Az hogy melegedés után szarakodik,az meg a trafót teszi a szemembe gyanús egyednek.Bár azt meg cserélted

Nehéz eset.
Esetleg valaki??? Tanács???jarumasz írta:Elegem van!!!Ez már sok. Megint nem indult el az a szar.
Cseréltem trafót, azzal elindult, de utána már a sajátjával is. Ha rúgom, nincs szikra, de ha a főtengelyt tekerem,kulcsal akkor van.Ez már nekem sok. Mindent kicseréltem már. Átvezetékezve, másik megszakító, kondi, gyertya, trafó, és mégis nem indul melegen, most meg már le is állt egyszer. Na?
Enyém abszolút nem szólt. Kifurkáltuk a szegecseket, áttisztogattuk a belsejét, aztán kis csavarokkal és rugós alátétekkel szorosra húzva összeraktuk. Majd tekergetve a kis csavart életre kelt. Kár hogy már annyira szar az akksim, hogy csak menetközben bír megszólalni.Andrá$ írta:én is így vagyok szegecselve van de azóta nem igazán szól mióta festve lett bár a közepe pont nem lett festve lehet még szórakozok vele aztán ha nem jó akkor új duda lesz![]()
conus írta:andrás!
miért akarod szétszedni? nem szól rendesen?
Hát, ha kiég a bizti, akkor biztos hogy van valami zárlatszerű. Innen elég nehéz mást mondani mint hogy várj egy napot (ez azóta megvoltbonalaco írta:Letszi valaki Nekem is irjon egy tippet! Koszi
kupi írta:SziaBrooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Én már közel husz éve vagyok 6 voltos ismerem a problémád és csak azt tudom ajánlani probálj meg minden nagyobb fogyasztot amit lehet energia takarékos(ledes)izzora"cserélni pl helyzetjelző házsó izzó féklámpa müszerfal világitás és az irányjelző relé elekronikusra cserélve....A töltés visszajelzöt ne!Az igy nyert + már elég az első lámpa és az irányjelző müködtetésére.Vagy ahogy én csinálom minden gyári de nappal ha nem muszáj nem használom a tompitotat csak a helyzetjelzöt.A rend őrének ha szol megköszönöm a figyelmeztetést és menézem az izzot"persze csak alibiböl.
miazhogy nem mentél vele sokat? nem mentél vele sokat és behalt?jarumasz írta:Meguntam a keresést. Milyen gyertya való a vasamba? BRISK N15YC VOLT BENNE, DE MELEGEN NEM INDULT. KICSERÉLTEM N15C-RE, MOST ELVILEG INDUL, DE NEM MENTEM VELE SOKAT.
Marelli BP7HS /lincensz-es francia gyártmány ez már/ Km-t annyit ment már vele a motor hogy le sem írom inkább....+amennyiről nem tudok.bonalaco írta:Udv Nekem champion van es N14Y os, gond nelkul mukodik (igaz nemreg van meg a motor)
Nekem Brisk N14C van, gond nélkül üzemel már több mint 1000 km óta. 250es azt szereti, a 15 ös túl kicsi neki.jarumasz írta:Meguntam a keresést. Milyen gyertya való a vasamba? BRISK N15YC VOLT BENNE, DE MELEGEN NEM INDULT. KICSERÉLTEM N15C-RE, MOST ELVILEG INDUL, DE NEM MENTEM VELE SOKAT.
ha valami nem jó,van eladó alkatrészem babetta gyújtáshoz teso.Még felfogatáshoz közbetétem isDevil írta:egybe van az elektronikaval a trafo, uj cuccok, szoval nemtudom, hogy mukodnek e, elvileg jol van bekotve, de valami megsem jonyakas írta:az alaplapon van egyjel a forgoreszen a masik ennek a ket jelnek egybe kell esni 2,2mm-es elogyujtasnal azaz a felso holtpont elott 2,2mm kerdes mijen a gyujtotrafo, egysegesitett vagy kulontrafos az eredeti jelado sarga szinu a fesztekercs piros ennek aleadott fesze kb 80volt az impulzuse par milivolt ,az i =impulzus,a g=gerjesztes,ha nem boldugulsz kerdezz
egybe van az elektronikaval a trafo, uj cuccok, szoval nemtudom, hogy mukodnek e, elvileg jol van bekotve, de valami megsem jonyakas írta:az alaplapon van egyjel a forgoreszen a masik ennek a ket jelnek egybe kell esni 2,2mm-es elogyujtasnal azaz a felso holtpont elott 2,2mm kerdes mijen a gyujtotrafo, egysegesitett vagy kulontrafos az eredeti jelado sarga szinu a fesztekercs piros ennek aleadott fesze kb 80volt az impulzuse par milivolt ,az i =impulzus,a g=gerjesztes,ha nem boldugulsz kerdezz
Köszi a választ, szénkeféket meg fogom mérni kaja után, és megnézem a kimérést is, meglássam mire jutok!Alfa írta:Szénkefék, csúszógyűrűk jók?
Amúgy az álló és foggórész kimérése pontosan megvan a szerelési kézikönyvben (innen is le lehet szedni jó minőségű magyart). Amúgy azoknak nem lehet túl sok baja, általában zárlat, esetleg szakadás, amit multiméterrel simán ki lehet mérni (az ellenállásokat, úgy értem).
Amit nem írnak, azok olyan bagatell problémák, mint ami pl nekem volt. A forgórész egyik kivezetését véletlen elhajlítottam, így alacsony fordulaton hozzáért a testhez a rezgés függvényében, és teljesen rapszodikus volt mikor világít a töltésjelző, mikor halványan, és mikor nem. Nagyobb fordulatra már nem ért hozzá (mindig). Bambi ha nem találja meg, sose jövök rá.
Nem nehéz végigkeresned hogy hol lehet a baj, egy kék színű vezetéket keress , vagy mérj végig, ami a fordulatszámmérő visszajelző lámpájától lemegy egészen a gyújtásoldali deknifedél alá, és ott a lánckerék alatt megtalálod a bekötési helyét. Lehet hogy ott elengedte a rögzítés, vagy csak egyszerűen koszos és nem érintkezik.tibike931 írta:Sziasztok ! Olyan gondom akadt egy etz 125 géppel h nem ég a az üres visszajelző kis lámpám! Az égő jó! Vhol érintkezési (kontakt) hiba lehet, de nem tudom hol keresgéljek! Remélem tudtok segíteni a hiba felkutatásában!:)
SziaBrooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Sajnos nem fog menni!Kis Ts-ben egyszerűen nem fér el,plussz a dekni sem menne fel.Egyetlen megoldást tudnék én,csak az nagyon drága.Wape gyárt kimondottan ezekhez 12V-os generátort ami egyben elektronikus gyujtást is tartalmaz,saccperkábé 50-60000 ft.Brooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Jó módszer, de én inkább kerestem a fiókban egy szivargyújtót és bekötöttem...él és virul:)coco írta:Szoval... Gyujtom nem volt de gyertya kulcsom igen, gyertya ki, benzin csovet le, kicsit rapancsoltam benzint a hengerfejre, kontakt, rugtam egyet, es maris volt amirol meg gyujtani a cigit xD
Jártam ugyan így ! Nekem ezt a problémát a túl kicsi megszakító hézag és a haldokló trafó okozta. Trafó csere,hézag állítás...és a motor lefullaszthatatlan és bírja a hosszú túrát. az alapjáratom most olyan 1000 körül van...(állítólag ez ritka hogy elviseli és nem kajál be, nem fulladozik stb..) szóval büszke vagyok mostDada273 írta:Üdv!
a 125ös ETZ-m indítás után még egy ideig megy 100-105km/h-t de ha huzamosabb ideig megyek vele akkor már 4esben nincs ereje és nem akar 60 nál többet menni. én az elektronikára gondoltam hogy valami felmelegszik és elállítódik de ha valaki tudja mi lehet a gond írja le legyenszíves
Bocs elirtam igazad van .coco írta:Akkor most Brisk vagy Brinsk?Van Brinsk is?Vagy csak Kupi elirta?Nekem BRISK N15C van es 6000km ota allja a sarat, meg csak egyszer vettem ki, akkor is szivart gyujtani XD
szivart gyujtani?coco írta:Akkor most Brisk vagy Brinsk?Van Brinsk is?Vagy csak Kupi elirta?Nekem BRISK N15C van es 6000km ota allja a sarat, meg csak egyszer vettem ki, akkor is szivart gyujtani XD
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég