Ez nálad mit jelent? Hogy mértél rá???wight írta:Rámértem a Kondira
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ez nálad mit jelent? Hogy mértél rá???wight írta:Rámértem a Kondira
Ehhez annyit teenék hozzá hogy töltheted nagyobb árammal, de általában az akksi "kapacitásának" (hány Ah-s) tizedével illik tölteni.jura györgy írta:hali ha az aksid 5Ah akkor 0.5 amperrel töltheted üdv. juragy
sub-ee írta:Csak azért írtam, mert az adat csak digitális áramköröknél jelllemző logikai 1, azaz +5V, avagy logikai 0, azaz +0V formájában.
A fázis pedig erősáramnál van. 1, 3, illetve 6 fázis.
Üdv.:Sub-ee
Csak azért írtam, mert az adat csak digitális áramköröknél jelllemző logikai 1, azaz +5V, avagy logikai 0, azaz +0V formájában.Seclusion írta:Gondolom költői kérdés, de azért megválaszolom, bár úgyis tudod, mire gondoltamsub-ee írta: Adat, meg fázis!
Az mi?![]()
zöld-jel = adat
piros-táp = fázis
fehér-test = föld
Gondolom költői kérdés, de azért megválaszolom, bár úgyis tudod, mire gondoltamsub-ee írta: Adat, meg fázis!
Az mi?![]()
Adat, meg fázis!Seclusion írta:Ha jól sejtem, a jeladó egy Hall IC... Az IC-k többsége érzékeny a polaritás fordításra, így én nagy esélyt adok arra, hogy el lett küldve az örök szilícium mezőkre a jeladó. Bár nem emlékszem pontosan rá, de a színeken elmélázva, a fehér az adat vezeték, a piros pedig a fázis. Amennyiben 3 vezetékes. De végülis mindegy, így is - úgyis megdöglött szerintem a jeladó, de várj még más véleményére issanyez írta:Beszereltem a gyári tranzisztoros gyújtást, volt is szikra szépen, viszont utána felcseréltem a jeladónál a fehér és a piros vezetéket véletlenül, rárúgtam párszor és utána már nem akart szikrát adni ha visszacseréltem jó helyre akkor sem. Ráadásul a trafónál bent hagytam a megszakítóshoz való piros vezetéket is (mondjuk ez nem tudom baj e?) Honnan lehet megtudni, hogy a jeladó vagy a tranzisztor doboz ment e tönkre? Mi lehet a baj?
A trafón felejtett vezeték ha nem volt bekötve, akkor nem okoz problémát, viszont ha a motor földeléséhez hozzáért, akkor lehetséges, hogy emiatt nincsen szikrád, hisz levezetődik a motor testére a feszültség... Ez esetben viszont a biztosítékot is érdemes ellenőrizni.
Ha jól sejtem, a jeladó egy Hall IC... Az IC-k többsége érzékeny a polaritás fordításra, így én nagy esélyt adok arra, hogy el lett küldve az örök szilícium mezőkre a jeladó. Bár nem emlékszem pontosan rá, de a színeken elmélázva, a fehér az adat vezeték, a piros pedig a fázis. Amennyiben 3 vezetékes. De végülis mindegy, így is - úgyis megdöglött szerintem a jeladó, de várj még más véleményére issanyez írta:Beszereltem a gyári tranzisztoros gyújtást, volt is szikra szépen, viszont utána felcseréltem a jeladónál a fehér és a piros vezetéket véletlenül, rárúgtam párszor és utána már nem akart szikrát adni ha visszacseréltem jó helyre akkor sem. Ráadásul a trafónál bent hagytam a megszakítóshoz való piros vezetéket is (mondjuk ez nem tudom baj e?) Honnan lehet megtudni, hogy a jeladó vagy a tranzisztor doboz ment e tönkre? Mi lehet a baj?
Mert a Simsonban egy állandó mágnes forog, ez a lendkerék, így tud generálni feszültséget. A régebbi MZ-kben dinamó van, melynek az állórészét kell gerjeszteni az akkuból, hogy kialakuljon a mágneses tér, az újabbakban (a 12V-os rendszerűekben) pedig generátor van, melynek a forgórészét kell táplálni az akkuból, hogy létrejöjjön a mágneses tér. Nos, ezért kell az akkumulátor az MZ-be. És minden olyan Otto motoros szerkezetbe, amelyen generátorral biztosítják az elektromos energiát, nem pedig állandó mágneses dinamóval.sanyez írta:...Különben nem hittem, hogy a gyújtáshoz kell jó aksi, hiszem a tirisztoros simsonomba még aksi sem kell!
Azért írtam tranzisztort mert ahogy Sub-ee is írta mz-ben tranzisztoros gújtás van. A főoldalról elérheted Sub-ee cikkét, abban nagyon jól leírta mi a különbség és eloszlatja a tévhiteket.Seclusion írta:Viszont ő tirisztort említett, aminél ha jól tudom más típusú trafót kell használni. Bár lehet, ez csak Simsonoknál van így ^^ Javítson ki valaki, aki biztosan tudja.amúgy a trafónak mindegy hogy megszakító, vagy tranzisztoros gyújtásod van.
Seclusion írta:Viszont ő tirisztort említett, aminél ha jól tudom más típusú trafót kell használni. Bár lehet, ez csak Simsonoknál van így ^^ Javítson ki valaki, aki biztosan tudja.amúgy a trafónak mindegy hogy megszakító, vagy tranzisztoros gyújtásod van.
Viszont ő tirisztort említett, aminél ha jól tudom más típusú trafót kell használni. Bár lehet, ez csak Simsonoknál van így ^^ Javítson ki valaki, aki biztosan tudja.amúgy a trafónak mindegy hogy megszakító, vagy tranzisztoros gyújtásod van.
Lemereült akksival álló helyzetben nem tudod beindítani. de ha csak egy sima gyújtás állítástól lemerül az akksi akkor az már baj. a másik hogy a trafó se szereti ha rajtahagyják sok ideig a gyújtást.sanyez írta:Sziasztok!!
Egy ETZ 250 ről van szó. Megpróbáltam beállítani a gyújtást (megszakítós) de miközben kivettem a gyertyát és közben átforgattam folyamatosan a főtengelyt, egyre jobban ment el a szikra és az aksi is lemerült, majd egyáltalán nem volt már szikra és be sem indult, előtte viszont simán beindult. Lehet köze a lemerült aksinak a szikra nélküliségnek??? Vagy mi lehet a baj???
Másik: A gyújtótrafó ugyan az a megszakítós és a jeladós gyújtásoknál? Ha van egy jeladóm és egy tirisztor dobozom akkor át tudom szerelni??
A forgó részen belülről van egy kis beöntött mágnes.Az adja a jelet.pedro121 írta:Hát most úgy néz ki hogy a blokk az asztalon van és kézzel "rugdossuk"...
Az lehet hogy kevés lesz...
A "gyújtási impulzust adó mágneses pólus" h szaknevén hívjam az pedig pont a vasmag alatt van... nem tudom h h kellene állnia... h a tekercs alatt kell elfutnia ennek a pólusnak vagy máshol...
Jah vagy fonnyasztószer.conus írta:a folyasztószer vajon mi?
nem fogyasztószer akart az lenni?![]()
Én is a vízvezetékes folyasztót használom. (Már azt hittem hogy feltaláltam a spanyol viasztyoung boys írta:nova001155 írta:Nos nem az ón tömege jelent megoldást hanem a megfelelő teljesitményű forrasztó páka!
Pl:
1.5 mm2-es vezetékig 75-100 W
2.5 mm2 100-200 W
4-10 mm2 250-400 W
Ja és állandó fűtésű pákáról beszélek nem pillanatpákáról.
Az a gond hogy ha nem megfelelő pákát használ az ember akkor könnyen előfordulhat a "hideg forrasztás"!!! jelensége.
Ez abból áll hogy az ón nem az egész vezetéket futja be hanem csak a külső felületét.
Igy a villamos keresztmetszet csökken az ellenállás nő és ezáltal melegszik.Na és ha túlhevül az ón lefolyik róla és vége.
YB
itt nem baj ha nem megy bele mivel ezek tömör "drót" 1.5mm es asszem itt csak felület van amúgy is .
Valóban...A tekercsek tömör érszerkezetűek De a hideg forrasztás a tömör vezeték-sodrot vezeték kapcsolatánál is fenn áll.
Ha a tömör vezeték nem melegszik kellő képen át akkor a felületén nem alakul ki a lágyforrasztás és ezáltal romlik a vezető képesség.
A jó lágyforrasztásnál(és a keménynél is) a bevitt hő mennyisége a legfontosabb.
Útána a forrasztó ón minősége jön.A legjobb ón az 5 gyantás.
Azt jelenti hogy az ónban 5 gyantával töltött csatorna van.
A gyanta minősége segíti a forrasztást.
Ha nagy felületet kell forrasztanom akkor a vízvezeték szerelők által használt folyasztószert használom én is gyantás ónnal és nagy teljesítményű pákával.
nova001155 írta:Nos nem az ón tömege jelent megoldást hanem a megfelelő teljesitményű forrasztó páka!
Pl:
1.5 mm2-es vezetékig 75-100 W
2.5 mm2 100-200 W
4-10 mm2 250-400 W
Ja és állandó fűtésű pákáról beszélek nem pillanatpákáról.
Az a gond hogy ha nem megfelelő pákát használ az ember akkor könnyen előfordulhat a "hideg forrasztás"!!! jelensége.
Ez abból áll hogy az ón nem az egész vezetéket futja be hanem csak a külső felületét.
Igy a villamos keresztmetszet csökken az ellenállás nő és ezáltal melegszik.Na és ha túlhevül az ón lefolyik róla és vége.
YB
itt nem baj ha nem megy bele mivel ezek tömör "drót" 1.5mm es asszem itt csak felület van amúgy is .
Nos nem az ón tömege jelent megoldást hanem a megfelelő teljesitményű forrasztó páka!nova001155 írta:Perec írta:Ha véletlenül nem törik el az ón, akkor akár ki is tudja forrasztani magátNem árt, ha szoros és jó állapotú a csúszósaru és a forrasztásnak van elegendő tömege és keresztmetszete (az "ón"- mint általában az ötvözetek- nem túl jó vezető) , akkor kevésbé melegszik.
Akkora bumszli van rajta most meg azért fog kiesnide talán jó lesz.
Perec írta:Ha véletlenül nem törik el az ón, akkor akár ki is tudja forrasztani magátNem árt, ha szoros és jó állapotú a csúszósaru és a forrasztásnak van elegendő tömege és keresztmetszete (az "ón"- mint általában az ötvözetek- nem túl jó vezető) , akkor kevésbé melegszik.
nova001155 írta:Győzelem meglestem miért nemvolt normális töltésem szénkefével kezdtem azok jónak tűntek nem vettem ki de nem volt ráégve a csúszógyűrűre semmi meg multival megnéztem a szakadást és nem volt. Folytattam nem kellett messzire mennem az egyik forrasztás az állórészen levolt esve. Visszaforrasztottam és már jó is. Mitől tudnak ezek leesni?
nova001155 írta:Győzelem meglestem miért nemvolt normális töltésem szénkefével kezdtem azok jónak tűntek nem vettem ki de nem volt ráégve a csúszógyűrűre semmi meg multival megnéztem a szakadást és nem volt. Folytattam nem kellett messzire mennem az egyik forrasztás az állórészen levolt esve. Visszaforrasztottam és már jó is. Mitől tudnak ezek leesni?
Ok, köszönöm szépen elég lesz a csepptöltőé.gabsic írta:Sajnos komplett kapcs rajzom az egészről nincs.Máté írta: Elkérhetném a töltődnek a kapcsolási rajzát, esetleg a nyák terveket? Nekem is van egy töltőm, de az csak impulzus töltést tud, és jó lenne télire egy csepptöltőre rátenni az akksit. Nyár elején vettem egy újat és jó pár évig nem szeretnék újat venni. köszi.
Amúgy nekem is 2002-es gyártmányú akksi volt a gépben, és annyi baja volt/van hogy töltés után pár óra alatt kisül 12,4V-ra és utána kb hetente 0.2V a kisülése. Télen ha nem töltöttem akkor nem is lehetett vele beindítani a motort.
A cuccnak 2 fő része van: a sima töltő és a csepptöltő rész, totál külön részekkel (gyakotrlatilag hülyeség is volt egy házba rakni az egészet, így lett kb 10 kilós az egész cumó
De a lényeg: a csepptöltő résznek tudom hogy megvan valahol a rjaza, majd megkeresem. Egyébként faék egyszerű a dolog, kb 5 alkatrészből áll az egész
Az ehhez kapcsolódó impulzustöltő rész az már bonyolultabb, azt nem én csináltam (úgy kaptam), rajzom sincs róla de akkor gondolom arra szükséged sincs.
Szerintem hétvégére biztos elő tudom keríteni a csepptöltőhöz az anyagot, előbbre nem merem ígérni
Sajnos komplett kapcs rajzom az egészről nincs.Máté írta: Elkérhetném a töltődnek a kapcsolási rajzát, esetleg a nyák terveket? Nekem is van egy töltőm, de az csak impulzus töltést tud, és jó lenne télire egy csepptöltőre rátenni az akksit. Nyár elején vettem egy újat és jó pár évig nem szeretnék újat venni. köszi.
Amúgy nekem is 2002-es gyártmányú akksi volt a gépben, és annyi baja volt/van hogy töltés után pár óra alatt kisül 12,4V-ra és utána kb hetente 0.2V a kisülése. Télen ha nem töltöttem akkor nem is lehetett vele beindítani a motort.
Kicseréltem,de még a forgórészt is mert az meg zárlatos lett. Azóta viszont jó a töltésem.Üdvnova001155 írta:Ok kösz holnap hazajövök annak esek neki elsőneknagyarpi írta: Nálam is volt ilyen probléma,sztem kezdjed a szénkefével. Üdv!De a bugyrom már tele van kezdtem örülni hogy meglesz az a 2000 km javítás nélkül de ezek szerint nem :S mindig kell valamit mószerolni a gép körül. És akkor csak megcsiszoltad vagy kicserélted a szénkefét?
Kicseréltem,de még a forgórészt is mert az meg zárlatos lett. Azóta viszont jó a töltésem.Üdvnova001155 írta:Ok kösz holnap hazajövök annak esek neki elsőneknagyarpi írta: Nálam is volt ilyen probléma,sztem kezdjed a szénkefével. Üdv!De a bugyrom már tele van kezdtem örülni hogy meglesz az a 2000 km javítás nélkül de ezek szerint nem :S mindig kell valamit mószerolni a gép körül. És akkor csak megcsiszoltad vagy kicserélted a szénkefét?
Mondgyuk az már ki is volt 1-2 szer szedve kiforrasztottam kezdjük a kályhától és reméljük a legjobbakat akkor majd azt csinálom oldaldekni le multi elő és méregetünk meg próbálgatunk. köszönöm a segítségetz25z írta:szenkefe utan megneznem a generatrrol jovo 3 fazis vezetekeinek (kabelvegsaruk U,V,W) csatlakozasat, nekem menetrend szerint akkor produkalta ezt a jelenseget amikor ott lelazult, masik eset, hogy a csatlakozora amire a kabelvegsaruk mennek oda az alloreszbol jovo vezetek forrasztva vannak es a forrsztas engedett el...
A 2002-es akksihoz én is gratulálok!gabsic írta:Köszi!Teknőc írta:Szia!
Persze, aki nagyon vigyázz rá mint Gabsic barátom.
Azért nem semmi karbantartást adsz neki, vagy valamit igencsak tudsz!
Nálam a 2 éves aksi a hideg miatt adta meg magát, egy hétig kint állt a hideg garázsban,-15-17 fokban, ez tett be neki..
Én voltam a hibás, hamarabb kellett volna behozni a meleg helyre.
Tehát Gabsic, le a kalappal!
Teknőc
Nekem 5 akksit kell gondozni télen. A Skodával együtt ezek is egy fűtött garázsban vannak tárolva.
Én csináltam "mindentudó" töltőt kb 3 éve. 6-12-24V, szabályozható töltőáram, elektronikus túlfeszvédelem, automatikus túláramvédelem, impulzusprogram, csepptöltés.
Akksikat 2 havonta kisütöm kis árammal, majd azonnal teljes feltöltés. Közben csepptöltés. A tapasztalatok szerint megéri![]()
Ok kösz holnap hazajövök annak esek neki elsőneknagyarpi írta:Nálam is volt ilyen probléma,sztem kezdjed a szénkefével. Üdv!nova001155 írta:Ma hazafele már sötét volt és észrevettem egy kis bibit a géppel beindítom és a töltésellenörző lámpa nem alszik ki teljesen csak parázslik folyamatosan. Nem álltam neki szerelni mivel a fényszórón úgy láttam hogy ha adok neki egy kis gázt akkor felvillan tehát van valamennyi töltés haza is hozott rendben multit rádobtam alapjáraton nincs töltés 1700 as fordulatot jelent2500 és afölött van töltés de nem elég 12.75 körül lámpákkal mikor belőttem a fesszabot akkor 13.4 volt elektronikus subee féle. Mit gondoltok mivel kezdjem kábelek vagy generátor szénkefe ?
Nálam is volt ilyen probléma,sztem kezdjed a szénkefével. Üdv!nova001155 írta:Ma hazafele már sötét volt és észrevettem egy kis bibit a géppel beindítom és a töltésellenörző lámpa nem alszik ki teljesen csak parázslik folyamatosan. Nem álltam neki szerelni mivel a fényszórón úgy láttam hogy ha adok neki egy kis gázt akkor felvillan tehát van valamennyi töltés haza is hozott rendben multit rádobtam alapjáraton nincs töltés 1700 as fordulatot jelent2500 és afölött van töltés de nem elég 12.75 körül lámpákkal mikor belőttem a fesszabot akkor 13.4 volt elektronikus subee féle. Mit gondoltok mivel kezdjem kábelek vagy generátor szénkefe ?
Üdv!Máté írta:Elkérhetném a töltődnek a kapcsolási rajzát, esetleg a nyák terveket? Nekem is van egy töltőm, de az csak impulzus töltést tud, és jó lenne télire egy csepptöltőre rátenni az akksit. Nyár elején vettem egy újat és jó pár évig nem szeretnék újat venni. köszi.gabsic írta: Én csináltam "mindentudó" töltőt kb 3 éve. 6-12-24V, szabályozható töltőáram, elektronikus túlfeszvédelem, automatikus túláramvédelem, impulzusprogram, csepptöltés.
Akksikat 2 havonta kisütöm kis árammal, majd azonnal teljes feltöltés. Közben csepptöltés. A tapasztalatok szerint megéri![]()
Amúgy nekem is 2002-es gyártmányú akksi volt a gépben, és annyi baja volt/van hogy töltés után pár óra alatt kisül 12,4V-ra és utána kb hetente 0.2V a kisülése. Télen ha nem töltöttem akkor nem is lehetett vele beindítani a motort.
Elkérhetném a töltődnek a kapcsolási rajzát, esetleg a nyák terveket? Nekem is van egy töltőm, de az csak impulzus töltést tud, és jó lenne télire egy csepptöltőre rátenni az akksit. Nyár elején vettem egy újat és jó pár évig nem szeretnék újat venni. köszi.gabsic írta: Én csináltam "mindentudó" töltőt kb 3 éve. 6-12-24V, szabályozható töltőáram, elektronikus túlfeszvédelem, automatikus túláramvédelem, impulzusprogram, csepptöltés.
Akksikat 2 havonta kisütöm kis árammal, majd azonnal teljes feltöltés. Közben csepptöltés. A tapasztalatok szerint megéri![]()
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég