

Na rosszul mondtam valóban van N19 nálam de N17 volt benne, azt hiszem ez a lényegen nem változtat. Vettem B8HS-t, mentem vele pár kört a városban, eddig nincs vele gond. Most kiviszem ebbe a jóidőbe a Bakonyba aztán meglátjuk tényleg ez volt-e a gondPerec írta:Babettába esetleg, de abba is csak papis használatnál![]()
tél város: N17C
ősz-tavasz: N15C
nyár: N14C
Tapasztalat: éppen tegnap lett zárlatos az egyik indexem, amíg le nem csapta a biztosítékot, a gyújtás haldoklott egy kicsithell írta:Enyémben csak 2 bisztosíték van (gerjesztés, aksi) az elmult közel 10 évben baj nem volt velük. Így vettem annó valaki nagyon leegyszerűsítette.
Ehun ni!Tessék:Stravkó írta:Esetleg nincs valakinek kéznél Babetta gyújtás,250-es Etz-re szereléséhez szükséges adapterről méretei? Műszaki rajz,vagy ilyesmi? Előre is köszi!
Perec írta:Amit adtam az nem egy új gyertya, leeshetett, túl is lehetett izzítva kiégetésnél, de azt mondják gyári hibásak is léteznek.
Ha azt mondod meghajtva van a gond, akkor a kis hőértékű gyertya túlmelegedése mindenképp gyanús.
Ha hosszabb távon akarod ezt az MZ-zést akkor érdemes lehet elgondolkodni egy elektronikus gyújtáson. Én évek óta csak állítottam a gyújtáson, jól indul, jól fogyaszt (mostanában nem annyira). Melóból jövet a Jawa-s is csak pislog, ő valami indítási procedurát követ, én meg csak erőteljesen áttaposom a kart és (többnyire) életre kel a gép (ha szivatóval állítottam le és a külső hőmésékletnek és állási időnek megfelelő mértékben húzok gázt). Pedig a Jawa-k állítólag híresen könnyen indulnak.
MiszterQ írta:Megfogadom...amúgy emlékszem Bakony túrán N15 lett belerakva, de akkor sem lett jó.
De azért köszi
MiszterQ írta:Megfogadom...amúgy emlékszem Bakony túrán N15 lett belerakva, de akkor sem lett jó.
De azért köszi
Nekem is Brisk N19 van és tökéletes vele a moci!Perec írta:Babettába esetleg, de abba is csak papis használatnál![]()
tél város: N17C
ősz-tavasz: N15C
nyár: N14C
MiszterQ írta: Gyertya: Brisk N19
MiszterQ írta:Szaisztok! Valaki segítsen, könyörgöm!![]()
Miért van az, hogyha a motor nagyobb terhelést kap hosszabb ideig (sok város, vagy most pl. a bakonyban voltam vele kint köves úton), akkor elkezd kihagyni a gyújtás?? És általában a kondenzátor a ludas...szóval mi lehet a gond? Túlmelegszik valami? Zárlatos valami?
Egyébként a gyújtás-kihagyást úgy kell elképzelni, hogy ha húzom akkor megy mint a rakéta, de alapjárat környékén meg kihagy, ami például pont elég ahhoz hogy lámpánál akár le is álljon ha nem vagyok résen, és olyankor jön az égés.
Egyébként Bakony túrán is ezzel szivatott tavaly. Ha lehűlt jó volt, de hosszabb menet után meg elkezdett kihagyni. (Sub-EE is tuti emlékszik)
Azóta már a harmadik kondit cseréltem ki de lehet nem is azok a rosszak. Ezen kívül cseréltem gyújtáskábelt is.
Gyertya: Brisk N19
A segítséget előre is köszi.
nekem is NGK BP8HS van télen nyáron valamivel több mint 10 000Km ótaMáté írta:Vagy esetleg NGK B8HS. Én nem vagyok híve a gyertyacserélgetésnek, nekem télen nyáron ugyan azzal megy és semmi probléma nincs vele.
MiszterQ írta: Gyertya: Brisk N19
Sajnos eléggé össze van gányolva, majd azért megpróbálom, persze a bizti tábla is kuka, mert abba már nem igen rakok biztosítékot...kiszsebi írta:a főoldalon találsz kapcsolási rajzot a letöltések menüben. Ha van egy kis műszaki érzéked és nincs agyongányolva a kábelezés, akkor az szerint meg tudod csinálni.Gazdi írta:Az akksi kábelek rendben is lennének, csak a többi viszont nincs ott, és nem tudom, hogy melyik mi...
a főoldalon találsz kapcsolási rajzot a letöltések menüben. Ha van egy kis műszaki érzéked és nincs agyongányolva a kábelezés, akkor az szerint meg tudod csinálni.Gazdi írta:Az akksi kábelek rendben is lennének, csak a többi viszont nincs ott, és nem tudom, hogy melyik mi...
Az akksi kábelek rendben is lennének, csak a többi viszont nincs ott, és nem tudom, hogy melyik mi...csikin írta:Biztosítékot tegyél bele, akksi +/- 16A/16A , fék és index 4A, gerjesztés 2A ( gyors, üveg)
A töltésed jónak tűnik, nagyon alacsony fordulaton nincs.
Vagy testhibás valamelyik index...MrDok írta:A néha ilyen, néha nem, az biztos érintkezési hiba! Mivel az indexed csinálja ezért az a ludas. nézd meg az indexkapcsoló környékét is, ott is elég rossz a vezetékezés elvezetése, kikophat a szigetelés, és máris kész a zárlat.Andrá$ írta:Sziasztok! Valamiért még mindig nem az igazi az elektronika ezért hozzátok fordulok hátha valakinek van vmi ötlete![]()
Következőt produkálja:sima gyújtás állásba megyek szépen fordulat kb 3000 idexelek és az index villogásával ledadog mintha kihagyna a gyújtás hogy nem bírja el de van amikor meg ugyanígy van és simán elbírja meg sem "rezdül" világításal nem is próbáltam, érdekes mert néha ilyen néha nem, volt hogy pár hete megpróbáltam alapjáraton fordulat kb 2000 helyzetjelzővel meg irányjelző és simán ment.
Csak elég idegesítő már hogy ilyen,tompítottal nem is próbáltam.
megszakítóhézag jó, kondenzátor is nemrég lett cserélve, csatlakozások jók megcsiszoltam őket, fesszabályzóban is, töltés jó , akkumlátor új 2 hetes.
Ha van valakinek vmi ötlete szívesen fogadom
A néha ilyen, néha nem, az biztos érintkezési hiba! Mivel az indexed csinálja ezért az a ludas. nézd meg az indexkapcsoló környékét is, ott is elég rossz a vezetékezés elvezetése, kikophat a szigetelés, és máris kész a zárlat.Andrá$ írta:Sziasztok! Valamiért még mindig nem az igazi az elektronika ezért hozzátok fordulok hátha valakinek van vmi ötlete![]()
Következőt produkálja:sima gyújtás állásba megyek szépen fordulat kb 3000 idexelek és az index villogásával ledadog mintha kihagyna a gyújtás hogy nem bírja el de van amikor meg ugyanígy van és simán elbírja meg sem "rezdül" világításal nem is próbáltam, érdekes mert néha ilyen néha nem, volt hogy pár hete megpróbáltam alapjáraton fordulat kb 2000 helyzetjelzővel meg irányjelző és simán ment.
Csak elég idegesítő már hogy ilyen,tompítottal nem is próbáltam.
megszakítóhézag jó, kondenzátor is nemrég lett cserélve, csatlakozások jók megcsiszoltam őket, fesszabályzóban is, töltés jó , akkumlátor új 2 hetes.
Ha van valakinek vmi ötlete szívesen fogadom
Andrá$ írta:Sziasztok! Valamiért még mindig nem az igazi az elektronika ezért hozzátok fordulok hátha valakinek van vmi ötlete![]()
Következőt produkálja:sima gyújtás állásba megyek szépen fordulat kb 3000 idexelek és az index villogásával ledadog mintha kihagyna a gyújtás hogy nem bírja el de van amikor meg ugyanígy van és simán elbírja meg sem "rezdül" világításal nem is próbáltam, érdekes mert néha ilyen néha nem, volt hogy pár hete megpróbáltam alapjáraton fordulat kb 2000 helyzetjelzővel meg irányjelző és simán ment.
Csak elég idegesítő már hogy ilyen,tompítottal nem is próbáltam.
megszakítóhézag jó, kondenzátor is nemrég lett cserélve, csatlakozások jók megcsiszoltam őket, fesszabályzóban is, töltés jó , akkumlátor új 2 hetes.
Ha van valakinek vmi ötlete szívesen fogadom
Köszönöm, ami tőlem tellett, azt megtettem, szerencsére egész precíz a leírt beállítás, így most egész jól megy, de végül is ez a beállítás arra szükséges, hogy át tudjam vinni kb. 20 km-re egy szerelő ismerősömhöz, akinek van stroboszkópja, hogy precízen beállítsa. Így a "finomhangolás" még várat magára, de minden egyéb végre már kialakulóban vannova001155 írta:Egy a fontos mennyen a gép faxán a boltosok meg sokszor azt sem tudják hogy mi van nekik raktáron és mit adnak oda a kezedbe!!ambrusviktor írta:Értem; hát azért minden esetre köszönöm a tájékoztatást
Sikerült beállítani a gyújtást?
Egy a fontos mennyen a gép faxán a boltosok meg sokszor azt sem tudják hogy mi van nekik raktáron és mit adnak oda a kezedbe!!ambrusviktor írta:Értem; hát azért minden esetre köszönöm a tájékoztatást
Az a különbség hogy az egyikben tranzisztor,a másikban tirisztor vanambrusviktor írta:
hmmm... oké, ezt elhiszem, akkor egyszerűen a felirat becsapott, bár bevallom elektronikai műveletlenségem folytán úgysem tudom, mi az elvi különbség tranzisztoros és tirisztoros között.
hmmm... oké, ezt elhiszem, akkor egyszerűen a felirat becsapott, bár bevallom elektronikai műveletlenségem folytán úgysem tudom, mi az elvi különbség tranzisztoros és tirisztoros között.csikin írta:ambrusviktor: Annak a doboznak a nevét a blotos se tudja jól, mert az is tranzisztoros.
Így van, az lehet hogy nem volt gyárilag, de mivel korábban azt tettek rá, ezért az enyémen az volt (méghozzá ilyen: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2594 csak valami házilag machinált holmi sajnos); most pedig ez lett: "Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás" itt megtalálható: http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronikanova001155 írta:Bocs hogy beleszólok de az etz-n (gyárilag) sosem volt TIRISZTOR hanem Hall jeladós elektronikus gyújtás aminek ugye van a jeladó a főtengő végén meg az elektronika a doboz amit te előszeretettel hívsz tirisztornak.ambrusviktor írta:Üdv!
A korábbiakat most ellenőrizték rendesen, és valóban az egész gyújtásrész nagy rakás volt... A tirisztor lapja ahol az érintkezési hiba volt, az teljesen kuka sajnos, de a többi is le lett cserélve, mert eléggé leélt állapotban voltak. Szóval valószínűleg ez nem egy ilyen egy pontos, hanem inkább átfogóbb hiba volt. Remélem végre orvoslásra került.
A kérdésem az lenne, hogy így a tirisztoros gyújtást hogy tudom beállítani nagyjából stroboszkóp nélkül? Mert aztán úgyis elviszem Tatabányára ahol szerelővel beállíttatom, csak ahhoz célszerű, ha elindul
Köszi; az eddigieket is!
Gyújtás beállítás hót egyszerű itt a segítség hozzá http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... oss%C3%A1g
jó munkát!!
Bocs hogy beleszólok de az etz-n (gyárilag) sosem volt TIRISZTOR hanem Hall jeladós elektronikus gyújtás aminek ugye van a jeladó a főtengő végén meg az elektronika a doboz amit te előszeretettel hívsz tirisztornak.ambrusviktor írta:Üdv!
A korábbiakat most ellenőrizték rendesen, és valóban az egész gyújtásrész nagy rakás volt... A tirisztor lapja ahol az érintkezési hiba volt, az teljesen kuka sajnos, de a többi is le lett cserélve, mert eléggé leélt állapotban voltak. Szóval valószínűleg ez nem egy ilyen egy pontos, hanem inkább átfogóbb hiba volt. Remélem végre orvoslásra került.
A kérdésem az lenne, hogy így a tirisztoros gyújtást hogy tudom beállítani nagyjából stroboszkóp nélkül? Mert aztán úgyis elviszem Tatabányára ahol szerelővel beállíttatom, csak ahhoz célszerű, ha elindul
Köszi; az eddigieket is!
Hát cimbora az elmondottak alapján ez akkor is index relé lesz. Az ujjak amiket vettél meg kisipari szemét.Próbáld meg egy gyári trabi vagy wartburg relével. Ilyen már volt nekem is és így megoldódottkupko írta:Szevasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, index-el kapcsolatban.
A 250-es etkomon elég érdekesen működik az irány jelző, ezalatt azt értem hogy először szépen kezdi aztán begyorsul, másodpercenként 5-6-7-et is villan aztán megint visszaáll és kezdi előröl.Mindezt álló motornál. Járó motornál annyiba változik hogy, hogy a fordulat növekedésével még inkább begyorsul. 5500-as fordulat felett már egybefüggő fénye van!
Az igazság, hogy mióta nálam van ez így megy én már észre se veszem csak megint közeledik a műszaki és már előre ég a pofám.Amit tudtam megnéztem de ötletem sincs. Nem találok semmi rendszert a viselkedésébe.
A motoron nincs semmi sem átalakítva,21W-os izzók vannak benne.
Cseréltem a villogó automatát 3-at is, a fesszabot,de semmi.Aksi,töltés jó. A kábeleket átnéztem már ezerszer, szerintem jól van bekötve minden.Egyszer át is vezetékeztem az egész motort de semmi.Kiváncsiságból bekötöttem egy plussz indexet, de 3-al ugyanúgy villog mint kettővel,sőt ha egyet kiveszek a maradék egy is ugyanúgy villog. A visszajelző ugyanebben az ütemben villog.(Egyáltalán villognia kell a visszajelzőnek?)
Nem számít neki semmi,hideg,meleg,eső,hó,szél egyre megy összevissza villog.
Bár egyszer elég rendesen bevert a hó a dekli alá, akkor megadta magát, de lepucoltam betekertem egy rongyba és már mehettem is tovább a stroboszkópommal.
Szóval ha valakinek van valami tanácsa, észrevétele azt szívesen venném.
Előre is kössz!
Szevasztok!
Csak akkor van gond, ha a megszakító éppen zárva vagyon, mikor áll a motor és a gyújtás meg rajta van. A trafó szeret olyankor kisülni. Elektronikusnál (gyári!!!) eddig még nem volt gondom, pedig már párszor rajtafelejtettem.zsakfos írta: Amire figyelni kell,hogy az elektronikus gyújtás nem szereti ha túl sokáig rajt van a gyújtás.Ez nem azt jelenti hogy 1-2 percet ne birna,de 5 percnél tovább nem egészséges rajthagyni.Megszakitósnál nincs ilyen gond.
Én is pont azt néztem ki magamnak. Köszi.frensis írta:Yamaha Jog 3KJ gyújtást már többen is alkalmazták.Forrest írta:Sziasztok
Trophy 250/2-re milyen modern, pl. robogó gyújtást lehetne rászerelni?
Mire figyeljek a keresgélés során a fizikai méreteken, kúpszögön és teljesítményen kívül?
Üdv!young boys írta:Na gyújtás guruk!!!!
Elő a tudománnyal!
Adott egy 125/150-es ETZ...
A jobb oldalon megforgott a főtengely a csapágyban és ezért lóg...
Most kapott új csapágyat, szimeringet...stb
Ha a gyári értékre állítom be a moci gyújtását (![]()
![]()
fhe 2.5 mm
![]()
![]()
) akkor mindig hátra felé indul el...
A megszakító bütyök jól van beállítva!
Viszont ha eltekerem a gyújtástfhe 5-8 mm
akkor meg tök jól indul húz mint ahogy kell...
És csak hébe hóba indul hátra felé...
DE...
Képes azt is megcsinálni járó motorral hogy megfordul a forgásiránya...
Pl...
Jöttem vele haza...
Megálltam a kapu előtt...
Üres...Motor jár alapjáraton
Kapu kinyit...
Mocira felülök...
Kuplung egyes és elindul hátra felé...
Na ezt magyarázza meg nekem valaki...
A forgórész végében nincs tájoló csap...
Killer hozott át tájoló csapos forgórészt és azzal se tudtunk gyújtást állitani...
Ma csináltam rá gyújtást és mentem vele vagy 25 km-t.Élmény volt ahogy kb 5000-ig dolgozik a motor...
5000-től elfogy a lendület meg kihagy a gyújtás de gondolom ez a főtengely miatt van...
Bár...
Járó motornál állítottam gyújtást meg megszakító hézagot na akkor kipörgött végig...csak leállítás után nem indult el...
Na erre adjon nekem valaki magyarázatot...
YB
Forrest írta:Sziasztok
Trophy 250/2-re milyen modern, pl. robogó gyújtást lehetne rászerelni?
Mire figyeljek a keresgélés során a fizikai méreteken, kúpszögön és teljesítményen kívül?
Alfa írta:Vissza is ellenőriztétek?
A megszakító remek tulajdonsága, hogy amíg nincs meghúzva, tök jó, meghúzva meg akár millimétereket mászik el. Látszólag nem mozdul közben. Amíg erre rájöttem, egy fél élet volt, Bambi is ezért ellenőrzi mindig vissza.Lámpával is vissza ellenőrzőm
Magyarul: meghúzott, menetre kész állapotban szedj le minden vezetéket (azt a kemény 1 darabot) a kalapácsról. a kondihoz menőt nem kell. Rakd a multiméter egyik kivezetését a kalapács egyik, a másikat a másik kivezetéséhez. Állítsd sípolásra (érintkezés. a kalapács egyik fele elvileg nem érintkezhet a testtel ha nyitva van). Forgasd a főtengelyt, és nézd meg mikor halkul el (tehát szakít meg). Közben legyen bedugva valami a gyertyanyíláson, mondjuk egy hurkapálca, bot, vasrúd, mérőórás gyújtásállító, tökmind1, és nézd meg tényleg kicsivel fhp előtt van-e.Nem műszerrel hanem próba lámpával ellenőrzőm gyújtás alatt.egy M10-es csavar 2 anyával (beállítva a 2,5 mm lekontrázva)az ellenőrző műszerem...
Mikor van a megszakítás? és csak akkor van, máskor nincs? rángasd meg a főtengely végét. Olyannak kell lennie mintha egy betonba öntött rudat akarnál rángatni, semmilyen, kézzel mérhető holtjátéka nem lehet.
Még az excenter is feküdhet fel rosszul és kalimpálhat, és mivel a megszakítóhézag 0,3 mm (+0,1), egy esetleges 3 tizedes ütés (összesítve, főtengely + forgórész + bütyök) épp megszakítást vagy érintkezést eredményez. a fhp nagyon előtti gyújtás meg megfordulást.
Beletelt egy kis időbe amíg kícentíroztam hogy csak akkor legyen amikor kell.És csak 1 gyújtás legyen ne több...Konkrétan mindent megcsináltam már amit csak lehetséges volt...Csak azt nem értem hogy miért csak nagy előgyújtással üzemel![]()
...Miért fordul meg a forgásirány járó motornál
![]()
![]()
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég