Elektronika topik - a pokol kapuja
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Megfogadom...amúgy emlékszem Bakony túrán N15 lett belerakva, de akkor sem lett jó.
De azért köszi
De azért köszi
Relax, don't do it
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Vagy esetleg NGK B8HS. Én nem vagyok híve a gyertyacserélgetésnek, nekem télen nyáron ugyan azzal megy és semmi probléma nincs vele.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Babettába esetleg, de abba is csak papis használatnál
tél város: N17C
ősz-tavasz: N15C
nyár: N14C
tél város: N17C
ősz-tavasz: N15C
nyár: N14C
MiszterQ írta: Gyertya: Brisk N19
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Szaisztok! Valaki segítsen, könyörgöm!
Miért van az, hogyha a motor nagyobb terhelést kap hosszabb ideig (sok város, vagy most pl. a bakonyban voltam vele kint köves úton), akkor elkezd kihagyni a gyújtás?? És általában a kondenzátor a ludas...szóval mi lehet a gond? Túlmelegszik valami? Zárlatos valami?
Egyébként a gyújtás-kihagyást úgy kell elképzelni, hogy ha húzom akkor megy mint a rakéta, de alapjárat környékén meg kihagy, ami például pont elég ahhoz hogy lámpánál akár le is álljon ha nem vagyok résen, és olyankor jön az égés.
Egyébként Bakony túrán is ezzel szivatott tavaly. Ha lehűlt jó volt, de hosszabb menet után meg elkezdett kihagyni. (Sub-EE is tuti emlékszik)
Azóta már a harmadik kondit cseréltem ki de lehet nem is azok a rosszak. Ezen kívül cseréltem gyújtáskábelt is.
Gyertya: Brisk N19
A segítséget előre is köszi.
Miért van az, hogyha a motor nagyobb terhelést kap hosszabb ideig (sok város, vagy most pl. a bakonyban voltam vele kint köves úton), akkor elkezd kihagyni a gyújtás?? És általában a kondenzátor a ludas...szóval mi lehet a gond? Túlmelegszik valami? Zárlatos valami?
Egyébként a gyújtás-kihagyást úgy kell elképzelni, hogy ha húzom akkor megy mint a rakéta, de alapjárat környékén meg kihagy, ami például pont elég ahhoz hogy lámpánál akár le is álljon ha nem vagyok résen, és olyankor jön az égés.
Egyébként Bakony túrán is ezzel szivatott tavaly. Ha lehűlt jó volt, de hosszabb menet után meg elkezdett kihagyni. (Sub-EE is tuti emlékszik)
Azóta már a harmadik kondit cseréltem ki de lehet nem is azok a rosszak. Ezen kívül cseréltem gyújtáskábelt is.
Gyertya: Brisk N19
A segítséget előre is köszi.
Relax, don't do it
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Enyémben csak 2 bisztosíték van (gerjesztés, aksi) az elmult közel 10 évben baj nem volt velük. Így vettem annó valaki nagyon leegyszerűsítette.
- Gazdi
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Elektronika
Sajnos eléggé össze van gányolva, majd azért megpróbálom, persze a bizti tábla is kuka, mert abba már nem igen rakok biztosítékot...kiszsebi írta:a főoldalon találsz kapcsolási rajzot a letöltések menüben. Ha van egy kis műszaki érzéked és nincs agyongányolva a kábelezés, akkor az szerint meg tudod csinálni.Gazdi írta:Az akksi kábelek rendben is lennének, csak a többi viszont nincs ott, és nem tudom, hogy melyik mi...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
a főoldalon találsz kapcsolási rajzot a letöltések menüben. Ha van egy kis műszaki érzéked és nincs agyongányolva a kábelezés, akkor az szerint meg tudod csinálni.Gazdi írta:Az akksi kábelek rendben is lennének, csak a többi viszont nincs ott, és nem tudom, hogy melyik mi...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Gazdi
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Elektronika
Az akksi kábelek rendben is lennének, csak a többi viszont nincs ott, és nem tudom, hogy melyik mi...csikin írta:Biztosítékot tegyél bele, akksi +/- 16A/16A , fék és index 4A, gerjesztés 2A ( gyors, üveg)
A töltésed jónak tűnik, nagyon alacsony fordulaton nincs.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Biztosítékot tegyél bele, akksi +/- 16A/16A , fék és index 4A, gerjesztés 2A ( gyors, üveg)
A töltésed jónak tűnik, nagyon alacsony fordulaton nincs.
A töltésed jónak tűnik, nagyon alacsony fordulaton nincs.
- Gazdi
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Elektronika
Sziasztok!
Ma gondoltam megnézem a néhány hete vásárolt ETZ-m kábeleit, aksiját stb., és meglepődve tapasztaltam, hogy nincsenek benne biztosítékok!
Az aksi mellett balra ugyan ott van az a "4-es" biztosíték tartó, de egy darab bizti sincs benne, kábelek direktben össze vannak kötve.
Már kb 4-500 km-t mentem vele, eddig nem volt probléma, de ez nyilván nem maradhat így. Valaki esetleg tudna ebben segíteni nekem?
A másik meg, hogy alapjáraton nincs töltés(kigyullad a lámpa), de ha gázt adok, akkor kialszik, ez baj, vagy jó az úgy?
Gazdi
Ma gondoltam megnézem a néhány hete vásárolt ETZ-m kábeleit, aksiját stb., és meglepődve tapasztaltam, hogy nincsenek benne biztosítékok!
Az aksi mellett balra ugyan ott van az a "4-es" biztosíték tartó, de egy darab bizti sincs benne, kábelek direktben össze vannak kötve.
Már kb 4-500 km-t mentem vele, eddig nem volt probléma, de ez nyilván nem maradhat így. Valaki esetleg tudna ebben segíteni nekem?
A másik meg, hogy alapjáraton nincs töltés(kigyullad a lámpa), de ha gázt adok, akkor kialszik, ez baj, vagy jó az úgy?
Gazdi
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Köszi a tippeket akkor utána nézek ennek a dolognak
remélem jó lesz
remélem jó lesz
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Vagy testhibás valamelyik index...MrDok írta:A néha ilyen, néha nem, az biztos érintkezési hiba! Mivel az indexed csinálja ezért az a ludas. nézd meg az indexkapcsoló környékét is, ott is elég rossz a vezetékezés elvezetése, kikophat a szigetelés, és máris kész a zárlat.Andrá$ írta:Sziasztok! Valamiért még mindig nem az igazi az elektronika ezért hozzátok fordulok hátha valakinek van vmi ötlete
Következőt produkálja:sima gyújtás állásba megyek szépen fordulat kb 3000 idexelek és az index villogásával ledadog mintha kihagyna a gyújtás hogy nem bírja el de van amikor meg ugyanígy van és simán elbírja meg sem "rezdül" világításal nem is próbáltam, érdekes mert néha ilyen néha nem, volt hogy pár hete megpróbáltam alapjáraton fordulat kb 2000 helyzetjelzővel meg irányjelző és simán ment .
Csak elég idegesítő már hogy ilyen, tompítottal nem is próbáltam.
megszakítóhézag jó, kondenzátor is nemrég lett cserélve, csatlakozások jók megcsiszoltam őket, fesszabályzóban is, töltés jó , akkumlátor új 2 hetes.
Ha van valakinek vmi ötlete szívesen fogadom
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A néha ilyen, néha nem, az biztos érintkezési hiba! Mivel az indexed csinálja ezért az a ludas. nézd meg az indexkapcsoló környékét is, ott is elég rossz a vezetékezés elvezetése, kikophat a szigetelés, és máris kész a zárlat.Andrá$ írta:Sziasztok! Valamiért még mindig nem az igazi az elektronika ezért hozzátok fordulok hátha valakinek van vmi ötlete
Következőt produkálja:sima gyújtás állásba megyek szépen fordulat kb 3000 idexelek és az index villogásával ledadog mintha kihagyna a gyújtás hogy nem bírja el de van amikor meg ugyanígy van és simán elbírja meg sem "rezdül" világításal nem is próbáltam, érdekes mert néha ilyen néha nem, volt hogy pár hete megpróbáltam alapjáraton fordulat kb 2000 helyzetjelzővel meg irányjelző és simán ment .
Csak elég idegesítő már hogy ilyen, tompítottal nem is próbáltam.
megszakítóhézag jó, kondenzátor is nemrég lett cserélve, csatlakozások jók megcsiszoltam őket, fesszabályzóban is, töltés jó , akkumlátor új 2 hetes.
Ha van valakinek vmi ötlete szívesen fogadom
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
Andrá$ írta:Sziasztok! Valamiért még mindig nem az igazi az elektronika ezért hozzátok fordulok hátha valakinek van vmi ötlete
Következőt produkálja:sima gyújtás állásba megyek szépen fordulat kb 3000 idexelek és az index villogásával ledadog mintha kihagyna a gyújtás hogy nem bírja el de van amikor meg ugyanígy van és simán elbírja meg sem "rezdül" világításal nem is próbáltam, érdekes mert néha ilyen néha nem, volt hogy pár hete megpróbáltam alapjáraton fordulat kb 2000 helyzetjelzővel meg irányjelző és simán ment .
Csak elég idegesítő már hogy ilyen, tompítottal nem is próbáltam.
megszakítóhézag jó, kondenzátor is nemrég lett cserélve, csatlakozások jók megcsiszoltam őket, fesszabályzóban is, töltés jó , akkumlátor új 2 hetes.
Ha van valakinek vmi ötlete szívesen fogadom
Sztem vmi zárlatos lehet vagy az idexrelé, trafó környékén lehet valami zárlatféle sztem. Talán.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok! Valamiért még mindig nem az igazi az elektronika ezért hozzátok fordulok hátha valakinek van vmi ötlete
Következőt produkálja:sima gyújtás állásba megyek szépen fordulat kb 3000 idexelek és az index villogásával ledadog mintha kihagyna a gyújtás hogy nem bírja el de van amikor meg ugyanígy van és simán elbírja meg sem "rezdül" világításal nem is próbáltam, érdekes mert néha ilyen néha nem, volt hogy pár hete megpróbáltam alapjáraton fordulat kb 2000 helyzetjelzővel meg irányjelző és simán ment .
Csak elég idegesítő már hogy ilyen, tompítottal nem is próbáltam.
megszakítóhézag jó, kondenzátor is nemrég lett cserélve, csatlakozások jók megcsiszoltam őket, fesszabályzóban is, töltés jó , akkumlátor új 2 hetes.
Ha van valakinek vmi ötlete szívesen fogadom
Következőt produkálja:sima gyújtás állásba megyek szépen fordulat kb 3000 idexelek és az index villogásával ledadog mintha kihagyna a gyújtás hogy nem bírja el de van amikor meg ugyanígy van és simán elbírja meg sem "rezdül" világításal nem is próbáltam, érdekes mert néha ilyen néha nem, volt hogy pár hete megpróbáltam alapjáraton fordulat kb 2000 helyzetjelzővel meg irányjelző és simán ment .
Csak elég idegesítő már hogy ilyen, tompítottal nem is próbáltam.
megszakítóhézag jó, kondenzátor is nemrég lett cserélve, csatlakozások jók megcsiszoltam őket, fesszabályzóban is, töltés jó , akkumlátor új 2 hetes.
Ha van valakinek vmi ötlete szívesen fogadom
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Köszönöm, ami tőlem tellett, azt megtettem, szerencsére egész precíz a leírt beállítás, így most egész jól megy, de végül is ez a beállítás arra szükséges, hogy át tudjam vinni kb. 20 km-re egy szerelő ismerősömhöz, akinek van stroboszkópja, hogy precízen beállítsa. Így a "finomhangolás" még várat magára, de minden egyéb végre már kialakulóban vannova001155 írta:Egy a fontos mennyen a gép faxán a boltosok meg sokszor azt sem tudják hogy mi van nekik raktáron és mit adnak oda a kezedbe!!ambrusviktor írta:Értem; hát azért minden esetre köszönöm a tájékoztatást
Sikerült beállítani a gyújtást?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Egy a fontos mennyen a gép faxán a boltosok meg sokszor azt sem tudják hogy mi van nekik raktáron és mit adnak oda a kezedbe!!ambrusviktor írta:Értem; hát azért minden esetre köszönöm a tájékoztatást
Sikerült beállítani a gyújtást?
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Értem; hát azért minden esetre köszönöm a tájékoztatást
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az a különbség hogy az egyikben tranzisztor,a másikban tirisztor vanambrusviktor írta:
hmmm... oké, ezt elhiszem, akkor egyszerűen a felirat becsapott, bár bevallom elektronikai műveletlenségem folytán úgysem tudom, mi az elvi különbség tranzisztoros és tirisztoros között.
Amúgy meg teljesen lényegtelen a legtöbb embernek,legfeljebb akik szerelik is azoknak van,azok meg úgyis tudják.
Mindig előjön ez a dolog ha valaki tirisztorosnak mondja.Ez ugyanaz mint amikor a legtöbb ember minden láncfűrészt Sthil fűrésznek mond.Elterjedt általánosságban a tirisztoros gyújtás kifejezés,talán a Simsonos gyújtásból kiindulva,vagy a fene tudja miért.
De semmi jelentősége nekünk egyszerű felhasználóknak.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
hmmm... oké, ezt elhiszem, akkor egyszerűen a felirat becsapott, bár bevallom elektronikai műveletlenségem folytán úgysem tudom, mi az elvi különbség tranzisztoros és tirisztoros között.csikin írta:ambrusviktor: Annak a doboznak a nevét a blotos se tudja jól, mert az is tranzisztoros.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
ambrusviktor: Annak a doboznak a nevét a blotos se tudja jól, mert az is tranzisztoros.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Így van, az lehet hogy nem volt gyárilag, de mivel korábban azt tettek rá, ezért az enyémen az volt (méghozzá ilyen: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2594 csak valami házilag machinált holmi sajnos); most pedig ez lett: "Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás" itt megtalálható: http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronikanova001155 írta:Bocs hogy beleszólok de az etz-n (gyárilag) sosem volt TIRISZTOR hanem Hall jeladós elektronikus gyújtás aminek ugye van a jeladó a főtengő végén meg az elektronika a doboz amit te előszeretettel hívsz tirisztornak.ambrusviktor írta:Üdv!
A korábbiakat most ellenőrizték rendesen, és valóban az egész gyújtásrész nagy rakás volt... A tirisztor lapja ahol az érintkezési hiba volt, az teljesen kuka sajnos, de a többi is le lett cserélve, mert eléggé leélt állapotban voltak. Szóval valószínűleg ez nem egy ilyen egy pontos, hanem inkább átfogóbb hiba volt. Remélem végre orvoslásra került.
A kérdésem az lenne, hogy így a tirisztoros gyújtást hogy tudom beállítani nagyjából stroboszkóp nélkül? Mert aztán úgyis elviszem Tatabányára ahol szerelővel beállíttatom, csak ahhoz célszerű, ha elindul
Köszi; az eddigieket is!
Gyújtás beállítás hót egyszerű itt a segítség hozzá http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... oss%C3%A1g
jó munkát !!
Köszönöm a linket.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Bocs hogy beleszólok de az etz-n (gyárilag) sosem volt TIRISZTOR hanem Hall jeladós elektronikus gyújtás aminek ugye van a jeladó a főtengő végén meg az elektronika a doboz amit te előszeretettel hívsz tirisztornak.ambrusviktor írta:Üdv!
A korábbiakat most ellenőrizték rendesen, és valóban az egész gyújtásrész nagy rakás volt... A tirisztor lapja ahol az érintkezési hiba volt, az teljesen kuka sajnos, de a többi is le lett cserélve, mert eléggé leélt állapotban voltak. Szóval valószínűleg ez nem egy ilyen egy pontos, hanem inkább átfogóbb hiba volt. Remélem végre orvoslásra került.
A kérdésem az lenne, hogy így a tirisztoros gyújtást hogy tudom beállítani nagyjából stroboszkóp nélkül? Mert aztán úgyis elviszem Tatabányára ahol szerelővel beállíttatom, csak ahhoz célszerű, ha elindul
Köszi; az eddigieket is!
Gyújtás beállítás hót egyszerű itt a segítség hozzá http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... oss%C3%A1g
jó munkát !!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Üdv!
A korábbiakat most ellenőrizték rendesen, és valóban az egész gyújtásrész nagy rakás volt... A tirisztor lapja ahol az érintkezési hiba volt, az teljesen kuka sajnos, de a többi is le lett cserélve, mert eléggé leélt állapotban voltak. Szóval valószínűleg ez nem egy ilyen egy pontos, hanem inkább átfogóbb hiba volt. Remélem végre orvoslásra került.
A kérdésem az lenne, hogy így a tirisztoros gyújtást hogy tudom beállítani nagyjából stroboszkóp nélkül? Mert aztán úgyis elviszem Tatabányára ahol szerelővel beállíttatom, csak ahhoz célszerű, ha elindul
Köszi; az eddigieket is!
A korábbiakat most ellenőrizték rendesen, és valóban az egész gyújtásrész nagy rakás volt... A tirisztor lapja ahol az érintkezési hiba volt, az teljesen kuka sajnos, de a többi is le lett cserélve, mert eléggé leélt állapotban voltak. Szóval valószínűleg ez nem egy ilyen egy pontos, hanem inkább átfogóbb hiba volt. Remélem végre orvoslásra került.
A kérdésem az lenne, hogy így a tirisztoros gyújtást hogy tudom beállítani nagyjából stroboszkóp nélkül? Mert aztán úgyis elviszem Tatabányára ahol szerelővel beállíttatom, csak ahhoz célszerű, ha elindul
Köszi; az eddigieket is!
Re: Elektronika
Hát cimbora az elmondottak alapján ez akkor is index relé lesz. Az ujjak amiket vettél meg kisipari szemét.Próbáld meg egy gyári trabi vagy wartburg relével. Ilyen már volt nekem is és így megoldódottkupko írta:Szevasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, index-el kapcsolatban.
A 250-es etkomon elég érdekesen működik az irány jelző, ezalatt azt értem hogy először szépen kezdi aztán begyorsul, másodpercenként 5-6-7-et is villan aztán megint visszaáll és kezdi előröl.Mindezt álló motornál. Járó motornál annyiba változik hogy, hogy a fordulat növekedésével még inkább begyorsul. 5500-as fordulat felett már egybefüggő fénye van!
Az igazság, hogy mióta nálam van ez így megy én már észre se veszem csak megint közeledik a műszaki és már előre ég a pofám.Amit tudtam megnéztem de ötletem sincs. Nem találok semmi rendszert a viselkedésébe.
A motoron nincs semmi sem átalakítva,21W-os izzók vannak benne.
Cseréltem a villogó automatát 3-at is, a fesszabot,de semmi.Aksi,töltés jó. A kábeleket átnéztem már ezerszer, szerintem jól van bekötve minden.Egyszer át is vezetékeztem az egész motort de semmi.Kiváncsiságból bekötöttem egy plussz indexet, de 3-al ugyanúgy villog mint kettővel,sőt ha egyet kiveszek a maradék egy is ugyanúgy villog. A visszajelző ugyanebben az ütemben villog.(Egyáltalán villognia kell a visszajelzőnek?)
Nem számít neki semmi,hideg,meleg,eső,hó,szél egyre megy összevissza villog.
Bár egyszer elég rendesen bevert a hó a dekli alá, akkor megadta magát, de lepucoltam betekertem egy rongyba és már mehettem is tovább a stroboszkópommal .
Szóval ha valakinek van valami tanácsa, észrevétele azt szívesen venném.
Előre is kössz!
Szevasztok!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha már gyújtásállítás: észrevette már valaki hogy a hátsó féklámpa kapcsoló vezetéke pont elér a gyujtáskondiig (megszakítós változat)?
Vagyis tökéletes beépített próbalámpa......
Vagyis tökéletes beépített próbalámpa......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Szevasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, index-el kapcsolatban.
A 250-es etkomon elég érdekesen működik az irány jelző, ezalatt azt értem hogy először szépen kezdi aztán begyorsul, másodpercenként 5-6-7-et is villan aztán megint visszaáll és kezdi előröl.Mindezt álló motornál. Járó motornál annyiba változik hogy, hogy a fordulat növekedésével még inkább begyorsul. 5500-as fordulat felett már egybefüggő fénye van!
Az igazság, hogy mióta nálam van ez így megy én már észre se veszem csak megint közeledik a műszaki és már előre ég a pofám.Amit tudtam megnéztem de ötletem sincs. Nem találok semmi rendszert a viselkedésébe.
A motoron nincs semmi sem átalakítva,21W-os izzók vannak benne.
Cseréltem a villogó automatát 3-at is, a fesszabot,de semmi.Aksi,töltés jó. A kábeleket átnéztem már ezerszer, szerintem jól van bekötve minden.Egyszer át is vezetékeztem az egész motort de semmi.Kiváncsiságból bekötöttem egy plussz indexet, de 3-al ugyanúgy villog mint kettővel,sőt ha egyet kiveszek a maradék egy is ugyanúgy villog. A visszajelző ugyanebben az ütemben villog.(Egyáltalán villognia kell a visszajelzőnek?)
Nem számít neki semmi,hideg,meleg,eső,hó,szél egyre megy összevissza villog.
Bár egyszer elég rendesen bevert a hó a dekli alá, akkor megadta magát, de lepucoltam betekertem egy rongyba és már mehettem is tovább a stroboszkópommal .
Szóval ha valakinek van valami tanácsa, észrevétele azt szívesen venném.
Előre is kössz!
Szevasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, index-el kapcsolatban.
A 250-es etkomon elég érdekesen működik az irány jelző, ezalatt azt értem hogy először szépen kezdi aztán begyorsul, másodpercenként 5-6-7-et is villan aztán megint visszaáll és kezdi előröl.Mindezt álló motornál. Járó motornál annyiba változik hogy, hogy a fordulat növekedésével még inkább begyorsul. 5500-as fordulat felett már egybefüggő fénye van!
Az igazság, hogy mióta nálam van ez így megy én már észre se veszem csak megint közeledik a műszaki és már előre ég a pofám.Amit tudtam megnéztem de ötletem sincs. Nem találok semmi rendszert a viselkedésébe.
A motoron nincs semmi sem átalakítva,21W-os izzók vannak benne.
Cseréltem a villogó automatát 3-at is, a fesszabot,de semmi.Aksi,töltés jó. A kábeleket átnéztem már ezerszer, szerintem jól van bekötve minden.Egyszer át is vezetékeztem az egész motort de semmi.Kiváncsiságból bekötöttem egy plussz indexet, de 3-al ugyanúgy villog mint kettővel,sőt ha egyet kiveszek a maradék egy is ugyanúgy villog. A visszajelző ugyanebben az ütemben villog.(Egyáltalán villognia kell a visszajelzőnek?)
Nem számít neki semmi,hideg,meleg,eső,hó,szél egyre megy összevissza villog.
Bár egyszer elég rendesen bevert a hó a dekli alá, akkor megadta magát, de lepucoltam betekertem egy rongyba és már mehettem is tovább a stroboszkópommal .
Szóval ha valakinek van valami tanácsa, észrevétele azt szívesen venném.
Előre is kössz!
Szevasztok!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Csak akkor van gond, ha a megszakító éppen zárva vagyon, mikor áll a motor és a gyújtás meg rajta van. A trafó szeret olyankor kisülni. Elektronikusnál (gyári!!!) eddig még nem volt gondom, pedig már párszor rajtafelejtettem.zsakfos írta: Amire figyelni kell,hogy az elektronikus gyújtás nem szereti ha túl sokáig rajt van a gyújtás.Ez nem azt jelenti hogy 1-2 percet ne birna,de 5 percnél tovább nem egészséges rajthagyni.Megszakitósnál nincs ilyen gond.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Ha tényleg működne, elvileg akkor jó lenne...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na itt egy újabb csodagyertya
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 04126.html
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 04126.html
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Elektronika
Én is pont azt néztem ki magamnak. Köszi.frensis írta:Yamaha Jog 3KJ gyújtást már többen is alkalmazták.Forrest írta:Sziasztok
Trophy 250/2-re milyen modern, pl. robogó gyújtást lehetne rászerelni?
Mire figyeljek a keresgélés során a fizikai méreteken, kúpszögön és teljesítményen kívül?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Akkor ha biztosan tudjátok hogy üt a főtengely,miért nem csináljátok(csináltatjátok) meg először azt? Ha nem ütne,akkor nem mászkálna a gyújtás összevissza.
Vagy tegyetek rá Hallos elektronikus gyújtást.Akár Etz,akár Trabant vsgy Subee féle.Annál nem fog elmászni a gyujtásotok még akkor sem ha lóg a főtengő.
Viszont az biztos hogy én először a kiválto okot szüntetném meg,magyarul a főtengelyt tenném rendbe hogy ne üssön.
A gyújtási időpont beállitás meg akárki akármit mond,mérőórával a legpontosabb.
Speciel én így szoktam:
Mérőóra a hengerfejbe,gyújtás rajt gyertya a hengerfejhez érintve.
Szép lassan a forgórész csavarjával elkezdem forgatni.Amikor gyújt,akkor szépen láthatóan,halhatóan áthúz a gyertya.
Ezt a pontot továbbtekerve a főtengelyt megnézem a mérőórával hogy hol volt és ahhoz képest állitok az alaplapon.Visszatekerekm a főtengelyt és ugyanígy leellenörzöm hogy hova esik a szikra!
Ha jó akkor a csavarokat véglegesre húzom és MÉGEGYSZER LEELLENŐRZÖM!!!
Ugyanis ha túlságosan fellazitja az ember az alaplap csavarokat akkor tutira elfog mászni a beállitott gyújtás,amikor visszahuzzuk a csavarokat.
Ha a készrehúzott csavaroknál is jó a gyújtási időpont,akkor végeztem.
A gyertyával beállitást azért szeretem jobban mint a lámpást,mert hallani is a gyújtást,nem csak látni és amikor szépen tekerem a főtengelyt és figyelem az órát,akkor pontosan látom a helyét hisz hallom amikor áthúz.Nem kell 2 felé figyelni.
Persze ha valakinek a lámpás beállitás tetszik,akkor azzal csinálja.
Amire figyelni kell,hogy az elektronikus gyújtás nem szereti ha túl sokáig rajt van a gyújtás.Ez nem azt jelenti hogy 1-2 percet ne birna,de 5 percnél tovább nem egészséges rajthagyni.Megszakitósnál nincs ilyen gond.
Vagy tegyetek rá Hallos elektronikus gyújtást.Akár Etz,akár Trabant vsgy Subee féle.Annál nem fog elmászni a gyujtásotok még akkor sem ha lóg a főtengő.
Viszont az biztos hogy én először a kiválto okot szüntetném meg,magyarul a főtengelyt tenném rendbe hogy ne üssön.
A gyújtási időpont beállitás meg akárki akármit mond,mérőórával a legpontosabb.
Speciel én így szoktam:
Mérőóra a hengerfejbe,gyújtás rajt gyertya a hengerfejhez érintve.
Szép lassan a forgórész csavarjával elkezdem forgatni.Amikor gyújt,akkor szépen láthatóan,halhatóan áthúz a gyertya.
Ezt a pontot továbbtekerve a főtengelyt megnézem a mérőórával hogy hol volt és ahhoz képest állitok az alaplapon.Visszatekerekm a főtengelyt és ugyanígy leellenörzöm hogy hova esik a szikra!
Ha jó akkor a csavarokat véglegesre húzom és MÉGEGYSZER LEELLENŐRZÖM!!!
Ugyanis ha túlságosan fellazitja az ember az alaplap csavarokat akkor tutira elfog mászni a beállitott gyújtás,amikor visszahuzzuk a csavarokat.
Ha a készrehúzott csavaroknál is jó a gyújtási időpont,akkor végeztem.
A gyertyával beállitást azért szeretem jobban mint a lámpást,mert hallani is a gyújtást,nem csak látni és amikor szépen tekerem a főtengelyt és figyelem az órát,akkor pontosan látom a helyét hisz hallom amikor áthúz.Nem kell 2 felé figyelni.
Persze ha valakinek a lámpás beállitás tetszik,akkor azzal csinálja.
Amire figyelni kell,hogy az elektronikus gyújtás nem szereti ha túl sokáig rajt van a gyújtás.Ez nem azt jelenti hogy 1-2 percet ne birna,de 5 percnél tovább nem egészséges rajthagyni.Megszakitósnál nincs ilyen gond.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Üdv!young boys írta:Na gyújtás guruk!!!!
Elő a tudománnyal!
Adott egy 125/150-es ETZ...
A jobb oldalon megforgott a főtengely a csapágyban és ezért lóg...
Most kapott új csapágyat, szimeringet...stb
Ha a gyári értékre állítom be a moci gyújtását ( fhe 2.5 mm ) akkor mindig hátra felé indul el...
A megszakító bütyök jól van beállítva!
Viszont ha eltekerem a gyújtást fhe 5-8 mm akkor meg tök jól indul húz mint ahogy kell...
És csak hébe hóba indul hátra felé...
DE...
Képes azt is megcsinálni járó motorral hogy megfordul a forgásiránya...
Pl...
Jöttem vele haza...
Megálltam a kapu előtt...
Üres...Motor jár alapjáraton
Kapu kinyit...
Mocira felülök...
Kuplung egyes és elindul hátra felé...
Na ezt magyarázza meg nekem valaki...
A forgórész végében nincs tájoló csap...
Killer hozott át tájoló csapos forgórészt és azzal se tudtunk gyújtást állitani...
Ma csináltam rá gyújtást és mentem vele vagy 25 km-t.Élmény volt ahogy kb 5000-ig dolgozik a motor...
5000-től elfogy a lendület meg kihagy a gyújtás de gondolom ez a főtengely miatt van...
Bár...
Járó motornál állítottam gyújtást meg megszakító hézagot na akkor kipörgött végig...csak leállítás után nem indult el...
Na erre adjon nekem valaki magyarázatot...
YB
Nekem is hasonló bajom van a 125-ös ETZ-vel. Lóg a főtengelyem egy kicsit és hiába állítom be a gyújtást mérőórával pontosan, nem működik rendesen, 70-75-nél rángat, meg kihagy. Igazából szerintem pont az a fordulatszám/terhelés viszony van 75 körül, ami a lógó főtengely miatt a gyújtás kimaradását okozza. Ez is hajlamos elindulni hátrafelé menet közben, mivel nem jó helyen van a gyújtás, én addig szoktam álligatni, amig kb jó nem lesz. Sajnos a mérőóra által mutatott érték nem helytálló ilyenkor, ugyanis mikor kulccsal forgatod a tengelyt méréskor, enyhe nyomást gyakorolsz rá és mindjárt más értéket kapsz. szóval érzésre csinálom, kipróbálom kicsit nagyobb, majd kicsit kisebb előgyújtással, addig amíg jó nem lesz. Szóval hagyd a mérést, érzésre állítsd szerintem! DE hátha mond valaki valami jobbat Sok sikert!
Re: Elektronika
Üdv. Van egy 251-es etz-ém ami az őrületbe kerget. A töltés a gond. Az aksiról vezető 51-es kábelt ha felteszem a feszültségsz.-ra akkor gyújtás nélkül világít az üres és a töltés jelző. A töltő kábel tán a DF meg szikrázik. Mi lehet a baja?én egyenirányítóra tippelek.
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Forrest írta:Sziasztok
Trophy 250/2-re milyen modern, pl. robogó gyújtást lehetne rászerelni?
Mire figyeljek a keresgélés során a fizikai méreteken, kúpszögön és teljesítményen kívül?
Yamaha Jog 3KJ gyújtást már többen is alkalmazták.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Alfa írta:Vissza is ellenőriztétek?
A megszakító remek tulajdonsága, hogy amíg nincs meghúzva, tök jó, meghúzva meg akár millimétereket mászik el. Látszólag nem mozdul közben. Amíg erre rájöttem, egy fél élet volt, Bambi is ezért ellenőrzi mindig vissza.Lámpával is vissza ellenőrzőm
Magyarul: meghúzott, menetre kész állapotban szedj le minden vezetéket (azt a kemény 1 darabot) a kalapácsról. a kondihoz menőt nem kell. Rakd a multiméter egyik kivezetését a kalapács egyik, a másikat a másik kivezetéséhez. Állítsd sípolásra (érintkezés. a kalapács egyik fele elvileg nem érintkezhet a testtel ha nyitva van). Forgasd a főtengelyt, és nézd meg mikor halkul el (tehát szakít meg). Közben legyen bedugva valami a gyertyanyíláson, mondjuk egy hurkapálca, bot, vasrúd, mérőórás gyújtásállító, tökmind1, és nézd meg tényleg kicsivel fhp előtt van-e.Nem műszerrel hanem próba lámpával ellenőrzőm gyújtás alatt.egy M10-es csavar 2 anyával (beállítva a 2,5 mm lekontrázva)az ellenőrző műszerem...
Mikor van a megszakítás? és csak akkor van, máskor nincs? rángasd meg a főtengely végét. Olyannak kell lennie mintha egy betonba öntött rudat akarnál rángatni, semmilyen, kézzel mérhető holtjátéka nem lehet.
Még az excenter is feküdhet fel rosszul és kalimpálhat, és mivel a megszakítóhézag 0,3 mm (+0,1), egy esetleges 3 tizedes ütés (összesítve, főtengely + forgórész + bütyök) épp megszakítást vagy érintkezést eredményez. a fhp nagyon előtti gyújtás meg megfordulást.
Beletelt egy kis időbe amíg kícentíroztam hogy csak akkor legyen amikor kell.És csak 1 gyújtás legyen ne több...Konkrétan mindent megcsináltam már amit csak lehetséges volt...Csak azt nem értem hogy miért csak nagy előgyújtással üzemel ...Miért fordul meg a forgásirány járó motornál
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Vissza is ellenőriztétek?
A megszakító remek tulajdonsága, hogy amíg nincs meghúzva, tök jó, meghúzva meg akár millimétereket mászik el. Látszólag nem mozdul közben. Amíg erre rájöttem, egy fél élet volt, Bambi is ezért ellenőrzi mindig vissza.
Magyarul: meghúzott, menetre kész állapotban szedj le minden vezetéket (azt a kemény 1 darabot) a kalapácsról. a kondihoz menőt nem kell. Rakd a multiméter egyik kivezetését a kalapács egyik, a másikat a másik kivezetéséhez. Állítsd sípolásra (érintkezés. a kalapács egyik fele elvileg nem érintkezhet a testtel ha nyitva van). Forgasd a főtengelyt, és nézd meg mikor halkul el (tehát szakít meg). Közben legyen bedugva valami a gyertyanyíláson, mondjuk egy hurkapálca, bot, vasrúd, mérőórás gyújtásállító, tökmind1, és nézd meg tényleg kicsivel fhp előtt van-e.
Mikor van a megszakítás? és csak akkor van, máskor nincs? rángasd meg a főtengely végét. Olyannak kell lennie mintha egy betonba öntött rudat akarnál rángatni, semmilyen, kézzel mérhető holtjátéka nem lehet.
Még az excenter is feküdhet fel rosszul és kalimpálhat, és mivel a megszakítóhézag 0,3 mm (+0,1), egy esetleges 3 tizedes ütés (összesítve, főtengely + forgórész + bütyök) épp megszakítást vagy érintkezést eredményez. a fhp nagyon előtti gyújtás meg megfordulást.
A megszakító remek tulajdonsága, hogy amíg nincs meghúzva, tök jó, meghúzva meg akár millimétereket mászik el. Látszólag nem mozdul közben. Amíg erre rájöttem, egy fél élet volt, Bambi is ezért ellenőrzi mindig vissza.
Magyarul: meghúzott, menetre kész állapotban szedj le minden vezetéket (azt a kemény 1 darabot) a kalapácsról. a kondihoz menőt nem kell. Rakd a multiméter egyik kivezetését a kalapács egyik, a másikat a másik kivezetéséhez. Állítsd sípolásra (érintkezés. a kalapács egyik fele elvileg nem érintkezhet a testtel ha nyitva van). Forgasd a főtengelyt, és nézd meg mikor halkul el (tehát szakít meg). Közben legyen bedugva valami a gyertyanyíláson, mondjuk egy hurkapálca, bot, vasrúd, mérőórás gyújtásállító, tökmind1, és nézd meg tényleg kicsivel fhp előtt van-e.
Mikor van a megszakítás? és csak akkor van, máskor nincs? rángasd meg a főtengely végét. Olyannak kell lennie mintha egy betonba öntött rudat akarnál rángatni, semmilyen, kézzel mérhető holtjátéka nem lehet.
Még az excenter is feküdhet fel rosszul és kalimpálhat, és mivel a megszakítóhézag 0,3 mm (+0,1), egy esetleges 3 tizedes ütés (összesítve, főtengely + forgórész + bütyök) épp megszakítást vagy érintkezést eredményez. a fhp nagyon előtti gyújtás meg megfordulást.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Na gyújtás guruk!!!!
Elő a tudománnyal!
Adott egy 125/150-es ETZ...
A jobb oldalon megforgott a főtengely a csapágyban és ezért lóg...
Most kapott új csapágyat, szimeringet...stb
Ha a gyári értékre állítom be a moci gyújtását ( fhe 2.5 mm ) akkor mindig hátra felé indul el...
A megszakító bütyök jól van beállítva!
Viszont ha eltekerem a gyújtást fhe 5-8 mm akkor meg tök jól indul húz mint ahogy kell...
És csak hébe hóba indul hátra felé...
DE...
Képes azt is megcsinálni járó motorral hogy megfordul a forgásiránya...
Pl...
Jöttem vele haza...
Megálltam a kapu előtt...
Üres...Motor jár alapjáraton
Kapu kinyit...
Mocira felülök...
Kuplung egyes és elindul hátra felé...
Na ezt magyarázza meg nekem valaki...
A forgórész végében nincs tájoló csap...
Killer hozott át tájoló csapos forgórészt és azzal se tudtunk gyújtást állitani...
Ma csináltam rá gyújtást és mentem vele vagy 25 km-t.Élmény volt ahogy kb 5000-ig dolgozik a motor...
5000-től elfogy a lendület meg kihagy a gyújtás de gondolom ez a főtengely miatt van...
Bár...
Járó motornál állítottam gyújtást meg megszakító hézagot na akkor kipörgött végig...csak leállítás után nem indult el...
Na erre adjon nekem valaki magyarázatot...
YB
Elő a tudománnyal!
Adott egy 125/150-es ETZ...
A jobb oldalon megforgott a főtengely a csapágyban és ezért lóg...
Most kapott új csapágyat, szimeringet...stb
Ha a gyári értékre állítom be a moci gyújtását ( fhe 2.5 mm ) akkor mindig hátra felé indul el...
A megszakító bütyök jól van beállítva!
Viszont ha eltekerem a gyújtást fhe 5-8 mm akkor meg tök jól indul húz mint ahogy kell...
És csak hébe hóba indul hátra felé...
DE...
Képes azt is megcsinálni járó motorral hogy megfordul a forgásiránya...
Pl...
Jöttem vele haza...
Megálltam a kapu előtt...
Üres...Motor jár alapjáraton
Kapu kinyit...
Mocira felülök...
Kuplung egyes és elindul hátra felé...
Na ezt magyarázza meg nekem valaki...
A forgórész végében nincs tájoló csap...
Killer hozott át tájoló csapos forgórészt és azzal se tudtunk gyújtást állitani...
Ma csináltam rá gyújtást és mentem vele vagy 25 km-t.Élmény volt ahogy kb 5000-ig dolgozik a motor...
5000-től elfogy a lendület meg kihagy a gyújtás de gondolom ez a főtengely miatt van...
Bár...
Járó motornál állítottam gyújtást meg megszakító hézagot na akkor kipörgött végig...csak leállítás után nem indult el...
Na erre adjon nekem valaki magyarázatot...
YB
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára young boys 2011.04.28. 11:36-kor.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
Itt néz körül:http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika. Lehet optikai vagy hal elemes is.Forrest írta:Sziasztok
Trophy 250/2-re milyen modern, pl. robogó gyújtást lehetne rászerelni?
Mire figyeljek a keresgélés során a fizikai méreteken, kúpszögön és teljesítményen kívül?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Valami gáz van szerintem a töltéseddel ha jó a töltés akkor nem szabad kijönnie a savnak vagy nincs véletlen túltöltve akkor is kitud jönni.Lóri írta:Üdv!
Mifenét lehet csinálni ha az akku gőze, rámegy a hátsó villára? Teljesen kijön rajta a sav...
Már tettem az akkura hosszabb csövet, de még mindig rondítja. Valaki adjon tanácsot!
Köszi.
Lóri
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Töltésed jó? Nem túl nagy a fesz?Lóri írta:Üdv!
Mifenét lehet csinálni ha az akku gőze, rámegy a hátsó villára? Teljesen kijön rajta a sav...
Már tettem az akkura hosszabb csövet, de még mindig rondítja. Valaki adjon tanácsot!
Köszi.
Lóri
A csöved meddig lóg le? Mondjuk a földtől 10-15cm?
Ha az is OK, akkor csináld meg az MZ hogyan tovább könyv végén lévő csőtoldatot.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Üdv!
Mifenét lehet csinálni ha az akku gőze, rámegy a hátsó villára? Teljesen kijön rajta a sav...
Már tettem az akkura hosszabb csövet, de még mindig rondítja. Valaki adjon tanácsot!
Köszi.
Lóri
Mifenét lehet csinálni ha az akku gőze, rámegy a hátsó villára? Teljesen kijön rajta a sav...
Már tettem az akkura hosszabb csövet, de még mindig rondítja. Valaki adjon tanácsot!
Köszi.
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok!
Hogyan tudom eldönteni, hogy a gyújtótrafóm jó-e, ill megfelelő erősségű-e a szikra?
Hogyan tudom eldönteni, hogy a gyújtótrafóm jó-e, ill megfelelő erősségű-e a szikra?
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Elektronika
Sziasztok
Trophy 250/2-re milyen modern, pl. robogó gyújtást lehetne rászerelni?
Mire figyeljek a keresgélés során a fizikai méreteken, kúpszögön és teljesítményen kívül?
Trophy 250/2-re milyen modern, pl. robogó gyújtást lehetne rászerelni?
Mire figyeljek a keresgélés során a fizikai méreteken, kúpszögön és teljesítményen kívül?
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az vigasztal, hogy legalább ez alakul.frensis írta:Dee Dee írta: Gondolom hülye kérdés, de akksit nézted? Nekem produkált gyenge akku hasonló tüneteket.
üdv,
Dee Dee
Fél éves, feszt tartja.
6.15-20 van benne terhelés nélkül, ha ráadom a tompítottat 5.90 környéke, álló motornál.
Refit kapcsolok az is szépen világít.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Dee Dee írta:Gondolom hülye kérdés, de akksit nézted? Nekem produkált gyenge akku hasonló tüneteket.frensis írta:Üdv !
Egész délután szoptam a motorral és semmi !
Direktre kötöttem a gyújtást, ugyan úgy egyet puffan és leáll.
Kicseréltem a gyújtáskapcsolót, ugyan ez.
Egyedül azt vettem észre, ha parkírt adok rá akkor néha néha beindul, de 1 perc után le is áll.
Ha ráadom a tompítottat azonnal elegy az áram.
Utána pár másodpercre visszajön.
Cseréltem trafót is, mind 2 melegedik, mint a barom.
Teljesen tanácstalan vagyok, mikor beindult töltés volt, betoló állásban is simán ment.
A legjobb az egészben, hogy holnap dolgozni kéne menni a motorral, nincs kedvem oda-vissza 40 km-t biciklizni egész napi meló után.
üdv,
Dee Dee
Fél éves, feszt tartja.
6.15-20 van benne terhelés nélkül, ha ráadom a tompítottat 5.90 környéke, álló motornál.
Refit kapcsolok az is szépen világít.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Re: Elektronika
Gondolom hülye kérdés, de akksit nézted? Nekem produkált gyenge akku hasonló tüneteket.frensis írta:Üdv !
Egész délután szoptam a motorral és semmi !
Direktre kötöttem a gyújtást, ugyan úgy egyet puffan és leáll.
Kicseréltem a gyújtáskapcsolót, ugyan ez.
Egyedül azt vettem észre, ha parkírt adok rá akkor néha néha beindul, de 1 perc után le is áll.
Ha ráadom a tompítottat azonnal elegy az áram.
Utána pár másodpercre visszajön.
Cseréltem trafót is, mind 2 melegedik, mint a barom.
Teljesen tanácstalan vagyok, mikor beindult töltés volt, betoló állásban is simán ment.
A legjobb az egészben, hogy holnap dolgozni kéne menni a motorral, nincs kedvem oda-vissza 40 km-t biciklizni egész napi meló után.
üdv,
Dee Dee
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ellenőriztem, nincs összeégve, kb. 600 km-vel ezelőtt cseréltem, gyári új volt.KILL3R etz írta:Megszakító pogácsa milyen állapotban van?
Gondolom gyújtás helyét már ellenőrizted...
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Megszakító pogácsa milyen állapotban van?
Gondolom gyújtás helyét már ellenőrizted...
Gondolom gyújtás helyét már ellenőrizted...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég