Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Van egy etz 125-öm amit kb egy hete furattam meg mert már peremes volt a henger,Sajna azóta sokat nem mentem vele szóval nagyon bejáratos.23 km-t tettem meg vele azt is félve és nem egyfolytában.5-6km-enként leálltam,megvártam amig lehűl utána mentem tovább.Holnap lesz Alsóörsön a harly davidson találkozón a motoros felvonulás.Ez a táv kb 70-80 km összesen.Mivel a motoromon se rendszám se műszaki,Nekem jogsim nincs,ezért menni kell a tömeggel,ha leállok és elhagyom a tömeget akkor a rendőrbácsik eldádáznak.A felvonuláson több szakasz is van,van ahol 50-60-al kell menni,pl két falu között,de van ahol max 10-15-el döcögni végig.
Az lenen a kérdésem,hogy ilyen motorral el merjek e indulni?Lehet e ilyen friss furatással egyben (max 2 megállás) megtenni ezt a távot anélkül hogy be ne álljon a dugó?

Papírok nélkül? Sztem ez nem vet jó fényt egy motoros társaságra kívülálló szemszögéből...
A kézikönyv szerint a bejáratást országúton, különböző terhelésviszonyok között kell csinálni, fokozatosan növelve a terhelést. Ha sürgős a részletes válasz olvasd el a kézikönyvet (honlapról letölthető), de én a helyedben inkább valaki mögé felkéreszkednék...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Van egy etz 125-öm amit kb egy hete furattam meg mert már peremes volt a henger,Sajna azóta sokat nem mentem vele szóval nagyon bejáratos.23 km-t tettem meg vele azt is félve és nem egyfolytában.5-6km-enként leálltam,megvártam amig lehűl utána mentem tovább.Holnap lesz Alsóörsön a harly davidson találkozón a motoros felvonulás.Ez a táv kb 70-80 km összesen.Mivel a motoromon se rendszám se műszaki,Nekem jogsim nincs,ezért menni kell a tömeggel,ha leállok és elhagyom a tömeget akkor a rendőrbácsik eldádáznak.A felvonuláson több szakasz is van,van ahol 50-60-al kell menni,pl két falu között,de van ahol max 10-15-el döcögni végig.
Az lenen a kérdésem,hogy ilyen motorral el merjek e indulni?Lehet e ilyen friss furatással egyben (max 2 megállás) megtenni ezt a távot anélkül hogy be ne álljon a dugó?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Ma Vácról hazafelé elkezdte kidobálni az 5. fokozatot a kis TZ-m...
Valami tipp hogy merre induljak...
Amikor 2 hónapja csapágyaztam nem láttam semmi gondott se a léptető villánál se a fogaskeréknél...
Kb 70 km/h-ig még bent tudom tartani úgy hogy támasztom a váltó kart de utána már nem megy ez a megoldás...
Köszi
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

affaire írta:Sziasztok!

Csak hallottam 1 érdekes dolgot és érdekelne a véleményetek!
A dolog a következő:
szerintetek ujralehet gyürüzni 2 ütemü motorokat?
Mert hallottam olyat hogy nem! De én nem értek ezzel egyet.
Azt mondták a "nagyokosok" hogy nem mert oválisan kopik és ha uj gyürüt raksz bele akkor nem lesz jó!
De sztem simán összekopik!
Meg és számtalanszor gyürüztem ujra motorokat mindig jó lett mz-t simsont stb.
Vélemény?
Sok mindent lehet, de minek?
Ha kopott a gyűrű, kopott a henger is.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

affaire írta:Sziasztok!

Csak hallottam 1 érdekes dolgot és érdekelne a véleményetek!
A dolog a következő:
szerintetek ujralehet gyürüzni 2 ütemü motorokat?
Mert hallottam olyat hogy nem! De én nem értek ezzel egyet.
Azt mondták a "nagyokosok" hogy nem mert oválisan kopik és ha uj gyürüt raksz bele akkor nem lesz jó!
De sztem simán összekopik!
Meg és számtalanszor gyürüztem ujra motorokat mindig jó lett mz-t simsont stb.
Vélemény?
Elvileg nem illene...
De gyakorlatilag lehet, csak utána oda kell figyelni az új gyűrűk bejáratására, mert az elején durván lefújhat mellette, ilyenkor egy kopott, olválisra kopott hengerbe is beleszorulhat a pl 40000-t futott dugattyú!
Nyilván tapasztalat kell hozzá mi az amit lehet és érdemes meggyűrűzni, utána megfelelően össze kell koptatni, akkor lehet értelme.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Az ETZ 250 nél is kell hézagolni. Igaz, hogy elég pontosak voltak a DDR munkások, vagyis ha minden jó a váltóban akkor a hézagolás is jó lesz. :smt023

Azt, hogy hivatalosan hogyan kell azt nem tudom, én így szoktam: :D
Megnézed az alkatrészeket (főleg a léptetővillákat, kapcsoló körmöket és a hézagolók állapotát), hogy mennyire vannak jó állapotban.
Ami nem jó cseréled, összerakod a blokkot és megnézed a tengelyeket, hosszirányban mennyit mozognak, illetve mennyire szépen futnak.
Végigkapcsolgatod minden sebességet, közben figyeled hogyan kapcsol és minden sebességben megnézed a fent leírtakat.
Mint az elején írtam, ha minden jó, akkor általában a hézagolás is jó!
Ha mégsem jó, akkor széthúzod a blokkot és értelemszerűen vastagabb illetve vékonyabb hézagoló lemezeket teszel be. (Lényeg, hogy a kopásoknak utána told a tengelyt és ne szoruljon/lötyögjön) Majd összerakod a blokkot és kezdődik a folyamat az elejéről.

Elég macerás és nagy tapasztalat is kell hozzá. Eleve tudni kell, hogy mit kell nézni. Pl egy még használható fogaskerék és egy kuka érett fogaskerék kapcsolókörmei között laikus szemmel nem sok különbség van, hogy a többiről már ne is beszéljünk.
Ha jól dolgoztál, egy precíz váltó a jutalom, ha elcseszted, nem veszi- vagy kidobálja a sebességet, megeszi a léptetővillákat, szorulni fog, stb stb.
Úgyhogy szerintem ne állj neki teljesen tapasztalat nélkül.
Első körben mindenképp szerezz egy embert aki ért hozzá és segít.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

erdos95 írta:Sziasztok.
Lehet kérdeztem csak nem kaptam rá választ de egy váltó kihézagolás miből áll??? Aki tudna segiteni hogy kb miből áll és mit hogy csiálnak azt megköszönném.
Milyen tipus? Mert a 250esnél nem nagyon kell hézagolni.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

Sziasztok!

Csak hallottam 1 érdekes dolgot és érdekelne a véleményetek!
A dolog a következő:
szerintetek ujralehet gyürüzni 2 ütemü motorokat?
Mert hallottam olyat hogy nem! De én nem értek ezzel egyet.
Azt mondták a "nagyokosok" hogy nem mert oválisan kopik és ha uj gyürüt raksz bele akkor nem lesz jó!
De sztem simán összekopik!
Meg és számtalanszor gyürüztem ujra motorokat mindig jó lett mz-t simsont stb.
Vélemény?
erdos95
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.01.08. 23:21
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: erdos95 »

Sziasztok.
Lehet kérdeztem csak nem kaptam rá választ de egy váltó kihézagolás miből áll??? Aki tudna segiteni hogy kb miből áll és mit hogy csiálnak azt megköszönném.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

KILL3R etz írta:Nálad mindig ragad valami az emberre.... :-" 8) :D
Ha más nem egy kis olaj... :-" #-o :mrgreen:
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nálad mindig ragad valami az emberre.... :-" 8) :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

KILL3R etz írta:Valószínű el vannak vetemedve a fémlamellák a kuplungodban.
:D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Józ$i írta:Sziasztok!
Nekem egy MZ TS 125-ösöm van kérlek titeket segítsetek, az lenne a gondom hogy nehezen, zajosan vált és ojan mintha a kuplung nem emelne ki mert alig találom meg az üreset kb 10 próbálkozásra a kuplungot csak úgy tudtam beállítani hogy nagy terhelés alatt megcsúszik de ígyse emel ki rendesen volt már benne castrol 80w-90 -es olaj is de azzal mindenképpen eltolta a motort de most castrol 10W-40-es olaj van benne aki tud az lécci segítsen a válaszokat előre is köszönöm.
Kuplungagy megszorítja a kosarat felhúzáskor, hullámos lamellák, egyenletlenül dolgozó rugók, görbe a kinyomórúd vége. Ezeket ellenőrizd.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Valószínű el vannak vetemedve a fémlamellák a kuplungodban.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Józ$i
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.05.04. 20:22
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Józ$i »

Sziasztok!
Nekem egy MZ TS 125-ösöm van kérlek titeket segítsetek, az lenne a gondom hogy nehezen, zajosan vált és ojan mintha a kuplung nem emelne ki mert alig találom meg az üreset kb 10 próbálkozásra a kuplungot csak úgy tudtam beállítani hogy nagy terhelés alatt megcsúszik de ígyse emel ki rendesen volt már benne castrol 80w-90 -es olaj is de azzal mindenképpen eltolta a motort de most castrol 10W-40-es olaj van benne aki tud az lécci segítsen a válaszokat előre is köszönöm.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

bela700 írta:
Nandor írta:Helló!

Ez most jelentkezett nálad vagy mindig ilyen volt?Csak azért kérdem mert én még akárhány 4 sebis ts-t próbáltam az mind így váltott ahogy te leírtad.Az unokabátyám újonnan vette a ts.-ét de az övé új korában is így váltott.Más a váltó mehanizmusa mint a /1-nek vagy az ETZ.nek.Ha nehezen ejti le a fordulatot váltáskor akkor még durvábban kapcsol.Esetleg a tiédnek nincs ilyen gondja? :?:
Hát amikor megvettem sem volt tökéletes, de ez az állapot fokozatosan alakult ki a három év alatt. Viszont közben cserélve volt egy léptetővilla és a negyedik fokozat fogaskereke.
Eddig ETZ-im voltak így csak azokhoz tudom hasonlítani de azoknak a váltója szépen vette a sebességeket.
Nem ejti le nehezen a fordulatot /most már/ mert az alapjáratot teljesen levettem.
Viszont minél magasabb fordulaton váltok annál inkább jelentkeznek az alább leírt tünetek.
Pontosan nehéz leírni, hogy milyen, de leginkább olyan mint amikor egy elkopott szinkrongyűrűs autóval váltana az ember.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

csdani írta:
ambrusviktor írta: A hengert nem húzom le a csavar meglazításához, mert vagy levegős csavarhúzóval gyorsan lecsavarom, vagy ha az nem lesz kéznél, akkor a gyertya helyére egy lepedődarabot benyomok, sebességbe teszem, és az megfogja a dugattyú tetejét. Mindig úgy szedem le a lánckereket. De a kuplungos részem teljesen jó, ahhoz nem nyúlkálok, de köszönöm a segítségeket!
MrDok csak viccesen utalt rá, hogy bárminemű motorhoz nyúlás előtt érdemes elolvasni a szeréli kk-t.
Lánckeró lelazításához elég betenni sebességbe, gyertya benntmarad, az ülés hátuljára ráülsz, és óramutató járásával ellentétesen lecsevarod.
Ennyi.
Hmm ez is jó megoldás :) Bár szerintem nem elég hosszú a kezem, szóval egy formás nőt kell hátra ültetni addig :D Ez tényleg jó ötlet :)
Am a szerelési kézikönyvvel az a bajom, hogy egy rakás célszerszámot kér, amit itthon házilag nem tudok megcsinálni... de sokszor tényleg jó tanácsadó :)
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

ambrusviktor írta:
MrDok írta: A motor felépítésével való ismerkedés végett kezdheted a kuplung oldalon is a szerelést, de minimum hengerlehúzás, hogy a dugót meg tudd támasztani a lánckerékanya lazításához!
Ha egyszerűbben szeretnéd megcsinálni, javaslom olvasgasd a szerelési könyvet, amit a letöltések között találsz, lehet hasznodra válik, és esetleg szakszerűen hajtasz végre egy-egy műveletet. 8)
A hengert nem húzom le a csavar meglazításához, mert vagy levegős csavarhúzóval gyorsan lecsavarom, vagy ha az nem lesz kéznél, akkor a gyertya helyére egy lepedődarabot benyomok, sebességbe teszem, és az megfogja a dugattyú tetejét. Mindig úgy szedem le a lánckereket. De a kuplungos részem teljesen jó, ahhoz nem nyúlkálok, de köszönöm a segítségeket!
MrDok csak viccesen utalt rá, hogy bárminemű motorhoz nyúlás előtt érdemes elolvasni a szeréli kk-t.
Lánckeró lelazításához elég betenni sebességbe, gyertya benntmarad, az ülés hátuljára ráülsz, és óramutató járásával ellentétesen lecsevarod.
Ennyi.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

MrDok írta:
ambrusviktor írta:Lettlégyen szó egy 250es ETZ ről, a kérdésem az lenne, hogy a lánckeréknél szimeringet lehet cserélni a blokk kiszedése nélkül is, vagy azt mindenképp le kell szedni és széthúzni?
Mert ha az utóbbi, akkor nem is ereszti az olajat :mrgreen: :mrgreen:
A motor felépítésével való ismerkedés végett kezdheted a kuplung oldalon is a szerelést, de minimum hengerlehúzás, hogy a dugót meg tudd támasztani a lánckerékanya lazításához!
Ha egyszerűbben szeretnéd megcsinálni, javaslom olvasgasd a szerelési könyvet, amit a letöltések között találsz, lehet hasznodra válik, és esetleg szakszerűen hajtasz végre egy-egy műveletet. 8)
A hengert nem húzom le a csavar meglazításához, mert vagy levegős csavarhúzóval gyorsan lecsavarom, vagy ha az nem lesz kéznél, akkor a gyertya helyére egy lepedődarabot benyomok, sebességbe teszem, és az megfogja a dugattyú tetejét. Mindig úgy szedem le a lánckereket. De a kuplungos részem teljesen jó, ahhoz nem nyúlkálok, de köszönöm a segítségeket!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ambrusviktor írta:Lettlégyen szó egy 250es ETZ ről, a kérdésem az lenne, hogy a lánckeréknél szimeringet lehet cserélni a blokk kiszedése nélkül is, vagy azt mindenképp le kell szedni és széthúzni?
Mert ha az utóbbi, akkor nem is ereszti az olajat :mrgreen: :mrgreen:
A motor felépítésével való ismerkedés végett kezdheted a kuplung oldalon is a szerelést, de minimum hengerlehúzás, hogy a dugót meg tudd támasztani a lánckerékanya lazításához!
Ha egyszerűbben szeretnéd megcsinálni, javaslom olvasgasd a szerelési könyvet, amit a letöltések között találsz, lehet hasznodra válik, és esetleg szakszerűen hajtasz végre egy-egy műveletet. 8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

