Elektronika topik - a pokol kapuja
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szakik !
Indítgatom a gépet, de van egy kis bibi.
Csak 6.7 V-ot tölt.
Mielőtt szétszedtem 7.3 körül töltött.
Mi lehet a problema ?
Az egyik szénkefe szikrázik, az befolyásolhatja ?
Indítgatom a gépet, de van egy kis bibi.
Csak 6.7 V-ot tölt.
Mielőtt szétszedtem 7.3 körül töltött.
Mi lehet a problema ?
Az egyik szénkefe szikrázik, az befolyásolhatja ?
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Szudan!
Csak egy valamit tudok erre mondani, hogy sz.pás...
Legalább is nekem ilyen problémám volt tönkrement a jeladóm és 3 hétig nem tudtam motorozni, mert motorosboltoktól kezdve nagykereskedéseken át sehol nem lehet kapni.
Bontottan sikerült szereznem azt is csak véletlenül.
Vaterán keresgélj minden nap hátha valaki rak fel.
Csak egy valamit tudok erre mondani, hogy sz.pás...
Legalább is nekem ilyen problémám volt tönkrement a jeladóm és 3 hétig nem tudtam motorozni, mert motorosboltoktól kezdve nagykereskedéseken át sehol nem lehet kapni.
Bontottan sikerült szereznem azt is csak véletlenül.
Vaterán keresgélj minden nap hátha valaki rak fel.
Re: Elektronika
Hellósztok!! hall jeladóra lenne szükségem 125ös etzhez!!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sziahorhaus írta:Nekem is át van szerelve a gyújtáskapcsolóm a légszűrőházba /ha jól látom akkor neked is/ és valami oknál fogva a direkt indító állás eltűnt róla.
Az viszont, hogy ilyen ütemben fogy a fesz. az akkuból az zárlatot vagy letestelő vezetéket feltételez.
Ez érdekes, hogy te sem tudod betolni (ha jól értem) a gyújtáskapcsoló áthelyezés miatt. Nekem már nincs ott. (régi a kép) Én is zárlatra gondoltam, de akutöltés után, világítás nélkül megy.
Honnan lehet tudni, hogy az aku tönkrement, és azért fogy el az áram.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
kobraCode!
Köszi a választ mert sokáig fordítva próbáltam mert úgy "jobban" állt rajta csak semmit nem csinált a jeladó, így pedig működik
Köszi a választ mert sokáig fordítva próbáltam mert úgy "jobban" állt rajta csak semmit nem csinált a jeladó, így pedig működik
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Matt!matt1989 írta:Sziasztok!
Így kell felrakni a jeladót ahogy a képen van, vagy a mágnes alatti résznek fordítva kell lenni?
Asszem nekem is így van. De ahogy látom másnál is :
http://hu.wikibooks.org/wiki/F%C3%A1jl:Mz_elekt_gy.jpg
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Elektronika
Én nemtudom.. De a magától megjavuló problémákkal én nem szoktam foglalkozni
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem lehet, hogy feszültség van (volt) de "ereje" (amper) nincs ?kuti írta:Tegnap a peregyessel jártam így. beindítottam, töltésjelző elaludt. Rányomtam reflektort álló helybe, és leállt. Kis járatás után alapjáraton is elbírta.
Járatástól "pedig megy bele az is"
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Elektronika
Tegnap a peregyessel jártam így. beindítottam, töltésjelző elaludt. Rányomtam reflektort álló helybe, és leállt. Kis járatás után alapjáraton is elbírta.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Legegyszerűbb ha az akkun méred.frensis írta: Mechanikus fesszabon hol tudom mérni mennyit tölt ?
Valószínüleg nincs töltésed és ami kraft van az akkuban az már a világításhoz nem elég.
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hasonlót produkál nekem is.horhaus írta:Sziasztok
Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.
Kössz a segítséget.
Ma egy kicsit teszteltem a gépet, egyenlőre sztenderen mert még nincsen meg az új hátsó gumi.
Egy kis szívató után elsőre indul, DE ha ráadom a világítást akkor leáll, olyan, mintha levenném a gyújtást.
Töltés gond lehet ?
Az egészben az az érdekes, hogy a töltés jelző kialszik amint elindítom.
Mechanikus fesszabon hol tudom mérni mennyit tölt ?
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Hellohorhaus írta:Sziasztok
Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.
Kössz a segítséget.
Nekem is át van szerelve a gyújtáskapcsolóm a légszűrőházba /ha jól látom akkor neked is/ és valami oknál fogva a direkt indító állás eltűnt róla.
Az viszont, hogy ilyen ütemben fogy a fesz. az akkuból az zárlatot vagy letestelő vezetéket feltételez.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Jó, hogy feljött a biztosíték téma, eszembe jutott, hogy be kéne izzítani a késes bizti táblát.
Akksi kábelt is cserélni fogom.
Akksi kábelt is cserélni fogom.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
frensis!
Most, hogy írod, már látom más minden rendben. Kapkodva olvastam-írtam...
Most, hogy írod, már látom más minden rendben. Kapkodva olvastam-írtam...
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sziasztok
Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.
Kössz a segítséget.
Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.
Kössz a segítséget.
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Beindítottam !
A megszakítóval van valami gebasz.
Köszönöm a segítséget Bambinak !
A megszakítóval van valami gebasz.
Köszönöm a segítséget Bambinak !
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha gyújtáson hagyod valamiért (mondjuk bennetartod a kulcsot, vagy a kapcsolód nem az igazi és ki lehet húzni az ürestől különböző állásban is), kb negyed óra alatt leég a trafó. Talán ez? Bár nem valószínű, de egy lehetőség...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Meg tudom, hogy kövezendő dolog de kipróbáltam facsavarral is és úgy sem volt gyújtás.frensis írta:A bizit bizti nem égett ki mivel működik minden.
A biztik nem melegedtek, minden működött.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A bizit bizti nem égett ki mivel működik minden.Gyurmooo írta:Elég alap dolog, lehet nézted már, de bizti nem "égett ki"?
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Elég alap dolog, lehet nézted már, de bizti nem "égett ki"?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
és a töltés ellenörző lámpa ég?mármint jó fénye van?de ahogy írtad a többi állsában jó minden nem?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A motorhoz nem volt nyúlva mióta feltöltöttem az aksit ez a pláne benne.Andrá$ írta:talán vmi vezeték csúszott le vagy szakadt el?
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
talán vmi vezeték csúszott le vagy szakadt el?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv Emberek !
Ma be szerettem volna indítani a kis TS-em, de nem sikerült
1-2 hete töltöttem fel az aksit, 6.3 volt-ot mértem a digi műszeremmel akkor.
Kipróbáltam, minden működött.
Ezután eltettem.
Ma pedig már nincsen szikra.
És nem csináltam egyikkel sem semmit.
Megnéztem a gyújtáson kívül minden működik, a digi műszer szerint 6.2 Volt van benne.
Mi történhetett ?
Gyertya, kondi új.
Ma be szerettem volna indítani a kis TS-em, de nem sikerült
1-2 hete töltöttem fel az aksit, 6.3 volt-ot mértem a digi műszeremmel akkor.
Kipróbáltam, minden működött.
Ezután eltettem.
Ma pedig már nincsen szikra.
És nem csináltam egyikkel sem semmit.
Megnéztem a gyújtáson kívül minden működik, a digi műszer szerint 6.2 Volt van benne.
Mi történhetett ?
Gyertya, kondi új.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Én még régen a kis TZ-vel jártam úgy, hogy egymás után ette a H4-es izzókat. Rámértünk, közel 15V feszt kapott, magas fordulaton, mivel az előző tulaj "áldott" kezének köszönhetően csak magas fordulaton dolgozott jól a gép, henger buherálás miatt. Állandóan 6e. körül jártam vele utazó 4-ik sebességben, amíg nem kapott új hengert.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Nem azért írtam, mert "hülyeség", hanem mert tévedni emberi dolog.
Mérj rá, ha van, vagy tudsz kölcsön kérni multimétert, mekkora a feszültség közepes és magasabb fordulaton! Ha még mechanikus fesz.szab. van, azt is be tudod állítani, hogy mekkora legyen a max. érték. Szerelési kézikönyvben megtalálod a pontos leírást, jobban megfogalmazva, mint most én írnám le ide.
13,8V fölé ne menjen, akkor még mindig van benne kis tartalék, rezgés stb. miatt kell.
Mérj rá, ha van, vagy tudsz kölcsön kérni multimétert, mekkora a feszültség közepes és magasabb fordulaton! Ha még mechanikus fesz.szab. van, azt is be tudod állítani, hogy mekkora legyen a max. érték. Szerelési kézikönyvben megtalálod a pontos leírást, jobban megfogalmazva, mint most én írnám le ide.
13,8V fölé ne menjen, akkor még mindig van benne kis tartalék, rezgés stb. miatt kell.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Elektronika
Nem kell ahhoz hülyének lenni, hogy beletedd! Én a reflektorommal jártam így. Kiégett, majd tettem egyet bele. Azt is kicsapta.. Nem értettem, énis fesszabra gondoltam... Majd jön apám, hogy nem e tudok valamit az izzókészletéből hiányzó izzóról (6V-s Ts, de a polcon volt az izzókészlet)
Re: Elektronika
Csinálja ezt más izzóknál is? Mechanikus fesszabod van vagy már elektronikus?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
Re: Elektronika
beindítás után nem egyből, hanem pár km után vágja ki. Azért annyira hülye nem vagyok hogy 6v osat rakjak bele
Dév
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Álló motornál is? Akkor 6V-os az izzó.
Ha csak beindítás után, túl magas a feszültség.
Fesz.szab lesz akkor, így elsőre.
Ha csak beindítás után, túl magas a feszültség.
Fesz.szab lesz akkor, így elsőre.
Hullagyali írta:sziasztok!
ETZ-m nél a hátsó helyzetjelző ha újat rakok bele azt egyből bekormólja, majd kicsapja. Ez mitől lehet?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
Re: Elektronika
sziasztok!
ETZ-m nél a hátsó helyzetjelző ha újat rakok bele azt egyből bekormólja, majd kicsapja. Ez mitől lehet?
ETZ-m nél a hátsó helyzetjelző ha újat rakok bele azt egyből bekormólja, majd kicsapja. Ez mitől lehet?
Dév
Re: Elektronika
Köszöntem!HaPi írta:Hello!Pisti írta:Tiszteletem!
Tudna nekem valaki segíteni hogy 125-ös ETZ-nél mennyire kell állítani a megszakítóhézagot?
A gyári előírás szerint 0,3 mm.
Üdv.
Re: Elektronika
Hello!Pisti írta:Tiszteletem!
Tudna nekem valaki segíteni hogy 125-ös ETZ-nél mennyire kell állítani a megszakítóhézagot?
A gyári előírás szerint 0,3 mm.
Üdv.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
egy kis segítség: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/49
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
Tiszteletem!
Tudna nekem valaki segíteni hogy 125-ös ETZ-nél mennyire kell állítani a megszakítóhézagot?
Tudna nekem valaki segíteni hogy 125-ös ETZ-nél mennyire kell állítani a megszakítóhézagot?
Re: Elektronika
Sziasztok!
Két kérdésem lenne.
Kérdés 1: A 250-es Trophy-nak is 3 mm e az előgyújtása, vagy ha nem akkor mekkora?
Kérdés 2: A távolságot hogyan lehet megmérni, mivel a gyertya nem merőleges a dugú tetejének síkjára?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.: puppino
Két kérdésem lenne.
Kérdés 1: A 250-es Trophy-nak is 3 mm e az előgyújtása, vagy ha nem akkor mekkora?
Kérdés 2: A távolságot hogyan lehet megmérni, mivel a gyertya nem merőleges a dugú tetejének síkjára?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.: puppino
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
hé nah azért nem leszólni a kis MZ-ket
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2009.07.02. 20:47
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Azért volt egy olyan érzésem, mint ha nem biciklin ülnék...
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
őrült nagy erőt meg nyomatékgyárat nevárj 3ezer alatt pl:3-ba
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2009.07.02. 20:47
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Köszönöm szépen az ötletet! Elvittem egy szerelőhöz, aki rájött arra, hogy tulajdonképpen a forgórésznek van baja, fel is szabályozott egy másikat faszára, belepakolta... összehozott egy mechanikus fesszabot a sok roncsból, bekötötte, úgy tűnt fain. 1KM-t nem tettem meg vele, lerohadtam. Visszavittem 10 perc múlva, hogy ez bizony ratyi. Gyertyát cserélt, fesszabot cserélt, aztán rájött, hogy az akkuban nincs sav... (Valahogy kifolyt, vagy mittomén, mert egy hónap alatt tuti nem csökken ennyit, és egy hónapja töltöttem bele... ) A lényeg, hogy frankón belekerült 5000forintomba, ha a most vásárolt, de már elbaszott elektronikus fesszabot is belematekolom, akkor már 8700forintomba van a motor, ÉS MÉG MINDIG SZAR! Kis fordulaton nincs ereje, magasat meg nem pörög. A baj lehet bennem van, hogy a TStől annyit várok mint egy ezres nagyvastól, de azé ettől jobban szokott menni... De töltés sincs, közepes fordulat alatt semmi. Szóval 8700 a semmiért...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
saruzd újra a fesszabályzó vezetékeit + az érintkezőket is csiszold meg
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
Heló mindenkinek!!
nekem olyan problémám lenne hogy...
Etz 125 12v-os aksin alapjáraton mért feszültség 12v pörgetve 13.9v ez nekem eddig jónak tűnik a motor jár rendesen egy darabig azután lemerül az aksi és folyamatosan nagyon gyorsan párolog belőle a folyadék!!!
több aksival is próbáltam a gépet de mindeggyiknél ez a helyzet!!
egy idő után megölte a gép a gyújtótrafómat is!!
nem tudom mi lehet a baj a segítséget nagyon megköszönném!!
nekem olyan problémám lenne hogy...
Etz 125 12v-os aksin alapjáraton mért feszültség 12v pörgetve 13.9v ez nekem eddig jónak tűnik a motor jár rendesen egy darabig azután lemerül az aksi és folyamatosan nagyon gyorsan párolog belőle a folyadék!!!
több aksival is próbáltam a gépet de mindeggyiknél ez a helyzet!!
egy idő után megölte a gép a gyújtótrafómat is!!
nem tudom mi lehet a baj a segítséget nagyon megköszönném!!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
a dinamo forgoreszerol az az a kommutator szeletekrol egyenaramot veszunk le a szeletek pozitiv negativ valtasa adja az egyen aramot, adinamonal az alloreszt gerjesztjuk,
A viz szalad, a kő marad!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Elektronika
Kommutátor = mechanikus egyenirányító.z25z írta:egyenaramot szednek le a szenkefek a "kommutatorrol"?? - ha jol irom....)
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
betontojas: Leforditom neked Tamas kollega reakciojat: TS ben nincs se generator, se egyeniranyito dioda, ezert azzal nem lehet baj. (dinamo van benne es nem diodakon keresztul tortenik az egyeniranyitas, hanem valamelyest egyenaramot szednek le a szenkefek a "kommutatorrol"?? - ha jol irom....)
Sajnos elektronikaban en sem vagyok nagyon otthon, de amint irtad, hogy a mechanikus leegese miatt kellett cserelned, es az elektronikussal is mar kezdetben baj volt, akkor ott valami nagyobb gubanc lehet, (nem jellemzo, hogy a fesszab leeg), amit lehet hazilag nem is fogsz tudni orvosolni. Jobb hijjan en elvinnem egy autovillamossagi emberkehez....no de hatha jonnek kesobb meg forumozok, akik tudnak hasznos tippeket adni.
Sajnos elektronikaban en sem vagyok nagyon otthon, de amint irtad, hogy a mechanikus leegese miatt kellett cserelned, es az elektronikussal is mar kezdetben baj volt, akkor ott valami nagyobb gubanc lehet, (nem jellemzo, hogy a fesszab leeg), amit lehet hazilag nem is fogsz tudni orvosolni. Jobb hijjan en elvinnem egy autovillamossagi emberkehez....no de hatha jonnek kesobb meg forumozok, akik tudnak hasznos tippeket adni.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Hy! Ha 6V-os ts, akkor a diódáknak és a generátornak nem lehet baja.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2009.07.02. 20:47
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
JJJa és egy MZ ts 150ről van szó...
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2009.07.02. 20:47
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Üdv Mz guruk! Segítségetekre lenne szükségem, minél gyorsabban! Valamiért nem tölt a motor. Elektronikus bolti fesszabályzót vettem bele, mert a mechanikus leégett kb 1 hónapja. Az elektronikussal nem volt semmi baj attól eltekintve, hogy kis fordulaton egyáltalán nem töltött, csak ha tényleg pörgettem is. Meghúzattam kicsit jobban, volt egy csattanás, kiverte a biztosítékot. Kicseréltem a biztit, és töltés nélkül hazajöttem vele, azóta viszont nem tölt. Nem tudom miért. a generátor szénkeféin nem tudom milyen feszültséget kellene mérnem, és nem tudom azt sem, hol van mzben az egyenirányító. elektronikából nagyon alap vagyok, szóval jó lenne egy szájbarágós segítség. Ha a generátorom feküdt meg, akkor adhat ki 2v körüli feszültséget? előre is köszönöm
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég