Optikai tuning, fényezés, polírozás
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Én amikor az első etz-met vettem , feketére volt festve a kuplungkarja és a fékkarja is . Ez 1985-ös tárcsfékes delux etz volt . Sajnos a képen nem látszik túl jól , de ilyen volt aznap , mikor meghoztam a boltból .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Fékkar, kuplungkar? Az feketére festett?
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Azt hiszem a de-lux festve volt a standard pedig festetlen.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Ha minden igaz akkor az enyémen még a gyári a dekni és van ilyen szürkés valami genya rajta.Endre írta: Szürkés festés? Nem nyersen volt az alu dekni? Mindenféle bevonat nélkül? Vagy tényleg festett szürke?
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Szürkés festés? Nem nyersen volt az alu dekni? Mindenféle bevonat nélkül? Vagy tényleg festett szürke?nova001155 írta: A gyári 250 es az ilyen szürkés festés volt a 251 és 301 esek jöttek fekete blokkal ha ismereteim nem csalnak.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
A gyári 250 es az ilyen szürkés festés volt a 251 és 301 esek jöttek fekete blokkal ha ismereteim nem csalnak.Endre írta:Sziasztok!
Új tagként és félig már egy ETZ 250 boldog gazdájaként szeretnék néhány kérdésben választ kapni a hozzáértőktől. A motorom teljes felújítását tervezem, tehát atomjaira szedés, stb. Cél a gyári állapot. Érdekelne, hogy a kuplung-, és elsőfékkarok, továbbá a blokkon a deknik gyárilag feketére festettek, vagy nyers fémszínűek voltak-e. Esetleg mikor, milyen modelleken változott a felületkezelés. Az én gépem 1985-ös.
Köszönöm
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Sziasztok!
Új tagként és félig már egy ETZ 250 boldog gazdájaként szeretnék néhány kérdésben választ kapni a hozzáértőktől. A motorom teljes felújítását tervezem, tehát atomjaira szedés, stb. Cél a gyári állapot. Érdekelne, hogy a kuplung-, és elsőfékkarok, továbbá a blokkon a deknik gyárilag feketére festettek, vagy nyers fémszínűek voltak-e. Esetleg mikor, milyen modelleken változott a felületkezelés. Az én gépem 1985-ös.
Köszönöm
Új tagként és félig már egy ETZ 250 boldog gazdájaként szeretnék néhány kérdésben választ kapni a hozzáértőktől. A motorom teljes felújítását tervezem, tehát atomjaira szedés, stb. Cél a gyári állapot. Érdekelne, hogy a kuplung-, és elsőfékkarok, továbbá a blokkon a deknik gyárilag feketére festettek, vagy nyers fémszínűek voltak-e. Esetleg mikor, milyen modelleken változott a felületkezelés. Az én gépem 1985-ös.
Köszönöm
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
OFFcsoka írta:...de szerintem arra nem vetted a fáradtságot(remélem nem sértettelek meg,nem ez a célom).
Nem, nem sértettél meg. Viszont már volt róla szó itt a fórumon is, csak vissza kéne olvasni néha...
ON
Egyébként csak annyi különbséggel javasoltam volna, hogy csak egy záró kupakot tegyen fel, a szívótorok nélkül...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Azt tud venni fillérekért,és könnyű cserélni.Feltételezem,hogy a leírtak után beledug egy parafa dugót,de nem az egész blokk a cél,csak a henger.Egyébbként adhattál volna te is tanácsot,de szerintem arra nem vetted a fáradtságot(remélem nem sértettelek meg,nem ez a célom).
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
szerinted a szívótorok nem lesz halálra ítélvecsoka írta:...és a torokkal(karburátor nélkül)oda szorítod a henger szívónyílásához....a hengerfej két blokktartó tőcsavarjára halálraítélt anyákat teszel...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Köszönöm, akkor megpróbálkozom ezzel; itt Tatabánya körül ha jól tudom, van is egy szóró.csoka írta:Zárd le a nyílásokat,és nyugodtan lehomokoztathatod.Legegyszerűbben úgy tudod megoldani,ha leszereled a karburátort a torokkal együtt,vágsz klingeritből,vagy aluból egy olyan tömítést,amin csak a két felfogató tőcsavar van kilyukasztva,és a torokkal(karburátor nélkül)oda szorítod a henger szívónyílásához.A kipufogó hollanderrel ugyanilyen elven,egy korongot vágsz,a kiömlőnyílásba.Teszel egy rossz gyertyát bele.Kicsíped a blokkot a vázból,a hengerfej két blokktartó tőcsavarjára halálraítélt anyákat teszel.A homokoztatás után nem leszel zsugori!Elviszed egy kézi autómosóba(ha nincs saját nagy nyomású mosód),és alaposan lemosod(lánc oldali dekni nélkül,javaslom,hogy egy 200Ft-os virágpermetezővel brigéciol-al áztatod az olajsarat,és egyébb szennyeződéseket).
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Zárd le a nyílásokat,és nyugodtan lehomokoztathatod.Legegyszerűbben úgy tudod megoldani,ha leszereled a karburátort a torokkal együtt,vágsz klingeritből,vagy aluból egy olyan tömítést,amin csak a két felfogató tőcsavar van kilyukasztva,és a torokkal(karburátor nélkül)oda szorítod a henger szívónyílásához.A kipufogó hollanderrel ugyanilyen elven,egy korongot vágsz,a kiömlőnyílásba.Teszel egy rossz gyertyát bele.Kicsíped a blokkot a vázból,a hengerfej két blokktartó tőcsavarjára halálraítélt anyákat teszel.A homokoztatás után nem leszel zsugori!Elviszed egy kézi autómosóba(ha nincs saját nagy nyomású mosód),és alaposan lemosod(lánc oldali dekni nélkül,javaslom,hogy egy 200Ft-os virágpermetezővel brigéciol-al áztatod az olajsarat,és egyébb szennyeződéseket).
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Kromofág nem szedi már le a sok éve ráégett hő és benzinálló festéket. Ez már csak mechanikusan tisztítható, a kérdés az, hogy ezt szabad-e vagy lesz-e baja tőle?csoka írta:ha festék van rajta,vegyél kromofág-ot.A csiszolással megunod az életed.Ne fesd le,mert a festék hőszigetel.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
ha festék van rajta,vegyél kromofág-ot.A csiszolással megunod az életed.Ne fesd le,mert a festék hőszigetel.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Ha a homokfúváshoz szét kell szednem, akkor azt inkább ki fogom hagyni; az mennyire gond, ha csiszolópapírral csiszolom le a lamellákat? Mármint a festéket le róluk. Ezzel nem csinálok semmi gondot, ugye?
- Megjegyzés, hogy apám mondta, hogy amikor ők készítették a hűtőbordákat egy vegyi üzemben, akkor azt homokszórták a felületnövekedés miatt, valamint utána oxalátos fekete festékkel festették, így érték el a várt eredményt -
- Megjegyzés, hogy apám mondta, hogy amikor ők készítették a hűtőbordákat egy vegyi üzemben, akkor azt homokszórták a felületnövekedés miatt, valamint utána oxalátos fekete festékkel festették, így érték el a várt eredményt -
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
gabsic írta: Kompresszor a sufniban, tartály fenn a tetőn (ha már megy, vigye a tetőt is XD.
Lefúvószelep 6bar-nál lefúj, de kipróbáltam, a tartály 10barnal sem szállt el.
Kompresszor után csap. hogy a levegőt közvetlenül a csövön akarom (pl kerékfújás), vagy mehet a bojlerbe.
A kompresszornak van egy kis, kb 25 litetres tartálya is ráépítve.
Bojlertől megy egy fix cső hátra a garázshoz, a garázsban vízleválasztó is van.
Kb ennyi.
Vágom, köszi!
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Nem én homokfúnám, mert nem értek hozzá, viszont ha nem muszáj akkor nem szedném le a hengert, mert nem tudom visszatenni. a komplett blokkot tudom leszedni, a kérdés, hogy azt hogy védjem/zárjam el a homoktól, hogy belülre ne menjen semmi.Seri19 írta:Sztem elég ha csak a hengert homokfújózod le. De ha már 300 fúrattad akkor nyugodtan vehettél volna másik hengert gombokért. Vmi kopottat.
Nah mind 1.
Én ledugóznám mondjuk a hengert ha megcsúszik a kezed akkor ne fújd le a belsejét.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Sztem elég ha csak a hengert homokfújózod le. De ha már 300 fúrattad akkor nyugodtan vehettél volna másik hengert gombokért. Vmi kopottat.
Nah mind 1.
Én ledugóznám mondjuk a hengert ha megcsúszik a kezed akkor ne fújd le a belsejét.
Nah mind 1.
Én ledugóznám mondjuk a hengert ha megcsúszik a kezed akkor ne fújd le a belsejét.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Kompresszor a sufniban, tartály fenn a tetőn (ha már megy, vigye a tetőt is XD.Hujber írta::D:D A tartályt egy kompresszorral töltöd fel, vagy átszerelted az erőművet rá? Bocs ha hülyeséget beszélek, nem vágom még annyira
Lefúvószelep 6bar-nál lefúj, de kipróbáltam, a tartály 10barnal sem szállt el.
Kompresszor után csap. hogy a levegőt közvetlenül a csövön akarom (pl kerékfújás), vagy mehet a bojlerbe.
A kompresszornak van egy kis, kb 25 litetres tartálya is ráépítve.
Bojlertől megy egy fix cső hátra a garázshoz, a garázsban vízleválasztó is van.
Kb ennyi.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Üdv!
Látom itt pont ilyesmiről van szó... le szeretném homokfúvatni a blokkomat, mert le van festve, ami nagyon nem jó :S szóval az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki, hogy ezt a műveletet hol és kb. mennyiért végzik?
És a legfontosabb: mit kell csinálni a blokkal? A homokszemek nem mennek bele? Szóval egyben ahogy van mi módon lehet lefújatni?
Köszönöm!
Látom itt pont ilyesmiről van szó... le szeretném homokfúvatni a blokkomat, mert le van festve, ami nagyon nem jó :S szóval az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki, hogy ezt a műveletet hol és kb. mennyiért végzik?
És a legfontosabb: mit kell csinálni a blokkal? A homokszemek nem mennek bele? Szóval egyben ahogy van mi módon lehet lefújatni?
Köszönöm!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.08.09. 17:11-kor.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
IFA kompresszor is jó.
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
:D:D A tartályt egy kompresszorral töltöd fel, vagy átszerelted az erőművet rá? Bocs ha hülyeséget beszélek, nem vágom még annyira
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
120 literes villanybojler vidáman teszi a dolgát nálam légtartálykéntHujber írta:Köszönöm a válaszokat. Tehát a tartály legyen minél nagyobb.
Igaz megunom az életem mire feltermeli a kompresszor, de legalább nem fogy ki hamar
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Igen.A tartály akkumulátorként működik,minél nagyobb,annál kisebb lesz a nyomás ingadozás.Kompresszornak olyan teherautó kompresszor jó,ami levegő hűtésű,és nem kényszer olajozású(nem nyomással kapja az olajat a motorból).
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Köszönöm a válaszokat. Tehát a tartály legyen minél nagyobb.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
A légtartály legyen nagy,akkor akármilyen kompresszor jó.Ha van vasutas cimborád,szerezz mozdony,vagy vagon légtartályt.A mozdonyé 200Liter úgy emlékszem.A homokszórás zabálja a levegőt(meg a homokot is)sokat kell rostálni.Jó minőségű porvédő maszk,és ahány lyuk van a testeden mind tele lesz homokkal.Amennyit ráköltesz,abból sok dolgot lehomokozhatsz.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Nahát nekünk egy ősrégi van,egy Zil teherautóé lett megbarkácsolva,
6 bar amivel dolgozunk,mivel általában radiátorokat,vagy cégeknél nagy szerszámgépeket fújunk vele,de erre és hobbi célokra tökéletesen elég,úgyhogy ha nem komoly munkaeszköznek kell,akkor nem érdemes méregdrágát venni!
6 bar amivel dolgozunk,mivel általában radiátorokat,vagy cégeknél nagy szerszámgépeket fújunk vele,de erre és hobbi célokra tökéletesen elég,úgyhogy ha nem komoly munkaeszköznek kell,akkor nem érdemes méregdrágát venni!
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
festékes írta:
Általában akkor szoktunk alapozni,ha metált használunk egyébként nem szükséges.
25- 30 cm-ről egyenletesen szinte csak ködölve vékonyan kell fújni,többször is 15 percenként,a fényesség az a festéktől függ,valahol régebben vagy itt vagy a barkácsban leírtam részletesen,keress rá,vagy ha nem találod kérdezz bátran szivesen segítek,üdv!
Akkor élek is a segítségkérés lehetőségével. Ahhoz, hogy én itthon a motorokat tudjam festeni, és homokszórni,(nem vállalkozásként, hanem hobby célból, de dolgozna a gép eleget) milyen paraméterekkel rendelkező kompresszor kell? (természetesen a megfelelő kiegészítőkkel)
Melyik adat a mérvadó? Teljesítmény, térfogat, meg úgy általában milyent érdemes venni? Még csak tervezem, de szeretném tisztán látni a dolgokat.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Az enyém 1982-es Deluxe és régen megboldogult újkorában világoszöld volt.Ádi írta:Hello!
Azért érdeklődnék ,hogy 250-es Etz volt-e gyárilag világos zöldbe? (1984 De luxe)
Üdv:Ádám
Szóval volt ilyen gyári szín.
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Köszönöm!
Üdv:Ádám
Üdv:Ádám
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Létezett gyári világoszöld ETZ szin.Az egyik barátom apjának oldalkocsis volt ilyen szinű.Egyébként nem volt szép szin.
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Hello!
Azért érdeklődnék ,hogy 250-es Etz volt-e gyárilag világos zöldbe? (1984 De luxe)
Üdv:Ádám
Azért érdeklődnék ,hogy 250-es Etz volt-e gyárilag világos zöldbe? (1984 De luxe)
Üdv:Ádám
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Köszi!festékes írta:Szia Hujber!
Általában akkor szoktunk alapozni,ha metált használunk egyébként nem szükséges.
25- 30 cm-ről egyenletesen szinte csak ködölve vékonyan kell fújni,többször is 15 percenként,a fényesség az a festéktől függ,valahol régebben vagy itt vagy a barkácsban leírtam részletesen,keress rá,vagy ha nem találod kérdezz bátran szivesen segítek,üdv!
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Szia Hujber!
Hogy az alapozáson mi múlik azt talán Festékes kolléga, mint a téma szakértője elmondja, ha erre jár, nekem az a tapasztalatom vele, hogy elképesztően gyorsan száradnak a kifújt festék szemcséi. Úgy lehet vele fényeset festeni, ha kb. 30 cm-ről fújjuk, ennél messzebbről már matt lesz, mert félig megszáradt részecskék érnek célba. Annyira gyorsan szárad, hogy a mellmagasságban elhelyezett munkadarabot elkerülő festék a padlón teljesen száraz por formájában gyűlik össze, simán összeporszívózható!
petrvs
(jó fej )[/quote]
Általában akkor szoktunk alapozni,ha metált használunk egyébként nem szükséges.
25- 30 cm-ről egyenletesen szinte csak ködölve vékonyan kell fújni,többször is 15 percenként,a fényesség az a festéktől függ,valahol régebben vagy itt vagy a barkácsban leírtam részletesen,keress rá,vagy ha nem találod kérdezz bátran szivesen segítek,üdv!
Hogy az alapozáson mi múlik azt talán Festékes kolléga, mint a téma szakértője elmondja, ha erre jár, nekem az a tapasztalatom vele, hogy elképesztően gyorsan száradnak a kifújt festék szemcséi. Úgy lehet vele fényeset festeni, ha kb. 30 cm-ről fújjuk, ennél messzebbről már matt lesz, mert félig megszáradt részecskék érnek célba. Annyira gyorsan szárad, hogy a mellmagasságban elhelyezett munkadarabot elkerülő festék a padlón teljesen száraz por formájában gyűlik össze, simán összeporszívózható!
petrvs
(jó fej )[/quote]
Általában akkor szoktunk alapozni,ha metált használunk egyébként nem szükséges.
25- 30 cm-ről egyenletesen szinte csak ködölve vékonyan kell fújni,többször is 15 percenként,a fényesség az a festéktől függ,valahol régebben vagy itt vagy a barkácsban leírtam részletesen,keress rá,vagy ha nem találod kérdezz bátran szivesen segítek,üdv!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Mint pl az Ajkai erőműben a generátorokat.nagydivad írta:"Megjött" a motorom színe. Nem tudom mi a kódja, a GANZ forgógépgyár festi ezzel a dolgait.
http://noob.hu/2011/07/12/kek.jpg
Akkor a te géped nagyon fog pörögni!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Vágom! Tehát a verywell festékkel is lehet alapozni, csak messzebbről kell fújnipetrvs írta: Szia Hujber!
Hogy az alapozáson mi múlik azt talán Festékes kolléga, mint a téma szakértője elmondja, ha erre jár, nekem az a tapasztalatom vele, hogy elképesztően gyorsan száradnak a kifújt festék szemcséi. Úgy lehet vele fényeset festeni, ha kb. 30 cm-ről fújjuk, ennél messzebbről már matt lesz, mert félig megszáradt részecskék érnek célba. Annyira gyorsan szárad, hogy a mellmagasságban elhelyezett munkadarabot elkerülő festék a padlón teljesen száraz por formájában gyűlik össze, simán összeporszívózható!
petrvs
(jó fej )
Viccet félretéve, az a baj, ha olyan közelről fújom, megfolyik, és az nem szép látvány. Majd megpróbálom úgy, hogy 2-3 réteget nyomok még rá.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2011.08.02. 10:23
- MZ-d típusa: mz
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Szia Hujber!Hujber írta:Sziasztok!
A "verivell" festéket fényesebb, ha előtte alapozva van a felület, mint nélküle? Valamint alapozót is lehet kapni ilyen spray- formátumban? Tudom, hogy van szám, meg festék bolt is, meg lehet kérdezni, meg hogy a google a barátom, de ha már itt voltam, megkérdeztem, úgyis jófejek az MZ-sek.
Hogy az alapozáson mi múlik azt talán Festékes kolléga, mint a téma szakértője elmondja, ha erre jár, nekem az a tapasztalatom vele, hogy elképesztően gyorsan száradnak a kifújt festék szemcséi. Úgy lehet vele fényeset festeni, ha kb. 30 cm-ről fújjuk, ennél messzebbről már matt lesz, mert félig megszáradt részecskék érnek célba. Annyira gyorsan szárad, hogy a mellmagasságban elhelyezett munkadarabot elkerülő festék a padlón teljesen száraz por formájában gyűlik össze, simán összeporszívózható!
petrvs
(jó fej )
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Sziasztok!
A "verivell" festéket fényesebb, ha előtte alapozva van a felület, mint nélküle? Valamint alapozót is lehet kapni ilyen spray- formátumban? Tudom, hogy van szám, meg festék bolt is, meg lehet kérdezni, meg hogy a google a barátom, de ha már itt voltam, megkérdeztem, úgyis jófejek az MZ-sek.
A "verivell" festéket fényesebb, ha előtte alapozva van a felület, mint nélküle? Valamint alapozót is lehet kapni ilyen spray- formátumban? Tudom, hogy van szám, meg festék bolt is, meg lehet kérdezni, meg hogy a google a barátom, de ha már itt voltam, megkérdeztem, úgyis jófejek az MZ-sek.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
ambrusviktor írta:
Nagyon köszönöm!
Akkor végre ez is meglesz
Köszi!
Szívesen!
Valamint ez a 150.->végre kis ETZ-re ülhetek a Simsonról
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Nagyon köszönöm!petrvs írta:
Szia Viktor!
Gondoltam megspórolok neked egy kis guglizást :
a VeryWell festékek/lakkok nekem beváltak, Brico Store-ban vettem.
Használata előtt azért egy próbafújást eressz meg, nehogy bántsa a meglévő fényezést, szerintem.
Jó munkát!
Akkor végre ez is meglesz
Köszi!
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Szia Viktor!ambrusviktor írta:Én a simómat úgy festettem le hogy egy akármilyen alap festéket vettem és utána lefújtam benzinálló lakkal. Azóta már többször rálocsoltam a benzin véletlenül, de tartja magát.
mm ez a lakk ez jó ötlet, utánanézek! Köszi!
Gondoltam megspórolok neked egy kis guglizást :
a VeryWell festékek/lakkok nekem beváltak, Brico Store-ban vettem.
Használata előtt azért egy próbafújást eressz meg, nehogy bántsa a meglévő fényezést, szerintem.
Jó munkát!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Az off-omon lehet haverommal megpróbáljuk a karbon fóliát.
Csak még nem tudom, hogy fehér, piros, vagy fekete legyen.
Ha sikerül a mutatvány rakok fel képeket.
Csak még nem tudom, hogy fehér, piros, vagy fekete legyen.
Ha sikerül a mutatvány rakok fel képeket.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
mm ez a lakk ez jó ötlet, utánanézek! Köszi!Seri19 írta:Én a simómat úgy festettem le hogy egy akármilyen alap festéket vettem és utána lefújtam benzinálló lakkal. Azóta már többször rálocsoltam a benzin véletlenül, de tartja magát.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Én a simómat úgy festettem le hogy egy akármilyen alap festéket vettem és utána lefújtam benzinálló lakkal. Azóta már többször rálocsoltam a benzin véletlenül, de tartja magát.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Helló!
Én az előző hozzászólóhoz kicsit hasonló kérdéssel állnék elő: a szép kék motoromat újra szeretném festeni, nekem színkódra nincs szükségem mert nem tudom milyen ami most rajta van, olyan színt választanék rá, ami tetszik. Nos én egy olaj és benzinálló festék sprayt keresek (mert sajnos kétkomponensűhöz csóró vagyok ) amivel érdemes lenne festeni. Tudtok ilyet ajánlani?
Köszönöm!
Én az előző hozzászólóhoz kicsit hasonló kérdéssel állnék elő: a szép kék motoromat újra szeretném festeni, nekem színkódra nincs szükségem mert nem tudom milyen ami most rajta van, olyan színt választanék rá, ami tetszik. Nos én egy olaj és benzinálló festék sprayt keresek (mert sajnos kétkomponensűhöz csóró vagyok ) amivel érdemes lenne festeni. Tudtok ilyet ajánlani?
Köszönöm!
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Sziasztok!
A segítségeteket kérném vettem egy 125-ös szúnyog mz-t és eredeti pirosra szretném lefestetni de nem tudom, hogy az eredeti pirosnak mi a színkódja. remélem tudtok nekem segíteni.
Üdv.:BOGA
A segítségeteket kérném vettem egy 125-ös szúnyog mz-t és eredeti pirosra szretném lefestetni de nem tudom, hogy az eredeti pirosnak mi a színkódja. remélem tudtok nekem segíteni.
Üdv.:BOGA
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Ez a tuti,én már öntöttvas kemenceajtót is fújtam vele,birja a gyűrődést!KILL3R etz írta:Prisma color 600C. Nekem már egy éve fent van a rezón....
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Prisma color 600C. Nekem már egy éve fent van a rezón....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás
Létezik hőálló matt fekete spray,800celsiusig,és 1200celsiusig.Vegyél egy drótkorongot fúrógéphez,dörzsöld végig a kéményt,és fújd le.Ezt minden évben meg kell tenned,vagy keress egy krómozó/galvanizáló embert,és vele csináltass valamilyen fém bevonatot,ehhez ki kell égetned a kéményt,mert savazzák felület előkészítéskor.Nem olcsó mutatvány.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 4 vendég