Blokk
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Hali!
Szétszedtem a blokkot, és a jobb oldali házfélbe viszonylag könnyen bele lehet tenni a főtengelycsapágyat (értem ezalatt, hogy hideg a házfél és a csapágy és simán bele lehet nyomni, kicsit erősebben kézzel, nem beleesik, szal szorul, csak nem annyira nagyon)
Ez nagy probléma?
Szétszedtem a blokkot, és a jobb oldali házfélbe viszonylag könnyen bele lehet tenni a főtengelycsapágyat (értem ezalatt, hogy hideg a házfél és a csapágy és simán bele lehet nyomni, kicsit erősebben kézzel, nem beleesik, szal szorul, csak nem annyira nagyon)
Ez nagy probléma?
Re: Blokk
Ahh, köszönöm a segítséget... Megint valami nagyon bonyolultra gondoltam... Pedig az NDK-s mérnökök szerették az egyszerű de nagyszerű megoldásokat.. ;]
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Naugye! De hamar rájöttél volna amikor a 2. csavart veszed ki! 
update: Így utólag énis gondoltam rá, tényleg nem kell hogy kifolyjon, amikor én csináltam nálam folydogált, lehet sok volt az olaj.
Akkor bocs, nem kell megdönteni!
De a másik irányba semmiképp se döntsd! ha ha

update: Így utólag énis gondoltam rá, tényleg nem kell hogy kifolyjon, amikor én csináltam nálam folydogált, lehet sok volt az olaj.
Akkor bocs, nem kell megdönteni!

De a másik irányba semmiképp se döntsd! ha ha

A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Dénes 2010.01.21. 15:58-kor.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Csak előtte borítsd meg a motort a jobb oldalára, mert különben kifolyik az olaj a fordulatszámmárő kihajtásánál. A jobb oldali lábtartó alá raksz egy fa tuskót pl., és rádöntöd a motort.csikin írta:Karika200:
Behajtod félig a kuplungkarnál a csavart. Ezután leszereled a fordulatszámmérő kihajtást. Alatta van egy körmös lemez, amit az a 3 csavar rögzített amit kivettél. Van belül kettő körme, ami a kinyomószerkezetet tatja pozícióban. Amibe a lemez beleakad elforgatod óramutató járásával ellentétesen, addig amíg megfeszül a bowden. Úgy rakod vissza a lemezt, hogy a kiemelő tartsa a beállított helyzetet, és a lemezt is tudd rögzíteni. Vigyázz meg ne szakítsd a menetet amikor visszateszed a fordulatszámmérő kihajtást.
Üdv.: Csikin
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Karika200:
Behajtod félig a kuplungkarnál a csavart. Ezután leszereled a fordulatszámmérő kihajtást. Alatta van egy körmös lemez, amit az a 3 csavar rögzített amit kivettél. Van belül kettő körme, ami a kinyomószerkezetet tatja pozícióban. Amibe a lemez beleakad elforgatod óramutató járásával ellentétesen, addig amíg megfeszül a bowden. Úgy rakod vissza a lemezt, hogy a kiemelő tartsa a beállított helyzetet, és a lemezt is tudd rögzíteni. Vigyázz meg ne szakítsd a menetet amikor visszateszed a fordulatszámmérő kihajtást.
Üdv.: Csikin
Behajtod félig a kuplungkarnál a csavart. Ezután leszereled a fordulatszámmérő kihajtást. Alatta van egy körmös lemez, amit az a 3 csavar rögzített amit kivettél. Van belül kettő körme, ami a kinyomószerkezetet tatja pozícióban. Amibe a lemez beleakad elforgatod óramutató járásával ellentétesen, addig amíg megfeszül a bowden. Úgy rakod vissza a lemezt, hogy a kiemelő tartsa a beállított helyzetet, és a lemezt is tudd rögzíteni. Vigyázz meg ne szakítsd a menetet amikor visszateszed a fordulatszámmérő kihajtást.
Üdv.: Csikin
Re: Blokk
Üdv!
A kuplungomon szeretnék állítani picit, emrt elég nagy a holtjátéka. Egy ETZ 250-ről van szó, ennek kicsit másabb a kuplungja mint a simsonnak
Fennt a kormánynál már tovább nem tudok ráállítani, lennt kellene valahogy,d e lövésem sincs. Ott az a menetes szár, aminek a végén van a bóvden. Azt kellene gondolom valahogy behajtani, de hogy?:\
Köszi, karika200
A kuplungomon szeretnék állítani picit, emrt elég nagy a holtjátéka. Egy ETZ 250-ről van szó, ennek kicsit másabb a kuplungja mint a simsonnak

Köszi, karika200
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Blokk
Nem kell.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Re: Blokk
hát szerintem benzin olaj (2T) olaj folyhat ott. szivásnál megy be levegö, amikor nyomás lesz lent és nyomná fel a felömlökön akkor a rossz szimeringnél kinyomja a keveréket. Én igy gondolom, de lehet hogy hülyeség
Bálint

Re: Blokk
Nem kötelező neki de kiszokott.matt1989 írta:Ha a gyújtásoldalon falsot szív a motor, akkor a szimeringnél kell hogy folyjon az olaj?
Re: Blokk
OFF
Zsakfos dolgozol helyettünk is, köszi
ON
Zsakfos dolgozol helyettünk is, köszi

ON
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Na jó oké hogy egy sráctól vetted,de az a blokk egy komplett forgalmis motorból származik.Na annak a motornak hol vannak a papirjai?
Mondok példát.Én vettem 2 éve egy forgalomból kivont Etz 250 motort.Nekem abból igazából az eleje kellett a tárcsafék végett.Na meg még jó pár dolgot felhasználtam,de az most nem érdekes.
Szóval én azt a kilyukasztott forgalmijával vettem a forgalmiban utolsóként szereplő tulajtól.Ha én most ezt a blokkkot ami benne volt beakarnám épiteni egy másik Etz-be akkor mindne további nélkül megtehetném hisz adásvételim,forgalmim van róla,még ha kivont motorról van is szó.Alkatrészként betehetném.
TOVÁBB A JOGI ÜGYEK ÁTIRÁS TOPICBAN FOLYTASSUK MERT EZ IGY ELÉGGÉ OFF!
BOCSÁNAT ÉRTE AZ ADMINOKTÓL.
Mondok példát.Én vettem 2 éve egy forgalomból kivont Etz 250 motort.Nekem abból igazából az eleje kellett a tárcsafék végett.Na meg még jó pár dolgot felhasználtam,de az most nem érdekes.
Szóval én azt a kilyukasztott forgalmijával vettem a forgalmiban utolsóként szereplő tulajtól.Ha én most ezt a blokkkot ami benne volt beakarnám épiteni egy másik Etz-be akkor mindne további nélkül megtehetném hisz adásvételim,forgalmim van róla,még ha kivont motorról van is szó.Alkatrészként betehetném.
TOVÁBB A JOGI ÜGYEK ÁTIRÁS TOPICBAN FOLYTASSUK MERT EZ IGY ELÉGGÉ OFF!
BOCSÁNAT ÉRTE AZ ADMINOKTÓL.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
zsakfos írta:Az egész lényege az hogy tudd igazolni adásvételivel,vagy bármi elfogadható papirral a vett blokk származását.Magyarul a blokk honnan van?KrisszETZ251 írta:Sziasztok!
Biztos volt már párszor, de valaki leírná nekem pontosan, mi kell ahhoz, ha ki akarom cserélni a blokkot?
Konkrétan arra gondolok, hogy megváltozna a motorszám és ugyebár a forgalmiban meg a törzskönyvben más van.
Köszi: Krissz
Ha van ilyen papirod akkor elballagsz a vizsgaállomásra azt kérsz egy időpontot műszaki szemlére.Nem vizsgára,hanem szemlére.Na persze ha műszakiztatni is kell akkor egybe mehet minden.Ha megvan a szemle(vagy vizsga)akkor már csak az okmányirodába kell menni és ott jó sok pénzt otthagyni.Aztán várni az új forgalmit,törzskönyvet.Hát kb ennyi.
Ja és a szemle az csak abból áll hogy ellenőrzik a blokk tipusazonosságát és a motorszámokat rávésik a szemlepapirra,amivel az okmányirodába lehet menni.Ennek költsége jóval kevesebb mint a műszakié.
Szia!
Egy sráctól vettem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Az egész lényege az hogy tudd igazolni adásvételivel,vagy bármi elfogadható papirral a vett blokk származását.Magyarul a blokk honnan van?KrisszETZ251 írta:Sziasztok!
Biztos volt már párszor, de valaki leírná nekem pontosan, mi kell ahhoz, ha ki akarom cserélni a blokkot?
Konkrétan arra gondolok, hogy megváltozna a motorszám és ugyebár a forgalmiban meg a törzskönyvben más van.
Köszi: Krissz
Ha van ilyen papirod akkor elballagsz a vizsgaállomásra azt kérsz egy időpontot műszaki szemlére.Nem vizsgára,hanem szemlére.Na persze ha műszakiztatni is kell akkor egybe mehet minden.Ha megvan a szemle(vagy vizsga)akkor már csak az okmányirodába kell menni és ott jó sok pénzt otthagyni

Ja és a szemle az csak abból áll hogy ellenőrzik a blokk tipusazonosságát és a motorszámokat rávésik a szemlepapirra,amivel az okmányirodába lehet menni.Ennek költsége jóval kevesebb mint a műszakié.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Sziasztok!
Biztos volt már párszor, de valaki leírná nekem pontosan, mi kell ahhoz, ha ki akarom cserélni a blokkot?
Konkrétan arra gondolok, hogy megváltozna a motorszám és ugyebár a forgalmiban meg a törzskönyvben más van.
Köszi: Krissz
Biztos volt már párszor, de valaki leírná nekem pontosan, mi kell ahhoz, ha ki akarom cserélni a blokkot?
Konkrétan arra gondolok, hogy megváltozna a motorszám és ugyebár a forgalmiban meg a törzskönyvben más van.
Köszi: Krissz
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Blokk
Fals levegőt általában a jobb oldali főtengely szimeringnél szokta szívni a motor?
Mert nekem is ez a problémám és ki kell majd cserélni.
És ekkora a mérete?:
25x72x7 és csakis viton anyagból
Mert nekem is ez a problémám és ki kell majd cserélni.

És ekkora a mérete?:
25x72x7 és csakis viton anyagból

Re: Blokk
waresz biztos igazad van!
de, ki az a hulye aki alapjaraton jarat 1 oran keresztul 1 leghuteses motort? ketto mi ertelme van 3ezres fordulaton porgetni sokaig egy motort? ilyen hasznalati mod mellett nem csak a szimeringet kellene kicserelni hanem idokozonkent a motort is. En ugy hasznaltam a motorokat mint ahogy azt altalaban hasznalni szoktak, semmilyen jellegu ilyen gondom nem volt. A szerelesi segedletben ami fel van toltve az oldalra, abban zold a szimering, ezekszerint butak voltak ok is hozza.
de, ki az a hulye aki alapjaraton jarat 1 oran keresztul 1 leghuteses motort? ketto mi ertelme van 3ezres fordulaton porgetni sokaig egy motort? ilyen hasznalati mod mellett nem csak a szimeringet kellene kicserelni hanem idokozonkent a motort is. En ugy hasznaltam a motorokat mint ahogy azt altalaban hasznalni szoktak, semmilyen jellegu ilyen gondom nem volt. A szerelesi segedletben ami fel van toltve az oldalra, abban zold a szimering, ezekszerint butak voltak ok is hozza.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Devil 2010.01.20. 11:20-kor.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Nekem kb. 6 éve valami zöld olcsóbb szimering van benne de eddig még hiba nem volt vele! Nem mentem sokat 20-n pár ezret vele. De itt is lesz az ideje lassan hogy megnézem. 

Re: Blokk
hát még jó hogy nem állt meg, az elég cifra hiba... de pl tudsz rá olyan alapjáratot csinálni, hogy akár egy órát is tudjon járni? vagy pl mit szól ahhoz, hogy ha húzol neki egy pici gázt, megpróbálsz tartani egy kb 3000/perc fordulatot, majd ha ez sikerült, tartsd a gázt mozdulatlanúl, és figyeld a fordulatot.. szimeringes gép nem képes tartani a fordulatot, vagy felpörög, és abból hörög le, vagy szép lassan lefullad. zabálja a gyertyákat, állandóan beköpi őket. előfordúl gyertyaslussz, stb. néha minden ok nélkül elkezd rángatni, hosszú egyenletes haladás közben... kívánja a gázt, többet zabál, vagy épp feltűnően keveset.. ez mind-mind szimering hibajelenség lehet.Devil írta:hat en nem ertek ezzel teljesen egyet, sosem vettem ilyen draga szimeringet egyik motoromba sem, es sose volt vele problemam. Csapagyboltba bementem, mondtam a meretet es adtak szimeringet, par szaz forinter. Ha jol emlekszem mindig kekszinut adtak. Szimering miatt egyik motorom sem allt meg.
Conus! már leírták, így csak megerősítem.. olyan helyen kell szimeringet venni, ahol van rendes forgalom, ja és ahol megkérdezik, mielött kiadnák, hogy milyen felhasználásra kell a szimering. normális helyen ez így zajlik.ha megmondod, hogy kétütemű főtengelyre, akkor alapból nem fog neked viton-on kívül mást adni, mert csak arra vállal garanciát. esetleg külön kérésre ad rosszabbat. pl Bicskén van egy vas műszaki szerűség, ahol a szögtöl a szimeringig mindent lehet kapni, ott pl amikor vitont kértem, csak néztek, hogy ma bajom van

Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
na, ez elég jónak tűnik, és ha azt is tudja amire a színe vall, akkor kitűnő áron volt. most már csak annyi dolgod van, hogy a főtengelyen lévő futófelületet átnézed, nehogy valami kis gödröcske legyen benne, vagy esetleg vályú, mélyedés, rozsda....stb, mert akkor az biz kinyirja a legjobb szimeringeket is.
Bokodi Áron- WARESZ
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Akkor ezwaresz írta:na látod, ezt pofázom már jó ideje mindenhol! ÉDESMINDEGY? mi van ráírva a szimmeringre, lehet az pl NAK, KTT bármi.. lényeg hogy szimmering gyártón belül is van többféle felhasználási területre való példány. lényegesebbek:
csúszó tengelyre(hidraulika,ilyen kell pl a teleszkópokba))nyomásálló, nagy rugóerővel(főtengelyen kb 3 perc alatt szénné ég)
lassú forgó tengelyre, általános felhasználás, pl mosógép.. nem hőálló, nem bírja se az olajat, se a benzint, kikeményedik, vagy vajjá puhul.
ennek van több komolyabb igénybevételt tűrő változata.. ilyen a nagy általánosságban előforduló valamilyen huber feliratú, zöld, mag az annak társa, a kék hasonló tudású példány. ezek már az olajat talán bírják(kihajtástengelyre lánckerékhez kiváló).na de főtengelyen van még hő, meg, nagy fordulat, meg benzin. a zöld ajka általában üvegkeménnyé válik, majd megég. a kék inkább idő elött elkopik. ezek általában pár száz, esetleg egy-két ezer km-t bírnak ki. utána már falsosok, levegőt, olajat engednek át. mindegyikre jellemző a hidraulika kivételével, hogy olcsók, a 72x25x7es kb 200ft körül mozog.
és akkor itt az a fajta ami nekünk kell:
ezt VITONnak hívják, és barna színe van. létezik belőle többféle gyártótól, többféle ajaktípussal, forgásirányos változatban stb. nekünk a legegyszerűbb egy ajkú, kötetlen forgásirányú típus bőven elegendő, ennek ára kb 2400-3500ft körül van. lényege, hogy hőálló, tartósan ellenáll benzinnek olajnak mindennek, általában 10000/perc fordulatig adnak rájuk garanciát. a tartósságáról annyit, hogy 50-70ezer km-t nyugodtan elmegy főtengelyen(ennek feltétele természetesen a jó futófelület is.. ) szerintem megéri.

feltehetőleg nekem jólesz egy darabig

elkértek akár 2000-2300Ft-ot is. Duplaajkú tipus.
A KTT is hasonló árban volt.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
igenForrest írta:Üdv urak
TS250 és ES250-ben ugyan olyan dugó van?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
annak lehet valami köze egy szimering élettartamához h hogyan van tárolva a BÓTban?
fénynek ki van téve, szabad levegő éri stb.

fénynek ki van téve, szabad levegő éri stb.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
hat en nem ertek ezzel teljesen egyet, sosem vettem ilyen draga szimeringet egyik motoromba sem, es sose volt vele problemam. Csapagyboltba bementem, mondtam a meretet es adtak szimeringet, par szaz forinter. Ha jol emlekszem mindig kekszinut adtak. Szimering miatt egyik motorom sem allt meg.
Re: Blokk
na látod, ezt pofázom már jó ideje mindenhol! ÉDESMINDEGY? mi van ráírva a szimmeringre, lehet az pl NAK, KTT bármi.. lényeg hogy szimmering gyártón belül is van többféle felhasználási területre való példány. lényegesebbek:
csúszó tengelyre(hidraulika,ilyen kell pl a teleszkópokba))nyomásálló, nagy rugóerővel(főtengelyen kb 3 perc alatt szénné ég)
lassú forgó tengelyre, általános felhasználás, pl mosógép.. nem hőálló, nem bírja se az olajat, se a benzint, kikeményedik, vagy vajjá puhul.
ennek van több komolyabb igénybevételt tűrő változata.. ilyen a nagy általánosságban előforduló valamilyen huber feliratú, zöld, mag az annak társa, a kék hasonló tudású példány. ezek már az olajat talán bírják(kihajtástengelyre lánckerékhez kiváló).na de főtengelyen van még hő, meg, nagy fordulat, meg benzin. a zöld ajka általában üvegkeménnyé válik, majd megég. a kék inkább idő elött elkopik. ezek általában pár száz, esetleg egy-két ezer km-t bírnak ki. utána már falsosok, levegőt, olajat engednek át. mindegyikre jellemző a hidraulika kivételével, hogy olcsók, a 72x25x7es kb 200ft körül mozog.
és akkor itt az a fajta ami nekünk kell:
ezt VITONnak hívják, és barna színe van. létezik belőle többféle gyártótól, többféle ajaktípussal, forgásirányos változatban stb. nekünk a legegyszerűbb egy ajkú, kötetlen forgásirányú típus bőven elegendő, ennek ára kb 2400-3500ft körül van. lényege, hogy hőálló, tartósan ellenáll benzinnek olajnak mindennek, általában 10000/perc fordulatig adnak rájuk garanciát. a tartósságáról annyit, hogy 50-70ezer km-t nyugodtan elmegy főtengelyen(ennek feltétele természetesen a jó futófelület is.. ) szerintem megéri.
csúszó tengelyre(hidraulika,ilyen kell pl a teleszkópokba))nyomásálló, nagy rugóerővel(főtengelyen kb 3 perc alatt szénné ég)
lassú forgó tengelyre, általános felhasználás, pl mosógép.. nem hőálló, nem bírja se az olajat, se a benzint, kikeményedik, vagy vajjá puhul.
ennek van több komolyabb igénybevételt tűrő változata.. ilyen a nagy általánosságban előforduló valamilyen huber feliratú, zöld, mag az annak társa, a kék hasonló tudású példány. ezek már az olajat talán bírják(kihajtástengelyre lánckerékhez kiváló).na de főtengelyen van még hő, meg, nagy fordulat, meg benzin. a zöld ajka általában üvegkeménnyé válik, majd megég. a kék inkább idő elött elkopik. ezek általában pár száz, esetleg egy-két ezer km-t bírnak ki. utána már falsosok, levegőt, olajat engednek át. mindegyikre jellemző a hidraulika kivételével, hogy olcsók, a 72x25x7es kb 200ft körül mozog.
és akkor itt az a fajta ami nekünk kell:
ezt VITONnak hívják, és barna színe van. létezik belőle többféle gyártótól, többféle ajaktípussal, forgásirányos változatban stb. nekünk a legegyszerűbb egy ajkú, kötetlen forgásirányú típus bőven elegendő, ennek ára kb 2400-3500ft körül van. lényege, hogy hőálló, tartósan ellenáll benzinnek olajnak mindennek, általában 10000/perc fordulatig adnak rájuk garanciát. a tartósságáról annyit, hogy 50-70ezer km-t nyugodtan elmegy főtengelyen(ennek feltétele természetesen a jó futófelület is.. ) szerintem megéri.
Bokodi Áron- WARESZ
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Persze hogy voltcsdani írta:sunbim!
A blokk volt már szétkapva?
Mert lehet még főtengely-ütés is sajna
A teljesítmény milyen volt mostanában?
Nem rázta az egész motort menet közben, de leginkább az ülést

KOYO főtengely és SKf csapágyakkal raktam össze,
... a hideg idő beálltával jelentkezett, eldurrant egyszercsak,...
ma szétszedtem és a szimering tömítőfelületén, ez egy zöld teflonos réteg,több helyen levált,valószinűleg itt kapott falsot.

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
sunbim!
A blokk volt már szétkapva?
Mert lehet még főtengely-ütés is sajna
A teljesítmény milyen volt mostanában?
Nem rázta az egész motort menet közben, de leginkább az ülést
A blokk volt már szétkapva?
Mert lehet még főtengely-ütés is sajna
A teljesítmény milyen volt mostanában?
Nem rázta az egész motort menet közben, de leginkább az ülést
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Nem kérdés, közlés jön!
Úgy néz ki főtengely szimeringes lett a TZ. A generátor oldalon.
Megint. Nemértem, a KTT szimeringek állítólag az egyik legjobbak.
Ma beröccentettem a mocit és kis melegedés után is még 3000es alapjáratom volt.
És nemnagyon akart csökkenni. Lehet hogy gond van a főtengely tömítő felületével?

Úgy néz ki főtengely szimeringes lett a TZ. A generátor oldalon.
Megint. Nemértem, a KTT szimeringek állítólag az egyik legjobbak.
Ma beröccentettem a mocit és kis melegedés után is még 3000es alapjáratom volt.
És nemnagyon akart csökkenni. Lehet hogy gond van a főtengely tömítő felületével?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Hell
Azt már sajnos odaadtam havernak a szétbarmolt cross mzjére de ha érdekel hengerfej akkor megtudom nézni hátha van még 1 amúgy Dunakeszis vagyok
Azt már sajnos odaadtam havernak a szétbarmolt cross mzjére de ha érdekel hengerfej akkor megtudom nézni hátha van még 1 amúgy Dunakeszis vagyok
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Hali!grill írta:Hello!
A válaszokat köszönöm. A hengerfejjel bajom már nincs ugyanis apám talált a pincébe egy jót ami a motoron volt szétszereléskor észrevettem hogy megvan repedve az egyik csavartól a gyertya felé. A blokkot a napokba fogom széthúzni és akkor meglátom mit kell majd cserélni.
Ha nem laksz messze Százhalombattától, a repedt hengerfej érdekelne!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
Hello!
A válaszokat köszönöm. A hengerfejjel bajom már nincs ugyanis apám talált a pincébe egy jót ami a motoron volt szétszereléskor észrevettem hogy megvan repedve az egyik csavartól a gyertya felé. A blokkot a napokba fogom széthúzni és akkor meglátom mit kell majd cserélni.
A válaszokat köszönöm. A hengerfejjel bajom már nincs ugyanis apám talált a pincébe egy jót ami a motoron volt szétszereléskor észrevettem hogy megvan repedve az egyik csavartól a gyertya felé. A blokkot a napokba fogom széthúzni és akkor meglátom mit kell majd cserélni.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Valóban, a szívócsatorna más méretű és alakú a nagyobb teljesítményűn. Volt szerencsém Bambinál látni a különbséget.csdani írta:Hello!
Mondjuk 150-esből 3 fajta teljesítményű van, lehet hogy a legerősebbnek, a 14,3 Le-snek mások a csatornái, de ebben Bambi biztos tud segíteni
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
Hello!
Alapvetően a henger átmérőjében van különbség, persze 24-es karbi
Van otthon a saját 251/301 mellett egy 125-ös ETZ, meg a padláson egy törött 150-es. Ha kifogy majd a szufból a 125, akkor ennek a hengere lesz az 1. túlméretre fúrva. Vannak nagyon jó fúrók, a dugóból én megkérdezném Bambit, hogy 125/150-hez létezik-e Kanuni, azt illesztheted jó szorosra (3 század), én a nagyon a 75.5-re fúrt hengerhez 3.5-re kértem, de a szerelősrác 3-ra szokta, a gyári 4 század.
A főtengó ua
Mondjuk 150-esből 3 fajta teljesítményű van, lehet hogy a legerősebbnek, a 14,3 Le-snek mások a csatornái, de ebben Bambi biztos tud segíteni
Miért cserélsz hengerfejet?
Ha a főtengón a csapágy/szimmeringhelyek rendben, akkor a felújítással jobban jársz, van kifejezetten jó minőségű készlet is, ami jobb, min a gyári, de ebben szintén hozzáértő tud segíteni.
Érdemes azt a plusz néhány ezret rászánni, és tényleg hozzáértőhöz vinni, jó minőségű alkatrészekkel összerakni, hamar behozza az árát!
Alapvetően a henger átmérőjében van különbség, persze 24-es karbi
Van otthon a saját 251/301 mellett egy 125-ös ETZ, meg a padláson egy törött 150-es. Ha kifogy majd a szufból a 125, akkor ennek a hengere lesz az 1. túlméretre fúrva. Vannak nagyon jó fúrók, a dugóból én megkérdezném Bambit, hogy 125/150-hez létezik-e Kanuni, azt illesztheted jó szorosra (3 század), én a nagyon a 75.5-re fúrt hengerhez 3.5-re kértem, de a szerelősrác 3-ra szokta, a gyári 4 század.
A főtengó ua
Mondjuk 150-esből 3 fajta teljesítményű van, lehet hogy a legerősebbnek, a 14,3 Le-snek mások a csatornái, de ebben Bambi biztos tud segíteni
Miért cserélsz hengerfejet?
Ha a főtengón a csapágy/szimmeringhelyek rendben, akkor a felújítással jobban jársz, van kifejezetten jó minőségű készlet is, ami jobb, min a gyári, de ebben szintén hozzáértő tud segíteni.
Érdemes azt a plusz néhány ezret rászánni, és tényleg hozzáértőhöz vinni, jó minőségű alkatrészekkel összerakni, hamar behozza az árát!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
125-ös henger alapvetően csak átmérőben különbözik a 150-estől. (egyébként egy 125-ös van Bambinál)grill írta:Hello.
Most kezdem felújítani az ETZ 125-ötösömet és nem tudnátok mondani Boltot ahol a blokkhoz kaphatok alkatrészeket (Henger, hengerfej, főtengely...) és még egy kérdés ,hogy a 125 és a 150es között a különbség mi?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Boltot meg nézz a főoldalon a támogatók rovatban. van jó néhány.
Ja, meg a vatera.hu
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
Hello.
Most kezdem felújítani az ETZ 125-ötösömet és nem tudnátok mondani Boltot ahol a blokkhoz kaphatok alkatrészeket (Henger, hengerfej, főtengely...) és még egy kérdés ,hogy a 125 és a 150es között a különbség mi?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Most kezdem felújítani az ETZ 125-ötösömet és nem tudnátok mondani Boltot ahol a blokkhoz kaphatok alkatrészeket (Henger, hengerfej, főtengely...) és még egy kérdés ,hogy a 125 és a 150es között a különbség mi?
Válaszotokat előre is köszönöm!
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
Nekem 300-asítva lett, meg kértem nagyobb kompressziót, de így 98-as benya kell, néha még az is becsörög! 95 nagyon felejtős!
Persze nem mondom, h nem megy, mint állat, de azért van még mit finomítani, ha nem múlik el teljesen, akkor legrosszabb esetben bemegy egy 0,1, vagy 0,2 mm-es pakolás még. Nekem 1,6 a résméret, 1,2 volt a generál után, lett a hengerfej utóesztergálva, de úgy, hogy a legkisebb mértékben nőjön a sűrítőtér
Még kísérletezek a gyújtással, hátha enyhül
Gyárilag is elég nagy a sűrítés, ezen nemigazán lehet emelni, mert ugyebár léghűtés...
Meg ha jó a kipu, akkor fordulaton úgyis nagyobb a henger töltése, jobb a kompresszió, mint amit állóhelyzetben mérsz, mert több anyag összesűrítve nagyobb nyomást okoz
Persze nem mondom, h nem megy, mint állat, de azért van még mit finomítani, ha nem múlik el teljesen, akkor legrosszabb esetben bemegy egy 0,1, vagy 0,2 mm-es pakolás még. Nekem 1,6 a résméret, 1,2 volt a generál után, lett a hengerfej utóesztergálva, de úgy, hogy a legkisebb mértékben nőjön a sűrítőtér

Még kísérletezek a gyújtással, hátha enyhül
Gyárilag is elég nagy a sűrítés, ezen nemigazán lehet emelni, mert ugyebár léghűtés...
Meg ha jó a kipu, akkor fordulaton úgyis nagyobb a henger töltése, jobb a kompresszió, mint amit állóhelyzetben mérsz, mert több anyag összesűrítve nagyobb nyomást okoz

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát ez attól függ milyenek vannak benne már... Gondolom akad valami ha már a hengerfejet tervezgetted.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
köszi a tippeket. akkor szerinte marad gyárilag a hengerfej, csak kiváncsi voltam hogy hogyan is van ez. Ja és Alfa milyen fejlesztésekre gondoltál?? köszi, Bálint
Re: Blokk
jót mondott, de akkor hozzá kell igazítani az égéstér formáját. na, meg ha rendesen fel van fúrva, be van járatva, megfelelő a gyűrűhézag, már akkor 95ös benzinnel akkorákat koppanhat öngyulladástól mint az állat. nekem is ezt csinálja, bár lehet hogy az 1,3mm présrés túl kicsi neki, még nem próbáltam meg változtatni rajta. szóval szerintem gyárilag ekkora süritési viszonyú motoron kár változtatni.balintmz írta:az esztergályos mondta akinél voltunk egyszer hengert furatni. lehet hogy tuloztam a 2mm-el. van egy simson aminek van leszedve és elég nagy a komresszioja. kiváncsi vagyok hogy hallottatok e vmit rola.
Bokodi Áron- WARESZ
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Oda én is elmennék
:D:D majd egyszer 
Elvileg ha az előírt nyomatékkel volt meghúzva, akkor még most is annyival van, szóval nem is lehet utánahúzni.
De ellenőrizd le és húzd meg ha kell!


Elvileg ha az előírt nyomatékkel volt meghúzva, akkor még most is annyival van, szóval nem is lehet utánahúzni.
De ellenőrizd le és húzd meg ha kell!
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Blokk
Ha minden rendben van a géppel, meg kell húzni a kuplung anyáját hosszabb túra előtt? Ts 250/1.
Szerelő haverom, aki csinálta, azt mondja, hogy nem árt. Bambi mester??????
Kb: 3000 km
Tatabánya, Zschopau, északi tenger.
Szerelő haverom, aki csinálta, azt mondja, hogy nem árt. Bambi mester??????

Tatabánya, Zschopau, északi tenger.
Ne dudálj!!!! Küzdj!! 

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég