Megromlik szerintem.nfefe írta:Benzin?
Üzemanyagellátás
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Benzin?Forrest írta:Hogy tárolnátok egy belülről rozsdamentes tankot? Én gázolajjal gondoltam felönteni, de hátha tudtok olcsóbb megoldás is, mert az ETS tank nem kicsi (22-23 liter??).

- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
Hogy tárolnátok egy belülről rozsdamentes tankot? Én gázolajjal gondoltam felönteni, de hátha tudtok olcsóbb megoldás is, mert az ETS tank nem kicsi (22-23 liter??).
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a tanácsokat holnap ellenőrzöm a dolgokat rajt, és majd írok mi lesz. Amugy hidegen nincs alapjárat megáll pár perc melegités után elpöfög magasabb fordulaton, amikor meghoztuk múlt hónapba akkor még ennyire nem volt vészes, akkor visszament a fordulat azért , de akkor sem volt az igazi... Köszi Üdv!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Ja fals. Ezeket még ellenőrizhetnéd:
Szívócső talptömítések rendben vannak? Karburátor szívócső csatlakozásnál nem ,,párásodik"? A karburátor tetején a nagy alumínium hollander nem lötyög,meg van húzva rendesen? A kormányt jobbra v. ballra fordítva is ugyanolyan magas az alapjárat, nem feszül valahol a gázbowden? Gyújtásoldali szimeringnél van olajfojás?
Ha ezekre a helyekre odaspriccelsz egy kis benzint,féktisztítót, járás közben, és ha változik az alapjárat akkor azon a helyen van a fals.
Hogy keletkezett ez a tünet, 1xcsak lett,vagy fokozatosan romlott?
Gázfröccs előt milyen az alapjárat? Hidegen is melegen is ilyen?
Szívócső talptömítések rendben vannak? Karburátor szívócső csatlakozásnál nem ,,párásodik"? A karburátor tetején a nagy alumínium hollander nem lötyög,meg van húzva rendesen? A kormányt jobbra v. ballra fordítva is ugyanolyan magas az alapjárat, nem feszül valahol a gázbowden? Gyújtásoldali szimeringnél van olajfojás?
Ha ezekre a helyekre odaspriccelsz egy kis benzint,féktisztítót, járás közben, és ha változik az alapjárat akkor azon a helyen van a fals.
Hogy keletkezett ez a tünet, 1xcsak lett,vagy fokozatosan romlott?
Gázfröccs előt milyen az alapjárat? Hidegen is melegen is ilyen?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha szivató nem tömít, akkor inkább fulladna. Fals levegő az esélyes.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Lackó!
Én is gyújtásoldali szimmeringre gondolok. Magyarázza mindkét problémát.
Én is gyújtásoldali szimmeringre gondolok. Magyarázza mindkét problémát.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Üzemanyagellátás
Üdv! Segítséget szsertnék kérni van egy 250es etz-m és olyan gondom lenne, ha adok egy gázfröccsöt neki akkor alig alig megy vissza a fordulat... és alapjárat 2000alatt nem nagyon van:/ Gondoltam h szimeringes vagy szivató nem tömit rendessen, de mielőtt nekiállok kérnék pár tanácsot
köszi Üdv!

- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Fhúú! Akkor,,tűzök" a boltba!Alfa írta:Fogalmam sincs, én csak bementem h 250 eshez kell és adtak egyet. Pontosabban kettőt. Mindkettő jó voltsunbim írta:Huber és Társa?
...
Az. ...
250eshez: Kód:45-50, -158ft
251eshez: Kód:45-51, -144ft
és van még 2 sor ismét 250 és 251eshez, de ezek nem tudom miben különböznek a kódjukon és az árukon kívül?
43-48: -152ft
43-64: -144ft
Melyikről van sz ó Alfa?



,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Fogalmam sincs, én csak bementem h 250 eshez kell és adtak egyet. Pontosabban kettőt. Mindkettő jó voltsunbim írta:Huber és Társa?
...
Az. ...
250eshez: Kód:45-50, -158ft
251eshez: Kód:45-51, -144ft
és van még 2 sor ismét 250 és 251eshez, de ezek nem tudom miben különböznek a kódjukon és az árukon kívül?
43-48: -152ft
43-64: -144ft
Melyikről van sz ó Alfa?

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Huber és Társa?
...
Az. ...
250eshez: Kód:45-50, -158ft
251eshez: Kód:45-51, -144ft
és van még 2 sor ismét 250 és 251eshez, de ezek nem tudom miben különböznek a kódjukon és az árukon kívül?
43-48: -152ft
43-64: -144ft
Melyikről van sz ó Alfa?
...
Az. ...
250eshez: Kód:45-50, -158ft
251eshez: Kód:45-51, -144ft
és van még 2 sor ismét 250 és 251eshez, de ezek nem tudom miben különböznek a kódjukon és az árukon kívül?
43-48: -152ft
43-64: -144ft
Melyikről van sz ó Alfa?

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Huberéknél a 30N2-5 höz való súber tökéletes, századra pontos (mikrométerrel milliméterenként ellenőriztem 2-t is), + nem rézből van, nekem nem sikerült eltörni sem (egyiket próbáltam, csak tesztelés céljából, kb 120 ft)
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Hát sajnálom... asszem akkor itt is kezdődik a keresgélés.
Apropó... Valakinek nincs egy fölös súbere csatoshoz?
Most néztem a huberéknél van 251-hez súber. Ha jól sejtem akkor az a csatoshoz való ugye? Valakinek van ezzel tapasztalata?

Apropó... Valakinek nincs egy fölös súbere csatoshoz?

Most néztem a huberéknél van 251-hez súber. Ha jól sejtem akkor az a csatoshoz való ugye? Valakinek van ezzel tapasztalata?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Aahaa, Dunaharaszti...KILL3R etz írta:Köszi a gyors válaszokat!
sunbim!
Akkor a másik súber nem eladó véletlenül?![]()
![]()
Persze a csatosból.
Úgyse vagyunk olyan messze egymástól....![]()
Odadnám szívesen , de akkor leállna a motorom!

Anno ki akartam cserélni a saját tűmet, mert ,,fiatal tarhonya" koromban, szerelési tapasztalataim igen hiányosak voltak,és kapkodósabb is voltam mint mostanában, egy karburátor szerelés során e l t ö r t e m !




Szóval sajnos csalódást kell okoznom

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a gyors válaszokat!
sunbim!
Akkor a másik súber nem eladó véletlenül?
Persze a csatosból.
Úgyse vagyunk olyan messze egymástól....

sunbim!
Akkor a másik súber nem eladó véletlenül?


Persze a csatosból.
Úgyse vagyunk olyan messze egymástól....


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
NYÍHHhhháá! 50.től simsonos?! Khírály!
... de rég volt már mikor nekem simsonom volt! Dezsavűm van!:lol: ... 1 szép ,,foszöld" gép volt
voltunk vele Kékesen is. Szerettem!

... de rég volt már mikor nekem simsonom volt! Dezsavűm van!:lol: ... 1 szép ,,foszöld" gép volt

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Mindenkinek!
Jubilálok! 50.hozzászólás!
Szabad tanácsot adni?
véleményt mondani?
Nekem van 1 "csavaros,, karbim és 2csatos, a csavarosban "hegyesebb,, a súber tű, a csatosokban, ebből az egyik a motoromban üzemel,
"tömzsibb,, , más!
Jubilálok! 50.hozzászólás!

Szabad tanácsot adni?


Nekem van 1 "csavaros,, karbim és 2csatos, a csavarosban "hegyesebb,, a súber tű, a csatosokban, ebből az egyik a motoromban üzemel,
"tömzsibb,, , más!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2009.12.04. 20:38-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
sima 250 es súbertű (30 N2-5) jele :C3
csatos karbiban jele: 2,5 B 511
Szerintem nem ugyanaz.
csatos karbiban jele: 2,5 B 511
Szerintem nem ugyanaz.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Lenne egy kérdésem: A sima 250-es karbi súbertűje megegyezik a csatos karbiéval?
Lenne egy kérdésem: A sima 250-es karbi súbertűje megegyezik a csatos karbiéval?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
ha tudsz szerezni régi riga trafót,az megbízhatóbb.Weedow írta:Andrá$ írta:
próbáld meg adj neki "beöntést"![]()
Ha ígysem indulna akkor próbáld meg gyújtótrafó cserével, múltkor engem ezmiatt 2napig szívatott (igaz simson), szikra volt, gyertya benzines, gyújtás jóhelyen, gyertya új, és mégsem indul, alaplapot kicserélem és úgysem jó, gondolkoztam és éjjel rájöttem hogy csak a trafót nem cseréltem még, másnap kicserélem a trafót és első rúgásra indult. És az a poén hogy már másodjára jártam így de idegességembe nem jutott eszembe először.
Re: Üzemanyagellátás
Andrá$ írta:revlimit írta:Nekem most nem indul a kis TS, pedig van szikra(bivalyerős), a gyertya is nedves, és mégsem. Valami szar lehet a karburátorral. De amúgy én is úgy indítom, mint conus. 2-3rúgás szívatóval gyújtás nélkül, majd gyújtással 1 és ha minden OK így be kell indulnia. Sajnos nálam valami nem oké.
próbáld meg adj neki "beöntést"![]()
Ha ígysem indulna akkor próbáld meg gyújtótrafó cserével, múltkor engem ezmiatt 2napig szívatott (igaz simson), szikra volt, gyertya benzines, gyújtás jóhelyen, gyertya új, és mégsem indul, alaplapot kicserélem és úgysem jó, gondolkoztam és éjjel rájöttem hogy csak a trafót nem cseréltem még, másnap kicserélem a trafót és első rúgásra indult. És az a poén hogy már másodjára jártam így de idegességembe nem jutott eszembe először.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
revlimit írta:Nekem most nem indul a kis TS, pedig van szikra(bivalyerős), a gyertya is nedves, és mégsem. Valami szar lehet a karburátorral. De amúgy én is úgy indítom, mint conus. 2-3rúgás szívatóval gyújtás nélkül, majd gyújtással 1 és ha minden OK így be kell indulnia. Sajnos nálam valami nem oké.
próbáld meg adj neki "beöntést"


"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Nekem most nem indul a kis TS, pedig van szikra(bivalyerős), a gyertya is nedves, és mégsem. Valami szar lehet a karburátorral. De amúgy én is úgy indítom, mint conus. 2-3rúgás szívatóval gyújtás nélkül, majd gyújtással 1 és ha minden OK így be kell indulnia. Sajnos nálam valami nem oké.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A szivatót nem dísznek találták ki én azt vallom.
Ilyenkor használni kell, ahogy a gépkönyve is írja.. Szóval teljesen normális.

- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Üzemanyagellátás
Aha...ezek szerint akkor a jelenség normális ahogy sejtettem!
Köszi..majd megtanulok vele együtt élni.....és kicsit szivatózok vagy bemelegítem menet közben!

Köszi..majd megtanulok vele együtt élni.....és kicsit szivatózok vagy bemelegítem menet közben!

Motor, őrület
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
Jeami!
igen normális.
én úgy indítom a müzüt amikor hideg a motorja h
gyújtás 0-n, gáz visszaengedve, szivató behúzva tökig így rárúgok 2-3at,
majd gyújtás ráad, szivató még mindig tökre behúzva, pici gáz és indul is!
ami fontos h a szivatót behúzva hagyom mikor elindulok 2esben. kb 2-3 km
után már vissza lehet tolni a szivatót. de erre majd úgy is ráérzel

igen normális.
én úgy indítom a müzüt amikor hideg a motorja h
gyújtás 0-n, gáz visszaengedve, szivató behúzva tökig így rárúgok 2-3at,
majd gyújtás ráad, szivató még mindig tökre behúzva, pici gáz és indul is!
ami fontos h a szivatót behúzva hagyom mikor elindulok 2esben. kb 2-3 km
után már vissza lehet tolni a szivatót. de erre majd úgy is ráérzel




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is pontosan ilyen, de nekem 10 fok alatt. Át kéne fúvókázni télire, de én nem piszkálom ami jól működik. Amúgy azért van mert túl sok benzin lecsapódik a hideg blokkra, és nem marad elég égni.Jeami írta:Ám lenne egy másik kérdésem.... felújítottam és szétszedtem a karbit, kapott új gázbowdent is, tegnap raktam össze..
Tök jó lett, szépen jár..DE megint előjött az a probléma...(ha az egyáltalán) ami régen is volt: - ha hüvösebb van, (úgy kb 15 fok alatt) akkor könnyen indul és szépen jár de gázadásnál kis fordulaton fullad, akkor kap erőre mikor húzok neki egy nagyot és felpörög, elkapja.....
Ez mitől van? Hidegen ez normális, esetleg, benzin-levegő arány vagy egyéb?![]()
Ha bemelegedett, tökéletes, kis gázra is harap és jól gyorsul.
Ötlet?
Viszont van egy tökéletes ellenszere. Motor berúg, pörget kicsit, alapjárat, majd kesztyű felvesz, sisak felvesz, sál felvesz (a sorrend fakultatív

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Üzemanyagellátás
Ám lenne egy másik kérdésem.... felújítottam és szétszedtem a karbit, kapott új gázbowdent is, tegnap raktam össze..
Tök jó lett, szépen jár..DE megint előjött az a probléma...(ha az egyáltalán
) ami régen is volt: - ha hüvösebb van, (úgy kb 15 fok alatt) akkor könnyen indul és szépen jár de gázadásnál kis fordulaton fullad, akkor kap erőre mikor húzok neki egy nagyot és felpörög, elkapja.....
Ez mitől van? Hidegen ez normális, esetleg, benzin-levegő arány vagy egyéb?
Ha bemelegedett, tökéletes, kis gázra is harap és jól gyorsul.
Ötlet?
Tök jó lett, szépen jár..DE megint előjött az a probléma...(ha az egyáltalán

Ez mitől van? Hidegen ez normális, esetleg, benzin-levegő arány vagy egyéb?

Ha bemelegedett, tökéletes, kis gázra is harap és jól gyorsul.
Ötlet?

Motor, őrület
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Üzemanyagellátás
jó ötlet, köszi, kipróbálom!revlimit írta:Teflonszalagot kell tekerni a tank csonkjára, amire a benzincsapot majd rácsavarozod. Nekem így lett jó. Egy próbát megér.Jeami írta: köszi az infókat! Úszótengely ment bele a régi, a főfúvókát nem is cseréltem jó hogy mondod tehát az a 125-ös!!![]()
Ezt megnézem majd! Sajna tűt ás tűtartó lemezt csak pénteken tudok majd venni, akkor megnézem az úszószintet is!
Most már csak benzincsapot kéne szereznem valahonnan olyat ami jó!![]()
Nekem ez keresztem basszus, amit a nyáron vettem a Simo-hoz az már egy hét után a csavarnál folyt!!

Motor, őrület
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Ahha 
Mondjuk néha nekem is zavaró, főleg kesztyűben. Mindig lecsúszik a kezemről a kesztyű ha többet forgatok

Mondjuk néha nekem is zavaró, főleg kesztyűben. Mindig lecsúszik a kezemről a kesztyű ha többet forgatok

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Ahogy a Mester mondja!
Nekem sokkal kényelmesebbnek tűnik... Nem törik ki az ember csuklója egy előzésnél sem. És harapósabbnak tűnik a gép
Nekem sokkal kényelmesebbnek tűnik... Nem törik ki az ember csuklója egy előzésnél sem. És harapósabbnak tűnik a gép

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
Fele annyi a csukló mozdulat.nfefe írta:
Komoly egy szerkezetA működési elvet már értem. De miért jó ez?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás

Komoly egy szerkezet

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az a lényeg, hogy teljes gázhoz feleannyit(áttáteltől függően) kell fordítanod a gázkaron, mint eddig.
A gázbowden első felének egységnyi elmozdulásához a gázbowden másik fele áttétel arányú elmozdulása tartozik. Ebben az esetben több.
A gázbowden első felének egységnyi elmozdulásához a gázbowden másik fele áttétel arányú elmozdulása tartozik. Ebben az esetben több.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Ha jól tippelem a gázbovden elvezetésében segít.
- MZCs
- bajnok
- Hozzászólások: 811
- Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
[quote="csikin"]ajjaj:D
Gázkar áttételező? Ügyes megoldás:)
Amatőr kérdés tudom...
De ez mire jó?
Gázkar áttételező? Ügyes megoldás:)
Amatőr kérdés tudom...

De ez mire jó?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Körbetekertem teflon-szalaggal. Most jó. Kérdés, hogy meddig... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
ajjaj:D
Gázkar áttételező? Ügyes megoldás:)
Az utángyártott szívocsonkok nem valami frankók.
Nekem is ilyen volt lötyögött, de szereztem eredetit és azóta jó.
Gázkar áttételező? Ügyes megoldás:)
Az utángyártott szívocsonkok nem valami frankók.
Nekem is ilyen volt lötyögött, de szereztem eredetit és azóta jó.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Akadt egy kis problem:
Lötyög a karbim a szívócsonkban, van erre valami bevált megoldás? Én arra gondoltam, hogy teflonszalaggal, vagy azbeszt zsinórral körbetekerem és úgy húzom össze.
Vagy simán szigszalagal is lehet? Mennyire melegszik ott a cucc?
Ezt meg most leltem a tank alatt:

Egy kis finomság

Akadt egy kis problem:
Lötyög a karbim a szívócsonkban, van erre valami bevált megoldás? Én arra gondoltam, hogy teflonszalaggal, vagy azbeszt zsinórral körbetekerem és úgy húzom össze.
Vagy simán szigszalagal is lehet? Mennyire melegszik ott a cucc?
Ezt meg most leltem a tank alatt:

Egy kis finomság


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Teflonszalagot kell tekerni a tank csonkjára, amire a benzincsapot majd rácsavarozod. Nekem így lett jó. Egy próbát megér.Jeami írta:köszi az infókat! Úszótengely ment bele a régi, a főfúvókát nem is cseréltem jó hogy mondod tehát az a 125-ös!!Alfa írta:Az úszótengelyt használd fel a régit, az gondolom nem romlott el.
Az utángyártott úszó jól működik
Tűszelep könnyen mozogjon, mert elég kellemetlen ha fennakad, de még rosszabb ha "lennakad"és folyik orrán száján.
Az utángyártott ezüstszínű tűt csak ajánlani tudom, század mm-re pontos (az enyém az volt)
Az úszóházban lent a szívató fúvókája van, 110 a mérete.
a 125 ös elvileg a főfúvóka, én mondjuk nagyobbat javaslok, és azt is Bambitól, mert lehet h el se fog indulni az utángyártottal.
A tűszelep alá nem kell tömítés, elcseszi az úszó nyitásának helyét, gyárilag nincs benne olyan alkatrész.
benzinszint beállítás: rárakod az úszóházat (elég odafogni, tömítés is legyen közte, ez fontos), álljon függőlegesen, benzincső rá, folyik amíg folyik, benzincső el, úszóház levesz, van egy borda az úszóházban, na addig kell érnie a benzinnek, a tetejéig. Ha nem így történik, a cikkemben van egy jó ábra erre hogy melyik nyelvet merre meg hogyan.
Ha a benzinszint jó, a fúvókák jók, a porlasztási betét jó, és jut is be elég benzin, akkor a karbi nem tud már túl sok meglepetéssel szolgálni. Persze dugulás se legyen seholEgyszerű, megbízható kis szerkezet
![]()
Ezt megnézem majd! Sajna tűt ás tűtartó lemezt csak pénteken tudok majd venni, akkor megnézem az úszószintet is!
Most már csak benzincsapot kéne szereznem valahonnan olyat ami jó!![]()
Nekem ez keresztem basszus, amit a nyáron vettem a Simo-hoz az már egy hét után a csavarnál folyt!!
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Üzemanyagellátás
köszi az infókat! Úszótengely ment bele a régi, a főfúvókát nem is cseréltem jó hogy mondod tehát az a 125-ös!!Alfa írta:Az úszótengelyt használd fel a régit, az gondolom nem romlott el.
Az utángyártott úszó jól működik
Tűszelep könnyen mozogjon, mert elég kellemetlen ha fennakad, de még rosszabb ha "lennakad"és folyik orrán száján.
Az utángyártott ezüstszínű tűt csak ajánlani tudom, század mm-re pontos (az enyém az volt)
Az úszóházban lent a szívató fúvókája van, 110 a mérete.
a 125 ös elvileg a főfúvóka, én mondjuk nagyobbat javaslok, és azt is Bambitól, mert lehet h el se fog indulni az utángyártottal.
A tűszelep alá nem kell tömítés, elcseszi az úszó nyitásának helyét, gyárilag nincs benne olyan alkatrész.
benzinszint beállítás: rárakod az úszóházat (elég odafogni, tömítés is legyen közte, ez fontos), álljon függőlegesen, benzincső rá, folyik amíg folyik, benzincső el, úszóház levesz, van egy borda az úszóházban, na addig kell érnie a benzinnek, a tetejéig. Ha nem így történik, a cikkemben van egy jó ábra erre hogy melyik nyelvet merre meg hogyan.
Ha a benzinszint jó, a fúvókák jók, a porlasztási betét jó, és jut is be elég benzin, akkor a karbi nem tud már túl sok meglepetéssel szolgálni. Persze dugulás se legyen seholEgyszerű, megbízható kis szerkezet

Ezt megnézem majd! Sajna tűt ás tűtartó lemezt csak pénteken tudok majd venni, akkor megnézem az úszószintet is!
Most már csak benzincsapot kéne szereznem valahonnan olyat ami jó!

Nekem ez keresztem basszus, amit a nyáron vettem a Simo-hoz az már egy hét után a csavarnál folyt!!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Motor, őrület
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az úszótengelyt használd fel a régit, az gondolom nem romlott el.
Az utángyártott úszó jól működik
Tűszelep könnyen mozogjon, mert elég kellemetlen ha fennakad, de még rosszabb ha "lennakad"
és folyik orrán száján.
Az utángyártott ezüstszínű tűt csak ajánlani tudom, század mm-re pontos (az enyém az volt)
Az úszóházban lent a szívató fúvókája van, 110 a mérete.
a 125 ös elvileg a főfúvóka, én mondjuk nagyobbat javaslok, és azt is Bambitól, mert lehet h el se fog indulni az utángyártottal.
A tűszelep alá nem kell tömítés, elcseszi az úszó nyitásának helyét, gyárilag nincs benne olyan alkatrész.
benzinszint beállítás: rárakod az úszóházat (elég odafogni, tömítés is legyen közte, ez fontos), álljon függőlegesen, benzincső rá, folyik amíg folyik, benzincső el, úszóház levesz, van egy borda az úszóházban, na addig kell érnie a benzinnek, a tetejéig. Ha nem így történik, a cikkemben van egy jó ábra erre hogy melyik nyelvet merre meg hogyan.
Ha a benzinszint jó, a fúvókák jók, a porlasztási betét jó, és jut is be elég benzin, akkor a karbi nem tud már túl sok meglepetéssel szolgálni. Persze dugulás se legyen sehol
Egyszerű, megbízható kis szerkezet 
Az utángyártott úszó jól működik
Tűszelep könnyen mozogjon, mert elég kellemetlen ha fennakad, de még rosszabb ha "lennakad"

Az utángyártott ezüstszínű tűt csak ajánlani tudom, század mm-re pontos (az enyém az volt)
Az úszóházban lent a szívató fúvókája van, 110 a mérete.
a 125 ös elvileg a főfúvóka, én mondjuk nagyobbat javaslok, és azt is Bambitól, mert lehet h el se fog indulni az utángyártottal.
A tűszelep alá nem kell tömítés, elcseszi az úszó nyitásának helyét, gyárilag nincs benne olyan alkatrész.
benzinszint beállítás: rárakod az úszóházat (elég odafogni, tömítés is legyen közte, ez fontos), álljon függőlegesen, benzincső rá, folyik amíg folyik, benzincső el, úszóház levesz, van egy borda az úszóházban, na addig kell érnie a benzinnek, a tetejéig. Ha nem így történik, a cikkemben van egy jó ábra erre hogy melyik nyelvet merre meg hogyan.
Ha a benzinszint jó, a fúvókák jók, a porlasztási betét jó, és jut is be elég benzin, akkor a karbi nem tud már túl sok meglepetéssel szolgálni. Persze dugulás se legyen sehol


MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Üzemanyagellátás
Ma szétszedtem a BVF 30N2-5-ös karbit és a vásárolt felújító kittel (mofaker-taiwan) reparálgattam..a következők derültek ki:
- Az úszótengely mind a kittbe mind a külön vásárolt úszóba kb. másfélszer hosszabb mint az eredeti..
- A kittbe lévő tűszelep kicsit nehezen mozog...bejárattam, remélem nem fog fennakadni..
- Nem vettem tűtartó lemezt és tűt, csak súberrugót pedig kellet volna, mert a benne lévő tű hozzá van forrasztva! a
lemezhez, ráadásul a legfelső állásba...nem hiába éreztem kicsit vérszegények a gépet..
- Az úszóházban lévő alapjárati? kis fúvókából a kittben kettő fajta volt..110-es feliratú és 125-ös..nekem a 110-es volt
benne ilyet is tettem vissza az újból...miért van hozzá 125-ös is? Az mire szolgál?
- A tűszelep alatt nem volt tömítés...ez így jó? Igy volt benne, bár én vettem hozzá Simos-tűszelep tömítést (ugyanaz a
szelep mint itt) mert ott volt..de ide végül is nem tettem be...
- A slusszpoén az hogy jó vacak volt már az úszóház-tömítés, darabokban jött le de nem ott folyt hanem az egy hónapja vásárolt, szép új, benzincsapnál..
kb, egy órát szöszmötöltem a karbival a konyhában, tévénézés közbe, de úgy folyik a csap zárt állásban, hogy mire visszamentem már megtelt teljesen a vizzsák!!
A mofakerben vettem nem tudom milyen gyártmányú...tud valaki ebből jó minőségűt valahol?
- Az úszótengely mind a kittbe mind a külön vásárolt úszóba kb. másfélszer hosszabb mint az eredeti..
- A kittbe lévő tűszelep kicsit nehezen mozog...bejárattam, remélem nem fog fennakadni..
- Nem vettem tűtartó lemezt és tűt, csak súberrugót pedig kellet volna, mert a benne lévő tű hozzá van forrasztva! a
lemezhez, ráadásul a legfelső állásba...nem hiába éreztem kicsit vérszegények a gépet..
- Az úszóházban lévő alapjárati? kis fúvókából a kittben kettő fajta volt..110-es feliratú és 125-ös..nekem a 110-es volt
benne ilyet is tettem vissza az újból...miért van hozzá 125-ös is? Az mire szolgál?
- A tűszelep alatt nem volt tömítés...ez így jó? Igy volt benne, bár én vettem hozzá Simos-tűszelep tömítést (ugyanaz a
szelep mint itt) mert ott volt..de ide végül is nem tettem be...
- A slusszpoén az hogy jó vacak volt már az úszóház-tömítés, darabokban jött le de nem ott folyt hanem az egy hónapja vásárolt, szép új, benzincsapnál..
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Motor, őrület
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Tényleg van rajta egy apró pici lyuk, ahogy Máté is mondja. Most éppen 3db BVF 22N1-3-asom és egy Dellortom van. Amúgy a kis ts bvf-ek között is vannak apró különbségek. Majd fényképezek és megmutatom mire is gondolok.
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Üzemanyagellátás
Igazad lehet, a Simo-s karbi oldalán a tömítés alatt is van valami nyílás, az lehet ott a túlfolyó......ma is tanultam valami fontosat, köszi!Alfa írta:Abban is kell lennie, lehet csak egy kis furat formájában, gondold meg, ha elszaródik a tűszelep és jön a benzin, akkor ha nincs túlfolyó feljön a szint a porlasztási betétig, és mivel a henger fele lejt befolyik a forgattyúsházba, megtölti. Na ha ilyenkor rúgnál egyet rajta szépet szólna, vagy a forgattyúsházban maradt kis levegővel b@szna oda, vagy simán úgy megütné az elősűrítés miatt (ugye benya nem összenyomható) hogy a szimmeringek táncot járnak. Rosszabb esetben felnyomna többet mint a kompressziótér térfogata, ez a "vízütés" (eredetileg arra vonatkozik ha pl egy tóba bemész és vizet szív a motor), hajtókar főtengely satöbbi nem szeretné.Jeami írta:
Nos, hülyének lenni szerencse ahogy mondják..Olyan vót mint a fúvóka asszondtam akkor az fúvóka!
De megnéztem ezt a karbi felújítás című remek képes útmutatót és már nagyon-nagyon képben vagyok a 30N2-5 porlasztó szerkezeti felépítését illetőleg!
![]()
Olyan mint a Simos karbi csak nagyobb, de ebben miért van az úszóházban túlfolyó és abban miért nincs? Csak kíváncsiságból kérdem...

Motor, őrület
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Üzemanyagellátás
A ház oldalán (nem az úszóházon, hanem attól feljebb egy kicsivel) van egy lyuk, ott folyik ki a felesleges benzin.
Nem olyan régen javítottam az egyik clubos csajszi kis ETZ-jét. Azon valami okos eltömítette, "nemkellodaaz"...
Nem olyan régen javítottam az egyik clubos csajszi kis ETZ-jét. Azon valami okos eltömítette, "nemkellodaaz"...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
és akkor hova folyik el az a benzin aminek a túlfolyón kéne távoznia ha lenne?



"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Andrá$ írta:oh ha már karburátoról és túlfolyó jött szóba lehet hogy én vagyok hülye de egyáltalán 125 TS karbin (BVF 22 N 1-3) van túlfolyó?
Nincsen rajta.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Abban is kell lennie, lehet csak egy kis furat formájában, gondold meg, ha elszaródik a tűszelep és jön a benzin, akkor ha nincs túlfolyó feljön a szint a porlasztási betétig, és mivel a henger fele lejt befolyik a forgattyúsházba, megtölti. Na ha ilyenkor rúgnál egyet rajta szépet szólna, vagy a forgattyúsházban maradt kis levegővel b@szna oda, vagy simán úgy megütné az elősűrítés miatt (ugye benya nem összenyomható) hogy a szimmeringek táncot járnak. Rosszabb esetben felnyomna többet mint a kompressziótér térfogata, ez a "vízütés" (eredetileg arra vonatkozik ha pl egy tóba bemész és vizet szív a motor), hajtókar főtengely satöbbi nem szeretné.Jeami írta:KILL3R etz írta:Szerintem még mindig a túlfolyó csonkját nézed fúvókának. De az csak azért van, hogy rátudsz húzni egy csövet és nem a blokkra folyik a benya hanem ahova vezeted....
Nézd meg Alfa karbis cikkét. Abban van egy metszeti ábra, akkor világos lesz minden.
Nos, hülyének lenni szerencse ahogy mondják..Olyan vót mint a fúvóka asszondtam akkor az fúvóka!
De megnéztem ezt a karbi felújítás című remek képes útmutatót és már nagyon-nagyon képben vagyok a 30N2-5 porlasztó szerkezeti felépítését illetőleg!
![]()
Olyan mint a Simos karbi csak nagyobb, de ebben miért van az úszóházban túlfolyó és abban miért nincs? Csak kíváncsiságból kérdem...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Üzemanyagellátás
KILL3R etz írta:Szerintem még mindig a túlfolyó csonkját nézed fúvókának. De az csak azért van, hogy rátudsz húzni egy csövet és nem a blokkra folyik a benya hanem ahova vezeted....
Nézd meg Alfa karbis cikkét. Abban van egy metszeti ábra, akkor világos lesz minden.
Nos, hülyének lenni szerencse ahogy mondják..



Olyan mint a Simos karbi csak nagyobb, de ebben miért van az úszóházban túlfolyó és abban miért nincs? Csak kíváncsiságból kérdem...
Motor, őrület
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 5 vendég