Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Etzlaci46 írta:Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem az etzm gyujtásánál, Akár miylen gyertyát rakok bele nem jó helyen adja le a szikrát... és be sem indul. Mi lehet a gond????
Mit értesz az alatt hogy nem jó helyen adja le?
Ha nem jó helyen van az előgyújtás, az gyertyacserétől elég nehezen gyógyul meg. ->Állítsd be az előgyújtást.
Vagy ha valahol áthúz (kábel, pipa, gyertya, trafó) akkor a kérdéses alkatrészt cseréld ki. Ha a pipánál van a gond első körben jól töröld ki, ha akkor is szar akkor csere.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Etzlaci46
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronhorpács

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Etzlaci46 »

Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem az etzm gyujtásánál, Akár miylen gyertyát rakok bele nem jó helyen adja le a szikrát... és be sem indul. Mi lehet a gond????
Egresits László
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Alapoktól indulva: Ha szikra van, benzin van, és levegő van annak robbanni kell.. innentől kezdve lehet keresni a problémákat:)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Ma voltam a boltban,vettem kondit,ilyen megszakítót és egy trafót.Nem tudom még mitől nem indul a moci,de a három közül valamelyik rosszalkodik.Kondi lesz az első,és mivel nem tudok még rendesen gyújtást állítani,ezért ahhoz nem nyúlnék.Itt az oldalon van valami laikus leírás?Az elvet értem nagyjából,csak hogy pontosan mi hova állítsak,az nem tiszta.
Szóval hogy megvettem ezeket amit linkeltél,egész jól néz ki,tapasztalat még nincsen :)[/quote]


a boltban vásárolt gyújtótrafóval nekem sem indult be a moci egyszerűen.. mivel kondit is vettél így gondolom még megszakítós gyári gyújtásod lehet. ha előtte beindult ellenőrizd le hogy a trafóra kötörr egyes és 15 pontok jó helyen vannak.e kötve ellenőrizd el hogy van-e szikra végülis... ha minden okás van szikra akkor állítsd be a gyújtást a következő képpen: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/49 itt levan írva ezzel kell hogy működjön a dolog.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

ambrusviktor írta:Nos megszakítós gyújtásra áttérve: ezekről az alkatrészekről van valakinek tapasztalata? :
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1007
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1012
http://www.mofaker.hu/termek/Megszakito ... TZ__306050

Valamint még kondit kéne valahol vennem, azt hol érdemes?

Köszi!
Ma voltam a boltban,vettem kondit,ilyen megszakítót és egy trafót.Nem tudom még mitől nem indul a moci,de a három közül valamelyik rosszalkodik.Kondi lesz az első,és mivel nem tudok még rendesen gyújtást állítani,ezért ahhoz nem nyúlnék.Itt az oldalon van valami laikus leírás?Az elvet értem nagyjából,csak hogy pontosan mi hova állítsak,az nem tiszta.
Szóval hogy megvettem ezeket amit linkeltél,egész jól néz ki,tapasztalat még nincsen :)
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

ambrusviktor írta:Nos megszakítós gyújtásra áttérve: ezekről az alkatrészekről van valakinek tapasztalata? :
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1007
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1012
http://www.mofaker.hu/termek/Megszakito ... TZ__306050

Valamint még kondit kéne valahol vennem, azt hol érdemes?

Köszi!
az a fehér megszakító nekem egész rég óta megvan viszonylag jó (elektronikus gyújtás mellett) annyi hogy én átfúrtam de az nemsokat számít :)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Nos megszakítós gyújtásra áttérve: ezekről az alkatrészekről van valakinek tapasztalata? :
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1007
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1012
http://www.mofaker.hu/termek/Megszakito ... TZ__306050

Valamint még kondit kéne valahol vennem, azt hol érdemes?

Köszi!
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Szétszedtem újra, töltésmérés... Nem volt töltés. Leszedtem az oldaldeklit és az egyik kábelről hiányzott egy darabon a szigetelés, az testelhetett le. Megcsináltam, most alapjáraton 13,3-13,4 V között volt a töltés, fordulaton pedig 13,8 V.

Köszönöm a segítséget mindenkinek, most már remélem indulhat a motorozás :)[/quote]

Akinek van ennyi ideje szerelni,én napok óta sejtem miért nem indul,de nem tudok vele foglalkozni,mert este kilenc után állt meg,és haza kellett jönnöm úgy,hogy csak ránézni tudtam mi a franc lehet.Sem alkatrész,sem idő,sem fény nem volt.Kedden ha összejön,akkor végre már motorral jövök haza,mert vidéken van a kis cukornyuszó #-o :)
vikcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.06.15. 13:01
MZ-d típusa: ETZ 250 DE LUXE

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: vikcsi »

vikcsi írta:

Na akkor rámérek, megnézem, azzal már valamivel előrébb leszek :) Köszönöm és jelzem a fejleményeket :)

Szétszedtem újra, töltésmérés... Nem volt töltés. Leszedtem az oldaldeklit és az egyik kábelről hiányzott egy darabon a szigetelés, az testelhetett le. Megcsináltam, most alapjáraton 13,3-13,4 V között volt a töltés, fordulaton pedig 13,8 V.

Köszönöm a segítséget mindenkinek, most már remélem indulhat a motorozás :)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Matee86 írta:Úgy látszik a motoromon most romlik el minden elektromos dolog! :evil: Gondoltam kipróbálom,milyen lett a moci...hát kb 2 km-t sikerült megtennem,amikor is a gyertyapipa megadta magát...szerencsére sikerült megstoppolnom amíg hazaértem,de azért idegesítő,ráadásul ma nincs nyitva egy bolt se. #-o

Milyen gyertyapipát érdemes venni(feltéve,hogy van a boltban)??
Szilikonost,műanyagot??... nekem még sztem a gyári volt rajta,bár az sem biztos.... Ki milyet használ,próbált? :-k
Én NGK gyertyapipát használok, az teljesen jó, a lényeg szerintem annyi hogy ne tudjon beázni. Ami a Dénesnek van fent, az is teljesen jó szerintem...
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Úgy látszik a motoromon most romlik el minden elektromos dolog! :evil: Gondoltam kipróbálom,milyen lett a moci...hát kb 2 km-t sikerült megtennem,amikor is a gyertyapipa megadta magát...szerencsére sikerült megstoppolnom amíg hazaértem,de azért idegesítő,ráadásul ma nincs nyitva egy bolt se. #-o

Milyen gyertyapipát érdemes venni(feltéve,hogy van a boltban)??
Szilikonost,műanyagot??... nekem még sztem a gyári volt rajta,bár az sem biztos.... Ki milyet használ,próbált? :-k
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Ok köszi az ötleteket,hazajöttem annyira volt időm hogy a megszakítóhézagot beállítottam valamivel talán kevesebb volt mint 0,3 beállítottam megpróbálni nem volt időm.De ha így se jó akrko megyek tovább gyújtótrafó és kondi csere, :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
vikcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.06.15. 13:01
MZ-d típusa: ETZ 250 DE LUXE

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: vikcsi »

ambrusviktor írta:
Mármint ha hagyományos fesszabod van...Elektromos fesszabbal a lent leírt dolog nem működik, mert nem bimetálos. Egyébként ha jól tudom 13,8 körül illene adnia, de lehet h picit kevesebb vagy több, nekem elvileg pont 14es van bent. De attól még hogy rámérsz mennyit ad, nem fogod tudni h az a rossz-e, mert lehet hogy azért ad kevesebbet pl. mert a generátor vagy a diódahíd vacakol vagy egyéb más. Szóval a ráméréssel annyit fogsz megtudni (ami igen hasznos) hogy merre indulj el a hibakeresésben (fel, vagy le :D).
Egyébként első a kontaktok ellenőrzése.
Na akkor rámérek, megnézem, azzal már valamivel előrébb leszek :) Köszönöm és jelzem a fejleményeket :)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

seagateh írta:
A Töltés ellenőrzésére a legegyszerűbb primitív módszer indítsd be a motort add rá a fényszórót és ha adod neki üresbe a fordulatot akkor a lámpa erősebben fog világítani. A Gond ott kezd jönni amikor későn kapcsol le a feszültségszabályzóban a bimetál. de ez hideg meleg hatására is változik. műszerrel érdemes rámérni a feszültségre

Mármint ha hagyományos fesszabod van...Elektromos fesszabbal a lent Seagateh által leírt dolog nem működik, mert nem bimetálos. Egyébként ha jól tudom 13,8 körül illene adnia, de lehet h picit kevesebb vagy több, nekem elvileg pont 14es van bent. De attól még hogy rámérsz mennyit ad, nem fogod tudni h az a rossz-e, mert lehet hogy azért ad kevesebbet pl. mert a generátor vagy a diódahíd vacakol vagy egyéb más. Szóval a ráméréssel annyit fogsz megtudni (ami igen hasznos) hogy merre indulj el a hibakeresésben (fel, vagy le :D).
Egyébként első a kontaktok ellenőrzése.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.06.19. 16:37-kor.
vikcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.06.15. 13:01
MZ-d típusa: ETZ 250 DE LUXE

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: vikcsi »

seagateh írta:Az volt a gond, hogy ahátsó indexhez menő kábel az ülés és a váz között volt elvezetve, azaz ha rajta ültem, letestelt :) Megoldottam, így már teljesen jól működik, viszont most a töltésemmel kezd gond lenni. MI az első, amit cseréljek, nézzek meg rajta?

Üdv és köszi!

A Töltés ellenőrzésére a legegyszerűbb primitív módszer indítsd be a motort add rá a fényszórót és ha adod neki üresbe a fordulatot akkor a lámpa erősebben fog világítani. A Gond ott kezd jönni amikor későn kapcsol le a feszültségszabályzóban a bimetál. de ez hideg meleg hatására is változik. műszerrel érdemes rámérni a feszültségre[/quote]

Na ezt mindjárt kipróbálom.. A feszszabályzót ma láttam, hogy hála Istennek már elektronikus van benne :) Műszerem sajna nincs, de megkérek valakit hogy mérje meg. Hány Volt a jó érték? 13-14?
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Az volt a gond, hogy ahátsó indexhez menő kábel az ülés és a váz között volt elvezetve, azaz ha rajta ültem, letestelt :) Megoldottam, így már teljesen jól működik, viszont most a töltésemmel kezd gond lenni. MI az első, amit cseréljek, nézzek meg rajta?

Üdv és köszi![/quote]


A Töltés ellenőrzésére a legegyszerűbb primitív módszer indítsd be a motort add rá a fényszórót és ha adod neki üresbe a fordulatot akkor a lámpa erősebben fog világítani. A Gond ott kezd jönni amikor későn kapcsol le a feszültségszabályzóban a bimetál. de ez hideg meleg hatására is változik. műszerrel érdemes rámérni a feszültségre
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

vikcsi írta:

Az volt a gond, hogy ahátsó indexhez menő kábel az ülés és a váz között volt elvezetve, azaz ha rajta ültem, letestelt :) Megoldottam, így már teljesen jól működik, viszont most a töltésemmel kezd gond lenni. MI az első, amit cseréljek, nézzek meg rajta?

Üdv és köszi!
Töltéssel saját tapasztalat:
először ellenőrizd a visszajelzőt. Majd hogy kincs-e kontakthiba. Majd fesszab ellenőrzés. Nálam azt javasolták, hogy tegyem a multiméter egyik részét a testre, a másikat pedig a trafó megfelelő szárához, vagy esetleg a fesszabhoz, de inkább az előbbihez. Tegyek rá gyújtást, és ellenőrizzem, hogy a kábeleket mozgatva van-e valahol ingadozás. Ha ez rendben van, akkor ellenőrizd a fesszabályzót. Majd talán a diódahidat is (ritka hogy baja van, de nálam egyszer pont az romlott el), eztán pedig magát a generátort kellene.
De a wikiben a szerelésnél van is írva róla, ha jól emlékszem.
vikcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.06.15. 13:01
MZ-d típusa: ETZ 250 DE LUXE

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: vikcsi »

vikcsi írta:Sziasztok!

Még új vagyok a fórumon és ETZ témakörben is elég zöldfülű vagyok. A hétvégén vásároltam egy ETZ 250-et és a következő a gondom vele:

-gyújtásra teszem, megy az index minden irányban, semmi probléma
- beindítom, alapjáraton, fordulaton is megy az index, semmi probléma

Amint elkezdek "közlekedni" a motorral, az index nem akar működni, valamint még mintha a gyújtást is elvenné a motortól, elkezd "ugrálni" stb. A relé elég újnak tűnik. Szerintetek mi lehet a probléma, hol kezdjem a vizsgálatot?


Üdv és előre is köszi a válaszokat:


Viktor

Az volt a gond, hogy ahátsó indexhez menő kábel az ülés és a váz között volt elvezetve, azaz ha rajta ültem, letestelt :) Megoldottam, így már teljesen jól működik, viszont most a töltésemmel kezd gond lenni. MI az első, amit cseréljek, nézzek meg rajta?

Üdv és köszi!
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

UEVMZ írta:
Nekem pontosan ugyanezt csinálta amikor a gyújtótrafó kezdett megdögleni. leálltam az utszélén cigarettázni utána meg nem indult be. Rágyújtottam még egy cigire közbe megnéztem a szikrát volt szikra visszaraktam és indult. Ezután hazafelé már magától megállt.. vártam egy kicsit utána beindult, alapjáraton kihagyott a gyújtás stb..[/quote]


A futár boltban a trafó mennyire minőségi?Nem hinném hogy gyári,illetve gyári kondit lehet e még szerezni,érdemes e?[/quote]

én nemtudom szereztem bele néhány gyári wartburg trafót egy darabig biztosan elmegy...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

[/quote]
Nekem pontosan ugyanezt csinálta amikor a gyújtótrafó kezdett megdögleni. leálltam az utszélén cigarettázni utána meg nem indult be. Rágyújtottam még egy cigire közbe megnéztem a szikrát volt szikra visszaraktam és indult. Ezután hazafelé már magától megállt.. vártam egy kicsit utána beindult, alapjáraton kihagyott a gyújtás stb..[/quote]


A futár boltban a trafó mennyire minőségi?Nem hinném hogy gyári,illetve gyári kondit lehet e még szerezni,érdemes e?
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Andrá$ írta:SZiasztok,
Ma spontán elmentem motorozni aztán a Balatonra értem le :D Eddig semmi gond nem volt lementem a vízig kicsit szusszantam talán 5-10 perc viszaöltözök, indítás:benzincsap megnyit,gyújtás ráad, kis gáz rugom semmi....rugdosom semmi húztam neki szivatót rugdosom sztem vagy 30X megrugtam vagy többször mindenhogyan talán 2X elindult se lehörgött meg durrogot a strandolók nagy örömére még a vízből is néztek.Nekem meg égett a fejem :oops: .mondom betolom volt vagy 30 fok....már folyt rólam a víz sebbeség gyújtás tolom böööö.... semmi :shock: most mivan ilyet sose csinált.. :roll:
Feljebb toltam az árnyékra itt már folyt rólam a víz kabát levet minden,szerszámkészlet elő gyertyát kiveszem jó szine volt megrugdostam gyertya nélkül 2X meg 1X emgnéztem van-e szikra visszaraktam összepakolok (közbe már egy ott nyaraló ember kinézett mit művelek ott) gyújtás nélkül 2X szivatóval szivató vissza gyújtás és indult is. :roll:
Hazafele nem volt gond 2X talán alacsonyfordulaton ledadogott, meg ithon már a kapuba alapjáraton kezdte ezta mintha kimaradozna a gyújtás döö..dö.dödöd (vhogy így). :cry: :roll:
Nemtom talán ennek köze van-e a töltéshez mert talán töltés gondja van de meglett mérve úgytűnt jó,(egyszer bírja az irányjelzőt, máskor meg ég a féklámpát se)
akartam venni bele Subee féle fesszabot de nem tud csinálni :? .
Nemtom még mitől lehetett ez :roll: :?


Kép

Nekem pontosan ugyanezt csinálta amikor a gyújtótrafó kezdett megdögleni. leálltam az utszélén cigarettázni utána meg nem indult be. Rágyújtottam még egy cigire közbe megnéztem a szikrát volt szikra visszaraktam és indult. Ezután hazafelé már magától megállt.. vártam egy kicsit utána beindult, alapjáraton kihagyott a gyújtás stb..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Andrá$ írta:SZiasztok,
Ma spontán elmentem motorozni aztán a Balatonra értem le :D Eddig semmi gond nem volt lementem a vízig kicsit szusszantam talán 5-10 perc viszaöltözök, indítás:benzincsap megnyit,gyújtás ráad, kis gáz rugom semmi....rugdosom semmi húztam neki szivatót rugdosom sztem vagy 30X megrugtam vagy többször mindenhogyan talán 2X elindult se lehörgött meg durrogot a strandolók nagy örömére még a vízből is néztek.Nekem meg égett a fejem :oops: .mondom betolom volt vagy 30 fok....már folyt rólam a víz sebbeség gyújtás tolom böööö.... semmi :shock: most mivan ilyet sose csinált.. :roll:
Feljebb toltam az árnyékra itt már folyt rólam a víz kabát levet minden,szerszámkészlet elő gyertyát kiveszem jó szine volt megrugdostam gyertya nélkül 2X meg 1X emgnéztem van-e szikra visszaraktam összepakolok (közbe már egy ott nyaraló ember kinézett mit művelek ott) gyújtás nélkül 2X szivatóval szivató vissza gyújtás és indult is. :roll:
Hazafele nem volt gond 2X talán alacsonyfordulaton ledadogott, meg ithon már a kapuba alapjáraton kezdte ezta mintha kimaradozna a gyújtás döö..dö.dödöd (vhogy így). :cry: :roll:
Nemtom talán ennek köze van-e a töltéshez mert talán töltés gondja van de meglett mérve úgytűnt jó,(egyszer bírja az irányjelzőt, máskor meg ég a féklámpát se)
akartam venni bele Subee féle fesszabot de nem tud csinálni :? .
Nemtom még mitől lehetett ez :roll: :?


Kép
Az én hibámból kiindulva nálad is egy kondi zavart mondanék.Elsőre csak néha csinálja,aztán egyre gyakrabban,majd végül már be sem indult.Főleg ha rúgásnál durrog,akkor az biztos kondi.Vagy talán még a mex lehet.Sajnos ezeket tényleg csak próbálgatással lehet kiszűrni ](*,) :?
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Tank,karbi és csap tisztítás megvolt,utána állt le végleg :D
Benzin csapban kicseréltem a tömítést is,azt a négy lyukú izét,mert a gyári sajnos szétmállott.
Gyújtás pontos beállításához nem értek,még a motoros boltban állította be a Peti,de hullára elállítottam még mielőtt beállította volna,mondta is hogy szarul jár.Hazafelé is dadogott sokat,estére meg már be sem indult,mintha a gyújtás nem lenne ráadva.Már röhögök rajta,remélem a kondi a gond,még a gyári van benne :|
Azt már tapasztaltam,hogy egyszerre csak egyet,ha nem tudom hol a gond :)


Egyszerre egy dolgot csinálj. Takarítsd ki a tankot, a csapot, a karbit. Utána próba. Ha nem jó akkor a gyújtást. Előgyújtást nézd meg, mexa hézagot, kondit.
De mindig csak egy dolgot javíts mert ha több dolgot csinálsz egyszerre, és esetleg szarabb lesz nem tudod hova nyúlj.[/quote]
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Jelentem kész a motor :mrgreen: :mrgreen: Bár nem tudtam hosszú kört menni vele,csak a parkolóban(picit söröztem szerelés közben :twisted: ),de jól muzsikál.Gyújtásbeállítás,karburátorbeállítás és kondicsere után! \:D/
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bela700 »

smate írta:Helló, TS125-ben az indexrelének gyárilag hol a helye ?
Lámpafejben
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

SZiasztok,
Ma spontán elmentem motorozni aztán a Balatonra értem le :D Eddig semmi gond nem volt lementem a vízig kicsit szusszantam talán 5-10 perc viszaöltözök, indítás:benzincsap megnyit,gyújtás ráad, kis gáz rugom semmi....rugdosom semmi húztam neki szivatót rugdosom sztem vagy 30X megrugtam vagy többször mindenhogyan talán 2X elindult se lehörgött meg durrogot a strandolók nagy örömére még a vízből is néztek.Nekem meg égett a fejem :oops: .mondom betolom volt vagy 30 fok....már folyt rólam a víz sebbeség gyújtás tolom böööö.... semmi :shock: most mivan ilyet sose csinált.. :roll:
Feljebb toltam az árnyékra itt már folyt rólam a víz kabát levet minden,szerszámkészlet elő gyertyát kiveszem jó szine volt megrugdostam gyertya nélkül 2X meg 1X emgnéztem van-e szikra visszaraktam összepakolok (közbe már egy ott nyaraló ember kinézett mit művelek ott) gyújtás nélkül 2X szivatóval szivató vissza gyújtás és indult is. :roll:
Hazafele nem volt gond 2X talán alacsonyfordulaton ledadogott, meg ithon már a kapuba alapjáraton kezdte ezta mintha kimaradozna a gyújtás döö..dö.dödöd (vhogy így). :cry: :roll:
Nemtom talán ennek köze van-e a töltéshez mert talán töltés gondja van de meglett mérve úgytűnt jó,(egyszer bírja az irányjelzőt, máskor meg ég a féklámpát se)
akartam venni bele Subee féle fesszabot de nem tud csinálni :? .
Nemtom még mitől lehetett ez :roll: :?


Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
Folytatás tegnapról:
1. Kicseréltem a gyertyát,beállítottam a gyújtást pontosan,lámpával,megszakítóhézag 0,4mm, előgyújtást 3mm-re..... semmi változás,nem itt lesz a gond :evil:

2. most jön a karbipucolás,benzint szint beállítás, főfúvóka csere(135-ről 130ra,súbertű a középső állásba)... ha semmi változás,irány a bolt kondiért... úgy érzem hosszú napom lesz :(
Mert azért az Mz a király....!:)
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate »

Helló, TS125-ben az indexrelének gyárilag hol a helye ?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

UEVMZ írta:Tegnap este nem tudtam újra indítani a mocit.Délelőtt a vizsgára menet többször leállt,betudtam annak,hogy öreg a benzin,meg szutykos,mert régen volt használva,és eldugul,oké.Kis várakozás után nehezen újra indult,de sok gázt kellett húzni,hogy a fordulatot felvegye.Pár km után megint elkezdett ugrálni,dadogni,majd off.Hosszas rugdosás után ismét pöfög.Néha olyan,mintha elvágnák,majd a következő pillanatban megint elkezd dadogni,ugrálni,fulladni.
Gyertya ú,gyújtás elvileg be van állítva,ja,és a tegnapi utolsó indításnál nem indult egyből,rugás után pöffenés a kipu felé.Beindult ugyan,de szaggatott,majd a lejtőn már csak a lendület vitt,gázra nem reagált. :shock: :cry:
Ugye cseréljek kondit? :-k

A benzin tankot ötödszörre eresztettem le,mostam át,még mindig jön rozsda,festék,meg szmötyi #-o ](*,)
Egyszerre egy dolgot csinálj. Takarítsd ki a tankot, a csapot, a karbit. Utána próba. Ha nem jó akkor a gyújtást. Előgyújtást nézd meg, mexa hézagot, kondit.
De mindig csak egy dolgot javíts mert ha több dolgot csinálsz egyszerre, és esetleg szarabb lesz nem tudod hova nyúlj.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Tegnap este nem tudtam újra indítani a mocit.Délelőtt a vizsgára menet többször leállt,betudtam annak,hogy öreg a benzin,meg szutykos,mert régen volt használva,és eldugul,oké.Kis várakozás után nehezen újra indult,de sok gázt kellett húzni,hogy a fordulatot felvegye.Pár km után megint elkezdett ugrálni,dadogni,majd off.Hosszas rugdosás után ismét pöfög.Néha olyan,mintha elvágnák,majd a következő pillanatban megint elkezd dadogni,ugrálni,fulladni.
Gyertya ú,gyújtás elvileg be van állítva,ja,és a tegnapi utolsó indításnál nem indult egyből,rugás után pöffenés a kipu felé.Beindult ugyan,de szaggatott,majd a lejtőn már csak a lendület vitt,gázra nem reagált. :shock: :cry:
Ugye cseréljek kondit? :-k

A benzin tankot ötödszörre eresztettem le,mostam át,még mindig jön rozsda,festék,meg szmötyi #-o ](*,)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Válasz az üzemanyag topicban
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Seclusion írta:Ma "véletlenül" sikerült rájönnöm, mi a probléma. Szivatózni is szoktam, de eddig úgy gondoltam, hogy sok benzint kap. De levegőt kap sokat, én meg még rá is szoktam nyitni a légtorkot, Akkor hatástalanitod a szívatót... :!: :!: ezért nem indult. Ha nem nyúlok a gázkarhoz, akkor lassacskán, de beindul.
Köszi a tippet!
Mivel abban a hitben éltem, hogy alapból is sokat kap, ezért gondoltam, hogy rányitok. Még mielőtt behangoltam volna a karbit, úgy volt esélyem beindítani. Szerencsére tudom, hogy működik a szivató :) [/OFF]
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nova001155 írta: Szerintem ez alap hogy rugdosásnál nem rángatjuk a gázt.... Még a Régi autókon sem szokás pofozgatni legalábbis én nem szoktam az újabbakon meg egyenesen vagy nem is tudod vagy bűn :P Simót is úgy indítom 1-2 őt rárugok és nincs válasz akkor szivató rá és utána egyből röffen de általában szivató nélkül elsőre indul.
OFF Vége
Nálam soha fel se merült...Azért nem is írtam a tanácsomban...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ma "véletlenül" sikerült rájönnöm, mi a probléma. Szivatózni is szoktam, de eddig úgy gondoltam, hogy sok benzint kap. De levegőt kap sokat, én meg még rá is szoktam nyitni a légtorkot, ezért nem indult. Ha nem nyúlok a gázkarhoz, akkor lassacskán, de beindul.
Köszi a tippet!
Szerintem ez alap hogy rugdosásnál nem rángatjuk a gázt.... Még a Régi autókon sem szokás pofozgatni legalábbis én nem szoktam az újabbakon meg egyenesen vagy nem is tudod vagy bűn :P Simót is úgy indítom 1-2 őt rárugok és nincs válasz akkor szivató rá és utána egyből röffen de általában szivató nélkül elsőre indul.
OFF Vége
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Seclusion írta:
Ma "véletlenül" sikerült rájönnöm, mi a probléma. Szivatózni is szoktam, de eddig úgy gondoltam, hogy sok benzint kap. De levegőt kap sokat, én meg még rá is szoktam nyitni a légtorkot, Akkor hatástalanitod a szívatót... :!: :!: ezért nem indult. Ha nem nyúlok a gázkarhoz, akkor lassacskán, de beindul.
Köszi a tippet!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

young boys írta:Azt nem próbáltad hogy szívatóval gyújtás nélkül rárúgsz néhányat...gyújtás bekapcs...szívató vissza...rárúg és megyen...
Nekem csak így indúl a kis TZ-m...
Ma "véletlenül" sikerült rájönnöm, mi a probléma. Szivatózni is szoktam, de eddig úgy gondoltam, hogy sok benzint kap. De levegőt kap sokat, én meg még rá is szoktam nyitni a légtorkot, ezért nem indult. Ha nem nyúlok a gázkarhoz, akkor lassacskán, de beindul.
Köszi a tippet!
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Köszönöm mindenkinek a segítséget! :wink:

Az igazság az,hogy ma nem tudtam semmit szerelni,mert egy nehéz vizsgámra készülök,holnap reggel lesz.Ha hazaértem,elkezdem...
Beállítom a gyújtást,a karbit,átnézem a biztosítékokat,tarfó-kondi csatlakozásokat,új gyertya.... ha nincs semmi változás,esetleg még leérek boltba új trafóért,kondiért(úgysincs tartalék).Ha akkor sem jó,akkor ott nagyobb gond van,amit úgysem tudok itt Pécsen megcsinálni,ugyanis nincs garázs mindenféle szerszámmal,mint otthon.A kipufogóm lehet el van tömődve,sajnos másik kipuff csak otthon van.Remélem nem nagy a gond! [-o<
Majd holnap írok,ha van vmi fejlemény!

Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nyemi írta:Matee86. Én a kipufogóra gondolok , lehet hogy el van tömődve. Üti a kezedet a kipufogó gáz amikor jár a motor? Vagy inkább szereld le és úgy indíts be, abból egyből kiderül.
"menet közben mondjuk nincs semmi baja. Viszont, csak tolásra indul, első indításkor."
Lehet koszos a kipuff de akkor nem hogy nem indul de nem is megyen...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Matee86 írta:Sziasztok!
A következő problémán van:

A motor elindul,alapjárat van,de ha meghúzom a gázt nem pörög ki,rendszertelen a gyújtás(legalább is nekem úgy tűnik).Ha berakom sebességbe kb semmi ereje nincs, 5km/h-val döcög. Ez múltkor történt út közben,egyik pillanatról a másikra.Először még el tudtam indítani,de aztán egyre nehezebben.A gyertyára gyanakodtam,kicseréltem.... most van alapjárat,de nem pörög.A gyújtást elállítottam(én balfasz) de annyira nem tudtam,hogy ez legyen... most rendesen utána olvastam,hogy kell pontosan beállítani.A megszakító jó,a gyertya új ... Még annyi,hogy nagyon füstöl a kipuff.Tudom hogy egy kicsit sokat kap,de eddig is sokat kapott,és nem volt gondja,most egyfolytában beköpi a gyertyát.Mintha nem gyújtana rendesen és nem égetné el a keveréket.

Én a kondenzátorra gondoltam elsőként,hogy az szállt el. :smt102 Ha valaki felismeri a tüneteket,tudna írni? [-o<
A segítséget előre is köszönöm!

u.i.: ma már nem tudom megszerelni a motort,de ha holnap vennem kell alkatrészt,van valakinek tapasztalata a boltban kapható kondenzátorokról( ez a simson-mz, "német" gyártmányú,500 Ft körüli)?

Üdv:Máté
Matee86. Én a kipufogóra gondolok , lehet hogy el van tömődve. Üti a kezedet a kipufogó gáz amikor jár a motor? Vagy inkább szereld le és úgy indíts be, abból egyből kiderül.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2011.06.16. 18:02-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Seclusion írta:Az, hogy a szimmering szállt-e el, még annyiban tudod biztosabbra venni, hogyha kiveszed a gyertyát, és megszagolod. Ha szimmeringes, akkor jellegzetesen égett hajtómű olaj szaga van. Borzasztó büdös. De ha gyertyapucolás utána azonnal nem tud kipörögni, akkor én nem lennék biztos abban, hogy ez a probléma, hisz rövid ideig attól még mennie kellene, amíg az olaj el nem lepi a gyertyát. Szerintem.

Ami viszont nekem lenne kérdésem. Adott egy motor. Úgy, ahogy de pöfékel, menet közben mondjuk nincs semmi baja. Viszont, csak tolásra indul, első indításkor. Leállok vele, és ha 5 percnél tovább áll a motor, újra csak tolásra indul, nem bírom berúgni. Nemrégiben pucoltam át az egész karburátort, beállítottam a gyújtást is, szép őz-barna a gyertya. Viszont elég idegesítő ez a probléma, és motoros találkozón nem akarom tologatni, akárhogy is nézem. :) Olyan is volt, hogy toltam, toltam, későn vettem észre, hogy a leállító kapcsoló épp "nem megy" üzemmódban van, de utána rárúgtam, és indult (nem a gyújtáskapcsoló :)). Nem vagyok benne biztos, hogy elektromos probléma, de nem véletlen írtam, hogy a karbit átpucoltam. Alapjárati levegő gondja lenne? Vagy mi a csuda?
Azt nem próbáltad hogy szívatóval gyújtás nélkül rárúgsz néhányat...gyújtás bekapcs...szívató vissza...rárúg és megyen...
Nekem csak így indúl a kis TZ-m...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
maverick
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.06.07. 22:51
MZ-d típusa: etz 250 de luxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: maverick »

seagateh írta:érdemes kipróbálni másmilyen trafóval mert az utángyártott trafók pl otthon gyártott elektronikus gyújtással max 3 hétig mennek. érdemes gyári trafó, vagy japán, esetleg a jawa 350es gyári trafóval megpróbálni

vadonat uj trafoval is ugyanugy leall. :S
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Az, hogy a szimmering szállt-e el, még annyiban tudod biztosabbra venni, hogyha kiveszed a gyertyát, és megszagolod. Ha szimmeringes, akkor jellegzetesen égett hajtómű olaj szaga van. Borzasztó büdös. De ha gyertyapucolás utána azonnal nem tud kipörögni, akkor én nem lennék biztos abban, hogy ez a probléma, hisz rövid ideig attól még mennie kellene, amíg az olaj el nem lepi a gyertyát. Szerintem.

Ami viszont nekem lenne kérdésem. Adott egy motor. Úgy, ahogy de pöfékel, menet közben mondjuk nincs semmi baja. Viszont, csak tolásra indul, első indításkor. Leállok vele, és ha 5 percnél tovább áll a motor, újra csak tolásra indul, nem bírom berúgni. Nemrégiben pucoltam át az egész karburátort, beállítottam a gyújtást is, szép őz-barna a gyertya. Viszont elég idegesítő ez a probléma, és motoros találkozón nem akarom tologatni, akárhogy is nézem. :) Olyan is volt, hogy toltam, toltam, későn vettem észre, hogy a leállító kapcsoló épp "nem megy" üzemmódban van, de utána rárúgtam, és indult (nem a gyújtáskapcsoló :)). Nem vagyok benne biztos, hogy elektromos probléma, de nem véletlen írtam, hogy a karbit átpucoltam. Alapjárati levegő gondja lenne? Vagy mi a csuda?
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

És még egy adalék,ami csak most jutott eszembe(hogy olvastam hell korábbi gondját a trafó érintkezési hibájáról, és petrvs túlmelegedéses történetét a barkácsolás topikban).Az utóbbi időben nagyon melegedett a motor(henger).Azt gondoltam,hogy csak amiatt van,hogy még nem kopott be a fúrás után(kb 700km-t mentem vele),de mi van ha nem?Valószínűleg emiatt halt be a gyertyám is(mármint a túlmelegedés miatt),és emiatt nem pörgött rendesen.Akkor ez már inkább trafó,vagy kondi? :-k

szerk: sőt... amikor elindultam a motorral,sokkal jobban viselkedett (volt erő,pörgött),aztán kis idő után ez elfogyott és csak ment(nem nagyon akart 5.ben 4ezer fölé pörögni)....
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Meg lehet egyébként máshogy is állapítani,hogy azzal van baj?Mert az ok,hogy akkor is sok olajat kap,de akkor azért lehetne vele menni.Vagy nem?Én még mindig valami gyújtásproblémára gondolok.
Szerintem lehet de nem sokáig max a boltig ahol veszel másik szimeringet Nézd át az elektromos rendszert ha ott nincs gond akkor marad a szimering.
Kosztya
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.05.22. 17:11
MZ-d típusa: MZ TS-125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kosztya »

KILL3R etz írta:Az utolsó problémára a megoldás: Átszűrődik a fény... :wink: :D
Lehet, sőt biztos!
Különben tényleg annyira bele vagyok már hülyülve ebbe az egészbe, hogy a legegyszerűbb, legegyértelműbb dolgokra nem is gondolok.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az utolsó problémára a megoldás: Átszűrődik a fény... :wink: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Kosztya
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.05.22. 17:11
MZ-d típusa: MZ TS-125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kosztya »

zsakfos írta:
Roszul irtam bocs.Most hogy látom a képet már eszembe jutott.Hiába régen volt amikor én ezt csináltam.Nem áthidalni kell.
Szóval a lényeg hogy kikötöd a tekercset és semmi mást nem kell csinálni csak azt a kis vezetékdarabot ami kijön a állórészből azt visszakötni a csavar alá(letestelni).C pont.
Kipróbáltuk az egyik autószerelő haverommal (műszerrel fölszerelkezve) ezt, az általad említett verziót.
Az eredmény:
Ha leszereltük azt az ellenállást (az általad említett módon) az állórészről, akkor a töltést jelző lámpa csak egészen magas fordulaton aludt ki, és a műszer is azt mutatta, hogy addig nincs is töltés.
Mihelyt visszaszereltük az ellenállást a töltést jelző lámpa már alapjáraton is kialudt, és a műszer szerint is volt töltés.
Tehát ellenállás nélkül nálam sokkal rosszabb a helyzet, bár az is igaz, hogy ellenállással együtt is csak akkor van tökéletes töltés, ha az alapjárat egy kicsit magasabbra van állítva, különben pislog (de inkább ég) a lámpa. A régi fesz-szabályzó amíg jó volt ez tökéletesen működött, nem tudom ezen az elektronikuson van e lehetőség még ezen módosítani, de igazság szerint most már inkább az foglalkoztat, hogy legyen meg a műszaki.
Van még egy kisebb furcsaság, ami zavar: Ha fölkapcsolom a reflektort, akkor nagyon halványan (alig láthatóan) a reflektor visszajelzője mellett enyhe fényt ad a töltésvisszajelző lámpa, noha a műszer szerint ugyanazon mennyiséggel tölt a dinamó lámpával mint lámpa nélkül.

Panaszkodtam még arra is, hogy egy kicsit jobban melegedik a blokk, úgy néz ki, hogy ezt megszüntettük, mással volt kapcsolatos nem az elektronikával.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

nova001155 írta:Addig míg nem írtad hogy beköpi a gyertyát trafóra illetőleg kondira gyanakodtam utána bal szimering sajna :( Ez az én tippem.
Köszi a válaszod,remélem nem ez lesz! [-o< :shock: Azt még tudni kell,hogy bejáratós a motor,szóval elég bőven van olajjal keverve a benzin... Holnap megnézem az elektromos dolgokat, hátha okosabb leszek.Ha ott minden ok,akkor szimering.

off:
Meg lehet egyébként máshogy is állapítani,hogy azzal van baj?Mert az ok,hogy akkor is sok olajat kap,de akkor azért lehetne vele menni.Vagy nem?Én még mindig valami gyújtásproblémára gondolok.
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Matee86 írta:Sziasztok!
A következő problémán van:

A motor elindul,alapjárat van,de ha meghúzom a gázt nem pörög ki,rendszertelen a gyújtás(legalább is nekem úgy tűnik).Ha berakom sebességbe kb semmi ereje nincs, 5km/h-val döcög. Ez múltkor történt út közben,egyik pillanatról a másikra.Először még el tudtam indítani,de aztán egyre nehezebben.A gyertyára gyanakodtam,kicseréltem.... most van alapjárat,de nem pörög.A gyújtást elállítottam(én balfasz) de annyira nem tudtam,hogy ez legyen... most rendesen utána olvastam,hogy kell pontosan beállítani.A megszakító jó,a gyertya új ... Még annyi,hogy nagyon füstöl a kipuff.Tudom hogy egy kicsit sokat kap,de eddig is sokat kapott,és nem volt gondja,most egyfolytában beköpi a gyertyát.Mintha nem gyújtana rendesen és nem égetné el a keveréket.

Én a kondenzátorra gondoltam elsőként,hogy az szállt el. :smt102 Ha valaki felismeri a tüneteket,tudna írni? [-o<
A segítséget előre is köszönöm!

u.i.: ma már nem tudom megszerelni a motort,de ha holnap vennem kell alkatrészt,van valakinek tapasztalata a boltban kapható kondenzátorokról( ez a simson-mz, "német" gyártmányú,500 Ft körüli)?

Üdv:Máté
Addig míg nem írtad hogy beköpi a gyertyát trafóra illetőleg kondira gyanakodtam utána bal szimering sajna :( Ez az én tippem.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
A következő problémán van:

A motor elindul,alapjárat van,de ha meghúzom a gázt nem pörög ki,rendszertelen a gyújtás(legalább is nekem úgy tűnik).Ha berakom sebességbe kb semmi ereje nincs, 5km/h-val döcög. Ez múltkor történt út közben,egyik pillanatról a másikra.Először még el tudtam indítani,de aztán egyre nehezebben.A gyertyára gyanakodtam,kicseréltem.... most van alapjárat,de nem pörög.A gyújtást elállítottam(én balfasz) de annyira nem tudtam,hogy ez legyen... most rendesen utána olvastam,hogy kell pontosan beállítani.A megszakító jó,a gyertya új ... Még annyi,hogy nagyon füstöl a kipuff.Tudom hogy egy kicsit sokat kap,de eddig is sokat kapott,és nem volt gondja,most egyfolytában beköpi a gyertyát.Mintha nem gyújtana rendesen és nem égetné el a keveréket.

Én a kondenzátorra gondoltam elsőként,hogy az szállt el. :smt102 Ha valaki felismeri a tüneteket,tudna írni? [-o<
A segítséget előre is köszönöm!

u.i.: ma már nem tudom megszerelni a motort,de ha holnap vennem kell alkatrészt,van valakinek tapasztalata a boltban kapható kondenzátorokról( ez a simson-mz, "német" gyártmányú,500 Ft körüli)?

Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 60 vendég