Üzemanyagellátás
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Ha egy Mz Ts 150 re szereznék egy ETZ 150 es karburátort mit lehetne elérni vele elsősorban valami fogyasztáscsökkenésre gondoltam. Miben lesz másabb? Csak azért gondoltam mert az picivel modernebb karburátor és lehet érdemes lenne elhozni havertól. Előre is köszi!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Üdv a megnevezése szivató gumidugó bármely motoros boltban kapsz kilóra ha annyi kellbendeguz írta:Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a szívató alján lévő kis "gumidugattyú" tönkrement, így nem lehet használni, hidegen nehezen indul (TS-250/1). A kérdés az lenne, hogy mi annak a hivatalos neve, és hogy vajon hol lehet ilyet kapni?

Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a szívató alján lévő kis "gumidugattyú" tönkrement, így nem lehet használni, hidegen nehezen indul (TS-250/1). A kérdés az lenne, hogy mi annak a hivatalos neve, és hogy vajon hol lehet ilyet kapni?
Az lenne a problémám, hogy a szívató alján lévő kis "gumidugattyú" tönkrement, így nem lehet használni, hidegen nehezen indul (TS-250/1). A kérdés az lenne, hogy mi annak a hivatalos neve, és hogy vajon hol lehet ilyet kapni?
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! Sürgős segítség kellene
Az a gondja a vasnak, hogy 3000 alatt nehezen akar felpörögni. Természetesen nem üresben húzogatva, hanem menet közben. Mintha nem kapna anyagot rendesen. Dugulása nem hiszem hogy van. 3000-től meglódul mint a rakéta. Mi lehet a gond? A segítséget köszönöm előre is.
Üdv!

Az a gondja a vasnak, hogy 3000 alatt nehezen akar felpörögni. Természetesen nem üresben húzogatva, hanem menet közben. Mintha nem kapna anyagot rendesen. Dugulása nem hiszem hogy van. 3000-től meglódul mint a rakéta. Mi lehet a gond? A segítséget köszönöm előre is.
Üdv!
Relax, don't do it
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Felújítottam teljesen a motoromat ,szétszedés előtt tökéletesen működött a motor , viszont most nagy gáznál az egész lehörög , egy darabig jól felpörög és utána mintha kifogyna belőle a benzin. Szétszedtem a karbit is hátha kosz ment bele de nem , viszont a könyökcsövet meg kellett hosszabítanom ,hogy elférjen a vázba ( nem gyári váz) a sport rezó kb olyan 30cm-rel. Ez befolyásolhatja azt hogy a motor nem tud magas fordulatra felpörögni? Vagy keressem máshol a hibát? Előre köszi a segítséget!
Felújítottam teljesen a motoromat ,szétszedés előtt tökéletesen működött a motor , viszont most nagy gáznál az egész lehörög , egy darabig jól felpörög és utána mintha kifogyna belőle a benzin. Szétszedtem a karbit is hátha kosz ment bele de nem , viszont a könyökcsövet meg kellett hosszabítanom ,hogy elférjen a vázba ( nem gyári váz) a sport rezó kb olyan 30cm-rel. Ez befolyásolhatja azt hogy a motor nem tud magas fordulatra felpörögni? Vagy keressem máshol a hibát? Előre köszi a segítséget!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én esetleg megnézném ezt is:
Új, német karburátorház:
http://webmotors.hu/spd/2100000098972/KARBURATOR_HAZ
Ha ez tényleg az aminek látszik, akkor...
Új, német karburátorház:
http://webmotors.hu/spd/2100000098972/KARBURATOR_HAZ
Ha ez tényleg az aminek látszik, akkor...

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Nem felújítókészletről beszélek. Hanem a súber és a ház felújításáról, perselyezéséről. Kb egy hete ajánlották, hogy már érdemes lenne. Egy új tűtől meg csavaroktól és fúvókáktól nem lesz új a karbigreenest írta:
Sajnos a karburátor felújító készlet már nem elég mert a karburátor felsőháza is elég kopott. Van valakinek tapasztalata a taiwani utángyártott karburátorral kapcsolatban vagy érdemesebb lenne venni rá egy Bing-et?

Bingen én is gondolkoztam, de sajnos kb 25-30e ft :S úgy meg akkor már inkább ezt érdemes megcsináltatni szerintem.
Re: Üzemanyagellátás
Sajnos a karburátor felújító készlet már nem elég mert a karburátor felsőháza is elég kopott. Van valakinek tapasztalata a taiwani utángyártott karburátorral kapcsolatban vagy érdemesebb lenne venni rá egy Bing-et?ambrusviktor írta: Mi most visszük a miénket 250es és 125ösé felújíttatni, azt mondták 10e ft, tehát olcsóbb mint másikat venni, és állítólag teljesen jó lesz...
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
Ha beindítom akkor egy vagy két rugás szivatóval majd szivató nélkül gyújtással. Elindul, de egy kicsit kelletlenül pörög fel, viszont ha ráhúzom a szivatót akkor könnyebben pörög. Kb 10 sec múlva már nem kell neki semmi, megtartja az alapjáratot. Ha nem húzok szivatót és felpörgetem mondjuk úgy 2500-ig, utána megtartja. Melegen semmi probléma nincs, megy rendesen.
Lehet hogy csak én lihegem túl, csak hidegen nem szoktam pörgetni.
Lehet hogy csak én lihegem túl, csak hidegen nem szoktam pörgetni.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Az első pár rúgásnál csak a benzinszint számít és ahogy kezd kiürülni a leválasztott csésze akkor számít a fúvóka (ezért van a könyvben, hogy TÉLEN többszöri sikertelen indítás után fél percet kell várni, hogy töltődjön). Elvileg úgy van méretezve, hogy -20 fokban is indítson, illetve menetkész legyen. Ha neked 30 fokban kevés az valami más nyűg lesz, nyáron elég lenne 35ös fúvóka is ahhoz az 1-2 rúgáshoz, inkább a túlszivatás a jellemző probléma.
Ráhúzott szivatóval indítás után néhány mp. után le kell hörögnie, csak gázzal lehet életben tartani. (Télen-nyáron szivatóval fullasztom le, nem gyújtáskulccsal, ha nem megyek tovább egy órán belül.)
Ha a szivató nem működik az alapjárat ideiglenes dúsításával indítható az MZ (melléklevegő be ill. CO csavar ki).
Az én karbimban 100-as fúvóka van, de nem gyárinak látszik (30N2-5).
Ráhúzott szivatóval indítás után néhány mp. után le kell hörögnie, csak gázzal lehet életben tartani. (Télen-nyáron szivatóval fullasztom le, nem gyújtáskulccsal, ha nem megyek tovább egy órán belül.)
Ha a szivató nem működik az alapjárat ideiglenes dúsításával indítható az MZ (melléklevegő be ill. CO csavar ki).
Az én karbimban 100-as fúvóka van, de nem gyárinak látszik (30N2-5).
Máté írta:30n3 és 30n2 (tehát csatos és nem csatos 250-re való) karbik között a szivató fúvóka mértetben van különbség? Nagyobb szivató fúvókával elvileg több benzint lehet vele bejutattni tehát könnyebb az indítás, nem?
Köszi
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
30n3 és 30n2 (tehát csatos és nem csatos 250-re való) karbik között a szivató fúvóka mértetben van különbség? Nagyobb szivató fúvókával elvileg több benzint lehet vele bejutattni tehát könnyebb az indítás, nem?
Köszi
Köszi
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Mi most visszük a miénket 250es és 125ösé felújíttatni, azt mondták 10e ft, tehát olcsóbb mint másikat venni, és állítólag teljesen jó lesz...greenest írta:Sziasztok
Tudnátok ajánlani valamilyen jó karburátort amit érdemes feltenni 150 etz-re, mert sajna ami rajta van már nem legjobb. Segítséget előre is köszi.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok
Tudnátok ajánlani valamilyen jó karburátort amit érdemes feltenni 150 etz-re, mert sajna ami rajta van már nem legjobb. Segítséget előre is köszi.
Tudnátok ajánlani valamilyen jó karburátort amit érdemes feltenni 150 etz-re, mert sajna ami rajta van már nem legjobb. Segítséget előre is köszi.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Válasz szívatóra elektronikából:
Azért ez így ilyen formában nem teljesen igaz. A légtorok nyitása a szívató hatását csak csökkenti, de azért olyan kis gázállásoknál ahogy a gázkart "rángatjuk" indításnál még nem hatástalanítja.
Ezt letesztelni is elég könnyű: állítsatok be alapjáraton 3000 fordulatot a gáz húzásával. Húzzátok rá a szívatót... és befullad az egész. Én pl mindig rángatom a gázt, egész egyszerűen azért, mert az alapjárat úgy van belőve hogy gyakorlatilag nincs, a súberemelő csavar kb 10 fordulattal van kicsavarva (gyakorlatilag nincs emelve a súber), és ilyen kevés anyag amíg hideg egyszerűen nem tartja meg, se szívatóval se anélkül, kell neki gáz indításhoz, meg utána tartani is manuálisan hogy melegedjen. Az első sarok után viszont gyönyörűen visszaáll alapjáratra (1200), nem hagy ki, nem füstöl.
Mivel az alapjárat ilyen kevés anyaggal megy, nem pöfög vissza gázadásnál (lásd videom, bár azóta javult a helyzet), nem rángat motorféken, stb. A levegőcsavar hatása is olyan mint a nagykönyvben meg van írva. PErsze ehhez sokat kellett reszelni a karbit és a túlméretes gyári súberhez igazítani, de szerintem maximálisan megérte.
Azért ez így ilyen formában nem teljesen igaz. A légtorok nyitása a szívató hatását csak csökkenti, de azért olyan kis gázállásoknál ahogy a gázkart "rángatjuk" indításnál még nem hatástalanítja.
Ezt letesztelni is elég könnyű: állítsatok be alapjáraton 3000 fordulatot a gáz húzásával. Húzzátok rá a szívatót... és befullad az egész. Én pl mindig rángatom a gázt, egész egyszerűen azért, mert az alapjárat úgy van belőve hogy gyakorlatilag nincs, a súberemelő csavar kb 10 fordulattal van kicsavarva (gyakorlatilag nincs emelve a súber), és ilyen kevés anyag amíg hideg egyszerűen nem tartja meg, se szívatóval se anélkül, kell neki gáz indításhoz, meg utána tartani is manuálisan hogy melegedjen. Az első sarok után viszont gyönyörűen visszaáll alapjáratra (1200), nem hagy ki, nem füstöl.
Mivel az alapjárat ilyen kevés anyaggal megy, nem pöfög vissza gázadásnál (lásd videom, bár azóta javult a helyzet), nem rángat motorféken, stb. A levegőcsavar hatása is olyan mint a nagykönyvben meg van írva. PErsze ehhez sokat kellett reszelni a karbit és a túlméretes gyári súberhez igazítani, de szerintem maximálisan megérte.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Csatoshoz nem értek de én annyival elintézem ezt a dolgot indulás elött kitolom az udvarba a motort beindítom bukó fel kesztyű fel majd ki a kapuig ott kimegyek leszállok becsukom és hopplá már nem is vacakol
ne törd magad ilyen kis gondon.

Re: Üzemanyagellátás
bocsi azthisztem 250es nem figyeltem 

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
Ezt hol láttad hogy 110-es? 251-en csatos van és annak a leírásában 95-ös fúvókát írnak.seagateh írta:a gyári 110es én szerintem kár nagoybbra emelni. próbálj a szivatóval játszani nem kell übegre külden mert megfullad azonnal legalábbis nek neem mindíg ha kéri egy kicsit ráhúzol és kész
Re: Üzemanyagellátás
a gyári 110es én szerintem kár nagoybbra emelni. próbálj a szivatóval játszani nem kell übegre külden mert megfullad azonnal legalábbis nek neem mindíg ha kéri egy kicsit ráhúzol és kész 

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
Az jutott most eszembe, hogy a szivatóhoz berakni picit nagyobb fúvókát. Ez befolyásolhatná a dolgot?nova001155 írta:Szerintem nincs azzal semmi gond ne aggódj ez ilyen mindenkinek nekem is ilyen hidegen beindítom össze-vissza reagál a gázra vagy lefullad vagy felpörög de erő nincs. Egy kicsit megmelegszik akkor már nincs vele gond.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem nincs azzal semmi gond ne aggódj ez ilyen mindenkinek nekem is ilyen hidegen beindítom össze-vissza reagál a gázra vagy lefullad vagy felpörög de erő nincs. Egy kicsit megmelegszik akkor már nincs vele gond.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
Szivatóval is ezt csinálja.nova001155 írta: Igen egyszerű a megoldás hidegen a benzin-levegő keverékből lecsapódik a hideg hengerfalra a benzin így szegény keverék képződig magyarul szarul megy a motor nem véletlenül kell túl dúsítani a keveréket mikor hideg motor indítás történik.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Igen egyszerű a megoldás hidegen a benzin-levegő keverékből lecsapódik a hideg hengerfalra a benzin így szegény keverék képződig magyarul szarul megy a motor nem véletlenül kell túl dúsítani a keveréket mikor hideg motor indítás történik.Máté írta:sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy hidegen ha beindítom a motort akkor gázra nehezen pörög fel és utána leáll. Ha beindítom megint akkor utána már jól veszi a gázt és pörög. Ez csak a hideg blokk miatt van? Bemelegedve már szépen jár és megy is rendesen.
köszi előre is
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy hidegen ha beindítom a motort akkor gázra nehezen pörög fel és utána leáll. Ha beindítom megint akkor utána már jól veszi a gázt és pörög. Ez csak a hideg blokk miatt van? Bemelegedve már szépen jár és megy is rendesen.
köszi előre is
Az lenne a kérdésem, hogy hidegen ha beindítom a motort akkor gázra nehezen pörög fel és utána leáll. Ha beindítom megint akkor utána már jól veszi a gázt és pörög. Ez csak a hideg blokk miatt van? Bemelegedve már szépen jár és megy is rendesen.
köszi előre is
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
seagateh írta:a bal oldali gyertya a új Izolator 260, a jobboldali pedig a Brisk N15YC.Nálam ez olvad el a kis TZ-ben...Próbáld sima C-vel...Én most azzal járok és tök jó...Az YC magasabb hőértékünek tünik... A Briskel tökéletesebb az alapjárat és hidegen nem kér szivatót, de alacsony fordulaton nem húz valami jól, az Izolatorral pedig fordítva összességében az izolatorral lényegesen jobban húz. Egyszerűen nem értem milrt így ég ki amikor a motor tökéletesen jár
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Üzemanyagellátás
a bal oldali gyertya a új Izolator 260, a jobboldali pedig a Brisk N15YC. A Briskel tökéletesebb az alapjárat és hidegen nem kér szivatót, de alacsony fordulaton nem húz valami jól, az Izolatorral pedig fordítva összességében az izolatorral lényegesen jobban húz. Egyszerűen nem értem milrt így ég ki amikor a motor tökéletesen jár


,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is ez van... és úgy hogy Bambiféle új vitonos szimeringek vannak bent, szóval ez tényleg egy érdekes kérdés...seagateh írta:sziasztok. az mitől lehet hogy a gyertya karbi felöli rész az szürkés-fekete, a kipufogófel néző része pedig fehér. új gyertya Isolator 260as. olyan 100km-t tettem a bele. A motor hiátlanul üzemel. tökéletes alapjárat, enyhe füstölés, jól húz jó fogysaztás..
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok. az mitől lehet hogy a gyertya karbi felöli rész az szürkés-fekete, a kipufogófel néző része pedig fehér. új gyertya Isolator 260as. olyan 100km-t tettem a bele. A motor hiátlanul üzemel. tökéletes alapjárat, enyhe füstölés, jól húz jó fogysaztás..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Az úszot egy szintbe tudod hajlítani, amit pedig én mondtam mm értékeket azok nem pontos értékek, csak úgy rávágtam valamit jelezve hogy van egy kisebb és egy nagyobb...Totocs írta:Na, hát megnéztem!
A szelepnek a vastagabb szára majdnem 3mm, a vékony pedig 1,5mm körül van. Ezek szerint a mérete nem megfelelő? De szerintem amúgy is csere lesz, mert kicsit szorul, annak ellenére h kicsit "megdörzsöltem".
Az úszószintet úgy-ahogy pontosan beállítottam, de az úszó is csere lesz mert nincs egyszintbe a két úszótest és lötyög oldalirányba a stiften.
Re: Üzemanyagellátás
Na, hát megnéztem!
A szelepnek a vastagabb szára majdnem 3mm, a vékony pedig 1,5mm körül van. Ezek szerint a mérete nem megfelelő? De szerintem amúgy is csere lesz, mert kicsit szorul, annak ellenére h kicsit "megdörzsöltem".
Az úszószintet úgy-ahogy pontosan beállítottam, de az úszó is csere lesz mert nincs egyszintbe a két úszótest és lötyög oldalirányba a stiften.
A szelepnek a vastagabb szára majdnem 3mm, a vékony pedig 1,5mm körül van. Ezek szerint a mérete nem megfelelő? De szerintem amúgy is csere lesz, mert kicsit szorul, annak ellenére h kicsit "megdörzsöltem".
Az úszószintet úgy-ahogy pontosan beállítottam, de az úszó is csere lesz mert nincs egyszintbe a két úszótest és lötyög oldalirányba a stiften.
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a segítséget, megnézek mindent.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Én a tartálytól,a karburátorig tisztítanám ki a tüzelőanyag rendszert,és a tűszelepet is.Szedd szét a csapot,és ha van gázolajad öblítsd ki tartályt.A csaptól meg fogsz botránkozni,mennyi trutyi gyűlik össze benne.Amikor végeztél vegyél egy eldobható előszűrőt,és tedd bele a benzincső szakaszba.Ne sajnálj rá pár száz forintot,új benzincső,új előszűrő(papírbetétes nem jó),esetleg csap felújító készlet(szűrő a tartályba biztos).
Jó szórakozást!Ez egy egynapos munka,ha lelkiismeretes vagy.
Jó szórakozást!Ez egy egynapos munka,ha lelkiismeretes vagy.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Totocs!Totocs írta:Szerintem, nincs különbség a tűleszepben, mert a neten néztem, hogy a tűszelep az 50-es simsontól a 250-es ETZ-ig jó.

A 2 mm-es tűszelep ok., de pl. én nem vettem észre, hogy nekem 1,8-as (Simson) tsz. volt benne, "gyönyörűen" meg is ragadt a szegény keveréktől az a szegény dugó...

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Üzemanyagellátás
Lehet retkes a tanksapkán lévő szuszogó lyuk, vagy maga a csap is.
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem, nincs különbség a tűleszepben, mert a neten néztem, hogy a tűszelep az 50-es simsontól a 250-es ETZ-ig jó.
Re: Üzemanyagellátás
a vastag és a pici is, ha jól tudom... szedd ki az úszót és húzd ki...akkor meglátod. Nem tudom mit értesz vastagnak vagy picinek, de van egy kb szntem 1mmes rész meg egy több mmes, az utóbbinak is ki kell nyílnia.[/quote]
Igen, a nagyobbik részre gondoltam. Akkor az a baj, mert csak a pici "lóg ki" teljesen.
Igen, a nagyobbik részre gondoltam. Akkor az a baj, mert csak a pici "lóg ki" teljesen.
Re: Üzemanyagellátás
Esetleg a tűszelep nem simsoné? Mert ugye annak is kisebb az áteresztőképessége.Totocs írta:Sziasztok!
Nagyon füstölt az MZ-m (ETZ 125), aztán rájöttem, hogy a benzinszint túl magas,beállítottam a megadott értékek szerin(tolómérővel bemérve),de még úgy is túl magas volt,úgyhogy még egy kicsit ráállítottam és így most jó. Azonban mikor teljes gázt ráhúzom menet közben, és úgy megyek vele egy ideig, akkor kifogy az üzemanyag a karburátorból, és vissza kell engednem a gázt, hogy kicsit feltöltődjön, de ha tartalékon megyek akkor is csinálja , de csak akkor ha sokáig megyek teljes gázzal. Állítsak a szelepzáró fülön, hogy később zárja a szelepet, vagy mivel simson csap van rajta az talán nem enged át elég üzemanyagot, és azt cseréljem ki?
És ha esetleg vennék egy új úszót, azon nem kéne állítanom?
Ja és azt észrevettem, hogy az 1,5 miliméteres tömítés nincs bent a szelepnél.
Esteleg jobban járnék ha vennék egy felújító készletet?
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
a vastag és a pici is, ha jól tudom... szedd ki az úszót és húzd ki...akkor meglátod. Nem tudom mit értesz vastagnak vagy picinek, de van egy kb szntem 1mmes rész meg egy több mmes, az utóbbinak is ki kell nyílnia.Totocs írta:Köszi mindkettőtöknek.![]()
Akkor megnézem a szelepet és ha kell akk kicsit megcsiszolom.
Amúgy a szelep amikor nyitva van akkor csak annak a pici pöcöknek kell kilógnia, ugye? Vagy a vastagabb részének is?
Re: Üzemanyagellátás
Köszi mindkettőtöknek.
Akkor megnézem a szelepet és ha kell akk kicsit megcsiszolom.
Amúgy a szelep amikor nyitva van akkor csak annak a pici pöcöknek kell kilógnia, ugye? Vagy a vastagabb részének is?

Akkor megnézem a szelepet és ha kell akk kicsit megcsiszolom.
Amúgy a szelep amikor nyitva van akkor csak annak a pici pöcöknek kell kilógnia, ugye? Vagy a vastagabb részének is?
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
A fáma azt írja, és én is úgy tapasztaltam, hogy beállíthatod a könyv szerinti 33mm- 27mm re, de ahogy egyszer is a szelepnyitó már elállítódott, úgy ettől az értéktől el lehet térni, de két dologra kell különösen ügyelni:Totocs írta:Sziasztok!
Nagyon füstölt az MZ-m (ETZ 125), aztán rájöttem, hogy a benzinszint túl magas,beállítottam a megadott értékek szerin(tolómérővel bemérve),de még úgy is túl magas volt,úgyhogy még egy kicsit ráállítottam és így most jó. Azonban mikor teljes gázt ráhúzom menet közben, és úgy megyek vele egy ideig, akkor kifogy az üzemanyag a karburátorból, és vissza kell engednem a gázt, hogy kicsit feltöltődjön, de ha tartalékon megyek akkor is csinálja , de csak akkor ha sokáig megyek teljes gázzal. Állítsak a szelepzáró fülön, hogy később zárja a szelepet, vagy mivel simson csap van rajta az talán nem enged át elég üzemanyagot, és azt cseréljem ki?
És ha esetleg vennék egy új úszót, azon nem kéne állítanom?
Ja és azt észrevettem, hogy az 1,5 miliméteres tömítés nincs bent a szelepnél.
Esteleg jobban járnék ha vennék egy felújító készletet?
1, amikor nyit az úszó, akkor a szelepet engednie kell teljesen kinyitni
2, a 6mm-es min úszójátéknak (alsó és felső érték) meg kell lennie.
Továbbá saját vélemény: állítsd be úgy, hogy a szelep teljesen nyisson, de attól már ne távolabb, hanem pont a teljesen nyitott állás alá egy lehellettel, és onnan mérd a 6mmt.
Az úszó lábainak és a szelepzárónak elvileg egymással párhuzamosan kell állniuk.
Továbbá: játszani kell vele hogy se a benzin ne folyjon, se pedig ne fogyjon ki.
De mindenek előtt ellenőrizd a szelepet, mert ha jó, akkor minek cserélni?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
A felújító szettek általában csak rontók, szarabb lehet tőle. Ha az üzemanyag szint okés de kifogy a benzin az úszóházból akkor a tűszelep a ludas. Lehet hogy koszos vagy nem nyit ki eléggé.Totocs írta:Sziasztok!
Nagyon füstölt az MZ-m (ETZ 125), aztán rájöttem, hogy a benzinszint túl magas,beállítottam a megadott értékek szerin(tolómérővel bemérve),de még úgy is túl magas volt,úgyhogy még egy kicsit ráállítottam és így most jó. Azonban mikor teljes gázt ráhúzom menet közben, és úgy megyek vele egy ideig, akkor kifogy az üzemanyag a karburátorból, és vissza kell engednem a gázt, hogy kicsit feltöltődjön, de ha tartalékon megyek akkor is csinálja , de csak akkor ha sokáig megyek teljes gázzal. Állítsak a szelepzáró fülön, hogy később zárja a szelepet, vagy mivel simson csap van rajta az talán nem enged át elég üzemanyagot, és azt cseréljem ki?
És ha esetleg vennék egy új úszót, azon nem kéne állítanom?
Ja és azt észrevettem, hogy az 1,5 miliméteres tömítés nincs bent a szelepnél.
Esteleg jobban járnék ha vennék egy felújító készletet?
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Nagyon füstölt az MZ-m (ETZ 125), aztán rájöttem, hogy a benzinszint túl magas,beállítottam a megadott értékek szerin(tolómérővel bemérve),de még úgy is túl magas volt,úgyhogy még egy kicsit ráállítottam és így most jó. Azonban mikor teljes gázt ráhúzom menet közben, és úgy megyek vele egy ideig, akkor kifogy az üzemanyag a karburátorból, és vissza kell engednem a gázt, hogy kicsit feltöltődjön, de ha tartalékon megyek akkor is csinálja , de csak akkor ha sokáig megyek teljes gázzal. Állítsak a szelepzáró fülön, hogy később zárja a szelepet, vagy mivel simson csap van rajta az talán nem enged át elég üzemanyagot, és azt cseréljem ki?
És ha esetleg vennék egy új úszót, azon nem kéne állítanom?
Ja és azt észrevettem, hogy az 1,5 miliméteres tömítés nincs bent a szelepnél.
Esteleg jobban járnék ha vennék egy felújító készletet?
Nagyon füstölt az MZ-m (ETZ 125), aztán rájöttem, hogy a benzinszint túl magas,beállítottam a megadott értékek szerin(tolómérővel bemérve),de még úgy is túl magas volt,úgyhogy még egy kicsit ráállítottam és így most jó. Azonban mikor teljes gázt ráhúzom menet közben, és úgy megyek vele egy ideig, akkor kifogy az üzemanyag a karburátorból, és vissza kell engednem a gázt, hogy kicsit feltöltődjön, de ha tartalékon megyek akkor is csinálja , de csak akkor ha sokáig megyek teljes gázzal. Állítsak a szelepzáró fülön, hogy később zárja a szelepet, vagy mivel simson csap van rajta az talán nem enged át elég üzemanyagot, és azt cseréljem ki?
És ha esetleg vennék egy új úszót, azon nem kéne állítanom?
Ja és azt észrevettem, hogy az 1,5 miliméteres tömítés nincs bent a szelepnél.
Esteleg jobban járnék ha vennék egy felújító készletet?
Re: Üzemanyagellátás
ne felejtsük el az utángyártott súberttű mindenre képes sőt még annak az ellenkezőjére is... 

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Üzemanyagellátás
holnap próbálkozok mindennel sárcon megnézem hogy legjobb most felemeltem a tűt maxra mert eddig egyelviszább volt ugye gyári érték szerint holnap megnézem maxon mi változik és akkor majd valamit... 

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ja, ebben van valami. Nem olvastam el figyelmesen,azt hittem ez jó hőértékűvel ilyen.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem, ha a gép jól megy és túl fehér egy kis hőértékű gyertya akkor nem kellene kettesével dobálni a tűt. Előtte én kipróbálnám egy N14C mit mutat.

Én is azt vettem észre régebben hogy a gyertya egyik fele (a generátor oldali méghozzá) más színű, mint a másik. Diagnózis: generátor oldali szimmering. Mióta meg lett csinálva, a gyertya sem felemás
Amúgy ez a gyertya nagyon fehér, lehet az is hogy alacsony fordulaton (kis gáznál) nem kap elég nyálat. A tűt rakd fentebb vagy 2vel, és próbáld ki úgy.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én is azt vettem észre régebben hogy a gyertya egyik fele (a generátor oldali méghozzá) más színű, mint a másik. Diagnózis: generátor oldali szimmering. Mióta meg lett csinálva, a gyertya sem felemásseagateh írta:sziasztok. még egy érdekesség mitől lehet hogy a gyertya egyik fele ilyen sárgára kiég a másik fele pedig szürkés fehér ennek van jelentősége a "finomhangolásban"?
meg az is furcsa hogy amikor bemelegszik jobban a motor akkor így halványan gyengébb alacsonyfordulaton ez mitől lehet?
Brisk N15YC tökéletesen megy vele szép pontos alapjárat alacsonyfordulaton ha vátok nem pöfög vissza hanem így "morog":D érdekes nemfontos lényeg hogy szépen megy

Amúgy ez a gyertya nagyon fehér, lehet az is hogy alacsony fordulaton (kis gáznál) nem kap elég nyálat. A tűt rakd fentebb vagy 2vel, és próbáld ki úgy.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok. még egy érdekesség mitől lehet hogy a gyertya egyik fele ilyen sárgára kiég a másik fele pedig szürkés fehér ennek van jelentősége a "finomhangolásban"?
meg az is furcsa hogy amikor bemelegszik jobban a motor akkor így halványan gyengébb alacsonyfordulaton ez mitől lehet?

Brisk N15YC tökéletesen megy vele szép pontos alapjárat alacsonyfordulaton ha vátok nem pöfög vissza hanem így "morog"
:D érdekes nemfontos lényeg hogy szépen megy
meg az is furcsa hogy amikor bemelegszik jobban a motor akkor így halványan gyengébb alacsonyfordulaton ez mitől lehet?

Brisk N15YC tökéletesen megy vele szép pontos alapjárat alacsonyfordulaton ha vátok nem pöfög vissza hanem így "morog"

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Perec csinált membrános hengert...ambrusviktor írta:Ezt már olvastam korábban, leginkább a tapasztalat érdekelne, hogy valaki használta-e már, és mit tapasztalt.
A szocimotoroson olvastam a karburátor beállítást is, és sajnos nekem az sem volt épp 100%osan kielégítő cikk, ezért érdeklődöm itt a tapasztalatokról
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Ezt már olvastam korábban, leginkább a tapasztalat érdekelne, hogy valaki használta-e már, és mit tapasztalt.DrV írta:http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12 Ez megfelel?ambrusviktor írta:Egyébként membránt használtatok vagy csináltatok már? Mennyire költséges a dolog? Mert tulajdonképpen az egész vezérlést meg kell változtatni, nem? vagy... ?
A szocimotoroson olvastam a karburátor beállítást is, és sajnos nekem az sem volt épp 100%osan kielégítő cikk, ezért érdeklődöm itt a tapasztalatokról

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12 Ez megfelel?ambrusviktor írta:Egyébként membránt használtatok vagy csináltatok már? Mennyire költséges a dolog? Mert tulajdonképpen az egész vezérlést meg kell változtatni, nem? vagy... ?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég