? Arra gondolsz amelyik pörög ha kiemeled? Főtengelycsapágy tudtommal csak kettő van és azok a belső blokkfeleknél... szerintem itt nem kell csapágyat lehúzkodni és piszkálni, de a videóból ugyis kiderül majd, mindjárt én is megnézem, mert nem vagyok biztos magambanDénes írta:Van ott egy csapágy a dekliben is.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
KILL3R etz írta:Mindenképp az előírt nyomatékkal húzd vissza! Az tartja a kúpon a kuplungot...
Amikor felteszi a kupplungot az ember,akkor nyomtékkal kell felhúzni az biztos.
Utána viszont ha csak a deknit veszed le és teszed vissza és a kupplunghoz nem nyúlsz,akkor már nincs jelentősége a nyomatékkal való meghúzásnak.Szerintem.
De akit megnyugtat az húzza le nyomatékkal.Simán húzom meg kulccsal mindig és még sosem volt gond és nem is lesz.
Aztán lehet hogy én teljesen rosszul gondolom!
Úgyhogy igenis húzza le mindenki az előirt 90-100 nm-el!!!!!!!!!!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Mindenképp az előírt nyomatékkal húzd vissza! Az tartja a kúpon a kuplungot...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Töltsd le a szerelési videókat a letöltések menüpontból és mindjárt okosabb leszel.Hujber írta:Értem, és a berúgókart hogyan tudom visszatenni? Elfordult a vájat alulra, pedig felül kell lennie, hogy a csapot vissza tudjam tenni.
Sokkal többre mész vele ha látod a szerelési folyamatokat.
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nance1.avi
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nance2.avi
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nance4.avi
Még a berugószerkezetre is van benne videó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Minek annyival meghúzni?A kupplungot nem szedi le.gabsic írta:
fordulatcsigás anya vissza, 80-90Nm-rel meghúzva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát azt pöppet elb@sztad, mivel azt csak akkor tudod visszarakni ha lent van a dekni.Hujber írta:Értem, és a berúgókart hogyan tudom visszatenni? Elfordult a vájat alulra, pedig felül kell lennie, hogy a csapot vissza tudjam tenni.
Tehát a menetrend:
dugattyú kitámaszt
fordulatcsigás anya leteker
deknit lehúz
berúgót összerak (satuba fogva a tengelyt, stb ahogy a könyv is írja)
megcsinálod amit akartál a dekni alatt
dekni vissza, ügyelve arra hogy a berúgó bütykös lemeze füle a helyére kerüljön
fordulatcsigás anya vissza, 80-90Nm-rel meghúzva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kuplung beállít, bowden beköt, olajjal feltölt, stb...
Mondanám h segítek, de most hétvégén nem megyek veszprémbe, Mecsek túrán leszek...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
A főtengelycsapágy? Elvileg azok nem a belső blokkfélnél vannak? Szerintem ha csak a kuplungoldali deklit húzza le akkor a csapágyakba sz*rhat bele, nem kell velük foglalkozni, mert azok belül lesznek. Am nálam amikor Bambi csinálta akkor még a fordulatmeghajtós cuccot is csak módjával szedte szét ha jól emlékszem, csak szétcsavarta a csavarokat, varázsolt egyet és lent volt... szóval nem gondoltam hogy ez ilyen összetett művelet, bár én még azt nem szedtem szét soha... de abban biztos vagyok, hogy a berúgót nem kell kikapkodni hozzákr írta:Hujber,
Ahogy Dénes mondja. És akkor még mindig nem vagy kész, ugyanis a dekniben is van főtengelycsapágy. Én visszatenném a berúgókart, és azt finoman húzva, a kuplungbowden vezetőjét gumi v. fakalapáccsal finoman ütögetve le kell jönnie. Zégert visszateheted nyugodtan.
kr.
Re: Blokk
Értem, és a berúgókart hogyan tudom visszatenni? Elfordult a vájat alulra, pedig felül kell lennie, hogy a csapot vissza tudjam tenni.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Hujber,
Ahogy Dénes mondja. És akkor még mindig nem vagy kész, ugyanis a dekniben is van főtengelycsapágy. Én visszatenném a berúgókart, és azt finoman húzva, a kuplungbowden vezetőjét gumi v. fakalapáccsal finoman ütögetve le kell jönnie. Zégert visszateheted nyugodtan.
kr.
Ahogy Dénes mondja. És akkor még mindig nem vagy kész, ugyanis a dekniben is van főtengelycsapágy. Én visszatenném a berúgókart, és azt finoman húzva, a kuplungbowden vezetőjét gumi v. fakalapáccsal finoman ütögetve le kell jönnie. Zégert visszateheted nyugodtan.
kr.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Azt erőteljesen le kell szedni, igen.
Vagy sebességbe teszed, majd valakit megkérsz hogy nyomja a hátsó féket, vagy dugóütközőt tekersz a gyertya helyére.
Nézd meg a videót.
http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaMUdc
Vagy sebességbe teszed, majd valakit megkérsz hogy nyomja a hátsó féket, vagy dugóütközőt tekersz a gyertya helyére.
Nézd meg a videót.
http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaMUdc
Re: Blokk
Na megakadtam. Azt hittem, hogy csak lekapom a deknit, tömítek, aztán kész. Leszedtem a lábtartót, hogy le tudjam húzni a váltót, és a berúgókart (amire később rájöttem, hogy semmi szükség) kiszenvedtem a elcseszett fejű csavarokat, levettem a fordulatszámmérő kihajtás részét, és nem akar lejönni a dekni. Kivettem már a zégergyűrűt is a ford.szám.kihajtásnál, de kb fél ventit jön a dekni, aztán koppan, valami még mintha fogná. A kihajtásnál levő csigát(főtengelyen) kell leszednem, ha igen akkor hogyan? Mit csesztem el?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Amúgy sztem papírtömítés... Csak előtte kend be mindkét oldalát olajjal, vagy valami minőségi zsírral...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Ok, holnap felmegyek a tóhoz szedek hozzá nádat. Köszi!KILL3R etz írta:
Szerintem tapaszd össze sárral. Hány ház áll még, amit ezzel a technikával csináltak. Biztosan beválik!
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Mióta van meg a hang?
Nekem 4300-4800-ig van, ha erősen le van terhelve, de inkább visító, és hullámzik ez a hang, gázrezonanciára gondolok.[/quote]
Szia!
Kb 2 hete jelenkezett,és nem hullámzik csak kicsit kerregő cirpelés.Ha húzom neki akkor is csinálja,de akkor is ha egyenletesen tarom a fordulatot.A cirpelés az erőteljes!
Nekem 4300-4800-ig van, ha erősen le van terhelve, de inkább visító, és hullámzik ez a hang, gázrezonanciára gondolok.[/quote]
Szia!
Kb 2 hete jelenkezett,és nem hullámzik csak kicsit kerregő cirpelés.Ha húzom neki akkor is csinálja,de akkor is ha egyenletesen tarom a fordulatot.A cirpelés az erőteljes!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Milyen váltó fogaskerekeket érdemes venni?
Itt ugyan német gyártmányúnak írják, de gyanakvó vagyok a minőségére és a származásának hitelességére.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... _3_SEB.php
Itt ugyan német gyártmányúnak írják, de gyanakvó vagyok a minőségére és a származásának hitelességére.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... _3_SEB.php
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Hujber írta:Sziasztok!
Blokkfelek tömítéséhez van papír tömítőszett, vagy nyomjak oda valamit? Mester építési ragasztó elég jónak tűnik. Ti mit használtok?
Szerintem tapaszd össze sárral. Hány ház áll még, amit ezzel a technikával csináltak. Biztosan beválik!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
Mióta van meg a hang?daranyi68 írta:Üdvözletem mindenkinek!
Az volna a kérdésem hogy miért jöhet cirpelő hang a henger felől!Érdekes módon csak egy bizonyos fordulaton van ez a furcsa zaj.5000 előtt kicsivel kezdődik és 5300-400 körül meg is szűnik!A menetteljesítményen nem érzek semmi változást,de azért félő fogy valami nagyobb lehet a baj!Így nem merek elindulni hosszabb útra!Kiváncsian várom a választ!
Üdv!
Nekem 4300-4800-ig van, ha erősen le van terhelve, de inkább visító, és hullámzik ez a hang, gázrezonanciára gondolok.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
blokkfelek közé minőségi motortömítő pasztát használj, és nem lesz vele gondod. Autósboltban, vagy csapágyboltban is kapsz. A kuplungdekni alá talán érdemesebb lehet papítömítést tenni, azt mégis gyakrabban leszedi az ember...Hujber írta:Sziasztok!
Blokkfelek tömítéséhez van papír tömítőszett, vagy nyomjak oda valamit? Mester építési ragasztó elég jónak tűnik. Ti mit használtok?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Sziasztok!
Blokkfelek tömítéséhez van papír tömítőszett, vagy nyomjak oda valamit? Mester építési ragasztó elég jónak tűnik. Ti mit használtok?
Blokkfelek tömítéséhez van papír tömítőszett, vagy nyomjak oda valamit? Mester építési ragasztó elég jónak tűnik. Ti mit használtok?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Üdvözletem mindenkinek!
Az volna a kérdésem hogy miért jöhet cirpelő hang a henger felől!Érdekes módon csak egy bizonyos fordulaton van ez a furcsa zaj.5000 előtt kicsivel kezdődik és 5300-400 körül meg is szűnik!A menetteljesítményen nem érzek semmi változást,de azért félő fogy valami nagyobb lehet a baj!Így nem merek elindulni hosszabb útra!Kiváncsian várom a választ!
Üdv!
Az volna a kérdésem hogy miért jöhet cirpelő hang a henger felől!Érdekes módon csak egy bizonyos fordulaton van ez a furcsa zaj.5000 előtt kicsivel kezdődik és 5300-400 körül meg is szűnik!A menetteljesítményen nem érzek semmi változást,de azért félő fogy valami nagyobb lehet a baj!Így nem merek elindulni hosszabb útra!Kiváncsian várom a választ!
Üdv!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
A gyertya nyílásán betömsz valami erős, de vékony csíkra vágott anyagdarabot, aminek csak a vége lógjon ki, hogy ki tudd húzni. (Tényleg erős legyen, és kihúzásnál sebességben picit forgatni kell a kereket) Így nem kell leszedni a hengerfejet.KrisszETZ251 írta:Azért, hogy alá tudjam támasztani a dugót és rendesen fel tudjam majd húzni a kuplungot.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Azért, hogy alá tudjam támasztani a dugót és rendesen fel tudjam majd húzni a kuplungot.
Re: Blokk
Lehet,hogy egy kicsit félre volt húzva.KrisszETZ251 írta:Sziasztok!
Nemrég tettem fel új hengert a mocira, azóta 1000km van benne, bejáratós, még kicsit dúsabb keverékkel hajtom. Most a kuplung miatt le kellett húzzam a hengert és azt láttam, hogy a hengerfej tömítésnél van némi olaj tehát szivárog alatta, nem sok csak éppen olajos, a hengerfej lenyomata körben megvan az alu tömítésen, tehát szerintem tömít rendesen, igaz nem mindenhol egyenletes, de az olaj valahol csak kiszivárog alatta.
Valakinek valami tipp?
Egyébként miért kellett a hengert lehúzni a kuplung miatt?A kettőnek nem sok köze van egymáshoz.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
Hát az lehet a gond, h új, a lánc meg 10 e kmambrusviktor írta: Igen, de hátsó lánckerék a lánccal egyidős, és még szép állapotban van, egyáltalán nem kopott (ha nem hiszitek küldök róla képet ) az első az pedig 500km es
Habár nekem 22 van a szürke favoritban, és 1500 km-e raktam fel egy új 22-es lánckerót, és semmi baja sincs.
Egy próbát megér a régivel, ha megvan.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég