Azért egy pannónia fele akkora fordulaton dolgozik, mint egy emcet... de minden esetre ez is tanulságos, noha érzésem szerint egy ponton sem mondott ellen annak, amit Alfa írt... talán csak egy picit az alapjáratnál... de ugyebár azért itt az 1/3 os értéket nem szabad MZ re is fixnek elfogadni szerintem, bár valóban érthető, hogy miért befolyásolja a fogyasztást... már egyre inkább azt mondom hogy a fene se tudja...
Üzemanyagellátás
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Alfa, az alapjárati fúvóka kb 1/3-ad gázig hatással van a motorra.
Ajánlom figyelmetekbe az alábbi oldalak beható olvasását.



Ajánlom figyelmetekbe az alábbi oldalak beható olvasását.



Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Én 16-os lánckerékkel járok...És 100-nál pörög 6000-t a gép...Kellene rá egy 17-es....young boys írta:Oké, de ez sebességtartomány, azért ahhoz, hogy százzal menj, egy 4300-4500as fordulat elég, nem? Vagy nálatok mennyire pörög akkor? Mert én csaló vagyok, 19es fogasom van elől... szóval ne siránkozzak, az 5000fölötti fordulaton, hogy fáj-e neki?ambrusviktor írta: A kicsi pl ott él igazán...és meglepő de ott a legjobb a fogyasztása is...a gyár szerint...
Én mostanában rendszeresen járok 90-100 között vele...És nem szenved...Mondjuk 110 környékén már nem érzi jól magát de 100-ig pöpec a gép...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is 19 es van fent kényelmes utazó 100 at is bírja de én azt nem szoktam már szeretni 90-95 inkább de van mikor sietek és nyélgáz mindehol ritkán történik az ilyen akkor a ford mérő 5500-5700 körül mászkál 5.-ben sajnálom olyankor már a gépet azt hallgatom folyamatosan mi esik szét éppen. Egyébként a gyári méret 19 túrások meg az utcai harcosok is felszokták rakni a 18 at jobban gyorsul jobban bírja az emelkedőt minimális végsebességveszteséggel.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Oké, de ez sebességtartomány, azért ahhoz, hogy százzal menj, egy 4300-4500as fordulat elég, nem? Vagy nálatok mennyire pörög akkor? Mert én csaló vagyok, 19es fogasom van elől... szóval ne siránkozzak, az 5000fölötti fordulaton, hogy fáj-e neki?young boys írta:A kicsi pl ott él igazán...és meglepő de ott a legjobb a fogyasztása is...a gyár szerint...ambrusviktor írta: Régen jó beállításokkal én is azt tapasztaltam, hogy olyan 5500nál kezd "feléledni" és úgy nálam pl 4. ben jobban ment, mint 5.ben (mar ott nem pörgött addig soha) de azért az az 5. 7000 fordulattal 150 egy kicsit mókásnak tűnik nekem
ráadásul elvielg, ugye ez 18 as lánckerékre van...
Egyébként ti nem sajnáljátok 5000fölött pörgetni? nekem mindig fáj egy picit a szívem, hogy kínzom szegényt...
Én mostanában rendszeresen járok 90-100 között vele...És nem szenved...Mondjuk 110 környékén már nem érzi jól magát de 100-ig pöpec a gép...
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
A kicsi pl ott él igazán...és meglepő de ott a legjobb a fogyasztása is...a gyár szerint...ambrusviktor írta:Régen jó beállításokkal én is azt tapasztaltam, hogy olyan 5500nál kezd "feléledni" és úgy nálam pl 4. ben jobban ment, mint 5.ben (mar ott nem pörgött addig sohanova001155 írta: Na igen3. a 6000 már próbáltam
belém bújt a kisördög gyújtás tesztelés volt az apropó vajon húz-e rendesen fönt is? hangzott a kérdés Válasz : igen. Sok sikert a kísérletezéshez várjuk a fejleményeket majd .
) de azért az az 5. 7000 fordulattal 150 egy kicsit mókásnak tűnik nekem
ráadásul elvielg, ugye ez 18 as lánckerékre van...
Egyébként ti nem sajnáljátok 5000fölött pörgetni? nekem mindig fáj egy picit a szívem, hogy kínzom szegényt...
Én mostanában rendszeresen járok 90-100 között vele...És nem szenved...Mondjuk 110 környékén már nem érzi jól magát de 100-ig pöpec a gép...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Régen jó beállításokkal én is azt tapasztaltam, hogy olyan 5500nál kezd "feléledni" és úgy nálam pl 4. ben jobban ment, mint 5.ben (mar ott nem pörgött addig sohanova001155 írta:Na igen3. a 6000 már próbáltam
belém bújt a kisördög gyújtás tesztelés volt az apropó vajon húz-e rendesen fönt is? hangzott a kérdés Válasz : igen. Sok sikert a kísérletezéshez várjuk a fejleményeket majd .


Egyébként ti nem sajnáljátok 5000fölött pörgetni? nekem mindig fáj egy picit a szívem, hogy kínzom szegényt...
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Na igenambrusviktor írta:Köszönömnova001155 írta:Ne félj 125 össel nem fogsz megragadni persze minden motor más és más pl nekem 125 van bent legalacsonyabb tűállásban 120km/h (gps) a vége és kellemesen motorozható.akkor majd tesztelődök
De találtam egy érdekeset:
Ez is elgondolkoztat...szerintem segít a korábbiakhoz, ez alapján már lehet a tűn faragni


- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Köszönömnova001155 írta:Ne félj 125 össel nem fogsz megragadni persze minden motor más és más pl nekem 125 van bent legalacsonyabb tűállásban 120km/h (gps) a vége és kellemesen motorozható.


De találtam egy érdekeset:

Ez is elgondolkoztat...szerintem segít a korábbiakhoz, ez alapján már lehet a tűn faragni

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Ne félj 125 össel nem fogsz megragadni persze minden motor más és más pl nekem 125 van bent legalacsonyabb tűállásban 120km/h (gps) a vége és kellemesen motorozható.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Ok, csak én ugye ott voltam eltévedve, hogy azt hittem, hogy a 135 ös a gyári méret, és csak ma tudtam meg a jóvoltotokból hogy a 125ös az. Így tehát én is abban reménykedek, hogy az jó lesz. Csak a fenének kellett megijeszteni azzal a megragadássalAlfa írta:Ja végülis ez így lehetséges. Először kipróbálhatod a 125 össel, az a gyári méret is. Azt sztem hagyd is benne... annál kisebbre venni nem életbiztosításUtán a többi a súbertűvel is állítható.
Persze mindez csak akkor érvényes, ha a gyújtásod kb jó, és nem zavar be. Amúgy fogalmam sincs



Minden esetre tényleg köszönöm a tanácsokat!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ja végülis ez így lehetséges. Először kipróbálhatod a 125 össel, az a gyári méret is. Azt sztem hagyd is benne... annál kisebbre venni nem életbiztosítás
Után a többi a súbertűvel is állítható.
Persze mindez csak akkor érvényes, ha a gyújtásod kb jó, és nem zavar be. Amúgy fogalmam sincs

Persze mindez csak akkor érvényes, ha a gyújtásod kb jó, és nem zavar be. Amúgy fogalmam sincs

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Elolvastam a cikkedet, köszi, ez tényleg beláttatott néhány dolgot, köszönöm. Szóval, abban ugye egyetértünk, hogy jelen esetben magas fordulaton is és alacsonyon is sokat kap. Mert magason dadog, alacsonyon nagyon erőszakos a járása. Az, hogy a 115össel szegény keveréket kap, az evidens, érezhető is, noha menni jobban ment, mint a 135össel, és amiről beszéltetek megragadás, annak a veszélye valóban lehetséges, hogy fennállt. A kérdésem tehát, hogy ha beleteszek egy 125ös főfúvókát (ami a korábban mellékelt ábra szerint a gyári méret) és véletlenül ezzel jól fog járni (ez még csak hipotézis) tehát sem túl szegénynek sem nem túl dúsnak nem érzem sem magas, sem alacsony fordulaton, akkor kell-e felénem a dugattyú megragadásától? Valamint a továbbiakat a súbertű variálásával tudom állítgatni? (továbbiak alapján a megfelelő gáztartományhoz tartozó beömlő benzin/levegőkeverék arányt értem, tehát a megfelelő fordulaton való teljesítményt)Alfa írta:Hát mostanában elég sokat foglalkoztam efféle dolgokkal, bár még nagyon nem látom át a mögöttes tartalmakat, de azért pár dolog:ambrusviktor írta:Hmm...pedig már kezdtem örülni, hogy de szép függvényeim lesznek... de a fent leírtak alapján akkor még kevésbé értem, hogy miért van az, amit korábban már többször emlegettem, hogy 5500körül dadog (3.ban) és alig húz a 135ös és 140 es fúvókával, míg a 115össel, miért megy még 6000nél is gyönyörűen, bár kis gázzal kicsit rángatva a motor? Gondoltam a kettő közt akkor egy ideális mérettel be tudnám lőni pontosan... szóval szerinted akkor egy efféle "feltérképezés" ehhez nem segítene?
Ha dadog és alig húz, mintha fulladni akarna, az az elsokallás jele általában. Ha kevés neki az anyag, akkor inkább olyan átható hangon "csattog", és a kipuffogón hallod, pl ha felpörgeted majd kuplungolsz és hagyod lepörögni. Meg amikor konstans gázzal mész, akkor is behangosodik, ami gázadásra elhalkul. Ez a karbirendszer hirtelen gáznál bedúsít (ezért halkul el), gázelvételnél szegényít (ezért rángat).
Szerintem ezért ment rosszul a nagyokkal, és jól a kicsivel. De a kicsinek a hátránya, hogy bár nagy gázon légfelesleg mellett azért megyeget (meg melegszik, erre mondta Frici hogy ragadásszagot érez), kicsin nem lesz olyan jó. A már amúgy is szegény keverék a gáz visszajtésével méginkább leszegényedik. Igazából minden mindennel összefügg, egyelőre annyit látok belőle, hogy a fűfúvóka inkább a nagy gázt, míg a tű állása és alakja a részterhelést befolyásolja, az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.
Köszönöm a segítséget!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hát mostanában elég sokat foglalkoztam efféle dolgokkal, bár még nagyon nem látom át a mögöttes tartalmakat, de azért pár dolog:ambrusviktor írta:Hmm...pedig már kezdtem örülni, hogy de szép függvényeim lesznek... de a fent leírtak alapján akkor még kevésbé értem, hogy miért van az, amit korábban már többször emlegettem, hogy 5500körül dadog (3.ban) és alig húz a 135ös és 140 es fúvókával, míg a 115össel, miért megy még 6000nél is gyönyörűen, bár kis gázzal kicsit rángatva a motor? Gondoltam a kettő közt akkor egy ideális mérettel be tudnám lőni pontosan... szóval szerinted akkor egy efféle "feltérképezés" ehhez nem segítene?
Ha dadog és alig húz, mintha fulladni akarna, az az elsokallás jele általában. Ha kevés neki az anyag, akkor inkább olyan átható hangon "csattog", és a kipuffogón hallod, pl ha felpörgeted majd kuplungolsz és hagyod lepörögni. Meg amikor konstans gázzal mész, akkor is behangosodik, ami gázadásra elhalkul. Ez a karbirendszer hirtelen gáznál bedúsít (ezért halkul el), gázelvételnél szegényít (ezért rángat).
Szerintem ezért ment rosszul a nagyokkal, és jól a kicsivel. De a kicsinek a hátránya, hogy bár nagy gázon légfelesleg mellett azért megyeget (meg melegszik, erre mondta Frici hogy ragadásszagot érez), kicsin nem lesz olyan jó. A már amúgy is szegény keverék a gáz visszajtésével méginkább leszegényedik. Igazából minden mindennel összefügg, egyelőre annyit látok belőle, hogy a fűfúvóka inkább a nagy gázt, míg a tű állása és alakja a részterhelést befolyásolja, az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Hmm...pedig már kezdtem örülni, hogy de szép függvényeim lesznek... de a fent leírtak alapján akkor még kevésbé értem, hogy miért van az, amit korábban már többször emlegettem, hogy 5500körül dadog (3.ban) és alig húz a 135ös és 140 es fúvókával, míg a 115össel, miért megy még 6000nél is gyönyörűen, bár kis gázzal kicsit rángatva a motor? Gondoltam a kettő közt akkor egy ideális mérettel be tudnám lőni pontosan... szóval szerinted akkor egy efféle "feltérképezés" ehhez nem segítene?Alfa írta:Ne kezdd elambrusviktor írta:Csináltam egy-egy táblázatot, 125 - 130- 135 főfúvóka és 45 alapjárati fúvóka.
Ezen belül az alábbi fordulatok:
2000 (1.),3000 (2.),4000 (2.),5000 (2.),3000 (3.),4000 (3.),5000 (3.),6000 (3.),2000 (4.),4000 (4.),5000 (4.),4000 (5.)
És az ezekhez tartozó levegőcsavar állítások: 0,5 0,75 1 1,25 1,5 1,75 2
Ez táblázatonként 84 adat (ha a sebesség változását kívánom grafikonon ábrázolni). Lehet hogy a gyorsulást is bele kellene vennem, de ahhoz már semmi kedvem, ráadásul az egyéb tapasztalatokat is számba kell venni, hogy mikor rángat és mikor mit csinál. Összesen tehát 252 adatEgész napom és legalább 5 l benzinem rá fog menni :S
Ha kész lesz a grafikon majd mutatok képet
Vagy ne vedd bele a levegőcsavart se a főfúvókát. A karbi kicsit máshogy működik, a főoldalon keresd meg a cikket amit írtam róla. Fizikailag az se korrekt, de segít elképzelni hogy is működnek a dolgok.
Alapjárati levegőcsavar egy kb 0,5 mm átmérőjű lyukon tudja kifejteni a hatását (a porlasztási betét előtt van). Arra való, hogy az alapjáratot (ami annyi teljesítmény, hogy legyőzze a komressziót, párszáz watt) finomhangolja. Hiába tekergeted, az már 2000en se befolyásol szinte semmit, mondhatnám hogy gyakorlatilag még terhelés nélkül sem. A főfúvókának pedig a tűállás a korlátja. A tű kúpja határozza meg az átömlő benzin mennyiségét, ha ez jóval kisebb keresztmetszet mint a fúvóka (kis gáz), nem nagyon fog szintén befolyásolni.
A váltó és az áttételek működése miatt pedig a sebesség pl 4esben 4000es fordulatnál mindig pontosan ugyanannyi (gyárilag 70 km/h körüli), ugyanis a főtengely forgása, valamint a váltóáttétel miatt ez fizikailag adja egymást.
Aminek lenne értelme mérni: Gyorsulás 0-100 különböző főfúvókákkal, fogyasztás 100 km-en teljesgázon különböző fúvókákkal (ez kb lehetetlen letesztelni, és túl sok értelme sincs), maximális sebesség a fúvóka függvényében. Tehát fúvókával a teljes terhelést nézed. Résztelherésen súbertűvel variálva (résztelheréstű, nem véletlen ez a neve): tűállás függvényében fogyasztás, illetve légfelesleg tényező (sokallás- kevesellés), itt már lehet kombinálni fúvókával is, ugyanis ahogy haladunk fel egyre inkább beleszól, áthúzások (2000-6000 fordulati felgyorsításnál hogy viselkedik), teljesítménylyukak felmérése. De ezek bonyolultan mérhetők csak.
Arról nem is beszélve hogy minden motor más és más (falsszívás, összerakás miatt), a táblázat csak a tiedre lenne érvényes, a többiekére max trendek erejéig.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ne kezdd elambrusviktor írta:Csináltam egy-egy táblázatot, 125 - 130- 135 főfúvóka és 45 alapjárati fúvóka.
Ezen belül az alábbi fordulatok:
2000 (1.),3000 (2.),4000 (2.),5000 (2.),3000 (3.),4000 (3.),5000 (3.),6000 (3.),2000 (4.),4000 (4.),5000 (4.),4000 (5.)
És az ezekhez tartozó levegőcsavar állítások: 0,5 0,75 1 1,25 1,5 1,75 2
Ez táblázatonként 84 adat (ha a sebesség változását kívánom grafikonon ábrázolni). Lehet hogy a gyorsulást is bele kellene vennem, de ahhoz már semmi kedvem, ráadásul az egyéb tapasztalatokat is számba kell venni, hogy mikor rángat és mikor mit csinál. Összesen tehát 252 adatEgész napom és legalább 5 l benzinem rá fog menni :S
Ha kész lesz a grafikon majd mutatok képet

Vagy ne vedd bele a levegőcsavart se a főfúvókát

Alapjárati levegőcsavar egy kb 0,5 mm átmérőjű lyukon tudja kifejteni a hatását (a porlasztási betét előtt van). Arra való, hogy az alapjáratot (ami annyi teljesítmény, hogy legyőzze a komressziót, párszáz watt) finomhangolja. Hiába tekergeted, az már 2000en se befolyásol szinte semmit, mondhatnám hogy gyakorlatilag még terhelés nélkül sem. A főfúvókának pedig a tűállás a korlátja. A tű kúpja határozza meg az átömlő benzin mennyiségét, ha ez jóval kisebb keresztmetszet mint a fúvóka (kis gáz), nem nagyon fog szintén befolyásolni.
A váltó és az áttételek működése miatt pedig a sebesség pl 4esben 4000es fordulatnál mindig pontosan ugyanannyi (gyárilag 70 km/h körüli), ugyanis a főtengely forgása, valamint a váltóáttétel miatt ez fizikailag adja egymást.
Aminek lenne értelme mérni: Gyorsulás 0-100 különböző főfúvókákkal, fogyasztás 100 km-en teljesgázon különböző fúvókákkal (ez kb lehetetlen letesztelni, és túl sok értelme sincs), maximális sebesség a fúvóka függvényében. Tehát fúvókával a teljes terhelést nézed. Résztelherésen súbertűvel variálva (résztelheréstű, nem véletlen ez a neve): tűállás függvényében fogyasztás, illetve légfelesleg tényező (sokallás- kevesellés), itt már lehet kombinálni fúvókával is, ugyanis ahogy haladunk fel egyre inkább beleszól, áthúzások (2000-6000 fordulati felgyorsításnál hogy viselkedik), teljesítménylyukak felmérése. De ezek bonyolultan mérhetők csak.
Arról nem is beszélve hogy minden motor más és más (falsszívás, összerakás miatt), a táblázat csak a tiedre lenne érvényes, a többiekére max trendek erejéig.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
például engem isMáté írta: Tyű, szép kis litániát írtál.Gratula a súberhez. Viszont ha tényleg tud majd hozatni plusszos tolattyút akkor szólj, sok embert érdekelne. Nem mondta milyen áron?

- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
Tyű, szép kis litániát írtál.Alfa írta:váálasz az elektronika topicból, és egy kis érdekesség mára:
bambi erre azt mondta, az alapjárati fúvóka kicsi (a lassú leállásra).
Ma reszeltem magamnak egy súbertűt, beraktam, és meggyógyította a problémát. Ne kérdezd miért, elvileg nincs rá hatással.
Nade volt nekem még egy gondom, talán érdemes leírni. Az történt, hogy egyik tűállásban a motor alacsony fordulaton (2-3000) baromi jó volt, fent nem ment. 1 el szegényítve a tűt fent jól ment, de lent akkora lyuk keletkezett, mint ide Moszkva. Szóval Bambihoz elmentem, azt mondta csináljak egyedi súbertűt, mert az jó, és mert ami most bennvan annak a kúpossága szerinte rossz (nekem is ez volt a gyanúm). Vettem is egy utángyártottat a Hubernél. Na ez volt az alap. Azért fontos hogy ott, mert a többi helyen sokkal jobbak a tűk, ez gyakorlatilag csak egy rézpálca volt benne a rovátkákkal és a végén valami jelképes kúppal. Tehát szabadon lehet alakítani. Az igazat megvallva az is felmerült bennem hogy a Mester csak ugratott, mi esélyem lenne nekem egy súbertű kúposságát úgy eltalálni, hogy működjön? Mintának a most bennlévő valamivel jobb minőségű utángyártottat használtam a nagyoláshoz, egy Skil csiszolóba (nem flexbe!) fogtam be a tűt. Elvégre azzal ment, csak szarul. Na ezek után hogy kb olyan volt, kialakítottam a kúpot, figyelve rá hogy egyenes legyen (egy esztergakés szárára fektettem fel a csiszolópapírt, az egyenes). Eszemben volt amit Frici mondott Bakony túrán, hogy a gyári tű sokkal tovább kúposodik (tehát kevésbé meredek a kúp). Ilyenre próbáltam. Majd az utolsó simításokat már nedves finom papírral csináltam.
Amikor már pofás volt, gondoltam berakom, kipróbálom, max szar lesz. Hát, nem lett az. Első próbálkozásra 113 km/h végsebességet értem el egy nagyon enyhe emelkedőn a 2 oldaltáskámmal + a dobozommal, ami a 125-130 gyári adathoz képest még elég sovány, de addig viszont elég jól gyorsult. Középtartományban álom, igazi jó kis selymes dorombolása lett az eddigi csattogáshoz (elkevesellés) képest. A gyorsulása is javult, és a gázreakció is (Frici figyelj), és alacsony fordulatról is szépen húz fel (teszt: 50 ben 5., innen gyorsulás finom gázadással). A gyertyakép szép barna, lehetne világosabb is, de őzbarnának még simán elmegy. 1el fentebb raktam, de akkor már kis gázon beszaggatott, bár az utángyártott zörgési szintjét nem érte el, a végsebesség se változott.
A fenti megtorpanást először a tűnek tulajdonítottam, a Mester tanácsára egy kicsit levettem a csúcsából, ott elkeskenyítve (elvégre teljesgáz közelében a vége számít). De a tesztek semmi különbséget nem mutattak, nem akart 5500 fölé pörögni 5.ben. Pont ugyanaz a 113 km/h jött ki megint (GPS el kalibrált bicikliórán mérve). Utána bambi azt mondta, a gyújtást kéne variálni, ő arra tippel. Igazság szerint, végiggondolva a dolgokat én is. De előtte ha már itt vagyunk: A karbi kopottsága is okozhat anomáliákat, főleg alapjáraton.
Következőkben furatmérővel (századra lehet vele mérni) bemértük a karbi likát, majd a súbert is. Öröm, hogy a furatban összesen 5 század ovális kopás van (feltételezve hogy 36 mm a gyári érték, ugyanis 36,1 lett a legnagyobb, és 36,05 a legkisebb méret körbemérve az ovalitást). A súber igazolta is a hangját: 1 tizeddel volt alatta legnagyobb méretében, és több mint 3 (!) tizeddel a legkisebben. Ha ezt összeadjuk, 4 tized jön ki különbségre, majdnem egy fél mm
. Harangozott is benne rendesen. Hazafele beugrottam a Futár boltba, ahova mindent vittem, tolómérőt, régi súbert, anyámkínját. Na az utángyártott fostalicska már eleve 35,7 volt a legnagyobb méretében, a zsír új karbiban is zörgött mint a fene. De a Peti (a boltos) azt mondta, tud hozni pluszost (+5 század a 36hoz képest). Ezt bemérve, majd esztergán megsimogatva (pontosabban inkább csak a 800as papírral felpolírozva) tökéletesen fel tudom újítani a karbit, perselyezés nélkül. Utána meglátjuk, lehet ugrani a gyújtáshoz.

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
váálasz az elektronika topicból, és egy kis érdekesség mára:
bambi erre azt mondta, az alapjárati fúvóka kicsi (a lassú leállásra).
Ma reszeltem magamnak egy súbertűt, beraktam, és meggyógyította a problémát. Ne kérdezd miért, elvileg nincs rá hatással.
Nade volt nekem még egy gondom, talán érdemes leírni. Az történt, hogy egyik tűállásban a motor alacsony fordulaton (2-3000) baromi jó volt, fent nem ment. 1 el szegényítve a tűt fent jól ment, de lent akkora lyuk keletkezett, mint ide Moszkva. Szóval Bambihoz elmentem, azt mondta csináljak egyedi súbertűt, mert az jó, és mert ami most bennvan annak a kúpossága szerinte rossz (nekem is ez volt a gyanúm). Vettem is egy utángyártottat a Hubernél. Na ez volt az alap. Azért fontos hogy ott, mert a többi helyen sokkal jobbak a tűk, ez gyakorlatilag csak egy rézpálca volt benne a rovátkákkal és a végén valami jelképes kúppal. Tehát szabadon lehet alakítani. Az igazat megvallva az is felmerült bennem hogy a Mester csak ugratott, mi esélyem lenne nekem egy súbertű kúposságát úgy eltalálni, hogy működjön? Mintának a most bennlévő valamivel jobb minőségű utángyártottat használtam a nagyoláshoz, egy Skil csiszolóba (nem flexbe!
) fogtam be a tűt. Elvégre azzal ment, csak szarul. Na ezek után hogy kb olyan volt, kialakítottam a kúpot, figyelve rá hogy egyenes legyen (egy esztergakés szárára fektettem fel a csiszolópapírt, az egyenes). Eszemben volt amit Frici mondott Bakony túrán, hogy a gyári tű sokkal tovább kúposodik (tehát kevésbé meredek a kúp). Ilyenre próbáltam. Majd az utolsó simításokat már nedves finom papírral csináltam.
Amikor már pofás volt, gondoltam berakom, kipróbálom, max szar lesz. Hát, nem lett az. Első próbálkozásra 113 km/h végsebességet értem el egy nagyon enyhe emelkedőn a 2 oldaltáskámmal + a dobozommal, ami a 125-130 gyári adathoz képest még elég sovány, de addig viszont elég jól gyorsult. Középtartományban álom, igazi jó kis selymes dorombolása lett az eddigi csattogáshoz (elkevesellés) képest. A gyorsulása is javult, és a gázreakció is (Frici figyelj
), és alacsony fordulatról is szépen húz fel (teszt: 50 ben 5., innen gyorsulás finom gázadással). A gyertyakép szép barna, lehetne világosabb is, de őzbarnának még simán elmegy. 1el fentebb raktam, de akkor már kis gázon beszaggatott, bár az utángyártott zörgési szintjét nem érte el, a végsebesség se változott.
A fenti megtorpanást először a tűnek tulajdonítottam, a Mester tanácsára egy kicsit levettem a csúcsából, ott elkeskenyítve (elvégre teljesgáz közelében a vége számít). De a tesztek semmi különbséget nem mutattak, nem akart 5500 fölé pörögni 5.ben. Pont ugyanaz a 113 km/h jött ki megint (GPS el kalibrált bicikliórán mérve). Utána bambi azt mondta, a gyújtást kéne variálni, ő arra tippel. Igazság szerint, végiggondolva a dolgokat én is. De előtte ha már itt vagyunk: A karbi kopottsága is okozhat anomáliákat, főleg alapjáraton.
Következőkben furatmérővel (századra lehet vele mérni) bemértük a karbi likát
, majd a súbert is. Öröm, hogy a furatban összesen 5 század ovális kopás van (feltételezve hogy 36 mm a gyári érték, ugyanis 36,1 lett a legnagyobb, és 36,05 a legkisebb méret körbemérve az ovalitást). A súber igazolta is a hangját: 1 tizeddel volt alatta legnagyobb méretében, és több mint 3 (!) tizeddel a legkisebben. Ha ezt összeadjuk, 4 tized jön ki különbségre, majdnem egy fél mm
. Harangozott is benne rendesen. Hazafele beugrottam a Futár boltba, ahova mindent vittem, tolómérőt, régi súbert, anyámkínját. Na az utángyártott fostalicska már eleve 35,7 volt a legnagyobb méretében, a zsír új karbiban is zörgött mint a fene. De a Peti (a boltos) azt mondta, tud hozni pluszost (+5 század a 36hoz képest). Ezt bemérve, majd esztergán megsimogatva (pontosabban inkább csak a 800as papírral felpolírozva) tökéletesen fel tudom újítani a karbit, perselyezés nélkül. Utána meglátjuk, lehet ugrani a gyújtáshoz.
bambi erre azt mondta, az alapjárati fúvóka kicsi (a lassú leállásra).
Ma reszeltem magamnak egy súbertűt, beraktam, és meggyógyította a problémát. Ne kérdezd miért, elvileg nincs rá hatással.
Nade volt nekem még egy gondom, talán érdemes leírni. Az történt, hogy egyik tűállásban a motor alacsony fordulaton (2-3000) baromi jó volt, fent nem ment. 1 el szegényítve a tűt fent jól ment, de lent akkora lyuk keletkezett, mint ide Moszkva. Szóval Bambihoz elmentem, azt mondta csináljak egyedi súbertűt, mert az jó, és mert ami most bennvan annak a kúpossága szerinte rossz (nekem is ez volt a gyanúm). Vettem is egy utángyártottat a Hubernél. Na ez volt az alap. Azért fontos hogy ott, mert a többi helyen sokkal jobbak a tűk, ez gyakorlatilag csak egy rézpálca volt benne a rovátkákkal és a végén valami jelképes kúppal. Tehát szabadon lehet alakítani. Az igazat megvallva az is felmerült bennem hogy a Mester csak ugratott, mi esélyem lenne nekem egy súbertű kúposságát úgy eltalálni, hogy működjön? Mintának a most bennlévő valamivel jobb minőségű utángyártottat használtam a nagyoláshoz, egy Skil csiszolóba (nem flexbe!

Amikor már pofás volt, gondoltam berakom, kipróbálom, max szar lesz. Hát, nem lett az. Első próbálkozásra 113 km/h végsebességet értem el egy nagyon enyhe emelkedőn a 2 oldaltáskámmal + a dobozommal, ami a 125-130 gyári adathoz képest még elég sovány, de addig viszont elég jól gyorsult. Középtartományban álom, igazi jó kis selymes dorombolása lett az eddigi csattogáshoz (elkevesellés) képest. A gyorsulása is javult, és a gázreakció is (Frici figyelj

A fenti megtorpanást először a tűnek tulajdonítottam, a Mester tanácsára egy kicsit levettem a csúcsából, ott elkeskenyítve (elvégre teljesgáz közelében a vége számít). De a tesztek semmi különbséget nem mutattak, nem akart 5500 fölé pörögni 5.ben. Pont ugyanaz a 113 km/h jött ki megint (GPS el kalibrált bicikliórán mérve). Utána bambi azt mondta, a gyújtást kéne variálni, ő arra tippel. Igazság szerint, végiggondolva a dolgokat én is. De előtte ha már itt vagyunk: A karbi kopottsága is okozhat anomáliákat, főleg alapjáraton.
Következőkben furatmérővel (századra lehet vele mérni) bemértük a karbi likát


MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Csináltam egy-egy táblázatot, 125 - 130- 135 főfúvóka és 45 alapjárati fúvóka.
Ezen belül az alábbi fordulatok:
2000 (1.),3000 (2.),4000 (2.),5000 (2.),3000 (3.),4000 (3.),5000 (3.),6000 (3.),2000 (4.),4000 (4.),5000 (4.),4000 (5.)
És az ezekhez tartozó levegőcsavar állítások: 0,5 0,75 1 1,25 1,5 1,75 2
Ez táblázatonként 84 adat (ha a sebesség változását kívánom grafikonon ábrázolni). Lehet hogy a gyorsulást is bele kellene vennem, de ahhoz már semmi kedvem, ráadásul az egyéb tapasztalatokat is számba kell venni, hogy mikor rángat és mikor mit csinál. Összesen tehát 252 adat
Egész napom és legalább 5 l benzinem rá fog menni :S
Ha kész lesz a grafikon majd mutatok képet
Ezen belül az alábbi fordulatok:
2000 (1.),3000 (2.),4000 (2.),5000 (2.),3000 (3.),4000 (3.),5000 (3.),6000 (3.),2000 (4.),4000 (4.),5000 (4.),4000 (5.)
És az ezekhez tartozó levegőcsavar állítások: 0,5 0,75 1 1,25 1,5 1,75 2
Ez táblázatonként 84 adat (ha a sebesség változását kívánom grafikonon ábrázolni). Lehet hogy a gyorsulást is bele kellene vennem, de ahhoz már semmi kedvem, ráadásul az egyéb tapasztalatokat is számba kell venni, hogy mikor rángat és mikor mit csinál. Összesen tehát 252 adat

Ha kész lesz a grafikon majd mutatok képet

- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Nem veszem kötekedésnek, hanem segítségnek, és köszönöm isNandor írta:Ne haragudj Viktor nem kötekedni akarok csak segíteni. Azt írod, hogy "mintha feldúsúlna" megambrusviktor írta: Oké, de nekem pont az a gondom, hogy alacsony fordulaton egész jó, magas fordulaton viszont mintha feldúsúlna, vagyis dadogni kezd, amit a kisebb fúvóka orvosolt. Egyébként meg fogom próbálni kisebb alapjáratival, de attól félek, ez tényleg csak egy próba lesz, mert egészen hirtelen jött a gond, az új gyújtással, tehát az, hogy ilyen hirtelen kikopik, az furi lenne, de végülis nem lehetetlen. No, akkor a próbák körébe beleveszem az üresjáratit is, aztán miután tesztelgettem, beszámolok a tapasztalatokról.
Köszönöm a segítségeket!
"kisebb fúvóka orvosolt" tehát akkor nem lehet gyújtásgond.
Ne kisebb alapjáratit vegyél hanem gyári méretű újat.
Mint korábban írtam én pontosan ugyanígy jártam, végigpróbáltam mindent és végül az oldotta meg a problémát, hogy beletettem egy 135-ös főt és egy 45-ös alapjáratit.
Elsőre én is csak a főfúvókát cseréltem le és nekem is a gyárinál kisebb 120-as lett jó, jártam is vele vagy két hónapig így. De észrevettem, hogy két személlyel magas fordulaton gyengébb mint kellene és ekkor kezdtem a kísérletezést.
Ja és nekem is sub-ee féle gyújtásom van és köszöni szépen jól van és tökéletesen működik.

nova001155 küldött egy linket amin 125 ös volt megjelölve gyári méretnek... kicsit meg vagyok zavarodva már





Az eseményekről majd beszámolok, hátha valakinek még okulásul lesz

Köszönöm a segítségeket mindenkinek!!!

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Azt javaslom próbálgasd mikor jó mikor nem azt sajnos nem lehet így beállítani mint ahogy a könyv írja kopott alkatrészek nem gyári méretű főfúvókák kisebb nagyobb mikor hogy utángyártás remeki próbálgasd ahol a legjobbnak érzed annak az a legjobb. Szokták itt a fórumon mondani karbi beállításnál illetve járatásnál derül ki ki mennyire ért a 2t hez.ambrusviktor írta:2-3 fordulat?? öö... most akkor azt meg kell kérdeznem, hogy a könyv az ugye 3/4 fordulatot ír, de én ezt a fordulatot 360foknak értelmeztem logikusan... ugyanarról beszélünk? mert akkor nekem lehet hogy mindig baromira el volt állítvanova001155 írta:Nem tudom mennyire van kitekerve nekem a levegő érzésre lőttem be 1700 ra az alapjáratot talán2-3 fordulat.én másfélnél kijjebb soha nem mertem már tekerni
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Ne haragudj Viktor nem kötekedni akarok csak segíteni. Azt írod, hogy "mintha feldúsúlna" megambrusviktor írta: Oké, de nekem pont az a gondom, hogy alacsony fordulaton egész jó, magas fordulaton viszont mintha feldúsúlna, vagyis dadogni kezd, amit a kisebb fúvóka orvosolt. Egyébként meg fogom próbálni kisebb alapjáratival, de attól félek, ez tényleg csak egy próba lesz, mert egészen hirtelen jött a gond, az új gyújtással, tehát az, hogy ilyen hirtelen kikopik, az furi lenne, de végülis nem lehetetlen. No, akkor a próbák körébe beleveszem az üresjáratit is, aztán miután tesztelgettem, beszámolok a tapasztalatokról.
Köszönöm a segítségeket!
"kisebb fúvóka orvosolt" tehát akkor nem lehet gyújtásgond.
Ne kisebb alapjáratit vegyél hanem gyári méretű újat.
Mint korábban írtam én pontosan ugyanígy jártam, végigpróbáltam mindent és végül az oldotta meg a problémát, hogy beletettem egy 135-ös főt és egy 45-ös alapjáratit.
Elsőre én is csak a főfúvókát cseréltem le és nekem is a gyárinál kisebb 120-as lett jó, jártam is vele vagy két hónapig így. De észrevettem, hogy két személlyel magas fordulaton gyengébb mint kellene és ekkor kezdtem a kísérletezést.
Ja és nekem is sub-ee féle gyújtásom van és köszöni szépen jól van és tökéletesen működik.

- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
2-3 fordulat?? öö... most akkor azt meg kell kérdeznem, hogy a könyv az ugye 3/4 fordulatot ír, de én ezt a fordulatot 360foknak értelmeztem logikusan... ugyanarról beszélünk? mert akkor nekem lehet hogy mindig baromira el volt állítvanova001155 írta:Nem tudom mennyire van kitekerve nekem a levegő érzésre lőttem be 1700 ra az alapjáratot talán2-3 fordulat.


- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudom mennyire van kitekerve nekem a levegő érzésre lőttem be 1700 ra az alapjáratot talán2-3 fordulat.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Oké, de nekem pont az a gondom, hogy alacsony fordulaton egész jó, magas fordulaton viszont mintha feldúsúlna, vagyis dadogni kezd, amit a kisebb fúvóka orvosolt. Egyébként meg fogom próbálni kisebb alapjáratival, de attól félek, ez tényleg csak egy próba lesz, mert egészen hirtelen jött a gond, az új gyújtással, tehát az, hogy ilyen hirtelen kikopik, az furi lenne, de végülis nem lehetetlen. No, akkor a próbák körébe beleveszem az üresjáratit is, aztán miután tesztelgettem, beszámolok a tapasztalatokról.Nandor írta:Az enyém is gyári méretű volt, legalábbis amikor a gyárba belerakták. Hát azóta egy kicsit kikopott.ambrusviktor írta: Azt nem piszkáltam, mert az gyári méretű, így inkább hagytam... érdekes, hogy a 135is sok neki...
Amit Krepp írt, a megragadás az mit jelent?
Ha rám hallgatsz lecseréled újra és utána kísérletezel a főfúvókával.
Az alapjárati ha kopott pótolja a főfúvóka kisebb mérete miatti hiányt, de csak alacsony fordulaton hiszen az a tolattyú állásától független.
Viszont így magas fordulaton elszegényedik a keverék ami ugye nem túl jó.
És akkor jön a megragadás.
Köszönöm a segítségeket!
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem arra gondol,hogy a túl kis fúvókával nem fog elég anyagot kapni,tehát a kenése sem lesz elegendő,és a dugattyú megragadhat....ambrusviktor írta:Azt nem piszkáltam, mert az gyári méretű, így inkább hagytam... érdekes, hogy a 135is sok neki...Nandor írta: Viktor az alapjáratit is kicserélted újra?
Amit Krepp írt, a megragadás az mit jelent?

Mert azért az Mz a király....!:)
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Az enyém is gyári méretű volt, legalábbis amikor a gyárba belerakták. Hát azóta egy kicsit kikopott.ambrusviktor írta: Azt nem piszkáltam, mert az gyári méretű, így inkább hagytam... érdekes, hogy a 135is sok neki...
Amit Krepp írt, a megragadás az mit jelent?
Ha rám hallgatsz lecseréled újra és utána kísérletezel a főfúvókával.
Az alapjárati ha kopott pótolja a főfúvóka kisebb mérete miatti hiányt, de csak alacsony fordulaton hiszen az a tolattyú állásától független.
Viszont így magas fordulaton elszegényedik a keverék ami ugye nem túl jó.
És akkor jön a megragadás.

- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Azt nem piszkáltam, mert az gyári méretű, így inkább hagytam... érdekes, hogy a 135is sok neki...Nandor írta:Viktor az alapjáratit is kicserélted újra?ambrusviktor írta: Kipróbáltam 135össel, az sok. Barátnőm a hét elején hoz egy 125 és egy 130asat is, azzal még megnézem, de eddig a 115össel volt a legjobb, bár érzésre az kevés volt már neki.
Amit Krepp írt, a megragadás az mit jelent?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Viktor az alapjáratit is kicserélted újra?ambrusviktor írta: Kipróbáltam 135össel, az sok. Barátnőm a hét elején hoz egy 125 és egy 130asat is, azzal még megnézem, de eddig a 115össel volt a legjobb, bár érzésre az kevés volt már neki.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Én szerelgettem 125ös ETZ-t egyik ismerősömnek az van, és neki is ez a gondja, hogy kb 5l es fogyasztása van, és nem is megy olyan TOPpon a gép... amivel tudtunk próbálkoztunk, de én nem értek hozzá, úgyhogy a blokkhoz nem nyúltunk, de a karbit hiába állítgattam össze vissza, ez a fogyasztás nem változott nála.takzol írta:Kedves Mz-fórumos motoros társak!
A kis Etz fogyasztásával kapcsolatban kérem a véleményeteket és tapasztalataitokat.A hét végén megtettem egy 200 km-es túrát. A fogyasztást 4,5-5liter között mértem. A tempóm 80km/h körül volt huzamosan. A súber a 3. rovátkában van/felülről számolva/. A gyertya szép őzbarna, a motor szépen működik. A túra után ellenőriztettem az előgyújtást, mert a motor megvétele óta ezt még nem tettem meg. Az indikátoros mérésnél az derült ki, hogy sok volt az előgyújtás. Most pontosan az előírt. A fogyasztás növekedését a túl nagy előgyújtás is okozhatja, vagy egyszerűen a gázmarkolat "cibálása" /folyamatos 80km/h-körüli sebesség úgy 150 kilométeren keresztül/ a magyarázat? A típussal kapcsolatban nincs még sok tapasztalatom, ezért kérem, hogy írjátok meg a véleményeteket! Az útmutatóban leírt fogyasztási adat elérhető egyáltalán? 2,3-3,5 ???? Előre köszönöm, üdvözlettel: takzol
Re: Üzemanyagellátás
Kedves Mz-fórumos motoros társak!
A kis Etz fogyasztásával kapcsolatban kérem a véleményeteket és tapasztalataitokat.A hét végén megtettem egy 200 km-es túrát. A fogyasztást 4,5-5liter között mértem. A tempóm 80km/h körül volt huzamosan. A súber a 3. rovátkában van/felülről számolva/. A gyertya szép őzbarna, a motor szépen működik. A túra után ellenőriztettem az előgyújtást, mert a motor megvétele óta ezt még nem tettem meg. Az indikátoros mérésnél az derült ki, hogy sok volt az előgyújtás. Most pontosan az előírt. A fogyasztás növekedését a túl nagy előgyújtás is okozhatja, vagy egyszerűen a gázmarkolat "cibálása" /folyamatos 80km/h-körüli sebesség úgy 150 kilométeren keresztül/ a magyarázat? A típussal kapcsolatban nincs még sok tapasztalatom, ezért kérem, hogy írjátok meg a véleményeteket! Az útmutatóban leírt fogyasztási adat elérhető egyáltalán? 2,3-3,5 ???? Előre köszönöm, üdvözlettel: takzol
A kis Etz fogyasztásával kapcsolatban kérem a véleményeteket és tapasztalataitokat.A hét végén megtettem egy 200 km-es túrát. A fogyasztást 4,5-5liter között mértem. A tempóm 80km/h körül volt huzamosan. A súber a 3. rovátkában van/felülről számolva/. A gyertya szép őzbarna, a motor szépen működik. A túra után ellenőriztettem az előgyújtást, mert a motor megvétele óta ezt még nem tettem meg. Az indikátoros mérésnél az derült ki, hogy sok volt az előgyújtás. Most pontosan az előírt. A fogyasztás növekedését a túl nagy előgyújtás is okozhatja, vagy egyszerűen a gázmarkolat "cibálása" /folyamatos 80km/h-körüli sebesség úgy 150 kilométeren keresztül/ a magyarázat? A típussal kapcsolatban nincs még sok tapasztalatom, ezért kérem, hogy írjátok meg a véleményeteket! Az útmutatóban leírt fogyasztási adat elérhető egyáltalán? 2,3-3,5 ???? Előre köszönöm, üdvözlettel: takzol
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Ragadás? Az..öö micsoda?Krepp írta:Ragadás szagot érzek a levegőbe....
Kipróbáltam 135össel, az sok. Barátnőm a hét elején hoz egy 125 és egy 130asat is, azzal még megnézem, de eddig a 115össel volt a legjobb, bár érzésre az kevés volt már neki.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.05.29. 20:11-kor.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ragadás szagot érzek a levegőbe....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Igen, tudom hogy gyárilag 135 ös kellene, ezért is csodálkoztam, hogy mégis jobban ment így. A fogyasztásra azért kérdeztem rá, mert felteszem oké, hogy minél kisebb a fúvóka, de az nem garantálja feltétlenül azt, hogy kevesebbet is fogyaszt, már ha jól gondolkozom... mint ahogy a magasabb tűállás sem garantálja a nagyobb fogyasztást. Most majd még megpróbálkozom a többivel, aztán majd beszámolok. Ja, és igen az alapjárati fúvókának is utánanézek 

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Ugyan bár nem tudom pontosan kinek milyen a karbilya de ami nekem van fent ha jól tudom az a gyári karburátora típus szerint is. A szerelési könyv szerint ezekkel az adatokkal áldották meg.
http://kepgep.hu/2011/05/29/main/Karbi.jpg
Persze a Ts eseknél fogalmam sincs hogy azok milyen fúvokákkal szaladgálnak.
http://kepgep.hu/2011/05/29/main/Karbi.jpg
Persze a Ts eseknél fogalmam sincs hogy azok milyen fúvokákkal szaladgálnak.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
A gyári 135-fő 45-alap 110-dúsító.nova001155 írta: A 140 es nagyobb mint a 115 ös tehát nem nőne de csökkenni fog a fogyasztásod. Asszem a gyári az vagy 120vagy 125 .
Persze az Utángyártás remekei nem feltétlen akkora mint ami rávan írva.
Az utángyártott /legalábbis amit én vettem/ jó lett.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
A 140 es nagyobb mint a 115 ös tehát nem nőne de csökkenni fog a fogyasztásod. Asszem a gyári az vagy 120vagy 125 .ambrusviktor írta:No a korábbiakra hivatkozva. Ma leültem a karbi mellé, szétszedtem, megnéztem és 140es főfúvóka, szivatónál 115ös. Mondom, ez mi a fene? Nézegettem, volt itthon 110, 135... hát mondom, oké, akkor most szépen beteszem ezt a kettőt a helyükre. De a kisördög persze megint bökdösött, így gondoltam kipróbálom: a 140es helyére a 115öset tettem![]()
Szivatóhoz a 110eset. Elindultam... hát bakker gyönyörűen pörgött 6000fölé is. Karbit még nem nagyon állítottam hozzá, meg szerintem azért picit szegény a keverék, szóval lehet hogy megpróbálnám 120 vagy 125 el, inkább az utóbbival. De szerintem sokkal jobban megy, mint a 140essel. Kérdés: kisebb főfúvóka nem ekvivalens azzal, hogy kevesebbet fogyaszt, ugye? Szóval még az is lehet hogy a fogyasztásom nőni fog, ezzel ne számoljak?
De, ez esetben javasolnátok-e a 120 vagy a 125ös főfúvóka kipróbálását? Egyébként annyi, hogy kis gázadással picit rángat a dolog, szóval most túl levegődús még a dolog, de az tény hogy a 140esnél lényegesen jobban megy. (Bár mintha egy lehellettel gyengébb lenne, de ezt csak 5.ben éreztem ami úgyis trágya).
Persze az Utángyártás remekei nem feltétlen akkora mint ami rávan írva.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Azt javaslom előbb az alapjárati fúvókát cseréld le egy új gyári méretűre és utána kísérletez a főfúvókával. Ugyanígy jártam én is, hogy lecseréltem 120-asra a főfúvókát és jobban ment. Viszont miután az alapjáratit is lecseréltem újra az elindítás után felpörgött 8e-re a motor annyira keveset kapott. Ezután kísérletezgettem a főfúvókákkal és a 135-ös lett jó. /tehát tulajdonképp mindenből a gyári méretambrusviktor írta:No a korábbiakra hivatkozva. Ma leültem a karbi mellé, szétszedtem, megnéztem és 140es főfúvóka, szivatónál 115ös. Mondom, ez mi a fene? Nézegettem, volt itthon 110, 135... hát mondom, oké, akkor most szépen beteszem ezt a kettőt a helyükre. De a kisördög persze megint bökdösött, így gondoltam kipróbálom: a 140es helyére a 115öset tettem![]()
Szivatóhoz a 110eset. Elindultam... hát bakker gyönyörűen pörgött 6000fölé is. Karbit még nem nagyon állítottam hozzá, meg szerintem azért picit szegény a keverék, szóval lehet hogy megpróbálnám 120 vagy 125 el, inkább az utóbbival. De szerintem sokkal jobban megy, mint a 140essel. Kérdés: kisebb főfúvóka nem ekvivalens azzal, hogy kevesebbet fogyaszt, ugye? Szóval még az is lehet hogy a fogyasztásom nőni fog, ezzel ne számoljak?
De, ez esetben javasolnátok-e a 120 vagy a 125ös főfúvóka kipróbálását? Egyébként annyi, hogy kis gázadással picit rángat a dolog, szóval most túl levegődús még a dolog, de az tény hogy a 140esnél lényegesen jobban megy. (Bár mintha egy lehellettel gyengébb lenne, de ezt csak 5.ben éreztem ami úgyis trágya).

- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
No a korábbiakra hivatkozva. Ma leültem a karbi mellé, szétszedtem, megnéztem és 140es főfúvóka, szivatónál 115ös. Mondom, ez mi a fene? Nézegettem, volt itthon 110, 135... hát mondom, oké, akkor most szépen beteszem ezt a kettőt a helyükre. De a kisördög persze megint bökdösött, így gondoltam kipróbálom: a 140es helyére a 115öset tettem
Szivatóhoz a 110eset. Elindultam... hát bakker gyönyörűen pörgött 6000fölé is. Karbit még nem nagyon állítottam hozzá, meg szerintem azért picit szegény a keverék, szóval lehet hogy megpróbálnám 120 vagy 125 el, inkább az utóbbival. De szerintem sokkal jobban megy, mint a 140essel. Kérdés: kisebb főfúvóka nem ekvivalens azzal, hogy kevesebbet fogyaszt, ugye? Szóval még az is lehet hogy a fogyasztásom nőni fog, ezzel ne számoljak?
De, ez esetben javasolnátok-e a 120 vagy a 125ös főfúvóka kipróbálását? Egyébként annyi, hogy kis gázadással picit rángat a dolog, szóval most túl levegődús még a dolog, de az tény hogy a 140esnél lényegesen jobban megy. (Bár mintha egy lehellettel gyengébb lenne, de ezt csak 5.ben éreztem ami úgyis trágya).

Szivatóhoz a 110eset. Elindultam... hát bakker gyönyörűen pörgött 6000fölé is. Karbit még nem nagyon állítottam hozzá, meg szerintem azért picit szegény a keverék, szóval lehet hogy megpróbálnám 120 vagy 125 el, inkább az utóbbival. De szerintem sokkal jobban megy, mint a 140essel. Kérdés: kisebb főfúvóka nem ekvivalens azzal, hogy kevesebbet fogyaszt, ugye? Szóval még az is lehet hogy a fogyasztásom nőni fog, ezzel ne számoljak?
De, ez esetben javasolnátok-e a 120 vagy a 125ös főfúvóka kipróbálását? Egyébként annyi, hogy kis gázadással picit rángat a dolog, szóval most túl levegődús még a dolog, de az tény hogy a 140esnél lényegesen jobban megy. (Bár mintha egy lehellettel gyengébb lenne, de ezt csak 5.ben éreztem ami úgyis trágya).
Re: Üzemanyagellátás
Igen tudtál!Mittom írta:Hujber írta:Sziasztok!
Ha túl sötét a gyertya, elég, ha az üzemanyag állító csavart tekerem kifelé egy kicsit?
Szia!
Koromlerakódás
Finom fekete koromréteg fedi a szigetelőcsúcsot, az elektródákat és a gyertyaházat.
Lehetséges ok: rosszul beállított keverékarány, túlságosan dús keverék, erősen szennyezett légszűrő, hibásan működő szívató, javarészt rövid szakaszokon használják a motorkerékpárt, túl hideg vagy alacsony hőértékű a gyertya.
Teendő: be kell állítani a keverékarányt és a szívatót, ellenőrizni kell a légszűrőt, valamint a hőértéket!
Remélem tudtam segíteni!
Van 4 db isolator gyertya a motorhoz, ma összeszedem milyen hőértékűek, és beírom. Lehetséges, hogy van megfelelőbb mint ami a motorban van. Vagy inkább vegyek újat?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Oké, kipróbálom kisebbel, de azért írtam a Szabolcsnak, hogy ez nem lehet-e a gyújtásának a problémája... de remélem a karbival meg tudom oldani.young boys írta:Próbáld ki 0,005 mm-el kisebb fúvókával...ambrusviktor írta:No tesztelgettem a karbit. Nagyon érdekes a dolog, mert a tünetek a korábban leírtak: üresben hajlandó felpörögni 6000fölé is, DE pl 3.ban 5500körül már erősen döcög, és úgy megy feljebb egy kicsit, de nem akaródzik neki. Igazából azt érzem, hogy húzna, de valahogy az egész valóban mintha döcögne, nem pedig szép egyenletesen robbangatna ahogy illik. Kipróbáltam több tűllással is, és érdekes, hogy az egyik legnyerőbb tűállás (itt van a 3. ban max 5500) az, amikor a legfelső bütyköt fogja meg, tehát amikor a legmélyebbre lóg a tű. A melléklevegő csavarral is játszottam, méghozzá negyed fordulatonként teszteltem fél fordulattól egészen kb 2-ig kifelé. Érdekes, mert nem a megszokott görbét vette fel, hogy kifelé csavarásnál egy darabig emelkedik a fordulatszám, aztán stagnál, hanem hirtelen emelkedik, stagnál picit (nagyon picit, tehát 1/2. fordulattól kifelé már szarik rám, hiába tekergetem) aztán olyan 1-1,25 fordulatnál kifelé esni kezd az alapjárat, DE(!) akkor amikor megyek vele, mégis magasabb fordulatra tud pörögni, mint pl háromnegyed fordulatnál.
A fene tudja mi van ezzel... gondoltam, hogy kisebb fúvóka kéne talán bele, nem tudom. Annyi változás volt ugye, hogy eddig gyári tranzisztoros, most pedig sub-ee féle tranzisztoros gyújtás ment bele. Ő persze mondta a kampányszöveget hogy kevesebbet fog fogyasztani tőle, de azért azon csodálkoznék, ha fúvókát kéne cserélni... egyébként azért nem gyanakszom arra, hogy rossz a cucc, amit csinált, mert üresben mint mondtam felpörög mindenféle dadogás nélkül 6000fölé.
(Ja, és 3-mmesre lett beállítva az előgyújtás stroboszkóppal)
A leírtak alapján sokat kap...
És ha még ez is sok akkor csökkentsd tovább 0,005-el a fúvókákat addig amíg jó nem lesz...
Nekem Sub-ee féle tranzisztoros hallos gyújtás van megszakítóval szerelve...és jól megy a kicsi tőle...Simán bírja a 100 km/h-s utazót...
Köszi!
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Próbáld ki 0,005 mm-el kisebb fúvókával...ambrusviktor írta:No tesztelgettem a karbit. Nagyon érdekes a dolog, mert a tünetek a korábban leírtak: üresben hajlandó felpörögni 6000fölé is, DE pl 3.ban 5500körül már erősen döcög, és úgy megy feljebb egy kicsit, de nem akaródzik neki. Igazából azt érzem, hogy húzna, de valahogy az egész valóban mintha döcögne, nem pedig szép egyenletesen robbangatna ahogy illik. Kipróbáltam több tűllással is, és érdekes, hogy az egyik legnyerőbb tűállás (itt van a 3. ban max 5500) az, amikor a legfelső bütyköt fogja meg, tehát amikor a legmélyebbre lóg a tű. A melléklevegő csavarral is játszottam, méghozzá negyed fordulatonként teszteltem fél fordulattól egészen kb 2-ig kifelé. Érdekes, mert nem a megszokott görbét vette fel, hogy kifelé csavarásnál egy darabig emelkedik a fordulatszám, aztán stagnál, hanem hirtelen emelkedik, stagnál picit (nagyon picit, tehát 1/2. fordulattól kifelé már szarik rám, hiába tekergetem) aztán olyan 1-1,25 fordulatnál kifelé esni kezd az alapjárat, DE(!) akkor amikor megyek vele, mégis magasabb fordulatra tud pörögni, mint pl háromnegyed fordulatnál.
A fene tudja mi van ezzel... gondoltam, hogy kisebb fúvóka kéne talán bele, nem tudom. Annyi változás volt ugye, hogy eddig gyári tranzisztoros, most pedig sub-ee féle tranzisztoros gyújtás ment bele. Ő persze mondta a kampányszöveget hogy kevesebbet fog fogyasztani tőle, de azért azon csodálkoznék, ha fúvókát kéne cserélni... egyébként azért nem gyanakszom arra, hogy rossz a cucc, amit csinált, mert üresben mint mondtam felpörög mindenféle dadogás nélkül 6000fölé.
(Ja, és 3-mmesre lett beállítva az előgyújtás stroboszkóppal)
A leírtak alapján sokat kap...
És ha még ez is sok akkor csökkentsd tovább 0,005-el a fúvókákat addig amíg jó nem lesz...
Nekem Sub-ee féle tranzisztoros hallos gyújtás van megszakítóval szerelve...és jól megy a kicsi tőle...Simán bírja a 100 km/h-s utazót...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
No tesztelgettem a karbit. Nagyon érdekes a dolog, mert a tünetek a korábban leírtak: üresben hajlandó felpörögni 6000fölé is, DE pl 3.ban 5500körül már erősen döcög, és úgy megy feljebb egy kicsit, de nem akaródzik neki. Igazából azt érzem, hogy húzna, de valahogy az egész valóban mintha döcögne, nem pedig szép egyenletesen robbangatna ahogy illik. Kipróbáltam több tűllással is, és érdekes, hogy az egyik legnyerőbb tűállás (itt van a 3. ban max 5500) az, amikor a legfelső bütyköt fogja meg, tehát amikor a legmélyebbre lóg a tű. A melléklevegő csavarral is játszottam, méghozzá negyed fordulatonként teszteltem fél fordulattól egészen kb 2-ig kifelé. Érdekes, mert nem a megszokott görbét vette fel, hogy kifelé csavarásnál egy darabig emelkedik a fordulatszám, aztán stagnál, hanem hirtelen emelkedik, stagnál picit (nagyon picit, tehát 1/2. fordulattól kifelé már szarik rám, hiába tekergetem) aztán olyan 1-1,25 fordulatnál kifelé esni kezd az alapjárat, DE(!) akkor amikor megyek vele, mégis magasabb fordulatra tud pörögni, mint pl háromnegyed fordulatnál.
A fene tudja mi van ezzel... gondoltam, hogy kisebb fúvóka kéne talán bele, nem tudom. Annyi változás volt ugye, hogy eddig gyári tranzisztoros, most pedig sub-ee féle tranzisztoros gyújtás ment bele. Ő persze mondta a kampányszöveget hogy kevesebbet fog fogyasztani tőle, de azért azon csodálkoznék, ha fúvókát kéne cserélni... egyébként azért nem gyanakszom arra, hogy rossz a cucc, amit csinált, mert üresben mint mondtam felpörög mindenféle dadogás nélkül 6000fölé.
(Ja, és 3-mmesre lett beállítva az előgyújtás stroboszkóppal)
A fene tudja mi van ezzel... gondoltam, hogy kisebb fúvóka kéne talán bele, nem tudom. Annyi változás volt ugye, hogy eddig gyári tranzisztoros, most pedig sub-ee féle tranzisztoros gyújtás ment bele. Ő persze mondta a kampányszöveget hogy kevesebbet fog fogyasztani tőle, de azért azon csodálkoznék, ha fúvókát kéne cserélni... egyébként azért nem gyanakszom arra, hogy rossz a cucc, amit csinált, mert üresben mint mondtam felpörög mindenféle dadogás nélkül 6000fölé.
(Ja, és 3-mmesre lett beállítva az előgyújtás stroboszkóppal)
Re: Üzemanyagellátás
Hujber írta:Sziasztok!
Ha túl sötét a gyertya, elég, ha az üzemanyag állító csavart tekerem kifelé egy kicsit?
Szia!
Koromlerakódás
Finom fekete koromréteg fedi a szigetelőcsúcsot, az elektródákat és a gyertyaházat.
Lehetséges ok: rosszul beállított keverékarány, túlságosan dús keverék, erősen szennyezett légszűrő, hibásan működő szívató, javarészt rövid szakaszokon használják a motorkerékpárt, túl hideg vagy alacsony hőértékű a gyertya.
Teendő: be kell állítani a keverékarányt és a szívatót, ellenőrizni kell a légszűrőt, valamint a hőértéket!
Remélem tudtam segíteni!
Re: Üzemanyagellátás
beleraktam az új gyertyát, mentem 20kmát vele és hófehér.. de keveset kapna? pedig tökéletesen jár..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Ha túl sötét a gyertya, elég, ha az üzemanyag állító csavart tekerem kifelé egy kicsit?
Ha túl sötét a gyertya, elég, ha az üzemanyag állító csavart tekerem kifelé egy kicsit?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
JA hogy az nem volt ellenőrizve...
Az az első...
Ha nem viton ment bele, akkor esélyes a szimm. is... meg a kopott karbi beleszól...
Gyújtást mindenképp ellenőrizd... De ha fent jó, akkor kétlem...

Ha nem viton ment bele, akkor esélyes a szimm. is... meg a kopott karbi beleszól...
Gyújtást mindenképp ellenőrizd... De ha fent jó, akkor kétlem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
alapjáraton nem csörög bizonyos gázadáskor kicsit, szívócsonk illeszkedik, főtengelyszimmeringel nemvolt gond eddig nemtudom, olyan 16-17ezer km van benne a blokkfelújítás óta. én nemtudom gyújtásmegszakítóra gyanakszok hogy rosszhelyen van..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem farsot szív valahol... Nem csörög nagyon a súbered? Szívócsonk milyen állapotban van? Főtengely szimmerring?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég