Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

UEVMZ írta:Jó az NGK, csak ne franciát vegyél, hanem Japánt. Azt hiszem arra a szám szürkével van írva... nekem is az jobban működött, meg a fórumon is azt a tanácsot kaptam korábban. Egyébként ha koromfekete a gyertya az annyira nem jó, nem? Mármint én úgy olvasgattam, hogy a barna a megfelelő, mert ha túl lucskos, akkor túl sokat kap...
Megtaláltam a dobozát,és a japánosat kaptam,de ez vicc,nem bírt 60km-t.A korom tényleg nem jó,és ráadásul az a nagyon kormos fekete,barnás fehéresnek kellene lennie,azt szokták mondani,hogy őz barna.
Ennek ellenére egyenletesen jár,nem szaggat úgy mint az elején. :-"[/quote]

Attól még szerintem kipróbálhatnád egy kicsit több levegővel... szóval szerintem keríts bele rendes gyertyát, aztán ha tényleg jó rajta minden elektronika, akkor próbáld bekarburálni... + tényleg ellenőrizd, hogy nincs-e benzinellátási gondja.
Arra nem válaszoltál, hogy 5500környékén mit csinál? Te húzod neki tovább, és ő hogy reagál?
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Jó az NGK, csak ne franciát vegyél, hanem Japánt. Azt hiszem arra a szám szürkével van írva... nekem is az jobban működött, meg a fórumon is azt a tanácsot kaptam korábban. Egyébként ha koromfekete a gyertya az annyira nem jó, nem? Mármint én úgy olvasgattam, hogy a barna a megfelelő, mert ha túl lucskos, akkor túl sokat kap...[/quote]

Megtaláltam a dobozát,és a japánosat kaptam,de ez vicc,nem bírt 60km-t.A korom tényleg nem jó,és ráadásul az a nagyon kormos fekete,barnás fehéresnek kellene lennie,azt szokták mondani,hogy őz barna.
Ennek ellenére egyenletesen jár,nem szaggat úgy mint az elején. :-"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

UEVMZ írta:Brisk N15C-t vagy NGK B8HS-t tegyél bele...

Írtam PÜ-t!
Olvasom minnyá,NGK-tmost nagyon hanyagolom.Lehet hogy csak egy rossz darabot fogtam ki,de akkor is 900Ft :( ](*,)
BRISKet ha kapok,boldogság lesz :)[/quote]

Jó az NGK, csak ne franciát vegyél, hanem Japánt. Azt hiszem arra a szám szürkével van írva... nekem is az jobban működött, meg a fórumon is azt a tanácsot kaptam korábban. Egyébként ha koromfekete a gyertya az annyira nem jó, nem? Mármint én úgy olvasgattam, hogy a barna a megfelelő, mert ha túl lucskos, akkor túl sokat kap...
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Brisk N15C-t vagy NGK B8HS-t tegyél bele...

Írtam PÜ-t![/quote]

Olvasom minnyá,NGK-tmost nagyon hanyagolom.Lehet hogy csak egy rossz darabot fogtam ki,de akkor is 900Ft :( ](*,)
BRISKet ha kapok,boldogság lesz :)
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Egyébként szerintem üzemanyag gond...[/quote]

A tank valóban koszos volt,nem is kicsit,négyszer mostam ki,és az áttetsző benzincsőben jól látni,hogy amikor megnyitom a csapot,zúdul le a benzin.Tisztítás és a csapban lévő tömítés cseréje előtt valóban nem is folyt,de úgy látom nem benzin ellátás hiba,vagy az üzemanyag a foscsi.Agipos,az autóm nem panaszkodik. :-k
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

UEVMZ írta:Meg veszek bele gyertyát is,úgyis szerettem volna,csak nem volt időm boltba menni.
Brisk N15C-t vagy NGK B8HS-t tegyél bele...

Írtam PÜ-t!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Olyan mintha letiltana? :D Akkor add el jó pénzért belőle fordulatszámlimitert :D :twisted:
5.ben nem megy 5500fölé, vagy más sebességben sem? Amúgy mekkora fogaskereked van elől? A gyertyád milyen? Cseréjét próbáltad már? Milyenre ég ki? 5500körül dadogni kezd, vagy mást csinál? (5.ben 5500on 70nél gyorsabban kéne mennie... kb 100al :D vagy még... ez 3.mért érték lehet, nem?)
Amúgy 150esnél a 3mmes előgyújtás nem sok? Nem tudom, de ez a 250esé...a +05mm el együtt :D[/quote]

Mondhatjuk tiltásnak is.Nem a legnagyobb seb.fokozatra gondolok,hanem a kettőháromnégy fokozatra.Ha pl. a negyediket 60 körül teszem,majd az ötödiket 75-nél,akkor síkon szélcsendben sok időbe telik,km-be,mire észhez tér,és elkezd gyorsulni.
Első fogaskerék még a gyári,passz a fogak száma,a gyertya egy lengyel ISKRA,ami sok km.-t futott,de az új NGK gyertya 60km-t sem bírt,ez volt itthon,beletettem,szebben járt vele.A gyertya színe korom fekete,erősen kormos a karbi hangolás ellenére is.Cserét még nem próbáltam a gyertyának.
Egyébként ha felveszi a fordulatot,akkor simán megy 100-al,egyenletes a járás,nem hagy ki,de ötödikben nem várom el tőle azt a húzást,amit harmadikban vagy negyedikben érzek.

Holnap akkor a gyújtást és a megszakító hézagot belövöm az imént írtra és meglátjuk.Meg veszek bele gyertyát is,úgyis szerettem volna,csak nem volt időm boltba menni.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

KILL3R etz írta:Mit akarsz a tolómérőn állítani? (subler) :D
Súbertű amire te gondolsz. :wink:

Egyébként szerintem üzemanyag gond...
Ok bocsi :) :oops:
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hmm..megnéztem a könyvben:
gyújtásidőpont: 2,5 (+0,5)mm felső holtpont előtt
megszakító érintkező távolsága: 0,3 (+01)mm
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

UEVMZ írta:Hosszabb utat megtéve a napokban megosztanék pár tapasztalatot.Gyertya hézag 0,6mm,megszakító 0,35,gyújtás pontosan 3mm.Ezután a motor hidegen hang alapján kihagy,de nem rángat,langyosan magasabb fordulaton mintha letiltana,ha meg üzem meleg,előfordul,hogy nem lehet 5500-ig pörgetni,és 70 fölé nagyon nehézkesen lehet kergetni.Ezzel szervizbe nem tudnának mit kezdeni,max. jó sokat elkérnének érte,de mivel csak időnként csinálja értelme sincs,viszont zavar.Régebben jobban húzott,most valamiért nem.Mire nézzek még rá,hogy picit többet tudjak kihozni belőle?Próbából a trafót kicserélem,mert már van csere darab,valamint a gyújtás kábelt nézem meg,mert az még a gyári.Vagy rossz helyen kapirgálok?
Ha van tapasztalat,kérlek osszátok meg velem,mert nálam elfogyott a tudomány.Nem hinném,hogy 30e km után ennyire elgyengüljön.
Vagy még a subleren lehetne állítani,nem tudom hol áll,a mai eső lehetővé tette,hogy ne tudjam átnézni. :x ](*,)
Olyan mintha letiltana? :D Akkor add el jó pénzért belőle fordulatszámlimitert :D :twisted:
5.ben nem megy 5500fölé, vagy más sebességben sem? Amúgy mekkora fogaskereked van elől? A gyertyád milyen? Cseréjét próbáltad már? Milyenre ég ki? 5500körül dadogni kezd, vagy mást csinál? (5.ben 5500on 70nél gyorsabban kéne mennie... kb 100al :D vagy még... ez 3.mért érték lehet, nem?)
Amúgy 150esnél a 3mmes előgyújtás nem sok? Nem tudom, de ez a 250esé...a +05mm el együtt :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mit akarsz a tolómérőn állítani? (subler) :D
Súbertű amire te gondolsz. :wink:

Egyébként szerintem üzemanyag gond...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Hosszabb utat megtéve a napokban megosztanék pár tapasztalatot.Gyertya hézag 0,6mm,megszakító 0,35,gyújtás pontosan 3mm.Ezután a motor hidegen hang alapján kihagy,de nem rángat,langyosan magasabb fordulaton mintha letiltana,ha meg üzem meleg,előfordul,hogy nem lehet 5500-ig pörgetni,és 70 fölé nagyon nehézkesen lehet kergetni.Ezzel szervizbe nem tudnának mit kezdeni,max. jó sokat elkérnének érte,de mivel csak időnként csinálja értelme sincs,viszont zavar.Régebben jobban húzott,most valamiért nem.Mire nézzek még rá,hogy picit többet tudjak kihozni belőle?Próbából a trafót kicserélem,mert már van csere darab,valamint a gyújtás kábelt nézem meg,mert az még a gyári.Vagy rossz helyen kapirgálok?
Ha van tapasztalat,kérlek osszátok meg velem,mert nálam elfogyott a tudomány.Nem hinném,hogy 30e km után ennyire elgyengüljön.
Vagy még a subleren lehetne állítani,nem tudom hol áll,a mai eső lehetővé tette,hogy ne tudjam átnézni. :x ](*,)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

waterman írta:Üdv!

Köszönöm szépen a tippeket, azonban nem találtam laza vezetékeket és a trafót is kicseréltem, ugyan még nem mentem vele sokat, és jelenleg működik, de esetleg a kondenzátor nem okozhat ilyesmi hibát?
Attól még hogy nem laza a vezeték, attól még lehet rossz :D mérj rá multiméterrel, és úgy mozgasd meg a vezetékeket és figyeld az ingadozást.
waterman
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.06.29. 21:36
MZ-d típusa: Mz Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waterman »

Üdv!

Köszönöm szépen a tippeket, azonban nem találtam laza vezetékeket és a trafót is kicseréltem, ugyan még nem mentem vele sokat, és jelenleg működik, de esetleg a kondenzátor nem okozhat ilyesmi hibát?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Matee86 írta:Sziasztok!
Egy gyújtótrafó mennyire melegedhet,ha csak a gyújtás van rajta és csak rugdalom a motort?Ma beletettem az etz be egy régi(vagy trabi,vagy wartburg) trafót,ami adott szikrát(bár kicsit gyengét,amit én az akksi lemerültségének betudtam),de közben(10-15 perc) elég üzemmeleg állapotba került(kb 50-60fok).Ez normális?
Ha 10 percig rajt a gyújtás és nem megy a motor akkor normális.
Épp akkor melegszik legjobban mikor rajt a gyújtás, de áll a motor, és a megszakító zárva van (folyamatosan maximális primeráram folyik rajta át)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
Egy gyújtótrafó mennyire melegedhet,ha csak a gyújtás van rajta és csak rugdalom a motort?Ma beletettem az etz be egy régi(vagy trabi,vagy wartburg) trafót,ami adott szikrát(bár kicsit gyengét,amit én az akksi lemerültségének betudtam),de közben(10-15 perc) elég üzemmeleg állapotba került(kb 50-60fok).Ez normális?
Mert azért az Mz a király....!:)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

SZERINTEM az ilyen öngyógyuló gyújtáshibák vagy kontakthiba (megmozgattál valamit) vagy trafó (lehűlt míg nézegetted a cuccost) szokott lenni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

waterman írta:Üdv!

Nemrég összepakolgattam és rendbe raktam egy Etz 250-es gépet. Mentem vele nagyon szépen üzemelt, azonban egyszer csak leállt, de nem úgy mint, ami kitankolt. Ki is derítettem, hogy szikrát nem ad valamiért. Az egészen biztos, hogy a trafó a kábel a pipa és a gyertya jól működik. A gyújtás oldali deklit leszedtem meg belenéztem, de igazából semmit nem csináltam vele és megint jól működött, de újra megállt és nem adott szikrát. Fogalmam sincs mi lehet a baj forrása, és ebben kérném segítségeteket.
Hálás köszönetem...
Először szerintem ellenőrizd, hogy mindenhol megfelelő-e az érintkezés...
waterman
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.06.29. 21:36
MZ-d típusa: Mz Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waterman »

Üdv!

Nemrég összepakolgattam és rendbe raktam egy Etz 250-es gépet. Mentem vele nagyon szépen üzemelt, azonban egyszer csak leállt, de nem úgy mint, ami kitankolt. Ki is derítettem, hogy szikrát nem ad valamiért. Az egészen biztos, hogy a trafó a kábel a pipa és a gyertya jól működik. A gyújtás oldali deklit leszedtem meg belenéztem, de igazából semmit nem csináltam vele és megint jól működött, de újra megállt és nem adott szikrát. Fogalmam sincs mi lehet a baj forrása, és ebben kérném segítségeteket.
Hálás köszönetem...
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

kisbocsi írta:Üdv!

Úgy néz ki megvan a gond a gyujtásommal, mégpedig az, hogy a forgórész üt, ami nem tudom miért van, de a lényeg, hogy cserés...
Itt erre senki nem gondolt mi? =D> =D> =D> =D>
van forgórészből olyan amit érdemes venni? Mert sajna a kondi, és trafó, amiket vettem boltba, szarra sem valók!!!!!!!!!
Előfordult, hogy a generátor forgórész üt!

Centíroztasd ki, szerintem lehet!

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Holnap megpróbálok szerezni egy műszert.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kisbocsi írta:Üdv!

Úgy néz ki megvan a gond a gyujtásommal, mégpedig az, hogy a forgórész üt, ami nem tudom miért van, de a lényeg, hogy cserés...
Itt erre senki nem gondolt mi? =D> =D> =D> =D>
van forgórészből olyan amit érdemes venni? Mert sajna a kondi, és trafó, amiket vettem boltba, szarra sem valók!!!!!!!!!
Szerintem meg nem a forgórészed üt,hanem a felülete szar amire a bütyök támaszkodik.
Vagy még az sem,csak nem lett rendesen a helyére téve a bütyök.Az nem lehet?
Azért nehogy kidobd azt a forgórészt!
Hozd el Erdély túrára azt megveszem tőled kilóra :D
Tuti megmenthető.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv!

Úgy néz ki megvan a gond a gyujtásommal, mégpedig az, hogy a forgórész üt, ami nem tudom miért van, de a lényeg, hogy cserés...
Itt erre senki nem gondolt mi? =D> =D> =D> =D>
van forgórészből olyan amit érdemes venni? Mert sajna a kondi, és trafó, amiket vettem boltba, szarra sem valók!!!!!!!!!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

UEVMZ írta:Köszönet a segítségért,most már értek az emcett gyújtásának beállításához is.Eddig ez volt a motor vakfoltja nálam,de ennek vége :)
Megszakítót 3,5-re,a gyújtást 3mm-re állítottam.Egy rövid próbánál jól húz,nem dadog,és nem fullad be vagy le.
Mondjuk ma reggel munkába menet megviccelt,mert elkezdett szaggatni,aztán abba hagyta.
A "kukázott" kipu is jól szerepel,nincs annyira eldugulva,mint a másik,hátránya hogy rozsdás volt,tudom nem a legjobb megoldás,lefújtam matt feketével.Csúnya de legalább jól szellőzik a rendszer.
125 150 ETZ előgyújtása 2,4mm megszakitó hézag 0,35/0,4 :-({|= 250 ETZ előgyújtás 3mm a hézag ua mint a kicsié.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Köszönet a segítségért,most már értek az emcett gyújtásának beállításához is.Eddig ez volt a motor vakfoltja nálam,de ennek vége :)
Megszakítót 3,5-re,a gyújtást 3mm-re állítottam.Egy rövid próbánál jól húz,nem dadog,és nem fullad be vagy le.
Mondjuk ma reggel munkába menet megviccelt,mert elkezdett szaggatni,aztán abba hagyta.
A "kukázott" kipu is jól szerepel,nincs annyira eldugulva,mint a másik,hátránya hogy rozsdás volt,tudom nem a legjobb megoldás,lefújtam matt feketével.Csúnya de legalább jól szellőzik a rendszer.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Szakizsolt írta:Passz,annyira nem értek hozzá.
Szia

Fogsz egy voltmérő műszert és az akku két saruja között járó motornál, olyan negyed gázon megméred a feszültséget!

Írd le mennyi és megmondom, hogy jó-e.

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

És a forgórész a főtengelyen hogy áll? Ugye ott is van egy ék ha véletlen nincs benne vagy elnyíródott akkor már nem jó a dolog.[/quote]

Én is erre gondolok, nézz utána Bocsi!

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Passz,annyira nem értek hozzá.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Szakizsolt írta:Haliho

Tudna nekem valaki segiteni abban hogy ha huzamosabb ideig megyek világitással akkor 50 fölött szaggatottan megy a gépezet? 2 honapos aksi van benne
szarakszik a töltésed, kevés a feszely,mennyi a töltésfeszültséged?
A viz szalad, a kő marad!
Lompipapa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.06.28. 16:03
MZ-d típusa: 125 Mz ts
Tartózkodási hely: Magyarország

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lompipapa »

Sziasztok, friss regisztráló vagyok ezért még nem nagyon tudom mi hogy működik ezen a fórumon. Nekem egy 125 ccm-is Mz ts típúsú motorom van. Elég sokat járogatok vele, de minidig van vele valami probláma. Segítséget szeretnék kérni azzal kapcsolatban, hogy mér nyuvvad ki mindig a fesszszabályzóm? Most pl.: egy közelebbi városba akartam átmotorozni és félúton elkezd kattogni (szerintem a fesszabályzó), rángatni a motor lefulladás előtt egyszer csak elindult aztán meg ment szépen, azóta megy, de ha ráadom a világítást akkor lefullad? Mi lehet a probléma? Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv: Lompipapa
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Haliho

Tudna nekem valaki segiteni abban hogy ha huzamosabb ideig megyek világitással akkor 50 fölött szaggatottan megy a gépezet? 2 honapos aksi van benne
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kisbocsi írta:sajna az sem jó ötlet, mert bejelöltem a forgórészt, és bütyköt, de 1mm-t sem tekeredik meg amikor a csavart húzom......

fasz kivan
És a forgórész a főtengelyen hogy áll? Ugye ott is van egy ék ha véletlen nincs benne vagy elnyíródott akkor már nem jó a dolog.
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

sajna az sem jó ötlet, mert bejelöltem a forgórészt, és bütyköt, de 1mm-t sem tekeredik meg amikor a csavart húzom......

fasz kivan
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem akkor fordíts rajta egy negyed fordulatot az óra járásával ellentétesen. Mivel amikor húzod a csavart szerintem viszi magával a bütyköt is egy kicsit... Főleg ha ki van kopva...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

kondi, trafó megszakító cserélve.
a megszakító szar, mert nem lehet rendesen állítani, így visszatettem a régit.

És a bütykös tengely az elvileg a forgórész tengely megfelelő pontján van. Csak elvileg, mert ugye a pöcs letört róla (nem nálam), így csak nyomozni tudom, hol lehetett...
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sskimi írta:hello..nekem az a gondom hogy a 150-es ETZ-m (tranzisztoros) ha elér valami egy bizonyos hőfokot elkezd szagatni majd leis áll. ez mitől lehet?
Valószínűleg jeladós!

A jeladó vezetéke szakadt, vagy megtört és csak hőtágulásra jön elő! Javítható a dolog!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Etzlaci46 írta:sziasztok!
Segítségre lenne szükségem a gyújtásnál és a szikránál.
Ki cseréltem már mindent amit csak lehet de még mindig nem jó a szikra minősége,és nem jó helyen adja le a szikrát!
Mi lehet a gond????
Trafód jó?

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gaszika írta:Srácok!

Olyankor mi van amikor úgy csinál a motor 3. 4. ben mintha minden második gyujtást kihagyná, akadozva jár, és megállok a lámpánál utánna egy ideig megint ó és akarom neki húzni akkor megint csinálja, de alapjárata az jó, adtam neki több anyagot és akkor is ezt csinálja, amúgy most néztem h a megszakító kalapácsnál hidegen elég rendesen szikrázik de meleg már nem. Azt mondták páran h valszeg kondis...amúgy a súber a legfelsőben van.
Kondi, 100%! Cserélj megszakítót is!

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

kisbocsi írta:Üdv Mágusok!

Akadt egy kis elektromos problémám, amihez baromira nem értek.
Már az éjjeli túrán szarakodott a gyujtás, de most hétvégén végképp megadta magát, nem indult.

kondit kicseréltem, semmi, trafó, megszakító kicserélve semmi,
majd végig azt állítgattuk, hogy a felső holtponton fogy álljon a hézag, de baszki, állandóan lefele menet kezdett el megszakítani.
Elvileg a bütykös tengelyem van nagyon elkopva, és az miatt nem tudjuk beállítani, bár én ezt nem nagyon hiszem.

Ha valaki tudja mi lehet a gebasz, vagy ötlete van, ne tartsa magában!
Szia Bocsi

Nem lehet, hogy a generátor forgórész végében elfordult a bütyök, aztán azért ad csak holtpont után szikrát?

Üdv.: Szabi
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

gyertya nem lehet a gond, mert azt kicseréltem, most egy új brisk van bent, a hiba meg ugyan az mint a régi gyertyával.
Mondom, a gond az, hogy a megszakító a dugó lefelé történő mozgásakor nyit....

a bütykös tengelyt el lehet fordítani a forgórész tengelyén? mert elvileg azon ugye van egy kis pöcs, ami belemegy a bütykös tengely nútjába, de ezen a pöcs letört, de mivel látni honnan tört le, így be tudom állítani oda a bütykös tengelyt.
De sajna így nem jó a megszakítás, és arra gondoltam, ha esetleg 90 fokkal arrébb tenném, akkor pont jó helyen kellene elkezdenie a megszakítást.......
vagy felejtsem el?
petrvs írta: Szia!

Gyertya?
Nem, nem nézlek hülyének, de másfél napig kerestem hibát a gyújtásomban, mert a két gyertyám, amivel próbálgattam, egyformán volt rossz (hidegen indultak, bemelegedve nem adtak (rendes ?) szikrát; kivéve lilát adtak). Új gyertyával hétvégén 700 km-t túráztam, csomagok + 1 fő. Egy melléröffenése nem volt...
Mondjuk így aztán át lett nézve a gyújtás, jól :D

Hátha...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gaszika írta:Srácok!

Olyankor mi van amikor úgy csinál a motor 3. 4. ben mintha minden második gyujtást kihagyná, akadozva jár, és megállok a lámpánál utánna egy ideig megint ó és akarom neki húzni akkor megint csinálja, de alapjárata az jó, adtam neki több anyagot és akkor is ezt csinálja, amúgy most néztem h a megszakító kalapácsnál hidegen elég rendesen szikrázik de meleg már nem. Azt mondták páran h valszeg kondis...amúgy a súber a legfelsőben van.
Mikor csinál úgy a motor: teljes gáz, részterhelés, vagy ki sem pörög?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Etzlaci46 írta:sziasztok!
Segítségre lenne szükségem a gyújtásnál és a szikránál.
Ki cseréltem már mindent amit csak lehet de még mindig nem jó a szikra minősége,és nem jó helyen adja le a szikrát!
Mi lehet a gond????
Előgyújtás hány mmre van beállítva? Elektronikus, vagy mechanikus? Mert az, hogy nem jó helyen adja le, az csak beállítás kérdése szerintem...2,5-3mm-el holtpont elé kell állítani.
Etzlaci46
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronhorpács

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Etzlaci46 »

sziasztok!
Segítségre lenne szükségem a gyújtásnál és a szikránál.
Ki cseréltem már mindent amit csak lehet de még mindig nem jó a szikra minősége,és nem jó helyen adja le a szikrát!
Mi lehet a gond????
Egresits László
mrpocok
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2009.04.18. 10:57
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mrpocok »

Szia

250/1-en gyárilag a lámpafejben van a relé! Egy gyári rezgéscsillapító szivacsba van csak egyszerűen benyomva.

Egy fekete és egy fekete-kék szál megy rá, a fekete a 49, a fekete-kék a 49a csatlakozás.

Üdv.: Sub-ee[/quote]




Csákány! Köszi az infót. Teljesen konkrét válasz volt! :)
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Srácok!

Olyankor mi van amikor úgy csinál a motor 3. 4. ben mintha minden második gyujtást kihagyná, akadozva jár, és megállok a lámpánál utánna egy ideig megint ó és akarom neki húzni akkor megint csinálja, de alapjárata az jó, adtam neki több anyagot és akkor is ezt csinálja, amúgy most néztem h a megszakító kalapácsnál hidegen elég rendesen szikrázik de meleg már nem. Azt mondták páran h valszeg kondis...amúgy a súber a legfelsőben van.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

kisbocsi írta:Üdv Mágusok!

Akadt egy kis elektromos problémám, amihez baromira nem értek.
Már az éjjeli túrán szarakodott a gyujtás, de most hétvégén végképp megadta magát, nem indult.

kondit kicseréltem, semmi, trafó, megszakító kicserélve semmi,
majd végig azt állítgattuk, hogy a felső holtponton fogy álljon a hézag, de baszki, állandóan lefele menet kezdett el megszakítani.
Elvileg a bütykös tengelyem van nagyon elkopva, és az miatt nem tudjuk beállítani, bár én ezt nem nagyon hiszem.

Ha valaki tudja mi lehet a gebasz, vagy ötlete van, ne tartsa magában!
Szia!

Gyertya?
Nem, nem nézlek hülyének, de másfél napig kerestem hibát a gyújtásomban, mert a két gyertyám, amivel próbálgattam, egyformán volt rossz (hidegen indultak, bemelegedve nem adtak (rendes ?) szikrát; kivéve lilát adtak). Új gyertyával hétvégén 700 km-t túráztam, csomagok + 1 fő. Egy melléröffenése nem volt...
Mondjuk így aztán át lett nézve a gyújtás, jól :D

Hátha...
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv Mágusok!

Akadt egy kis elektromos problémám, amihez baromira nem értek.
Már az éjjeli túrán szarakodott a gyujtás, de most hétvégén végképp megadta magát, nem indult.

kondit kicseréltem, semmi, trafó, megszakító kicserélve semmi,
majd végig azt állítgattuk, hogy a felső holtponton fogy álljon a hézag, de baszki, állandóan lefele menet kezdett el megszakítani.
Elvileg a bütykös tengelyem van nagyon elkopva, és az miatt nem tudjuk beállítani, bár én ezt nem nagyon hiszem.

Ha valaki tudja mi lehet a gebasz, vagy ötlete van, ne tartsa magában!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sskimi írta:hello..nekem az a gondom hogy a 150-es ETZ-m (tranzisztoros) ha elér valami egy bizonyos hőfokot elkezd szagatni majd leis áll. ez mitől lehet?
90%, hogy trafó!

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

tibi84 írta:Szabi köszönöm az index relét! Nagyon jól működik. Ráadásul nem szünettel kezd, hanem villantással. Határozottabban gyullad fel. Üdv.
Nincs mit!

Azért adtam, mert tudtam, hogy ezzel aztán gondod nem lesz, és csak jobban villog tőle az irányjelző! Nagy Árpinak valamiért nem vált be (töltésgondok miatt szerintem), neked meg jó.

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Szabi köszönöm az index relét! Nagyon jól működik. Ráadásul nem szünettel kezd, hanem villantással. Határozottabban gyullad fel. Üdv.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 72 vendég