Seri19 írta:Vagy csak miután etanol tankoltál utána ellenőrizted, és már elötte is szarok voltak. Nekem a gyári benzincsövek voltak a kocsiban és azok 15 év alatt már erősen repedezettek voltak.
A blokkról a retket szarabbul oldotta mint a benzin, amikor szétszedésnél takarítottam.
Nem azért védem mert hú de jó, de 20-30 év múlva úgyse lessz más.
Na lécci ennyire azért ne nézz már hülyének
Augusztusban szedtem rendbe az autót műszakira, 1 hétig csúszkáltam alatta, gondolod hogy leellenőriztem, nem?
Meg a motortérben cseréltem is az egyik csövet augusztusban, ott is néztem a többit, nem volt velük gond. (Mielőtt megjegyzéseket kapok hogy miért csak egyet cseréltem: azért, mert azt az egyet éri a kipufogó sugárzó hője, az 2 évente cserés, míg a többivel nincs ilyen gond)
Na ekkor semmi gond nem volt a csövekkel.
Szeptemberben kezdtem etanolozni.
Október közepén épp nagyobb úton voltam, 250km-re otthontól, egyszercsak felugrott a fogyasztás 8ról 14 literre. Az autó körül enyhe pálinkaszag. Motortérben ekkor még minden okés volt.
Hazajöttem, cirka 300km, és 2 nap. Na 3adnap mikor indulnék be vele a céghez hogy ott alánézek, indulás után az utastérben is hirtelen brutál pálinkaszag. Gyorsan leállítom, motortér nyit, hát a blokk úszik az etanolban, a lefolyó etanol forrva párolog a kipufogóról...
Erről ennyit.
Nem szidom az etanolt, én is tudom hogy nem lesz más, de mivel szórakoztam vele 8 hónapig, van vele tapasztalatom.
Egy egyszerű karburátort nyilván könnyen hozzá lehet állítani, de a Jikov 28-30LEKR (Pierburg 2E-3 licensz) nekem már nagy falat volt (2 torkú féklevegőfúvókás karbi, féklevegős alapjárati rendszerrel, kalibrált átmeneti rendszerrel, rudazatos gyorsítószivattyúval, és bimetálos szivatóval) Az alsó tartományt sikerült jól használhatóra belőni, de felül durván szegényedett a ekverék, a féklevegőfúvókákat kellett volna kisebbre venni. (gondolkoztam régi bevált megoldáson, hogy vékony drótot teszek a fúvókába, de mivel levegőfúvókáról volt szó, ezért féltem hogy esetleg kikeveredik onnan a drót (alul el se lehetett volna normálisan hajtani), és aztán esetleg beszívja a motor. Na meg a hidegindítási problémák, jááááj...
Most hogy újra benzinnel járok úgy megy az etanolhoz képest az átó mint az álom
Ami tény: pénzben ugyanott voltam etanollal, mint benzinnel. A különbség esetleg 10%on belül volt. Na ezért a 10%ért kockáztassam a most kb már 70ezerbe kerülő pöpec blokkomat?
Szóval 30 év múlva ha nem lesz más akkor majd újra szórakozok vele (illetve majd szórakozik helyettem akkor már a motorelektronika), de Skodánál, és MZ-nél addig maradok a benzinnél az tuti
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse