Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

vikcsi írta:Sziasztok!

Egy kérdésem lenne, hogy ETZ 250-nél a szívócsonk és a karbutáror közé kell-e tömítés (nem a henger és a szívócsonk közé, mert oda vettem is újat)? Mert tegnap összerakásnál volt benne egy gumigyűrű, ami szerintem nem is oda való (mérete alapján) és azért lett gyanús az eset :)


Előre is köszi!

Üdv


Viktor
Nem, oda nem kell tömítés.
Ha jó állapotú mind a karbi, mind a csonk, akkor a meghúzástól alapból tömít.
Ha nem jó állapotú (mint nekem, az előző gazdánál nem volt meghúzva a csavar, lötyögött a karbi, elég jól kiverődött, ezért falsot szívott hiába téptem meg a csavart), akkor pedig simán tömítőpasztával megkened, összetolod, meghúzod, és kész.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
vikcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.06.15. 13:01
MZ-d típusa: ETZ 250 DE LUXE

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: vikcsi »

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne, hogy ETZ 250-nél a szívócsonk és a karbutáror közé kell-e tömítés (nem a henger és a szívócsonk közé, mert oda vettem is újat)? Mert tegnap összerakásnál volt benne egy gumigyűrű, ami szerintem nem is oda való (mérete alapján) és azért lett gyanús az eset :)


Előre is köszi!

Üdv


Viktor
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Elméleteileg igen, le kéne, viszont nagoyn kopott karbinál szívhat annyi falsot hogy elmenjen.
Gyakorlatilag: volt már pár kisTS a kezem alatt, de olyan nem láttam még amelyik bármilyen mértékben is reagált volna a levegőcsavarra :) (húúú, ezért a kijelentésért hányan a torkomnak fognak ugrani :-k ) ETZ az más tészta, de kisTSnél nem éreztem befolyását a csavarnak sose.[/quote]

Akivel én beszéltem ö azt mondta hogy ez így működik azért is tartottam magam ehez de sebaj legalább tudom hogy ki lett cserélve minden rajta Már csak azt a fránya kifujást kell megoldanom ja meg a váltónál csöpög az olaj alul meg a berúgó tengelynél és akkor tuti lesz a gépezet.
Nincs valaki itt Szigetszentmiklós környékén aki meg tudná hallgatni egy kicsit a gépet?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Pont most hétvégén játszottam a karbival, és egyszer elfelejtettem meghúzni a csavarjait amik a szívócsonkhoz rögzítik. A motor alig akart beindulni, alapjárat nem volt, 3000 alatt befulladt, afölött nem ment.

Ott szerintem egy kis rés is problémákat okozhat alapjárat közelében.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Szakizsolt írta:jó ötlet majd holnap megpróbálom mert most már elméletileg minden ki lett cserélve( karbi tömítés ,mind két szimering és a szívósor tömítés is) de ha elzárom a levegő csavart akkor is jár a motor.Nem kéne neki leállni?
Elméleteileg igen, le kéne, viszont nagoyn kopott karbinál szívhat annyi falsot hogy elmenjen.
Gyakorlatilag: volt már pár kisTS a kezem alatt, de olyan nem láttam még amelyik bármilyen mértékben is reagált volna a levegőcsavarra :) (húúú, ezért a kijelentésért hányan a torkomnak fognak ugrani :-k ) ETZ az más tészta, de kisTSnél nem éreztem befolyását a csavarnak sose.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

jó ötlet majd holnap megpróbálom mert most már elméletileg minden ki lett cserélve( karbi tömítés ,mind két szimering és a szívósor tömítés is) de ha elzárom a levegő csavart akkor is jár a motor.Nem kéne neki leállni?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Szakizsolt írta:Szívótorok+ csatlakozásai

Ott is kicseréltem minden tömítést ha a hengerfej és a henger közt kifúj ott is szívhat falsot?[/quote]

Szerintem úgy tudod jól megnézni, hogy hol szív mellé, hogy sorra veszel minden kényes helyet, és egyenként - járó motornál- kívülről odafújsz egy kicsit féktárcsasprayivel, vagy valami jól égő holmival (előbbi ugyebár acetonos, szerintem az jó...) és ha valamikor feljebb pörög a motor, akkor tudhatod, hogy ott szívott egy kicsit az éghető holmiból, tehát fals levegőt is szív ott...
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Szívótorok+ csatlakozásai[/quote]


Ott is kicseréltem minden tömítést ha a hengerfej és a henger közt kifúj ott is szívhat falsot?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Szakizsolt írta:Valaki tudja hogy hány helyen szívhat fals levegőt(karbi,szimmering,)mi van még?
Szívótorok+ csatlakozásai
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Valaki tudja hogy hány helyen szívhat fals levegőt(karbi,szimmering,)mi van még?
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Totocs írta:100-as főfúvókával és majdnem a legalsó tűállással is sokat eszik a motorom(ETZ 125), ha a legalsó állásba rakom a tűt, akkor nem fenyeget az a veszély, hogy besül a dugó a szegény keverék miatt?
Hello!

Oda rakd a tűt, és akkora fúvókát, amit a gyár megadott első körön! Azzal nagy gondot nem teszel. Kipufogód milyen, nincs megfurkálva a vége, a végében bent van a nyílásban a kb 18-20 mm külső átmérőjű cső? Mert az ha nincs benne, igencsak megnöveli a fogyasztást. Gyújtásod jó helyen van?
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Totocs »

100-as főfúvókával és majdnem a legalsó tűállással is sokat eszik a motorom(ETZ 125), ha a legalsó állásba rakom a tűt, akkor nem fenyeget az a veszély, hogy besül a dugó a szegény keverék miatt?
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Gaszika írta:Srácok, meg tudnátok mondani hogy a 125-ös ETZ-nek mekkora a gyári főfuvókája?
Most 115-ös van benne de ez sok neki.
105,de pont a te írásod allatt volt róla szó :mrgreen:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Srácok, meg tudnátok mondani hogy a 125-ös ETZ-nek mekkora a gyári főfuvókája?
Most 115-ös van benne de ez sok neki.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

ambrusviktor írta:
A szervizkönyv ezt írja:
(ETZ125) BVF 22 N 2-1
főfúvóka: 105
tűhelyzet: 3
Persze ez nem egzakt már a kikopott karbikra, de a gyári érték semmiképpen sem 90es.
Nekem 90-es volt benne...De most 120-as van belerakva a 150-es hengerhez...[/quote]

Oké, de gondolom az felfúrt 125ösé, a 22N2-1es karbival, így azt már egyedileg kell beállítani, de ha jól láttam a srácnak 125ös van; és én a saját motoromnál azt vettem észre, hogy a gyári közeli értékek a legjobbak persze a motorhoz passzoló módosításokkal :)
a 150esnél azt írja, hogy a 24 N 2-1 es karbihoz 115ös az N 2-2 es karbihoz 120as fúvóka tartozik. bár szerintem valamennyit lehet (sőt talán kell is) variálni, de szerintem 105 ös helyett 90eset betenni kicsit nagy ugrás hirtelen.[/quote]
Az a karbi egy 1. túlméretes 125-ös gépé volt...
Az enyémben 120-as fúvóka van a 22 N2-1-es karbiba...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

young boys írta:
A szervizkönyv ezt írja:
(ETZ125) BVF 22 N 2-1
főfúvóka: 105
tűhelyzet: 3
Persze ez nem egzakt már a kikopott karbikra, de a gyári érték semmiképpen sem 90es.
Nekem 90-es volt benne...De most 120-as van belerakva a 150-es hengerhez...[/quote]

Oké, de gondolom az felfúrt 125ösé, a 22N2-1es karbival, így azt már egyedileg kell beállítani, de ha jól láttam a srácnak 125ös van; és én a saját motoromnál azt vettem észre, hogy a gyári közeli értékek a legjobbak persze a motorhoz passzoló módosításokkal :)
a 150esnél azt írja, hogy a 24 N 2-1 es karbihoz 115ös az N 2-2 es karbihoz 120as fúvóka tartozik. bár szerintem valamennyit lehet (sőt talán kell is) variálni, de szerintem 105 ös helyett 90eset betenni kicsit nagy ugrás hirtelen.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

ambrusviktor írta:"Sziasztok!
Nagyon sokat eszik a motorom (ETZ 125) kb 6,5-öt. Eddig azt hittem, hogy a túl nagy főfúvóka miatt, de most vettem bele egy 100-as főfűvókátGyárilag 90-es a főfúvoka...tedd lejjebb a tűt...nálam az min 0,5 L-t jelent(125/150 es a gépem) és így is sokat eszik(a tű közép állásba van), az úszószintem jó, légszűrő új.
Mit tudnék vele csinálni, hogy a gyárilag írtat fogyassza?? Nem megyek vele gyorsan 70 max 80 hosszú távon, nem városban. Van benne 45 ezer km, lehet hogy a henger ki van kopva és azért? Ezen segíteni egy gyűrűzés?
Nem tudk már mit kitalálni, segítsetek légyszíves.
Köszönöm.
A szervizkönyv ezt írja:
(ETZ125) BVF 22 N 2-1
főfúvóka: 105
tűhelyzet: 3
Persze ez nem egzakt már a kikopott karbikra, de a gyári érték semmiképpen sem 90es.[/quote]

Nekem 90-es volt benne...De most 120-as van belerakva a 150-es hengerhez...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

[quote="young boys"Sziasztok!
Nagyon sokat eszik a motorom (ETZ 125) kb 6,5-öt. Eddig azt hittem, hogy a túl nagy főfúvóka miatt, de most vettem bele egy 100-as főfűvókátGyárilag 90-es a főfúvoka...tedd lejjebb a tűt...nálam az min 0,5 L-t jelent(125/150 es a gépem) és így is sokat eszik(a tű közép állásba van), az úszószintem jó, légszűrő új.
Mit tudnék vele csinálni, hogy a gyárilag írtat fogyassza?? Nem megyek vele gyorsan 70 max 80 hosszú távon, nem városban. Van benne 45 ezer km, lehet hogy a henger ki van kopva és azért? Ezen segíteni egy gyűrűzés?
Nem tudk már mit kitalálni, segítsetek légyszíves.
Köszönöm.[/quote]

A szervizkönyv ezt írja:
(ETZ125) BVF 22 N 2-1
főfúvóka: 105
tűhelyzet: 3
Persze ez nem egzakt már a kikopott karbikra, de a gyári érték semmiképpen sem 90es.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

Lóri írta:Üdv Urak!

Gondom az alábbi: A gyertya hamuszürke, és az elektródán ilyen apró pöttyök vannak, mintha ráfröccsent volna a cunder. Ez mitől lehet? Kevés benzint kaphat? Emeljem feljebb a tűt?

Köszi a válaszokat!
Nem magas a gyertya hőértéke?Nekem a BRISK N15YC csinált ilyet...Kicseréltem N15C-re és azzal megyek és tök jó...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

Totocs írta:Sziasztok!
Nagyon sokat eszik a motorom (ETZ 125) kb 6,5-öt. Eddig azt hittem, hogy a túl nagy főfúvóka miatt, de most vettem bele egy 100-as főfűvókátGyárilag 90-es a főfúvoka...tedd lejjebb a tűt...nálam az min 0,5 L-t jelent(125/150 es a gépem) és így is sokat eszik(a tű közép állásba van), az úszószintem jó, légszűrő új.
Mit tudnék vele csinálni, hogy a gyárilag írtat fogyassza?? Nem megyek vele gyorsan 70 max 80 hosszú távon, nem városban. Van benne 45 ezer km, lehet hogy a henger ki van kopva és azért? Ezen segíteni egy gyűrűzés?
Nem tudk már mit kitalálni, segítsetek légyszíves.
Köszönöm.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Sziasztok!
Nagyon sokat eszik a motorom (ETZ 125) kb 6,5-öt. Eddig azt hittem, hogy a túl nagy főfúvóka miatt, de most vettem bele egy 100-as főfűvókát és így is sokat eszik(a tű közép állásba van), az úszószintem jó, légszűrő új.
Mit tudnék vele csinálni, hogy a gyárilag írtat fogyassza?? Nem megyek vele gyorsan 70 max 80 hosszú távon, nem városban. Van benne 45 ezer km, lehet hogy a henger ki van kopva és azért? Ezen segíteni egy gyűrűzés?
Nem tudk már mit kitalálni, segítsetek légyszíves.
Köszönöm.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Lóri írta:Na de Mester, az új hajtókarral nem ment még 3000 km-t sem. Gyári főtengelyből lett átszerelve a főtengelybe. Menni meg megy, mint akit seggbe rúgtak. Nem kopog, nem csörög nincs semmi hangja a motornak, ami problémára utalna.
OK :)
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Na de Mester, az új hajtókarral nem ment még 3000 km-t sem. Gyári főtengelyből lett átszerelve a főtengelybe. Menni meg megy, mint akit seggbe rúgtak. Nem kopog, nem csörög nincs semmi hangja a motornak, ami problémára utalna.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Lóri írta:Üdv Urak!

Gondom az alábbi: A gyertya hamuszürke, és az elektródán ilyen apró pöttyök vannak, mintha ráfröccsent volna a cunder. Ez mitől lehet? Kevés benzint kaphat? Emeljem feljebb a tűt?

Köszi a válaszokat!
Lehet,hogy hajtókaros lesz?
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv Urak!

Gondom az alábbi: A gyertya hamuszürke, és az elektródán ilyen apró pöttyök vannak, mintha ráfröccsent volna a cunder. Ez mitől lehet? Kevés benzint kaphat? Emeljem feljebb a tűt?

Köszi a válaszokat!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Sziasztok
Az az érdekes hogy nem füstöl pedig az olajat meg kapja nem sajnálom a benzinből.
Holnap után vissza teszem a régi tűt bele.
A szívató belsejét teljesen kicseréltem új gumit raktam bele meg a rugót jól bezsíroztam .
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

én sürgősen visszaraknám a gyári tűt, az 1 centivel rövidebb semmit sem ér, ipari hulladék szar, találkoztam vele nemrég.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Rengeteget kaphat, gondolom füstöl is rendesen.
A szivató precíz zárását, tömítőgumiját nézném meg, ha nem segít a benzinszintet vizsgálnám (túlfolyás?), csökkenteném. Esetleg a tűn is lehet még süllyeszteni, hogy jobban belógjon a tűfúvókába, alapjárati fúvóka nem nagyobb-e mint kellene.
Én alapjáratot csinálnék először, utána foglalkoznék a sebességgel.
Hidegen nem szabad beindulnia szivató nélkül, nyáron sem.
Ha beindul túl sokat kap és melegen fog letaknyosodni, zabálni, olajat, füstöt okádani.
1/3-1/2 gáznál milyen legyen azt a tűvel tudod állítani, ha a teljes gázzal vannak problémák akkor főfúvóka csere, légszűrő ellenőrzés, végül gyertyakép, füstölés vizsgálata a finomhangolásnál.

A fogyasztáscsökkentő kollégának is a tű leengedését ajánlom, egészen addig, ameddig elbírja a gép.
Ha a 80 3/4 gáz, vagy a fölött tartható a akkor szintén főfúvóka hangolás, légszűrő ellenőrzés.
FIGYELEM: A kevés üzemanyag nagyobb gázállásnál gyertyafehéredést, hengerforrósodást, öngyulladást, esetleges megszorulást okozhat (főleg nem túl kopott gépnél), van olyan motor ahol a dugótető is átéghet, de az szerintem nem az MZ.
Szakizsolt írta:Huha ez ecere egy picit sok volt frankon nem tudom mert amikor megvettem a mocit elötte ált egy évig nem is akart beindulni elsöre, haza hoztam kitakaritottam mindent a karbiba uj tömitést raktam bele és utána indult majd probáltam álitani a gázon meg a levegön de viszont akkor meg 60-nál többel nem ment mert fuladt meg. hidegen fél rugásra is indul de melegen csak csutka gázon és 3-4 rugás kell .2000-s alapjáratot adtam neki akkor és egész jol vette a lapot de 60 fölé nem ment.Az uj tűvel meg eggyáltalán nem tudok álitani rajta peddig az utolso elötti bevágásra tettem.
Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Szakizsolt írta:...Létezik hogy csak akkor van alapjárat ha jobbra van forditva a kormány?
Mert akkor feszül meg a bowden. Sajnos a régi karbikon az alapjáratot a bowden feszességével "kellett" állítani.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Szimmering nem tudom mikor lett cserélve,a tű az nagyon kopottnak néz ki azért cseréltem ki.
Rakjam vissza a másikat?
A karburátoron annyi van rajta hogy BVF a beömlő mm125/2
Létezik hogy csak akkor van alapjárat ha jobbra van forditva a kormány?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Szakizsolt írta:...mert amikor megvettem a mocit elötte ált egy évig...
Előtte mikor lett szimmering cserélve a főtengelynél? A gumo gyorsan öregszik...

Másik: ambrusviktor kérdése teljesen jogos: minek vettél másik tűt? A gyári kopott általában sokkal jobb, mint az utángyártott f0s0k.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Szakizsolt írta:Huha ez ecere egy picit sok volt frankon nem tudom mert amikor megvettem a mocit elötte ált egy évig nem is akart beindulni elsöre, haza hoztam kitakaritottam mindent a karbiba uj tömitést raktam bele és utána indult majd probáltam álitani a gázon meg a levegön de viszont akkor meg 60-nál többel nem ment mert fuladt meg. hidegen fél rugásra is indul de melegen csak csutka gázon és 3-4 rugás kell .2000-s alapjáratot adtam neki akkor és egész jol vette a lapot de 60 fölé nem ment.Az uj tűvel meg eggyáltalán nem tudok álitani rajta peddig az utolso elötti bevágásra tettem.
miért cseréltél tűt?
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Huha ez ecere egy picit sok volt frankon nem tudom mert amikor megvettem a mocit elötte ált egy évig nem is akart beindulni elsöre, haza hoztam kitakaritottam mindent a karbiba uj tömitést raktam bele és utána indult majd probáltam álitani a gázon meg a levegön de viszont akkor meg 60-nál többel nem ment mert fuladt meg. hidegen fél rugásra is indul de melegen csak csutka gázon és 3-4 rugás kell .2000-s alapjáratot adtam neki akkor és egész jol vette a lapot de 60 fölé nem ment.Az uj tűvel meg eggyáltalán nem tudok álitani rajta peddig az utolso elötti bevágásra tettem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Szakizsolt írta:Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy nem tudtam alapjáratot állítani kicseréltem a súber tűt amit kimondottan tipusra vettem az kb 1 cm rővidebb de így sem sikerült valakinek valami ötlet ezzel kapcsolatban
Előre is köszönöm
Kicsit többet kellene tudni a problémáról
egyáltalán nincs alapjáratod?
milyen alacsony fordulaton tud még elketyegni a motor?
milyen karbi, mekkora fúvókák?
falsot nem kap? szimeringek? gyertyakép?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy nem tudtam alapjáratot állítani kicseréltem a súber tűt amit kimondottan tipusra vettem az kb 1 cm rővidebb de így sem sikerült valakinek valami ötlet ezzel kapcsolatban
Előre is köszönöm
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bomber93 írta:Csak ennek az egy MZ-s nek igencsak spórolnia kell és szép hajtással hosszú egyenes úton 80 as átlag sebességgel szeretnék elérni egy 3,3-3,4 l es fogyasztást a 4 helyett ebbe kéne segítség hogy mit csináljak haver 125 ös trophyja is annyit eszik a blokkja szinte ugyanaz akkor ennek is szerintem meg lehetne csinálni valami módon úgy hogy nekem i meg a motornak is jó legyen.
Szerintem csuklót cserélj!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

[quote="Perec"]A karburátor döntően befolyásolja a fogyasztást.
Pl. egyetlenegy tűállás _akár_ fél litert is tud jelenteni 100-on.
Ugyanígy számít a benzinszint, levegőcsavar, főfúvóka sőt az alapjárati is, ezenkívül jelentősége lehet a kalibrált tűszelepnek és még az úszó nyelvének a szöge sem mindegy :-k .
Attól, hogy egy karbi "modern" alapvetően nem kell _túl_ sokat várni (ahogy a kolléga mondja leginkább jobb alapjáratot, finomabb működést), de csak beállítástól függően pl. ugyanaz a simson is tud 1,8 vagy 3 litert fogyasztani 100-on.
Ugyanígy klubtúrákon ugyanazon az úton ugyanakkora -többnyire "lájtos" sebesség mellett- van aki 3,5 és van aki 7 litert eszik ugyanolyan géptípuson (és ennek megfelelően valaki párásított hegyi levegőt pufog ki, más pedig kékké változtatja maga mögött a tájat :twisted: ).

Ennek ellenére egy igazi MZ-s nem törődik a füsttel és a fogyasztással !



Csak ennek az egy MZ-s nek igencsak spórolnia kell és szép hajtással hosszú egyenes úton 80 as átlag sebességgel szeretnék elérni egy 3,3-3,4 l es fogyasztást a 4 helyett ebbe kéne segítség hogy mit csináljak haver 125 ös trophyja is annyit eszik a blokkja szinte ugyanaz akkor ennek is szerintem meg lehetne csinálni valami módon úgy hogy nekem i meg a motornak is jó legyen.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

A karburátor döntően befolyásolja a fogyasztást.
Pl. egyetlenegy tűállás _akár_ fél litert is tud jelenteni 100-on.
Ugyanígy számít a benzinszint, levegőcsavar, főfúvóka sőt az alapjárati is, ezenkívül jelentősége lehet a kalibrált tűszelepnek és még az úszó nyelvének a szöge sem mindegy :-k .
Attól, hogy egy karbi "modern" alapvetően nem kell _túl_ sokat várni (ahogy a kolléga mondja leginkább jobb alapjáratot, finomabb működést), de csak beállítástól függően pl. ugyanaz a simson is tud 1,8 vagy 3 litert fogyasztani 100-on.
Ugyanígy klubtúrákon ugyanazon az úton ugyanakkora -többnyire "lájtos" sebesség mellett- van aki 3,5 és van aki 7 litert eszik ugyanolyan géptípuson (és ennek megfelelően valaki párásított hegyi levegőt pufog ki, más pedig kékké változtatja maga mögött a tájat :twisted: ).

Ennek ellenére egy igazi MZ-s nem törődik a füsttel és a fogyasztással !

Fogyasztás téren változtathat valamit mert elsősorban az lenne a célom vele hogy 80 as tempóval hosszú egyenes utakon ugyanannyit egyen mint haver 125 ös trophy-ja (3,4-3,5L 100-on)? Rugalmas motor az jó akkor ki se kell kerülni a kátyúkat :D
Kép
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

[/quote]
stabil alapjárat, rugalmas motor :lol:[/quote]

Fogyasztás téren változtathat valamit mert elsősorban az lenne a célom vele hogy 80 as tempóval hosszú egyenes utakon ugyanannyit egyen mint haver 125 ös trophy-ja (3,4-3,5L 100-on)? Rugalmas motor az jó akkor ki se kell kerülni a kátyúkat :D
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas »

bomber93 írta:Üdv Ha egy Mz Ts 150 re szereznék egy ETZ 150 es karburátort mit lehetne elérni vele elsősorban valami fogyasztáscsökkenésre gondoltam. Miben lesz másabb? Csak azért gondoltam mert az picivel modernebb karburátor és lehet érdemes lenne elhozni havertól. Előre is köszi!
stabil alapjárat, rugalmas motor :lol:
A viz szalad, a kő marad!
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv Ha egy Mz Ts 150 re szereznék egy ETZ 150 es karburátort mit lehetne elérni vele elsősorban valami fogyasztáscsökkenésre gondoltam. Miben lesz másabb? Csak azért gondoltam mert az picivel modernebb karburátor és lehet érdemes lenne elhozni havertól. Előre is köszi!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

bendeguz írta:Sziasztok!

Az lenne a problémám, hogy a szívató alján lévő kis "gumidugattyú" tönkrement, így nem lehet használni, hidegen nehezen indul (TS-250/1). A kérdés az lenne, hogy mi annak a hivatalos neve, és hogy vajon hol lehet ilyet kapni?
Üdv a megnevezése szivató gumidugó bármely motoros boltban kapsz kilóra ha annyi kell :D
bendeguz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.06.25. 16:37
MZ-d típusa: MZ-TS 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bendeguz »

Sziasztok!

Az lenne a problémám, hogy a szívató alján lévő kis "gumidugattyú" tönkrement, így nem lehet használni, hidegen nehezen indul (TS-250/1). A kérdés az lenne, hogy mi annak a hivatalos neve, és hogy vajon hol lehet ilyet kapni?
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok! Sürgős segítség kellene [-o<
Az a gondja a vasnak, hogy 3000 alatt nehezen akar felpörögni. Természetesen nem üresben húzogatva, hanem menet közben. Mintha nem kapna anyagot rendesen. Dugulása nem hiszem hogy van. 3000-től meglódul mint a rakéta. Mi lehet a gond? A segítséget köszönöm előre is.
Üdv!
Relax, don't do it
tiva
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.05.04. 21:56
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiva »

Sziasztok!

Felújítottam teljesen a motoromat ,szétszedés előtt tökéletesen működött a motor , viszont most nagy gáznál az egész lehörög , egy darabig jól felpörög és utána mintha kifogyna belőle a benzin. Szétszedtem a karbit is hátha kosz ment bele de nem , viszont a könyökcsövet meg kellett hosszabítanom ,hogy elférjen a vázba ( nem gyári váz) a sport rezó kb olyan 30cm-rel. Ez befolyásolhatja azt hogy a motor nem tud magas fordulatra felpörögni? Vagy keressem máshol a hibát? Előre köszi a segítséget!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Én esetleg megnézném ezt is:
Új, német karburátorház:
http://webmotors.hu/spd/2100000098972/KARBURATOR_HAZ
Ha ez tényleg az aminek látszik, akkor... :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

greenest írta:
Sajnos a karburátor felújító készlet már nem elég mert a karburátor felsőháza is elég kopott. Van valakinek tapasztalata a taiwani utángyártott karburátorral kapcsolatban vagy érdemesebb lenne venni rá egy Bing-et?
Nem felújítókészletről beszélek. Hanem a súber és a ház felújításáról, perselyezéséről. Kb egy hete ajánlották, hogy már érdemes lenne. Egy új tűtől meg csavaroktól és fúvókáktól nem lesz új a karbi :D
Bingen én is gondolkoztam, de sajnos kb 25-30e ft :S úgy meg akkor már inkább ezt érdemes megcsináltatni szerintem.
greenest
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.06.17. 09:15
MZ-d típusa: etz150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: greenest »

ambrusviktor írta: Mi most visszük a miénket 250es és 125ösé felújíttatni, azt mondták 10e ft, tehát olcsóbb mint másikat venni, és állítólag teljesen jó lesz...
Sajnos a karburátor felújító készlet már nem elég mert a karburátor felsőháza is elég kopott. Van valakinek tapasztalata a taiwani utángyártott karburátorral kapcsolatban vagy érdemesebb lenne venni rá egy Bing-et?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

Ha beindítom akkor egy vagy két rugás szivatóval majd szivató nélkül gyújtással. Elindul, de egy kicsit kelletlenül pörög fel, viszont ha ráhúzom a szivatót akkor könnyebben pörög. Kb 10 sec múlva már nem kell neki semmi, megtartja az alapjáratot. Ha nem húzok szivatót és felpörgetem mondjuk úgy 2500-ig, utána megtartja. Melegen semmi probléma nincs, megy rendesen.
Lehet hogy csak én lihegem túl, csak hidegen nem szoktam pörgetni.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Az első pár rúgásnál csak a benzinszint számít és ahogy kezd kiürülni a leválasztott csésze akkor számít a fúvóka (ezért van a könyvben, hogy TÉLEN többszöri sikertelen indítás után fél percet kell várni, hogy töltődjön). Elvileg úgy van méretezve, hogy -20 fokban is indítson, illetve menetkész legyen. Ha neked 30 fokban kevés az valami más nyűg lesz, nyáron elég lenne 35ös fúvóka is ahhoz az 1-2 rúgáshoz, inkább a túlszivatás a jellemző probléma.
Ráhúzott szivatóval indítás után néhány mp. után le kell hörögnie, csak gázzal lehet életben tartani. (Télen-nyáron szivatóval fullasztom le, nem gyújtáskulccsal, ha nem megyek tovább egy órán belül.)
Ha a szivató nem működik az alapjárat ideiglenes dúsításával indítható az MZ (melléklevegő be ill. CO csavar ki).
Az én karbimban 100-as fúvóka van, de nem gyárinak látszik (30N2-5).
Máté írta:30n3 és 30n2 (tehát csatos és nem csatos 250-re való) karbik között a szivató fúvóka mértetben van különbség? Nagyobb szivató fúvókával elvileg több benzint lehet vele bejutattni tehát könnyebb az indítás, nem?
Köszi
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég