Olajok (hajtómû, 2T... )
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Azt is tegyük hozzá hogy sokan szegényre karburálnak, kihegyezik a dugattyú illesztését pár századra, ilyenkor lotyálhat az ember bele akármit, meg fog szorulni jó eséllyel, vagy ha nem, akkor elkopik idő előtt.
Ja és bárki bármit mondjon, régen a benzin ólmozott volt és ez is számított valamit, igaz gyakrabban köpte is a gyertyát (mondjuk MZ még nálam sem köpte soha).
Ja és bárki bármit mondjon, régen a benzin ólmozott volt és ez is számított valamit, igaz gyakrabban köpte is a gyertyát (mondjuk MZ még nálam sem köpte soha).
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A fene gondolta hogy így belecsapok a lecsóba a kérdésemmel!
Használtam XP 2T husqvarna olajat,mert az van a kisgépeim miatt,de nagyon fogyott és nem olcsó,na meg füstölt vele mint egy hőerőmű.A kipufogót kiégettem mert hihetetlen mennyiségű koksz volt benne.Ez biztos a 20 év arol és hasonló olajok miatt került bele,tehát ez kilőve.Idén kipróbáltam a Castrol Power 1 Racing 2T,de ez is drágállom,meg a környező boltokból el is tünt.A challoils dynamicstroke olaj volt a következő,ezzel nem volt semmi bajom, koránsem füstöl vele mint a kisgép olajjal és jól is megy vele,csak fogytán van.Na most ez is eltünt a polcról.Van Motul olajHardt oil ss 2t semi sinthetic olaj 1200Ft-ért,meg a 3000Ft feletti full extra márkás olajok.Én sokallom az árát
Na de a lényeg hogy egy csomó véleményt olvastam,így könnyebb eldönteni hogy mit válasszak.Köszönöm a tanácsokat!


-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
2T ELF MOTO 2 XT TECH 1L 1.900Ft
MINŐSÍTÉSE: ISO-L-EGD, JASO FC, API TC.
Szerintem
MINŐSÍTÉSE: ISO-L-EGD, JASO FC, API TC.
Szerintem

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A mire áll fel dolgot nyilván poénnak szántam, kéretik nem komolyan venniPapszi írta:Szerintem nagy felelőtlenség benzinbe nem megfelelő olajat keverni! Aki füstöl, az szennyezi a környezetet, és a környezetszennyezés klímaváltozással jár (a rossz esős idő ezért is lehet). Én olyan olajat tankolok a motoromba, amiről, tudom, hogy jó minőségű, igaz kicsit drágább de a minőséget meg kel fizetni. Ja és gabsic! szerintem snkinek nem állt még fel drága olajraÉn motoromba új főtengely és váltó lett cserélve, ezelőtt olyan 6-8 éve, azóta volt benn Arol 2T, Repsol Scooter, Repsol Syntetico, Record 2T meg valami lukoilos szutyok is, én azt vettem észre, hogy az ilyen 1500 Ft-os meg az alatti olajokkal füstöl, mint a barom a gépem, meg a gyertyát is beköpi, de a Repsol nem. Nekem megéri pár száz Ft-al többet kiadni minőségi olajra. Nade ezt mindenki maga dönti el.

Az extrém időjárás nyilván a klímaváltozás miatt van, de azt nem a mi kis MZ-ink okozták, ahogy megoldani sem fogják, bármit is öntünk bele.
A tapasztalataim meg amit tribológiából belevertek a fejembe, azok alapján döntöttem az olcsóbb olaj mellett, szem előtt tartva a típus igényeit.
Ha más ezt másként ítéli meg azt persze megértem és elfogadom.
(amúgy nekem még MZ soha nem köpte be a gyertyát.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szerintem nagy felelőtlenség benzinbe nem megfelelő olajat keverni! Aki füstöl, az szennyezi a környezetet, és a környezetszennyezés klímaváltozással jár (a rossz esős idő ezért is lehet). Én olyan olajat tankolok a motoromba, amiről, tudom, hogy jó minőségű, igaz kicsit drágább de a minőséget meg kel fizetni. Ja és gabsic! szerintem senkinek nem állt még fel drága olajra
Én motoromba új főtengely és váltó lett cserélve, ezelőtt olyan 6-8 éve, azóta volt benn Arol 2T, Repsol Scooter, Repsol Syntetico, Record 2T meg valami lukoilos szutyok is, én azt vettem észre, hogy az ilyen 1500 Ft-os meg az alatti olajokkal füstöl, mint a barom a gépem, meg a gyertyát is beköpi, de a Repsol nem. Nekem megéri pár száz Ft-al többet kiadni minőségi olajra. Nade ezt mindenki maga dönti el.

Üdv.: Papszi



-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nem vitatom hogy rossz neki, de ha 3000km alatt szétmegy a motor, akkor ott szvsz más bajok is voltak...Nandor írta: A 4T olaj szétvágja a motort.
Gyerekkoromban mit tudtam én hogy milyen olaj... 2T, 4T, stb, ami olaj szerű állaggal bírt az jó volt a motorba


Így van, sajnos Jawához csak kisipari dugattyút tudtam beszerezni, ami szar anyagból volt, de egy pannóniáknál jól bevált trükkel használhatóvá tettemNandor írta: A megszorulást szerintem is a rossz minőségű alkatrészek okozzák mert 1995-98 között három ETZ-t is bejárattam és ilyen problémám nem volt. Pedig nem kíméltem őket különösképp és 500km után már max gázon közlekedtem, /elég kölyök voltam még/
és akkoriban nem igazán törődtem a 2T olaj minőségével mert a kúton kapható 91K-t tankoltam bele.

Bejáratásnál MZ-nél nekem egyébként a hajtós stílusú bejáratás vált be amit te is írtál. (meg a MZ-hogyan tovább könyv is ezt írja!!!!!!!!!!)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
sziasztok! visszatérve a szárazsághoz van az a castrol 2t egyszer kétszer használtam és az elvileg fél szinteikus tehát akkor abból tuti marad vissza csak a kipuff bánja:)bár nem emlékszem rá hogy milyen volt a vége mert akkor még az az ócska rezó volt fent és azzal meg minden hogy olajos marad a vége ...
de nem csörgött úgy mint a sima arol2Tvel

- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A 4T olaj szétvágja a motort. A motorom előző gazdája is nagy bölcsességében azt tett bele és a felújítás után 3000km-rel amikor hozzám került már csúnya csörgő hangja volt.gabsic írta: Hiszen milyen olajjal kergették 25-30 éve az ES-eket, TS-eket, JAwákat, meg Pannóniákat... Sima 4ütemű motorolajjal!
...de hajlamos volt vele megszorulni. Tudom, ez az utángyárott kispari dugó miatt van főleg,
A blokk szétszedése után kiderült hogy rendesen berágódott a hajtókar miatta és szinte mindent ki kellett cserélni benne.
A megszorulást szerintem is a rossz minőségű alkatrészek okozzák mert 1995-98 között három ETZ-t is bejárattam és ilyen problémám nem volt. Pedig nem kíméltem őket különösképp és 500km után már max gázon közlekedtem, /elég kölyök voltam még

és akkoriban nem igazán törődtem a 2T olaj minőségével mert a kúton kapható 91K-t tankoltam bele.

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát.... ízlések és pofonok
Egy ideig használtam egy nsr 125-öt, abba egyértelműen szintetikus olajat raktam.
De az MZ-be... hát persze, ki-ki rakjon amit akar, de szerintem höjeség 1000ft-nál drágább olajat venni. Persze ha valakinek attól áll föl hogy 3x annyiba kerülő olajat rak bele akkor csak rajta.
Hiszen milyen olajjal kergették 25-30 éve az ES-eket, TS-eket, JAwákat, meg Pannóniákat is itt az "öregek" akikkel még konzultáltam esetleg megmaradt régi alkatrészekről? Csillivilli fullszintetikus olajjal? NEM! Arol 2T-vel? NEM! Sima 4ütemű motorolajjal! Nyilván nem ez az ideális olaj de elmentek vele 30-40 ezer kilómétereket? El. Szétestek tőle? Nem. Akkor miről is beszélünk? (az arol2T nem volt minig kapható, nehézkes volt beszerezni)
Ennek fényében szerintem egy challoils dynamicstroke, hardt, vagy record 2t is bőven elég jó...
Nekem a challoils/hardt olaj ami bevált. Viszonylag olcsó, jó, nekem nem is füstöl mint ahogy valaki írta. Előtte Makita olajat használtam, szintén bevált, de az megdrágult, 1800Ft-ot meg már nem adok olajért
Mostanában sokszor használok record 2t-t is, mivel azt adnak a kúton. Igaz hogy jobban füstöl, de amíg kb 3-400Ft-ból kijön literje addig őszintén: ki a f*szt érdekel? Füstöl? Akkor füstöljön. TS-en sem kormolódott el tőle a kipuff. A Jawa mindig kúti record 2t-t kapott, mondjuk folyik is a végén az olaj, de az a bejáratáshoz használt 1:16 keverék, és a legdúsabbra álított tűállás miatt van
Egyébként meg nem kell folyton magammal cipelnem flakonban az olajat sem, ezt lehet decizni a kúton
(sosincs nálam olaj mikor tankolni kellene)
Ja és még valami: nekem a mol sprint sem jött be igazán.
Árához képest (nálunk 1490) szerintem egy kalap szar. A Jawa-ba öntöttem párszor, de hajlamos volt vele megszorulni. Tudom, ez az utángyárott kispari dugó miatt van főleg, de érdekes, challoils-al előtte és utána sem ragadt meg, sprint-el pedig igen.
Ugyanolyan keverék, ugyanolyan tempó, ugyanolyan időjárás mellett. Elgondolkodtató...
A TS-em pedig Castrol Super TT olajjal (2700/l) volt hajlamos csörömpölni és megszorulni. Még anno tudatlan gyerekkoromban vettem, gondoltam jó lesz bele drága olaj. Na hát kb 1 deci lett elhasználva az MZ-be, a többi meg ment a levesbe. Nem dobtam ki flakonostul, mer a flakonja az legalább nagyon minőségi és praktikus volt az olcsóbb olajokhoz képest
Na és mielőtt valaki nekemesne, nem akarok vitafórumot csinálni az olajkérdésből, csak leírtam a tapasztalataimat.
Ha rám hallgattok, mindenki olyan olajat vesz amilyet akar
Ez csak szerény véleményem volt a "húdemilyenolajat vegyek" témakörről.

Egy ideig használtam egy nsr 125-öt, abba egyértelműen szintetikus olajat raktam.
De az MZ-be... hát persze, ki-ki rakjon amit akar, de szerintem höjeség 1000ft-nál drágább olajat venni. Persze ha valakinek attól áll föl hogy 3x annyiba kerülő olajat rak bele akkor csak rajta.

Hiszen milyen olajjal kergették 25-30 éve az ES-eket, TS-eket, JAwákat, meg Pannóniákat is itt az "öregek" akikkel még konzultáltam esetleg megmaradt régi alkatrészekről? Csillivilli fullszintetikus olajjal? NEM! Arol 2T-vel? NEM! Sima 4ütemű motorolajjal! Nyilván nem ez az ideális olaj de elmentek vele 30-40 ezer kilómétereket? El. Szétestek tőle? Nem. Akkor miről is beszélünk? (az arol2T nem volt minig kapható, nehézkes volt beszerezni)
Ennek fényében szerintem egy challoils dynamicstroke, hardt, vagy record 2t is bőven elég jó...
Nekem a challoils/hardt olaj ami bevált. Viszonylag olcsó, jó, nekem nem is füstöl mint ahogy valaki írta. Előtte Makita olajat használtam, szintén bevált, de az megdrágult, 1800Ft-ot meg már nem adok olajért

Mostanában sokszor használok record 2t-t is, mivel azt adnak a kúton. Igaz hogy jobban füstöl, de amíg kb 3-400Ft-ból kijön literje addig őszintén: ki a f*szt érdekel? Füstöl? Akkor füstöljön. TS-en sem kormolódott el tőle a kipuff. A Jawa mindig kúti record 2t-t kapott, mondjuk folyik is a végén az olaj, de az a bejáratáshoz használt 1:16 keverék, és a legdúsabbra álított tűállás miatt van


Ja és még valami: nekem a mol sprint sem jött be igazán.

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
A TS-em pedig Castrol Super TT olajjal (2700/l) volt hajlamos csörömpölni és megszorulni. Még anno tudatlan gyerekkoromban vettem, gondoltam jó lesz bele drága olaj. Na hát kb 1 deci lett elhasználva az MZ-be, a többi meg ment a levesbe. Nem dobtam ki flakonostul, mer a flakonja az legalább nagyon minőségi és praktikus volt az olcsóbb olajokhoz képest

Na és mielőtt valaki nekemesne, nem akarok vitafórumot csinálni az olajkérdésből, csak leírtam a tapasztalataimat.
Ha rám hallgattok, mindenki olyan olajat vesz amilyet akar

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igen, ami C-s vagy D-s az már igen jó.
API TA magas hamutartalmú
API TB közepes hamutartalmú
API TC alacsony hamutartalmú
http://csikin.triadbs.hu/etz251
Sziasztok!Szóval visszaolvastam,és az jött le hogy az a jó 2T olaj ami legalább API TC,JASO FC,ISO-L-EGD jelölésű!A többit az egyéni tapasztalatok és a pénztárca határozza meg!Köszönöm a tanácsokat!
API TA magas hamutartalmú
API TB közepes hamutartalmú
API TC alacsony hamutartalmú
http://csikin.triadbs.hu/etz251
Sziasztok!Szóval visszaolvastam,és az jött le hogy az a jó 2T olaj ami legalább API TC,JASO FC,ISO-L-EGD jelölésű!A többit az egyéni tapasztalatok és a pénztárca határozza meg!Köszönöm a tanácsokat!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én aztán kipróbáltam már szinte minden fellelhető 2T olajat, előtte (amíg még szinte mindenhol volt) kúton kevert (azaz arolos) keveréket méghozzá huzamos ideig. Az ásványi re-cord-dal volt csak rossz tapasztnyalatom, vagyis csak annak aki utánam jött
A Mol fullszinti olajához is hozzájutottam egyszer maxiolcsón véletlenül.
100 szónak is egy a vége: Maradtam végül a Mol Sprint-nél. 1.300Ft /L árban tudtam venni pár hete, azaz olcsó és nem ráz........be is spájzoltam gyorsan 5 litert.
Majd ha intézetünk szakorvosi csapatának egybehangzó véleménye szerint a motor a 35-40E km helyett mondjuk 100ezret elmegy egy generállal a szintetikus olajok miatt akkor majd átállok arra.

100 szónak is egy a vége: Maradtam végül a Mol Sprint-nél. 1.300Ft /L árban tudtam venni pár hete, azaz olcsó és nem ráz........be is spájzoltam gyorsan 5 litert.
Majd ha intézetünk szakorvosi csapatának egybehangzó véleménye szerint a motor a 35-40E km helyett mondjuk 100ezret elmegy egy generállal a szintetikus olajok miatt akkor majd átállok arra.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2334
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv! A "száraz"-ságban lehet valami. Az én gépemben mindjárt elkezdett zörögni a súber, ahogy Castrolt tettem bele, meg mintha a felső csapszeg hangja is erősödne, viszont nem füstöl, és a kipufogó is tiszta (eddig folyott a lé a végén). 2000 Km körül járok vele, majd kiderül a következő hengerleszedésnél.Rocksoldier írta:nekem azt mondták a boltban .. hogy a szintetikus túl száraz , és nem marad vissza úgy belölle mint az ásványiból. ezért nem olyan jó a kenése mert a szintetikus teljesen elég ..eddig azt használtam és kipufogóm is teljesen száraz nem tudom eldönteni melyiket vegyem. boltos szerint ezekbe a motorokba nem jó annyira.mert mikor eze készültek nem is létezett...
azt nem akartam neki mondani hogy azok az olajak, olajak is voltak amik akkor voltak nem pedig valami cukorszörpre hasonlító lötty:D
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Máté,Hell!A sprint2T azt tényleg elfogadható árú,mol kutat meg lehet találni mindenütt
Kipróbálom,a válaszotokat köszönöm.

Kipróbálom,a válaszotokat köszönöm.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Kösz a tanácsot,de felénk ezt sem lehet kapni,de azért körülnézek mégegyszer a környéken!conus írta:challoils-ról nincs jó véleményem.
ha olcsó, jó nem annyira büdös 2T olajat akarsz akkor Prista semi-synth.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én az elmult 2 évben kipróbáltam szinte az összes 2T olajat amit lehet kapni az országban az tuti az arol 2T felejtős és a challoils is füstgépbe jók nekem durván nem váltak be! A sprint2T jó választás valóban viszonylag olcsó és hibátlan!
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szerintem ha nagyon nem akartok sokat költeni olajra de azért valami jobbat szeretnétek arol 2t-nél akkor vegyetek sprint 2t-t. én azt használom hidegindításkor füstöl kb 2 percig de utána semmi és jól is ken és nálam alig kokszol bár szerintem ez motor és beállításfüggő.
mol kúton tudod venni 1450 ft-ért. ennyiért sztem nagyon jó
Máté
mol kúton tudod venni 1450 ft-ért. ennyiért sztem nagyon jó
Máté
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
challoils-ról nincs jó véleményem.
ha olcsó, jó nem annyira büdös 2T olajat akarsz akkor Prista semi-synth.
ha olcsó, jó nem annyira büdös 2T olajat akarsz akkor Prista semi-synth.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Kösz a választ,de akkor azt kérdezném hogy a challoils olaj az jó olaj?gabsic írta:Hardt olajat ugyanaz a cég palackozza ami a challoilst is hozza be.daranyi68 írta:Sziasztok!Hallottatok már a Hardt oil ss 2t semi sinthetic olajról?Beszűkült a választék felénk.Most ez van,vagy Arol 2t,vagy baromi drága olajok.
daranyi68
Mofa nekem legutóbb challoils dynamicstroke helyett már egy fajta hardt olajat külött, minőségre, színre, stb nem látok különbséget a challoilshoz képest.

Castrol Power 1 Racing 2T olaj ára 3000fölé ment erőssen,és az már nekem drága,és már csak neten tudnám rendelni mert a bolt sem rendel.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hardt olajat ugyanaz a cég palackozza ami a challoilst is hozza be.daranyi68 írta:Sziasztok!Hallottatok már a Hardt oil ss 2t semi sinthetic olajról?Beszűkült a választék felénk.Most ez van,vagy Arol 2t,vagy baromi drága olajok.
daranyi68
Mofa nekem legutóbb challoils dynamicstroke helyett már egy fajta hardt olajat külött, minőségre, színre, stb nem látok különbséget a challoilshoz képest.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok!Hallottatok már a Hardt oil ss 2t semi sinthetic olajról?Beszűkült a választék felénk.Most ez van,vagy Arol 2t,vagy baromi drága olajok.
daranyi68
daranyi68
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
nekem azt mondták a boltban .. hogy a szintetikus túl száraz , és nem marad vissza úgy belölle mint az ásványiból. ezért nem olyan jó a kenése mert a szintetikus teljesen elég ..eddig azt használtam és kipufogóm is teljesen száraz nem tudom eldönteni melyiket vegyem. boltos szerint ezekbe a motorokba nem jó annyira.mert mikor eze készültek nem is létezett...
azt nem akartam neki mondani hogy azok az olajak, olajak is voltak amik akkor voltak nem pedig valami cukorszörpre hasonlító lötty:D
azt nem akartam neki mondani hogy azok az olajak, olajak is voltak amik akkor voltak nem pedig valami cukorszörpre hasonlító lötty:D
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én is hasonló eredményt várok a Repsol Scooter-től. Az is full szintetikus (sok honlapon ezt írták, hogy FULL szintetikus) Remélem tud annyit, mint a Competicional. Eddig Sintetico-t használtam, ami fél szintetikus, semmi gondom nem volt vele! Speckó olajokat nehéz beszerezni itt a környéken, mert a környékbeli Simsonos öreg bácsik nem fognak fizetni a minőségért, "hagy legyen olajos a kiröffenő"z25z írta:...na ebben a dugattyuban 5500 km van repsol competicionnal...

Üdv.: Papszi



- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szevasz!conus írta:én írtam ide egy vagy két évvel ezelőtt egy bejáratási módszert, aminek köszönhetően le lettem hülyézve.Varga1488 írta:Köszönöm! Hát simsont járattam be sikeresen, meg utána olvastam a fordulatszám tartományoknak is...
dénes mondta alig 1 hete hogy ő is úgy járatta be a motort, és se megragadás se gyűrűtőrés, és bika erős a motor.
ha érdekel elküldöm priviben mert a többi NAGYTUDÁSÚ fikázására nem vagyok kíváncsi.![]()
Engem érdekelne a bejáratási tanácsod!
A címen: csatho.daniel@freemail.hu
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/m ... 0_5_21.jpgbluerider írta:Köszi szétnézek a boltokban!
ne felejtsd el kicserélni a lyuggatott műanyag tárcsát sem a drótzéger mögött




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
én írtam ide egy vagy két évvel ezelőtt egy bejáratási módszert, aminek köszönhetően le lettem hülyézve.Varga1488 írta:Köszönöm! Hát simsont járattam be sikeresen, meg utána olvastam a fordulatszám tartományoknak is...
dénes mondta alig 1 hete hogy ő is úgy járatta be a motort, és se megragadás se gyűrűtőrés, és bika erős a motor.
ha érdekel elküldöm priviben mert a többi NAGYTUDÁSÚ fikázására nem vagyok kíváncsi.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2010.05.30. 08:51-kor.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én is használtam Mol-os cuccal a TS-t, de úgy éreztem nincs elég csillapítás. Az ETZ-nél a következő trutyit kevertem:bluerider írta:Lehet volt már róla szó de régebben. Az első teleszkópba milyen olajat javasoltok? A mol lengéscsillapító elég hígnak tűnik!
- 2,5dl hidraulikaolaj (vagy mol csillapítóolaj, attól függően h kinek miből van otthon kb 20 liter

- 1,5dl 15W-40 motorolaj
- 0,5dl Fimol
Ezt jól összekeverve a két villaszárba pont elég mennyiség. A Fimol a MoS2 adalék miatt kell, a gyári könyvek is előirják a MoS2-t az első villába.
Tapasztalat: sokkal jobban tartja az utat, és talán mintha a kis hibákat is jobban kivasalná.
Én csak ajánlani tudom!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszi szétnézek a boltokban!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
http://scootershop.unas.hu/sk/spd/unas_ ... _15W30_05Lbluerider írta:Lehet volt már róla szó de régebben. Az első teleszkópba milyen olajat javasoltok? A mol lengéscsillapító elég hígnak tűnik!
nekem nagyon bevalt
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Lehet volt már róla szó de régebben. Az első teleszkópba milyen olajat javasoltok? A mol lengéscsillapító elég hígnak tűnik! 

A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Oké kipróbálom, ha kifogy a 40-es keverékem/fúrás miatt/. Üdv: Lacicsikin írta:Castrol Power 1 Racing 2T az tuti jó, én is olyat használok 1:50-be.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
szia!laci0609 írta:Én arol2t használok 1/50 be 30km nyi motorozás után a kipufogó végén folyik az olaj ,ez nektek is igy van?ha szimeringes lenne akkor nagyon füstölne nem? Terhelés alatt csak akkor füstöl ha nagyon meghúzatom.
Mint 3 hozzászólással lejjebb olvashatod és is így használom a motoromat, de nekem csont száraz a kipufogóm vége. Habár az enyém 251-es és a kipufogóm egy kicsit fölfelé áll. Viszont van egy simsonom, aminek a kipufogójából(ami vízszintesen áll) meg szó szerint csöpög ugyanazzal a keverési aránnyal:-S
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én arol2t használok 1/50 be 30km nyi motorozás után a kipufogó végén folyik az olaj ,ez nektek is igy van?ha szimeringes lenne akkor nagyon füstölne nem? Terhelés alatt csak akkor füstöl ha nagyon meghúzatom.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Castrol Power 1 Racing 2T az tuti jó, én is olyat használok 1:50-be.
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Castrol 2T olajról mik a vélemények 2400ft -ért



Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hello!
A minap a tescoba voltam és akciós volt a VIPcar márkájú 2T olaj 699-ert, tehát kb arol 2T árban van. Megnéztem a specifikációját, és teljesíti az API TC teljesítményszintet. Namost ezt nem nagyon értem, elvileg a szabvány az szabvány, a vásárlókat nem szabad megtéveszteni, de ingyen reggeli sincsen. Szóval miért olyan olcsó ez a termék, használja-e, ajánlja-e valaki. Jelenleg arol 2T-t használok, a kipufogó kokszosodással nincsen olyan sok gondom, mert a könyök be van tekerve bandázzsal, így elég jól kiég a dob. Érdemes lenne erre váltani?
köszi üdv
A minap a tescoba voltam és akciós volt a VIPcar márkájú 2T olaj 699-ert, tehát kb arol 2T árban van. Megnéztem a specifikációját, és teljesíti az API TC teljesítményszintet. Namost ezt nem nagyon értem, elvileg a szabvány az szabvány, a vásárlókat nem szabad megtéveszteni, de ingyen reggeli sincsen. Szóval miért olyan olcsó ez a termék, használja-e, ajánlja-e valaki. Jelenleg arol 2T-t használok, a kipufogó kokszosodással nincsen olyan sok gondom, mert a könyök be van tekerve bandázzsal, így elég jól kiég a dob. Érdemes lenne erre váltani?
köszi üdv
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszönöm! Hát simsont járattam be sikeresen, meg utána olvastam a fordulatszám tartományoknak is...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szerintem, ha még sosem járattál be motort, akkor érdemes utánaolvasni, pl. az MZ hogyan tovább elég szépen leírja, hogy mikre kell odafigyelni. És a keverési arányon tényleg ne változtass, maradjon a gyári. A tű pedig mehet egyel feljebb, mint ahogy előttem is írták.Varga1488 írta:Üdv!
Dugócserénél járok, bejáratáshoz milyen adalékot javasoltok vagy jó az amit a motoros boltba vettem 1l 1300Ft csak nagyobb keverési aránnyal pl egy tankhoz adjak 3,5dl helyett fél litert?
Köszönöm!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Bejáratáshoz a gyár szerint nem kell semmi, csak 1:50-be vmi olaj...
. Max a tűt eggyel feljebb lehet tenni.

- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv!
Dugócserénél járok, bejáratáshoz milyen adalékot javasoltok vagy jó az amit a motoros boltba vettem 1l 1300Ft csak nagyobb keverési aránnyal pl egy tankhoz adjak 3,5dl helyett fél litert?
Köszönöm!
Dugócserénél járok, bejáratáshoz milyen adalékot javasoltok vagy jó az amit a motoros boltba vettem 1l 1300Ft csak nagyobb keverési aránnyal pl egy tankhoz adjak 3,5dl helyett fél litert?
Köszönöm!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem is most castrol van benne de nem fasza az agip jobb volt sokkal!
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hmm én most csináltattam meg a kuplungomat Bambival és nem volt 10W40es olaj amit eddig használtam, és most 80W90 lett beletéve, de nem érzek különösebb különbséget... csak h jobb a kuplung
Bambinak van egy története, hogy pestről egy motor elment olaj nélküli blokkal a határig... és csak ott tűnt fel h gond van

Bambinak van egy története, hogy pestről egy motor elment olaj nélküli blokkal a határig... és csak ott tűnt fel h gond van

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Lecseréltem a váltóolajamat.
Eddig Castrol EP80w90 volt benne.
Most Motul transoil 10w40-et raktam bele, és érezhetően sokkal jobb könnyebben lehet sebességet kapcsolni, álló helyzetben az üreset is könnyebben veszi.
Gondoltam megosztom veletek, mert nekem nagyon bejött eddig ez az olaj.
Eddig Castrol EP80w90 volt benne.
Most Motul transoil 10w40-et raktam bele, és érezhetően sokkal jobb könnyebben lehet sebességet kapcsolni, álló helyzetben az üreset is könnyebben veszi.
Gondoltam megosztom veletek, mert nekem nagyon bejött eddig ez az olaj.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mivel még csak most vettem először ilyen olajat, azért még nem tudom, de ha így lesz szólok neked.Nandor írta:Én is ilyen olajat használok de azóta 80km/h felett halk csörgés halható.HaPi írta:Ez jó árnak számít szerintetek: 1L MOL Dynamic Sprint 2T 1.300 forintért vettem ma.
API TC+, JASO FC, ISO-L-EGD
Szerintem jó, de azért megkérdezem.![]()
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én is ilyen olajat használok de azóta 80km/h felett halk csörgés halható.HaPi írta:Ez jó árnak számít szerintetek: 1L MOL Dynamic Sprint 2T 1.300 forintért vettem ma.
API TC+, JASO FC, ISO-L-EGD
Szerintem jó, de azért megkérdezem.


Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mosonmagyaróváron van egy régi ruszki laktanya az Ipar-telepen. Ott van egy olaj nagyker, és van egy kis bolt is. Eddig Agipon vetten Agip 2T SM-t 1.250-ért (1L) és Tescoban 600-700-ért MOL Arol 2T-t (0,5L), bejáratáshoz meg Unixban Repsol Sinteticot 2.590-ért (1L), de többet nem fogok. Megtaláltam a városban azt a helyet ahol lehet normális áron, jó olajat kapni.kobraCode írta:Hol vetted? Kúton 1500-1600 FtHaPi írta:Ez jó árnak számít szerintetek: 1L MOL Dynamic Sprint 2T 1.300 forintért vettem ma.
API TC+, JASO FC, ISO-L-EGD
Szerintem jó, de azért megkérdezem.

- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hol vetted? Kúton 1500-1600 FtHaPi írta:Ez jó árnak számít szerintetek: 1L MOL Dynamic Sprint 2T 1.300 forintért vettem ma.
API TC+, JASO FC, ISO-L-EGD
Szerintem jó, de azért megkérdezem.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez jó árnak számít szerintetek: 1L MOL Dynamic Sprint 2T 1.300 forintért vettem ma.
API TC+, JASO FC, ISO-L-EGD
Szerintem jó, de azért megkérdezem.
API TC+, JASO FC, ISO-L-EGD
Szerintem jó, de azért megkérdezem.

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Akit esetleg érdekel, felmegy a Simsonklubra (simson.hu) és a törzsasztalba olvassatok bele egy kicsit. Reg nem kell a sima olvasáshoz.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
nfefe: jöhet az infó, akár egy link is
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég