Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

attila941228 írta:Sziasztok! azt kérdezném hogy az etz 150-nél amikor a dugyttyú teljesen fent van akkor kell a megszakítónak zárnia vagy pont fordítva? :-k Üdv:Attila
FHP-on kezd nyitni,szabad szemmel épphogy látható,javasolt a próbalámpa.Csinálni nem nehéz,és egyből megmondja,hogy mikor nyit.0,30-35 a hézaga.

Ezt nagyon elírtam :( Szóval a dugattyú legfelső állásában van nyitva 0,30-35mm-re.Bocsi,az előző nagyon rossz válasz volt.(Fáradtság) #-o :oops: 8-[
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

[/quote]

Hozzak neked Futárboltból jót? :mrgreen: Én 2 féle utángyártottról tudok, az egyik zseniális, a másik szóra sem érdemes 8) [/quote]

Peti kék műanyagosat adott,lassan két hónapja van bent,mondjuk most csak azért nem műxik,mert a kábel szétrohadt,és nincs kontakt.Holnap már jó lesz.
attila941228
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
MZ-d típusa: Mz Etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: attila941228 »

Sziasztok! azt kérdezném hogy az etz 150-nél amikor a dugyttyú teljesen fent van akkor kell a megszakítónak zárnia vagy pont fordítva? :-k Üdv:Attila
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

sskimi írta:hali..még mindig ugyanaz az a gond ha üzemi hőfokra melegszik a moci ETZ 150 elkezd szagatni 4-5ezer körül karbit kipucoltam több kaját adtam neki de semmi..előgyújtáson is álítotunk de ugysem. amit javasoltak h vegyem le a jeladónál a deknit az mintha segítet volna de nem nagyon észre vehető. Mindenki azt javasolja hogy újtirisztor meg jeladó de most errre nincs keretem:S ezért szeretnék egy jó tippet hogy konkrétan mi lehet a baja mert azt még valahogy megoldom.
Szia sskimi. A Hall jeladó lesz. Találkoztam már ilyennel a hőtől megbolondul. A javítását TLE4905 oldottam meg . A régi lábait le Dremel-tem, de meghagytam a műgyantába . Majd a régi Hall közepébe csináltam helyet az új TLE4905-nek. A lábait meg beforrasztottam a régi lábai helyére a panelba . Az 5Voltos zénert is ki dobtam belőle. Végül az egészet lekentem két komponensű műgyantával. Azóta se panaszkodtak rá:). Amúgy stroboszkóppal nézzetek rá amikor csinálja , össze vissza fog ugrálni az előgyújtás. Vagy legalábbis nekem azt csinálta.
Üdv nyemi.

Ja még annyit, hogy a Hall lábkiosztása nem ugyan az!! Sőt a régi az négy lábú de csak három van bekötve +_-_jel. (piros fehér zöld )
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sskimi írta:hali..még mindig ugyanaz az a gond ha üzemi hőfokra melegszik a moci ETZ 150 elkezd szagatni 4-5ezer körül karbit kipucoltam több kaját adtam neki de semmi..előgyújtáson is álítotunk de ugysem. amit javasoltak h vegyem le a jeladónál a deknit az mintha segítet volna de nem nagyon észre vehető. Mindenki azt javasolja hogy újtirisztor meg jeladó de most errre nincs keretem:S ezért szeretnék egy jó tippet hogy konkrétan mi lehet a baja mert azt még valahogy megoldom.
Trafót cseréltél? Ha igen, milyenre? Mofakeres nekem 100 km-t sem bírt :(
Gyertya is okozhat ilyet, pipa és kábel is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
sskimi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.06.26. 20:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sskimi »

hali..még mindig ugyanaz az a gond ha üzemi hőfokra melegszik a moci ETZ 150 elkezd szagatni 4-5ezer körül karbit kipucoltam több kaját adtam neki de semmi..előgyújtáson is álítotunk de ugysem. amit javasoltak h vegyem le a jeladónál a deknit az mintha segítet volna de nem nagyon észre vehető. Mindenki azt javasolja hogy újtirisztor meg jeladó de most errre nincs keretem:S ezért szeretnék egy jó tippet hogy konkrétan mi lehet a baja mert azt még valahogy megoldom.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kiszsebi írta: 3-ból egyet sikerült összeraknom, amely MÉG működik 20 km után is...
Hozzak neked Futárboltból jót? :mrgreen: Én 2 féle utángyártottról tudok, az egyik zseniális, a másik szóra sem érdemes 8)

Összesen 3 év alatt 4et vettem, ebből 1 elkopott 2 év alatt (a kis műanyag nyomogató pöcke), 2-t a kijövő fékolaj evett meg, de ezen nem kell csodálkozni, 1 pedig a mai napig bennevan (csak már a féket nem használom aktívan, Grimeca van a gépen).

Kicsi letörést teszel szikével a pöcök végére, nem fog a kopás során az ütések hatására kiszélesedni és beszorulni a házba, még hosszabb élete lehet.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

kiszsebi írta::smt019 :smt005 ](*,) kínai :smt097 :smt098 :smt084 :smt093 :smt093 :smt093 :smt093 :smt084 :smt084 féklámpa kapcsoló :smt096 :smt096 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt065 :smt067 :smt067 f05t@licsk@ :smt067 :smt067 :smt067 :smt068 :smt068 :smt068 5z@r :smt067 :smt067 :smt067 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097

3-ból egyet sikerült összeraknom, amely MÉG működik 20 km után is...

ha legközelebb veszek valamit, az echte kínai lesz, nem utánzat vagy valami hasonló... másolni nem tudnak, az tuti...
Ha eredeti kínai, az biztos, hogy nem hamis :!: :!:
Kollega de át tudom érezni a helyzetet.Azért kegyetlen,hogy a német cuccokat immáron keleti barátaink farigcsálják .( ](*,)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

:smt019 :smt005 ](*,) kínai :smt097 :smt098 :smt084 :smt093 :smt093 :smt093 :smt093 :smt084 :smt084 féklámpa kapcsoló :smt096 :smt096 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt065 :smt067 :smt067 f05t@licsk@ :smt067 :smt067 :smt067 :smt068 :smt068 :smt068 5z@r :smt067 :smt067 :smt067 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097

3-ból egyet sikerült összeraknom, amely MÉG működik 20 km után is...

ha legközelebb veszek valamit, az echte kínai lesz, nem utánzat vagy valami hasonló... másolni nem tudnak, az tuti...
Ha eredeti kínai, az biztos, hogy nem hamis :!: :!:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csoka »

bomber93 írta:Hali! MZ ts 125 6 voltos rendszer gyári mechanikus feszültség szabályzót szeretném lecserélni elektronikusra. Mi szükséges ehhez honnan lehet ilyen elektronikus feszültség szabályzót szerezni? Milyen átalakítások szükségesek hozzá? Előre is köszönöm!
muellerelectronics.hu
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

No meg még ki kell kötni az ellenállástekercset a dinamón...

Megbízhatósága: ha nem selejt, akkor működik, többen használják. Az enyém pont selejt volt, kb 4km-t bírt. Aztán szétégett benne a Graetz, mert testzárlat volt rossz forrasztás miatt. Bár kicseréltem benne a Graetz.et, de aztán többbet nem raktam vissza, inkább beállítottam a gyári szabályzót.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

bomber93 írta:Hali! MZ ts 125 6 voltos rendszer gyári mechanikus feszültség szabályzót szeretném lecserélni elektronikusra. Mi szükséges ehhez honnan lehet ilyen elektronikus feszültség szabályzót szerezni? Milyen átalakítások szükségesek hozzá? Előre is köszönöm!
Amik szükségesek: Egy elektronikus fesszab és maga a motor kiveszed a régit beteszed az újat és már röpül is! Ugyen nem tudom hogy lehet-e azoknak állítani a töltését mint a 12 eseknek de szerintem nem lehet pl itt egy a minősége és megbízhatósága számomra ismeretlen http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300400
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Hali! MZ ts 125 6 voltos rendszer gyári mechanikus feszültség szabályzót szeretném lecserélni elektronikusra. Mi szükséges ehhez honnan lehet ilyen elektronikus feszültség szabályzót szerezni? Milyen átalakítások szükségesek hozzá? Előre is köszönöm!
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Dargo írta:Üdv!

Van egy kis gondom az alapjárattal és talán a gyújtással, ebben kérném a segítségeteket. Mostanában kissé nehezen indul a gép és az istenért nem akar megmaradni néhány másodpercnél tovább alapjáraton /15-30 másodperc/. Ketyeg a motor ahogy kell és egyszercsak mintha kimaradna egy szikra leáll, vagy éppen leáll, de újra lesz szikra és újra indul.Ugyanakkor, amikor leáll fúj is egyet és ha újra akarom indítani, akkor újfent fújtat mint egy gőzmozdony. Gyertyát cseréltem gondoltam ez lesz a megoldás egy rövid ideig jó is volt de aztán kezdődött elölről az egész. Mit csináljak, cseréljek kondit és megszakítot, lehet hogy ott lesz a baj? Van valami ötletetek? Nagyon idegesítő, hogy nem marad meg alapjáraton....

Előre is köszi a segítséget.

Széles utat.....
Nem ismerem a motorodat,de látatlanba azt tudom írni,ahogy az enyém is átesett rajta,egy komplett átnézéssel indítanék:karbi tisztítás,gyújtás kábel ellenőrzés,nem égett e el,gyújtás állítás pontosan,nem csak szemre,megszakító hézag állítás,gyertya hézag.De hogyha nehezen indul,leáll,és a kipu felé szisszen,akkor az gyújtás.Kondit,trafót csak próba képen cserélném ki,persze egyenként ezeket a műveleteket,hogy tudd melyik volt a bűnös.
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Üdv!

Van egy kis gondom az alapjárattal és talán a gyújtással, ebben kérném a segítségeteket. Mostanában kissé nehezen indul a gép és az istenért nem akar megmaradni néhány másodpercnél tovább alapjáraton /15-30 másodperc/. Ketyeg a motor ahogy kell és egyszercsak mintha kimaradna egy szikra leáll, vagy éppen leáll, de újra lesz szikra és újra indul.Ugyanakkor, amikor leáll fúj is egyet és ha újra akarom indítani, akkor újfent fújtat mint egy gőzmozdony. Gyertyát cseréltem gondoltam ez lesz a megoldás egy rövid ideig jó is volt de aztán kezdődött elölről az egész. Mit csináljak, cseréljek kondit és megszakítot, lehet hogy ott lesz a baj? Van valami ötletetek? Nagyon idegesítő, hogy nem marad meg alapjáraton....

Előre is köszi a segítséget.

Széles utat.....
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

DrV írta:Üdv!

A vezetékeimben az elektronok pályát tévesztenek néha. Világításnál réteszem az indekszet, néhány tizedmásodpercre elmegy minden, mintha kikapcsolnám a motort, illetve alapjáraton, lámpánál várakozva is szokott ilyet csnálni, index nélkül. Kb 3 napja mozgattam meg a csatlakozókat a biztosítéknál, akksim új és szocimotoroson található házi indexrelém van (elektronikus). Ma vettem észre, h az inde szbálytalanul villog, de ettől függetlenül is le szokott alapjárat közelében állni.
Új akkukumáltor ellenére lehet ott lesz a bibi.Nekem is csinált hasonlót még a régi,halott akksival,de elképzelhető,hogy valahol le testtel,kidörzsölt kábel,ilyenek.Ha van türelmed hozzá,nézd át az irányjelző kábeleit,nem vesz sok időt igénybe.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Üdv!

A vezetékeimben az elektronok pályát tévesztenek néha. Világításnál réteszem az indekszet, néhány tizedmásodpercre elmegy minden, mintha kikapcsolnám a motort, illetve alapjáraton, lámpánál várakozva is szokott ilyet csnálni, index nélkül. Kb 3 napja mozgattam meg a csatlakozókat a biztosítéknál, akksim új és szocimotoroson található házi indexrelém van (elektronikus). Ma vettem észre, h az inde szbálytalanul villog, de ettől függetlenül is le szokott alapjárat közelében állni.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

[/quote]
Ami viszont mindkét motoron jelentkezett az a fesszabályzó (mechanikus)hiba(!!) ami nem kis bosszúságot tud okozni,ezért ezt már mindkét motoron elektronikusra cseréltem.
[/quote]


Ilyen elektronikus fesszabályzót honnan lehet szerezni/ venni van valami szoci motornak jóféle fesszabályzó mert ha igen akkor valószínü tudok szerezni pl: jawa, czetka,simson, Pannónia, Csepel, vagy akármi. Hol lehet ilyet beszerezni kondim van vagy 2 marékkal azzal nem lesz gond van két megszakítóm is. Milyen árban és hol lehet elektronikus fesszabot szerezni hogyan kell bekötni miket kell átalakítani?
Előre is köszi!
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

bomber93 írta:Üdv ! Nekem egyszer nagybátyám azt mondta hogy az mz ts 125-ös nek néha szokott valami gebasz lenni a gyújtásával pontosabban valami töltésgondok a kérdésem az lenne, hogy mi ez a hibajelenség és mivel szokás orvosolni továbbá az hogy érdemes-e a babetta tiris gyújtását rátenni a megbízhatóság érdekében vagy ha sikerül orvosolni a töltésproblémát azonkívül jó gyújtása van a ts 125 ösöknek? Azért kérdem mert ősszel el szeretnék indulni egy nagyobb túrára rokonékhoz akik 240 km-re laknak innen kb és nem szeretném ha ott hagyna. Esetleg van lehetőség átalakítani 12 voltosra a rendszert vagy megérné-e ? Miket kell ehhez változtatni?

Sry amikor először feltettem elnéztem a fórumcímet :D ez ide való.

Üdv!
Nekem egy ES 125/1 és egy TS125 motorom van. Az ES-es Sub-ee féle megszakítóvezérelt tranzisztoros gyújtás(eddig 1500 km hibamentes működés), a TS-en hagyományos dolgozik. Egyikre sem panaszkodhatom,de az elmúlt évek alatt azt tapasztaltam hogy a kondi a leggyengébb láncszem.....ebből mindeképp jó ha van tartalék.
Ami viszont mindkét motoron jelentkezett az a fesszabályzó (mechanikus)hiba(!!) ami nem kis bosszuságot tud okozni,ezért ezt már mindkét motoron elektronikusra cseréltem.
Az én véleményem hogy mindkét gyújtás verzió elég megbízható.....,de mindenképp kell egy kis hozzáértés is.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

bomber93 írta:Üdv ! Nekem egyszer nagybátyám azt mondta hogy az mz ts 125-ös nek néha szokott valami gebasz lenni a gyújtásával pontosabban valami töltésgondok a kérdésem az lenne, hogy mi ez a hibajelenség és mivel szokás orvosolni továbbá az hogy érdemes-e a babetta tiris gyújtását rátenni a megbízhatóság érdekében vagy ha sikerül orvosolni a töltésproblémát azonkívül jó gyújtása van a ts 125 ösöknek? Azért kérdem mert ősszel el szeretnék indulni egy nagyobb túrára rokonékhoz akik 240 km-re laknak innen kb és nem szeretném ha ott hagyna. Esetleg van lehetőség átalakítani 12 voltosra a rendszert vagy megérné-e ? Miket kell ehhez változtatni?

Sry amikor először feltettem elnéztem a fórumcímet :D ez ide való.
Én ehhez csak annyit tudok hozzászólni,hogy a táskában egy dobozba elfér egy gyertya,gyertya kulcs,csavarhúzó,egy tarcsi megszakító,esetleg kondi és trafó.Illetve ha van hozzáértés,az út szélén sosem hagy ott.Azért vannak kivételek :lol:
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv ! Nekem egyszer nagybátyám azt mondta hogy az mz ts 125-ös nek néha szokott valami gebasz lenni a gyújtásával pontosabban valami töltésgondok a kérdésem az lenne, hogy mi ez a hibajelenség és mivel szokás orvosolni továbbá az hogy érdemes-e a babetta tiris gyújtását rátenni a megbízhatóság érdekében vagy ha sikerül orvosolni a töltésproblémát azonkívül jó gyújtása van a ts 125 ösöknek? Azért kérdem mert ősszel el szeretnék indulni egy nagyobb túrára rokonékhoz akik 240 km-re laknak innen kb és nem szeretném ha ott hagyna. Esetleg van lehetőség átalakítani 12 voltosra a rendszert vagy megérné-e ? Miket kell ehhez változtatni?

Sry amikor először feltettem elnéztem a fórumcímet :D ez ide való.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hát igen érdekes, Ma beindítottam hidegen ugyanazzal a gyertyával pöc-röf ahogy kell. :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Andrá$ írta:Sziasztok
nekem is asszem gyertya gondok vannak, Ma jöttem hazafele kb 25-30m-es út olyan 80-as tempóval 4-5 ezer között tehát bemelegedett hazaértem járok be alacsony fordulaton lefullad utána az istennek se akarta beindulni szivató meg minden,gyertya ki megrúgtam úgy szép szikrát ad,NGK BP8HS-van benne közel 11ezer Km óta, de semmi gond nem volt vele menet közbe se,mostanába néha melegen nehezen indul nem elsőre,Nah szóval belerkatam egy NGK B5-et nem új votl azzal elsőre indult szépen járt.Most gondolok arra hogy azért mert az a gyertya hideg volt ez meg meleg pedig 8-as tehát azért nem alacsony hőértékű, menetközbe meg semmi baja nem volt úgyanúgy jött.Meg régen se voltak ezzel a gyertyával gondok pedig volt már melegebb is,tehát a hőérték sztem jó.egyelőre nem cseréltem ki mert van egy új ugyanilyen gyertya.Majd ha kihűl a motort megpróbálom hogy indul.?
:roll:
Hasonló féle jelenség mint a kuplungom.Néha behúzott kuplunggal elindul,alig lehet megfogni,és van amikor még hidegen sem ugrik meg,illetve a holtjáték is ugrándozik ](*,)
Rejtély :D
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

takzol írta:UEVMZ!
Köszönöm a jelenség leírását. Pontosan ezeket tapasztaltam én is . Ma vettem egy új gyertyát, és eddig remek minden. Egy autós boltban adtak egy Denso márkájú gyertyát, ami 260-as hőértékű. Nem tudom, hogy ez a gyertya mire képes. Ha van információ valakinek róla, szívesen fogadom. üdv.

Örülök,hogy segítettem,és a hibámból más is profitált.Több gondod ne legyen vele,inkább élmény legyen a motorozás,mint szenvedés.Nemrég értem haza,munka után mentem egy kört,meglátogattam haveromat,isteni motorozós idő van :)
A kánikulát nem szerette,nem is akart menni,de ez a hűvös erdei levegő meghozta a kedvét.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok
nekem is asszem gyertya gondok vannak, Ma jöttem hazafele kb 25-30m-es út olyan 80-as tempóval 4-5 ezer között tehát bemelegedett hazaértem járok be alacsony fordulaton lefullad utána az istennek se akarta beindulni szivató meg minden,gyertya ki megrúgtam úgy szép szikrát ad,NGK BP8HS-van benne közel 11ezer Km óta, de semmi gond nem volt vele menet közbe se,mostanába néha melegen nehezen indul nem elsőre,Nah szóval belerkatam egy NGK B5-et nem új votl azzal elsőre indult szépen járt.Most gondolok arra hogy azért mert az a gyertya hideg volt ez meg meleg pedig 8-as tehát azért nem alacsony hőértékű, menetközbe meg semmi baja nem volt úgyanúgy jött.Meg régen se voltak ezzel a gyertyával gondok pedig volt már melegebb is,tehát a hőérték sztem jó.egyelőre nem cseréltem ki mert van egy új ugyanilyen gyertya.Majd ha kihűl a motort megpróbálom hogy indul.?
:roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ezt benézték azon a kúton. Fordítva van.
Az igazi megoldás a gyári 260-as gyertyához bekarburálni (alapjárati fúvóka, tűhelyzet) a simsont kis- és nagy TZ-t, de ha valaki dús kajával szeret járni a nagyobb fogyasztás, füstölés és olajcsöpögés ellenére az betehet kisebb hőértéket nyugodtan. pl. Brisk N15-öt, vagy NGK B7HS-t. Sőt. Télen akár N17 vagy B6 is szóba jöhet.
young boys írta: A BRISK N14C=NGK B7HS...N15C=B8HS...Legalábbis nálunk a kúton katalógusból ezt nézték ki...
Ezért használok N15C-t...És tiszta gyönyörű őzbarna...A gyújtás pontosan 2.5 mm...Megszakítóval vezérelt elektronikus...
Kép
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

UEVMZ!
Köszönöm a jelenség leírását. Pontosan ezeket tapasztaltam én is . Ma vettem egy új gyertyát, és eddig remek minden. Egy autós boltban adtak egy Denso márkájú gyertyát, ami 260-as hőértékű. Nem tudom, hogy ez a gyertya mire képes. Ha van információ valakinek róla, szívesen fogadom. üdv.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Matee86 írta:UEVMZ:

,,....az N14C-s mint kiderült 225-ös....."


A brisk N14C 260as hőértékű,ezért halt be nálam is,mert a magasabb hőértékű nehezebben öntisztul,emiatt korom rakódott le rá,akárcsak az NGK B8hs-re.Egyébként letisztítottam őket,és megint jók.Most azt nézem meg,amit young boys tanácsolt,kicsit átnézem a karbit,szivatót. :mrgreen:


u.i: Ez volt a 300. hozzászólásom,úgyhogy Nagy ETZ-s lettem :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: \:D/

A BRISK N14C=NGK B7HS...N15C=B8HS...Legalábbis nálunk a kúton katalógusból ezt nézték ki...
Ezért használok N15C-t...És tiszta gyönyörű őzbarna...A gyújtás pontosan 2.5 mm...Megszakítóval vezérelt elektronikus...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

takzol írta:UEVMZ! Írtad, hogy több gyertyád ment már tönkre. Olyankor a motor milyen tüneteket produkál? Kíváncsi vagyok, mert hasonló gondjaim vannak.
Májusban vettem elő a motort,a műszaki után kapott egy szép NGK gyertyát.Folyamatosan azt játszotta,mondjuk ez csak elmélet,ahogy üzem meleg lett,a motor elkezdett szaggatni,majd lefulladt.Kis pihi után ismét leállt,tolásra könnyebben indult,mint rugdosásra.Rúgásra percekig kellett,hogy induljon,de tolni csak a kuplung ráengedésig kellett.
Aztán hazafelé nem fulladt le teljesen,csak szaggatott,de kegyetlenül,mérgemben mindig csutkára húztam a gázt,mert az üzemanyag ellátással is voltak gondok,elég retkes volt a tank másfél év állás után.Ennek tudtam be,de estére az egyik lejtőn gyanúsan csak a Bőőőőőőőőőőőőőőő-t hallottam,majd amikor a lejtő elfogyott a motor megállt,és nem tudtam kiütni.Nem indult újra,majd a kondi és gyertya cserére fél rúgásra indult.Kondi csere után sem indult be,de az újat benne hagytam már.

Vagyis a jelensége,hogy szaggatás,fulladás,dugulás és gyújtás szimulálása.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

z25z írta:olajfogyasod nincs, esetleg nem szipakolja el a valto felol az olajat?
Olajfogyást nem tapasztaltam,nem füstül nagyon a motor,ha megszagolom a gyertyát nincs büdös égett hajtóműolaj szaga... szóval nem hiszem,hogy szimering lenne a ludas.
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

UEVMZ:

,,....az N14C-s mint kiderült 225-ös....."


A brisk N14C 260as hőértékű,ezért halt be nálam is,mert a magasabb hőértékű nehezebben öntisztul,emiatt korom rakódott le rá,akárcsak az NGK B8hs-re.Egyébként letisztítottam őket,és megint jók.Most azt nézem meg,amit young boys tanácsolt,kicsit átnézem a karbit,szivatót. :mrgreen:


u.i: Ez volt a 300. hozzászólásom,úgyhogy Nagy ETZ-s lettem :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: \:D/
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

UEVMZ! Írtad, hogy több gyertyád ment már tönkre. Olyankor a motor milyen tüneteket produkál? Kíváncsi vagyok, mert hasonló gondjaim vannak.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Matee86 írta:Még egy hülye kérdés!Ezek a gyertyák ugye azért nem működnek rendesen,mert a korom belepte őket.Ez a korom vezeti a szekunder áramot,emiatt cikázik nem megfelelő helyen a szikra.Ezt el lehet valahogy távolítani,hogy megint jók legyenek?Leégetni vagy vmi ilyesmi?Tudtok erről valamit esetleg? A kormozást a bő keverés is okozhatja,bár én 1:50be keverem,ennél kevesebbet nem akarok beletenni,szóval ezen nem változtatok!
Karbi hangolás a koromra,illetve a kormot a féktisztító oldja.Érdekes a jelenség,nincs ötletem.Az NGK amit vettem nálam is két napot bírt(60km) ](*,)
Most young boys egy régi N15C-s gyertyája van bent,mert az N14C-s mint kiderült 225-ös,az nyáron nem a legjobb.
Tegnap mentem 210km-t,hibbátlanul és gyönyörűen prüntyögött végig Komárom-Esztergom Megyén Győr-Moson-Sopron Megyéig.Alig akartam hazajönni,de sajna tartalékra kellett tenni :D
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Matee86 írta:Még egy hülye kérdés!Ezek a gyertyák ugye azért nem működnek rendesen,mert a korom belepte őket.Ez a korom vezeti a szekunder áramot,emiatt cikázik nem megfelelő helyen a szikra.Ezt el lehet valahogy távolítani,hogy megint jók legyenek?Leégetni vagy vmi ilyesmi?Tudtok erről valamit esetleg? A kormozást a bő keverés is okozhatja,bár én 1:50be keverem,ennél kevesebbet nem akarok beletenni,szóval ezen nem változtatok!
Írtam pü-t és ezekre a kérdésekre is válaszoltam(még mielőtt ezt olvastam volna =D> )
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

olajfogyasod nincs, esetleg nem szipakolja el a valto felol az olajat?
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Még egy hülye kérdés!Ezek a gyertyák ugye azért nem működnek rendesen,mert a korom belepte őket.Ez a korom vezeti a szekunder áramot,emiatt cikázik nem megfelelő helyen a szikra.Ezt el lehet valahogy távolítani,hogy megint jók legyenek?Leégetni vagy vmi ilyesmi?Tudtok erről valamit esetleg? A kormozást a bő keverés is okozhatja,bár én 1:50be keverem,ennél kevesebbet nem akarok beletenni,szóval ezen nem változtatok!
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Nem a spórolásról van szó,csak már unom hogy minden héten megyek egy újat venni,a boltos is már hülyének néz :mrgreen:
Veszek új kisebb hőértékűt,és meglátjuk.... csak nem értem,mert eddig mindig 260assal mentem.Köszönöm a segítséged! :smt023
Mert azért az Mz a király....!:)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Matee86 írta:Sziasztok!
Sajnos már megint ide kell írnom,már kicsit én is unom! :( A motorom az elmúlt 100km-en 4,azaz 4db gyertyát tett tönkre.Az első egy régebbi(kb 2000km-es NGK b8hs gyertya volt,gyorssegélynek megtette egy benzinkútnál kapott magneto morini gyertya.Ezt kb 10km-után kinyírta.Vettem egy új NGK b8hs gyertyát,ami szintén 5km-után meghalt.Ekkor lecseréltem a motoron a gyújtáskábelt,gyertyapipát,gyújtótrafót(gyári ndk-s ra),átnéztem a kábeleket,megszakítót,akksit... Egy nagyon régi brisk n15y (vagy yc) gyertyát raktam bele,ami éppen volt nálam,már évek óta nem használtam,a szerelőcuccok mélyéről kapartam elő.És láss csodát,elmentem egy próbakörre( kb 30km-t) és minden rendben ment,utána kiszedtem megnéztem szép barna.Másnap vettem egy új brisk n14c-t,egyből ki is cseréltem,mentem vele kb 10km-t és ugyan az mint a régebbieknél,meghalt.Kiszedtem,tiszta korom az egész,a szikrát nem a pólusnál adja le,hanem a belül pattog össze-vissza(ugyan az mint a többinél).Visszaraktam az ősrégi brisket és megint semmi probléma,szépen hazavitt. Most akkor mi van???Vagy mi a gond?A gyertyák amik meghaltak mind 260as hőértékűek voltak, ez a brisk n15y meg 225-240 körl van.Vagy az hogy a brisk n15y-nál az Y a nyújtottat jelenti?Mindegyiket egy alátéttel használtam,ezelőtt nem volt gond. Ez lehet a gond?Amik meg meghaltak nagyobb hőértékűek,szóval akkor nem értem! :-k
A tünet az összesnél az volt,hogy nagyon hamar meghaltak,iszonyat kormosak voltak,és a szikra össze-vissza pattogott a kerámia körül.

valaki tapasztalt már hasonlót?Hol kereshetek még hibát?A segítséget előre is köszönöm! [-o<

Üdv:Máté :wink:
Egy kis segítség BRISK gyertyákhoz:
http://www.brisk.biz/page.php?page=2021
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Matee86 írta:Igen már én is utána olvastam közben.Csak az az érdekes,hogy eddig 260as hőértékűt használtam télen -nyáron,és soha nem volt vele gond... most meg halnak.Amiatt hogy nem tisztul le időben,okozhatja a gyertya halálát?Majd még kipróbálom másikkal is,csak már aaz utóbbi hónapban pár ezer forintot elb@sztam gyertyákra,kezd egy kicsit sok lenni! :twisted:

Nekem egyszer sikerült hóesésben hazaérnem, igaz csak a kútig mentem, h teli tankoljam leállítás előtt. A henger langyos volt... szal nyári gyertya télire nem jó és fordítva is.
Ha spórólni akarsz próbájl meg kölcsön kérni valakitől egyet. Egy kisebb városban az emberen több ismerőse akadhat, akinek elfekvőben vannak kül hőértékű gyertyái.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Igen már én is utána olvastam közben.Csak az az érdekes,hogy eddig 260as hőértékűt használtam télen -nyáron,és soha nem volt vele gond... most meg halnak.Amiatt hogy nem tisztul le időben,okozhatja a gyertya halálát?Majd még kipróbálom másikkal is,csak már aaz utóbbi hónapban pár ezer forintot elb@sztam gyertyákra,kezd egy kicsit sok lenni! :twisted:
Mert azért az Mz a király....!:)
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Nem lehet, h túl nagy hőértékű gyertyát használsz? Kisebb hőértékű hamarabb kezd el tisztulni.
Ezt a cikket olvasd el, különösen a hőérték részt. Talán a hűtés irányába is elkezdhetsz ellenőrizgetni, igaz léghűtéses motornál ezen a téren nincs sokminden, kiv ha van rajta idom...
http://www.simson.hu/index.php?mit1=cik ... t=5&alkat=
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
Sajnos már megint ide kell írnom,már kicsit én is unom! :( A motorom az elmúlt 100km-en 4,azaz 4db gyertyát tett tönkre.Az első egy régebbi(kb 2000km-es NGK b8hs gyertya volt,gyorssegélynek megtette egy benzinkútnál kapott magneto marelli gyertya.Ezt kb 10km-után kinyírta.Vettem egy új NGK b8hs gyertyát,ami szintén 5km-után meghalt.Ekkor lecseréltem a motoron a gyújtáskábelt,gyertyapipát,gyújtótrafót(gyári ndk-s ra),átnéztem a kábeleket,megszakítót,akksit... Egy nagyon régi brisk n15y (vagy yc) gyertyát raktam bele,ami éppen volt nálam,már évek óta nem használtam,a szerelőcuccok mélyéről kapartam elő.És láss csodát,elmentem egy próbakörre( kb 30km-t) és minden rendben ment,utána kiszedtem megnéztem szép barna.Másnap vettem egy új brisk n14c-t,egyből ki is cseréltem,mentem vele kb 10km-t és ugyan az mint a régebbieknél,meghalt.Kiszedtem,tiszta korom az egész,a szikrát nem a pólusnál adja le,hanem a belül pattog össze-vissza(ugyan az mint a többinél).Visszaraktam az ősrégi brisket és megint semmi probléma,szépen hazavitt. Most akkor mi van???Vagy mi a gond?A gyertyák amik meghaltak mind 260as hőértékűek voltak, ez a brisk n15y meg 225-240 körl van.Vagy az hogy a brisk n15y-nál az Y a nyújtottat jelenti?Mindegyiket egy alátéttel használtam,ezelőtt nem volt gond. Ez lehet a gond?Amik meg meghaltak nagyobb hőértékűek,szóval akkor nem értem! :-k
A tünet az összesnél az volt,hogy nagyon hamar meghaltak,iszonyat kormosak voltak,és a szikra össze-vissza pattogott a kerámia körül.

valaki tapasztalt már hasonlót?Hol kereshetek még hibát?A segítséget előre is köszönöm! [-o<

Üdv:Máté :wink:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Matee86 2011.07.08. 22:06-kor.
Mert azért az Mz a király....!:)
kék sárkány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.07.06. 18:20
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Csepreg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kék sárkány »

Helló!
Egy olyan problémám lenne szeretett motorommal, hogy csak néha van szikra de ha letekerem a gyertyapipát és közel teszem valamihez akkor 1 folytonos ívet húz és sípol a trafó, de ha elfordítom a főtengelyt akkor viszont nem. Előre is köszönöm!
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

sskimi írta:helllo. nekem még mindig az a bajom h a moci (ETZ 150) ilyen 5000es fordulatnál bedadog, 70nél többet nem akar menni és olyan mintha morogna a fengerfejnél. Gyerta cserélve (Brisk N14C, N15YC) mindeketővel ezt csinálja, gyertyapipa,gyújtókábel és trafo is cserélve lett. (elektronikus)

Gyanúsan hasonló porblémám volt.Gyújtás ellenőrzés,állítás,megszakító állítás PONTOSAN,és egy karbi tisztítás lehet sokat segít.Nekem ez volt a baj.És persze a karburátor hangolása a motorhoz.YB-nek köszönhetően úgy indul el óvatosan adagolva egyesben a kuplungot,hogy nem húzom a gázt.Nem fullad,jól indul,jól megy,és nem dadog,csak hidegen,de az természetes nálam.
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

Azt nem néztem még meg
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Akkor marad a fesszab, állórész és diódahíd. Az állórészen jók a forrasztások?
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

nova001155 írta:
Szénkefe csúszógyűrű ha mechanikus a feszab az érintkezőket megtisztítani. Ha nem javul a dolog akkor generátor állórész vizsgálat ha utána sem akkor diódahíd a megoldás. jó hibakeresést! Egyébként mikor megjön a töltés szépen tölt 13,8 al max?
csúszógyűrűnek mintha nem lenne teljesen sima a felülete, kicsit be lenne maródva(kicsit csak)
ha nincs rajta a világítás akkor szépen tölti, de ha rákapcsolom, akkor már csak kb 12,5-ig megy föl
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gergely993 írta:Sziasztok!
Az én problémám az lenne hogy égve marad a töltésellenőrző lámpa de kb 2500-as fordulattól elalszik és csak onnan kezd el tölteni, eddig nem volt ilyen baja, ez hirtelen jött. Honnan kellene kezdenem a hibajavítást/Mi lehet a hiba oka? (kábeleket már megnéztem) ETZ 250-ről van szó
Szénkefe csúszógyűrű ha mechanikus a feszab az érintkezőket megtisztítani. Ha nem javul a dolog akkor generátor állórész vizsgálat ha utána sem akkor diódahíd a megoldás. jó hibakeresést! Egyébként mikor megjön a töltés szépen tölt 13,8 al max?
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

Sziasztok!
Az én problémám az lenne hogy égve marad a töltésellenőrző lámpa de kb 2500-as fordulattól elalszik és csak onnan kezd el tölteni, eddig nem volt ilyen baja, ez hirtelen jött. Honnan kellene kezdenem a hibajavítást/Mi lehet a hiba oka? (kábeleket már megnéztem) ETZ 250-ről van szó
kék sárkány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.07.06. 18:20
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Csepreg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kék sárkány »

Sziasztok!
Valaki találkozott már olyannal hogy állandó ívet húz a gyújtókábel ha a hengerhez vagy bármi más fémhez közel teszem, sőt még a lábtartó gumihoz is! :shock: Etz 250/1-ről van szó!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 22 vendég