Elektronika topik - a pokol kapuja
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
A wartburg meg a trabi hengerenként 1 trafóval dolgozik, míg a zsiguli 4 hengerét 1 trafó látja el. Ezért nagyobb a zsiguli trafó.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Hmm kicsit eltévedtem... Azt írták lentebb, hogy a wartburg trafó, az jó az MZ-hez, később pedig, hogy a zsigulié nem, a trabié pedig szintén igen. No, nézegettem ezeket a trafókat, és meg szeretném kérdezni, hogy mi a különbség köztük? Mert még a zárószögük is közel azonos 130-135 körül van, nem? Vagy csak én értem nagyon félre őket?
Valamint másik kérdés: Az elektronikus gyújtásnak azon kívül, hogy nem állítódik el és nem kell vele vacakolni beállítás után, van-e bármi más (észrevehető) előnye a megszakítóssal szemben? Mert nekem utóbbi kezd egyre szimpatikusabbá válni...
Köszi!
Valamint másik kérdés: Az elektronikus gyújtásnak azon kívül, hogy nem állítódik el és nem kell vele vacakolni beállítás után, van-e bármi más (észrevehető) előnye a megszakítóssal szemben? Mert nekem utóbbi kezd egyre szimpatikusabbá válni...
Köszi!
Re: Elektronika
a gyújtókábel végének szokása hogy eloxidál a sodrott réz.. érdemes lecsippantani belőle egy centit vagy kettőt és úgy megpróbálni mert lehet érhúz de nem tökéletes a kontakt:) figyelj oda mindenreMatee86 írta:Köszönöm a segítséget! Gyári kondis,megszakítós gyújtásom van(bár már készül a sub-ee féle elektronikus is,egyszer talán elkészül).A trafót még nem szedtem le,tehát nem tudtam felcserélni semmitArra gondoltam,hogy amikor kicseréltem a pipát,és kicsit levágtam a kábelből,akkor nem volt elég hosszú,emiatt kihúzódott valamennyire a trafóból.De valószínű csere lesz belőle,bár reméltem nem kell( nem állok sajnos túl jól anyagilag... csóró egyetemista
),de ezt nem tudom megkerülni.Boltban (itt Pécsen)mondjuk az általános kondit,trafót lehet kapni,a kettő együtt 3000ft...
A szikrával meg az a helyzet,hogy mielőtt elindultam megnéztem,jó erős volt a szikra a megfelelő helyen(mármint a két pólus között),aztán miután leállt a motor(kb 3 km),akkor már össze-vissza ugrált.Gondolom a gyújtásprobléma miatt is volt tiszta korom a gyertya....
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Köszönöm a segítséget! Gyári kondis,megszakítós gyújtásom van(bár már készül a sub-ee féle elektronikus is,egyszer talán elkészül).A trafót még nem szedtem le,tehát nem tudtam felcserélni semmit
Arra gondoltam,hogy amikor kicseréltem a pipát,és kicsit levágtam a kábelből,akkor nem volt elég hosszú,emiatt kihúzódott valamennyire a trafóból.De valószínű csere lesz belőle,bár reméltem nem kell( nem állok sajnos túl jól anyagilag... csóró egyetemista
),de ezt nem tudom megkerülni.Boltban (itt Pécsen)mondjuk az általános kondit,trafót lehet kapni,a kettő együtt 3000ft... 
A szikrával meg az a helyzet,hogy mielőtt elindultam megnéztem,jó erős volt a szikra a megfelelő helyen(mármint a két pólus között),aztán miután leállt a motor(kb 3 km),akkor már össze-vissza ugrált.Gondolom a gyújtásprobléma miatt is volt tiszta korom a gyertya....



A szikrával meg az a helyzet,hogy mielőtt elindultam megnéztem,jó erős volt a szikra a megfelelő helyen(mármint a két pólus között),aztán miután leállt a motor(kb 3 km),akkor már össze-vissza ugrált.Gondolom a gyújtásprobléma miatt is volt tiszta korom a gyertya....
Mert azért az Mz a király....!:)
Re: Elektronika
Matee86 írta:Sziasztok!
Sajnos már megint ide kell írnom!Ma elmentem motorozni,mert dolgom volt.Egy ideig nem volt semmi gond,de aztán megállt a motor.Kicseréltem a gyertyapipát.Néztem a gyertyát,ami szinte új.Volt hogy nem rendesen volt szikra,áthúzott a gyertyán belül.Aztán megint elindult a motor,de egy pár perc után megint megállt.Megnéztem a gyújtótrafót,ami meleg volt... nem annyira,hogy odasüljön az ujjam,de elég meleg.Kérdésem hogy biztos csere,vagy csak valahol érintkezési hiba van.?Amikor kicseréltem a pipát lehet hogy kicsit megrángattam a kábelt?Lehet hogy nem elég hosszú a gyújtókábel,mert csak szilikonos (szép piros) pipát tudtam venni,ami rövidebb mint a gyári.Már jó lenne minden hibát kiküszöbölni,mert ez így nem jó
A trafóban tekercs van ami elég ha egyszer áthúz utána "vége van mindennek" mert mindíg átfog így lazábban fogalmazva..

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Viszont lehet növelni a fordulatot az egekiggabsic írta: Semennyire. Böszmenagy már a mérete is, hova tennéd?
Arról nem beszélve, hogy annak más az induktivitása, mivel nagyobb szikraszámot kell tudnia, az ETZ-re viszont felesleges ilyen fürge trafót rakni (feleslegesen melegszik)
Ha autóból gondolkozol, akkor Wartburg trafó a nyerő (vagy 12V Trabi).

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Semennyire. Böszmenagy már a mérete is, hova tennéd?ambrusviktor írta:ETZ re zsiguli gyújtótrafót mennyire érdemes feldobni?
Arról nem beszélve, hogy annak más az induktivitása, mivel nagyobb szikraszámot kell tudnia, az ETZ-re viszont felesleges ilyen fürge trafót rakni (feleslegesen melegszik)
Ha autóból gondolkozol, akkor Wartburg trafó a nyerő (vagy 12V Trabi).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sziasztok!
Tréfálkozik a gép,ha ráadom a gyújtást,megszólal a duda,lehúztam az egyik vezetéket,majd később visszadugtam,de mikor kiváncsiságból megnyomtam a duda gombját,azonnal leállt a gép,kinyomta a biztit
Gondolom valahol letestel,és zárlat lehet a kapcsolóban,szét kéne szednem és átmazsoláznom a vezetékeket a kapcsolótól a dudáig nem?
Tréfálkozik a gép,ha ráadom a gyújtást,megszólal a duda,lehúztam az egyik vezetéket,majd később visszadugtam,de mikor kiváncsiságból megnyomtam a duda gombját,azonnal leállt a gép,kinyomta a biztit

Gondolom valahol letestel,és zárlat lehet a kapcsolóban,szét kéne szednem és átmazsoláznom a vezetékeket a kapcsolótól a dudáig nem?

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Szerintem működő képes a dolog de valaki írta szerzett wartburg trafót és az is jó meg talán a trabié is.ambrusviktor írta:ETZ re zsiguli gyújtótrafót mennyire érdemes feldobni?
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
1. 15. kábel jól van bekötve? próbáld meg egy másik trafóval hátha jobb...Matee86 írta:Sziasztok!
Sajnos már megint ide kell írnom!Ma elmentem motorozni,mert dolgom volt.Egy ideig nem volt semmi gond,de aztán megállt a motor.Kicseréltem a gyertyapipát.Néztem a gyertyát,ami szinte új.Volt hogy nem rendesen volt szikra,áthúzott a gyertyán belül.Aztán megint elindult a motor,de egy pár perc után megint megállt.Megnéztem a gyújtótrafót,ami meleg volt... nem annyira,hogy odasüljön az ujjam,de elég meleg.Kérdésem hogy biztos csere,vagy csak valahol érintkezési hiba van.?Amikor kicseréltem a pipát lehet hogy kicsit megrángattam a kábelt?Lehet hogy nem elég hosszú a gyújtókábel,mert csak szilikonos (szép piros) pipát tudtam venni,ami rövidebb mint a gyári.Már jó lenne minden hibát kiküszöbölni,mert ez így nem jó
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
ETZ re zsiguli gyújtótrafót mennyire érdemes feldobni?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.06.21. 19:52-kor.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Sziasztok!
Sajnos már megint ide kell írnom!
Ma elmentem motorozni,mert dolgom volt.Egy ideig nem volt semmi gond,de aztán megállt a motor.Kicseréltem a gyertyapipát.Néztem a gyertyát,ami szinte új.Volt hogy nem rendesen volt szikra,áthúzott a gyertyán belül.Aztán megint elindult a motor,de egy pár perc után megint megállt.Megnéztem a gyújtótrafót,ami meleg volt... nem annyira,hogy odasüljön az ujjam,de elég meleg.Kérdésem hogy biztos csere,vagy csak valahol érintkezési hiba van.?Amikor kicseréltem a pipát lehet hogy kicsit megrángattam a kábelt?Lehet hogy nem elég hosszú a gyújtókábel,mert csak szilikonos (szép piros) pipát tudtam venni,ami rövidebb mint a gyári.Már jó lenne minden hibát kiküszöbölni,mert ez így nem jó 
Sajnos már megint ide kell írnom!


Mert azért az Mz a király....!:)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mit értesz az alatt hogy nem jó helyen adja le?Etzlaci46 írta:Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem az etzm gyujtásánál, Akár miylen gyertyát rakok bele nem jó helyen adja le a szikrát... és be sem indul. Mi lehet a gond????
Ha nem jó helyen van az előgyújtás, az gyertyacserétől elég nehezen gyógyul meg. ->Állítsd be az előgyújtást.
Vagy ha valahol áthúz (kábel, pipa, gyertya, trafó) akkor a kérdéses alkatrészt cseréld ki. Ha a pipánál van a gond első körben jól töröld ki, ha akkor is szar akkor csere.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronhorpács
Re: Elektronika
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem az etzm gyujtásánál, Akár miylen gyertyát rakok bele nem jó helyen adja le a szikrát... és be sem indul. Mi lehet a gond????
Egresits László
Re: Elektronika
Alapoktól indulva: Ha szikra van, benzin van, és levegő van annak robbanni kell.. innentől kezdve lehet keresni a problémákat:)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Elektronika
Ma voltam a boltban,vettem kondit,ilyen megszakítót és egy trafót.Nem tudom még mitől nem indul a moci,de a három közül valamelyik rosszalkodik.Kondi lesz az első,és mivel nem tudok még rendesen gyújtást állítani,ezért ahhoz nem nyúlnék.Itt az oldalon van valami laikus leírás?Az elvet értem nagyjából,csak hogy pontosan mi hova állítsak,az nem tiszta.
Szóval hogy megvettem ezeket amit linkeltél,egész jól néz ki,tapasztalat még nincsen
[/quote]
a boltban vásárolt gyújtótrafóval nekem sem indult be a moci egyszerűen.. mivel kondit is vettél így gondolom még megszakítós gyári gyújtásod lehet. ha előtte beindult ellenőrizd le hogy a trafóra kötörr egyes és 15 pontok jó helyen vannak.e kötve ellenőrizd el hogy van-e szikra végülis... ha minden okás van szikra akkor állítsd be a gyújtást a következő képpen: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/49 itt levan írva ezzel kell hogy működjön a dolog.
Szóval hogy megvettem ezeket amit linkeltél,egész jól néz ki,tapasztalat még nincsen

a boltban vásárolt gyújtótrafóval nekem sem indult be a moci egyszerűen.. mivel kondit is vettél így gondolom még megszakítós gyári gyújtásod lehet. ha előtte beindult ellenőrizd le hogy a trafóra kötörr egyes és 15 pontok jó helyen vannak.e kötve ellenőrizd el hogy van-e szikra végülis... ha minden okás van szikra akkor állítsd be a gyújtást a következő képpen: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/49 itt levan írva ezzel kell hogy működjön a dolog.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Ma voltam a boltban,vettem kondit,ilyen megszakítót és egy trafót.Nem tudom még mitől nem indul a moci,de a három közül valamelyik rosszalkodik.Kondi lesz az első,és mivel nem tudok még rendesen gyújtást állítani,ezért ahhoz nem nyúlnék.Itt az oldalon van valami laikus leírás?Az elvet értem nagyjából,csak hogy pontosan mi hova állítsak,az nem tiszta.ambrusviktor írta:Nos megszakítós gyújtásra áttérve: ezekről az alkatrészekről van valakinek tapasztalata? :
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1007
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1012
http://www.mofaker.hu/termek/Megszakito ... TZ__306050
Valamint még kondit kéne valahol vennem, azt hol érdemes?
Köszi!
Szóval hogy megvettem ezeket amit linkeltél,egész jól néz ki,tapasztalat még nincsen

Re: Elektronika
az a fehér megszakító nekem egész rég óta megvan viszonylag jó (elektronikus gyújtás mellett) annyi hogy én átfúrtam de az nemsokat számítambrusviktor írta:Nos megszakítós gyújtásra áttérve: ezekről az alkatrészekről van valakinek tapasztalata? :
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1007
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1012
http://www.mofaker.hu/termek/Megszakito ... TZ__306050
Valamint még kondit kéne valahol vennem, azt hol érdemes?
Köszi!

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Nos megszakítós gyújtásra áttérve: ezekről az alkatrészekről van valakinek tapasztalata? :
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1007
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1012
http://www.mofaker.hu/termek/Megszakito ... TZ__306050
Valamint még kondit kéne valahol vennem, azt hol érdemes?
Köszi!
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1007
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1012
http://www.mofaker.hu/termek/Megszakito ... TZ__306050
Valamint még kondit kéne valahol vennem, azt hol érdemes?
Köszi!
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Szétszedtem újra, töltésmérés... Nem volt töltés. Leszedtem az oldaldeklit és az egyik kábelről hiányzott egy darabon a szigetelés, az testelhetett le. Megcsináltam, most alapjáraton 13,3-13,4 V között volt a töltés, fordulaton pedig 13,8 V.
Köszönöm a segítséget mindenkinek, most már remélem indulhat a motorozás
[/quote]
Akinek van ennyi ideje szerelni,én napok óta sejtem miért nem indul,de nem tudok vele foglalkozni,mert este kilenc után állt meg,és haza kellett jönnöm úgy,hogy csak ránézni tudtam mi a franc lehet.Sem alkatrész,sem idő,sem fény nem volt.Kedden ha összejön,akkor végre már motorral jövök haza,mert vidéken van a kis cukornyuszó

Köszönöm a segítséget mindenkinek, most már remélem indulhat a motorozás

Akinek van ennyi ideje szerelni,én napok óta sejtem miért nem indul,de nem tudok vele foglalkozni,mert este kilenc után állt meg,és haza kellett jönnöm úgy,hogy csak ránézni tudtam mi a franc lehet.Sem alkatrész,sem idő,sem fény nem volt.Kedden ha összejön,akkor végre már motorral jövök haza,mert vidéken van a kis cukornyuszó


Re: Elektronika
vikcsi írta:
Na akkor rámérek, megnézem, azzal már valamivel előrébb leszekKöszönöm és jelzem a fejleményeket
Szétszedtem újra, töltésmérés... Nem volt töltés. Leszedtem az oldaldeklit és az egyik kábelről hiányzott egy darabon a szigetelés, az testelhetett le. Megcsináltam, most alapjáraton 13,3-13,4 V között volt a töltés, fordulaton pedig 13,8 V.
Köszönöm a segítséget mindenkinek, most már remélem indulhat a motorozás

- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Én NGK gyertyapipát használok, az teljesen jó, a lényeg szerintem annyi hogy ne tudjon beázni. Ami a Dénesnek van fent, az is teljesen jó szerintem...Matee86 írta:Úgy látszik a motoromon most romlik el minden elektromos dolog!Gondoltam kipróbálom,milyen lett a moci...hát kb 2 km-t sikerült megtennem,amikor is a gyertyapipa megadta magát...szerencsére sikerült megstoppolnom amíg hazaértem,de azért idegesítő,ráadásul ma nincs nyitva egy bolt se.
![]()
Milyen gyertyapipát érdemes venni(feltéve,hogy van a boltban)??
Szilikonost,műanyagot??... nekem még sztem a gyári volt rajta,bár az sem biztos.... Ki milyet használ,próbált?
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Úgy látszik a motoromon most romlik el minden elektromos dolog!
Gondoltam kipróbálom,milyen lett a moci...hát kb 2 km-t sikerült megtennem,amikor is a gyertyapipa megadta magát...szerencsére sikerült megstoppolnom amíg hazaértem,de azért idegesítő,ráadásul ma nincs nyitva egy bolt se.
Milyen gyertyapipát érdemes venni(feltéve,hogy van a boltban)??
Szilikonost,műanyagot??... nekem még sztem a gyári volt rajta,bár az sem biztos.... Ki milyet használ,próbált?


Milyen gyertyapipát érdemes venni(feltéve,hogy van a boltban)??
Szilikonost,műanyagot??... nekem még sztem a gyári volt rajta,bár az sem biztos.... Ki milyet használ,próbált?

Mert azért az Mz a király....!:)
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ok köszi az ötleteket,hazajöttem annyira volt időm hogy a megszakítóhézagot beállítottam valamivel talán kevesebb volt mint 0,3 beállítottam megpróbálni nem volt időm.De ha így se jó akrko megyek tovább gyújtótrafó és kondi csere, 

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
Na akkor rámérek, megnézem, azzal már valamivel előrébb leszekambrusviktor írta:
Mármint ha hagyományos fesszabod van...Elektromos fesszabbal a lent leírt dolog nem működik, mert nem bimetálos. Egyébként ha jól tudom 13,8 körül illene adnia, de lehet h picit kevesebb vagy több, nekem elvileg pont 14es van bent. De attól még hogy rámérsz mennyit ad, nem fogod tudni h az a rossz-e, mert lehet hogy azért ad kevesebbet pl. mert a generátor vagy a diódahíd vacakol vagy egyéb más. Szóval a ráméréssel annyit fogsz megtudni (ami igen hasznos) hogy merre indulj el a hibakeresésben (fel, vagy le).
Egyébként első a kontaktok ellenőrzése.


- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
seagateh írta:
A Töltés ellenőrzésére a legegyszerűbb primitív módszer indítsd be a motort add rá a fényszórót és ha adod neki üresbe a fordulatot akkor a lámpa erősebben fog világítani. A Gond ott kezd jönni amikor későn kapcsol le a feszültségszabályzóban a bimetál. de ez hideg meleg hatására is változik. műszerrel érdemes rámérni a feszültségre
Mármint ha hagyományos fesszabod van...Elektromos fesszabbal a lent Seagateh által leírt dolog nem működik, mert nem bimetálos. Egyébként ha jól tudom 13,8 körül illene adnia, de lehet h picit kevesebb vagy több, nekem elvileg pont 14es van bent. De attól még hogy rámérsz mennyit ad, nem fogod tudni h az a rossz-e, mert lehet hogy azért ad kevesebbet pl. mert a generátor vagy a diódahíd vacakol vagy egyéb más. Szóval a ráméréssel annyit fogsz megtudni (ami igen hasznos) hogy merre indulj el a hibakeresésben (fel, vagy le

Egyébként első a kontaktok ellenőrzése.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.06.19. 16:37-kor.
Re: Elektronika
seagateh írta:Az volt a gond, hogy ahátsó indexhez menő kábel az ülés és a váz között volt elvezetve, azaz ha rajta ültem, letesteltMegoldottam, így már teljesen jól működik, viszont most a töltésemmel kezd gond lenni. MI az első, amit cseréljek, nézzek meg rajta?
Üdv és köszi!
A Töltés ellenőrzésére a legegyszerűbb primitív módszer indítsd be a motort add rá a fényszórót és ha adod neki üresbe a fordulatot akkor a lámpa erősebben fog világítani. A Gond ott kezd jönni amikor későn kapcsol le a feszültségszabályzóban a bimetál. de ez hideg meleg hatására is változik. műszerrel érdemes rámérni a feszültségre[/quote]
Na ezt mindjárt kipróbálom.. A feszszabályzót ma láttam, hogy hála Istennek már elektronikus van benne

Re: Elektronika
Az volt a gond, hogy ahátsó indexhez menő kábel az ülés és a váz között volt elvezetve, azaz ha rajta ültem, letestelt
Megoldottam, így már teljesen jól működik, viszont most a töltésemmel kezd gond lenni. MI az első, amit cseréljek, nézzek meg rajta?
Üdv és köszi![/quote]
A Töltés ellenőrzésére a legegyszerűbb primitív módszer indítsd be a motort add rá a fényszórót és ha adod neki üresbe a fordulatot akkor a lámpa erősebben fog világítani. A Gond ott kezd jönni amikor későn kapcsol le a feszültségszabályzóban a bimetál. de ez hideg meleg hatására is változik. műszerrel érdemes rámérni a feszültségre

Üdv és köszi![/quote]
A Töltés ellenőrzésére a legegyszerűbb primitív módszer indítsd be a motort add rá a fényszórót és ha adod neki üresbe a fordulatot akkor a lámpa erősebben fog világítani. A Gond ott kezd jönni amikor későn kapcsol le a feszültségszabályzóban a bimetál. de ez hideg meleg hatására is változik. műszerrel érdemes rámérni a feszültségre
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Töltéssel saját tapasztalat:vikcsi írta:
Az volt a gond, hogy ahátsó indexhez menő kábel az ülés és a váz között volt elvezetve, azaz ha rajta ültem, letesteltMegoldottam, így már teljesen jól működik, viszont most a töltésemmel kezd gond lenni. MI az első, amit cseréljek, nézzek meg rajta?
Üdv és köszi!
először ellenőrizd a visszajelzőt. Majd hogy kincs-e kontakthiba. Majd fesszab ellenőrzés. Nálam azt javasolták, hogy tegyem a multiméter egyik részét a testre, a másikat pedig a trafó megfelelő szárához, vagy esetleg a fesszabhoz, de inkább az előbbihez. Tegyek rá gyújtást, és ellenőrizzem, hogy a kábeleket mozgatva van-e valahol ingadozás. Ha ez rendben van, akkor ellenőrizd a fesszabályzót. Majd talán a diódahidat is (ritka hogy baja van, de nálam egyszer pont az romlott el), eztán pedig magát a generátort kellene.
De a wikiben a szerelésnél van is írva róla, ha jól emlékszem.
Re: Elektronika
vikcsi írta:Sziasztok!
Még új vagyok a fórumon és ETZ témakörben is elég zöldfülű vagyok. A hétvégén vásároltam egy ETZ 250-et és a következő a gondom vele:
-gyújtásra teszem, megy az index minden irányban, semmi probléma
- beindítom, alapjáraton, fordulaton is megy az index, semmi probléma
Amint elkezdek "közlekedni" a motorral, az index nem akar működni, valamint még mintha a gyújtást is elvenné a motortól, elkezd "ugrálni" stb. A relé elég újnak tűnik. Szerintetek mi lehet a probléma, hol kezdjem a vizsgálatot?
Üdv és előre is köszi a válaszokat:
Viktor
Az volt a gond, hogy ahátsó indexhez menő kábel az ülés és a váz között volt elvezetve, azaz ha rajta ültem, letestelt

Üdv és köszi!
Re: Elektronika
Nekem pontosan ugyanezt csinálta amikor a gyújtótrafó kezdett megdögleni. leálltam az utszélén cigarettázni utána meg nem indult be. Rágyújtottam még egy cigire közbe megnéztem a szikrát volt szikra visszaraktam és indult. Ezután hazafelé már magától megállt.. vártam egy kicsit utána beindult, alapjáraton kihagyott a gyújtás stb..[/quote]UEVMZ írta:
A futár boltban a trafó mennyire minőségi?Nem hinném hogy gyári,illetve gyári kondit lehet e még szerezni,érdemes e?[/quote]
én nemtudom szereztem bele néhány gyári wartburg trafót egy darabig biztosan elmegy...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
[/quote]
Nekem pontosan ugyanezt csinálta amikor a gyújtótrafó kezdett megdögleni. leálltam az utszélén cigarettázni utána meg nem indult be. Rágyújtottam még egy cigire közbe megnéztem a szikrát volt szikra visszaraktam és indult. Ezután hazafelé már magától megállt.. vártam egy kicsit utána beindult, alapjáraton kihagyott a gyújtás stb..[/quote]
A futár boltban a trafó mennyire minőségi?Nem hinném hogy gyári,illetve gyári kondit lehet e még szerezni,érdemes e?
Nekem pontosan ugyanezt csinálta amikor a gyújtótrafó kezdett megdögleni. leálltam az utszélén cigarettázni utána meg nem indult be. Rágyújtottam még egy cigire közbe megnéztem a szikrát volt szikra visszaraktam és indult. Ezután hazafelé már magától megállt.. vártam egy kicsit utána beindult, alapjáraton kihagyott a gyújtás stb..[/quote]
A futár boltban a trafó mennyire minőségi?Nem hinném hogy gyári,illetve gyári kondit lehet e még szerezni,érdemes e?
Re: Elektronika
Andrá$ írta:SZiasztok,
Ma spontán elmentem motorozni aztán a Balatonra értem leEddig semmi gond nem volt lementem a vízig kicsit szusszantam talán 5-10 perc viszaöltözök, indítás:benzincsap megnyit,gyújtás ráad, kis gáz rugom semmi....rugdosom semmi húztam neki szivatót rugdosom sztem vagy 30X megrugtam vagy többször mindenhogyan talán 2X elindult se lehörgött meg durrogot a strandolók nagy örömére még a vízből is néztek.Nekem meg égett a fejem
.mondom betolom volt vagy 30 fok....már folyt rólam a víz sebbeség gyújtás tolom böööö.... semmi
most mivan ilyet sose csinált..
![]()
Feljebb toltam az árnyékra itt már folyt rólam a víz kabát levet minden,szerszámkészlet elő gyertyát kiveszem jó szine volt megrugdostam gyertya nélkül 2X meg 1X emgnéztem van-e szikra visszaraktam összepakolok (közbe már egy ott nyaraló ember kinézett mit művelek ott) gyújtás nélkül 2X szivatóval szivató vissza gyújtás és indult is.![]()
Hazafele nem volt gond 2X talán alacsonyfordulaton ledadogott, meg ithon már a kapuba alapjáraton kezdte ezta mintha kimaradozna a gyújtás döö..dö.dödöd (vhogy így).![]()
![]()
Nemtom talán ennek köze van-e a töltéshez mert talán töltés gondja van de meglett mérve úgytűnt jó,(egyszer bírja az irányjelzőt, máskor meg ég a féklámpát se)
akartam venni bele Subee féle fesszabot de nem tud csinálni.
Nemtom még mitől lehetett ez![]()
![]()
Nekem pontosan ugyanezt csinálta amikor a gyújtótrafó kezdett megdögleni. leálltam az utszélén cigarettázni utána meg nem indult be. Rágyújtottam még egy cigire közbe megnéztem a szikrát volt szikra visszaraktam és indult. Ezután hazafelé már magától megállt.. vártam egy kicsit utána beindult, alapjáraton kihagyott a gyújtás stb..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Az én hibámból kiindulva nálad is egy kondi zavart mondanék.Elsőre csak néha csinálja,aztán egyre gyakrabban,majd végül már be sem indult.Főleg ha rúgásnál durrog,akkor az biztos kondi.Vagy talán még a mex lehet.Sajnos ezeket tényleg csak próbálgatással lehet kiszűrniAndrá$ írta:SZiasztok,
Ma spontán elmentem motorozni aztán a Balatonra értem leEddig semmi gond nem volt lementem a vízig kicsit szusszantam talán 5-10 perc viszaöltözök, indítás:benzincsap megnyit,gyújtás ráad, kis gáz rugom semmi....rugdosom semmi húztam neki szivatót rugdosom sztem vagy 30X megrugtam vagy többször mindenhogyan talán 2X elindult se lehörgött meg durrogot a strandolók nagy örömére még a vízből is néztek.Nekem meg égett a fejem
.mondom betolom volt vagy 30 fok....már folyt rólam a víz sebbeség gyújtás tolom böööö.... semmi
most mivan ilyet sose csinált..
![]()
Feljebb toltam az árnyékra itt már folyt rólam a víz kabát levet minden,szerszámkészlet elő gyertyát kiveszem jó szine volt megrugdostam gyertya nélkül 2X meg 1X emgnéztem van-e szikra visszaraktam összepakolok (közbe már egy ott nyaraló ember kinézett mit művelek ott) gyújtás nélkül 2X szivatóval szivató vissza gyújtás és indult is.![]()
Hazafele nem volt gond 2X talán alacsonyfordulaton ledadogott, meg ithon már a kapuba alapjáraton kezdte ezta mintha kimaradozna a gyújtás döö..dö.dödöd (vhogy így).![]()
![]()
Nemtom talán ennek köze van-e a töltéshez mert talán töltés gondja van de meglett mérve úgytűnt jó,(egyszer bírja az irányjelzőt, máskor meg ég a féklámpát se)
akartam venni bele Subee féle fesszabot de nem tud csinálni.
Nemtom még mitől lehetett ez![]()
![]()
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Tank,karbi és csap tisztítás megvolt,utána állt le végleg
Benzin csapban kicseréltem a tömítést is,azt a négy lyukú izét,mert a gyári sajnos szétmállott.
Gyújtás pontos beállításához nem értek,még a motoros boltban állította be a Peti,de hullára elállítottam még mielőtt beállította volna,mondta is hogy szarul jár.Hazafelé is dadogott sokat,estére meg már be sem indult,mintha a gyújtás nem lenne ráadva.Már röhögök rajta,remélem a kondi a gond,még a gyári van benne
Azt már tapasztaltam,hogy egyszerre csak egyet,ha nem tudom hol a gond
Egyszerre egy dolgot csinálj. Takarítsd ki a tankot, a csapot, a karbit. Utána próba. Ha nem jó akkor a gyújtást. Előgyújtást nézd meg, mexa hézagot, kondit.
De mindig csak egy dolgot javíts mert ha több dolgot csinálsz egyszerre, és esetleg szarabb lesz nem tudod hova nyúlj.[/quote]

Benzin csapban kicseréltem a tömítést is,azt a négy lyukú izét,mert a gyári sajnos szétmállott.
Gyújtás pontos beállításához nem értek,még a motoros boltban állította be a Peti,de hullára elállítottam még mielőtt beállította volna,mondta is hogy szarul jár.Hazafelé is dadogott sokat,estére meg már be sem indult,mintha a gyújtás nem lenne ráadva.Már röhögök rajta,remélem a kondi a gond,még a gyári van benne

Azt már tapasztaltam,hogy egyszerre csak egyet,ha nem tudom hol a gond

Egyszerre egy dolgot csinálj. Takarítsd ki a tankot, a csapot, a karbit. Utána próba. Ha nem jó akkor a gyújtást. Előgyújtást nézd meg, mexa hézagot, kondit.
De mindig csak egy dolgot javíts mert ha több dolgot csinálsz egyszerre, és esetleg szarabb lesz nem tudod hova nyúlj.[/quote]
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Jelentem kész a motor
Bár nem tudtam hosszú kört menni vele,csak a parkolóban(picit söröztem szerelés közben
),de jól muzsikál.Gyújtásbeállítás,karburátorbeállítás és kondicsere után! 




Mert azért az Mz a király....!:)
Re: Elektronika
Lámpafejbensmate írta:Helló, TS125-ben az indexrelének gyárilag hol a helye ?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
SZiasztok,
Ma spontán elmentem motorozni aztán a Balatonra értem le
Eddig semmi gond nem volt lementem a vízig kicsit szusszantam talán 5-10 perc viszaöltözök, indítás:benzincsap megnyit,gyújtás ráad, kis gáz rugom semmi....rugdosom semmi húztam neki szivatót rugdosom sztem vagy 30X megrugtam vagy többször mindenhogyan talán 2X elindult se lehörgött meg durrogot a strandolók nagy örömére még a vízből is néztek.Nekem meg égett a fejem
.mondom betolom volt vagy 30 fok....már folyt rólam a víz sebbeség gyújtás tolom böööö.... semmi
most mivan ilyet sose csinált..
Feljebb toltam az árnyékra itt már folyt rólam a víz kabát levet minden,szerszámkészlet elő gyertyát kiveszem jó szine volt megrugdostam gyertya nélkül 2X meg 1X emgnéztem van-e szikra visszaraktam összepakolok (közbe már egy ott nyaraló ember kinézett mit művelek ott) gyújtás nélkül 2X szivatóval szivató vissza gyújtás és indult is.
Hazafele nem volt gond 2X talán alacsonyfordulaton ledadogott, meg ithon már a kapuba alapjáraton kezdte ezta mintha kimaradozna a gyújtás döö..dö.dödöd (vhogy így).
Nemtom talán ennek köze van-e a töltéshez mert talán töltés gondja van de meglett mérve úgytűnt jó,(egyszer bírja az irányjelzőt, máskor meg ég a féklámpát se)
akartam venni bele Subee féle fesszabot de nem tud csinálni
.
Nemtom még mitől lehetett ez

Ma spontán elmentem motorozni aztán a Balatonra értem le




Feljebb toltam az árnyékra itt már folyt rólam a víz kabát levet minden,szerszámkészlet elő gyertyát kiveszem jó szine volt megrugdostam gyertya nélkül 2X meg 1X emgnéztem van-e szikra visszaraktam összepakolok (közbe már egy ott nyaraló ember kinézett mit művelek ott) gyújtás nélkül 2X szivatóval szivató vissza gyújtás és indult is.

Hazafele nem volt gond 2X talán alacsonyfordulaton ledadogott, meg ithon már a kapuba alapjáraton kezdte ezta mintha kimaradozna a gyújtás döö..dö.dödöd (vhogy így).


Nemtom talán ennek köze van-e a töltéshez mert talán töltés gondja van de meglett mérve úgytűnt jó,(egyszer bírja az irányjelzőt, máskor meg ég a féklámpát se)
akartam venni bele Subee féle fesszabot de nem tud csinálni

Nemtom még mitől lehetett ez



"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Sziasztok!
Folytatás tegnapról:
1. Kicseréltem a gyertyát,beállítottam a gyújtást pontosan,lámpával,megszakítóhézag 0,4mm, előgyújtást 3mm-re..... semmi változás,nem itt lesz a gond
2. most jön a karbipucolás,benzint szint beállítás, főfúvóka csere(135-ről 130ra,súbertű a középső állásba)... ha semmi változás,irány a bolt kondiért... úgy érzem hosszú napom lesz
Folytatás tegnapról:
1. Kicseréltem a gyertyát,beállítottam a gyújtást pontosan,lámpával,megszakítóhézag 0,4mm, előgyújtást 3mm-re..... semmi változás,nem itt lesz a gond

2. most jön a karbipucolás,benzint szint beállítás, főfúvóka csere(135-ről 130ra,súbertű a középső állásba)... ha semmi változás,irány a bolt kondiért... úgy érzem hosszú napom lesz

Mert azért az Mz a király....!:)
Re: Elektronika
Helló, TS125-ben az indexrelének gyárilag hol a helye ?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Egyszerre egy dolgot csinálj. Takarítsd ki a tankot, a csapot, a karbit. Utána próba. Ha nem jó akkor a gyújtást. Előgyújtást nézd meg, mexa hézagot, kondit.UEVMZ írta:Tegnap este nem tudtam újra indítani a mocit.Délelőtt a vizsgára menet többször leállt,betudtam annak,hogy öreg a benzin,meg szutykos,mert régen volt használva,és eldugul,oké.Kis várakozás után nehezen újra indult,de sok gázt kellett húzni,hogy a fordulatot felvegye.Pár km után megint elkezdett ugrálni,dadogni,majd off.Hosszas rugdosás után ismét pöfög.Néha olyan,mintha elvágnák,majd a következő pillanatban megint elkezd dadogni,ugrálni,fulladni.
Gyertya ú,gyújtás elvileg be van állítva,ja,és a tegnapi utolsó indításnál nem indult egyből,rugás után pöffenés a kipu felé.Beindult ugyan,de szaggatott,majd a lejtőn már csak a lendület vitt,gázra nem reagált.![]()
![]()
Ugye cseréljek kondit?![]()
A benzin tankot ötödszörre eresztettem le,mostam át,még mindig jön rozsda,festék,meg szmötyi![]()
De mindig csak egy dolgot javíts mert ha több dolgot csinálsz egyszerre, és esetleg szarabb lesz nem tudod hova nyúlj.
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Tegnap este nem tudtam újra indítani a mocit.Délelőtt a vizsgára menet többször leállt,betudtam annak,hogy öreg a benzin,meg szutykos,mert régen volt használva,és eldugul,oké.Kis várakozás után nehezen újra indult,de sok gázt kellett húzni,hogy a fordulatot felvegye.Pár km után megint elkezdett ugrálni,dadogni,majd off.Hosszas rugdosás után ismét pöfög.Néha olyan,mintha elvágnák,majd a következő pillanatban megint elkezd dadogni,ugrálni,fulladni.
Gyertya ú,gyújtás elvileg be van állítva,ja,és a tegnapi utolsó indításnál nem indult egyből,rugás után pöffenés a kipu felé.Beindult ugyan,de szaggatott,majd a lejtőn már csak a lendület vitt,gázra nem reagált.
Ugye cseréljek kondit?
A benzin tankot ötödszörre eresztettem le,mostam át,még mindig jön rozsda,festék,meg szmötyi
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Gyertya ú,gyújtás elvileg be van állítva,ja,és a tegnapi utolsó indításnál nem indult egyből,rugás után pöffenés a kipu felé.Beindult ugyan,de szaggatott,majd a lejtőn már csak a lendület vitt,gázra nem reagált.


Ugye cseréljek kondit?

A benzin tankot ötödszörre eresztettem le,mostam át,még mindig jön rozsda,festék,meg szmötyi

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Válasz az üzemanyag topicban
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Mivel abban a hitben éltem, hogy alapból is sokat kap, ezért gondoltam, hogy rányitok. Még mielőtt behangoltam volna a karbit, úgy volt esélyem beindítani. Szerencsére tudom, hogy működik a szivatóSeclusion írta:Ma "véletlenül" sikerült rájönnöm, mi a probléma. Szivatózni is szoktam, de eddig úgy gondoltam, hogy sok benzint kap. De levegőt kap sokat, én meg még rá is szoktam nyitni a légtorkot, Akkor hatástalanitod a szívatót...![]()
ezért nem indult. Ha nem nyúlok a gázkarhoz, akkor lassacskán, de beindul.
Köszi a tippet!

- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Nálam soha fel se merült...Azért nem is írtam a tanácsomban...nova001155 írta: Szerintem ez alap hogy rugdosásnál nem rángatjuk a gázt.... Még a Régi autókon sem szokás pofozgatni legalábbis én nem szoktam az újabbakon meg egyenesen vagy nem is tudod vagy bűnSimót is úgy indítom 1-2 őt rárugok és nincs válasz akkor szivató rá és utána egyből röffen de általában szivató nélkül elsőre indul.
OFF Vége
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Szerintem ez alap hogy rugdosásnál nem rángatjuk a gázt.... Még a Régi autókon sem szokás pofozgatni legalábbis én nem szoktam az újabbakon meg egyenesen vagy nem is tudod vagy bűnMa "véletlenül" sikerült rájönnöm, mi a probléma. Szivatózni is szoktam, de eddig úgy gondoltam, hogy sok benzint kap. De levegőt kap sokat, én meg még rá is szoktam nyitni a légtorkot, ezért nem indult. Ha nem nyúlok a gázkarhoz, akkor lassacskán, de beindul.
Köszi a tippet!

OFF Vége
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Seclusion írta:
Ma "véletlenül" sikerült rájönnöm, mi a probléma. Szivatózni is szoktam, de eddig úgy gondoltam, hogy sok benzint kap. De levegőt kap sokat, én meg még rá is szoktam nyitni a légtorkot, Akkor hatástalanitod a szívatót...![]()
ezért nem indult. Ha nem nyúlok a gázkarhoz, akkor lassacskán, de beindul.
Köszi a tippet!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Ma "véletlenül" sikerült rájönnöm, mi a probléma. Szivatózni is szoktam, de eddig úgy gondoltam, hogy sok benzint kap. De levegőt kap sokat, én meg még rá is szoktam nyitni a légtorkot, ezért nem indult. Ha nem nyúlok a gázkarhoz, akkor lassacskán, de beindul.young boys írta:Azt nem próbáltad hogy szívatóval gyújtás nélkül rárúgsz néhányat...gyújtás bekapcs...szívató vissza...rárúg és megyen...
Nekem csak így indúl a kis TZ-m...
Köszi a tippet!
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Az igazság az,hogy ma nem tudtam semmit szerelni,mert egy nehéz vizsgámra készülök,holnap reggel lesz.Ha hazaértem,elkezdem...
Beállítom a gyújtást,a karbit,átnézem a biztosítékokat,tarfó-kondi csatlakozásokat,új gyertya.... ha nincs semmi változás,esetleg még leérek boltba új trafóért,kondiért(úgysincs tartalék).Ha akkor sem jó,akkor ott nagyobb gond van,amit úgysem tudok itt Pécsen megcsinálni,ugyanis nincs garázs mindenféle szerszámmal,mint otthon.A kipufogóm lehet el van tömődve,sajnos másik kipuff csak otthon van.Remélem nem nagy a gond!
Majd holnap írok,ha van vmi fejlemény!
Üdv:Máté

Az igazság az,hogy ma nem tudtam semmit szerelni,mert egy nehéz vizsgámra készülök,holnap reggel lesz.Ha hazaértem,elkezdem...
Beállítom a gyújtást,a karbit,átnézem a biztosítékokat,tarfó-kondi csatlakozásokat,új gyertya.... ha nincs semmi változás,esetleg még leérek boltba új trafóért,kondiért(úgysincs tartalék).Ha akkor sem jó,akkor ott nagyobb gond van,amit úgysem tudok itt Pécsen megcsinálni,ugyanis nincs garázs mindenféle szerszámmal,mint otthon.A kipufogóm lehet el van tömődve,sajnos másik kipuff csak otthon van.Remélem nem nagy a gond!

Majd holnap írok,ha van vmi fejlemény!
Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
"menet közben mondjuk nincs semmi baja. Viszont, csak tolásra indul, első indításkor."nyemi írta:Matee86. Én a kipufogóra gondolok , lehet hogy el van tömődve. Üti a kezedet a kipufogó gáz amikor jár a motor? Vagy inkább szereld le és úgy indíts be, abból egyből kiderül.
Lehet koszos a kipuff de akkor nem hogy nem indul de nem is megyen...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég