Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

30n3 és 30n2 (tehát csatos és nem csatos 250-re való) karbik között a szivató fúvóka mértetben van különbség? Nagyobb szivató fúvókával elvileg több benzint lehet vele bejutattni tehát könnyebb az indítás, nem?
Köszi
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

greenest írta:Sziasztok

Tudnátok ajánlani valamilyen jó karburátort amit érdemes feltenni 150 etz-re, mert sajna ami rajta van már nem legjobb. Segítséget előre is köszi.
Mi most visszük a miénket 250es és 125ösé felújíttatni, azt mondták 10e ft, tehát olcsóbb mint másikat venni, és állítólag teljesen jó lesz...
greenest
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.06.17. 09:15
MZ-d típusa: etz150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: greenest »

Sziasztok

Tudnátok ajánlani valamilyen jó karburátort amit érdemes feltenni 150 etz-re, mert sajna ami rajta van már nem legjobb. Segítséget előre is köszi.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Válasz szívatóra elektronikából:

Azért ez így ilyen formában nem teljesen igaz. A légtorok nyitása a szívató hatását csak csökkenti, de azért olyan kis gázállásoknál ahogy a gázkart "rángatjuk" indításnál még nem hatástalanítja.

Ezt letesztelni is elég könnyű: állítsatok be alapjáraton 3000 fordulatot a gáz húzásával. Húzzátok rá a szívatót... és befullad az egész. Én pl mindig rángatom a gázt, egész egyszerűen azért, mert az alapjárat úgy van belőve hogy gyakorlatilag nincs, a súberemelő csavar kb 10 fordulattal van kicsavarva (gyakorlatilag nincs emelve a súber), és ilyen kevés anyag amíg hideg egyszerűen nem tartja meg, se szívatóval se anélkül, kell neki gáz indításhoz, meg utána tartani is manuálisan hogy melegedjen. Az első sarok után viszont gyönyörűen visszaáll alapjáratra (1200), nem hagy ki, nem füstöl.

Mivel az alapjárat ilyen kevés anyaggal megy, nem pöfög vissza gázadásnál (lásd videom, bár azóta javult a helyzet), nem rángat motorféken, stb. A levegőcsavar hatása is olyan mint a nagykönyvben meg van írva. PErsze ehhez sokat kellett reszelni a karbit és a túlméretes gyári súberhez igazítani, de szerintem maximálisan megérte.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Csatoshoz nem értek de én annyival elintézem ezt a dolgot indulás elött kitolom az udvarba a motort beindítom bukó fel kesztyű fel majd ki a kapuig ott kimegyek leszállok becsukom és hopplá már nem is vacakol :P ne törd magad ilyen kis gondon.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

bocsi azthisztem 250es nem figyeltem :(
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

seagateh írta:a gyári 110es én szerintem kár nagoybbra emelni. próbálj a szivatóval játszani nem kell übegre külden mert megfullad azonnal legalábbis nek neem mindíg ha kéri egy kicsit ráhúzol és kész :)
Ezt hol láttad hogy 110-es? 251-en csatos van és annak a leírásában 95-ös fúvókát írnak.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

a gyári 110es én szerintem kár nagoybbra emelni. próbálj a szivatóval játszani nem kell übegre külden mert megfullad azonnal legalábbis nek neem mindíg ha kéri egy kicsit ráhúzol és kész :)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

nova001155 írta:Szerintem nincs azzal semmi gond ne aggódj ez ilyen mindenkinek nekem is ilyen hidegen beindítom össze-vissza reagál a gázra vagy lefullad vagy felpörög de erő nincs. Egy kicsit megmelegszik akkor már nincs vele gond.
Az jutott most eszembe, hogy a szivatóhoz berakni picit nagyobb fúvókát. Ez befolyásolhatná a dolgot?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Szerintem nincs azzal semmi gond ne aggódj ez ilyen mindenkinek nekem is ilyen hidegen beindítom össze-vissza reagál a gázra vagy lefullad vagy felpörög de erő nincs. Egy kicsit megmelegszik akkor már nincs vele gond.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

nova001155 írta: Igen egyszerű a megoldás hidegen a benzin-levegő keverékből lecsapódik a hideg hengerfalra a benzin így szegény keverék képződig magyarul szarul megy a motor nem véletlenül kell túl dúsítani a keveréket mikor hideg motor indítás történik.
Szivatóval is ezt csinálja.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Máté írta:sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy hidegen ha beindítom a motort akkor gázra nehezen pörög fel és utána leáll. Ha beindítom megint akkor utána már jól veszi a gázt és pörög. Ez csak a hideg blokk miatt van? Bemelegedve már szépen jár és megy is rendesen.
köszi előre is
Igen egyszerű a megoldás hidegen a benzin-levegő keverékből lecsapódik a hideg hengerfalra a benzin így szegény keverék képződig magyarul szarul megy a motor nem véletlenül kell túl dúsítani a keveréket mikor hideg motor indítás történik.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy hidegen ha beindítom a motort akkor gázra nehezen pörög fel és utána leáll. Ha beindítom megint akkor utána már jól veszi a gázt és pörög. Ez csak a hideg blokk miatt van? Bemelegedve már szépen jár és megy is rendesen.
köszi előre is
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

seagateh írta:a bal oldali gyertya a új Izolator 260, a jobboldali pedig a Brisk N15YC.Nálam ez olvad el a kis TZ-ben...Próbáld sima C-vel...Én most azzal járok és tök jó...Az YC magasabb hőértékünek tünik... A Briskel tökéletesebb az alapjárat és hidegen nem kér szivatót, de alacsony fordulaton nem húz valami jól, az Izolatorral pedig fordítva összességében az izolatorral lényegesen jobban húz. Egyszerűen nem értem milrt így ég ki amikor a motor tökéletesen jár
Kép
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

a bal oldali gyertya a új Izolator 260, a jobboldali pedig a Brisk N15YC. A Briskel tökéletesebb az alapjárat és hidegen nem kér szivatót, de alacsony fordulaton nem húz valami jól, az Izolatorral pedig fordítva összességében az izolatorral lényegesen jobban húz. Egyszerűen nem értem milrt így ég ki amikor a motor tökéletesen jár
Kép
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

seagateh írta:sziasztok. az mitől lehet hogy a gyertya karbi felöli rész az szürkés-fekete, a kipufogófel néző része pedig fehér. új gyertya Isolator 260as. olyan 100km-t tettem a bele. A motor hiátlanul üzemel. tökéletes alapjárat, enyhe füstölés, jól húz jó fogysaztás..
Nekem is ez van... és úgy hogy Bambiféle új vitonos szimeringek vannak bent, szóval ez tényleg egy érdekes kérdés...
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok. az mitől lehet hogy a gyertya karbi felöli rész az szürkés-fekete, a kipufogófel néző része pedig fehér. új gyertya Isolator 260as. olyan 100km-t tettem a bele. A motor hiátlanul üzemel. tökéletes alapjárat, enyhe füstölés, jól húz jó fogysaztás..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Totocs írta:Na, hát megnéztem!
A szelepnek a vastagabb szára majdnem 3mm, a vékony pedig 1,5mm körül van. Ezek szerint a mérete nem megfelelő? De szerintem amúgy is csere lesz, mert kicsit szorul, annak ellenére h kicsit "megdörzsöltem".
Az úszószintet úgy-ahogy pontosan beállítottam, de az úszó is csere lesz mert nincs egyszintbe a két úszótest és lötyög oldalirányba a stiften.
Az úszot egy szintbe tudod hajlítani, amit pedig én mondtam mm értékeket azok nem pontos értékek, csak úgy rávágtam valamit jelezve hogy van egy kisebb és egy nagyobb...
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Na, hát megnéztem!
A szelepnek a vastagabb szára majdnem 3mm, a vékony pedig 1,5mm körül van. Ezek szerint a mérete nem megfelelő? De szerintem amúgy is csere lesz, mert kicsit szorul, annak ellenére h kicsit "megdörzsöltem".
Az úszószintet úgy-ahogy pontosan beállítottam, de az úszó is csere lesz mert nincs egyszintbe a két úszótest és lötyög oldalirányba a stiften.
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Köszönöm a segítséget, megnézek mindent.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én a tartálytól,a karburátorig tisztítanám ki a tüzelőanyag rendszert,és a tűszelepet is.Szedd szét a csapot,és ha van gázolajad öblítsd ki tartályt.A csaptól meg fogsz botránkozni,mennyi trutyi gyűlik össze benne.Amikor végeztél vegyél egy eldobható előszűrőt,és tedd bele a benzincső szakaszba.Ne sajnálj rá pár száz forintot,új benzincső,új előszűrő(papírbetétes nem jó),esetleg csap felújító készlet(szűrő a tartályba biztos).
Jó szórakozást!Ez egy egynapos munka,ha lelkiismeretes vagy.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Totocs írta:Szerintem, nincs különbség a tűleszepben, mert a neten néztem, hogy a tűszelep az 50-es simsontól a 250-es ETZ-ig jó.
Üdv Totocs!
:!: Nono!
A 2 mm-es tűszelep ok., de pl. én nem vettem észre, hogy nekem 1,8-as (Simson) tsz. volt benne, "gyönyörűen" meg is ragadt a szegény keveréktől az a szegény dugó... :evil:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Lehet retkes a tanksapkán lévő szuszogó lyuk, vagy maga a csap is.
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Szerintem, nincs különbség a tűleszepben, mert a neten néztem, hogy a tűszelep az 50-es simsontól a 250-es ETZ-ig jó.
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Totocs »

a vastag és a pici is, ha jól tudom... szedd ki az úszót és húzd ki...akkor meglátod. Nem tudom mit értesz vastagnak vagy picinek, de van egy kb szntem 1mmes rész meg egy több mmes, az utóbbinak is ki kell nyílnia.[/quote]

Igen, a nagyobbik részre gondoltam. Akkor az a baj, mert csak a pici "lóg ki" teljesen.
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Totocs írta:Sziasztok!
Nagyon füstölt az MZ-m (ETZ 125), aztán rájöttem, hogy a benzinszint túl magas,beállítottam a megadott értékek szerin(tolómérővel bemérve),de még úgy is túl magas volt,úgyhogy még egy kicsit ráállítottam és így most jó. Azonban mikor teljes gázt ráhúzom menet közben, és úgy megyek vele egy ideig, akkor kifogy az üzemanyag a karburátorból, és vissza kell engednem a gázt, hogy kicsit feltöltődjön, de ha tartalékon megyek akkor is csinálja , de csak akkor ha sokáig megyek teljes gázzal. Állítsak a szelepzáró fülön, hogy később zárja a szelepet, vagy mivel simson csap van rajta az talán nem enged át elég üzemanyagot, és azt cseréljem ki?
És ha esetleg vennék egy új úszót, azon nem kéne állítanom?
Ja és azt észrevettem, hogy az 1,5 miliméteres tömítés nincs bent a szelepnél.
Esteleg jobban járnék ha vennék egy felújító készletet?
Esetleg a tűszelep nem simsoné? Mert ugye annak is kisebb az áteresztőképessége.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Totocs írta:Köszi mindkettőtöknek. :)
Akkor megnézem a szelepet és ha kell akk kicsit megcsiszolom.
Amúgy a szelep amikor nyitva van akkor csak annak a pici pöcöknek kell kilógnia, ugye? Vagy a vastagabb részének is?
a vastag és a pici is, ha jól tudom... szedd ki az úszót és húzd ki...akkor meglátod. Nem tudom mit értesz vastagnak vagy picinek, de van egy kb szntem 1mmes rész meg egy több mmes, az utóbbinak is ki kell nyílnia.
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Köszi mindkettőtöknek. :)
Akkor megnézem a szelepet és ha kell akk kicsit megcsiszolom.
Amúgy a szelep amikor nyitva van akkor csak annak a pici pöcöknek kell kilógnia, ugye? Vagy a vastagabb részének is?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Totocs írta:Sziasztok!
Nagyon füstölt az MZ-m (ETZ 125), aztán rájöttem, hogy a benzinszint túl magas,beállítottam a megadott értékek szerin(tolómérővel bemérve),de még úgy is túl magas volt,úgyhogy még egy kicsit ráállítottam és így most jó. Azonban mikor teljes gázt ráhúzom menet közben, és úgy megyek vele egy ideig, akkor kifogy az üzemanyag a karburátorból, és vissza kell engednem a gázt, hogy kicsit feltöltődjön, de ha tartalékon megyek akkor is csinálja , de csak akkor ha sokáig megyek teljes gázzal. Állítsak a szelepzáró fülön, hogy később zárja a szelepet, vagy mivel simson csap van rajta az talán nem enged át elég üzemanyagot, és azt cseréljem ki?
És ha esetleg vennék egy új úszót, azon nem kéne állítanom?
Ja és azt észrevettem, hogy az 1,5 miliméteres tömítés nincs bent a szelepnél.
Esteleg jobban járnék ha vennék egy felújító készletet?
A fáma azt írja, és én is úgy tapasztaltam, hogy beállíthatod a könyv szerinti 33mm- 27mm re, de ahogy egyszer is a szelepnyitó már elállítódott, úgy ettől az értéktől el lehet térni, de két dologra kell különösen ügyelni:
1, amikor nyit az úszó, akkor a szelepet engednie kell teljesen kinyitni
2, a 6mm-es min úszójátéknak (alsó és felső érték) meg kell lennie.
Továbbá saját vélemény: állítsd be úgy, hogy a szelep teljesen nyisson, de attól már ne távolabb, hanem pont a teljesen nyitott állás alá egy lehellettel, és onnan mérd a 6mmt.
Az úszó lábainak és a szelepzárónak elvileg egymással párhuzamosan kell állniuk.
Továbbá: játszani kell vele hogy se a benzin ne folyjon, se pedig ne fogyjon ki.
De mindenek előtt ellenőrizd a szelepet, mert ha jó, akkor minek cserélni?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

Totocs írta:Sziasztok!
Nagyon füstölt az MZ-m (ETZ 125), aztán rájöttem, hogy a benzinszint túl magas,beállítottam a megadott értékek szerin(tolómérővel bemérve),de még úgy is túl magas volt,úgyhogy még egy kicsit ráállítottam és így most jó. Azonban mikor teljes gázt ráhúzom menet közben, és úgy megyek vele egy ideig, akkor kifogy az üzemanyag a karburátorból, és vissza kell engednem a gázt, hogy kicsit feltöltődjön, de ha tartalékon megyek akkor is csinálja , de csak akkor ha sokáig megyek teljes gázzal. Állítsak a szelepzáró fülön, hogy később zárja a szelepet, vagy mivel simson csap van rajta az talán nem enged át elég üzemanyagot, és azt cseréljem ki?
És ha esetleg vennék egy új úszót, azon nem kéne állítanom?
Ja és azt észrevettem, hogy az 1,5 miliméteres tömítés nincs bent a szelepnél.
Esteleg jobban járnék ha vennék egy felújító készletet?
A felújító szettek általában csak rontók, szarabb lehet tőle. Ha az üzemanyag szint okés de kifogy a benzin az úszóházból akkor a tűszelep a ludas. Lehet hogy koszos vagy nem nyit ki eléggé.
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Sziasztok!
Nagyon füstölt az MZ-m (ETZ 125), aztán rájöttem, hogy a benzinszint túl magas,beállítottam a megadott értékek szerin(tolómérővel bemérve),de még úgy is túl magas volt,úgyhogy még egy kicsit ráállítottam és így most jó. Azonban mikor teljes gázt ráhúzom menet közben, és úgy megyek vele egy ideig, akkor kifogy az üzemanyag a karburátorból, és vissza kell engednem a gázt, hogy kicsit feltöltődjön, de ha tartalékon megyek akkor is csinálja , de csak akkor ha sokáig megyek teljes gázzal. Állítsak a szelepzáró fülön, hogy később zárja a szelepet, vagy mivel simson csap van rajta az talán nem enged át elég üzemanyagot, és azt cseréljem ki?
És ha esetleg vennék egy új úszót, azon nem kéne állítanom?
Ja és azt észrevettem, hogy az 1,5 miliméteres tömítés nincs bent a szelepnél.
Esteleg jobban járnék ha vennék egy felújító készletet?
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

ne felejtsük el az utángyártott súberttű mindenre képes sőt még annak az ellenkezőjére is... :)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

holnap próbálkozok mindennel sárcon megnézem hogy legjobb most felemeltem a tűt maxra mert eddig egyelviszább volt ugye gyári érték szerint holnap megnézem maxon mi változik és akkor majd valamit... :D
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ja, ebben van valami. Nem olvastam el figyelmesen,azt hittem ez jó hőértékűvel ilyen.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Szerintem, ha a gép jól megy és túl fehér egy kis hőértékű gyertya akkor nem kellene kettesével dobálni a tűt. Előtte én kipróbálnám egy N14C mit mutat. :-k
Én is azt vettem észre régebben hogy a gyertya egyik fele (a generátor oldali méghozzá) más színű, mint a másik. Diagnózis: generátor oldali szimmering. Mióta meg lett csinálva, a gyertya sem felemás 8)

Amúgy ez a gyertya nagyon fehér, lehet az is hogy alacsony fordulaton (kis gáznál) nem kap elég nyálat. A tűt rakd fentebb vagy 2vel, és próbáld ki úgy.
Kép
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

seagateh írta:sziasztok. még egy érdekesség mitől lehet hogy a gyertya egyik fele ilyen sárgára kiég a másik fele pedig szürkés fehér ennek van jelentősége a "finomhangolásban"?

meg az is furcsa hogy amikor bemelegszik jobban a motor akkor így halványan gyengébb alacsonyfordulaton ez mitől lehet?
Kép

Brisk N15YC tökéletesen megy vele szép pontos alapjárat alacsonyfordulaton ha vátok nem pöfög vissza hanem így "morog" :):D érdekes nemfontos lényeg hogy szépen megy
Én is azt vettem észre régebben hogy a gyertya egyik fele (a generátor oldali méghozzá) más színű, mint a másik. Diagnózis: generátor oldali szimmering. Mióta meg lett csinálva, a gyertya sem felemás 8)

Amúgy ez a gyertya nagyon fehér, lehet az is hogy alacsony fordulaton (kis gáznál) nem kap elég nyálat. A tűt rakd fentebb vagy 2vel, és próbáld ki úgy.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok. még egy érdekesség mitől lehet hogy a gyertya egyik fele ilyen sárgára kiég a másik fele pedig szürkés fehér ennek van jelentősége a "finomhangolásban"?

meg az is furcsa hogy amikor bemelegszik jobban a motor akkor így halványan gyengébb alacsonyfordulaton ez mitől lehet?
Kép

Brisk N15YC tökéletesen megy vele szép pontos alapjárat alacsonyfordulaton ha vátok nem pöfög vissza hanem így "morog" :):D érdekes nemfontos lényeg hogy szépen megy
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

ambrusviktor írta:Ezt már olvastam korábban, leginkább a tapasztalat érdekelne, hogy valaki használta-e már, és mit tapasztalt.
A szocimotoroson olvastam a karburátor beállítást is, és sajnos nekem az sem volt épp 100%osan kielégítő cikk, ezért érdeklődöm itt a tapasztalatokról :)
Perec csinált membrános hengert...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

DrV írta:
ambrusviktor írta:Egyébként membránt használtatok vagy csináltatok már? Mennyire költséges a dolog? Mert tulajdonképpen az egész vezérlést meg kell változtatni, nem? vagy... ?
http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12 Ez megfelel?
Ezt már olvastam korábban, leginkább a tapasztalat érdekelne, hogy valaki használta-e már, és mit tapasztalt.
A szocimotoroson olvastam a karburátor beállítást is, és sajnos nekem az sem volt épp 100%osan kielégítő cikk, ezért érdeklődöm itt a tapasztalatokról :)
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV »

ambrusviktor írta:Egyébként membránt használtatok vagy csináltatok már? Mennyire költséges a dolog? Mert tulajdonképpen az egész vezérlést meg kell változtatni, nem? vagy... ?
http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12 Ez megfelel?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

young boys írta:
seagateh írta: a 2ütemű üzemanyagfelesleggel dolgozik így úgymond "visszaköp" benzin levegő keveréket ez nem gond szerintem minden 2ütemű motoromba volt egy kevés..
kissé hiányos a tudásod...
A lefelé-felfelé mozgó dugattyú lengésbe hozza az üzemanyag levegő keveréket...
Lefelé mozgás közben vissza tolja a karbiba...ebből juthat a légszűrő házba is...
Ennek a megakadályozására alkalmazzák a membránt...
Mivel a lengésben levő benzin üzemanyag keverék még egyszer keresztül halad a karbin könnyen túldúsulást okozhat ami a gyertya beköpését is okozhatja ha nem megfelelő a fúvókázás...
Egyébként membránt használtatok vagy csináltatok már? Mennyire költséges a dolog? Mert tulajdonképpen az egész vezérlést meg kell változtatni, nem? vagy... ?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

seagateh írta:
young boys írta: kissé hiányos a tudásod...
A lefelé-felfelé mozgó dugattyú lengésbe hozza az üzemanyag levegő keveréket...
Lefelé mozgás közben vissza tolja a karbiba...ebből juthat a légszűrő házba is...
Ennek a megakadályozására alkalmazzák a membránt...
Mivel a lengésben levő benzin üzemanyag keverék még egyszer keresztül halad a karbin könnyen túldúsulást okozhat ami a gyertya beköpését is okozhatja ha nem megfelelő a fúvókázás...
én nem vitatom biztosan így van de nálam még problémát sose okozott :) szerencsémre:D
Maradjon is így :D :!:
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

young boys írta:
seagateh írta: a 2ütemű üzemanyagfelesleggel dolgozik így úgymond "visszaköp" benzin levegő keveréket ez nem gond szerintem minden 2ütemű motoromba volt egy kevés..
kissé hiányos a tudásod...
A lefelé-felfelé mozgó dugattyú lengésbe hozza az üzemanyag levegő keveréket...
Lefelé mozgás közben vissza tolja a karbiba...ebből juthat a légszűrő házba is...
Ennek a megakadályozására alkalmazzák a membránt...
Mivel a lengésben levő benzin üzemanyag keverék még egyszer keresztül halad a karbin könnyen túldúsulást okozhat ami a gyertya beköpését is okozhatja ha nem megfelelő a fúvókázás...
én nem vitatom biztosan így van de nálam még problémát sose okozott :) szerencsémre:D
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

seagateh írta:
DrV írta:A légszűrőházba szokott lenni egy kis olaj. Ez mennyire probléma, mitől lehet?
a 2ütemű üzemanyagfelesleggel dolgozik így úgymond "visszaköp" benzin levegő keveréket ez nem gond szerintem minden 2ütemű motoromba volt egy kevés..
kissé hiányos a tudásod...
A lefelé-felfelé mozgó dugattyú lengésbe hozza az üzemanyag levegő keveréket...
Lefelé mozgás közben vissza tolja a karbiba...ebből juthat a légszűrő házba is...
Ennek a megakadályozására alkalmazzák a membránt...
Mivel a lengésben levő benzin üzemanyag keverék még egyszer keresztül halad a karbin könnyen túldúsulást okozhat ami a gyertya beköpését is okozhatja ha nem megfelelő a fúvókázás...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

DrV írta:A légszűrőházba szokott lenni egy kis olaj. Ez mennyire probléma, mitől lehet?
a 2ütemű üzemanyagfelesleggel dolgozik így úgymond "visszaköp" benzin levegő keveréket ez nem gond szerintem minden 2ütemű motoromba volt egy kevés..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Matee86 írta:Köszönöm petrvs a segítséget!
A légszűrőt már úgy is le akartam cserélni, meg a gyertyát is!Megpróbálom beállítani a karburátort is,szerintem az lesz amit mondtál,lentebb veszem a tűt eggyel.Előbb-utóbb csak sikerül beállítani!

Üdv: Máté :wink:
Szívesen!

Az 1-től 5-ig pontokat időben is abban a sorban kellene végrehajtani, nehogy a rettenetesen koszos légszűrő cseréje + tűsüllyesztés mármeg szegény keveréket-> ragadást okozzon!
Egyszerre csak kicsiket lépj, abból nemigen lehet kellemetlen meglepi!

üdv:
p
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Köszönöm petrvs a segítséget!
A légszűrőt már úgy is le akartam cserélni, meg a gyertyát is!Megpróbálom beállítani a karburátort is,szerintem az lesz amit mondtál,lentebb veszem a tűt eggyel.Előbb-utóbb csak sikerül beállítani!

Üdv: Máté :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV »

A légszűrőházba szokott lenni egy kis olaj. Ez mennyire probléma, mitől lehet?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Matee86 írta:Sziasztok!
Van egy kis gondom,szeritem karburálási gond főként,ezért itt kérdezek!Adott a motorom(etz 250) ami hidegen egyből indul,simán fel tudom pörgetni,de ha bemelegszik nem igazán akarja.Érdekes,hogy hidegen atomstabil alapjárat,melegen kicsit kevés neki, nagyon alacsonyra csökken a fordulatszám(pedig már beállítottam).1-2-3ban felpörög4-5ezer fölé,de 4. ben 5. ben nem tudom feltornászni.FONTOS HOGY BEJÁRATÓS MÉG,DE MÁR MENTEM VELE 600+ KILÓMÉTERT,TEHÁT MÁR VALAMENNYIRE BEKOPOTT.Biztos hogy egy kicsit sokat kap,mert pöfögi az olajat hátul,de ez azért is lehet,mert 1:40be keverem az olajat(nehogy megragadjon).Ami érdekes,hogy régebben egy levágott/rövidebb kipufogóm volt,de a már széthajtott blokkal is simán mentem vele 120-at,két személlyel stabilan 100 fölött.Amióta felfúrták és gyári kipuffot kapott,egyszerűen nem tudom beállítani a karburátort.Nem tudom,hogy sokat kap,vagy keveset,vagy nincs elég levegője... Eddig nem is zavart annyira,mert úgy voltam vele,hogy amíg bejáratós,addig inkább többet kapjon,de most már meg szeretném megcsinálni...

Szóval a tünetek:
- hidegen jól indul,stabil alapjárat 8-[
- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé :?
- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?) :-k
- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam) :oops:
- gyújtás gyári megszakítós
- légszűrő mondjuk már csereérett

Elnézést,amiért ilyen hosszú lett az írásom,de gondoltam leírok mindent,hátha valakinek ismerősek a jelek!nagyon szeretném már végre beállítani,hogy rendesen tudjak vele közlekedni!A segítséget előre is köszönöm!

Szia Máté!
Szerintem:
1 légszűrőt cseréld ki AZONNAL
2 a jó keverék 1:50, német mérnök nem hülye! 40-es telitaknyolja a kiput
3 gyertyát le kellene takarítani
4 menni egy 40...60 km-t. Megengedett legnagyobb tartós fordulat 4300, 1-1 pillanatra max 5500 (kigyorsításkor)
5 gyertyakép ellenőrzés: sötétbarna, őzbarna- tű marad; matt korom- tű eggyel le
(Bocs a tömör stílusért, telefonról...)

szerkesztés:
(Vééégre, normális billentyűzet! \:D/ )

1. A koszos levegőszűrő fojtja a gépet, mert nem tud létrejönni a 1:17 körüli optimális benzin-levegő arány, így az üzemanyag egy része nem ég el. Ebből olajos korom lesz, ami lecsapódik a kipufogóban, mindinkább eltömítve azt :(
2. a fentiekre rátesz még egy lapáttal, hogy ha túl sok olaj van a benzinbe keverve, még vastagabb lesz a sáros cucc a kipufogóban. Ráadásul a besüléstől önmagában nem véd a több olaj, hanem a dúsabb benzin - levegő keverékarány a megoldás. Itt is kulcsszó a mértékletesség. Jobb olajak használata mellett sokan 1:50-nél jelentősen hígabb kenést használnak, mégsincs baj belőle (mondjuk én 1:50-párti vagyok), bezzeg, ha elszegényedik a benzin-levegő keverék (rossz karburálás miatt), akkor besül a dugó (tapasztalat :smt022 ) !
3. A fenti két intézkedés miatt máris változhat a motor viselkedése, és jó lenne ezt a gyertya színén is látni, ezért jobb lenne letakarítani.
4. Van-e változás pörgősség tekintetében? Tartós hajtással égessük csak ki kicsit azt a kéményt! 8) Ha már megtettél 1000 km-t, a tartós max fordulat lehet 4600, belefér néha egy rövidebb előzés 5000-5300 körülig, és rövid pillanatokra meghúzatható korlátozás nélkül, amit csak kiforog. Ez azért jó, mert nagyobb fordulatszámon picit megnyúlik a dugó útja, és így kiforgatva az elképzelhető leghosszabb pályát végigjárja, nem lesz lépcsős a hengerben a kopás. Később abból gyűrűtörés lehetne...
5. nem biztos, hogy hülyeség időről-időre ránézni a gyertyára...változik a levegő hőmérséklete az évszakokkal, változik a porlasztó kopottsága, -változik itt minden :mrgreen:

Sok sikert!
üdv:
p
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára petrvs 2011.06.05. 12:57-kor.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

MrDok írta: Ha erre járnál véletlenül, meghallgatom neked, ha tudok segítek.
Köszönöm,lehet élek is vele egyszer! :P Csak nem tudom mikor keveredek hazafelé,mostanában nagyon el vagyok havazva... :(
Mert azért az Mz a király....!:)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Amazon [Bot] valamint 105 vendég