Gondolj bele, amikor alapjáraton összezuhant a töltésed (0V) és ugye az akkuból sem jön a zeusz, akkor mitől égne a visszajelző?Andrá$ írta:Ok, köszi a válaszokat![]()
pedig akkor már nem égett a töltés jelző lámpa nah de mind1ilyen csak akkor fordult elő mikor lemerült aztán mennem kellet inkább gyors betoltam és kész menetközbe már töltött annyit hogy utána induljon
Elektronika topik - a pokol kapuja
- Atilla
- versenyző

- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Én úgy szoktam tisztítani ha nincs időm gáztűzhelyhez. Drótkefe a nagy szennyeződések leszedéséhez majd sebbenzinben megforgatom az kikap mindent belőle pár pillanat alatt el is párolog (megszárad) mehet a gépbe az bírja egy darabig.Perec írta:Gyertyacserém van évente vagy 2, de nem szoktam eldobni, kiégetem és legközelebb megy vissza, tönkremenni nem szokott.
Évek óta a múlt héten dobtam el egy Brisk-et: gondolom a repedt porcelán miatt nem szeretett esőben muzsikálni.
Szerintem aki dús kajával jár (jól látható füstölés meleg motornál, 4,5l feletti fogyasztás) és sűrűn beköpi a 260-as hőértékűt az ha nem szokott _tartósan_ 100 felett menni, nyugodtan próbálkozhat kisebb hőértékkel (Brisk N15C, NGK B7HS, Champion L82C).
Gyári ajánlás:
-2 500km: tisztítás, beállítás
-10 000km: csere
Tud valaki tisztítási módszert, a gáztűzhelyes kiégetésen kívül?
Nekem a drótkefe, csiszolópapír nem ér semmit.
- MrDok
- bajnok

- Hozzászólások: 2335
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv!cstamas16 írta:Sziasztok!
Van egy régi Ts blokkom,azt szeretném üzembe helyezni,van hozzá fesszabályzóm,trafóm, viszont akksit nem szeretnék hozzá venni.
Vezetékelése gyári.
Régebben volt mz-m ha jól emlékszem volt olyan állása a kapcsolónak,hogy tolásra indult nem kellett hozzá akksi.
Az lenne a kérdésem,hogy ezt hogyan tudom megoldani?
Melyik vezetékeket kell a fesszabályzóra(6 voltos) kötni és hova?
Köszi a segítségeteket.
Bekötöd rendesen papír szerint a vezetékezést,(vagy egy egyszerűsített változatát) menni fog aksi nélkül is, ha jó a töltésed.
DE! Tapasztalat: Ha nincs aksid, se más fogyasztód, csak a gyújtás, akkor ha megkergeted a gépet tönkreteszi a trafót!
Alapjáratod azért nem lesz, mert azon a fordulaton nem tud szikrát adni dinamóról. Indításhoz jó egy lapos elem is, aztán lehúzod ha megy a motor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Krepp
- bajnok

- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát ezek szerint én vagyok az egyetlen aki 40e km mentem két gyertyával???
Mind a kettő jó csak akkor csereberéltem ha hibát kerestem az gyújtás rendszerben..
Az egyik egy Brisk a másik egy Champion típusát nem is tudom mert sose kellet vele foglalkoznom...
ugyanúgy megy hidegbe melegbe 100 alatt, 100 fölött(no persze ..
)
Pucolás drótkeve, és brigéc fürdő..
Ha otthon hagytam egyszer egyszer a tartalékot, akkor van egy Isolatorom egy elbontott pajtamotorból(az is mindig működik...egyik túrán kölcsön is adtam valakinek(Mladi?)
szerintem egyszer kell gyertyát venni de akkor jót...
Mind a kettő jó csak akkor csereberéltem ha hibát kerestem az gyújtás rendszerben..
Az egyik egy Brisk a másik egy Champion típusát nem is tudom mert sose kellet vele foglalkoznom...
ugyanúgy megy hidegbe melegbe 100 alatt, 100 fölött(no persze ..
Pucolás drótkeve, és brigéc fürdő..
Ha otthon hagytam egyszer egyszer a tartalékot, akkor van egy Isolatorom egy elbontott pajtamotorból(az is mindig működik...egyik túrán kölcsön is adtam valakinek(Mladi?)
szerintem egyszer kell gyertyát venni de akkor jót...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ok, köszi a válaszokat
pedig akkor már nem égett a töltés jelző lámpa nah de mind1
ilyen csak akkor fordult elő mikor lemerült aztán mennem kellet inkább gyors betoltam és kész menetközbe már töltött annyit hogy utána induljon 
pedig akkor már nem égett a töltés jelző lámpa nah de mind1
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
Atilla írta:A +/- vezetéket nem tanácsos csak úgy összekötni.![]()
Viszont a TS dinamós, vagyis nem kell bele akku, simán kihagyod és tolásra indulni fog.
Más kérdés, hogy elég alaposan meg kell lökni, hogy elinduljon.
Illetve alapjáraton nem biztos, hogy menni fog, viszont nyél gázon kiválóan fog működni!
Ez nagyon jó hír számomra,rákötöm biztosíték táblára és onnan ha jól értelmezem nem kell lehozni az akksinak vezetéket.
Vagy rá sem kell kötni a biztosíték táblára?
Vagy elég ha az alaplapból jövő vezetékeket rákötöm feszültség szabályzóra?
Ha jól vettem ki a feszültség szabályzóból a 61-es pont a világításhoz kell.?
Köszönöm.
- Bagolyferi
- biciklis

- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Elektronika
Még egy apróság a BOSCH gyertya mellett: amelyik most van a motorban azzal eddig 12980 Km-et mentem.
Amelyik elötte benne volt azzal 21870 Km-t, és nem feltétlenül kellett volna kicserélni.
Amelyik elötte benne volt azzal 21870 Km-t, és nem feltétlenül kellett volna kicserélni.
- Dénes
- fi#azsoké

- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mert nem tölt (működik) a generátor rendesen és alapjáraton az akksiról veszi az energiát. (ha a töltésjelző pislákol, akkor tuti megállna akku nélkül)
Más kérdés, hogy alapjáratot oda szokás állítani (akinek van
), hogy a töltéslámpa elaludjon. Ez kb. 1200 fordulat. Ettől függetlenül tud az 900-1000-et is, csak akkor nem tölti azt akkut.
Aztán hogy ennek mi a háttere, mittomén nem gerjesztődik a jesszusf*sza azt már nem tudom.
Ja bocs, nálad nem generátor van.
Más kérdés, hogy alapjáratot oda szokás állítani (akinek van
Aztán hogy ennek mi a háttere, mittomén nem gerjesztődik a jesszusf*sza azt már nem tudom.
Ja bocs, nálad nem generátor van.
- Atilla
- versenyző

- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
De jó, hogy még itt vagyok!Andrá$ írta:Atilla írta:A +/- vezetéket nem tanácsos csak úgy összekötni.![]()
Viszont a TS dinamós, vagyis nem kell bele akku, simán kihagyod és tolásra indulni fog.
Más kérdés, hogy elég alaposan meg kell lökni, hogy elinduljon.
Illetve alapjáraton nem biztos, hogy menni fog, viszont nyél gázon kiválóan fog működni!
Kérdésem: alapjáraton mért nem biztos hogy fog menni?mert régebben jártam így hogy betoltam ment alapjáraton aztán egyik pillanatról a másikra leállt
Mert akkor nem tölt annyit a dinamó amennyi a gyújtásnak kell. Normál esetben ilyenkor átmenetileg az akkuból él a rendszer, de az ugye neked nem lesz. Tehát alacsony fordulaton egyszer csak összeomlik a rendszer és megáll a gép.
Ha nem kell más csak, hogy pöfögjön, akkor legjobb valami láncfűrész vagy babetta gyújtást rátenni. Az nem is olyan katasztrofálisan drága.
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Atilla írta:A +/- vezetéket nem tanácsos csak úgy összekötni.![]()
Viszont a TS dinamós, vagyis nem kell bele akku, simán kihagyod és tolásra indulni fog.
Más kérdés, hogy elég alaposan meg kell lökni, hogy elinduljon.
Illetve alapjáraton nem biztos, hogy menni fog, viszont nyél gázon kiválóan fog működni!
Kérdésem: alapjáraton mért nem biztos hogy fog menni?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Atilla
- versenyző

- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
A +/- vezetéket nem tanácsos csak úgy összekötni.
Viszont a TS dinamós, vagyis nem kell bele akku, simán kihagyod és tolásra indulni fog.
Más kérdés, hogy elég alaposan meg kell lökni, hogy elinduljon.
Illetve alapjáraton nem biztos, hogy menni fog, viszont nyél gázon kiválóan fog működni!
Viszont a TS dinamós, vagyis nem kell bele akku, simán kihagyod és tolásra indulni fog.
Más kérdés, hogy elég alaposan meg kell lökni, hogy elinduljon.
Illetve alapjáraton nem biztos, hogy menni fog, viszont nyél gázon kiválóan fog működni!
Re: Elektronika
cstamas16 írta:Sziasztok!
Van egy régi Ts blokkom,azt szeretném üzembe helyezni,van hozzá fesszabályzóm,trafóm, viszont akksit nem szeretnék hozzá venni.
Vezetékelése gyári.
Régebben volt mz-m ha jól emlékszem volt olyan állása a kapcsolónak,hogy tolásra indult nem kellett hozzá akksi.
Az lenne a kérdésem,hogy ezt hogyan tudom megoldani?
Melyik vezetékeket kell a fesszabályzóra(6 voltos) kötni és hova?
Köszi a segítségeteket.
Kicsit kutakodtam neten találtam bekötési rajzot az alapján menne is a bekötés, a kérdésem viszont még mindig az lenne,hogy akksi minden képen kell hozzá ha tolásra szeretném,hogy induljon?
Hallottam olyat,hogy ami jön le a biztosítékoktól 2 vezeték +/- azokat kell egybe kötni és akkor elvileg tolásra indulnia kell.
Amúgy Ts 125 blokkról van szó.
Köszi.
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Aki megteheti az vegyen BOSCH-t, az ér valamit!
Üdv.:Sub-ee
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem a JAPÁN NGK bevált! Az bír majdnem 10000km-tert. A Francia ezzel ellentétben, legalább 500-600-atmatt1989 írta:NGK-t használok én is, de nálam 1000-1500 km-t bír.
Próbáltam nemrég Brisk-et, de kb 500 km után adta meg magát.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Máté
- versenyző

- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Érdekes amit mondtok hogy kinek mennyit bír. brisk-el is legalább 2000km-t mentem és nem volt vele semmi probléma. nálam amikor rossz volt a főtengelyszimering akkor ette a gyertyákat kb 2-3km-ként - de ugye ez olyankor normális.matt1989 írta:NGK-t használok én is, de nálam 1000-1500 km-t bír.
Próbáltam nemrég Brisk-et, de kb 500 km után adta meg magát.
Még akkor mondta nekem Bambi, hogy a beköpött gyertyát (ezt akkor mondta amikor engedett a főtengely szimering) érdemes rátenni elektromos rezsóra és megmelegíteni egy ideig. Amikor vittem hozzá a motort pont előtte állt le rátette a rezsóra és utána ugyan azzal a gyertyával mentem el tőle.
- Perec
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Gyertyacserém van évente vagy 2, de nem szoktam eldobni, kiégetem és legközelebb megy vissza, tönkremenni nem szokott.
Évek óta a múlt héten dobtam el egy Brisk-et: gondolom a repedt porcelán miatt nem szeretett esőben muzsikálni.
Szerintem aki dús kajával jár (jól látható füstölés meleg motornál, 4,5l feletti fogyasztás) és sűrűn beköpi a 260-as hőértékűt az ha nem szokott _tartósan_ 100 felett menni, nyugodtan próbálkozhat kisebb hőértékkel (Brisk N15C, NGK B7HS, Champion L82C).
Gyári ajánlás:
-2 500km: tisztítás, beállítás
-10 000km: csere
Tud valaki tisztítási módszert, a gáztűzhelyes kiégetésen kívül?
Nekem a drótkefe, csiszolópapír nem ér semmit.
Évek óta a múlt héten dobtam el egy Brisk-et: gondolom a repedt porcelán miatt nem szeretett esőben muzsikálni.
Szerintem aki dús kajával jár (jól látható füstölés meleg motornál, 4,5l feletti fogyasztás) és sűrűn beköpi a 260-as hőértékűt az ha nem szokott _tartósan_ 100 felett menni, nyugodtan próbálkozhat kisebb hőértékkel (Brisk N15C, NGK B7HS, Champion L82C).
Gyári ajánlás:
-2 500km: tisztítás, beállítás
-10 000km: csere
Tud valaki tisztítási módszert, a gáztűzhelyes kiégetésen kívül?
Nekem a drótkefe, csiszolópapír nem ér semmit.
-
matt1989
- bajnok

- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
NGK-t használok én is, de nálam 1000-1500 km-t bír.
Próbáltam nemrég Brisk-et, de kb 500 km után adta meg magát.
Próbáltam nemrég Brisk-et, de kb 500 km után adta meg magát.
-
Seclusion
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
A gyertya témára: én évente olyan 8-10.000 km-ert szoktam menni, ez általában 2-3, de inkább 2 Denso gyertyát jelent nálam (ETZ 250), a 3 csak ha sokat szórakozok a géppel, vagy rossz gyertyát fogok ki. Már amennyire emlékszem rá (hosszú haj, rövid ész
) Az indiai Bosh-al meg egyszer mentem el volt munkahelyemre, haza már nem hozott (kb 70 km)
A champion gyertyával is jó tapasztalataim voltak, az volt a Simsonomban, a kis ETZ-mben, meg a nagyban is.
- Máté
- versenyző

- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
erre én is kiváncsi lennék, mert én nyáron kb 2000km-t mentem egy ngk-val és előtte még kb 3000-et.kisbocsi írta:Te mennyit mész a géppel? Mert ha nekem is 1 évente elcsesződne, biztos agyhugygörcsöt kapnék...
tibi84 írta: Sziasztok!
Én is NGK B8HS-t használok. KB 1 évet bír. Érdemes tartalékban tartani még 1-et, mert a legváratlanabb helyzetekben képes tönkremenni.
Üdv.
- kisbocsi
- matekzokni

- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Elektronika
Te mennyit mész a géppel? Mert ha nekem is 1 évente elcsesződne, biztos agyhugygörcsöt kapnék...
tibi84 írta:Sziasztok!Bagolyferi írta:Hello
BOSCH W4AC gyertyát használok kb 10 éve, elötte NGK B8HS-t és BR8HS-t használtam, véleményem szerint a BOSCH jobb.
Én is NGK B8HS-t használok. KB 1 évet bír. Érdemes tartalékban tartani még 1-et, mert a legváratlanabb helyzetekben képes tönkremenni.
Üdv.
- kisbocsi
- matekzokni

- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Elektronika
Apropó, mennyi időnként cseréled a gyertyát?
sub-ee írta:Bagolyferi írta:Hello
BOSCH W4AC gyertyát használok kb 10 éve, elötte NGK B8HS-t és BR8HS-t használtam, véleményem szerint a BOSCH jobb.
A BOSCH is nagyon jó, csak egy a baj vele, hogy majdnem 3000Ft egy gyertya, míg egy JAPÁN NGK csak 700-800Ft Mondjuk a BOSCH 5-ször annyit bír!
Üdv.:Sub-ee
Re: Elektronika
MP1 írta:Ilyen gyűrűt kell dreháltatni a Babetta gyuszihoz:
Ha a legnagyobb vasmagú világítótekercseket kerítesz hozzá, akkor kettő sorba kapcsolva szépen elviszi a 25W égőt, (persze ne egy halogént, vagy xenont várj) a harmadik tekercset meg használhatod féklámpának.
Ha kerítesz egy régi piros tranzimót, azzal kiforgathatod a világból, csak a végén található Tesla KD602-es tranyót cseréld ki valami rendesre -BU326, BU208, vagy akár egy drága BUY69(A), stb.
(Régen így használtam a Czetka vázas 150-es enduro MZ-t - első rúgásra indult, alapjárat is volt, és üveghangig lehetett forgatni!)
P.
Szia!
Tudnál egy kicsit segíteni ennek a közdarabnak a méreteivel kapcsolatosan?
Simsonra megcsináltam,ott nagyon jól szuperál,igaz más elektronikával,áttekert gerjesztő tekecsel és Cdi trafóval,de sokaknak gyári cuccokkal is nagyon jól üzemel.
Köszi.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Van egy régi Ts blokkom,azt szeretném üzembe helyezni,van hozzá fesszabályzóm,trafóm, viszont akksit nem szeretnék hozzá venni.
Vezetékelése gyári.
Régebben volt mz-m ha jól emlékszem volt olyan állása a kapcsolónak,hogy tolásra indult nem kellett hozzá akksi.
Az lenne a kérdésem,hogy ezt hogyan tudom megoldani?
Melyik vezetékeket kell a fesszabályzóra(6 voltos) kötni és hova?
Köszi a segítségeteket.
Van egy régi Ts blokkom,azt szeretném üzembe helyezni,van hozzá fesszabályzóm,trafóm, viszont akksit nem szeretnék hozzá venni.
Vezetékelése gyári.
Régebben volt mz-m ha jól emlékszem volt olyan állása a kapcsolónak,hogy tolásra indult nem kellett hozzá akksi.
Az lenne a kérdésem,hogy ezt hogyan tudom megoldani?
Melyik vezetékeket kell a fesszabályzóra(6 voltos) kötni és hova?
Köszi a segítségeteket.
- tibi84
- Simsonos

- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Elektronika
Sziasztok!Bagolyferi írta:Hello
BOSCH W4AC gyertyát használok kb 10 éve, elötte NGK B8HS-t és BR8HS-t használtam, véleményem szerint a BOSCH jobb.
Én is NGK B8HS-t használok. KB 1 évet bír. Érdemes tartalékban tartani még 1-et, mert a legváratlanabb helyzetekben képes tönkremenni.
Üdv.
- Bagolyferi
- biciklis

- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Elektronika
Most találtam a neten:
http://www.fridcar.hu/alkatresz_cikksza ... /77346163/
http://www.fridcar.hu/alkatresz_cikksza ... /77346163/
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bagolyferi írta:Hello
BOSCH W4AC gyertyát használok kb 10 éve, elötte NGK B8HS-t és BR8HS-t használtam, véleményem szerint a BOSCH jobb.
A BOSCH is nagyon jó, csak egy a baj vele, hogy majdnem 3000Ft egy gyertya, míg egy JAPÁN NGK csak 700-800Ft Mondjuk a BOSCH 5-ször annyit bír!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Stravkó írta:Létezik még japán? hol???sub-ee írta: NGK B8HS-t vegyél, de mindenképp JAPÁN gyártmányút, ne Franciát! Rá van írva a dobozra és a gyertyára is hogy hol gyártották!
Üdv.:Sub-ee
Szia
Nálunk kapható! Volt már klubtársunk aki rendelt tőlem, elmentem megvettem és elküldtem neki postán!
Mindenhol csak a szar francia kapható csak szinte.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Bagolyferi
- biciklis

- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Elektronika
Hello
BOSCH W4AC gyertyát használok kb 10 éve, elötte NGK B8HS-t és BR8HS-t használtam, véleményem szerint a BOSCH jobb.
BOSCH W4AC gyertyát használok kb 10 éve, elötte NGK B8HS-t és BR8HS-t használtam, véleményem szerint a BOSCH jobb.
- Stravkó
- Long Vehicle

- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Létezik még japán? hol???sub-ee írta:NGK B8HS-t vegyél, de mindenképp JAPÁN gyártmányút, ne Franciát! Rá van írva a dobozra és a gyertyára is hogy hol gyártották!kisbocsi írta:Üdv!
Skacok arra gondoltam lecserélem a gyertyát, mert a jelenlegivel mentem egy 10.-est. Milyen gyertya is kell a gépbe?
Üdv.:Sub-ee
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
NGK B8HS-t vegyél, de mindenképp JAPÁN gyártmányút, ne Franciát! Rá van írva a dobozra és a gyertyára is hogy hol gyártották!kisbocsi írta:Üdv!
Skacok arra gondoltam lecserélem a gyertyát, mert a jelenlegivel mentem egy 10.-est. Milyen gyertya is kell a gépbe?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Máté
- versenyző

- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Most nekem Ngk b8hs van benne. előtte brisk n14c volt benne jó sokáig, és azt is csak azért cseréltem le, mert összeült a tömítő alátét.kisbocsi írta:Üdv!
Skacok arra gondoltam lecserélem a gyertyát, mert a jelenlegivel mentem egy 10.-est. Milyen gyertya is kell a gépbe?
Máté
- Boge
- versenyző

- Hozzászólások: 686
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Elektronika
Én BRISK N14C-t használok.
Tartalékom ISOLATOR 260-as.
Tartalékom ISOLATOR 260-as.
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- kisbocsi
- matekzokni

- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Elektronika
Üdv!
Skacok arra gondoltam lecserélem a gyertyát, mert a jelenlegivel mentem egy 10.-est. Milyen gyertya is kell a gépbe?
Skacok arra gondoltam lecserélem a gyertyát, mert a jelenlegivel mentem egy 10.-est. Milyen gyertya is kell a gépbe?
Re: Elektronika
Köszönöm a gyors választ Sub-ee! Jelentkezni fogok!
Üdvözlettel: takzol
Üdvözlettel: takzol
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igazából ha megcsinálod a forgórészt, akkor maga a gyújtás kijön kompletten 5000Ft-ból és hall jeladós!wight írta:Thx Suubee és gondolom nem ez a legdrágább a gyujtáshoz ?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
takzol írta:Köszönöm a válaszokat, az információkat. A Babetta variációról letettem, de szeretném az ETZ-t átalakítani tranzisztoros gyújtásúra, meghagyva a megszakítót, mint jeladót. Tanácsotokat kérem, hogy honnan, kitől szerezhetem meg a beépítendő gyújtásalkatrészt, és jó lenne a beépítésről is tudni valamit. A gyújtást 8-12000 Ft-ért láttam, erről az egységről van szó? Köszönöm, Üdvözlet Mindenkinek.
Szia
A cikkek között megtalálod egy ilyen gyújtásnak az építési leírását! Ha esteleg nem tudod megépíteni én kompletten dobozolva, felhűtőzve és felvezetékelve tudom neked küldeni 5000Ft-ért.
Weboldalamon találsz bővebb infot:
http://sites.google.com/site/muellerelectronics/
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
MP1
- Simsonos

- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Ilyen gyűrűt kell dreháltatni a Babetta gyuszihoz:


Ha a legnagyobb vasmagú világítótekercseket kerítesz hozzá, akkor kettő sorba kapcsolva szépen elviszi a 25W égőt, (persze ne egy halogént, vagy xenont várj
) a harmadik tekercset meg használhatod féklámpának.
Ha kerítesz egy régi piros tranzimót, azzal kiforgathatod a világból, csak a végén található Tesla KD602-es tranyót cseréld ki valami rendesre -BU326, BU208, vagy akár egy drága BUY69(A), stb.
(Régen így használtam a Czetka vázas 150-es enduro MZ-t - első rúgásra indult, alapjárat is volt, és üveghangig lehetett forgatni!
)
P.


Ha a legnagyobb vasmagú világítótekercseket kerítesz hozzá, akkor kettő sorba kapcsolva szépen elviszi a 25W égőt, (persze ne egy halogént, vagy xenont várj
Ha kerítesz egy régi piros tranzimót, azzal kiforgathatod a világból, csak a végén található Tesla KD602-es tranyót cseréld ki valami rendesre -BU326, BU208, vagy akár egy drága BUY69(A), stb.
(Régen így használtam a Czetka vázas 150-es enduro MZ-t - első rúgásra indult, alapjárat is volt, és üveghangig lehetett forgatni!
P.
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat, az információkat. A Babetta variációról letettem, de szeretném az ETZ-t átalakítani tranzisztoros gyújtásúra, meghagyva a megszakítót, mint jeladót. Tanácsotokat kérem, hogy honnan, kitől szerezhetem meg a beépítendő gyújtásalkatrészt, és jó lenne a beépítésről is tudni valamit. A gyújtást 8-12000 Ft-ért láttam, erről az egységről van szó? Köszönöm, Üdvözlet Mindenkinek.
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
andrás!
csupán a forgórészek súlya közt van egy "kis" különbség, de sebaj

csupán a forgórészek súlya közt van egy "kis" különbség, de sebaj
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
nekem mini riga gyújtás van az ETZ-n azzal is tökéletes és nem kell akksi rúgásra indul és világítás is van

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
bambi említette még régebben h van olyan babetta gyújtás amivel egy rúgásra beböffen a mözö, de van olyan is ami csak tolásra. "minőségtől" függ. simson más tészta, ott a berúgókar útja alatt 3x fordul meg a főtengely, míg a mözönél csak 1x.takzol írta:Üdvözlök Mindenkit! Egy hirdetésben olvastam, hogy Babetta gyújtást kínált valaki ETZ-hez. Simsonhoz. A Babetta gyújtásrendszere beépíthető a 125-ös ETZ-be? Mondjatok már valamit erről legyetek szívesek!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
Thx Suubee és gondolom nem ez a legdrágább a gyujtáshoz ?
-
zuzlu
- rolleres

- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2010.11.26. 14:01
- MZ-d típusa: MZ-Honda-P20-CZ175
- Tartózkodási hely: Vadkenderes
Re: Elektronika
Nekem babetta gyujtás van a 250-es MZ-n, semmi gond nincs vele. Viszont rugásra nem indul, meg kell lökni. Szerintem a teljesitményt leadja, bár nekem mindig gyenge fos motorjaim vannak, de azért szedik a lábukat. A kis ts is babi témárol szikrázott, az indult rugásra. Én csak sportolási célra használom a motorom, és nincs kifogás a babigyujtással szemben. Olcso hozzá az alkatrész, igénytelen és még én is be tudom kötni és állitani. Esztergálni kell hozzá közdarabot, én mtz, és ifa dugattyukbol csináltam. Világitás meg minek? Nem látni kell, megtanulni korrigálni... 
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
wight írta:Valaki megtudná mondani hogy hall jeladót hol és mennyiért lehet beszerezni?
Szia
Csak jeladó nálam 150Ft
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Beépíthető, de nem túl hatékony! A motor közel nem adja le vele azt a teljesítményt amit tudna Túl kicsi a szikra és nem túl erős, ugye 50ccm-re tervezték és még azon sem 100-astakzol írta:Üdvözlök Mindenkit! Egy hirdetésben olvastam, hogy Babetta gyújtást kínált valaki ETZ-hez. Simsonhoz. A Babetta gyújtásrendszere beépíthető a 125-ös ETZ-be? Mondjatok már valamit erről legyetek szívesek!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziawight írta:Az elektronikában nem vagyok egy nagy szaki a belső ellenálás az 0 ohm az Nf et azt viszont nem tudom
ESR mérővel mérted, vagy ellenállásmérővel? mert nem mindegy! Csak az ESR meter jelzi ki a belső ellenállást!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Stravkó
- Long Vehicle

- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Tudtommal némi barkácsolással beépíthető! Sport célokra szokták használni,nem kell hozzá akksi,viszont nehezebben indul,mert erősebben kell rúgni,hogy szikrát adjon! Ha utcán használod,a világításteljesítménye is vicc! (lásd babetta)takzol írta:Üdvözlök Mindenkit! Egy hirdetésben olvastam, hogy Babetta gyújtást kínált valaki ETZ-hez. Simsonhoz. A Babetta gyújtásrendszere beépíthető a 125-ös ETZ-be? Mondjatok már valamit erről legyetek szívesek!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Re: Elektronika
Üdvözlök Mindenkit! Egy hirdetésben olvastam, hogy Babetta gyújtást kínált valaki ETZ-hez. Simsonhoz. A Babetta gyújtásrendszere beépíthető a 125-ös ETZ-be? Mondjatok már valamit erről legyetek szívesek!
- festékes
- bajnok

- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Dehogynem,Szabinál,vele beszélgettél egy pár hsz-al lejjebb,hivójele:Sub-eewight írta:Valaki megtudná mondani hogy hall jeladót hol és mennyiért lehet beszerezni?
Re: Elektronika
Valaki megtudná mondani hogy hall jeladót hol és mennyiért lehet beszerezni?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég
