Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok! A 2. és a 3. sebességfokozat közt keletkezett egy üres. Elképzelhető, hogy a télen szét kell szednem?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Már egy párszor kérdeztem mi lehet az oka hogy a motorom (ts-mz 150-es) kidobálja a 4. sebességet. Állitottam minden irányba a bügyköstengelyen, cseréltem benn fogaskerekeket (volt már bent új is). Legutóbb úgy tünt jó lett. De aztán nem ment 100km-t és megint elkezdte. Most szedtem szét negyedszer a blokkot. Megint kicseréltem bennt az összes váltóalkatrészt, beállitottam ahogy a könyv leirja. Például bekapcsolt 3. sebességbe a 3.és a 4. fogaskerék között 13mm távolságnak kell lennie. Bekapcsolt 4. sebességbe a 3. és 4. fogaskerék között 0.1-0.2mm nek kell lennie. Ezek mind stimmelnek. Ha összerakom minden sebességet gyönyörűen vesz. De 65-70km/h-nál mindig kilöki a 4. et. Ja és már másik blokkházba is átpakoltam az egészet és ugyanezt csinálta. A csapágyfészek sincs kimaródva. Egyszerüen teljes mértékben tanácstalan vagyok. Ráadásul itt Veszprém környékén még egy hozzáértő Tagot se lehet találni.
Valakinek nincs ötlete mi lehet a gond?
Valószinüleg én cseszek el mindig valamit de egyszerüen nem jövök rá mit!
Előre is köszönöm!
http://www.iwl-stadtroller-berlin.de/se ... z_buch.htm
Ezen az oldalon van a blokk összerakásának a leirása. Nekem mondjuk megvan a könyv magyarul.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

gabsic írta:Kúpon rendesen felült az agy, nem az fordul? 80-90Nm-rel meg lett húzva?
Ha ennek ellenére is csúszik, akkor lehetnek görbék a lamellák, gyengék a rugók, stb... Az ismételt szétszedéssel fog járni...
Ezen morfondíroztam én is, de arra jutottunk, ha egyszer megforog az agy, akkor nem csinálja azt, hogy egyszer fog, egyszer nem. Rendesen meghúztam. Az én testtömegem azt hiszem elég nagy nyomatékot adott :) Én a lamellák minőségében bizakodok, hogy azok gyatrák. A rugó volt a másik alternatíva, de eddig is ezek voltak benne, csak vékonyabb lamellákkal. A fémlamellák maradtak eredetiben.

Köszi a választ!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Seclusion írta:Még egyet kérdeznék. A kuplungom problémás (bízok benne, hogy nem én csináltam hülyeséget). A berúgókar lenyomásakor néha mozog a dugattyú, néha nem. Sokáig rugdosom, akkor csúszik a kuplung, várok vele egy keveset, és újra fog. A kérdés, hogy ez lamella hiba, avagy mikor csináltuk a kuplung könnyítést, tettem pár igen merész lépést, és ez az amit lehet nem kellett volna.

http://www.szocimotoros.hu/tunning/etzk ... ngabra.jpg

A linkelt képen képen a 6-os és 9-es alkatrész TAPADÁSI felületére fúrtam pár lyukat. A legnagyobb átmérő ha jól emlékszem 6 mm, körkörösen lettek kifúrva, át a teljes anyagon. Ez okozhat ekkora problémát, vagy először inkább az utángyártott lamellákra gyanakodjak.
(Ha lehet, ne átkozzatok xD)
Abban bízok, mivel nem csak ez a tapadási felülete a teljes kuplungnak, nem ez okozza a problémát.

Szilárd
Kúpon rendesen felült az agy, nem az fordul? 80-90Nm-rel meg lett húzva?
Ha ennek ellenére is csúszik, akkor lehetnek görbék a lamellák, gyengék a rugók, stb... Az ismételt szétszedéssel fog járni...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

KILL3R etz írta:Elvileg 1000km...
Szóval akkor addig még 40 es keverék :| remélem kipum nem sínyli meg :)
Köszönöm!
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Még egyet kérdeznék. A kuplungom problémás (bízok benne, hogy nem én csináltam hülyeséget). A berúgókar lenyomásakor néha mozog a dugattyú, néha nem. Sokáig rugdosom, akkor csúszik a kuplung, várok vele egy keveset, és újra fog. A kérdés, hogy ez lamella hiba, avagy mikor csináltuk a kuplung könnyítést, tettem pár igen merész lépést, és ez az amit lehet nem kellett volna.

http://www.szocimotoros.hu/tunning/etzk ... ngabra.jpg

A linkelt képen képen a 6-os és 9-es alkatrész TAPADÁSI felületére fúrtam pár lyukat. A legnagyobb átmérő ha jól emlékszem 6 mm, körkörösen lettek kifúrva, át a teljes anyagon. Ez okozhat ekkora problémát, vagy először inkább az utángyártott lamellákra gyanakodjak.
(Ha lehet, ne átkozzatok xD)
Abban bízok, mivel nem csak ez a tapadási felülete a teljes kuplungnak, nem ez okozza a problémát.

Szilárd
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Elvileg 1000km...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

KILL3R etz írta:Attól függ mit, hogyan, miből csináltak rajta...
Hát ezt nem tudom...én Bambira bíztam, Ő ért hozzá... és 250ből 300ast csinált. Ennyit tudok.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Attól függ mit, hogyan, miből csináltak rajta...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Kb. Hány kilométeren át "bejáratós" a motor?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Az mekkora gondot okozhat, hogy a 250-es ETZ fordulatszámmérő kihajtásánál, ahol a kuplung állító is van, a fedélnek az első kerék felőli része nem süllyed be annyira, mint a hátsó fele? Akárhogy is próbáltam, nem bírom a csavart mélyebbre kapatni. Okozhat ez bármi problémát?
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Ádi írta:Minden a helyén van a hézagolása is jó de mégis megcsúszik..... mondjuk ma álitotam rajta már nem emel ki rendesen így viszont csak 5500 fele csúszik meg... de ez persze nem jó megoldás........

Üdv:Ádám

Én a sajátomon is tapasztalom,hogy indulásnál beteszem egyesbe,és behúzott kuplunggal megindul,de van amikor meg olyan halkan veszi a sebességet,és nem lódul meg.Nem megugrik,hanem alapjáraton nekilendül.MOL-os olaj,és erre varrjatok gombot,mert én nem tudok,nem értem,hogy egyszer jó,aztán meg nem.Hihetetlen.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Az ilyen szinten elhajolt fogak még nem problémásak. Ezek mindig ilyenek lesznek. A lamellák számára nem emlékszem, ahhoz nem tudok hozzászólni.
Avatar
Ádi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.08.04. 02:21
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ádi »

Kép

Kép

6 lamella van benne! Szettbe vettem a mofakerbe.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Nekem is van lepattogva a kuplungagyból.Szerintem pont ott,ahol az említett alkatrészből van.Nem befolyásol semmit,mert összeszerelt állapotában nem ott vannak a lamellák.Elírtad a lamellák darabszámát?Mert 6fém,5bakelit kell bele.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Igazából egy golyónak kéne csak ott lennie... A két pálca oké, az agyból pedig két darab kitörve? Ez nem lehet, hogy csökkenti az agy magasságát? Esetleg ettől ferdén fekszik fel valami? Ha nagyon cápafogas a nagy fogaskerék, azon akár el is csúszhat a lánc (?!).
Avatar
Ádi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.08.04. 02:21
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ádi »

6 bakelit és 5 fém lamella van benne, az átlagos Mol olaj ,Tescoba kapható 80w90, két kisgyolyó van benne és két pálca, de ha kitekerem akkor is megcsúszkál! A kuplungagyból kivan törve 2 darab a végén (abol a 3-rom bütyökből 2-tőnek a széle levan törve...), egyébként szerintem nem nagyon kopott... A nagyfogaskerék elégé levan nyalva, a kicsi jó (a lánc új de persze tönkre fog menni a nagyfogaskerék miatt (az előző tulaj tette bele....))

Én a tányér-rugóra gyanakszok... De nemakarom kicserélni amíg nem tudom az e a baj, mert lehet jobb mint bármelyik utángyártott.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Lehet hülyeség, de a kinyomópálcáid nincsenek megkopva? A kuplungcsigában a csapágygolyó megvan? Azon a területen nincs kopás? Igaz, akkor nem emelne ki rendesen... Olaj milyen van a blokkban? A túl hígtól is csúszhat.

Már sokadjára mondom itt is el, anno rengeteget szoptam a kis ETZ kuplunggal, én nem tartom olyan jó konstrukciónak :D A problémáim a kis TS kuplung beszerelésével szűntek meg. Meg esztergáltattunk hozzá kinyomópálcát, mert az utángyáriak vacakok voltak.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Ádi írta:Minden a helyén van a hézagolása is jó de mégis megcsúszik..... mondjuk ma álitotam rajta már nem emel ki rendesen így viszont csak 5500 fele csúszik meg... de ez persze nem jó megoldás........

Üdv:Ádám

Szia! A kuplung durvabeállítót beállítottad rendesen? Milyen olajat használsz?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

a kuplungagy külső bordázata(ahol a fém lamellák kapcsolódnak az aggyal)mennyire van megkopva/berágódva?Hány fém(6),és hány bakelit(5)lamella van benne?A kis ETZ kuplung nagyon jó konstrukció,ilyen csúszás nem hétköznapi.
Avatar
Ádi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.08.04. 02:21
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ádi »

Minden a helyén van a hézagolása is jó de mégis megcsúszik..... mondjuk ma álitotam rajta már nem emel ki rendesen így viszont csak 5500 fele csúszik meg... de ez persze nem jó megoldás........

Üdv:Ádám
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

A 300as ETZ nek tudja valaki az ideális nyomatékgörbéit, vagy legalábbis azt, hogy bk. mely fordulaton éri el a legnagyobb teljesítményt?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Ádi írta:Hello!
Most vettem egy Etz 125-őst (elég sok hibával) de mivel a simsonjaim is magam újítotam gondoltam ez se lesz baj.... Már sok mindent megcsináltam ,hogy egyenlőre mennyen (legyen átiratva, műszaki stb) de kuplungot nem tudom megcsinálni :S Már vettem új lamelákat állitotam rajta de valamiért még mindig megcsúszik! Egyszerűen elindulok és amikor odarántok neki azonal 7-ezer és sikít a kuplung..... amikor kicsréltem a lamelákat egy ideigy jóvolt nagyábol (kb:10km) és már megint s.... Nem tudjátok milehet a baja? talán tányér rugó? tákolni, szétverni, stb nemakarom....

Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszöném!

Üdv:Ádám
1. lépés: a főoldalon van szerelési kézikönyv, azt töltsd le, abban benne van, hogy kell kihézagolni a tengelykapcsolót.

http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Ádi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.08.04. 02:21
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ádi »

Hello!
Most vettem egy Etz 125-őst (elég sok hibával) de mivel a simsonjaim is magam újítotam gondoltam ez se lesz baj.... Már sok mindent megcsináltam ,hogy egyenlőre mennyen (legyen átiratva, műszaki stb) de kuplungot nem tudom megcsinálni :S Már vettem új lamelákat állitotam rajta de valamiért még mindig megcsúszik! Egyszerűen elindulok és amikor odarántok neki azonal 7-ezer és sikít a kuplung..... amikor kicsréltem a lamelákat egy ideigy jóvolt nagyábol (kb:10km) és már megint s.... Nem tudjátok milehet a baja? talán tányér rugó? tákolni, szétverni, stb nemakarom....

Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszöném!

Üdv:Ádám
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

En is ugy tudom, hogy fotengelycsapagy az illesztese is ugyanaz csak a merete mas
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Dénes írta:Van ott egy csapágy a dekliben is.
Hol? Arra gondolsz amelyik pörög ha kiemeled? Főtengelycsapágy tudtommal csak kettő van és azok a belső blokkfeleknél... szerintem itt nem kell csapágyat lehúzkodni és piszkálni, de a videóból ugyis kiderül majd, mindjárt én is megnézem, mert nem vagyok biztos magamban :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Mindenképp az előírt nyomatékkal húzd vissza! Az tartja a kúpon a kuplungot...

Amikor felteszi a kupplungot az ember,akkor nyomtékkal kell felhúzni az biztos.
Utána viszont ha csak a deknit veszed le és teszed vissza és a kupplunghoz nem nyúlsz,akkor már nincs jelentősége a nyomatékkal való meghúzásnak.Szerintem.
De akit megnyugtat az húzza le nyomatékkal.Simán húzom meg kulccsal mindig és még sosem volt gond és nem is lesz.

Aztán lehet hogy én teljesen rosszul gondolom!

Úgyhogy igenis húzza le mindenki az előirt 90-100 nm-el!!!!!!!!!!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mindenképp az előírt nyomatékkal húzd vissza! Az tartja a kúpon a kuplungot...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hujber írta:Értem, és a berúgókart hogyan tudom visszatenni? Elfordult a vájat alulra, pedig felül kell lennie, hogy a csapot vissza tudjam tenni.
Töltsd le a szerelési videókat a letöltések menüpontból és mindjárt okosabb leszel.

Sokkal többre mész vele ha látod a szerelési folyamatokat.

http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nance1.avi
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nance2.avi
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nance4.avi

Még a berugószerkezetre is van benne videó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gabsic írta:

fordulatcsigás anya vissza, 80-90Nm-rel meghúzva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Minek annyival meghúzni?A kupplungot nem szedi le.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Hujber írta:Értem, és a berúgókart hogyan tudom visszatenni? Elfordult a vájat alulra, pedig felül kell lennie, hogy a csapot vissza tudjam tenni.
Hát azt pöppet elb@sztad, mivel azt csak akkor tudod visszarakni ha lent van a dekni.
Tehát a menetrend:
dugattyú kitámaszt
fordulatcsigás anya leteker
deknit lehúz
berúgót összerak (satuba fogva a tengelyt, stb ahogy a könyv is írja)
megcsinálod amit akartál a dekni alatt
dekni vissza, ügyelve arra hogy a berúgó bütykös lemeze füle a helyére kerüljön
fordulatcsigás anya vissza, 80-90Nm-rel meghúzva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kuplung beállít, bowden beköt, olajjal feltölt, stb...

Mondanám h segítek, de most hétvégén nem megyek veszprémbe, Mecsek túrán leszek...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Van ott egy csapágy a dekliben is.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

kr írta:Hujber,

Ahogy Dénes mondja. És akkor még mindig nem vagy kész, ugyanis a dekniben is van főtengelycsapágy. Én visszatenném a berúgókart, és azt finoman húzva, a kuplungbowden vezetőjét gumi v. fakalapáccsal finoman ütögetve le kell jönnie. Zégert visszateheted nyugodtan.

kr.
A főtengelycsapágy? Elvileg azok nem a belső blokkfélnél vannak? Szerintem ha csak a kuplungoldali deklit húzza le akkor a csapágyakba sz*rhat bele, nem kell velük foglalkozni, mert azok belül lesznek. Am nálam amikor Bambi csinálta akkor még a fordulatmeghajtós cuccot is csak módjával szedte szét ha jól emlékszem, csak szétcsavarta a csavarokat, varázsolt egyet és lent volt... szóval nem gondoltam hogy ez ilyen összetett művelet, bár én még azt nem szedtem szét soha... de abban biztos vagyok, hogy a berúgót nem kell kikapkodni hozzá :D
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Értem, és a berúgókart hogyan tudom visszatenni? Elfordult a vájat alulra, pedig felül kell lennie, hogy a csapot vissza tudjam tenni.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Hujber,

Ahogy Dénes mondja. És akkor még mindig nem vagy kész, ugyanis a dekniben is van főtengelycsapágy. Én visszatenném a berúgókart, és azt finoman húzva, a kuplungbowden vezetőjét gumi v. fakalapáccsal finoman ütögetve le kell jönnie. Zégert visszateheted nyugodtan.

kr.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Azt erőteljesen le kell szedni, igen. :)
Vagy sebességbe teszed, majd valakit megkérsz hogy nyomja a hátsó féket, vagy dugóütközőt tekersz a gyertya helyére.

Nézd meg a videót.

http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaMUdc
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Na megakadtam. Azt hittem, hogy csak lekapom a deknit, tömítek, aztán kész. Leszedtem a lábtartót, hogy le tudjam húzni a váltót, és a berúgókart (amire később rájöttem, hogy semmi szükség) kiszenvedtem a elcseszett fejű csavarokat, levettem a fordulatszámmérő kihajtás részét, és nem akar lejönni a dekni. Kivettem már a zégergyűrűt is a ford.szám.kihajtásnál, de kb fél ventit jön a dekni, aztán koppan, valami még mintha fogná. A kihajtásnál levő csigát(főtengelyen) kell leszednem, ha igen akkor hogyan? Mit csesztem el?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

:smt023 :lol:

Amúgy sztem papírtömítés... Csak előtte kend be mindkét oldalát olajjal, vagy valami minőségi zsírral...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

KILL3R etz írta:
Szerintem tapaszd össze sárral. Hány ház áll még, amit ezzel a technikával csináltak. Biztosan beválik! :twisted:
Ok, holnap felmegyek a tóhoz szedek hozzá nádat. Köszi!
Piros MZ ETZ 250
UDX
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Mióta van meg a hang?
Nekem 4300-4800-ig van, ha erősen le van terhelve, de inkább visító, és hullámzik ez a hang, gázrezonanciára gondolok.[/quote]

Szia!
Kb 2 hete jelenkezett,és nem hullámzik csak kicsit kerregő cirpelés.Ha húzom neki akkor is csinálja,de akkor is ha egyenletesen tarom a fordulatot.A cirpelés az erőteljes!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Milyen váltó fogaskerekeket érdemes venni?
Itt ugyan német gyártmányúnak írják, de gyanakvó vagyok a minőségére és a származásának hitelességére.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... _3_SEB.php
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hujber írta:Sziasztok!

Blokkfelek tömítéséhez van papír tömítőszett, vagy nyomjak oda valamit? Mester építési ragasztó elég jónak tűnik. Ti mit használtok?

Szerintem tapaszd össze sárral. Hány ház áll még, amit ezzel a technikával csináltak. Biztosan beválik! :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

daranyi68 írta:Üdvözletem mindenkinek!
Az volna a kérdésem hogy miért jöhet cirpelő hang a henger felől!Érdekes módon csak egy bizonyos fordulaton van ez a furcsa zaj.5000 előtt kicsivel kezdődik és 5300-400 körül meg is szűnik!A menetteljesítményen nem érzek semmi változást,de azért félő fogy valami nagyobb lehet a baj!Így nem merek elindulni hosszabb útra!Kiváncsian várom a választ!
Üdv!
Mióta van meg a hang?
Nekem 4300-4800-ig van, ha erősen le van terhelve, de inkább visító, és hullámzik ez a hang, gázrezonanciára gondolok.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Hujber írta:Sziasztok!

Blokkfelek tömítéséhez van papír tömítőszett, vagy nyomjak oda valamit? Mester építési ragasztó elég jónak tűnik. Ti mit használtok?
blokkfelek közé minőségi motortömítő pasztát használj, és nem lesz vele gondod. Autósboltban, vagy csapágyboltban is kapsz. A kuplungdekni alá talán érdemesebb lehet papítömítést tenni, azt mégis gyakrabban leszedi az ember...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Blokkfelek tömítéséhez van papír tömítőszett, vagy nyomjak oda valamit? Mester építési ragasztó elég jónak tűnik. Ti mit használtok?
Piros MZ ETZ 250
UDX
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Üdvözletem mindenkinek!
Az volna a kérdésem hogy miért jöhet cirpelő hang a henger felől!Érdekes módon csak egy bizonyos fordulaton van ez a furcsa zaj.5000 előtt kicsivel kezdődik és 5300-400 körül meg is szűnik!A menetteljesítményen nem érzek semmi változást,de azért félő fogy valami nagyobb lehet a baj!Így nem merek elindulni hosszabb útra!Kiváncsian várom a választ!
Üdv!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

KrisszETZ251 írta:Azért, hogy alá tudjam támasztani a dugót és rendesen fel tudjam majd húzni a kuplungot.
:D A gyertya nyílásán betömsz valami erős, de vékony csíkra vágott anyagdarabot, aminek csak a vége lógjon ki, hogy ki tudd húzni. (Tényleg erős legyen, és kihúzásnál sebességben picit forgatni kell a kereket) Így nem kell leszedni a hengerfejet.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Azért, hogy alá tudjam támasztani a dugót és rendesen fel tudjam majd húzni a kuplungot.
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

KrisszETZ251 írta:Sziasztok!

Nemrég tettem fel új hengert a mocira, azóta 1000km van benne, bejáratós, még kicsit dúsabb keverékkel hajtom. Most a kuplung miatt le kellett húzzam a hengert és azt láttam, hogy a hengerfej tömítésnél van némi olaj tehát szivárog alatta, nem sok csak éppen olajos, a hengerfej lenyomata körben megvan az alu tömítésen, tehát szerintem tömít rendesen, igaz nem mindenhol egyenletes, de az olaj valahol csak kiszivárog alatta.

Valakinek valami tipp?
Lehet,hogy egy kicsit félre volt húzva.
Egyébként miért kellett a hengert lehúzni a kuplung miatt?A kettőnek nem sok köze van egymáshoz.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

ambrusviktor írta: Igen, de hátsó lánckerék a lánccal egyidős, és még szép állapotban van, egyáltalán nem kopott (ha nem hiszitek küldök róla képet :D ) az első az pedig 500km es :D
Hát az lehet a gond, h új, a lánc meg 10 e km
Habár nekem 22 van a szürke favoritban, és 1500 km-e raktam fel egy új 22-es lánckerót, és semmi baja sincs.
Egy próbát megér a régivel, ha megvan.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég