Elektronika topik - a pokol kapuja
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Sok dolog okozhatja. ha megszakítós kondenzátor kisüléses gyújtásod van akkor lehet gyenge a szikra akkor lehet gyújtókondi, gyújtótrafó rossz érintkezések vagy egyszerűen gyenge az akku. tehát nem tökéletes az égés. okozhatja rossz porlasztóbeállítás, vagy főtengely szimmeringes a motor. én azt mondom először a gyújtásról bizonyosodj meg hogy jó legyen minden. nézd meg a megszakító nem-e kormos[/quote]
Köszi ezt a felsorolást,remélem ez így nem mind egyszerre
Ezek közül inkább a porlasztóra gyanakodnék,mert a cserélt gyertyával igencsak vastag volt a szikra.
Megszakító nem kormos,tiszta.
Gyújtást úgy állítottam,hogy felső holtpontnál 0,4mm hézag,majd ahogy a főtengely tekeredik vissza,3-5mm-nél zár.Először rosszul állítottam be,minél jobban húztam neki,annál jobban dadogott Vicces volt,de gyorsan kezdtem elölről.
Köszi ezt a felsorolást,remélem ez így nem mind egyszerre
Ezek közül inkább a porlasztóra gyanakodnék,mert a cserélt gyertyával igencsak vastag volt a szikra.
Megszakító nem kormos,tiszta.
Gyújtást úgy állítottam,hogy felső holtpontnál 0,4mm hézag,majd ahogy a főtengely tekeredik vissza,3-5mm-nél zár.Először rosszul állítottam be,minél jobban húztam neki,annál jobban dadogott Vicces volt,de gyorsan kezdtem elölről.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Szerintem a trafó lesz a ludas, nekem is azt csináltam amikor tönkrement.
Re: Elektronika
hello..nekem az a gondom hogy a 150-es ETZ-m (tranzisztoros) ha elér valami egy bizonyos hőfokot elkezd szagatni majd leis áll. ez mitől lehet?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Megszakítóssal még csak megy!ambrusviktor írta:ETZ re zsiguli gyújtótrafót mennyire érdemes feldobni?
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
seagateh írta:nekem pl a bontóból vásárolt wartburg trafók válltak be.. a boltvan vásárolt utánygyártott a trafóval alig indult be a motor, alapjáraton kihagyott a gyújtás és egyéb ilyesmik nemtudom milyen trafót lehetne még belepakolni.. ?
Azt elfelejtettem írni, hogy csak hall jeladós gyújtáshoz jó!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Köszi! Tökömért ilyen bazinehzéz beszerezni az emcethez egy rendes ddr trafót... komolyan már kb 2 hete keresek eredetit, de eddig sehol nem találtam. még a hondát sem :S[/quote]
Nekem van itthon gyári MZ DDr trafóm még 1 db.
Üdv.: Sub-ee
Nekem van itthon gyári MZ DDr trafóm még 1 db.
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bármilyen komolyabb autó gyújtótrafója is megteszi, jobb a szikrateljesítmény is velük, mi raktunk be már Peugeot 309-es trafót is és nagyon jó!seagateh írta:nekem pl a bontóból vásárolt wartburg trafók válltak be.. a boltvan vásárolt utánygyártott a trafóval alig indult be a motor, alapjáraton kihagyott a gyújtás és egyéb ilyesmik nemtudom milyen trafót lehetne még belepakolni.. ?
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Most nézem, OFF motoros vagyok, biztos mostanában keveset írok a klubra!
Sajnos a sok meló miatt alig van időm!
Sajnos a sok meló miatt alig van időm!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv!
Lehet hülyén hangzik, de az index relé hol kellene hogy elhelyezve legyen 250/1-en? A búrában vagy vhol az ülés alatt?
Szia
250/1-en gyárilag a lámpafejben van a relé! Egy gyári rezgéscsillapító szivacsba van csak egyszerűen benyomva.
Egy fekete és egy fekete-kék szál megy rá, a fekete a 49, a fekete-kék a 49a csatlakozás.
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Öregróka
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2011.05.06. 16:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Perkáta
Re: Elektronika
Öregrókától!
Elnézést hogy ijen későn válaszolok de nagyon kezdő vagyok a neten. Amit a motorról irtam(karbi,elektr.)
az mind igaz és tökéletesen működik.A szerelésbe nem kezdő vagyok.Vagy negyven éve kezdtem dongóval.
A motor még soha nem hagyott cserben.Szivesen válaszolok ha valakit érdekel!
Elnézést hogy ijen későn válaszolok de nagyon kezdő vagyok a neten. Amit a motorról irtam(karbi,elektr.)
az mind igaz és tökéletesen működik.A szerelésbe nem kezdő vagyok.Vagy negyven éve kezdtem dongóval.
A motor még soha nem hagyott cserben.Szivesen válaszolok ha valakit érdekel!
Re: Elektronika
Köszi a segítséget srácok!
Nekem felújítás alatt van, de több mint 20 éve lett véve indexek nélkül. Uh nemtom hol lehetett a relé helye ha volt is rajta valaha.
Nekem felújítás alatt van, de több mint 20 éve lett véve indexek nélkül. Uh nemtom hol lehetett a relé helye ha volt is rajta valaha.
Re: Elektronika
Nekem is a lámpában van a relé. Matyifi
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nekem fogalmam sincs hol van!mrpocok írta:Üdv!
Lehet hülyén hangzik, de az index relé hol kellene hogy elhelyezve legyen 250/1-en? A búrában vagy vhol az ülés alatt?
Se lámpában se az ülés alatt,az index az működik rendesen,de a relével még sehol nem találkoztam!
Mivel nekem a gyújtáskapcsoló a légszűrő fedélbe van beaplikkálva,így vettem,valszeg ez is oda lett téve
Re: Elektronika
meg bekellene dobozolni de valószínűleg a két óra közé. műkdik egyébként szépen. megszakítót tunindoltam meg egy kicsit szerencsére jó sikerrel. úgy veszi a fordulatot mint a veszett háborodás:)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Nekem a lámpában volt!mrpocok írta:Üdv!
Lehet hülyén hangzik, de az index relé hol kellene hogy elhelyezve legyen 250/1-en? A búrában vagy vhol az ülés alatt?
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Hmm...és hová teszed fel a hőfokmérőt egyébként? No, ha valahol látok wartburgtrafót akkor veszek. Köszi.seagateh írta:itt 1000ft a bontóba vagyis én annyiért vettem. megyek beszerelni egy hőfokmérőt most forrasztottam össze egy jófélét kipróbálom működik-e
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Igen!festékes írta:Sziasztok!
Tréfálkozik a gép,ha ráadom a gyújtást,megszólal a duda,lehúztam az egyik vezetéket,majd később visszadugtam,de mikor kiváncsiságból megnyomtam a duda gombját,azonnal leállt a gép,kinyomta a biztit
Gondolom valahol letestel,és zárlat lehet a kapcsolóban,szét kéne szednem és átmazsoláznom a vezetékeket a kapcsolótól a dudáig nem?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Üdv!
Lehet hülyén hangzik, de az index relé hol kellene hogy elhelyezve legyen 250/1-en? A búrában vagy vhol az ülés alatt?
Lehet hülyén hangzik, de az index relé hol kellene hogy elhelyezve legyen 250/1-en? A búrában vagy vhol az ülés alatt?
Re: Elektronika
itt 1000ft a bontóba vagyis én annyiért vettem. megyek beszerelni egy hőfokmérőt most forrasztottam össze egy jófélét kipróbálom működik-e
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Nekem Bambi a VFR750es trafóját ajánlotta, hogy igencsak jó Bár ha valakinek lenne gyári wartburgtrafója eladó, érdeklődnék utána (mármint a trafó után), hogy legyen pótom.seagateh írta:nekem pl a bontóból vásárolt wartburg trafók válltak be.. a boltvan vásárolt utánygyártott a trafóval alig indult be a motor, alapjáraton kihagyott a gyújtás és egyéb ilyesmik nemtudom milyen trafót lehetne még belepakolni.. ?
Re: Elektronika
nekem pl a bontóból vásárolt wartburg trafók válltak be.. a boltvan vásárolt utánygyártott a trafóval alig indult be a motor, alapjáraton kihagyott a gyújtás és egyéb ilyesmik nemtudom milyen trafót lehetne még belepakolni.. ?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Igen ez így van, de bontóból azért nem szeretnék, mert nem tudom hogy az mennyit élt, akkor már inkább újat néznék, ha van rá lehetőség. Bár most pont önmagamat megcáfolva egy bontóban találtam végre VFR 750es trafót, 5000ft ért, és adnak rá garanciát, szóval az jónak tűnik. (de az nem DDR).KILL3R etz írta:YB linkelt nemrég egy szoci bontót. De méh telepen, vagy bármilyen bontóban találsz szerintem. És 10-ed áron mint a neten...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
YB linkelt nemrég egy szoci bontót. De méh telepen, vagy bármilyen bontóban találsz szerintem. És 10-ed áron mint a neten...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Köszi! Tökömért ilyen bazinehzéz beszerezni az emcethez egy rendes ddr trafót... komolyan már kb 2 hete keresek eredetit, de eddig sehol nem találtam. még a hondát sem :Sgabsic írta: Ez NEM jó!!!!
Ez a 4T trabi/Warnyú elektronikus gyújtásához való, kis belső ellenállású trafó, aminél előtétellenállással van korlátozva 8A körüli értékre a primer áram, a megszakítód seperc alatt szétégne! A dolog lényege hogy a tekercs alacsony induktiviátsa miatt gyorsan felszalad a primer áram a névleges értékre, ezáltal nagy fordulaton is jó szikra lenne. De erre ETZ-ben nincs szükség az eleve alacsonyabb szikraszám, és a megfelelő elektronika hiánya miatt sem.
Összegezve: ETZ-ben ez nem jó.
2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez NEM jó!!!!
Ez a 4T trabi/Warnyú elektronikus gyújtásához való, kis belső ellenállású trafó, aminél előtétellenállással van korlátozva 8A körüli értékre a primer áram, a megszakítód seperc alatt szétégne! A dolog lényege hogy a tekercs alacsony induktiviátsa miatt gyorsan felszalad a primer áram a névleges értékre, ezáltal nagy fordulaton is jó szikra lenne. De erre ETZ-ben nincs szükség az eleve alacsonyabb szikraszám, és a megfelelő elektronika hiánya miatt sem.
Összegezve: ETZ-ben ez nem jó.
2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Sok dolog okozhatja. ha megszakítós kondenzátor kisüléses gyújtásod van akkor lehet gyenge a szikra akkor lehet gyújtókondi, gyújtótrafó rossz érintkezések vagy egyszerűen gyenge az akku. tehát nem tökéletes az égés. okozhatja rossz porlasztóbeállítás, vagy főtengelyszimmeringes a motor. én azt mondom elősször a gyújtásról bizonyosodj meg hogy jó legyen minden. nézd meg a megszakító nem-e kormosUEVMZ írta:Ha a gyertya korom fekete,hol állítsak rajta?Gyújtás picit volt elmászva,ma korrigáltam,sikerült jól belőni.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Ha a gyertya korom fekete,hol állítsak rajta?Gyújtás picit volt elmászva,ma korrigáltam,sikerült jól belőni.
Re: Elektronika
hát nemtudom nekem működik tökéletesen de megy is jól az öreg vele:) viszont nekem is rosszehlyen volt sokáig a gyújtás mert koppra elszineződött a leömlő. belőttem normálisan a múltkor már most jó. mert elektronikus gyújtással hiába izmosabb a szikra, de ha rossz helyen adja le....
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Bambi mondta, hogy nem lehet, én hiszek neki.... én biztos hogy kevésbé értek hozzá mint ő, szóval nekem tuti nem mennenova001155 írta:
Mi az hogy nem lehet 4mm er alá állítani kicsapod a forgó részből a tájolót és onnantól kezdve még az alsó holtpontra is rakhatod
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Fogadok a csigaevők csinálták...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
a boltban vásárolt gyújtótrafóval nekem sem indult be a moci egyszerűen.. mivel kondit is vettél így gondolom még megszakítós gyári gyújtásod lehet. ha előtte beindult ellenőrizd le hogy a trafóra kötörr egyes és 15 pontok jó helyen vannak.e kötve ellenőrizd el hogy van-e szikra végülis... ha minden okás van szikra akkor állítsd be a gyújtást a következő képpen: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/49 itt levan írva ezzel kell hogy működjön a dolog.[/quote]
Trafó tarcsiba lett,kondit cseréltem,de kizárt,hogy az lett volna a baja.Panaszkodás ON,az alig 60km-t hajtott NGK nevű gyertya halt be,de már az első percben kormos volt a felülete.Mérgemben betettem a több mint 10.000km-t futott ISKRA gyertyát,aminek akkora szikrája volt,hogy hegesztő szemüveget kellett vennem,majd indításkor első rúgásra indult.Ma már végre dolgozni is el tudtam vele menni,egy kipu rendszer még kell rá,mert nagyon el van tömődve.Hihetetlen érzés másfél év után újra száguldani.Nagyon nagy,komolyan.
Trafó tarcsiba lett,kondit cseréltem,de kizárt,hogy az lett volna a baja.Panaszkodás ON,az alig 60km-t hajtott NGK nevű gyertya halt be,de már az első percben kormos volt a felülete.Mérgemben betettem a több mint 10.000km-t futott ISKRA gyertyát,aminek akkora szikrája volt,hogy hegesztő szemüveget kellett vennem,majd indításkor első rúgásra indult.Ma már végre dolgozni is el tudtam vele menni,egy kipu rendszer még kell rá,mert nagyon el van tömődve.Hihetetlen érzés másfél év után újra száguldani.Nagyon nagy,komolyan.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
DDR-es lada trafó?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Mi az hogy nem lehet 4mm er alá állítani kicsapod a forgó részből a tájolót és onnantól kezdve még az alsó holtpontra is rakhatodHát nekem most sub-ee féle tranzisztoros van fent, de vissza szeretném tenni az eredeti megszakítósat, mert még Bambi is állítgatta, de ezt nem lehet 4mm nél kisebb előgyújtásra állítani sajnos...
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
No, végülis akkor nem erőltetem ezt a trafót, csak azért érdekelt, mert hozzám került egy gyári új ddr es és gondoltam hátha, de lentebb is azt írták, hogy nem jó bele, szóval mégiscsak be kell szereznem valahonnan egy másik pótot...seagateh írta:
így van a zsiguliban UAZ-ban van gyújtáselosztó és egy trafó látja el mind a 4 hengert:) izmos transzformátor csak elfér-e az MZ-be ?
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Hát nekem most sub-ee féle tranzisztoros van fent, de vissza szeretném tenni az eredeti megszakítósat, mert még Bambi is állítgatta, de ezt nem lehet 4mm nél kisebb előgyújtásra állítani sajnos...seagateh írta:
Mester úr! A jeladós annyi hogy magas fordulaton is tökéletes a szikra és nem hagy ki. jobb valamivel de annyira túlzottan sokat nekem pl nem számított, a megszakító tranzisztoros gyújtást pedig tudom hangolni magamnak alacsony vagy magasabb fordulatra is
Re: Elektronika
így van a zsiguliban UAZ-ban van gyújtáselosztó és egy trafó látja el mind a 4 hengert:) izmos transzformátor csak elfér-e az MZ-be ?Seri19 írta:A wartburg meg a trabi hengerenként 1 trafóval dolgozik, míg a zsiguli 4 hengerét 1 trafó látja el. Ezért nagyobb a zsiguli trafó.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Elektronika
ambrusviktor írta:Hmm kicsit eltévedtem... Azt írták lentebb, hogy a wartburg trafó, az jó az MZ-hez, később pedig, hogy a zsigulié nem, a trabié pedig szintén igen. No, nézegettem ezeket a trafókat, és meg szeretném kérdezni, hogy mi a különbség köztük? Mert még a zárószögük is közel azonos 130-135 körül van, nem? Vagy csak én értem nagyon félre őket?
Valamint másik kérdés: Az elektronikus gyújtásnak azon kívül, hogy nem állítódik el és nem kell vele vacakolni beállítás után, van-e bármi más (észrevehető) előnye a megszakítóssal szemben? Mert nekem utóbbi kezd egyre szimpatikusabbá válni...
Köszi!
Mester úr! A jeladós annyi hogy magas fordulaton is tökéletes a szikra és nem hagy ki. jobb valamivel de annyira túlzottan sokat nekem pl nem számított, a megszakító tranzisztoros gyújtást pedig tudom hangolni magamnak alacsony vagy magasabb fordulatra is
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
A wartburg meg a trabi hengerenként 1 trafóval dolgozik, míg a zsiguli 4 hengerét 1 trafó látja el. Ezért nagyobb a zsiguli trafó.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Hmm kicsit eltévedtem... Azt írták lentebb, hogy a wartburg trafó, az jó az MZ-hez, később pedig, hogy a zsigulié nem, a trabié pedig szintén igen. No, nézegettem ezeket a trafókat, és meg szeretném kérdezni, hogy mi a különbség köztük? Mert még a zárószögük is közel azonos 130-135 körül van, nem? Vagy csak én értem nagyon félre őket?
Valamint másik kérdés: Az elektronikus gyújtásnak azon kívül, hogy nem állítódik el és nem kell vele vacakolni beállítás után, van-e bármi más (észrevehető) előnye a megszakítóssal szemben? Mert nekem utóbbi kezd egyre szimpatikusabbá válni...
Köszi!
Valamint másik kérdés: Az elektronikus gyújtásnak azon kívül, hogy nem állítódik el és nem kell vele vacakolni beállítás után, van-e bármi más (észrevehető) előnye a megszakítóssal szemben? Mert nekem utóbbi kezd egyre szimpatikusabbá válni...
Köszi!
Re: Elektronika
a gyújtókábel végének szokása hogy eloxidál a sodrott réz.. érdemes lecsippantani belőle egy centit vagy kettőt és úgy megpróbálni mert lehet érhúz de nem tökéletes a kontakt:) figyelj oda mindenreMatee86 írta:Köszönöm a segítséget! Gyári kondis,megszakítós gyújtásom van(bár már készül a sub-ee féle elektronikus is,egyszer talán elkészül).A trafót még nem szedtem le,tehát nem tudtam felcserélni semmit Arra gondoltam,hogy amikor kicseréltem a pipát,és kicsit levágtam a kábelből,akkor nem volt elég hosszú,emiatt kihúzódott valamennyire a trafóból.De valószínű csere lesz belőle,bár reméltem nem kell( nem állok sajnos túl jól anyagilag... csóró egyetemista ),de ezt nem tudom megkerülni.Boltban (itt Pécsen)mondjuk az általános kondit,trafót lehet kapni,a kettő együtt 3000ft...
A szikrával meg az a helyzet,hogy mielőtt elindultam megnéztem,jó erős volt a szikra a megfelelő helyen(mármint a két pólus között),aztán miután leállt a motor(kb 3 km),akkor már össze-vissza ugrált.Gondolom a gyújtásprobléma miatt is volt tiszta korom a gyertya....
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Köszönöm a segítséget! Gyári kondis,megszakítós gyújtásom van(bár már készül a sub-ee féle elektronikus is,egyszer talán elkészül).A trafót még nem szedtem le,tehát nem tudtam felcserélni semmit Arra gondoltam,hogy amikor kicseréltem a pipát,és kicsit levágtam a kábelből,akkor nem volt elég hosszú,emiatt kihúzódott valamennyire a trafóból.De valószínű csere lesz belőle,bár reméltem nem kell( nem állok sajnos túl jól anyagilag... csóró egyetemista ),de ezt nem tudom megkerülni.Boltban (itt Pécsen)mondjuk az általános kondit,trafót lehet kapni,a kettő együtt 3000ft...
A szikrával meg az a helyzet,hogy mielőtt elindultam megnéztem,jó erős volt a szikra a megfelelő helyen(mármint a két pólus között),aztán miután leállt a motor(kb 3 km),akkor már össze-vissza ugrált.Gondolom a gyújtásprobléma miatt is volt tiszta korom a gyertya....
A szikrával meg az a helyzet,hogy mielőtt elindultam megnéztem,jó erős volt a szikra a megfelelő helyen(mármint a két pólus között),aztán miután leállt a motor(kb 3 km),akkor már össze-vissza ugrált.Gondolom a gyújtásprobléma miatt is volt tiszta korom a gyertya....
Mert azért az Mz a király....!:)
Re: Elektronika
Matee86 írta:Sziasztok!
Sajnos már megint ide kell írnom! Ma elmentem motorozni,mert dolgom volt.Egy ideig nem volt semmi gond,de aztán megállt a motor.Kicseréltem a gyertyapipát.Néztem a gyertyát,ami szinte új.Volt hogy nem rendesen volt szikra,áthúzott a gyertyán belül.Aztán megint elindult a motor,de egy pár perc után megint megállt.Megnéztem a gyújtótrafót,ami meleg volt... nem annyira,hogy odasüljön az ujjam,de elég meleg.Kérdésem hogy biztos csere,vagy csak valahol érintkezési hiba van.?Amikor kicseréltem a pipát lehet hogy kicsit megrángattam a kábelt?Lehet hogy nem elég hosszú a gyújtókábel,mert csak szilikonos (szép piros) pipát tudtam venni,ami rövidebb mint a gyári.Már jó lenne minden hibát kiküszöbölni,mert ez így nem jó
A trafóban tekercs van ami elég ha egyszer áthúz utána "vége van mindennek" mert mindíg átfog így lazábban fogalmazva.. tehát onnantól kezdve trafó csere egyábkánt minden transzformátor melegsziik egy darabig az enyém pl eléggé keményen. ambrusviktor válaszára felelve ha elektronikus gyújtásod van és felcsréled a trafón lévő 1es és 15ös csatlakozási pontot akkor motor nem fog beindulni tehát nincsen szikra. próbáld meg másik trafóval esetleg nézemeg mennyire tökéletes a szikra mert előfordul hogy a szikra nyomás hatására elalszik :)sok sikert ha gond van szólj írj milyen a gyújtásod kondenzátorkisüléses vagy pedig elektoronikus
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Viszont lehet növelni a fordulatot az egekiggabsic írta: Semennyire. Böszmenagy már a mérete is, hova tennéd?
Arról nem beszélve, hogy annak más az induktivitása, mivel nagyobb szikraszámot kell tudnia, az ETZ-re viszont felesleges ilyen fürge trafót rakni (feleslegesen melegszik)
Ha autóból gondolkozol, akkor Wartburg trafó a nyerő (vagy 12V Trabi).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Semennyire. Böszmenagy már a mérete is, hova tennéd?ambrusviktor írta:ETZ re zsiguli gyújtótrafót mennyire érdemes feldobni?
Arról nem beszélve, hogy annak más az induktivitása, mivel nagyobb szikraszámot kell tudnia, az ETZ-re viszont felesleges ilyen fürge trafót rakni (feleslegesen melegszik)
Ha autóból gondolkozol, akkor Wartburg trafó a nyerő (vagy 12V Trabi).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sziasztok!
Tréfálkozik a gép,ha ráadom a gyújtást,megszólal a duda,lehúztam az egyik vezetéket,majd később visszadugtam,de mikor kiváncsiságból megnyomtam a duda gombját,azonnal leállt a gép,kinyomta a biztit
Gondolom valahol letestel,és zárlat lehet a kapcsolóban,szét kéne szednem és átmazsoláznom a vezetékeket a kapcsolótól a dudáig nem?
Tréfálkozik a gép,ha ráadom a gyújtást,megszólal a duda,lehúztam az egyik vezetéket,majd később visszadugtam,de mikor kiváncsiságból megnyomtam a duda gombját,azonnal leállt a gép,kinyomta a biztit
Gondolom valahol letestel,és zárlat lehet a kapcsolóban,szét kéne szednem és átmazsoláznom a vezetékeket a kapcsolótól a dudáig nem?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Szerintem működő képes a dolog de valaki írta szerzett wartburg trafót és az is jó meg talán a trabié is.ambrusviktor írta:ETZ re zsiguli gyújtótrafót mennyire érdemes feldobni?
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
1. 15. kábel jól van bekötve? próbáld meg egy másik trafóval hátha jobb...Matee86 írta:Sziasztok!
Sajnos már megint ide kell írnom! Ma elmentem motorozni,mert dolgom volt.Egy ideig nem volt semmi gond,de aztán megállt a motor.Kicseréltem a gyertyapipát.Néztem a gyertyát,ami szinte új.Volt hogy nem rendesen volt szikra,áthúzott a gyertyán belül.Aztán megint elindult a motor,de egy pár perc után megint megállt.Megnéztem a gyújtótrafót,ami meleg volt... nem annyira,hogy odasüljön az ujjam,de elég meleg.Kérdésem hogy biztos csere,vagy csak valahol érintkezési hiba van.?Amikor kicseréltem a pipát lehet hogy kicsit megrángattam a kábelt?Lehet hogy nem elég hosszú a gyújtókábel,mert csak szilikonos (szép piros) pipát tudtam venni,ami rövidebb mint a gyári.Már jó lenne minden hibát kiküszöbölni,mert ez így nem jó
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
ETZ re zsiguli gyújtótrafót mennyire érdemes feldobni?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.06.21. 19:52-kor.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Sziasztok!
Sajnos már megint ide kell írnom! Ma elmentem motorozni,mert dolgom volt.Egy ideig nem volt semmi gond,de aztán megállt a motor.Kicseréltem a gyertyapipát.Néztem a gyertyát,ami szinte új.Volt hogy nem rendesen volt szikra,áthúzott a gyertyán belül.Aztán megint elindult a motor,de egy pár perc után megint megállt.Megnéztem a gyújtótrafót,ami meleg volt... nem annyira,hogy odasüljön az ujjam,de elég meleg.Kérdésem hogy biztos csere,vagy csak valahol érintkezési hiba van.?Amikor kicseréltem a pipát lehet hogy kicsit megrángattam a kábelt?Lehet hogy nem elég hosszú a gyújtókábel,mert csak szilikonos (szép piros) pipát tudtam venni,ami rövidebb mint a gyári.Már jó lenne minden hibát kiküszöbölni,mert ez így nem jó
Sajnos már megint ide kell írnom! Ma elmentem motorozni,mert dolgom volt.Egy ideig nem volt semmi gond,de aztán megállt a motor.Kicseréltem a gyertyapipát.Néztem a gyertyát,ami szinte új.Volt hogy nem rendesen volt szikra,áthúzott a gyertyán belül.Aztán megint elindult a motor,de egy pár perc után megint megállt.Megnéztem a gyújtótrafót,ami meleg volt... nem annyira,hogy odasüljön az ujjam,de elég meleg.Kérdésem hogy biztos csere,vagy csak valahol érintkezési hiba van.?Amikor kicseréltem a pipát lehet hogy kicsit megrángattam a kábelt?Lehet hogy nem elég hosszú a gyújtókábel,mert csak szilikonos (szép piros) pipát tudtam venni,ami rövidebb mint a gyári.Már jó lenne minden hibát kiküszöbölni,mert ez így nem jó
Mert azért az Mz a király....!:)
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég