Tuning
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Tuning
Hallott-e valaki a német RZT által gyártott dolgokról? Engem konkrétan a 250/251-re való kipufogó fogott meg, de az ára miatt ódzkodom tőle... 95€, kicsit durva!!!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki tud nekem szolgálni egy ETZ előgyújtásgörbével?
(150 és 250 is érdekelne). 500 as fordulattól tudom beállítani 100 as léptékekkel. Szeretném a legideálisabb értékeket megadni neki, hogy kapjak egy kis plusz nyomatékot és kisebb fogyasztást. Ha lehetséges, akkor ezeket szögben adja meg, aki tudja, mert az átszámolás macerás lenne (szerintem). Előre is köszönöm!
Üdv.: Szilárd
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki tud nekem szolgálni egy ETZ előgyújtásgörbével?

Üdv.: Szilárd
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Hihí!! Csávókák, holnap m1ek Bambihoz a 300ccm-es motyóért ! 

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Tuning
Szerintem tegyél bele 20w50 4T olajat,mert abban van olajfürdős kuplung adalék is. Igaz,hogy azt a nagyobb teljesítményű motorokhoz találták ki,de hátha segít!kovi999 írta:nem nagyon dől hátra próbáljam meg hogy egy kicsit több olajat teszek bele?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Re: Tuning
nem nagyon dől hátra próbáljam meg hogy egy kicsit több olajat teszek bele?
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Üdv Mindenkinek!
Aki 300-asra alakította a hengerét, az mekkora főfúvót rakott bele?
Nekem 251-esem van, ami alapból a csattintóshoz 130-asat igényel, én mindig 135-össel jártam így frankón ment, 130 volt a vége, 7000-nél, csak vasárnap megadta a hajtókar hézagoló, szétgyalulva a dugót, most készül minőségi alkatrészekkel (a 16005-ös csapágy kivételével mind japó Koyo, Kanuni dugó, török kar, japán acél kosaras tűgörgő alulra...)
Tehát mekkora fúvókával kezdjek, persze a legdúsabb tűállással?
Aki 300-asra alakította a hengerét, az mekkora főfúvót rakott bele?
Nekem 251-esem van, ami alapból a csattintóshoz 130-asat igényel, én mindig 135-össel jártam így frankón ment, 130 volt a vége, 7000-nél, csak vasárnap megadta a hajtókar hézagoló, szétgyalulva a dugót, most készül minőségi alkatrészekkel (a 16005-ös csapágy kivételével mind japó Koyo, Kanuni dugó, török kar, japán acél kosaras tűgörgő alulra...)
Tehát mekkora fúvókával kezdjek, persze a legdúsabb tűállással?
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Nem dől jobban hátra a blokk, mint gyárilag?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Re: Tuning
a holtjáték rendben az olaj meg hajtómű olaj van benne
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Milyen olajat használsz a váltóban?kovi999 írta:sziasztok szereztem 1 átépitett etz/250-est cross motorrá lett épitve előre Rm125-ös villa kerüét 21" kerékkel hátul 18"os maradt de sajnos a kuplungja gyenge megcsúszik tudna valaki segíteni hogy mit csináljak vele? a csere nem oldotta meg a dolgot kevés idő utánn jelentkezett a csúszás ha valaki segítene megköszönném
Holtjáték rendben van fent a kuplungkarnál?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Tuning
sziasztok szereztem 1 átépitett etz/250-est cross motorrá lett épitve előre Rm125-ös villa kerüét 21" kerékkel hátul 18"os maradt de sajnos a kuplungja gyenge megcsúszik tudna valaki segíteni hogy mit csináljak vele? a csere nem oldotta meg a dolgot kevés idő utánn jelentkezett a csúszás ha valaki segítene megköszönném
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Tuning
inkább egy jó egyedi vákumdobtomeeeee írta:Sziasztok, új vagyok ezen az oldalon![]()
van nekem 1 etz150-em, sajna mostanság nem használom, ugyanis gyenge a gép, nem tudom hogy gyárilag is ilyennek kellett hogy legyen, igaz már régóta használtam, és újonnan is a mienk volt, fater mindössze 5000km-t ment vele, én pörgettem az órát 18.000km-ig, a kisebb szembe szél is a végét jelenti,előgyújtás stb is jónak tűnt, kipufogó is. Ha valami tippet tudnátok adni, esetleg vmi kisebb tuning amivel élvezetessé lehetne tenni a vezetését, igaz nem nagyon lenne szétbombázni se kedvem ...(pl felfúrással érezhető lenne vmi változás?
Válaszokat előre is köszi!!!



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Tuning
Nekem Bambi mester varázsolta 300-as ra a vasat .csdani írta:Üdv Mindenkinek!
Várom azok véleményét, akik a 250-es ETZ-jüket a 301-es méretére fúratták, (290.1ccm, 69.00-ról 75.50 átmérőre), NEM Trabi dugó!
Hogy oldották ezt meg( kellett-e a blokkot barmolni, meg ilyenek)
Milyen dugó került bele( berta, taiwani, indiai, vagy Kanuni)
Köszönettel:
csdani
Dugattyút illetőleg nincs infóm , de az biztos hogy nem trabant dugó van benne , mert az csak 275 ccm .Azt tudom , hogy a fúvókák cserélve lettek a karbiban . Végsebességre nem lett gyorsabb a a gép , viszont sokkal erősebb , és a fogyasztás sem növekedett jelentősen . Két személlyel , megpakolva simán bírta a Pilis útajait .

Powered by Bambi MZ ts 250/1
- tomeeeee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Tuning
Sziasztok, új vagyok ezen az oldalon
van nekem 1 etz150-em, sajna mostanság nem használom, ugyanis gyenge a gép, nem tudom hogy gyárilag is ilyennek kellett hogy legyen, igaz már régóta használtam, és újonnan is a mienk volt, fater mindössze 5000km-t ment vele, én pörgettem az órát 18.000km-ig, a kisebb szembe szél is a végét jelenti,előgyújtás stb is jónak tűnt, kipufogó is. Ha valami tippet tudnátok adni, esetleg vmi kisebb tuning amivel élvezetessé lehetne tenni a vezetését, igaz nem nagyon lenne szétbombázni se kedvem ...
(pl felfúrással érezhető lenne vmi változás?
Válaszokat előre is köszi!!!

van nekem 1 etz150-em, sajna mostanság nem használom, ugyanis gyenge a gép, nem tudom hogy gyárilag is ilyennek kellett hogy legyen, igaz már régóta használtam, és újonnan is a mienk volt, fater mindössze 5000km-t ment vele, én pörgettem az órát 18.000km-ig, a kisebb szembe szél is a végét jelenti,előgyújtás stb is jónak tűnt, kipufogó is. Ha valami tippet tudnátok adni, esetleg vmi kisebb tuning amivel élvezetessé lehetne tenni a vezetését, igaz nem nagyon lenne szétbombázni se kedvem ...

Válaszokat előre is köszi!!!
- merojoc
- Simsonos
- Hozzászólások: 145
- Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs
Re: Tuning
Nekem berta dugó került bele.A hengerfejből kellet kiszedni kicsit hogy elférjen a dugó.
Jól működik a szerkezet.
Jól működik a szerkezet.
ETZ 251
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Üdv Mindenkinek!
Várom azok véleményét, akik a 250-es ETZ-jüket a 301-es méretére fúratták, (290.1ccm, 69.00-ról 75.50 átmérőre), NEM Trabi dugó!
Hogy oldották ezt meg( kellett-e a blokkot barmolni, meg ilyenek)
Milyen dugó került bele( berta, taiwani, indiai, vagy Kanuni)
Köszönettel:
csdani
Várom azok véleményét, akik a 250-es ETZ-jüket a 301-es méretére fúratták, (290.1ccm, 69.00-ról 75.50 átmérőre), NEM Trabi dugó!
Hogy oldották ezt meg( kellett-e a blokkot barmolni, meg ilyenek)
Milyen dugó került bele( berta, taiwani, indiai, vagy Kanuni)
Köszönettel:
csdani
Re: Tuning
Szevasztok ! Láttam lejjebb h, kipufogó tervezésről is volt szó.....tudok egy Pesti embert aki kb 15-ér 2ütemüekre tervez kipufogót (ha kell pörgőset ha kell nyomatékosat) a simson.hu oldalon Tuji becenéven megtaláljátok akit érdekel ,gondoltam segítek amiben tudok
:)
....am eddig még csak jót hallottam róla... üdv: Petya (rem nembaj h, megemlítettem a nevét..)

....am eddig még csak jót hallottam róla... üdv: Petya (rem nembaj h, megemlítettem a nevét..)
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
- MZ-d típusa: mz ts250/1
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Tuning
A hall generátorhoz az alap ötlet nekem is onnan van és épp azt probálom strapabíróra megépíteni. Meg Pic-es elögyujtás szabályzóval kiegészíteni.
Jobb hatásfok nagyobb erő és ha minden igaz nagyobb megbízhatóság.
A tárcsafék az meg izlés dolga.
A hatásfoka biztos jobb meg ilyen érveket lehetne felhozni melette de egy lényeg baromi jól néz ki
Van vele sok gond mert müszakin nem engedik át vele.
De jobban lehet vele egykerekezni
De szerintem ez izlés dolga..
Jobb hatásfok nagyobb erő és ha minden igaz nagyobb megbízhatóság.
A tárcsafék az meg izlés dolga.
A hatásfoka biztos jobb meg ilyen érveket lehetne felhozni melette de egy lényeg baromi jól néz ki

Van vele sok gond mert müszakin nem engedik át vele.
De jobban lehet vele egykerekezni

De szerintem ez izlés dolga..
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Hall gyújtás: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/6Paqka az Adás-vétel témában írta:Üdv
Igen az az anya kellene ami fent a kormánynál a két teleszkóp tartó öntvényt össze szorítja. Nem a kerékhez kell. Ez egy kb 25-30mm átmérőjű lapos anya.
Ugyan is egy 250/1 Ts-t ujjítok (12volt tárcsafék ledes index elektronikus fesz szabályzó elktronikus gyujtás meg persze full generál) hogy legyen mivel turára járni. Már a vége fele járok csak egy két alkatrész hiányzik. És van egy két dolog ami nem kompatibilis a ts és az etz között. Pl ez az anya sem...
Nem ugyanaz a menetemelkedés...
De tervezem h ebböl az ujjításból lesz egy két jó kis cikk
A hall ic-s gyujtást meg a hátsó tárcsaféket még fejlesztem de ha az is meg van azt is megosztom mindenkivel
Na még egyszer ha valakinek volna ilyen nagyon megköszönném.
Akár, ha úgy jó, sörben fizetek
De ha mond egy jó árat nekem ugy is jó
Elöre is köszönettel
Üdv Paqka
Tárcsafék hátra szerintem felesleges.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Tuning
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Tuning
Igy igaz ma már beletetem az első huszast igaz még csak a karbit finomitgatam de már érezni azt ami az elmult évtizedekbe nem volt(az erő velem van).Szerintem megérte de majd kiderül az év végére,igaz bármikor vissza rakhatom az eredeti hengett is de csak ha nagyon muszály"""..
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Tuning
Kezdődhet a Rákendroll!kupi írta:Elkészült a nagy álom

"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Tuning
Elkészült a nagy álom"125 röl150 re(valaki azt monta egyszer nem lehet)a képen egy 125 dugó lötyög a frissen furt hengerbe ja és a lényeg az egész meg van egy tizesböl"(furás,dugó,hengerfely munka,és egy használt 24 es karbi).






MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Ez amúgy hogy megy? elmocizok a mûhelybe elõzetes megbeszélés után és otthagyom a gépet? Vagy csak a hengert/hengerfejet viszem? Úgy mennyi volna ha odaviszem a gépet, szétszerelés meló összeszerelés együtt? Úgy olvastam dugót nem érdemes házilag szerelni, csak célszerszámmal.bambi írta:A fúrás hengerfej átalakítás,csatorna utó munkák,és a tömítések.9000ftAlfa írta:...
sajnos gyári dugót nem tudok szerezni.Viszont engem érdekelne,hogy hol lehet venni Kanuni dugót?
üdv bambi
Futár mocisboltban csináltatnám, rá is kérdeztem hogy "ugye nem trabi dugó?" és mondta hogy nem, mert az csak 280 körüli köbcentit tudna, ez a 301 eshez gyártott gyári török dugó. Rákérdezek majd honnan szerzi, õ amúgy 10e ftot mondott, szal az ár reális, nem sok nem kevés

Viszont nem beszélt csatorna utómunkákról, ez miért szükséges?
Amúgy ennyit sikerült kihozni az idomból, ami ha minden igaz Kesjár


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
A fúrás hengerfej átalakítás,csatorna utó munkák,és a tömítések.9000ftAlfa írta:Errõl nekem is kéne infó, én ETZ 250 et akarok 300ra fúratni, és érdekelne hogy
henger
hengerfej
dugó (gyári Kanuni 301 esé)
csapszeg
egyéb kiegészítõk amik kellenek
munkadíj
mennyi volna?
Már van egy áram, és össze szeretném hasonlítani
sajnos gyári dugót nem tudok szerezni.Viszont engem érdekelne,hogy hol lehet venni Kanuni dugót?
üdv bambi
Halibg írta:bambi írta:Hali
Az én véleményem,hogy lehet fúrni,és nem igaz,hogy ahogy vékonyodik annál rosszabb lesz,hisz nagyobb teljesítményû vashüvelyes versenymotoroknál is a gyár megad 4-6 fúrási lehetõséget.Ha egy jó gépmûhelyessel egy gyári dugattyúhoz megfuratod a hengert a megadott méretre ugyan olyan minõségû lesz,mint a gyári.A gyûrû törés,meg nem a gépmûhely hibálya,hanem mikor tõle megkapja a tulaj vagy a szerelõ akkor még van rajta utó munka,és ha azt nem csinálja meg akkor eltörhet a gyûrû.és ilyenkor a fúróst szoktát hibáztattni.Viszont mindenképp jó gépmûhelyest kell keresni,mert sokszor nem pontos méretre fúrják,és vagy úgy,hadják vagy elõfordulhat,mint írtad,hogy kettõvel nagybb méretet kapsz.Persze elõfordulhat például egy gyûrû törés után elsõ lépcsõs fúrás nem tünteti el a hibákat,akkor a következõ méretre kell fúrni.
üdv mester!
hasonlókat gondoltam én is köszi a megerõsítést!
további pusztán kíváncsiságra alapuló kérdés: hágy köbcentit jelent egy-egy fúrás?
fel sem tételezem hogy nem tudsz jó gépmûhelyest! /gondolom:)/
van egy 150 ES Trophy mz.m kilátásba. /a másik kettõ mellé../ motorikusan jó, de szerintem fúrni kell.
így is megy 115 körül, kicsit, /nagyon./ ugrál a km. óra, ezért nehéz meghatározni, de kb ennyit tud.
a hangja viszont szõrnyû.
olyan mélyen csörög, hogy az embertelen... váltó, kuplung, elektronika, külsõ minden kiváló, de a henger...
végülis 1969-ben gyártották. amkor születtem... ezért is akarom megvenni.
ha priviben leírnád hogy mennyibõl jön ki egy fúrás, gyûrûzés, stb ami kell, / persze ha vállalod!/ azt megköszönném!
üdv
A fúrás 2.5 ccm-rel lesz nagyobb fúrásonként a henger.
A fúrásnak a munkadíj tétele 3000ft,plusz a szerelés ha kell.A dugó ára,változó,attol függ ilyen minõséget szerzünk be.(1500ft-tõl 5000ft-ig)
üdv bambi
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Errõl nekem is kéne infó, én ETZ 250 et akarok 300ra fúratni, és érdekelne hogy
henger
hengerfej
dugó (gyári Kanuni 301 esé)
csapszeg
egyéb kiegészítõk amik kellenek
munkadíj
mennyi volna?
Már van egy áram, és össze szeretném hasonlítani
henger
hengerfej
dugó (gyári Kanuni 301 esé)
csapszeg
egyéb kiegészítõk amik kellenek
munkadíj
mennyi volna?
Már van egy áram, és össze szeretném hasonlítani

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
bambi írta:Halibg írta:Még egyszer megkérdezem, mert izgat a téma.
"kérdés:
A 125, meg 150, blokk felfúrása után, /1,2,3,/ túlméret,
Hogy változik kb. a köbcenti?
És az érezhetõ eredményrõl is olvasnék, akinek van tapasztalata."
Üdv
Az én véleményem,hogy lehet fúrni,és nem igaz,hogy ahogy vékonyodik annál rosszabb lesz,hisz nagyobb teljesítményû vashüvelyes versenymotoroknál is a gyár megad 4-6 fúrási lehetõséget.Ha egy jó gépmûhelyessel egy gyári dugattyúhoz megfuratod a hengert a megadott méretre ugyan olyan minõségû lesz,mint a gyári.A gyûrû törés,meg nem a gépmûhely hibálya,hanem mikor tõle megkapja a tulaj vagy a szerelõ akkor még van rajta utó munka,és ha azt nem csinálja meg akkor eltörhet a gyûrû.és ilyenkor a fúróst szoktát hibáztattni.Viszont mindenképp jó gépmûhelyest kell keresni,mert sokszor nem pontos méretre fúrják,és vagy úgy,hadják vagy elõfordulhat,mint írtad,hogy kettõvel nagybb méretet kapsz.Persze elõfordulhat például egy gyûrû törés után elsõ lépcsõs fúrás nem tünteti el a hibákat,akkor a következõ méretre kell fúrni.
üdv mester!
hasonlókat gondoltam én is köszi a megerõsítést!
további pusztán kíváncsiságra alapuló kérdés: hágy köbcentit jelent egy-egy fúrás?
fel sem tételezem hogy nem tudsz jó gépmûhelyest! /gondolom:)/
van egy 150 ES Trophy mz.m kilátásba. /a másik kettõ mellé..

így is megy 115 körül, kicsit, /nagyon./ ugrál a km. óra, ezért nehéz meghatározni, de kb ennyit tud.
a hangja viszont szõrnyû.
olyan mélyen csörög, hogy az embertelen... váltó, kuplung, elektronika, külsõ minden kiváló, de a henger...
végülis 1969-ben gyártották. amkor születtem... ezért is akarom megvenni.
ha priviben leírnád hogy mennyibõl jön ki egy fúrás, gyûrûzés, stb ami kell, / persze ha vállalod!/ azt megköszönném!
üdv
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Halibg írta:Még egyszer megkérdezem, mert izgat a téma.
"kérdés:
A 125, meg 150, blokk felfúrása után, /1,2,3,/ túlméret,
Hogy változik kb. a köbcenti?
És az érezhetõ eredményrõl is olvasnék, akinek van tapasztalata."
Igazából mindenki mást mond. Autószerelõ mondta, pl. hogy nem éri meg felfúratni,
mert a fúrott henger sosem bir ki annyit, mint a gyári.
Magyarázta ezt azzal, hogy vékonyodik a henger fala, és az alapokhoz meghatározott hõterheléstõl, másképpen viselkedik a motor. /minél nagyobb fúrás, annál jobban melegszik./
Azt is mondta, hogy nem fúr egyformán mindenki. Egy-egy rossz fúrás után, van hogy újra fúrják a tulajdonos tudta nélkül a hengert, és eleve, 2-3 túlméretre felfúrt hengert kapunk vissza.
Az élettartamnál szintén a melegedést hozta fel, nyáron 35 fokban motorozni, jól felfúrt hengerrel, szerinte öngyilkosság. /nem szó szerint./ elõbb utóbb megszorul, vagy gyûrû törik.
Szóval véleményekre vagyok kíváncsi.
Bambi véleményére is kíváncsi lennék!
Üdv
Az én véleményem,hogy lehet fúrni,és nem igaz,hogy ahogy vékonyodik annál rosszabb lesz,hisz nagyobb teljesítményû vashüvelyes versenymotoroknál is a gyár megad 4-6 fúrási lehetõséget.Ha egy jó gépmûhelyessel egy gyári dugattyúhoz megfuratod a hengert a megadott méretre ugyan olyan minõségû lesz,mint a gyári.A gyûrû törés,meg nem a gépmûhely hibálya,hanem mikor tõle megkapja a tulaj vagy a szerelõ akkor még van rajta utó munka,és ha azt nem csinálja meg akkor eltörhet a gyûrû.és ilyenkor a fúróst szoktát hibáztattni.Viszont mindenképp jó gépmûhelyest kell keresni,mert sokszor nem pontos méretre fúrják,és vagy úgy,hadják vagy elõfordulhat,mint írtad,hogy kettõvel nagybb méretet kapsz.Persze elõfordulhat például egy gyûrû törés után elsõ lépcsõs fúrás nem tünteti el a hibákat,akkor a következõ méretre kell fúrni.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Még egyszer megkérdezem, mert izgat a téma.
"kérdés:
A 125, meg 150, blokk felfúrása után, /1,2,3,/ túlméret,
Hogy változik kb. a köbcenti?
És az érezhetõ eredményrõl is olvasnék, akinek van tapasztalata."
Igazából mindenki mást mond. Autószerelõ mondta, pl. hogy nem éri meg felfúratni,
mert a fúrott henger sosem bir ki annyit, mint a gyári.
Magyarázta ezt azzal, hogy vékonyodik a henger fala, és az alapokhoz meghatározott hõterheléstõl, másképpen viselkedik a motor. /minél nagyobb fúrás, annál jobban melegszik./
Azt is mondta, hogy nem fúr egyformán mindenki. Egy-egy rossz fúrás után, van hogy újra fúrják a tulajdonos tudta nélkül a hengert, és eleve, 2-3 túlméretre felfúrt hengert kapunk vissza.
Az élettartamnál szintén a melegedést hozta fel, nyáron 35 fokban motorozni, jól felfúrt hengerrel, szerinte öngyilkosság. /nem szó szerint./ elõbb utóbb megszorul, vagy gyûrû törik.
Szóval véleményekre vagyok kíváncsi.
Bambi véleményére is kíváncsi lennék!
Üdv
"kérdés:
A 125, meg 150, blokk felfúrása után, /1,2,3,/ túlméret,
Hogy változik kb. a köbcenti?
És az érezhetõ eredményrõl is olvasnék, akinek van tapasztalata."
Igazából mindenki mást mond. Autószerelõ mondta, pl. hogy nem éri meg felfúratni,
mert a fúrott henger sosem bir ki annyit, mint a gyári.
Magyarázta ezt azzal, hogy vékonyodik a henger fala, és az alapokhoz meghatározott hõterheléstõl, másképpen viselkedik a motor. /minél nagyobb fúrás, annál jobban melegszik./
Azt is mondta, hogy nem fúr egyformán mindenki. Egy-egy rossz fúrás után, van hogy újra fúrják a tulajdonos tudta nélkül a hengert, és eleve, 2-3 túlméretre felfúrt hengert kapunk vissza.
Az élettartamnál szintén a melegedést hozta fel, nyáron 35 fokban motorozni, jól felfúrt hengerrel, szerinte öngyilkosság. /nem szó szerint./ elõbb utóbb megszorul, vagy gyûrû törik.
Szóval véleményekre vagyok kíváncsi.
Bambi véleményére is kíváncsi lennék!
Üdv
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- grafur
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
- MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
- Tartózkodási hely: Győr
- Kapcsolat:
Hát, a PHBH karbit annyira én nem ismerem, az enyém VHSB... Nekem levegõ állító csavar az a henger felõl az elsõ, és utána jön az alapjárat állító csavar, de ezeket kicsavarva az alakjukból ki is derül.kr írta:Ahoy!
Én is hasonló karbit szereztem Trophyhoz, PHBH 28 VS a típusa. Jobb lesz tõle a motor? - nyílván. A másik lehetõségem 1 mikuni lenne.
Annyit hagy kérdezzek még,hogy az elöl lévõ csavar az alapjárat állító, a hátsó a alapjárat keverék szabályzó? Az eredeti fúvókákhoz képest milyenek vannak benne?
Köszi elõre is
Nekem 155-ös fúvóka van most még benne, amíg nem lesz lehetõségem jobban beállítani a gépet. Amint össze lesz rakva, és eltûnik a hó, kimegyek a géppel, és egy kölcsön fúvóka készlettel addig próbálgatom, amíg a gyertyakép jó nem lesz. Ha megtalálom majd így a megfeleõlt, akkor elmegyek egy boltba, és szerzek bele pontosan akkora fúvókát, amelyik a legjobb bele. De ugye ez még kicsit odébb van (pláne ha így havazik)...
Üdv,
GrafUr
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Ahoy!
Én is hasonló karbit szereztem Trophyhoz, PHBH 28 VS a típusa. Jobb lesz tõle a motor? - nyílván. A másik lehetõségem 1 mikuni lenne.
Annyit hagy kérdezzek még,hogy az elöl lévõ csavar az alapjárat állító, a hátsó a alapjárat keverék szabályzó? Az eredeti fúvókákhoz képest milyenek vannak benne?
Köszi elõre is
Én is hasonló karbit szereztem Trophyhoz, PHBH 28 VS a típusa. Jobb lesz tõle a motor? - nyílván. A másik lehetõségem 1 mikuni lenne.
Annyit hagy kérdezzek még,hogy az elöl lévõ csavar az alapjárat állító, a hátsó a alapjárat keverék szabályzó? Az eredeti fúvókákhoz képest milyenek vannak benne?
Köszi elõre is
- grafur
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
- MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
- Tartózkodási hely: Győr
- Kapcsolat:
Wow, ezer köszönet így már a légszõrûház felõli oldal teljesen érthetõ! Ez marha jó!

Jövõ héten megyek is egy autóbontóba, és szerzek ilyen csövet, nagyon köszönöm Bambi, örök hálám!

Még autóbontó elõtt, már most neten kinéztem egy fiat 126-osnak a fûtéscsövét:
http://www.vatera.hu/polski_fiat_126_ki ... 99345.html
Az eladót meg megkértem mérje le nekem, de jövõhéten úgyis elmegyek egy autóbontóba körülnézni!

GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
Itt van kép amirõl beszéltünk telefonongrafur írta:Sziasztok! Klubsörözés óta megint kicsit eltûntem, de van mentségem: Szabadidõmben (ha épp nem beteg voltam :S ) próbálkoztam egy Dellorto 34-es karbit ráfabrikálni a TZre... Klubsörözésen épp nálam is volt a szívócsonk, azóta szereztem gumit, fel lett téve nagy nehezen a karbi, viszont most gond van a levegõ felé menõ csõvel (szal ami a szívászajtompító ház felé menne).... eredeti méret ugye 44, vagy 50 körüli, viszont az új 63 mm átmérõjû, erre már nem megy rá az MZ-s levegõ gumi... Van valakinek valami ötlete, hogy a direkt sportlégszûrõn kívül milyen más megoldás lenne erre a problémára?
A probléma szépen, részletezve, képekkel a blogomon, kérem akinek van ötlete olcsó és egyszerû megoldásra, az ne kíméljen!
http://grafur.freeblog.hu/archives/2009 ... project_2/

- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
KILL3R etz írta:Bg!
Nekem 150-es volt felfúrva 2. túlméretre. Érezhetõen jobban ment mint a mostani alapméretes 150 es. Igaz reszelésnyomok vannak a szívócsatornán de sztem a rendes henger méreteire lett alakítva,mert .2-es a henger.
Ccm-ben nem tudom mi a különbség.56.97 van beleütve a dugóba.
'Igaz reszelésnyomok vannak a szívócsatornán' ezt értsem úgy ahogy írtad?
nem ez miatt megy jobban?
a második túlméret már érezhetõ... akkor megéri felfúratni, van bõven hengerem!
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- grafur
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
- MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
- Tartózkodási hely: Győr
- Kapcsolat:
Sziasztok! Klubsörözés óta megint kicsit eltûntem, de van mentségem: Szabadidõmben (ha épp nem beteg voltam :S ) próbálkoztam egy Dellorto 34-es karbit ráfabrikálni a TZre... Klubsörözésen épp nálam is volt a szívócsonk, azóta szereztem gumit, fel lett téve nagy nehezen a karbi, viszont most gond van a levegõ felé menõ csõvel (szal ami a szívászajtompító ház felé menne).... eredeti méret ugye 44, vagy 50 körüli, viszont az új 63 mm átmérõjû, erre már nem megy rá az MZ-s levegõ gumi... Van valakinek valami ötlete, hogy a direkt sportlégszûrõn kívül milyen más megoldás lenne erre a problémára?
A probléma szépen, részletezve, képekkel a blogomon, kérem akinek van ötlete olcsó és egyszerû megoldásra, az ne kíméljen!
http://grafur.freeblog.hu/archives/2009 ... project_2/
A probléma szépen, részletezve, képekkel a blogomon, kérem akinek van ötlete olcsó és egyszerû megoldásra, az ne kíméljen!
http://grafur.freeblog.hu/archives/2009 ... project_2/
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
kérdés:
a 125, meg 150, blokk felfúrása után, /1,2,3,/ túlméret,
hogy változik kb. a köbcenti?
és az érezhetõ eredményrõl is olvasnék ha van tapasztalat.
a 125, meg 150, blokk felfúrása után, /1,2,3,/ túlméret,
hogy változik kb. a köbcenti?
és az érezhetõ eredményrõl is olvasnék ha van tapasztalat.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
ÁHÁÁÁ! Nah szóval hasznosítottad a kisTZ blokkot is 

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szia régen mi is probálkoztunk ilyenel de nem vált be szerintem jóbb a gyári megoldás.conus írta:hátsó teleszkóp gumiszilentjeit cserélte már valaki mûanyagra
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Hali!
Én meg Trophy-t szeretnék 300-asítani. Vagy legalább 280, de kezdenek aggályaim lenni. Ugye ilyen mérvû fúrásnál eltûnik a henger felsõ pereme. Ezt illik utómunkálni, annyival is lejjebb kerül a hfej. A megnövekedett kompressziót is érdemes a gyári 10:1-es re visszaállítani, emiatt is kell bõvíteni az égésteret. Érdemes lenne ugye nem csak az aljából kimarni, hanem rendes félgömb alakban kibõvíteni. Meg lehet ezt így csinálni? Marad egyáltalán vmi hfejbõl, ráadásul ebben oldalról van belecsavarva a gyertya. Szívesen vennék bármilyen tapasztalatot.
Kössz
Én meg Trophy-t szeretnék 300-asítani. Vagy legalább 280, de kezdenek aggályaim lenni. Ugye ilyen mérvû fúrásnál eltûnik a henger felsõ pereme. Ezt illik utómunkálni, annyival is lejjebb kerül a hfej. A megnövekedett kompressziót is érdemes a gyári 10:1-es re visszaállítani, emiatt is kell bõvíteni az égésteret. Érdemes lenne ugye nem csak az aljából kimarni, hanem rendes félgömb alakban kibõvíteni. Meg lehet ezt így csinálni? Marad egyáltalán vmi hfejbõl, ráadásul ebben oldalról van belecsavarva a gyertya. Szívesen vennék bármilyen tapasztalatot.
Kössz
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
hátsó teleszkóp gumiszilentjeit cserélte már valaki mûanyagra 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég