Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Gyurmooo írta:251-es, tehát tirisztoros, az meg úgy tudom vagy jó, vagy nem, tehát szerintem ez a hibalehetőség kizárva. Kontakthibák nincsenek véletlenül?
Trafó nem melegszik? Gyertyapipa jó?
Akksi?

Gyurmooo 251 bol csinaltak megszakitosat is, lehet ha az okozza a gondokat es ezert nem tud porogni Bonalaco gepe...
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Üdv!

Még mindig kb 2 éve van az a problémám, hogy rángatva megy a motorom 3-4 között.
Lecseréltem a karbit, a gyújtáselektronikát, a jeladót, gyertyát, gyertyapipát, gyertyakábelt, és még mindig csinálja.

Szerintetek lehet, hogy a trafó miatt van?
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Helló!

Lenne 1-2 kérdésem elektronika terén.
1. Hogyan lehet az index lámpát gyorsabb villogásra állítani?
2. Tölthetem úgy az akumlátort. hogy nem veszem le a sarukat, csak egyszerűen rákötöm a sarukat? Nem nyirja ki a trafót vagy a kondenzátort, vagy bármit?

Köszönöm.....
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Köszi Killer!
:wink:
Vettem is sodortat, nekem eddig szilikonos volt, de szerintem már elég öreg vezeték kicsi szikrát is adott.
Ezzel már sokkal jobbat ad.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Mindenképpen fonott vagy sodort vezetékűt keress. Az "öntött" meg tud viccelni rendesen... [-X
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

Szerintetek melyik a jobb gyertyakábel a szilikonos, vagy amelyikben középen egy rézszál fut és annyi?
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

horhaus írta: Honnan lehet tudni, hogy az aku tönkrement, és azért fogy el az áram.
Hát nem vagyok egy elektro szaki de ha kiveszed az akkut a motorból és rákötöd mondjuk a reflekktor izzót, akkor kikerülted a zárlatot ami esetleg a motor vezetékelésében van.
Tehát ha ebben az esetben is tapasztalható a feszültségesés akkor az akku a rossz.
Persze biztos van ennek egyszerűbb módja is de most per pillanat csak ez jutott eszembe. :D
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sok sikert az építgetéshez akkor!

Szerintem fényképekkel dokumentáld az építést, ha arra kerül sor és beküldhetnéd cikkbe, biztosan sokan örülnének neki! :wink:
szudan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.08.05. 07:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szudan »

matt1989!!
igazából egy auto hall jeladóját könnyedén be lehet építeni, +egy fém tárcsa kell ami elhalad a jeladó előtt!! mert eddig a mienk valami mágneses volt!! és úgy még cserélhető is lesz, de úgy gondoltam ha tudnék szerezni csak az eredeti lenne a jó, de kösz hogy írtál mert így felesleges keresgetnem!!! nekem nincs kedvem várni 3 hétig!!
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Köszönöm Alfa a gyors segítséget.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha jól értem tárcsafék kapcsoló :lol:

Az egyik nyelvről egy test megy (mind1 melyikről, ez csak egy kapcsoló), akár ott helyben is testelheted valamihez, vagy a lámpában az egyik testponthoz. Ez alapesetben barna.

A másikból egy fekete megy, de itt figyelni kell. A lámpában a vezetékösszekötőn kétféle fekete van: az egyik egy 4-es (4 kábel gyűjtőhelye), ez ad tápot a kürtnek, a fénykürtnek és a fsz óra visszajelzőinek (gyárilag ez a baloldali legszéle), a másik meg egy 2-es, na ez a féklámpakapcsolóé.

Amúgy minden látszik a kapcsolási rajzból, amit innen is le lehet tölteni... :-"
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Helló!!!
Egy kis segítséget szeretnék kérni elektromosság témakörben. A 250-esemen, egyáltalán nincs első fék visszajelzés. Megvettem a kapcsolót, ráhelyeztem a kábeleket, de halvány fogalmam sincs, hogy hová csatlakoztasam a kábel végeket, hogy a fékkar behúzása után a féklámpa világítson.
Várom segítségeteket, előre is köszönöm.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Szakik !

Indítgatom a gépet, de van egy kis bibi.
Csak 6.7 V-ot tölt.

Mielőtt szétszedtem 7.3 körül töltött.

Mi lehet a problema ?

Az egyik szénkefe szikrázik, az befolyásolhatja ?
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Szudan!

Csak egy valamit tudok erre mondani, hogy sz.pás...
Legalább is nekem ilyen problémám volt tönkrement a jeladóm és 3 hétig nem tudtam motorozni, mert motorosboltoktól kezdve nagykereskedéseken át sehol nem lehet kapni.
Bontottan sikerült szereznem azt is csak véletlenül.

Vaterán keresgélj minden nap hátha valaki rak fel.
szudan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.08.05. 07:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szudan »

Hellósztok!! hall jeladóra lenne szükségem 125ös etzhez!!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

horhaus írta:Nekem is át van szerelve a gyújtáskapcsolóm a légszűrőházba /ha jól látom akkor neked is/ és valami oknál fogva a direkt indító állás eltűnt róla.
Az viszont, hogy ilyen ütemben fogy a fesz. az akkuból az zárlatot vagy letestelő vezetéket feltételez.
Szia

Ez érdekes, hogy te sem tudod betolni (ha jól értem) a gyújtáskapcsoló áthelyezés miatt. Nekem már nincs ott. (régi a kép) Én is zárlatra gondoltam, de akutöltés után, világítás nélkül megy.
Honnan lehet tudni, hogy az aku tönkrement, és azért fogy el az áram.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

kobraCode!

Köszi a választ mert sokáig fordítva próbáltam mert úgy "jobban" állt rajta csak semmit nem csinált a jeladó, így pedig működik :lol:
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

matt1989 írta:Sziasztok!

Így kell felrakni a jeladót ahogy a képen van, vagy a mágnes alatti résznek fordítva kell lenni? :-k
Matt!

Asszem nekem is így van. De ahogy látom másnál is :

http://hu.wikibooks.org/wiki/F%C3%A1jl:Mz_elekt_gy.jpg
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti »

Én nemtudom.. De a magától megjavuló problémákkal én nem szoktam foglalkozni :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

Így kell felrakni a jeladót ahogy a képen van, vagy a mágnes alatti résznek fordítva kell lenni? :-k



Kép
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

kuti írta:Tegnap a peregyessel jártam így. beindítottam, töltésjelző elaludt. Rányomtam reflektort álló helybe, és leállt. Kis járatás után alapjáraton is elbírta.
Nem lehet, hogy feszültség van (volt) de "ereje" (amper) nincs ?
Járatástól "pedig megy bele az is"
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti »

Tegnap a peregyessel jártam így. beindítottam, töltésjelző elaludt. Rányomtam reflektort álló helybe, és leállt. Kis járatás után alapjáraton is elbírta.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

frensis írta: Mechanikus fesszabon hol tudom mérni mennyit tölt ?
Legegyszerűbb ha az akkun méred.
Valószínüleg nincs töltésed és ami kraft van az akkuban az már a világításhoz nem elég.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

horhaus írta:Sziasztok

Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.

Kössz a segítséget.
Hasonlót produkál nekem is.

Ma egy kicsit teszteltem a gépet, egyenlőre sztenderen mert még nincsen meg az új hátsó gumi.

Egy kis szívató után elsőre indul, DE ha ráadom a világítást akkor leáll, olyan, mintha levenném a gyújtást.
Töltés gond lehet ?
Az egészben az az érdekes, hogy a töltés jelző kialszik amint elindítom.

Mechanikus fesszabon hol tudom mérni mennyit tölt ?
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

horhaus írta:Sziasztok

Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.

Kössz a segítséget.
Hello

Nekem is át van szerelve a gyújtáskapcsolóm a légszűrőházba /ha jól látom akkor neked is/ és valami oknál fogva a direkt indító állás eltűnt róla.
Az viszont, hogy ilyen ütemben fogy a fesz. az akkuból az zárlatot vagy letestelő vezetéket feltételez.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Jó, hogy feljött a biztosíték téma, eszembe jutott, hogy be kéne izzítani a késes bizti táblát. :)
Akksi kábelt is cserélni fogom.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

frensis!

Most, hogy írod, már látom más minden rendben. :D Kapkodva olvastam-írtam... ;)
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.

Kössz a segítséget.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Beindítottam !

A megszakítóval van valami gebasz.

Köszönöm a segítséget Bambinak !
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha gyújtáson hagyod valamiért (mondjuk bennetartod a kulcsot, vagy a kapcsolód nem az igazi és ki lehet húzni az ürestől különböző állásban is), kb negyed óra alatt leég a trafó. Talán ez? Bár nem valószínű, de egy lehetőség...
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

frensis írta:A bizit bizti nem égett ki mivel működik minden.
Meg tudom, hogy kövezendő dolog de kipróbáltam facsavarral is és úgy sem volt gyújtás.
A biztik nem melegedtek, minden működött.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Gyurmooo írta:Elég alap dolog, lehet nézted már, de bizti nem "égett ki"?
A bizit bizti nem égett ki mivel működik minden.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Elég alap dolog, lehet nézted már, de bizti nem "égett ki"?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

és a töltés ellenörző lámpa ég?mármint jó fénye van?de ahogy írtad a többi állsában jó minden nem?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Andrá$ írta:talán vmi vezeték csúszott le vagy szakadt el?
A motorhoz nem volt nyúlva mióta feltöltöttem az aksit ez a pláne benne.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

talán vmi vezeték csúszott le vagy szakadt el?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv Emberek !

Ma be szerettem volna indítani a kis TS-em, de nem sikerült :(
1-2 hete töltöttem fel az aksit, 6.3 volt-ot mértem a digi műszeremmel akkor.
Kipróbáltam, minden működött.
Ezután eltettem.

Ma pedig már nincsen szikra.
És nem csináltam egyikkel sem semmit.
Megnéztem a gyújtáson kívül minden működik, a digi műszer szerint 6.2 Volt van benne.

Mi történhetett ?

Gyertya, kondi új.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Hullagyali
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hullagyali »

köszi a tanácsokat majd megnézem multiméterrel.
Dév :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Én még régen a kis TZ-vel jártam úgy, hogy egymás után ette a H4-es izzókat. Rámértünk, közel 15V feszt kapott, magas fordulaton, mivel az előző tulaj "áldott" kezének köszönhetően csak magas fordulaton dolgozott jól a gép, henger buherálás miatt. Állandóan 6e. körül jártam vele utazó 4-ik sebességben, amíg nem kapott új hengert.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Nem azért írtam, mert "hülyeség", hanem mert tévedni emberi dolog.
Mérj rá, ha van, vagy tudsz kölcsön kérni multimétert, mekkora a feszültség közepes és magasabb fordulaton! Ha még mechanikus fesz.szab. van, azt is be tudod állítani, hogy mekkora legyen a max. érték. Szerelési kézikönyvben megtalálod a pontos leírást, jobban megfogalmazva, mint most én írnám le ide. ;)
13,8V fölé ne menjen, akkor még mindig van benne kis tartalék, rezgés stb. miatt kell.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti »

Nem kell ahhoz hülyének lenni, hogy beletedd! Én a reflektorommal jártam így. Kiégett, majd tettem egyet bele. Azt is kicsapta.. Nem értettem, énis fesszabra gondoltam... Majd jön apám, hogy nem e tudok valamit az izzókészletéből hiányzó izzóról (6V-s Ts, de a polcon volt az izzókészlet) #-o
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Csinálja ezt más izzóknál is? Mechanikus fesszabod van vagy már elektronikus?
Hullagyali
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hullagyali »

beindítás után nem egyből, hanem pár km után vágja ki. Azért annyira hülye nem vagyok hogy 6v osat rakjak bele ](*,)
Dév :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Álló motornál is? Akkor 6V-os az izzó. :D
Ha csak beindítás után, túl magas a feszültség.
Fesz.szab lesz akkor, így elsőre.
Hullagyali írta:sziasztok!
ETZ-m nél a hátsó helyzetjelző ha újat rakok bele azt egyből bekormólja, majd kicsapja. Ez mitől lehet?
Hullagyali
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hullagyali »

sziasztok!
ETZ-m nél a hátsó helyzetjelző ha újat rakok bele azt egyből bekormólja, majd kicsapja. Ez mitől lehet?
Dév :D
Pisti
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.08.10. 07:46
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pisti »

HaPi írta:
Pisti írta:Tiszteletem!
Tudna nekem valaki segíteni hogy 125-ös ETZ-nél mennyire kell állítani a megszakítóhézagot?
Hello!
A gyári előírás szerint 0,3 mm.
Üdv.
Köszöntem!
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Pisti írta:Tiszteletem!

Tudna nekem valaki segíteni hogy 125-ös ETZ-nél mennyire kell állítani a megszakítóhézagot?
Hello!
A gyári előírás szerint 0,3 mm.
Üdv.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Pisti
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.08.10. 07:46
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pisti »

Tiszteletem!

Tudna nekem valaki segíteni hogy 125-ös ETZ-nél mennyire kell állítani a megszakítóhézagot?
puppino
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.05.31. 15:52
MZ-d típusa: MZ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: puppino »

Sziasztok!

Két kérdésem lenne.
Kérdés 1: A 250-es Trophy-nak is 3 mm e az előgyújtása, vagy ha nem akkor mekkora?
Kérdés 2: A távolságot hogyan lehet megmérni, mivel a gyertya nem merőleges a dugú tetejének síkjára?

A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv.: puppino
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég