Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

conus írta:hell!

igaz én nem vagyok egy 250-es ETZ guru, de valami eszembe jutott: a kuplungfogaskerekeinek mekkora a holtjátéka? mert nekem simsonnál volt ugyanez, nem tudtam én sem h mi a rák, és amikor kicseréltük mind2 fogaskereket, elmúlt.
Mi is gondoltunk erre de megnéztük és minimális volt. Valami zavar van az erõben de nem jövünk rá hol. Ezt a szezont még megpróbálom végigvinni aztán úgyis itt a teljes motorgenerál idelye. Ha nem jön össze kihuzni akkor cumi van...
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

hell!

igaz én nem vagyok egy 250-es ETZ guru, de valami eszembe jutott: a kuplungfogaskerekeinek mekkora a holtjátéka? mert nekem simsonnál volt ugyanez, nem tudtam én sem h mi a rák, és amikor kicseréltük mind2 fogaskereket, elmúlt.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Jaja nagyon jó hang és marhára egyben szó (csak új még :) )l! Anyival lehetett volna másabb hogy csak a kuplung felõl álsz (néha eltávolodsz majd közelítesz hozzá) a kamerával és behúzod a kuplungot és kiengeded! Úgy tökéletesen hallatszódna az amire kíváncsi lettem volna. De azért köszönöm! Ha ráérsz és lesz kedved új kisvideót készíteni persze nagy örömmel fogadnám! De az eddigiebõl úgy tûnik nem olyan nagy a baj mint gondoltam.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

http://www.youtube.com/watch?v=XVqehoOZ4qU

Itt van, remélem használható :roll:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Nagyon jó lenne! Köszönet érte elõre is!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Most lett fúrva a hengerem 300ra, új dugó új hajtókar új fõtengelycsapágyak, nem lötyöghet semmi (nem is teszi) Bambi módra összerakva, ha kell hétfõre levideozom a hangra különös tekintettel, gondolom az elég jó (annak ellenére h 300as).
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Teljes hanyatlás. Tudtam én az évek alatt megtanultam nem egyszerû az MZ-vel az élet, de most ismét bebizonyult! Nagysokára ma végre elindítottam és majd megõrültem miközben halgattam a járását és ugyanúgy kotyog a blokkban valami mint szétszedés elõtt, minden jól tettünk össze ami rosz volt kicseréltük és semmi. Kicsit behúzom a kuplungot elhalgat egybõl. Roppant mód elkeserít a helyzet....
Esetleg valaki nem tud egy olyan oldalt ahol igazán jó minõségben lehet hallani egy tökéletesen járó etz 250 hangját? Legalább tudjam már mennyire nagy a baj!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi a válaszokat!

Problémát sikerült kijátszanom 8) Mondjuk az 1-es még mindig szorul egy picit :?

A TS kuplungról lemondanék.. Kb 4 hónapos az egész bal oldala a blokknak :)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

ezaz éljen a TS kuplung :P :D :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

en is szoptam regen sokat a kis tz kuplungal mikor az volt, de aztan kicsereltem ts125 kuplungra ami spiral rugos, nem laprugos! Minden problema hipp hopp megszunt!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

KILL3R etz írta:Köszi conus!

Azért ez a dekli nélküli dolog nem hiszem hogy használ a váltónak... Ekkora terhetésváltást olaj nélkül :?
egy kört az udvaron simán elvisel :)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

nem is úgy gondoltam h beindítod aztán rock & roll, hanem jobb kézzel megforgatod a hátsó kereket bal-al meg kuplungolsz :P
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi conus!

Azért ez a dekli nélküli dolog nem hiszem hogy használ a váltónak... Ekkora terhetésváltást olaj nélkül :?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

ha elcsúszik a kuplung a kar 3mm-es holtjátékánál, akkor a hézagoló lemezek(kerekített háromszög alalakú, 3 lyuk van rajta) összvastagságát kell növelni. vagy ha igazán hardcore kuplungot akarsz, akkor beletehetsz 2 db leszorítórugót is, aminek a vastagsága 1,2mm :twisted: viszont minden esetben próbáld ki leszerelt dekninél h mennyire fog/emel ki, úgy h elõtte bekented olajjal a lamellákat/betéteket.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Urak!

Olyan problémám lenne, hogy elcsúszik a kuplungom nagyobb gyorsításnál, ill 1-bõl 2-be váltásnál kicsit robogó fílingje van :lol: (Elszabadul mind a 13 ló :twisted: )

Szóval a kérdésem: A hézagoló alátéteket kellene vastagabbra cserélni? (Új lamellák vannak benne meg menesztõ.) A holtjátékot már nem tudom növelni mert már így se tudom 1 bõl kivenni álló helyben.

A durva állítócsavarral lehet szabályozni, hogy mennyire ereszti össze a lamellákat elengedett kuplungnál? Vagy csak a kiemelés mértékét?

A válaszokat elõre is köszi!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1934
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nekem is csak úgy sikerült leszednem, hogy kitámasztottam a dugót, akkor viszont gyorsan lejött!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én ezt úgy szerelem, hogy esztergáltam egy vasrudat, ami épp a dugó útjának közepén támasztja ki azt, a vége meg egy menet amit a gyertyamenetbe csavarok. eddig még mindig bevált, a dugónak/fõtengelynek nem lesz baja (nekem nem lett). Azért csak érzéssel, ha végképp nem megy szerelõ a mûhelyben pikk pakk lekapja, nehogy túlerõltess valamit.

Amúgy nekem is megcsúszott a kuplung, ezért kellett kitalálni ezt. :wink:
Zsandár
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.03.05. 15:25
Tartózkodási hely: Érd

Bal dekli

Hozzászólás Szerző: Zsandár »

Halihooo!!!

Kerek 13 éve nem szereltem TZ-t. Most hozzám került egy barátomé, ezzel kerültem bajba.

Probléma:
A berugókar nem mûködik, vszínüleg széthullott. A bal dekli leszedéséhez, le kellene szedni a fordulatszámmérõ kihajtását, igaz? Namármost, valaki nagyon "felpajszerolta" (a blokk 2 hete lehet összerakva).

Próbálkoztam:
5-be betesz, hatsó fék tapos, de a kompresszió + a kuplung elõbb ereszt, mint a csavar.

Van 5letetek, hogy mit lehet még csinálni, a henger leszedése (a kipuffogócsonk nagyon gázos, nem nyúlnék hozzá, ha lehet) nélkül?

SOS!

Köszi:

ZSa
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Köszönöm Alfa. Legalább van valami támpontom végre. Lényegében ugyan az, csak a váz rövidebb. Ezért gondolom a kuplung bovden hossza sem egyezik. Ami nekem van nagyon hosszú és lelóg majdnem az elsõkerék tengelyéig. A burkolata pedig csúszkál fel le és azzal a csõvel tudom csak megfeszíteni.
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Köszi amugy minden ok a gépen megy mind a távirat csak a szél ne fujon szembe"de nekem már új kora óta ilyen és a barátaim 125 ös e i még gyengébbek is talán.A gyujtáson már gondolkodtam csak a 6 volt tol félek és szerintem a gyári generátor 60W ja is kevés lenne neki.Tavaj cseréltem kipufot kicsit jobb lett kb 11000km van benne miota furva lett nem is csörög(kész csoda).Egyszerüen meguntam a lendkerekeségét"és szerintem 1-2 loerõ jót tenne a lelkemnek.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

foresz!

Alapjárati fúvókád nincs eltömõdve?

kupi!

Amit szerintem még érdemes lenne tuningolni az egy Sub-ee féle tranzisztoros gyújtás. Nekem 150-es etz-n van és lényeges a változás.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok lenne egy komolytalan kérdésem Ts 125- el kapcsolatba,szeretnék néhány plusz lóerõt bele mivel a 100kg sújomat már megérzi.A tervem a következõ :szereztem egy használt 125 ös hengert megfuratnám 150 re ha lehet és a kérdés az lehet e és érdemes e foglalkozni vele persze van 24 es karbim azt raknám fel hozzá.Egyébként a mostani állapota sem rossz de a 10 paci azért kevéske.Más tuning még véletlenül se, nem vagyok a hive maradjon a gyári álapot.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

Tünet:elinduláskor gázadáskor fullad,ha a szivatót ráhúzom rendesen megy,3000 ford felett mûködik rendesen,szivató nélkül is.Lassitás után ha hirtelen pörgetni akarom,ismét fullad,leáll,szivatót ráhúzva tünetek múlnak.Fúvóka 135..tippek?
fores
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Meiki írta:Helló. Valaki segítsen pls mert már 3 napja szenvedek ezzel a vacakkal. Nem tudom hogy kell beállítani a kuplungot 251-es ETZ-n. Néztem videót néztem képeket de egyszerûen nem megy. Állandóan elforog a durva beállító ráadásul a berúgóm sem egyenesen felfelé áll hanem lóg a dekni felénél kb. Legszívesebben kivágnám mindenestõl olyan ideges vagyok :smt013 :smt011 :smt076 :smt093 :smt100
A durva beállító mindigis el kell forogjon, amíg rá nem húzod a fordulatszámmérõ 3 csavarját, az fixálja ugyanis. A beállítása pedig annyi, felrakod a deknit (a kuplung álljon vízszintesen felfele, tehát érdemes leszedni a blokkot és felrakni az asztalra), majd addig csavarod a kiemelõszerkezetet (és ezzel azt a "csõrös" alkatrészt is amibe a bowdent tartó rúd megy) teljesen összetekert állapotban, amíg fel nem ütközik a dekni egyik belsõ bordáján (1 ilyen van, a "leghátsó" helyzetben), majd vissza 2-3 mm-t. Ez egyenértékû kb azzal, mintha az a méret amit mutatnak 11 mm vagy mennyi lenne. Ezután ráteszed a kihajtást, és óvatosan rácsavarozod, mert addig semmi sem gátolja az elmozdulásban. A blokk elején le kell csavarni a bowdent takaró vascsövet, úgy hozzáférsz a "rúdhoz", egyik kezeddel azt mozgatod, másikkal a kinyomócsapágyat. Így elég precízen be lehet állítani.

Csinálni könynebb mint mondani :roll:

A berúgó lógása pedig vagy rugótörés (de mivel leszedted a deknit és nem említetted nem az), vagy a berúgókart is leszedted elõtte és nem feszítetted meg a rugót utána kellõképp. fel kell húzni mint egy órát (én a fogaskereket fogtam satuba alu pofák közé, majd a deknit forgattam), leszedett kar mellett, majd felhúzott állapotban teszed rá a kart. a videon megvan hány fordulatot forgass. Ha mindig "ledobja" a rugót, akkor rossz irányba forgattad, rá kell tekerednie a berúgótengelyre, tehát a tekercs átmérõje egyre csökken forgatás közben. Én ezen szaroztam 2 napot :roll:

Ez ugyan mind 250esre vonatkozik, de a 251 es tudomásom szerint nem sokban különbözik ilyen téren, ha mégis akkor szorri :twisted:
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Helló. Valaki segítsen pls mert már 3 napja szenvedek ezzel a vacakkal. Nem tudom hogy kell beállítani a kuplungot 251-es ETZ-n. Néztem videót néztem képeket de egyszerûen nem megy. Állandóan elforog a durva beállító ráadásul a berúgóm sem egyenesen felfelé áll hanem lóg a dekni felénél kb. Legszívesebben kivágnám mindenestõl olyan ideges vagyok :smt013 :smt011 :smt076 :smt093 :smt100
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Diti ok köszi :)

hétvégén megnézem hogy ott megy-e :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Alex_TS
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.02.27. 12:58
MZ-d típusa: MZ TS 125 Enduro
Tartózkodási hely: Ózd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alex_TS »

MZ TS 125 vezérlési diagramra lenne szükségem. Ha valakinek van kérem küldje el az E-mail címemre vagy tegyen fel egy linket a fórumra. Elõre is köszi!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Forrest írta:72mm-es méretben lehet kapni dugót, gyûrût Ts-hez? (trabin kívül :D)
A berta gyárt ilyet 18-as csapszegmérettel, az mz be.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Forrest »

72mm-es méretben lehet kapni dugót, gyûrût Ts-hez? (trabin kívül :D)
Avatar
Diti
Sprinter
Sprinter
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Diti »

Andrá$ írta:a tank alatt megy el ahol eredetileg de azért annyira nem vészes meg lehet szokni:) de köszi
Aha. Akkor pontosítok.
A tank és a váz közötti "alagútban" kell lennie a bowdennek. Ott a helye. Mint a Babettánál, v. Simsonnál, és a társainál...stb. Mert Attól függetlenül hogy a tank vagy a váz alatt/mellett fut a bodden, még lóghat a levegõben (ezt csak azért hogy egyre gondoljunk) szóval az még nem jó.
Lényeg hogy a tank elülsõ részénél, a jobb oldali tankgumi felfüggesztés tetején üljön, a vázhegesztésnél jöjjön ki a madzag :)
Ott van neked?
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

a tank alatt megy el ahol eredetileg de azért annyira nem vészes meg lehet szokni:) de köszi
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Diti
Sprinter
Sprinter
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Diti »

Andrá$ írta:Üdv :)

Remélem jó helyre írom a gondomat.Mitõl lehet az hogy TS 125-n alapjárat ha jobbra fordítom a kormányt akor fölmegy az alapjárat majdnem 3ezzere ha meg balra akkor meg ezer körül középen az ideális
Mert feszül.
A tank alatt vezesd el a bowdent! Ezt követõen ez a zavaró jelenség megjavul.
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

conus írta:milyen persely? :o
nem értem h ugorhatott 1 stiftel feljebb.
amúgy nekem is szét kell venni újra a blokkot mert a forgattyúsház alján szivárog a benzines 2T olaj :?
olajfolyást a váltókarnál orvosoltátok valahogy?
bambi-val beszéltem ma, legjobb oda egy beszúrás esztergával és egy 3mm széles O-gyûrû.
bambi, ha 0,5mm-el lesz szélesebb az O gyûrû az applikálás után mint a berúgókarcsõnek a belsõ átmérõje, az elég ahhoz h megfogja az olajfolyást? :roll:
Elvileg igen
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

milyen persely? :o
nem értem h ugorhatott 1 stiftel feljebb.
amúgy nekem is szét kell venni újra a blokkot mert a forgattyúsház alján szivárog a benzines 2T olaj :?
olajfolyást a váltókarnál orvosoltátok valahogy?
bambi-val beszéltem ma, legjobb oda egy beszúrás esztergával és egy 3mm széles O-gyûrû.
bambi, ha 0,5mm-el lesz szélesebb az O gyûrû az applikálás után mint a berúgókarcsõnek a belsõ átmérõje, az elég ahhoz h megfogja az olajfolyást? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

tigris írta:#-o
Nem raktuk be a perselyt a kis lánckerék mögé...
biztos elgurult :D
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

#-o
Nem raktuk be a perselyt a kis lánckerék mögé...
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Üresben raktuk össze,rugó,golyó a helyén.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nem,azokat nem variáltuk.
Arra gondolok,hogy a váltódobot (vagy nem tudom,hogy hívják,amin a léptetõvillákat mozgató járatok vannak) forgató két kis nyelv közül az egyik hátrébb ugrott összeszereléskor egy stifttel.

Mester,hívtalak az elõbb,foglalt voltál,de még Rádcsörgök ma!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

tigris!

a szerelési kézikönyvet dísznek szkenneltettem be pdf-be? :evil:
eleve úgy kell összerakni a váltót, h üresben van a kapcsolóhenger :idea:

szerintem rosszul lett betéve a kapcsolóhenger. :!:

üresjárás rögzítõ csavar+rugó+10mm átmérõjû csapágygolyó a helyén van?
mert amíg ez nincs a helyén, üresbe nem fogod tudni betenni! :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

tigris írta:Sziasztok!

Összeraktuk 7végén a kisTZ blokkot,asztalon,be is állítottam a gyújtást,berakjuk a helyére,erre nincs üres,és csak 2-3 fokozatot lehet nehézkesen betenni.Azt hittem elsírom magam :x
Szerintetek mi okozhatja?
ha eddig volt,és most nincs akkor szerelési hiba,a fogaskerekeket nem vetted le a tengelyekrõl?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Sziasztok!

Összeraktuk 7végén a kisTZ blokkot,asztalon,be is állítottam a gyújtást,berakjuk a helyére,erre nincs üres,és csak 2-3 fokozatot lehet nehézkesen betenni.Azt hittem elsírom magam :x
Szerintetek mi okozhatja?
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

ÓÓÓÓÓÓ szuper pedig valaha tanultam. Köszi. Csak kissié megkoptak az ismeretek most így fellapozva könyveim jutott eszembe nekem ez tudnom illene. :lol:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Matthej01!

hogy a továbbiakban ne legyenek csapágyjelölésekkel dilemmáid:
http://www.confidenza.hu/muszaki.html 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

ÓÓÓ szent Devil oly kíntól és dilemmától szabadítottál meg hogy ezt leírtad hogy nevedet szeszes italba foglalom. Remélem jössz gyurma túrára.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

sziasztok

Érdekelne, hogy jártatok-e már ti is úgy mint én. Akarom berugni a /1 et, és a lábam mintha lekvárba nyomnám. A dugó nem mozdult, csak a berugókar ment lefele olyan nyúlósan. Mintha behúzott kuplungal próbálnám. Nagy volt a hideg, és kb egy hónapja nem ment. Sokadik próbálkozásra az utolsó pár centin elkapta és beindult. Aztán délután újra eljátszotta egyszer, de utána ment rendesen. Elõször azt hittem a kuplung forgott meg a tengelyen. Talán szar az olaj? (OMV 85w-90)
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

J = Sajtolt acelkosar :lol:
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

ÓÓÓ nagytudású sza(g)k emberek tanácsért fordul hozzátok alázatos szolgátok. Tiszteljetek meg tanácsotokkal és ígérem a gyurm@ túrán bõkezû leszek az !!!!ABSZINTTAL!!!! Mit jelent 250 es etz csapágy jelöléseknél a sorozat szám után a "J" betû mert csapágyat olyat nem találtam. Továbbra is hû szolgátok és ige hintõtök Matthej atya.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Megoldodott a problémám.
El volt tõmõdve aza a tüszelep vagy mi ami engedi át a benzint. :D
Pöci-röfi.! :)
De töltésem még most sincs. :S
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
yamahadtlc2
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
Tartózkodási hely: Orgovány

Hozzászólás Szerző: yamahadtlc2 »

Ja meg persze hogy nincs e véletlen eltömõdve valamelyik fúvókád? Mert itt már másoknak is volt iylen problémája ha vissza olvasol.
imádom az etz m
Avatar
yamahadtlc2
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
Tartózkodási hely: Orgovány

Hozzászólás Szerző: yamahadtlc2 »

operable írta:Hello!
Tudnátok segíteni?
Miért van az, hogy van szikra rendesen, uj gyürük vannak, és csak beöntéssel röffen néha, de akkor sem regál semire?!
Hali. Azt megnézted, hogy akkor adja e a szikrát mikor a dugattyú holtpont után van egy hangyafasznyival, meg megpróbáltad e másik gyertyával? :P
imádom az etz m
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 6 vendég