Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Máté írta:Kiváncsi leszek rá mennyire megbízható. Ezek az smd forrasztások annyira nem szeretik a rázkódást és utána javítani is jó nehéz.
Szia Máté!

Láttam élőben, szerintem meg egyáltalán nem sérülékeny!
- SMD (felületszerelt) alkatrészek tömege picuri, így a mechanikus rezonanciafrekvenciájuk magas: az alapjárat környéki erős rázkódáson körülbelül csak nevetnek ezek az alkatrészek, nagyobb fordulaton meg ezeknek a rezgéseknek a felharmónikusai is kicsi amplitúdójúak. Egy Y2K-n... no igen ott magas az alapjárat, ott akár károsodhatna is! :mrgreen: (Csak ott meg gondosan kioltanak minden rezgést, mert szétszállna a turbina, ugye. Offoltam, bocsánat.)
-a képen nem látszik jól, de jól le van lakkozva az egész, azzal még tovább nő az üzembiztonság mind az alkatrészek rögzítettsége, mind beázásvédelem szempontjából.

Máté, nem értek egyet Veled! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

zsakfos írta: De ha igazán jót akarsz,akkor csináltass egyet Sub-ee-val.
Én is azt akartam csináltatni de nem lehet eddig legalább is mert nem lehet kapni egy diódát ami kellene hozzá :(
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nova001155 írta:
ambrusviktor írta:Hmmm és ha már a gyertyáknál tartunk: a két vagy hárompólusú gyertya mennyivel okosabb a többinél? vagy csak az áruk franciásabb? :D
Csak drágábbak a gyári trafóval na de ha már van egy bika trafód talán ladáé már elég bika De Wolsvagen vagy audi az már tuti jók azokban általában gyárilag is 3 pólusú van(újabbakban).
Hmm...erről jut szembe, hogy Bambi mondta, hogy érdemes valami nyugati trafót beletenni, ti mit ajánlanátok, nektek mi van bent? Vagy van esetleg valakinek eladó??
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta:Hmmm és ha már a gyertyáknál tartunk: a két vagy hárompólusú gyertya mennyivel okosabb a többinél? vagy csak az áruk franciásabb? :D
Csak drágábbak a gyári trafóval na de ha már van egy bika trafód talán ladáé már elég bika De Wolsvagen vagy audi az már tuti jók azokban általában gyárilag is 3 pólusú van(újabbakban).
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

ambrusviktor írta:Hmmm és ha már a gyertyáknál tartunk: a két vagy hárompólusú gyertya mennyivel okosabb a többinél? vagy csak az áruk franciásabb? :D
Amíg etz trafód van (gyári. utángyártott mind1), addig az tök felesleges, nem ugyanazon a feszültségen üzemel, csak gyengíti a szikrát vagy be sem indul vele.
Kosztya
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.05.22. 17:11
MZ-d típusa: MZ TS-125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kosztya »

zsakfos írta:
Kosztya írta:

A DF, D+, 61 -el nincs gond, de az 51-es az melyikbe megy bele? (Az autósboltban azt mondták - nagy bizonytalanul, - hogy a B+ -ba) és a D- az üresen marad, vagy kell hozzá egy vezeték, amelynek a másik végét testként a vázhoz kell rögzíteni?
Köszönöm a választ előre is!
51 a B+.Ráhibáztak az autósboltban :D
A D- meg jól gondoltad,kösd egy vezetékkel testponthoz(váz).
Fekete dobozost veszel ugye?Az fényévekkel jobb mint a kék/sárga színű.
De ha igazán jót akarsz,akkor csináltass egyet Sub-ee-val.
Igen, fekete dobozos lesz!
Köszi szépen a megerősítést, már meg is rendeltem a cuccost!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hmmm és ha már a gyertyáknál tartunk: a két vagy hárompólusú gyertya mennyivel okosabb a többinél? vagy csak az áruk franciásabb? :D
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csoka »

Alfa írta:
young boys írta: Csak a nyomatékot...negatív irányban...Az égésnek az égéstér tetején kell kezdődnie és nem a közepén...Akkor add maximális lefelé ható erőt...Ha az égéstér közepéről indítod az égést akkor az minden irányban terjed és elveszíti a lefelé ható erejének egy részét...
Ebben biztos vagy? :D Ha ugyanannyi benzin ég el, aminek a fűtőértéke ugyanaz, ugyanolyan körülmények között, az pont ugyanakkora térfogatnövekedéssel jár, ami ugyanakkora nyomást fog létrehozni, az meg minden irányban ugyanakkora.

Szerintem hótmindegy hogy hol kezdődik az égés, az előgyújtás pont azért van, hogy mire kiteljesedik, kezdhesse lefele nyomni a dugattyút. Az égés meg ponthogy tökéletesebb (és főleg gyorsabb) lesz ha a tér közepén indítjuk. De mint mondtam, egy 25 köbcentis területen ez szerintem totálisan mindegy, nem lesz különbség, talán még fékpadon sem mérhető.

Akkor miért emlékeztetnek a hengerfej égőterek a parabola tükörre???A kis köbcenti,kis teljesítménynél lehet sokat veszíteni,szinte mindennel,kopás,beállítás,gázlengés...
Csak arra kell figyelni hogy a dugó bele ne verjen az elektródába, mert olyan gyertya nem sűrűn gyújt, és ha a porcelán is törik, az kellemetlen hatásokkal járhat a dugó-hengerre nézve.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

young boys írta:
Alfa írta:Anyniból viszont talán (nem vagyok benne biztos) igaza van, hogy ha a szikra az égéstér középpontjához közelebb van, az égés hamarabb ér el mindenhova. De nem hiszem h még ha így is lenne, bármit is befolyásolna :D
Csak a nyomatékot...negatív irányban...Az égésnek az égéstér tetején kell kezdődnie és nem a közepén...Akkor add maximális lefelé ható erőt...Ha az égéstér közepéről indítod az égést akkor az minden irányban terjed és elveszíti a lefelé ható erejének egy részét...
Ebben biztos vagy? :D Ha ugyanannyi benzin ég el, aminek a fűtőértéke ugyanaz, ugyanolyan körülmények között, az pont ugyanakkora térfogatnövekedéssel jár, ami ugyanakkora nyomást fog létrehozni, az meg minden irányban ugyanakkora.

Szerintem hótmindegy hogy hol kezdődik az égés, az előgyújtás pont azért van, hogy mire kiteljesedik, kezdhesse lefele nyomni a dugattyút. Az égés meg ponthogy tökéletesebb (és főleg gyorsabb) lesz ha a tér közepén indítjuk. De mint mondtam, egy 25 köbcentis területen ez szerintem totálisan mindegy, nem lesz különbség, talán még fékpadon sem mérhető.

Csak arra kell figyelni hogy a dugó bele ne verjen az elektródába, mert olyan gyertya nem sűrűn gyújt, és ha a porcelán is törik, az kellemetlen hatásokkal járhat a dugó-hengerre nézve.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csoka »

young boys írta:
Alfa írta:Anyniból viszont talán (nem vagyok benne biztos) igaza van, hogy ha a szikra az égéstér középpontjához közelebb van, az égés hamarabb ér el mindenhova. De nem hiszem h még ha így is lenne, bármit is befolyásolna :D
Csak a nyomatékot...negatív irányban...Az égésnek az égéstér tetején kell kezdődnie és nem a közepén...Akkor add maximális lefelé ható erőt...Ha az égéstér közepéről indítod az égést akkor az minden irányban terjed és elveszíti a lefelé ható erejének egy részét...
A megállapítás helyes.Kiegészítve azzal,hogy a nem megfelelő helyen elégett üzemanyag(tökéletlen égés)lekormolja az égőteret.Eredmény sok gyertya tisztítás,sok mérgelődés.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Alfa írta:Anyniból viszont talán (nem vagyok benne biztos) igaza van, hogy ha a szikra az égéstér középpontjához közelebb van, az égés hamarabb ér el mindenhova. De nem hiszem h még ha így is lenne, bármit is befolyásolna :D
Csak a nyomatékot...negatív irányban...Az égésnek az égéstér tetején kell kezdődnie és nem a közepén...Akkor add maximális lefelé ható erőt...Ha az égéstér közepéről indítod az égést akkor az minden irányban terjed és elveszíti a lefelé ható erejének egy részét...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kosztya írta:

A DF, D+, 61 -el nincs gond, de az 51-es az melyikbe megy bele? (Az autósboltban azt mondták - nagy bizonytalanul, - hogy a B+ -ba) és a D- az üresen marad, vagy kell hozzá egy vezeték, amelynek a másik végét testként a vázhoz kell rögzíteni?
Köszönöm a választ előre is!
51 a B+.Ráhibáztak az autósboltban :D
A D- meg jól gondoltad,kösd egy vezetékkel testponthoz(váz).
Fekete dobozost veszel ugye?Az fényévekkel jobb mint a kék/sárga színű.
De ha igazán jót akarsz,akkor csináltass egyet Sub-ee-val.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Anyniból viszont talán (nem vagyok benne biztos) igaza van, hogy ha a szikra az égéstér középpontjához közelebb van, az égés hamarabb ér el mindenhova. De nem hiszem h még ha így is lenne, bármit is befolyásolna :D
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

bela700 írta:
ambrusviktor írta:Hű ezeket most átgondolom, köszi!
No tehát ha jól értem, akkor a BP8HS nél az előgyújtás néhány mmel nagyobb mint a B8HS nél?
Most az 125ösbe tett BP8HS es Japán NGK 5perc komolyabb menet után így nézett ki:

Kép
Nem arra gondolt,hogy a gyujtás időpontja lesz hamarabb "beljebb", hanem a gyujtás azaz a szikraképződés helye lesz beljebb az égéstérben annyival amennyivel a gyertya beljebb ér a másiknál.
Igen erre rájöttem, hogy jó nagy f*szságot írtam :D mert a dugattyú holtpontja előtt ugyanúgy 3mmel adja a szikrát ha ez van beállítva, hiába van beljebb... bocs, ezt nagyon benéztem... :D :oops:
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bela700 »

ambrusviktor írta:Hű ezeket most átgondolom, köszi!
No tehát ha jól értem, akkor a BP8HS nél az előgyújtás néhány mmel nagyobb mint a B8HS nél?
Most az 125ösbe tett BP8HS es Japán NGK 5perc komolyabb menet után így nézett ki:

Kép
Nem arra gondolt,hogy a gyujtás időpontja lesz hamarabb "beljebb", hanem a gyujtás azaz a szikraképződés helye lesz beljebb az égéstérben annyival amennyivel a gyertya beljebb ér a másiknál.
Kosztya
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.05.22. 17:11
MZ-d típusa: MZ TS-125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kosztya »

Sziasztok!
Már írtam ide egy problémámmal ami a - Ti segítségetekkel is - megoldódott.
Most a feszültségszabályzóval kapcsolatban lenne egy kérdésem:

Úgy néz ki, hogy a régi tönkrement. kell vennem egy újat. Az elektronikusat javasolták, mivel az sokkal megbízhatóbb mint a régebbi típusú. Igen ám, de megnéztem a neten ezt a fajta szabályzót, és némileg eltér a régitől (TS-125-ös MZ-ről van szó, dinamós 6V-os):
A régi kapcsolódási pontjai:
DF, D+, 61, 51

Az elektronikusé pedig (megnéztem a neten, holnap fogom megrendelni):
B+, D+, 61, DF, D-

Ez utóbbin öt kapcsolódási pont van.
A DF, D+, 61 -el nincs gond, de az 51-es az melyikbe megy bele? (Az autósboltban azt mondták - nagy bizonytalanul, - hogy a B+ -ba) és a D- az üresen marad, vagy kell hozzá egy vezeték, amelynek a másik végét testként a vázhoz kell rögzíteni?
Köszönöm a választ előre is!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

young boys írta:
Seri19 írta:Sztem visszaverődő fényt érzékeli. Azért kell a matt fekete kupak a fényes egyikfelével.
De úraim...
Hol láttok rajta fényt kibocsájtó vagy fényt érzékelő alkatrészt?
Ez egy sima hallos cucc...Csak amit Sub-ee a külön dobozba tett az rá van építve erre a panelra...Kiváncsi leszek majd rá hogy milyen...A kialakítása jónak tünik...
Kiváncsi leszek rá mennyire megbízható. Ezek az smd forrasztások annyira nem szeretik a rázkódást és utána javítani is jó nehéz.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az a 90 fok kb jó, nekem a megszakítóbütyök is annyira van felfényesedve helyes megszakítóhézaggal (arról méreteztem az optós tárcsát is).
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Seri19 írta:Kép

Akkor ennek a szarnak mágnesesnek kell lennie.
Annak biza...Méghozzá a fehér részen van a mágnes...
Az jó nagy zárásszöget ad ahogy elnézem...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Kép

Akkor ennek a szarnak mágnesesnek kell lennie.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Seri19 írta:Sztem visszaverődő fényt érzékeli. Azért kell a matt fekete kupak a fényes egyikfelével.
De úraim...
Hol láttok rajta fényt kibocsájtó vagy fényt érzékelő alkatrészt?
Ez egy sima hallos cucc...Csak amit Sub-ee a külön dobozba tett az rá van építve erre a panelra...Kiváncsi leszek majd rá hogy milyen...A kialakítása jónak tünik...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Máté írta:
ambrusviktor írta: Igen a hőérték az megegyezik csak a porcelán közepénél van különbség.
Tehát akkor épp annyira égne ki a B8HS is, mint ez, nem? Vagy nagyon félreértem a dolgokat? :D
Bocsi én néztem el csak egész nap tanulás után már káprázik a szemem. Ha a gyertya hőértéke jó akkor csak az lehet hogy keveset kap, mert már kórosan fehér az a gyertya.[/quote]

Én is erre gondolok, hogy kicsit feljebb húzom a tűt, vagy nagyobb fúvóka. Majd kiderül :)
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

ambrusviktor írta:
daranyi68 írta:Ha jól értelmeztem a korábbi táblázatot akkor a B8HS és a BP8HS hőértéke ugyan az...

Gaszika: próbáld ki egy másik aksival, vagy valóban egyszerűbb ha kiméred az egészet...
Igen a hőérték az megegyezik csak a porcelán közepénél van különbség.
Tehát akkor épp annyira égne ki a B8HS is, mint ez, nem? Vagy nagyon félreértem a dolgokat? :D[/quote]
Bocsi én néztem el csak egész nap tanulás után már káprázik a szemem. Ha a gyertya hőértéke jó akkor csak az lehet hogy keveset kap, mert már kórosan fehér az a gyertya.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

daranyi68 írta:Ha jól értelmeztem a korábbi táblázatot akkor a B8HS és a BP8HS hőértéke ugyan az...

Gaszika: próbáld ki egy másik aksival, vagy valóban egyszerűbb ha kiméred az egészet...
Igen a hőérték az megegyezik csak a porcelán közepénél van különbség.[/quote]

Tehát akkor épp annyira égne ki a B8HS is, mint ez, nem? Vagy nagyon félreértem a dolgokat? :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Ha jól értelmeztem a korábbi táblázatot akkor a B8HS és a BP8HS hőértéke ugyan az...

Gaszika: próbáld ki egy másik aksival, vagy valóban egyszerűbb ha kiméred az egészet...[/quote]
Igen a hőérték az megegyezik csak a porcelán közepénél van különbség.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Máté írta:
ambrusviktor írta: Hol olvastad? Mert szerintem itt mindenki a B8HS-t vagy Brisk N14C-t ajánlj vagy használ. Nyáron kell a 260-as hőértékű gyertya hacsak nem szibériában motorozol. Ill ebben megtalálod melyik melyik helyettesíthető: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... stabla.pdf
Ha jól értelmeztem a korábbi táblázatot akkor a B8HS és a BP8HS hőértéke ugyan az...

Gaszika: próbáld ki egy másik aksival, vagy valóban egyszerűbb ha kiméred az egészet...
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Gaszika írta:
kiszsebi írta: Rossz az akkud.
Garancia... :?:
még az előző tulaj vette bele...:S de az nem lehet a baj, h az én féklámpám akkor is működik ha nincs gyujtáson, az nem tudja leszívni?
Legegyszerűbb ha kiméred... ampermérésen egy multimétert bedobsz az akku + és a vezetéke közé (sorosan kötve), és ha folyik rajta áram kikapcsolt gyújtáskapcsolónál is akkor valami szívja.
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

kiszsebi írta:
Gaszika írta:Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne h a 125ös Etz-m aksija egyfolytában megadja magát, mármint áll 1,5-2 hetet és alig tudom beindítani mert kevés a töltése, pedig nincs 1 éves az aksi, van valami ötletetek h mi lehet a baj?
Rossz az akkud.
Garancia... :?:
még az előző tulaj vette bele...:S de az nem lehet a baj, h az én féklámpám akkor is működik ha nincs gyujtáson, az nem tudja leszívni?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gaszika írta:Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne h a 125ös Etz-m aksija egyfolytában megadja magát, mármint áll 1,5-2 hetet és alig tudom beindítani mert kevés a töltése, pedig nincs 1 éves az aksi, van valami ötletetek h mi lehet a baj?
Rossz az akkud.
Garancia... :?:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne h a 125ös Etz-m aksija egyfolytában megadja magát, mármint áll 1,5-2 hetet és alig tudom beindítani mert kevés a töltése, pedig nincs 1 éves az aksi, van valami ötletetek h mi lehet a baj?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

ambrusviktor írta:
Máté írta: Ment még ezzel a gyertyával a motor? Mert baromi fehér, már szerintem nem túl egészséges. Szerintem érdemesebb jól bekarburálni a gépet, mint kisebb hőértékű gyertyával szórakozni és ki tudja meddig megy.
Okés, csakhogy elvileg, legalábbis tegnap azt olvastam, hogy ez a neki megfelelő hőértékű gyertya. De egyébként én is úgy gondolom, hogy a tűt eggyel feljebb kellene emelni... vagy 105 ről 110re emelni a fúvóka méretét... majd még próbálkozom vele.
Hol olvastad? Mert szerintem itt mindenki a B8HS-t vagy Brisk N14C-t ajánlj vagy használ. Nyáron kell a 260-as hőértékű gyertya hacsak nem szibériában motorozol. Ill ebben megtalálod melyik melyik helyettesíthető: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... stabla.pdf
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Máté írta:
ambrusviktor írta:Hű ezeket most átgondolom, köszi!
No tehát ha jól értem, akkor a BP8HS nél az előgyújtás néhány mmel nagyobb mint a B8HS nél?
Most az 125ösbe tett BP8HS es Japán NGK 5perc komolyabb menet után így nézett ki:

Kép
Ment még ezzel a gyertyával a motor? Mert baromi fehér, már szerintem nem túl egészséges. Szerintem érdemesebb jól bekarburálni a gépet, mint kisebb hőértékű gyertyával szórakozni és ki tudja meddig megy.
Okés, csakhogy elvileg, legalábbis tegnap azt olvastam, hogy ez a neki megfelelő hőértékű gyertya. De egyébként én is úgy gondolom, hogy a tűt eggyel feljebb kellene emelni... vagy 105 ről 110re emelni a fúvóka méretét... majd még próbálkozom vele.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

ambrusviktor írta:Hű ezeket most átgondolom, köszi!
No tehát ha jól értem, akkor a BP8HS nél az előgyújtás néhány mmel nagyobb mint a B8HS nél?
Most az 125ösbe tett BP8HS es Japán NGK 5perc komolyabb menet után így nézett ki:

Kép
Ment még ezzel a gyertyával a motor? Mert baromi fehér, már szerintem nem túl egészséges. Szerintem érdemesebb jól bekarburálni a gépet, mint kisebb hőértékű gyertyával szórakozni és ki tudja meddig megy.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hű ezeket most átgondolom, köszi!
No tehát ha jól értem, akkor a BP8HS nél az előgyújtás néhány mmel nagyobb mint a B8HS nél?
Most az 125ösbe tett BP8HS es Japán NGK 5perc komolyabb menet után így nézett ki:

Kép
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Perec írta:Én eddig úgy tudtam nyújtott kivitelre utal a P(NGK) vagy Y (Brisk, Champion). Van aki ezt univerzális hőértékűnek hívja. Nyugodtan bele lehet tenni a motorba, talán jobban is kiég, de nem pontosan az égéstér tetején gyújt, hanem picit beljebb.
daranyi68 írta: Szia!
Tudtommal annyi hogy az egyik zavarszűrős!
Igazad lehet!Kicsit utánna néztem és ezt a táblázatot találtam!Ezekszerint te tudtad jól!De az ember mindíg tanul valamit! :roll: :D
http://www.freebiker.hu/ngk.jpg
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Én eddig úgy tudtam nyújtott kivitelre utal a P(NGK) vagy Y (Brisk, Champion). Van aki ezt univerzális hőértékűnek hívja. Nyugodtan bele lehet tenni a motorba, talán jobban is kiég, de nem pontosan az égéstér tetején gyújt, hanem picit beljebb.
daranyi68 írta:
ambrusviktor írta:Köszönöm. Tehát akkor ugyanaz ami 250esbe? A B8HS és a BP8HS közt mi a különbség egyébként?
Szia!
Tudtommal annyi hogy az egyik zavarszűrős!
Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

DF vezeték: zöld-kék színü 0.75-ös vastagságú a fesszabról biztosítéktáblán át a generátorra megy, a gerjesztésért felelős alkatrész.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

ambrusviktor írta:Köszönöm. Tehát akkor ugyanaz ami 250esbe? A B8HS és a BP8HS közt mi a különbség egyébként?
Szia!
Tudtommal annyi hogy az egyik zavarszűrős!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Köszönöm. Tehát akkor ugyanaz ami 250esbe? A B8HS és a BP8HS közt mi a különbség egyébként?
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

NGK B8HS.
Brisk-ből pedig N14C ha jól tudom.
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

ambrusviktor írta:A 125ös ETZ be a könyvben szereplő zm 14-260 gyertya miféle NGK val pótolható?
Szia!

A 14 a menetre utal ami 14×1,25 a 260 pedig a hőértékre. Nekem Isolátor-orm van tehát valószínűleg 260-as hőértékű NGK gyertya jó lesz bele.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Máté írta:
ambrusviktor írta:No... lehet hogy félreértettem...

Kép

Ha azt a cuccot, amitől a nyíl indul (a jeladótartót) a nyíl irányába, tehát balra lefelé eltolom, akkor növekszik az előgyújtásom? Mert kipróbáltam mind a két végletbe, és kis gáznál volt talán valami különbség, de a végsebességnél szinte semmi. Persze dombos helyen próbálgattam, így annyira nem tudtam össze-vissza pörgetni, így helyesbítek: lényeges különbséget nem éreztem.
Igen. A generátoron ott a nyíl arra forog a motor. Tehát ha az alaplapot vele ellentétes irányba forgatod akkor nagyobb lesz az előgyújtásod.
Értem, köszönöm... akkor játszok vele így...néhány millimétert mint az a képen látszik is, már eltoltam balra a 3mmes jelzéstől, a gond csak hogy fogalmam sincs, így vajh mennyit változik az előgyújtás mmben, de remélem azért majd "érzésre" menni fog a beállítás.
Köszi!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

ambrusviktor írta:No... lehet hogy félreértettem...

Kép

Ha azt a cuccot, amitől a nyíl indul (a jeladótartót) a nyíl irányába, tehát balra lefelé eltolom, akkor növekszik az előgyújtásom? Mert kipróbáltam mind a két végletbe, és kis gáznál volt talán valami különbség, de a végsebességnél szinte semmi. Persze dombos helyen próbálgattam, így annyira nem tudtam össze-vissza pörgetni, így helyesbítek: lényeges különbséget nem éreztem.
Igen. A generátoron ott a nyíl arra forog a motor. Tehát ha az alaplapot vele ellentétes irányba forgatod akkor nagyobb lesz az előgyújtásod.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

No... lehet hogy félreértettem...

Kép

Ha azt a cuccot, amitől a nyíl indul (a jeladótartót) a nyíl irányába, tehát balra lefelé eltolom, akkor növekszik az előgyújtásom? Mert kipróbáltam mind a két végletbe, és kis gáznál volt talán valami különbség, de a végsebességnél szinte semmi. Persze dombos helyen próbálgattam, így annyira nem tudtam össze-vissza pörgetni, így helyesbítek: lényeges különbséget nem éreztem.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Értem na majd ha valaki megveszi az majd megmondja :d és teszteli is hogy milyen szerelhetőségből egyszerűbbnek tűnik bármelyiknél felkell rakni azt csókolom nincs plusz doboz meg ienek.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Sztem visszaverődő fényt érzékeli. Azért kell a matt fekete kupak a fényes egyikfelével.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:
nyakas írta: és még ehez tartozik egy gyűrű is
Pár Hsz lentebb linkeltem egy vaterásat az is ilyen azon látszik a gyűrű is! valaki megtudja ezt mondani most ez induktív vagy hall vagy mi az anyámkínja :D Képről nem tudom kivenni.
Szerintem optikai, csak nem kapus rendszerű.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

nyakas írta:
bambi írta:Jövőhéten lesz nálam ilyen megszakító nélküli gyújtás alaplap 6 és 12 voltos verzióban.Ezekhez nincs külön doboz,hanem rögtön a trafóra köthető.
Kép
és még ehez tartozik egy gyűrű is
Pár Hsz lentebb linkeltem egy vaterásat az is ilyen azon látszik a gyűrű is! valaki megtudja ezt mondani most ez induktív vagy hall vagy mi az anyámkínja :D Képről nem tudom kivenni.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

bambi írta:Jövőhéten lesz nálam ilyen megszakító nélküli gyújtás alaplap 6 és 12 voltos verzióban.Ezekhez nincs külön doboz,hanem rögtön a trafóra köthető.
Kép
és még ehez tartozik egy gyűrű is
A viz szalad, a kő marad!
higanycsiga
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.06.03. 20:40
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: higanycsiga »

Üdv!
Valaki el tudná esetleg magyarázni, hogy 125-ösön hogy kell a gyújtást beállítani megfelelően? Ha kérhetem, tudnák mindezt óvodás stílusban tenni? Gyakorlatilag semmit sem tudok a témáról.
Előre is nagyon köszönöm!
Üdv
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 56 vendég