OK azt megköszönöm. Amúgy miért nem tennéd? Másik mekkora 250 etz nél agyûrû hasitékánál a hézag ha behelyezem a hengerbe újonan? Megérkezett a blokk postán 11000ft voltbakimate írta:Mondtam, ha lesz egy kis idõm, akkor összenézem neked a két vázat.
Személy szerint én lehet, hogy nem csinálnám...
Blokk
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
Mint mindenki én is 1 kicsit jobbá szeretném tenni a motorom, de kevés pénz áll rendelkezésemre.
Nem csodát vártam, (persze titkon igen) hanem hogy bizonyos elméleti 20-30%-al több erõt adjon le a blokk.
Tehát 5-7Le plusz, ami bõven elérhetõ egy jól behangolt rezonátor kipufogó felrakásával! És max. 10.000Ft összköltséget terveztem.
Szeretek utána járni a dolgoknak, fõleg mióta van internetem...
Hát ez egy hosszú olvasós, agyalós, neten keresõs, értem-nem értem folyamat eredménye:
- Kb. 2-3db könyv fellelhetõ ami konkrétan a rezonátorral foglalkozik (pl. MAMI tankönyv)
- az internet végtelen tudása, + google segítségével találtam jópár weblapot is:
http://2-takt.hu/21technika/tech.htm <-- a legjobb szerintem
(és magyar!)
(ez az oldal nagyon-nagyon sokat segít megérteni az egész 2ütemü tuningolás lényegét,
Minden elismerésem a szerzõnek!
Föleg mivel itt tudtam meg azt hogy 1950-ben a kelet-német MZ gyár egyik mérnöke milyen hatalmas dologra jött rá!)
http://www.isdt.eu/1352.html
(itt korabeli cross gépek vannak, köztük az MZ!)
http://shop.unas.hu/shop_artdet.php?sho ... k=kip250sp
(Hazai 250ETZ kipufogó, ennek pl. nem sok köze van a "sport tuning"-hoz, lassan meg érti majd mindenki
)
http://www.simmipage.de/index.php?cat=galerie
(egy német simson oldal, hát igen itt van pénz tuning-ra, némelyik szinte megszólal)
http://www.freeweb.hu/retrotuning/conte ... article.44
(ez se rossz de annyira nem hatott meg...
)
http://2t-tuning.uw.hu./ (egy tuning fanatikus tapasztalatai)
Vannak videók is
http://www.youtube.com/watch?v=fr0eYypczog
(ETZ kipufogó, de sajna a feltöltõvel(Poland) folytatott (angol)levelezésem nem sok információhoz vezetett)
http://www.youtube.com/watch?v=UmKD63Pj ... re=related
(Bambi Mester-nek...
)
Itt pedig a szuper leirás az ETZ Rezonátorhoz, 2db programmal...)
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73
Ezen az oldalon található leírással, és a 2programmal kezdtem el a tervezést.
Ehhez az kellett hogy a "kuplinghiba" miatt a darabokra szedett blokkban lehetõségem volt a szükséges adatok lemérésére...
Lassan kezdett összeállni a kép.
Az ETZ blokk gyári nyomaték/Le görbéje a kiindulási pont, mivel az én blokkom is "tuning mentes"...

Ezen jól látható hogy az 250-es ETZ legnagyobb teljesítménye kb. 5500rpm-nél - 21Le,
és legnagyobb nyomatéka kb. 5200rpm-nél - 27,4Nm
Ezzel már szinte meg is van szerintem, hogy hova kell hangolni a rezonátor kipufogó hatását.
Persze azt mindenki maga dönti el hogy nyomatékot akar növel, alsó fordulatszám tartományokban.
Vagy lóerõt, felsõ fordulatszám tartományokban...
A 2 egyszerre nem igen megy, power-szelep nélkül.
Én 5000rpm-re állítottam be a programot!
És itt jön egy fontos momentum: a hangolás fordulatszáma és a rezonátor dob hosszának összefüggése!
10 000rpm-nél 100 cm hosszú a rendszert kapunk (könyök+kipufogó)
7000rpm-nél 130 cm
5000rpm-nél 175 cm
4000rpm-nél 210 cm
Nagyon jól látszik, minnél kisebb fordulatra hangoljuk a teljesítmény leadási pontot annál hosszabb kipufogót kapunk!
Ezek után a másik amit mindenki maga dönt el hogyan adja le a megnövekedett teljesítményt a blokk:
A diffúzor, a kipufogódob eleje, ez a táguló darab befolyásolja a teljesítmény felfutását a maximumig. A félkúpszög szériamotorokon 3-4 fok között van. Kisebb szöggel, 3 alatt a hatásfoka még nem elégséges, és nagyon hosszúra jön ki a mérete, 4 foknál nagyobb pedig azért nem alkalmas, mert a tágulás túl gyorsan történik, a kúp fala mentén örvénylések indulnak el, ez zavarja a mûködést. 4 fok fölé menni csak többrészes diffúzorral lehet, de ahogy már volt róla szó, szériamotoroknál ez nem indokolt.
A konfúzor ami a rezonátor végén a szûkölõ része, döntõen a teljesítmény leadásának módjára van hatással. Ha nagy szögû az ellenkúp, akkor számszerûen nagyobb lesz a csúcsteljesítmény, de csak egy szûk fordulatszám-tartományban. Ha laposabb szöget választunk, kisebb lesz ugyan a teljesítmény növekedés, de sokkal szélesebb fordulatszám tartományban érezhetõ a rezonátor hatása.
Persze ez is nagymértékben befolyásolja a rendszer hosszát.
Én a valamennyivel kisebb erõnövekedést választottam.
De ez szélesebb fordulatszám tartományban adódik a motor erejéhez... (diffúzor 3,5; konfúzor 7 szögü)
és persze így még hosszabbá tette a kipufogót!
Ezt több példa is igazolja az életben:
-nyugati cross/robogók nagyon magas fordulaton, szûk tartományban adják le a teljesítményt ehhez rövid rezonátor dobot használnak!
-mo.-i gyorsulási versenyeken nem egy 250 ETZ Dragster indult már el, volt szerencsém élõben is látni 1-2-öt!
orbitálisan hosszú vagy 3m-es "kipufogó ágyukkal", tény hogy minden fordulatszám tartományban húznak
azon a 400m-es egyenesen...
Szükséges volt még két adat: a könyök csö belsõ átmérõje 36mm (ezt elsõnek itt kérdeztem meg, majd szétszedtem és meg is mértem)
így kaptam meg a végcsõ belsõ átmérõjének méretét ami 22mm!
Nekem 1 dologgal volt csak problémám:
Fõtengely elfordulás szögének megadásával!
Az az a kipufogónyílás nyitásától az átömlõ zárásáig a fõtengely szögelfordulásának kiszámításával! Erre van a 2. program...
Méréseim: a szétszedett blokkon történtek, a felsõ holtpontól
Kipufogó nyit: 35mm - ami 87,15 fok
(a 2. program szerint)
Átömlõ nyit: 51mm - ami 118,08 fok
Sajna a hajtókar hosszáról elveszett az adatom.
(180-87,15) + (180-118,08 ) -> 92,85 + 61,92 = 154,77 eredményt kaptam, ezzel számoltam.
És íme a blokkomhoz méretezett terv:

Az eredmeny elsõre nem tünt meglepõnek, de mikor elkezdtem a szükséges lemezek gyüjtését,
lemértem az MZ125TS kipufogóját, simson 51s rezonátort, ETZ250 rezonátort, ETZ250 gyári kipufogót is!
Itt jött a meglepetés, a 250ETZ gyári dobja a konfúzor vonaláig teljesen jó mértü!
Sött a kipufogó végében lévõ végcsõ belsõ átmérõje is tökéletesen azonos!
Tehát a programmal tervezett, egyedileg kiszámított, rezonátor kipufogó fõbb méretei
passzolnak az MZ gyár mérnökei által kiszámolt fõbb méretekkel. EZ MINDENKÉPP JÓ JEL!
A szükséges 5 részbõl, csak 1 nem passzol. Ez a konfúzor, mert ilyen része nincs a gyári kipufógónak!
Tehát szétdaraboltam a gyárit!
És itt követtem el 1 hibát, (én pénisz!)
hogy nem jegyeztem le a gyári dobban talált elemeket, és azoknak pontos helyét! Pedig volt egy pár!
Milyen szép összehasonlító képet lehetett volna csinálni!
Hát valami ilyet! (emlékezetbõl)

Miután szétszedtem, "kibeleztem", már csak 3 dolog volt hátra:
kiszabtuk lemezbõl a konfúzor kupját, majd meghengerítve összehegesztettük mint 1 tölcsért.
kerestem egy 22mm belsõ átmérõjû, és 22cm hosszú csövet,
és végül az egészet összeraktuk!
(itt jegyezném meg hogy a simson 51s bolti rezonátorjának eleje,
szinte jó méret lenne az megtervezett ETZ rezonátor végének,
és még a simson 22mm-es belsõátmérõjû kipufogó könyöke is jó lenne végcsõnek... ezt a véletlent! )
Eddig 6.000Ft a bontott alkatrész, és 2.000Ft a lakatos mester díja.
Majd kiderül megérte-e? De eddig pozitívak a kilátások...
A bolti rezonátort pedig mindenki döntse el maga mire, és mennyire jó!
A méretei nem nagyon passzolnak a blokk tulajdonságaihoz,
de azért a teljes rendszer hossza a motorkerékpár hosszához igen! És ez is valami...
Remélem aki elolvasta rövidke "történetem" nem érzi haszontalannak az ezzel eltöltött idõt,
és hasznát veszi majd a leírásoknak, és esetleg kedvet is kapott egy saját "ízlésének" megfelelõ
250 ETZ Rezonátor elkészítéséhez!
Üdv: Janer!
Nem csodát vártam, (persze titkon igen) hanem hogy bizonyos elméleti 20-30%-al több erõt adjon le a blokk.
Tehát 5-7Le plusz, ami bõven elérhetõ egy jól behangolt rezonátor kipufogó felrakásával! És max. 10.000Ft összköltséget terveztem.
Szeretek utána járni a dolgoknak, fõleg mióta van internetem...
Hát ez egy hosszú olvasós, agyalós, neten keresõs, értem-nem értem folyamat eredménye:
- Kb. 2-3db könyv fellelhetõ ami konkrétan a rezonátorral foglalkozik (pl. MAMI tankönyv)
- az internet végtelen tudása, + google segítségével találtam jópár weblapot is:
http://2-takt.hu/21technika/tech.htm <-- a legjobb szerintem

(ez az oldal nagyon-nagyon sokat segít megérteni az egész 2ütemü tuningolás lényegét,
Minden elismerésem a szerzõnek!
Föleg mivel itt tudtam meg azt hogy 1950-ben a kelet-német MZ gyár egyik mérnöke milyen hatalmas dologra jött rá!)
http://www.isdt.eu/1352.html
(itt korabeli cross gépek vannak, köztük az MZ!)

http://shop.unas.hu/shop_artdet.php?sho ... k=kip250sp
(Hazai 250ETZ kipufogó, ennek pl. nem sok köze van a "sport tuning"-hoz, lassan meg érti majd mindenki

http://www.simmipage.de/index.php?cat=galerie
(egy német simson oldal, hát igen itt van pénz tuning-ra, némelyik szinte megszólal)
http://www.freeweb.hu/retrotuning/conte ... article.44
(ez se rossz de annyira nem hatott meg...

http://2t-tuning.uw.hu./ (egy tuning fanatikus tapasztalatai)
Vannak videók is
http://www.youtube.com/watch?v=fr0eYypczog
(ETZ kipufogó, de sajna a feltöltõvel(Poland) folytatott (angol)levelezésem nem sok információhoz vezetett)
http://www.youtube.com/watch?v=UmKD63Pj ... re=related
(Bambi Mester-nek...

Itt pedig a szuper leirás az ETZ Rezonátorhoz, 2db programmal...)
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73
Ezen az oldalon található leírással, és a 2programmal kezdtem el a tervezést.
Ehhez az kellett hogy a "kuplinghiba" miatt a darabokra szedett blokkban lehetõségem volt a szükséges adatok lemérésére...
Lassan kezdett összeállni a kép.
Az ETZ blokk gyári nyomaték/Le görbéje a kiindulási pont, mivel az én blokkom is "tuning mentes"...

Ezen jól látható hogy az 250-es ETZ legnagyobb teljesítménye kb. 5500rpm-nél - 21Le,
és legnagyobb nyomatéka kb. 5200rpm-nél - 27,4Nm
Ezzel már szinte meg is van szerintem, hogy hova kell hangolni a rezonátor kipufogó hatását.
Persze azt mindenki maga dönti el hogy nyomatékot akar növel, alsó fordulatszám tartományokban.
Vagy lóerõt, felsõ fordulatszám tartományokban...
A 2 egyszerre nem igen megy, power-szelep nélkül.
Én 5000rpm-re állítottam be a programot!
És itt jön egy fontos momentum: a hangolás fordulatszáma és a rezonátor dob hosszának összefüggése!
10 000rpm-nél 100 cm hosszú a rendszert kapunk (könyök+kipufogó)
7000rpm-nél 130 cm
5000rpm-nél 175 cm
4000rpm-nél 210 cm
Nagyon jól látszik, minnél kisebb fordulatra hangoljuk a teljesítmény leadási pontot annál hosszabb kipufogót kapunk!
Ezek után a másik amit mindenki maga dönt el hogyan adja le a megnövekedett teljesítményt a blokk:
A diffúzor, a kipufogódob eleje, ez a táguló darab befolyásolja a teljesítmény felfutását a maximumig. A félkúpszög szériamotorokon 3-4 fok között van. Kisebb szöggel, 3 alatt a hatásfoka még nem elégséges, és nagyon hosszúra jön ki a mérete, 4 foknál nagyobb pedig azért nem alkalmas, mert a tágulás túl gyorsan történik, a kúp fala mentén örvénylések indulnak el, ez zavarja a mûködést. 4 fok fölé menni csak többrészes diffúzorral lehet, de ahogy már volt róla szó, szériamotoroknál ez nem indokolt.
A konfúzor ami a rezonátor végén a szûkölõ része, döntõen a teljesítmény leadásának módjára van hatással. Ha nagy szögû az ellenkúp, akkor számszerûen nagyobb lesz a csúcsteljesítmény, de csak egy szûk fordulatszám-tartományban. Ha laposabb szöget választunk, kisebb lesz ugyan a teljesítmény növekedés, de sokkal szélesebb fordulatszám tartományban érezhetõ a rezonátor hatása.
Persze ez is nagymértékben befolyásolja a rendszer hosszát.
Én a valamennyivel kisebb erõnövekedést választottam.
De ez szélesebb fordulatszám tartományban adódik a motor erejéhez... (diffúzor 3,5; konfúzor 7 szögü)
és persze így még hosszabbá tette a kipufogót!
Ezt több példa is igazolja az életben:
-nyugati cross/robogók nagyon magas fordulaton, szûk tartományban adják le a teljesítményt ehhez rövid rezonátor dobot használnak!
-mo.-i gyorsulási versenyeken nem egy 250 ETZ Dragster indult már el, volt szerencsém élõben is látni 1-2-öt!

orbitálisan hosszú vagy 3m-es "kipufogó ágyukkal", tény hogy minden fordulatszám tartományban húznak
azon a 400m-es egyenesen...

Szükséges volt még két adat: a könyök csö belsõ átmérõje 36mm (ezt elsõnek itt kérdeztem meg, majd szétszedtem és meg is mértem)
így kaptam meg a végcsõ belsõ átmérõjének méretét ami 22mm!
Nekem 1 dologgal volt csak problémám:
Fõtengely elfordulás szögének megadásával!
Az az a kipufogónyílás nyitásától az átömlõ zárásáig a fõtengely szögelfordulásának kiszámításával! Erre van a 2. program...
Méréseim: a szétszedett blokkon történtek, a felsõ holtpontól
Kipufogó nyit: 35mm - ami 87,15 fok
(a 2. program szerint)
Átömlõ nyit: 51mm - ami 118,08 fok
Sajna a hajtókar hosszáról elveszett az adatom.
(180-87,15) + (180-118,08 ) -> 92,85 + 61,92 = 154,77 eredményt kaptam, ezzel számoltam.
És íme a blokkomhoz méretezett terv:

Az eredmeny elsõre nem tünt meglepõnek, de mikor elkezdtem a szükséges lemezek gyüjtését,
lemértem az MZ125TS kipufogóját, simson 51s rezonátort, ETZ250 rezonátort, ETZ250 gyári kipufogót is!
Itt jött a meglepetés, a 250ETZ gyári dobja a konfúzor vonaláig teljesen jó mértü!

Sött a kipufogó végében lévõ végcsõ belsõ átmérõje is tökéletesen azonos!
Tehát a programmal tervezett, egyedileg kiszámított, rezonátor kipufogó fõbb méretei
passzolnak az MZ gyár mérnökei által kiszámolt fõbb méretekkel. EZ MINDENKÉPP JÓ JEL!
A szükséges 5 részbõl, csak 1 nem passzol. Ez a konfúzor, mert ilyen része nincs a gyári kipufógónak!
Tehát szétdaraboltam a gyárit!
És itt követtem el 1 hibát, (én pénisz!)
hogy nem jegyeztem le a gyári dobban talált elemeket, és azoknak pontos helyét! Pedig volt egy pár!
Milyen szép összehasonlító képet lehetett volna csinálni!
Hát valami ilyet! (emlékezetbõl)

Miután szétszedtem, "kibeleztem", már csak 3 dolog volt hátra:
kiszabtuk lemezbõl a konfúzor kupját, majd meghengerítve összehegesztettük mint 1 tölcsért.
kerestem egy 22mm belsõ átmérõjû, és 22cm hosszú csövet,
és végül az egészet összeraktuk!
(itt jegyezném meg hogy a simson 51s bolti rezonátorjának eleje,
szinte jó méret lenne az megtervezett ETZ rezonátor végének,
és még a simson 22mm-es belsõátmérõjû kipufogó könyöke is jó lenne végcsõnek... ezt a véletlent! )
Eddig 6.000Ft a bontott alkatrész, és 2.000Ft a lakatos mester díja.
Majd kiderül megérte-e? De eddig pozitívak a kilátások...

A bolti rezonátort pedig mindenki döntse el maga mire, és mennyire jó!
A méretei nem nagyon passzolnak a blokk tulajdonságaihoz,
de azért a teljes rendszer hossza a motorkerékpár hosszához igen! És ez is valami...

Remélem aki elolvasta rövidke "történetem" nem érzi haszontalannak az ezzel eltöltött idõt,
és hasznát veszi majd a leírásoknak, és esetleg kedvet is kapott egy saját "ízlésének" megfelelõ
250 ETZ Rezonátor elkészítéséhez!
Üdv: Janer!

- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Ezen a linken:bambi írta:Köszi:-)és a metszeti 2 képet?
http://www.mz-b.de/k251/detz251.htm
A 4-es menüpontnál, (Motor) ott van két fényképezõ ikon, na azok a képek. De beteszem a linkjét

http://www.mz-b.de/k251/cutview2.jpg
http://www.mz-b.de/k251/cutview1.jpg
Köszi:-)és a metszeti 2 képet?kobraCode írta:Bambi, itt találtam
http://www.mz-b.de/k251/detz251.htm
De egy lappal feljebb van több típus is, nem néztem végig hogy azokhoz van e kép.
http://www.mz-b.de/mz/dmzkat.htm
Itt is van pár kép, igaz ez nem blokk téma:
http://www.simmipage.de/index.php?cat=g ... =7&count=0
Üdv
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Bambi, itt találtam
http://www.mz-b.de/k251/detz251.htm
De egy lappal feljebb van több típus is, nem néztem végig hogy azokhoz van e kép.
http://www.mz-b.de/mz/dmzkat.htm
Itt is van pár kép, igaz ez nem blokk téma:
http://www.simmipage.de/index.php?cat=g ... =7&count=0
Üdv
http://www.mz-b.de/k251/detz251.htm
De egy lappal feljebb van több típus is, nem néztem végig hogy azokhoz van e kép.
http://www.mz-b.de/mz/dmzkat.htm
Itt is van pár kép, igaz ez nem blokk téma:
http://www.simmipage.de/index.php?cat=g ... =7&count=0
Üdv
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
janer6328!
paraméterekre kíváncsi vagyok:
mennyire "hirtelen" a motor?
kb. mekkora fordulatnál kezd el igazán húzni?
paraméterekre kíváncsi vagyok:
mennyire "hirtelen" a motor?
kb. mekkora fordulatnál kezd el igazán húzni?


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
Köszi a kommenteket! Hát igen, a kinézete sem egy utólsó!
De ez volt a próba szakasz amihez ilyen alakban kellett hagyni, hogy a méreteket tovább tudjuk hangolni.

Hallanátok a hangját... mint egy 1hengeres lukasdobú tarbant!
De mikor eléri a behangolt fodulatszámot, ahogy megugrik... apám...!
A Végkifejlett ez lenne majd:


Persze ehhez még a cimbim és a CO-hegesztõje is kell majd...
Bambi, jó tuningólgatást, és csinálj sok jobbnál - jobb képet is!


De ez volt a próba szakasz amihez ilyen alakban kellett hagyni, hogy a méreteket tovább tudjuk hangolni.

Hallanátok a hangját... mint egy 1hengeres lukasdobú tarbant!

De mikor eléri a behangolt fodulatszámot, ahogy megugrik... apám...!
A Végkifejlett ez lenne majd:


Persze ehhez még a cimbim és a CO-hegesztõje is kell majd...
Bambi, jó tuningólgatást, és csinálj sok jobbnál - jobb képet is!

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Elõször is váhhhháhááháháháháh. Bocs de ez volt az elsõ reakcióm. Ez tök úgy néz ki mint a japán tuning gépek mármint úgy hogy azokon meg elvan túlozva minden. Ez azért nem semmi csak senki ne menjen közel a hátuljához mert azt anyakirálynõ a tolyócsövével beléd petézikjaner6328 írta:Sziasztok!
A generálok, és javítások idején, épp az új kipufogót próbálgatom...
![]()
Van különbség...![]()
![]()
Igaz hogy a gyáriból van átalakítva, de ha egyszer ezeket a méreteket adta ki a program!?![]()
Bambi mester, rakj még fel képet az épített motorról...! Sejtem h mekkora munka állhat mögötte!![]()
Üdv!

Mettyú!! Légyszi ne idézz be 2 oldalnyi hozzászólást!! Köszi
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
jóég! milyen program?
célszerûbb lett volna felfelé hajlítani nem?

célszerûbb lett volna felfelé hajlítani nem?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
Sziasztok!
Minden fórumozónak, sikerekben gazdag, szerencsés új évet kívánok!
A generálok, és javítások idején, épp az új kipufogót próbálgatom...

Van különbség...
Igaz hogy a gyáriból van átalakítva, de ha egyszer ezeket a méreteket adta ki a program!?
(az átmérõk, és a hossz, a kuposság passzól, csak a könyökbõl kell rövidebb,
és a sok összevissza hangtompítót és terelõ lemezt kellett kiszedni,
majd a végét szépen lezárni 1 konfúzorral.
Még a végcsõ átmérõje is megegyezik a gyáriéval, csak hosszabb kell belõle... )
Ezek szerint a gyári kipufogó is jól van méretezve, csak nem a maximális teljesítményhez kalibrálták.
Bambi mester, rakj még fel képet az épített motorról...! Sejtem h mekkora munka állhat mögötte!
Nagyon szuper gépnek néz ki!
Csak így tovább!
Üdv!
Minden fórumozónak, sikerekben gazdag, szerencsés új évet kívánok!
A generálok, és javítások idején, épp az új kipufogót próbálgatom...


Van különbség...


Igaz hogy a gyáriból van átalakítva, de ha egyszer ezeket a méreteket adta ki a program!?

(az átmérõk, és a hossz, a kuposság passzól, csak a könyökbõl kell rövidebb,
és a sok összevissza hangtompítót és terelõ lemezt kellett kiszedni,
majd a végét szépen lezárni 1 konfúzorral.
Még a végcsõ átmérõje is megegyezik a gyáriéval, csak hosszabb kell belõle... )
Ezek szerint a gyári kipufogó is jól van méretezve, csak nem a maximális teljesítményhez kalibrálták.

Bambi mester, rakj még fel képet az épített motorról...! Sejtem h mekkora munka állhat mögötte!

Nagyon szuper gépnek néz ki!
Csak így tovább!
Üdv!
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Nem akarok beleszólni, de találtam egy szerelõt, aki annak idején volt az MZ. Gyárban továbbképzésen. Sajnos már 75 éves, de kisujjból nyomja a dolgot.Diti írta:HalihóVörcsi írta:Ohh értem már bakimate!!!
Eléggé világos lett a dolog.
A különbség csupán annyi, hogy a 125-ös Ts-nek a hengerfurata 52-es, a 150-esé pedig 56-os.
A mérnökök igy döntötek, hisz a 125-ös fõtengely igaz nagyobb terhelést kap a 150-es változatnál, de elbirja!
Nem kell aggódni. Nekem is igy üzemel a ts-em, mert én is megfúrattam 150-esre. Semmi probléma közel 20 ezer km óta...
Namármost. Mivel van egy 150-es, meg egy 125, ös gépem, megkérdeztem a különbségeket, és az átszerkeszthetõséget.
A különbségek: kis lánckerék, dugattyú, porlasztó! A vélemény az volt, hogy a 125.ös gépeket, nem kellet javítani szinte soha sem fõtengelytöréssel, sem megszorulással. A 150.es kicsit nagyobb terhelést bír el, de nem feltétlenül elõnyös ez neki. /sokkal több panaszos gép volt!/ a különbség, pedig 1,5, LE!
A kérdésemre, hogy a 150.es hengeremet tegyük át megfúrva harmadik túl méretre, a 125.. blokkra, szemfelhúzás, és a felmenõim gondolatban való emlegetése volt a válasz!
Nem tudom ki, hogy van vele, de én megbízok egy öreg szakiban, akinek anno, még a gyárban mondták el hogy mi-merre van!
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Jupppí! Sikerült szereznem egy komplett kis TS blokkot ingyen
igaz el van hanyagolva, de bakimate szerinted jó lesz ha azzal a blokkféllel kicserélem? Lehet nem ugyanaz a két típus amit leírtál, de az csak a bal felén és ott a is csak a kuplungban jelent változást? A bal karter ugyanúgy megegyezik a kettõnél? Remélem igen, ha nem akkor nyertem egy veterán porfogót.

ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Köszi a válaszokat és a türelmeteket hozzám
Nem vagyok annyira járatok az NDK-s német mérnökök gondolkodásában mint hittem.
Csak egy erõs és idõnek elpusztíthatatlan gépet akarok megcsinálni mint Trophy, megmutatni, hogy "srácok látjátok van élet 25 év alatt is
"

Csak egy erõs és idõnek elpusztíthatatlan gépet akarok megcsinálni mint Trophy, megmutatni, hogy "srácok látjátok van élet 25 év alatt is

ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- Diti
- Sprinter
- Hozzászólások: 256
- Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
- MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- Kapcsolat:
HalihóVörcsi írta:Ohh értem már bakimate!!!
Eléggé világos lett a dolog.
A különbség csupán annyi, hogy a 125-ös Ts-nek a hengerfurata 52-es, a 150-esé pedig 56-os.
A mérnökök igy döntötek, hisz a 125-ös fõtengely igaz nagyobb terhelést kap a 150-es változatnál, de elbirja!
Nem kell aggódni. Nekem is igy üzemel a ts-em, mert én is megfúrattam 150-esre. Semmi probléma közel 20 ezer km óta...

"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
ETZ-rõl sem volt szó. Én inkább azt mondanám, hogy azonos idõszakból származó fõtengelyek felcserélhetõek egymással. Korai 125-ös a korai 150-essel és vissza, késõi 125-ös a késõi 150-essel és vissza.bambi írta:tipuson belül a 125-ös és a 150-es fõtengelyek ugyan azok,a ts és az etz nem csereszavatos,ezt írta Máté
De még ha fel is lehetne cserélni a korait a késõivel, én nem tennék egy késõi blokkba korai fõtengelyt, mert akkor a kuplungot is cserélni kellene (egysoros-kétsoros).
Teccikérteni?

"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Babmi akkor csak nem is kell fõtengõt cserélni? ...Most egy kicsit meg vagyok kavarodva 

ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
tipuson belül a 125-ös és a 150-es fõtengelyek ugyan azok,a ts és az etz nem csereszavatos,ezt írta MátéVörcsi írta:Köszi bakimate!
Akkor már csak azt kell kiderítenem, hogy milyen fajta a TS, amúgy egy 1982-es gyártmány... Nem tudom ez segít-e valamit, még nincs itthon, a szállítással bajlódunk. vagyis szervezzünk...
A 125-ös és 150-es fõtengelyek közt lényegében különbség nincs? Szóval bele lehet simán rakni a 125-ös helyére? De akkor mégis miben tér el a kettõ, a súlyozásban?
Végülis azért akarom 150-esre, mert lábszárvédõvel szembeszélnél sokat tud jelenteni az a +25ccm-is ha jól van összerakva a gép.
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Köszi bakimate!
Akkor már csak azt kell kiderítenem, hogy milyen fajta a TS, amúgy egy 1982-es gyártmány... Nem tudom ez segít-e valamit, még nincs itthon, a szállítással bajlódunk. vagyis szervezzünk...
A 125-ös és 150-es fõtengelyek közt lényegében különbség nincs? Szóval bele lehet simán rakni a 125-ös helyére? De akkor mégis miben tér el a kettõ, a súlyozásban?
Végülis azért akarom 150-esre, mert lábszárvédõvel szembeszélnél sokat tud jelenteni az a +25ccm-is ha jól van összerakva a gép.
Akkor már csak azt kell kiderítenem, hogy milyen fajta a TS, amúgy egy 1982-es gyártmány... Nem tudom ez segít-e valamit, még nincs itthon, a szállítással bajlódunk. vagyis szervezzünk...
A 125-ös és 150-es fõtengelyek közt lényegében különbség nincs? Szóval bele lehet simán rakni a 125-ös helyére? De akkor mégis miben tér el a kettõ, a súlyozásban?
Végülis azért akarom 150-esre, mert lábszárvédõvel szembeszélnél sokat tud jelenteni az a +25ccm-is ha jól van összerakva a gép.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Szia!
Kis TS-nél nem volt /1, /2. Kétfajta blokkot különböztetünk meg, az egyik amelyiknél a a bal oldali (primerhajtás oldalán lévõ) fõtengely szimmering a csapágyakon belül, a másiknál a csapágyakon kívül van. Megkülönböztetni a motorblokkokat kívülrõl a motorszám alapján lehet. Pontosan nem tudom, de utánanézek a számnak, valahol megvan.
A szimmering elhelyezkedése a korai (a kis Trophyban is) blokkban:

28-as: Anya
27-es: Alátét
26-os: lánckerék (duplex vagy szimplex lánchoz)
16-os: 6303 C 4 f csapágy
29-es: biztosító gyûrû
20-as: hézagoló alátét
16-os: 6303 C4 f csapágy
17-es: a szimmering, 17x47x14
18-as: kimarad
A korai blokkok jellemzõje még a primerlánc egysorossága.
A szimmering elhelyezkedése a késõi blokkbab:

20-as: lánckerék (már csak duplex!)
12-es: szimmeringtartó
13-as: drótzéger
14-es: a szimmering, 22x47x7
21-es: zéger
10-es: 6204 C4 f csapágy (2db)
Látható, hogy a korai és a késõi fõtengelyek csapjai sem ugyanakkorák (17 ill. 22 mm), viszont a korai 125-ösök fõtengelye megegyezik a korai 150-esekkel, és a késõi 125-ös fõtengely megegyezik a késõi 150-essel.
Kis TS-nél nem volt /1, /2. Kétfajta blokkot különböztetünk meg, az egyik amelyiknél a a bal oldali (primerhajtás oldalán lévõ) fõtengely szimmering a csapágyakon belül, a másiknál a csapágyakon kívül van. Megkülönböztetni a motorblokkokat kívülrõl a motorszám alapján lehet. Pontosan nem tudom, de utánanézek a számnak, valahol megvan.
A szimmering elhelyezkedése a korai (a kis Trophyban is) blokkban:

28-as: Anya
27-es: Alátét
26-os: lánckerék (duplex vagy szimplex lánchoz)
16-os: 6303 C 4 f csapágy
29-es: biztosító gyûrû
20-as: hézagoló alátét
16-os: 6303 C4 f csapágy
17-es: a szimmering, 17x47x14
18-as: kimarad
A korai blokkok jellemzõje még a primerlánc egysorossága.
A szimmering elhelyezkedése a késõi blokkbab:

20-as: lánckerék (már csak duplex!)
12-es: szimmeringtartó
13-as: drótzéger
14-es: a szimmering, 22x47x7
21-es: zéger
10-es: 6204 C4 f csapágy (2db)
Látható, hogy a korai és a késõi fõtengelyek csapjai sem ugyanakkorák (17 ill. 22 mm), viszont a korai 125-ösök fõtengelye megegyezik a korai 150-esekkel, és a késõi 125-ös fõtengely megegyezik a késõi 150-essel.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
TS 125/150 /1 és /2
Üdv!
Most készülök helyre állítani egy kis TS-t, de a baja hogy a jobb karter egy hulladék, forog benne a csapágy. Hallottam ilyeneket, hogy vannak /1-es meg /2-es MZ-k és más a fõntengely csapágyak olajzása, meg nem tudom miben van az eltérés. Hogy mit lenne érdemesebb keríteni hozzá egy másik blokkfelet vagy esztergással felperselyeztetni?
A másik ami még mindig blokk jellegû, hogy a kicsike most 150-es hengerrel van szerelve és eléggé erõs, bár ezt a plussz "erõt" leszedi a lábszárvédõk szélfogása. Szeretném 150-esre megtartani, de hogy hosszú életû legyen fel merül a kérdés hogy akkor fõtengelyt is cserélnem kellene 150-esre? Vagy van külön 150-es és 125-ös fõtengely?
Remélem tudtok segíteni, megmenteni az eredetileg bontásra itélt gépet!
Most készülök helyre állítani egy kis TS-t, de a baja hogy a jobb karter egy hulladék, forog benne a csapágy. Hallottam ilyeneket, hogy vannak /1-es meg /2-es MZ-k és más a fõntengely csapágyak olajzása, meg nem tudom miben van az eltérés. Hogy mit lenne érdemesebb keríteni hozzá egy másik blokkfelet vagy esztergással felperselyeztetni?
A másik ami még mindig blokk jellegû, hogy a kicsike most 150-es hengerrel van szerelve és eléggé erõs, bár ezt a plussz "erõt" leszedi a lábszárvédõk szélfogása. Szeretném 150-esre megtartani, de hogy hosszú életû legyen fel merül a kérdés hogy akkor fõtengelyt is cserélnem kellene 150-esre? Vagy van külön 150-es és 125-ös fõtengely?
Remélem tudtok segíteni, megmenteni az eredetileg bontásra itélt gépet!
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
szerintem a gyerek eleve hülye volt, és csak kacsázott neked (3. meg a 4. fokozatot felcserélték...)KILL3R etz írta:Hát nekem a táboriékról más a véleményem...
Egyszer még szimós korszakomban összefutottam egy sráccal, hogy õ versenyezni akar meg így meg úgy megy a gépe mert táborinál lett 70-es 4 felömlõvel. Namost én nagyon csúnyán elkalapáltam a 60 as-kireszelt szimóval, és utána azzal takarózott hogy fel lett cserélve a 3. és a 4. fokozat...
Ettõl függetlenül lehet, hogy tökéletes gépmunkát készítenek...Nekem csak ez a tapasztalatom van róluk.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Hát nekem a táboriékról más a véleményem...
Egyszer még szimós korszakomban összefutottam egy sráccal, hogy õ versenyezni akar meg így meg úgy megy a gépe mert táborinál lett 70-es 4 felömlõvel. Namost én nagyon csúnyán elkalapáltam a 60 as-kireszelt szimóval, és utána azzal takarózott hogy fel lett cserélve a 3. és a 4. fokozat...
Ettõl függetlenül lehet, hogy tökéletes gépmunkát készítenek...Nekem csak ez a tapasztalatom van róluk.
Egyszer még szimós korszakomban összefutottam egy sráccal, hogy õ versenyezni akar meg így meg úgy megy a gépe mert táborinál lett 70-es 4 felömlõvel. Namost én nagyon csúnyán elkalapáltam a 60 as-kireszelt szimóval, és utána azzal takarózott hogy fel lett cserélve a 3. és a 4. fokozat...

Ettõl függetlenül lehet, hogy tökéletes gépmunkát készítenek...Nekem csak ez a tapasztalatom van róluk.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
hy,kr írta:Hali!
Készülõ Trophyhoz dugattyút szeretnék öntetni. Két helyet találtam ahol csinálnak ilyet; a 4 kelemen és ez: http://www.nagygepmuhely.hu/ . Van valakinek tapasztalata ezekkel a cégekkel?
A dugó 280-as lenne (74mm), és nem tudom elbírná-e az alsó hajtókarcsapágy (ez ugye kisebb mint a TZ-ben).
Kössz!
nekem táboriékkal van tapasztalatom, ott fúrattam a hengert, és nagyon meg vagyok velük elégedve: finom, precíz munkát végeztek, szakmai tanácsaik is hasznosak, és dugattyú gyártást is vállalnak.
http://www.taborituning.hu/dugattyu_keszites.html


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Mettyú!
1 összerakott blokknál nagyon nehéz megállapítani hogy mi éri meg mert nem látszik.
Lehet hogy megveszed 20-ért és belül minden rendben nincs szétbarmolva de az is lehet hogy szétszeded és a hengeren kívül mindent dobhatsz ki majdnem mint én.
próbálkozz be 15 ért és akkor nem buksz esetleg annyit ha mégis rossz. Ha nem enged az ember akkor nem akar a tied lenni az a blokk. Sztem
Üdv
1 összerakott blokknál nagyon nehéz megállapítani hogy mi éri meg mert nem látszik.
Lehet hogy megveszed 20-ért és belül minden rendben nincs szétbarmolva de az is lehet hogy szétszeded és a hengeren kívül mindent dobhatsz ki majdnem mint én.
próbálkozz be 15 ért és akkor nem buksz esetleg annyit ha mégis rossz. Ha nem enged az ember akkor nem akar a tied lenni az a blokk. Sztem
Üdv
Powered by Bambi -- ETZ 300
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Hali!
Készülõ Trophyhoz dugattyút szeretnék öntetni. Két helyet találtam ahol csinálnak ilyet; a 4 kelemen és ez: http://www.nagygepmuhely.hu/ . Van valakinek tapasztalata ezekkel a cégekkel?
A dugó 280-as lenne (74mm), és nem tudom elbírná-e az alsó hajtókarcsapágy (ez ugye kisebb mint a TZ-ben).
Kössz!
Készülõ Trophyhoz dugattyút szeretnék öntetni. Két helyet találtam ahol csinálnak ilyet; a 4 kelemen és ez: http://www.nagygepmuhely.hu/ . Van valakinek tapasztalata ezekkel a cégekkel?
A dugó 280-as lenne (74mm), és nem tudom elbírná-e az alsó hajtókarcsapágy (ez ugye kisebb mint a TZ-ben).
Kössz!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Bambi (vagy bárki, aki tudja), a kis ETZ kuplungjának külsõ kosara és a lamellák kiálló része között mekkora hézagnak kell lennie? Vettem új lamellákat és eléggé passzosan vannak a helyükön.
Erre gondoltam:

Erre gondoltam:

"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég