Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Dinamo van benne dez volt az érdekes hogy eddig jó volt így az aksival meg a trafóval. de akkor megpróbálok valéahonnan szerezni
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Heló.wight írta:Nem tudom lehet alapból ezt kellet volna kérdezzem az baj hogy a trafóm és az aksi 12 voltos?
Ha etz generátor van a gépedbe akkor nem baj de úgy tudom hogy az nem fér be a ts be csak a nagyba ha dinamód van és 12 voltos cuccok vannak bekötve akkor ne csodálkozz hogy nincs gyújtásod értelmes. Keríts egy 6 voltos akkut meg egy 6 V os trafót csere bere azt had szóljon. De elötte lesd ki mid van generátor vagy dinamó.
Re: Elektronika
Nem tudom lehet alapból ezt kellet volna kérdezzem az baj hogy a trafóm és az aksi 12 voltos?
Re: Elektronika
Az elektronikában nem vagyok egy nagy szaki a belső ellenálás az 0 ohm az Nf et azt viszont nem tudom 

Re: Elektronika
Jaja ugy van csak akkor kicsi
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
wight írta:valami tuti a kondi körül lehet(gondolom) mert mikor rövidrezártam akkor ha szikrázot a vezeték akkor gyertyánál is volt szikra.
Simán megszakítóval kondi nélkül van szikra?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
wight írta:Sziasztok!
Egy olyan bajom lenne ,hogy van egy ts 150 esem és csak akkor van szikrám amikor ki van kötve a kondenzátor ha be van kötve a kondenzátor akkor 1-2 szikrám van és utánna annyi.Rámértem a Kondira és pedig jó.a vezetékek se testelnek le .Ezért nem tudom hogy mit csináljak.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia
Hány nF-os a kondenzátor? 220 és 300nF között kell lennie és az ESR-je bizony 0 kell legyen, ellenkező esetben nem lesz szikra! Az ESR a kondenzátor belső ellenállását jelenti, ami normál esetben 0 ohm. Ha a kondi ki van égve, attól még a kapacitása jó, de ha a belső ellenállása megnövekszik, akkor rövidzárként viselkedik, így nem lesz szikra!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
valami tuti a kondi körül lehet(gondolom) mert mikor rövidrezártam akkor ha szikrázot a vezeték akkor gyertyánál is volt szikra.
Re: Elektronika
Az a baj hogy próbalámpa nincs kéznél majd kérek egy próbalámpát. de ezt a rövidre zárást megcsináltam a lovat agyonüti a szikra de mégis a gyertyáig nem jut el csak ha kikötöm a kondit
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
hali wight fogjál 1 próbalámpát a motort kapcsold gyújtásra a gy.trafóról hozd le a sarukat az vezetékeken egyiken + van ami a gyújtáskapcsolóról kap a másik meg a megszakítóról kap negatívot körbeforgatva a főtengelyt szaggatva ezt ellenőrizd
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hááát, én úgy szoktam nézni, hogy (párszáz Volt) egyenfesszel feltöltöm, aztán 10-20 másodperc múlva (szigetelt) vezetékkel rövidre zárom. Ha bazinagy szikrát vág, akkor jó a kondi 
(tudom hogy az ilyen kisütés nem egészséges a kondinak, de egy kipróbálástól nem lesz semmi baja)
Amúgy szerintem a kondid lesz rossz...

(tudom hogy az ilyen kisütés nem egészséges a kondinak, de egy kipróbálástól nem lesz semmi baja)

Amúgy szerintem a kondid lesz rossz...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Hát hogy Megnéztem müszerrel és nem testel le a pozitiv oldal bár nem tudom hogy ez nagyobb feszültségnél is megvan e. 

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez nálad mit jelent? Hogy mértél rá???wight írta:Rámértem a Kondira


-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Sziasztok!
Egy olyan bajom lenne ,hogy van egy ts 150 esem és csak akkor van szikrám amikor ki van kötve a kondenzátor ha be van kötve a kondenzátor akkor 1-2 szikrám van és utánna annyi.Rámértem a Kondira és pedig jó.a vezetékek se testelnek le .Ezért nem tudom hogy mit csináljak.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Egy olyan bajom lenne ,hogy van egy ts 150 esem és csak akkor van szikrám amikor ki van kötve a kondenzátor ha be van kötve a kondenzátor akkor 1-2 szikrám van és utánna annyi.Rámértem a Kondira és pedig jó.a vezetékek se testelnek le .Ezért nem tudom hogy mit csináljak.
Előre is köszönöm a válaszokat!
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Ehhez annyit teenék hozzá hogy töltheted nagyobb árammal, de általában az akksi "kapacitásának" (hány Ah-s) tizedével illik tölteni.jura györgy írta:hali ha az aksid 5Ah akkor 0.5 amperrel töltheted üdv. juragy
Takzol: próbáld ki úgy, hogy akksi töltő és az kksi közé bekötsz egy amper mérőt, és kipróbálod hogy hány amperrel tölt. Ha nem hagyod folyamatosan rajta (időnként ráteszed tölteni) akkor kibírja az akksi a nagyobb töltő áramot, de azért nem szereti huzamos ideig.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
hali ha az aksid 5Ah akkor 0.5 amperrel töltheted üdv. juragy
Re: Elektronika
Sziasztok! Tanácsotokat kérem akkutöltés ügyében. A töltőmre az van írva, hogy min 14 Ah- max 60Ah akkuk töltésére alkalmas. Szabad-e használnom, okozok-e kárt az 5a-es motor akksimnak, ha ezzel a töltővel próbálom télen időszakosan tölteni? Szívesen fogadok minden eligazítást, és ha kapok a fejemre szakszerűtlenségem ,tájékozatlanságom miatt, azt is nyugodtan írjátok meg. Arra is gondoltam, hogy lehet, hogy be kellene iktatni egy égőt, vagy valami fogyasztót, hogy kevesebb legyem a töltő Amper. Sajnos a töltőn csak ledek vannak tehát pontos visszajelzés erről nincs. / A tőltő kínai gyártmányú Henry feliratú 6-12V 6A autóhoz vettem valamikor/ Előre köszi a segítséget!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
sub-ee írta:Csak azért írtam, mert az adat csak digitális áramköröknél jelllemző logikai 1, azaz +5V, avagy logikai 0, azaz +0V formájában.
A fázis pedig erősáramnál van. 1, 3, illetve 6 fázis.
Üdv.:Sub-ee

- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Csak azért írtam, mert az adat csak digitális áramköröknél jelllemző logikai 1, azaz +5V, avagy logikai 0, azaz +0V formájában.Seclusion írta:Gondolom költői kérdés, de azért megválaszolom, bár úgyis tudod, mire gondoltamsub-ee írta: Adat, meg fázis!
Az mi?![]()
zöld-jel = adat
piros-táp = fázis
fehér-test = föld
A fázis pedig erősáramnál van. 1, 3, illetve 6 fázis.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Gondolom költői kérdés, de azért megválaszolom, bár úgyis tudod, mire gondoltamsub-ee írta: Adat, meg fázis!
Az mi?![]()

zöld-jel = adat
piros-táp = fázis
fehér-test = föld

- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Adat, meg fázis!Seclusion írta:Ha jól sejtem, a jeladó egy Hall IC... Az IC-k többsége érzékeny a polaritás fordításra, így én nagy esélyt adok arra, hogy el lett küldve az örök szilícium mezőkre a jeladó. Bár nem emlékszem pontosan rá, de a színeken elmélázva, a fehér az adat vezeték, a piros pedig a fázis. Amennyiben 3 vezetékes. De végülis mindegy, így is - úgyis megdöglött szerintem a jeladó, de várj még más véleményére issanyez írta:Beszereltem a gyári tranzisztoros gyújtást, volt is szikra szépen, viszont utána felcseréltem a jeladónál a fehér és a piros vezetéket véletlenül, rárúgtam párszor és utána már nem akart szikrát adni ha visszacseréltem jó helyre akkor sem. Ráadásul a trafónál bent hagytam a megszakítóshoz való piros vezetéket is (mondjuk ez nem tudom baj e?) Honnan lehet megtudni, hogy a jeladó vagy a tranzisztor doboz ment e tönkre? Mi lehet a baj?
A trafón felejtett vezeték ha nem volt bekötve, akkor nem okoz problémát, viszont ha a motor földeléséhez hozzáért, akkor lehetséges, hogy emiatt nincsen szikrád, hisz levezetődik a motor testére a feszültség... Ez esetben viszont a biztosítékot is érdemes ellenőrizni.
Az mi?

zöld-jel
piros-táp
fehér-test
Olvasd el ezt a cikket, sokat segít:
http://mzclubhungary.com/index.php?opti ... iew&id=569
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Sanyez!
Szerintem a doboz ment tönkre, mert én is jártam így a Sub-ee féle gyújtással, hogy fordítva kötöttem be és a doboz megadta magát.
Szerintem a doboz ment tönkre, mert én is jártam így a Sub-ee féle gyújtással, hogy fordítva kötöttem be és a doboz megadta magát.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Ha jól sejtem, a jeladó egy Hall IC... Az IC-k többsége érzékeny a polaritás fordításra, így én nagy esélyt adok arra, hogy el lett küldve az örök szilícium mezőkre a jeladó. Bár nem emlékszem pontosan rá, de a színeken elmélázva, a fehér az adat vezeték, a piros pedig a fázis. Amennyiben 3 vezetékes. De végülis mindegy, így is - úgyis megdöglött szerintem a jeladó, de várj még más véleményére issanyez írta:Beszereltem a gyári tranzisztoros gyújtást, volt is szikra szépen, viszont utána felcseréltem a jeladónál a fehér és a piros vezetéket véletlenül, rárúgtam párszor és utána már nem akart szikrát adni ha visszacseréltem jó helyre akkor sem. Ráadásul a trafónál bent hagytam a megszakítóshoz való piros vezetéket is (mondjuk ez nem tudom baj e?) Honnan lehet megtudni, hogy a jeladó vagy a tranzisztor doboz ment e tönkre? Mi lehet a baj?

A trafón felejtett vezeték ha nem volt bekötve, akkor nem okoz problémát, viszont ha a motor földeléséhez hozzáért, akkor lehetséges, hogy emiatt nincsen szikrád, hisz levezetődik a motor testére a feszültség... Ez esetben viszont a biztosítékot is érdemes ellenőrizni.
Re: Elektronika
Beszereltem a gyári tranzisztoros gyújtást, volt is szikra szépen, viszont utána felcseréltem a jeladónál a fehér és a piros vezetéket véletlenül, rárúgtam párszor és utána már nem akart szikrát adni ha visszacseréltem jó helyre akkor sem. Ráadásul a trafónál bent hagytam a megszakítóshoz való piros vezetéket is (mondjuk ez nem tudom baj e?) Honnan lehet megtudni, hogy a jeladó vagy a tranzisztor doboz ment e tönkre? Mi lehet a baj?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Mert a Simsonban egy állandó mágnes forog, ez a lendkerék, így tud generálni feszültséget. A régebbi MZ-kben dinamó van, melynek az állórészét kell gerjeszteni az akkuból, hogy kialakuljon a mágneses tér, az újabbakban (a 12V-os rendszerűekben) pedig generátor van, melynek a forgórészét kell táplálni az akkuból, hogy létrejöjjön a mágneses tér. Nos, ezért kell az akkumulátor az MZ-be. És minden olyan Otto motoros szerkezetbe, amelyen generátorral biztosítják az elektromos energiát, nem pedig állandó mágneses dinamóval.sanyez írta:...Különben nem hittem, hogy a gyújtáshoz kell jó aksi, hiszem a tirisztoros simsonomba még aksi sem kell!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Értem, akkor a lemerült aksi lesz a probléma. Megpróbálom majd átszerelni tranzisztorosra mert van egy jeladóm, meg egy dobozom, csak alaplapom nincs hozzá, azt majd barkácsolnom kell.
Különben nem hittem, hogy a gyújtáshoz kell jó aksi, hiszem a tirisztoros simsonomba még aksi sem kell!
Különben nem hittem, hogy a gyújtáshoz kell jó aksi, hiszem a tirisztoros simsonomba még aksi sem kell!
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Azért írtam tranzisztort mert ahogy Sub-ee is írta mz-ben tranzisztoros gújtás van. A főoldalról elérheted Sub-ee cikkét, abban nagyon jól leírta mi a különbség és eloszlatja a tévhiteket.Seclusion írta:Viszont ő tirisztort említett, aminél ha jól tudom más típusú trafót kell használni. Bár lehet, ez csak Simsonoknál van így ^^ Javítson ki valaki, aki biztosan tudja.amúgy a trafónak mindegy hogy megszakító, vagy tranzisztoros gyújtásod van.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Seclusion írta:Viszont ő tirisztort említett, aminél ha jól tudom más típusú trafót kell használni. Bár lehet, ez csak Simsonoknál van így ^^ Javítson ki valaki, aki biztosan tudja.amúgy a trafónak mindegy hogy megszakító, vagy tranzisztoros gyújtásod van.
ETZ-nél nem tirisztoros, hanem tranzisztoros gyújtás van és ugyanolyan trafó kell hozzá mint a megszakítóshoz. Simsonnál tirisztoros gyújtás van, itt valóban más trafó kell.
A tranzisztoros gyújtás összeomló mágneses mezőre gyújt, a tirisztoros pedig felépülő mágneses mezőre.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Viszont ő tirisztort említett, aminél ha jól tudom más típusú trafót kell használni. Bár lehet, ez csak Simsonoknál van így ^^ Javítson ki valaki, aki biztosan tudja.amúgy a trafónak mindegy hogy megszakító, vagy tranzisztoros gyújtásod van.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Lemereült akksival álló helyzetben nem tudod beindítani. de ha csak egy sima gyújtás állítástól lemerül az akksi akkor az már baj. a másik hogy a trafó se szereti ha rajtahagyják sok ideig a gyújtást.sanyez írta:Sziasztok!!
Egy ETZ 250 ről van szó. Megpróbáltam beállítani a gyújtást (megszakítós) de miközben kivettem a gyertyát és közben átforgattam folyamatosan a főtengelyt, egyre jobban ment el a szikra és az aksi is lemerült, majd egyáltalán nem volt már szikra és be sem indult, előtte viszont simán beindult. Lehet köze a lemerült aksinak a szikra nélküliségnek??? Vagy mi lehet a baj???
Másik: A gyújtótrafó ugyan az a megszakítós és a jeladós gyújtásoknál? Ha van egy jeladóm és egy tirisztor dobozom akkor át tudom szerelni??
amúgy a trafónak mindegy hogy megszakító, vagy tranzisztoros gyújtásod van.
Re: Elektronika
Sziasztok!!
Egy ETZ 250 ről van szó. Megpróbáltam beállítani a gyújtást (megszakítós) de miközben kivettem a gyertyát és közben átforgattam folyamatosan a főtengelyt, egyre jobban ment el a szikra és az aksi is lemerült, majd egyáltalán nem volt már szikra és be sem indult, előtte viszont simán beindult. Lehet köze a lemerült aksinak a szikra nélküliségnek??? Vagy mi lehet a baj???
Másik: A gyújtótrafó ugyan az a megszakítós és a jeladós gyújtásoknál? Ha van egy jeladóm és egy tirisztor dobozom akkor át tudom szerelni??
Egy ETZ 250 ről van szó. Megpróbáltam beállítani a gyújtást (megszakítós) de miközben kivettem a gyertyát és közben átforgattam folyamatosan a főtengelyt, egyre jobban ment el a szikra és az aksi is lemerült, majd egyáltalán nem volt már szikra és be sem indult, előtte viszont simán beindult. Lehet köze a lemerült aksinak a szikra nélküliségnek??? Vagy mi lehet a baj???
Másik: A gyújtótrafó ugyan az a megszakítós és a jeladós gyújtásoknál? Ha van egy jeladóm és egy tirisztor dobozom akkor át tudom szerelni??
Re: Elektronika
Köszi a válaszokat! Akkor ideje lesz próbálgatni amíg meg nem jelenik az isteni szikra 

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
A forgó részen belülről van egy kis beöntött mágnes.Az adja a jelet.pedro121 írta:Hát most úgy néz ki hogy a blokk az asztalon van és kézzel "rugdossuk"...
Az lehet hogy kevés lesz...
A "gyújtási impulzust adó mágneses pólus" h szaknevén hívjam az pedig pont a vasmag alatt van... nem tudom h h kellene állnia... h a tekercs alatt kell elfutnia ennek a pólusnak vagy máshol...
A kettőt kell összehangolni.
Mivel a babetta gyújtása őnnálló áramforrással rendelkezik(ez a tekercs kivülről és balra helyezkedik el a jeladótól) ezért kell egy bizonyos fordulatszám hogy kellő feszültség generálódjon a tekercsben ahhoz hogy a gyújtó egység működjön...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Próbáljátok fúrógéppel gyertya nélkül forgatni.
Van egy külső sor mágnes, ezek indukálnak feszültséget a "gyújtótekercsben". Van egyetlen egy kisebb mágnes belül, ennek az útja esik egybe a jeladótekercs vasmagjával. Nagyon közel kell lennie a kettőnek egymáshoz, de ez függ az alkatrészektől. Van ami simán megy milliméteres hézaggal, van aminek néhágy tized kell.


Van egy külső sor mágnes, ezek indukálnak feszültséget a "gyújtótekercsben". Van egyetlen egy kisebb mágnes belül, ennek az útja esik egybe a jeladótekercs vasmagjával. Nagyon közel kell lennie a kettőnek egymáshoz, de ez függ az alkatrészektől. Van ami simán megy milliméteres hézaggal, van aminek néhágy tized kell.
Re: Elektronika
Hát most úgy néz ki hogy a blokk az asztalon van és kézzel "rugdossuk"... A "gyújtási impulzust adó mágneses pólus" h szaknevén hívjam az pedig pont a vasmag alatt van... nem tudom h h kellene állnia... h a tekercs alatt kell elfutnia ennek a pólusnak vagy máshol...
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Azért egy minimális fordulat kell neki. Főleg 250-esnél kell nagyot rugni, mert nagy a berugó áttétele. Lehet nem elég pontos az alaplap rögzítése, és messzebb került a jeladótekercs. Próbáld fellazítani és közelebb tenni a forgórészhez.
Re: Elektronika
Csáó mindenki! 1 mz-n lévő babetta gyújtással lenne bajom... vmiért nem akar életre kelni... szét kellett szedni a blokkot léptetővilla csere miatt így a gyújtást is levettük és amikor visszaraktuk nem működött.. a tirisztorral kapcsolási rajz alapján lett összedugva, nem ér hozzá az álló- a fórgórészhez, elvileg a tekercsnek nincs baja...elvileg... eddig nem volt. Csak gyújtótekercs van rajta. Itt ugye elvileg nincs olyan baj h ha lassan forog a motor a parazita szikra miatt a gyertyán nem látható esetleg szikra, mert nincs megszakító... Van ötlet esetleg mire nem figyelhettem esetleg?
Köszi előre is!
Köszi előre is!

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
jaj elnézést folyasztótszer helyet fonnyasztó irtam
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok igen a FONNYASZTÓSZER esetünkben a gyanta üdv. juragy
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Jah vagy fonnyasztószer.conus írta:a folyasztószer vajon mi?
nem fogyasztószer akart az lenni?![]()
http://hu.wikipedia.org/wiki/Forraszt%C3%A1s


- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
a folyasztószer vajon mi?
nem fogyasztószer akart az lenni?

nem fogyasztószer akart az lenni?




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika



Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Én is a vízvezetékes folyasztót használom. (Már azt hittem hogy feltaláltam a spanyol viasztyoung boys írta:nova001155 írta:Nos nem az ón tömege jelent megoldást hanem a megfelelő teljesitményű forrasztó páka!
Pl:
1.5 mm2-es vezetékig 75-100 W
2.5 mm2 100-200 W
4-10 mm2 250-400 W
Ja és állandó fűtésű pákáról beszélek nem pillanatpákáról.
Az a gond hogy ha nem megfelelő pákát használ az ember akkor könnyen előfordulhat a "hideg forrasztás"!!! jelensége.
Ez abból áll hogy az ón nem az egész vezetéket futja be hanem csak a külső felületét.
Igy a villamos keresztmetszet csökken az ellenállás nő és ezáltal melegszik.Na és ha túlhevül az ón lefolyik róla és vége.
YB
itt nem baj ha nem megy bele mivel ezek tömör "drót" 1.5mm es asszem itt csak felület van amúgy is .
Valóban...A tekercsek tömör érszerkezetűek De a hideg forrasztás a tömör vezeték-sodrot vezeték kapcsolatánál is fenn áll.
Ha a tömör vezeték nem melegszik kellő képen át akkor a felületén nem alakul ki a lágyforrasztás és ezáltal romlik a vezető képesség.
A jó lágyforrasztásnál(és a keménynél is) a bevitt hő mennyisége a legfontosabb.
Útána a forrasztó ón minősége jön.A legjobb ón az 5 gyantás.
Azt jelenti hogy az ónban 5 gyantával töltött csatorna van.
A gyanta minősége segíti a forrasztást.
Ha nagy felületet kell forrasztanom akkor a vízvezeték szerelők által használt folyasztószert használom én is gyantás ónnal és nagy teljesítményű pákával.


- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
nova001155 írta:Nos nem az ón tömege jelent megoldást hanem a megfelelő teljesitményű forrasztó páka!
Pl:
1.5 mm2-es vezetékig 75-100 W
2.5 mm2 100-200 W
4-10 mm2 250-400 W
Ja és állandó fűtésű pákáról beszélek nem pillanatpákáról.
Az a gond hogy ha nem megfelelő pákát használ az ember akkor könnyen előfordulhat a "hideg forrasztás"!!! jelensége.
Ez abból áll hogy az ón nem az egész vezetéket futja be hanem csak a külső felületét.
Igy a villamos keresztmetszet csökken az ellenállás nő és ezáltal melegszik.Na és ha túlhevül az ón lefolyik róla és vége.
YB
itt nem baj ha nem megy bele mivel ezek tömör "drót" 1.5mm es asszem itt csak felület van amúgy is .
Valóban...A tekercsek tömör érszerkezetűek De a hideg forrasztás a tömör vezeték-sodrot vezeték kapcsolatánál is fenn áll.
Ha a tömör vezeték nem melegszik kellő képen át akkor a felületén nem alakul ki a lágyforrasztás és ezáltal romlik a vezető képesség.
A jó lágyforrasztásnál(és a keménynél is) a bevitt hő mennyisége a legfontosabb.
Útána a forrasztó ón minősége jön.A legjobb ón az 5 gyantás.
Azt jelenti hogy az ónban 5 gyantával töltött csatorna van.
A gyanta minősége segíti a forrasztást.
Ha nagy felületet kell forrasztanom akkor a vízvezeték szerelők által használt folyasztószert használom én is gyantás ónnal és nagy teljesítményű pákával.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Nos nem az ón tömege jelent megoldást hanem a megfelelő teljesitményű forrasztó páka!
Pl:
1.5 mm2-es vezetékig 75-100 W
2.5 mm2 100-200 W
4-10 mm2 250-400 W
Ja és állandó fűtésű pákáról beszélek nem pillanatpákáról.
Az a gond hogy ha nem megfelelő pákát használ az ember akkor könnyen előfordulhat a "hideg forrasztás"!!! jelensége.
Ez abból áll hogy az ón nem az egész vezetéket futja be hanem csak a külső felületét.
Igy a villamos keresztmetszet csökken az ellenállás nő és ezáltal melegszik.Na és ha túlhevül az ón lefolyik róla és vége.
YB
itt nem baj ha nem megy bele mivel ezek tömör "drót" 1.5mm es asszem itt csak felület van amúgy is .
Pl:
1.5 mm2-es vezetékig 75-100 W
2.5 mm2 100-200 W
4-10 mm2 250-400 W
Ja és állandó fűtésű pákáról beszélek nem pillanatpákáról.
Az a gond hogy ha nem megfelelő pákát használ az ember akkor könnyen előfordulhat a "hideg forrasztás"!!! jelensége.
Ez abból áll hogy az ón nem az egész vezetéket futja be hanem csak a külső felületét.
Igy a villamos keresztmetszet csökken az ellenállás nő és ezáltal melegszik.Na és ha túlhevül az ón lefolyik róla és vége.
YB
itt nem baj ha nem megy bele mivel ezek tömör "drót" 1.5mm es asszem itt csak felület van amúgy is .
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Nos nem az ón tömege jelent megoldást hanem a megfelelő teljesitményű forrasztó páka!nova001155 írta:Perec írta:Ha véletlenül nem törik el az ón, akkor akár ki is tudja forrasztani magátNem árt, ha szoros és jó állapotú a csúszósaru és a forrasztásnak van elegendő tömege és keresztmetszete (az "ón"- mint általában az ötvözetek- nem túl jó vezető) , akkor kevésbé melegszik.
Akkora bumszli van rajta most meg azért fog kiesnide talán jó lesz.
Pl:
1.5 mm2-es vezetékig 75-100 W
2.5 mm2 100-200 W
4-10 mm2 250-400 W
Ja és állandó fűtésű pákáról beszélek nem pillanatpákáról.
Az a gond hogy ha nem megfelelő pákát használ az ember akkor könnyen előfordulhat a "hideg forrasztás"!!! jelensége.
Ez abból áll hogy az ón nem az egész vezetéket futja be hanem csak a külső felületét.
Igy a villamos keresztmetszet csökken az ellenállás nő és ezáltal melegszik.Na és ha túlhevül az ón lefolyik róla és vége.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Perec írta:Ha véletlenül nem törik el az ón, akkor akár ki is tudja forrasztani magátNem árt, ha szoros és jó állapotú a csúszósaru és a forrasztásnak van elegendő tömege és keresztmetszete (az "ón"- mint általában az ötvözetek- nem túl jó vezető) , akkor kevésbé melegszik.
nova001155 írta:Győzelem meglestem miért nemvolt normális töltésem szénkefével kezdtem azok jónak tűntek nem vettem ki de nem volt ráégve a csúszógyűrűre semmi meg multival megnéztem a szakadást és nem volt. Folytattam nem kellett messzire mennem az egyik forrasztás az állórészen levolt esve. Visszaforrasztottam és már jó is. Mitől tudnak ezek leesni?
Akkora bumszli van rajta most meg azért fog kiesni

- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Ha véletlenül nem törik el az ón, akkor akár ki is tudja forrasztani magát
Nem árt, ha szoros és jó állapotú a csúszósaru és a forrasztásnak van elegendő tömege és keresztmetszete (az "ón"- mint általában az ötvözetek- nem túl jó vezető) , akkor kevésbé melegszik.

nova001155 írta:Győzelem meglestem miért nemvolt normális töltésem szénkefével kezdtem azok jónak tűntek nem vettem ki de nem volt ráégve a csúszógyűrűre semmi meg multival megnéztem a szakadást és nem volt. Folytattam nem kellett messzire mennem az egyik forrasztás az állórészen levolt esve. Visszaforrasztottam és már jó is. Mitől tudnak ezek leesni?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Győzelem meglestem miért nemvolt normális töltésem szénkefével kezdtem azok jónak tűntek nem vettem ki de nem volt ráégve a csúszógyűrűre semmi meg multival megnéztem a szakadást és nem volt. Folytattam nem kellett messzire mennem az egyik forrasztás az állórészen levolt esve. Visszaforrasztottam és már jó is. Mitől tudnak ezek leesni?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Ok, köszönöm szépen elég lesz a csepptöltőé.gabsic írta:Sajnos komplett kapcs rajzom az egészről nincs.Máté írta: Elkérhetném a töltődnek a kapcsolási rajzát, esetleg a nyák terveket? Nekem is van egy töltőm, de az csak impulzus töltést tud, és jó lenne télire egy csepptöltőre rátenni az akksit. Nyár elején vettem egy újat és jó pár évig nem szeretnék újat venni. köszi.
Amúgy nekem is 2002-es gyártmányú akksi volt a gépben, és annyi baja volt/van hogy töltés után pár óra alatt kisül 12,4V-ra és utána kb hetente 0.2V a kisülése. Télen ha nem töltöttem akkor nem is lehetett vele beindítani a motort.
A cuccnak 2 fő része van: a sima töltő és a csepptöltő rész, totál külön részekkel (gyakotrlatilag hülyeség is volt egy házba rakni az egészet, így lett kb 10 kilós az egész cumó
De a lényeg: a csepptöltő résznek tudom hogy megvan valahol a rjaza, majd megkeresem. Egyébként faék egyszerű a dolog, kb 5 alkatrészből áll az egész
Az ehhez kapcsolódó impulzustöltő rész az már bonyolultabb, azt nem én csináltam (úgy kaptam), rajzom sincs róla de akkor gondolom arra szükséged sincs.
Szerintem hétvégére biztos elő tudom keríteni a csepptöltőhöz az anyagot, előbbre nem merem ígérni
Máté
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Ahrefs [Bot] valamint 1 vendég