ambrusviktor írta:ÁÁÁÁ Ez nagyon jó!
Köszönöm! Akkor kicserélem! Illetve legalábbis megpróbálom... :D
Nem nehéz az! Még nekem is sikerült ;) Csak a régit ne dobd ki, hogy azzal bekalapálhasd az újat!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Alfa írta:
ambrusviktor írta:Lettlégyen szó egy 250es ETZ ről, a kérdésem az lenne, hogy a lánckeréknél szimeringet lehet cserélni a blokk kiszedése nélkül is, vagy azt mindenképp le kell szedni és széthúzni?
Mert ha az utóbbi, akkor nem is ereszti az olajat :mrgreen: :mrgreen:
Végáttétel láncnál (ami a hátsókerékhez megy) a szimmeringre gondolsz? tök simán lehet cserélni, leszeded a lánckereket (kitámasztod egy régi láncból és egy vasrúdból álló szerszámmal, láthatod a könyv végén is, és úgy vezsed le az anyát).

A szimmering futófelülete maga a lánckerék, szóval még arra sincs gondod hogy szedd ki (mint a főtengelynél mondjuk), mert egy baromi nagy lyuk fog ott tátongani, meg tudod fogni.

Amúgy az ilyen dolgok szépen le vannak írva a könyvben.
ÁÁÁÁ Ez nagyon jó!
Köszönöm! Akkor kicserélem! Illetve legalábbis megpróbálom... :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

ambrusviktor írta:Lettlégyen szó egy 250es ETZ ről, a kérdésem az lenne, hogy a lánckeréknél szimeringet lehet cserélni a blokk kiszedése nélkül is, vagy azt mindenképp le kell szedni és széthúzni?
Mert ha az utóbbi, akkor nem is ereszti az olajat :mrgreen: :mrgreen:
Végáttétel láncnál (ami a hátsókerékhez megy) a szimmeringre gondolsz? tök simán lehet cserélni, leszeded a lánckereket (kitámasztod egy régi láncból és egy vasrúdból álló szerszámmal, láthatod a könyv végén is, és úgy vezsed le az anyát).

A szimmering futófelülete maga a lánckerék, szóval még arra sincs gondod hogy szedd ki (mint a főtengelynél mondjuk), mert egy baromi nagy lyuk fog ott tátongani, meg tudod fogni.

Amúgy az ilyen dolgok szépen le vannak írva a könyvben.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Lettlégyen szó egy 250es ETZ ről, a kérdésem az lenne, hogy a lánckeréknél szimeringet lehet cserélni a blokk kiszedése nélkül is, vagy azt mindenképp le kell szedni és széthúzni?
Mert ha az utóbbi, akkor nem is ereszti az olajat :mrgreen: :mrgreen:
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Nandor írta:Helló!

Nem tudja valaki, hogy miért veszi a motorom csattanósan, reszelősen és nehézkesen a sebességeket? Olyan mintha nem emelne ki rendesen a kuplung, de álló helyzetben behúzott kuplunggal mondjuk megálláskor vissza tudom kapcsolni a sebességeket mindenféle reakció nélkül.
Ez most jelentkezett nálad vagy mindig ilyen volt?Csak azért kérdem mert én még akárhány 4 sebis ts-t próbáltam az mind így váltott ahogy te leírtad.Az unokabátyám újonnan vette a ts.-ét de az övé új korában is így váltott.Más a váltó mehanizmusa mint a /1-nek vagy az ETZ.nek.Ha nehezen ejti le a fordulatot váltáskor akkor még durvábban kapcsol.Esetleg a tiédnek nincs ilyen gondja? :?:
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Rendben, köszönöm a válaszokat! Mindenesetre nem akarok már másikat venni, ha kiadtam rá "annyi" pénzt. :) Meglássuk mit mond az esztergályos, úgy is viszem hozzá a fogaskoszorút könnyíteni.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

patkobalazs írta:
Seclusion írta: Hülye kérdések vol. 1:
Én utángyártottat szándékozok majd a főtengőre cuppantani, viszont a kérdésem az, hogy a dekni felőli, vagy a főtengő felőli részből kell majd leszedetni? Mert nem értem tutira ebből a leírásból. :)
A főtengely felőli részből kell leesztergáltatnod. Vagyis a kúp nagyobbik átmérője felőli részből. A főtengelyen a kúp végénél van egy váll. Ha túl nagy a kuplungagy átmérője, akkor a kúp nem fekszik fel a főtengelyen, hanem felütközik a vállon.
De még előbb felül a korszorúra és a belső oldalra :-" :-"
Ha jól emlékszem Bambinál lehet kapni (tavaly még lehetett) jó méretű japó kuplungagyat.
patkobalazs
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.06.06. 12:49
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: patkobalazs »

Seclusion írta:
ambrusviktor írta: :twisted: :twisted: Hegesztés és flex? :smt023
Egyébként az utángyártott kuplungagy kúpja nagyobb mint a gyári, abóbl tehát le kell esztergáltatnod, mert távolabb ül csak fel, vagy még jobb szerezni egy rendes agyat használtan... de szerintem ha szar főtengelyre húzod úgyis leforog..max felragaszthatod kétkomponsensűvel, de nem tudom hogy azt érdemes-e vagy hogy meddig bírja.
Ha rendes motort akarsz akkor rendesen csináld meg...
Hülye kérdések vol. 1:
Én utángyártottat szándékozok majd a főtengőre cuppantani, viszont a kérdésem az, hogy a dekni felőli, vagy a főtengő felőli részből kell majd leszedetni? Mert nem értem tutira ebből a leírásból. :)
A főtengely felőli részből kell leesztergáltatnod. Vagyis a kúp nagyobbik átmérője felőli részből. A főtengelyen a kúp végénél van egy váll. Ha túl nagy a kuplungagy átmérője, akkor a kúp nem fekszik fel a főtengelyen, hanem felütközik a vállon.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

ambrusviktor írta: :twisted: :twisted: Hegesztés és flex? :smt023
Egyébként az utángyártott kuplungagy kúpja nagyobb mint a gyári, abóbl tehát le kell esztergáltatnod, mert távolabb ül csak fel, vagy még jobb szerezni egy rendes agyat használtan... de szerintem ha szar főtengelyre húzod úgyis leforog..max felragaszthatod kétkomponsensűvel, de nem tudom hogy azt érdemes-e vagy hogy meddig bírja.
Ha rendes motort akarsz akkor rendesen csináld meg...
Hülye kérdések vol. 1:
Én utángyártottat szándékozok majd a főtengőre cuppantani, viszont a kérdésem az, hogy a dekni felőli, vagy a főtengő felőli részből kell majd leszedetni? Mert nem értem tutira ebből a leírásból. :)
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

patkobalazs írta:
Én is úgy gondolom, hogy nem lesz tartós ez a kuplung barkácsolás, de mint mondtam nemrég vettem a motort. Elindítva nem volt rossz hangja, úgy összességében sincs leharcolva, a kuplungja csúszott, és rögtön a hazafele vezető úton meg is adta magát (kb. 10km). Ahogy szétszedtem, láttam, hogy a blokkban sok a barkácsolás. Szándékom, hogy szét kellene szedni a blokkot, de előtte azért kipróbálnám, hogy mégis hogyan megy, mit kell majd javítani rajta. Ezért próbálom ideiglenesen használhatóvá tenni. A kuplungagy, amit szereztem egyébként jó állapotú használt darab, nem tudom, hogy utángyártott-e. Az esztergálást megpróbálom. A flexelésről nekem is megvan a véleményem, de gondoltam jobban már nem lehet elrontani a hegesztett főtengelyt. Egy felújításra szoruló főtengelyt (aminek a kúpja ép) mennyiért lehet szerintetek venni? Üdv:
Ha csak kipróbálni akarod akkor heggeszd vissza a francba. Főleg, hogy sztem amúgy is cserés a főtengely.
patkobalazs
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.06.06. 12:49
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: patkobalazs »

MrDok írta:
ambrusviktor írta: :twisted: :twisted: Hegesztés és flex? :smt023
Egyébként az utángyártott kuplungagy kúpja nagyobb mint a gyári, abóbl tehát le kell esztergáltatnod, mert távolabb ül csak fel, vagy még jobb szerezni egy rendes agyat használtan... de szerintem ha szar főtengelyre húzod úgyis leforog..max felragaszthatod kétkomponsensűvel, de nem tudom hogy azt érdemes-e vagy hogy meddig bírja.
Ha rendes motort akarsz akkor rendesen csináld meg...
A kúpot nem lehet javítani ragasztóval! Balázs, szerezz egy rendes agyat, azzal próbálkozz.
Én is úgy gondolom, hogy nem lesz tartós ez a kuplung barkácsolás, de mint mondtam nemrég vettem a motort. Elindítva nem volt rossz hangja, úgy összességében sincs leharcolva, a kuplungja csúszott, és rögtön a hazafele vezető úton meg is adta magát (kb. 10km). Ahogy szétszedtem, láttam, hogy a blokkban sok a barkácsolás. Szándékom, hogy szét kellene szedni a blokkot, de előtte azért kipróbálnám, hogy mégis hogyan megy, mit kell majd javítani rajta. Ezért próbálom ideiglenesen használhatóvá tenni. A kuplungagy, amit szereztem egyébként jó állapotú használt darab, nem tudom, hogy utángyártott-e. Az esztergálást megpróbálom. A flexelésről nekem is megvan a véleményem, de gondoltam jobban már nem lehet elrontani a hegesztett főtengelyt. Egy felújításra szoruló főtengelyt (aminek a kúpja ép) mennyiért lehet szerintetek venni? Üdv:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ambrusviktor írta:
patkobalazs írta:Sziasztok! Most csatlakoztam, mert kérdezni szeretnék Tőletek. Nemrég vettem egy ETZ250-et, és kuplunghibái vannak. (volt már ETZ-m, 150 és 250 is több évig, de azokat sosem kellett javítani, ezért most kicsit tanácstalan vagyok) Valami barbár javíthatta a motorom, mert a kuplung alaplap fel volt hegesztve a főtengelyre. Ezt sikerült leszednem flex-szel, egész szép maradt a főtengely vége. Szereztem egy másik kuplung alaplapot, de az kereken 1mm-rel nagyobb, mint az én főtengelyem kúpja. A főtengely kúp nagyobbik átmérője 19mm, az új alaplap 20mm. Mekkora a gyári főtengelyméret? Próbálkozzak másik alaplapot feltenni, vagy reménytelen, úgyis főtengely csere lesz a vége? Köszönöm a segítségeteket! Üdv: Balázs
:twisted: :twisted: Hegesztés és flex? :smt023
Egyébként az utángyártott kuplungagy kúpja nagyobb mint a gyári, abóbl tehát le kell esztergáltatnod, mert távolabb ül csak fel, vagy még jobb szerezni egy rendes agyat használtan... de szerintem ha szar főtengelyre húzod úgyis leforog..max felragaszthatod kétkomponsensűvel, de nem tudom hogy azt érdemes-e vagy hogy meddig bírja.
Ha rendes motort akarsz akkor rendesen csináld meg...
A kúpot nem lehet javítani ragasztóval! Balázs, szerezz egy rendes agyat, azzal próbálkozz.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

patkobalazs írta:Sziasztok! Most csatlakoztam, mert kérdezni szeretnék Tőletek. Nemrég vettem egy ETZ250-et, és kuplunghibái vannak. (volt már ETZ-m, 150 és 250 is több évig, de azokat sosem kellett javítani, ezért most kicsit tanácstalan vagyok) Valami barbár javíthatta a motorom, mert a kuplung alaplap fel volt hegesztve a főtengelyre. Ezt sikerült leszednem flex-szel, egész szép maradt a főtengely vége. Szereztem egy másik kuplung alaplapot, de az kereken 1mm-rel nagyobb, mint az én főtengelyem kúpja. A főtengely kúp nagyobbik átmérője 19mm, az új alaplap 20mm. Mekkora a gyári főtengelyméret? Próbálkozzak másik alaplapot feltenni, vagy reménytelen, úgyis főtengely csere lesz a vége? Köszönöm a segítségeteket! Üdv: Balázs
:twisted: :twisted: Hegesztés és flex? :smt023
Egyébként az utángyártott kuplungagy kúpja nagyobb mint a gyári, abóbl tehát le kell esztergáltatnod, mert távolabb ül csak fel, vagy még jobb szerezni egy rendes agyat használtan... de szerintem ha szar főtengelyre húzod úgyis leforog..max felragaszthatod kétkomponsensűvel, de nem tudom hogy azt érdemes-e vagy hogy meddig bírja.
Ha rendes motort akarsz akkor rendesen csináld meg...
patkobalazs
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.06.06. 12:49
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: patkobalazs »

Sziasztok! Most csatlakoztam, mert kérdezni szeretnék Tőletek. Nemrég vettem egy ETZ250-et, és kuplunghibái vannak. (volt már ETZ-m, 150 és 250 is több évig, de azokat sosem kellett javítani, ezért most kicsit tanácstalan vagyok) Valami barbár javíthatta a motorom, mert a kuplung alaplap fel volt hegesztve a főtengelyre. Ezt sikerült leszednem flex-szel, egész szép maradt a főtengely vége. Szereztem egy másik kuplung alaplapot, de az kereken 1mm-rel nagyobb, mint az én főtengelyem kúpja. A főtengely kúp nagyobbik átmérője 19mm, az új alaplap 20mm. Mekkora a gyári főtengelyméret? Próbálkozzak másik alaplapot feltenni, vagy reménytelen, úgyis főtengely csere lesz a vége? Köszönöm a segítségeteket! Üdv: Balázs
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Nandor írta:Helló!

Nem tudja valaki, hogy miért veszi a motorom csattanósan, reszelősen és nehézkesen a sebességeket? Olyan mintha nem emelne ki rendesen a kuplung, de álló helyzetben behúzott kuplunggal mondjuk megálláskor vissza tudom kapcsolni a sebességeket mindenféle reakció nélkül.
Ha nem emelne ki a kuplungod akkor azt mászással észrevennéd valóban azt is megpróbálhatod valami olyan helyen teszed stenderre ahol nem ér le a hátsó kerék berugod és akkor kipróbálni hogy ugyan úgy csattog ha nincs a keréken terhelés nincs megfékezve. Ha nagyon erőszakos akkor én sem javaslom a hosszútávú használatot :(.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Az olaj(mindegyik) a túlhasználattól,és a túlmelegedéstől megég,ilyenkor a szerelők szuroknak,vagy kátránynak csúfolják(a szaga is ilyen).Az égett olaj elveszíti a kenőképességét.Az alkatrészek általában valamilyen felület kezelést kapnak(kemény krómozás...stb),ami el kezd fogyni,ezért az összeadódó kopások kotyogást eredményeznek.Később a sebességet dobálja,a kuplung lesz beállíthatatlan...ez nem egyből jelentkezik,de amikor észre veszed akkor már késő.Mit csinálsz?Eladod a motort,és aki megveszi:1 kiábrándul az MZ-ből,mert mindíg javítani kell;2 utálni fog,mert átverted.
Egyszerűen:ha szart öntesz bele,akkor szarrá fog válni!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Ha a kuplung nem emel ki akkor szokott zajosan és nehezen váltani,viszont váltóhiba is lehet,mindenesetre sztem ne nagyon használld így mert abból gond lehet.

Nagyivad az olajról annyit,hogy ha rossz minőségű ételt vagy italt fogyasztasz rendszeresen,lehet nem leszel beteg egyből csak később viszont akkor már lehet nem úszod meg egy hasmenéssel! [-X
Ez a helyzet a motorral is jó minőségű olaj kell bele ha hosszú távon gond nélkül akarod használni,a viszkozitásról annyit,hogy ha átlépsz az olaj topicba ott találsz válaszokat igaz mindenkinek más jön be :D
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

festékes írta:Nandor a kuplung kiemel rendesen? :-k
Elvileg igen mert be van állítva. Ha csúszna akkor ha egyesbe teszem, és gázt adok behúzott kuplunggal akkor érezni kellene hogy egy kicsit fog és a motor akarna előre menni, viszont ilyen nincs.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nagydivad írta:Most már tényleg megkérdezem, hogy komolyan ennyire fontos, hogy milyen fajta olaj van a blokkban és egyéb helyeken? Én valahogy elképzelhetetlennek tartom, hogy a kenés hatással legyen bármire is a hűtésen kívül. Hűteni meg nem ugyanúgy hűt mindegyik? Folyik-folyik, olaj-olaj. Én eddig mindig műanyagfröccsöntő gépből leeresztett 10 éves fáradtolajat öntöttem MINDENHOVA és semmi rossz dolgot nem vettem észre. :lol:
A kérdésem tehát: velem van a baj? :twisted: :twisted:
Az ETZ több mint száz kilométert elmegy pl mindenféle olaj nélkül mire elkezd furcsa hangja lenni és a sebességfokokat elveszíteni. Egyébként nem teljesen érdektelen hosszú távú használatnál, hogy milyen olaj, hisz nem véletlenül van megadva gyári érték, de drasztikus változásokat nem okoz szerintem. Persze ha túl híg az olaj, csúszhat a kuplung, ha túl viszkózus, akkor pedig szép dörmögő hangja lesz és mindig fog egy picit, de ennyi ha jól tudom...
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

nagydivad írta:Most már tényleg megkérdezem, hogy komolyan ennyire fontos, hogy milyen fajta olaj van a blokkban és egyéb helyeken? Én valahogy elképzelhetetlennek tartom, hogy a kenés hatással legyen bármire is a hűtésen kívül. Hűteni meg nem ugyanúgy hűt mindegyik? Folyik-folyik, olaj-olaj. Én eddig mindig műanyagfröccsöntő gépből leeresztett 10 éves fáradtolajat öntöttem MINDENHOVA és semmi rossz dolgot nem vettem észre. :lol:
A kérdésem tehát: velem van a baj? :twisted: :twisted:
Ezt most viccnek szántad? :-k
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Nandor a kuplung kiemel rendesen? :-k
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Most már tényleg megkérdezem, hogy komolyan ennyire fontos, hogy milyen fajta olaj van a blokkban és egyéb helyeken? Én valahogy elképzelhetetlennek tartom, hogy a kenés hatással legyen bármire is a hűtésen kívül. Hűteni meg nem ugyanúgy hűt mindegyik? Folyik-folyik, olaj-olaj. Én eddig mindig műanyagfröccsöntő gépből leeresztett 10 éves fáradtolajat öntöttem MINDENHOVA és semmi rossz dolgot nem vettem észre. :lol:
A kérdésem tehát: velem van a baj? :twisted: :twisted:
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

nova001155 írta: Olajszint megfelelő és megfelelő viszkozitású az olaj ami a blokkban van?
Castrol 80w90 van benne 750ml. Nem tudom hogy ez gond lehet-e.
Olyan a váltó mintha minden sebességet erővel kellene összepasszírozni és közben a sebességváltó karon érződik egy kis roppanás. Nagyon bizonytalanul veszi az összes sebességet és visszaváltáskor néha ki is dobja.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Nandor írta:Helló!

Nem tudja valaki, hogy miért veszi a motorom csattanósan, reszelősen és nehézkesen a sebességeket? Olyan mintha nem emelne ki rendesen a kuplung, de álló helyzetben behúzott kuplunggal mondjuk megálláskor vissza tudom kapcsolni a sebességeket mindenféle reakció nélkül.
Olajszint megfelelő és megfelelő viszkozitású az olaj ami a blokkban van?
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

Nandor írta:Helló!

Nem tudja valaki, hogy miért veszi a motorom csattanósan, reszelősen és nehézkesen a sebességeket? Olyan mintha nem emelne ki rendesen a kuplung, de álló helyzetben behúzott kuplunggal mondjuk megálláskor vissza tudom kapcsolni a sebességeket mindenféle reakció nélkül.

Álló helyzet alatt mit értesz? Hogy a motor nem jár, mert ha úgy nincs semmi akkor tényleg nem emel ki rendesen a kuplung, jártam így én is.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Helló!

Nem tudja valaki, hogy miért veszi a motorom csattanósan, reszelősen és nehézkesen a sebességeket? Olyan mintha nem emelne ki rendesen a kuplung, de álló helyzetben behúzott kuplunggal mondjuk megálláskor vissza tudom kapcsolni a sebességeket mindenféle reakció nélkül.
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

Sziasztok!
ETZ 250-es kuplunghoz még nem igazán értek annyira, ezért leírom h mi van. A kuplungkarnál a bowdenfeszítő majdnem teljesen kint van, alul a blokknál már nem tudok jobban állítani, így most ott vagyok h éppen kiemel teljesen, viszont ha teljesen kitekerem a bowdenfeszítőt akkor már csúszik. Itt akkor most mit csináljak? lamella csere, vagy lehet még vmit állítani?
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Atilla írta:Folytatás a 2011. "Május 28-29. Bakony túra VII."-ból.

Szóval vizesedik az olajom a blokkban, már itt is beszéltünk róla.
A gumidugót becsöveztem, a kuplung bovdenen gumi sapkát cseréltem, a fordulatszámmérőben is tömítettem.
Egyik sem hatott rá. Nagyobb esős motorozás után fehér habos az olaj.
Már kifogytam az ötletekből, úgyhogy most épp a nem foglalkozom vele állásponton vagyok.

Egyébként a cső a gumidugóba tényleg hasznos, egy esős nap után hetekig folytamatosan látszanak a vízcseppek benne, azután szépen kitisztul az olaj.



Kössz a tanácsokat. Sub-ee csövét kipróbálom. Én még nem láttam ilyet és eléggé megijesztett.

Atilla azt mondod magától kitisztul? Én rögtön lecseréltem. Kb 300 km nem volt neki elég amíg haza értem vasárnap.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Folytatás a 2011. "Május 28-29. Bakony túra VII."-ból.

Szóval vizesedik az olajom a blokkban, már itt is beszéltünk róla.
A gumidugót becsöveztem, a kuplung bovdenen gumi sapkát cseréltem, a fordulatszámmérőben is tömítettem.
Egyik sem hatott rá. Nagyobb esős motorozás után fehér habos az olaj.
Már kifogytam az ötletekből, úgyhogy most épp a nem foglalkozom vele állásponton vagyok.

Egyébként a cső a gumidugóba tényleg hasznos, egy esős nap után hetekig folytamatosan látszanak a vízcseppek benne, azután szépen kitisztul az olaj.
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Mittom »

tyborman írta:Sziasztok!

A következő kérdésben szeretném a segítségeteket kérni.
Egy MZ ETZ 250 vásárlása előtt állok. A motoron, ahol a kuplungbowden bemegy a blokkba, szilikonos "gányolás-nyomok" vannak. Mennyire ijedjek meg ettől szerintetek? Szerelhető ez? Cserélhető a blokk bal deklije külön, ha emiatt arra kerülne sor?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Tibor

Szia!

Valószínűleg a "gányolás-nyomok" oka az olajszivárgás rosszabb esetben már a folyás miatt van. Szerintem félre kapatták össze a menettel és ez okozhatja a fent említett problémát. Nem biztos, hogy komoly gond van mögötte. Kérdés mennyire drága a vas?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 43 vendég