Blokk
- Picimokuska
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Balatonalmádi
redocstomi írta:Szevasztok!!
Van egy 1969-es évjáratú MZ ES 125/1-em. Az a gondom vele hogy a henger és a hengerfej között kifuj. Akárhogy van meghuzva nem jó. Már a 3. hengerfej van rajt de nem jó. Hogy lehetne ezt megoldani. Nem akarok venni uj hengert, mert meg lett furva és egy csomo pénzem benn van már. Ahhoz képest hogy kifuj elég jol emgy, tegnap hutzam még csak ki igazábol nagyon és igy is 100-zal mentem. aki tud az lécci segitsen. Mer ha nem fujna ki akkor kurvára bika lenne.
Köszi!!!!
Egyip Tomi
Próbáld meg eltömíteni, pl. festékkel. Attól még le tudod majd szedni!

Kicsi a bors, de vannak barátai 
Ha Balatonalmádiba jön valaki, várom szeretettel

Ha Balatonalmádiba jön valaki, várom szeretettel

- redocstomi
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
- Tartózkodási hely: Körmend
Szevasztok!!
Van egy 1969-es évjáratú MZ ES 125/1-em. Az a gondom vele hogy a henger és a hengerfej között kifuj. Akárhogy van meghuzva nem jó. Már a 3. hengerfej van rajt de nem jó. Hogy lehetne ezt megoldani. Nem akarok venni uj hengert, mert meg lett furva és egy csomo pénzem benn van már. Ahhoz képest hogy kifuj elég jol emgy, tegnap hutzam még csak ki igazábol nagyon és igy is 100-zal mentem. aki tud az lécci segitsen. Mer ha nem fujna ki akkor kurvára bika lenne.
Köszi!!!!
Egyip Tomi
Van egy 1969-es évjáratú MZ ES 125/1-em. Az a gondom vele hogy a henger és a hengerfej között kifuj. Akárhogy van meghuzva nem jó. Már a 3. hengerfej van rajt de nem jó. Hogy lehetne ezt megoldani. Nem akarok venni uj hengert, mert meg lett furva és egy csomo pénzem benn van már. Ahhoz képest hogy kifuj elég jol emgy, tegnap hutzam még csak ki igazábol nagyon és igy is 100-zal mentem. aki tud az lécci segitsen. Mer ha nem fujna ki akkor kurvára bika lenne.
Köszi!!!!
Egyip Tomi

- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Stravkó írta:Mennyi olajat öntöttél a blokkba?horhaus írta:Sziasztok!
Kérdezem, hogy jól gondolom-e ? Ha az olaj kerül a váltóból a forgattyús házba, akkor az csak a fõtengely bal oldali szimeringjénél, a kuplung tárcsa alatt lehet. Másik nyílás nincs ahol bejuthat, jobb oldalon a dinamónál nincs olaj, a váltó felõl pedig nincs bejárat. Javítsatok ki ha tévedek. A gyújtólap állítgatásával elértem, hogy alapjáraton megy rendesen, de ha gázt adok jön a füst és puffogás. Lehet-e az probléma, hogy amikor az olajat töltöttem vissza kicsit sok lett. Nem vártam meg még lassan átér a túlsó oldalra?
Várom az ötleteket. zoltán.
Hát sajnos nem tudom Töltöttem amíg meg nem jelent a nívónál. Késõbb rájöttem, hogy ez butaság volt. Kb 1-2 deci folyt ki utána lassan.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Mennyi olajat öntöttél a blokkba?horhaus írta:Sziasztok!
Kérdezem, hogy jól gondolom-e ? Ha az olaj kerül a váltóból a forgattyús házba, akkor az csak a fõtengely bal oldali szimeringjénél, a kuplung tárcsa alatt lehet. Másik nyílás nincs ahol bejuthat, jobb oldalon a dinamónál nincs olaj, a váltó felõl pedig nincs bejárat. Javítsatok ki ha tévedek. A gyújtólap állítgatásával elértem, hogy alapjáraton megy rendesen, de ha gázt adok jön a füst és puffogás. Lehet-e az probléma, hogy amikor az olajat töltöttem vissza kicsit sok lett. Nem vártam meg még lassan átér a túlsó oldalra?
Várom az ötleteket. zoltán.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Sziasztok!
Kérdezem, hogy jól gondolom-e ? Ha az olaj kerül a váltóból a forgattyús házba, akkor az csak a fõtengely bal oldali szimeringjénél, a kuplung tárcsa alatt lehet. Másik nyílás nincs ahol bejuthat, jobb oldalon a dinamónál nincs olaj, a váltó felõl pedig nincs bejárat. Javítsatok ki ha tévedek. A gyújtólap állítgatásával elértem, hogy alapjáraton megy rendesen, de ha gázt adok jön a füst és puffogás. Lehet-e az probléma, hogy amikor az olajat töltöttem vissza kicsit sok lett. Nem vártam meg még lassan átér a túlsó oldalra?
Várom az ötleteket. zoltán.
Kérdezem, hogy jól gondolom-e ? Ha az olaj kerül a váltóból a forgattyús házba, akkor az csak a fõtengely bal oldali szimeringjénél, a kuplung tárcsa alatt lehet. Másik nyílás nincs ahol bejuthat, jobb oldalon a dinamónál nincs olaj, a váltó felõl pedig nincs bejárat. Javítsatok ki ha tévedek. A gyújtólap állítgatásával elértem, hogy alapjáraton megy rendesen, de ha gázt adok jön a füst és puffogás. Lehet-e az probléma, hogy amikor az olajat töltöttem vissza kicsit sok lett. Nem vártam meg még lassan átér a túlsó oldalra?
Várom az ötleteket. zoltán.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
én elõször a gyújtást nézném meg, aztán utánajárnék ennek a füstölésnek, erõsen fõtengelyszimering gyanús.
a /1-es fõtengelycsapágyait már nem váltóolaj keni ugye? azaz csak 2 db fõtengely szimmering van benne
mert ha így van akkor nem kell a blokkot széthúzni szimeringcseréhez.
a /1-es fõtengelycsapágyait már nem váltóolaj keni ugye? azaz csak 2 db fõtengely szimmering van benne



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Elõtte is elõfordult hogy egy durranás kíséretében leált de motorozni lehetett vele. Most ha jár is a motor közben is durrog, és úgy füstöl mint ha csak olajjal menne. A berúgó kar tengelyét nehezen tudtam beilleszteni, mert azt a körbe forgó lapos vasat fejjel lefele próbáltam be erõltetni. Aztán megnéztem egy robbantott rajzot és az jó lett. Minden esetre gyanús egybe esés.Stravkó írta:Elõtte mûködött rendesen? Mert a rugócsere nem okozhat ilyet! Semmi köze hozzá.horhaus írta:Kössz a gyors reagálást. Én is ettõl féltem, de arra gondoltam, ha szétszedés elõtt ment és nem nyúltam bele olyan mélyre. Megsérthettem valamit, ha csak a bal oldali deknit húztam le? Igaz küzdöttem eleget mire vissza ment.
Üdv: Stravkó
Üdv: Zoltán
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Apám /1ese ugyanezt csinálta, de abba teljesen magától, külsõ ráhatás nélkül.. Abba valami feszítõ rugó ment elhorhaus írta:Kössz a gyors reagálást. Én is ettõl féltem, de arra gondoltam, ha szétszedés elõtt ment és nem nyúltam bele olyan mélyre. Megsérthettem valamit, ha csak a bal oldali deknit húztam le? Igaz küzdöttem eleget mire vissza ment.


- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Elõtte mûködött rendesen? Mert a rugócsere nem okozhat ilyet! Semmi köze hozzá.horhaus írta:Kössz a gyors reagálást. Én is ettõl féltem, de arra gondoltam, ha szétszedés elõtt ment és nem nyúltam bele olyan mélyre. Megsérthettem valamit, ha csak a bal oldali deknit húztam le? Igaz küzdöttem eleget mire vissza ment.
Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Sziasztok
20 év után újra vettem egy 250/1 est. Néhány kilométer próbálgatás után eltört a berugókar visszahúzó rugó. Kicseréltem, de valami hibát követhettem el mert ha beindul (nehezen) iszonyatosan füstöl, a kipufogó óriási durranások jönnek és nem is pörög föl. Ha valakinek van ötlete mi a hiba kérem segítsen.
Különben nagyon jó érzés 20 év után újra motorozni, fõleg ugyan olyan motorral mint amit akkor eladtam.
kössz a segítséget
Zoltán
20 év után újra vettem egy 250/1 est. Néhány kilométer próbálgatás után eltört a berugókar visszahúzó rugó. Kicseréltem, de valami hibát követhettem el mert ha beindul (nehezen) iszonyatosan füstöl, a kipufogó óriási durranások jönnek és nem is pörög föl. Ha valakinek van ötlete mi a hiba kérem segítsen.
Különben nagyon jó érzés 20 év után újra motorozni, fõleg ugyan olyan motorral mint amit akkor eladtam.
kössz a segítséget
Zoltán
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Az van a hozzáértõkkel,hogy valamit alkot,oszt falura jólesz,városba mög nem nézik,szerintem fogd az egész vasat úgyahogy van,és keress egy igazi mániákust-az majd motort kreál belõle.Mennyiért?Ki tudja azt elõre?Seclusion írta:Elég pesszimista vagyok a kislánckerékkelkapcsolatban, de megpróbálom. ha így sem megy, akkor marad a gumikalapács.
A karburátor nem tudom, hogy jól van-e beállítva, akkor annak is lesz egy reset.
A hozzáértõ szerelõröl annyit, hogy a környéken az egyik legjobb szerelõhöz vittük, van mégegy, na de õt messzirõl elkerülöm inkább...
Jah! Mielõtt elfelejtem. A kuplungtányérnak viszont van "járása". Na nem székely járás, hanem olyan, mintha 8-as lenne benne. Azt mondták, ez normális, de ha már síkba van állítva, és mégis jár, ez is tönkreteheti a láncot.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Elég pesszimista vagyok a kislánckerékkelkapcsolatban, de megpróbálom. ha így sem megy, akkor marad a gumikalapács.
A karburátor nem tudom, hogy jól van-e beállítva, akkor annak is lesz egy reset.
A hozzáértõ szerelõröl annyit, hogy a környéken az egyik legjobb szerelõhöz vittük, van mégegy, na de õt messzirõl elkerülöm inkább...
Jah! Mielõtt elfelejtem. A kuplungtányérnak viszont van "járása". Na nem székely járás, hanem olyan, mintha 8-as lenne benne. Azt mondták, ez normális, de ha már síkba van állítva, és mégis jár, ez is tönkreteheti a láncot.
A karburátor nem tudom, hogy jól van-e beállítva, akkor annak is lesz egy reset.
A hozzáértõ szerelõröl annyit, hogy a környéken az egyik legjobb szerelõhöz vittük, van mégegy, na de õt messzirõl elkerülöm inkább...
Jah! Mielõtt elfelejtem. A kuplungtányérnak viszont van "járása". Na nem székely járás, hanem olyan, mintha 8-as lenne benne. Azt mondták, ez normális, de ha már síkba van állítva, és mégis jár, ez is tönkreteheti a láncot.
Ha gányolt állapotban veszel meg egy motort és hozzánemértõ szerelõ kezébe adod,persze,hogy nem lesz jó,de ez nem a konstrukció hibájaSeclusion írta:Nem igazán érzem, hogy nehezebb lenne a forgás. Most már mindenképp szét szedem.
Mi amikor megvettük, már rossz volt a kuplungja. Egyszer szét szedte szerelõ a blokkot, csapágycsere miatt. Akkor derült fény arra, hogy kissé meg van kalapálva a blokk, egy darab le van törve belõle. Ez nem funkcionális. Anno a kuplung agy, és az oldaldekni is fémragasztóval volt helyre téve... Hiányoztak a hézagolók többek között... Aztán összerakta szerelõ, lényegeset vesztett az erejébõl, nem pörgött fel 6000 fölé. Ez valószínû elektronika miatt volt. Aztán megégett a dugattyú, valószínû a noname sportolaj miatt... Mindig 1:40 es keveréket kapott, most 1:30 at. 125 ös henger lett felfúrva 150 re, mert nem lehetett hengert szerezni hozzá. Szóval kezd kicsit sok lenni. Ráadásul ráférne egy festés is mert undorítóan néz ki rajt a festés. Mindig csak a baj volt vele. Bíztam benne, hogy életemben elõször valamit én is meg tudok rajta csinálni jól, de úgy néz ki még nem jött össze :/ Lehet eladom, és az árát a Pannóniára költöm
Köszönök minden választ

Ha rendberakatod valaki olyannal,aki ért hozzá,jó kis motor lesz belõle.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Na ha Diti hallaná ezt a mondatodatSeclusion írta::/ Lehet eladom, és az árát a Pannóniára költöm

a karburátor szerintem qrvára xarul van beállítva a motorodon. nekem most van 260 km a blokkban, 10 km-t mentem most du. vele városi hajtásban és nem lángolt a henger. 1:30-as szintetikus keverés PROSINT olajjal.
úgy kell egy síkba állítani h felteszed a fõtengelyvégére a kisduplexkereket meg a kuplungtengelyre 1 db 0,5mm-es hézagolót, majd a kuplungkosarat is feldobod és megnézed egy vonalzóval h egy síkban futnak-e. ha nem akkor még a kosár alá teszel hézagolókat.
de akkor sem értem h mi a f*sznak kell megütni a kisduplexlánckereket? tiszta benzines ronngyal zsírtalanítod a kónuszos végét a fõtengelynek meg a lánckereket, fogod a primerláncot, beleteszed a kisduplexlánckereket meg a kuplungkosárt aztán felrakod így egy az egyben a tengelyekre. utána én fogtam egy 4mm-es laposvasat, beletettem majdnem átlósan a kuplungkosárba, ellentartott a lábtartón amíg megtéptem a kisduplexkereket. utána kuplungagy be, fel 5. fokozatba a sebességet, debill öcsémet behívtam h lépjen rá a hátsó fékre, megtéptem a kuplungagyat is. lehet ezt csinálni úgy is h használt lamellára ilyen pálcákat heggesztesz hogy ellentartson a kupungkosáron de én se heggeszteni nem tudok, se használt lamellát nem tudtam szerezni.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Nem igazán érzem, hogy nehezebb lenne a forgás. Most már mindenképp szét szedem.
Mi amikor megvettük, már rossz volt a kuplungja. Egyszer szét szedte szerelõ a blokkot, csapágycsere miatt. Akkor derült fény arra, hogy kissé meg van kalapálva a blokk, egy darab le van törve belõle. Ez nem funkcionális. Anno a kuplung agy, és az oldaldekni is fémragasztóval volt helyre téve... Hiányoztak a hézagolók többek között... Aztán összerakta szerelõ, lényegeset vesztett az erejébõl, nem pörgött fel 6000 fölé. Ez valószínû elektronika miatt volt. Aztán megégett a dugattyú, valószínû a noname sportolaj miatt... Mindig 1:40 es keveréket kapott, most 1:30 at. 125 ös henger lett felfúrva 150 re, mert nem lehetett hengert szerezni hozzá. Szóval kezd kicsit sok lenni. Ráadásul ráférne egy festés is mert undorítóan néz ki rajt a festés. Mindig csak a baj volt vele. Bíztam benne, hogy életemben elõször valamit én is meg tudok rajta csinálni jól, de úgy néz ki még nem jött össze :/ Lehet eladom, és az árát a Pannóniára költöm
Köszönök minden választ
Mi amikor megvettük, már rossz volt a kuplungja. Egyszer szét szedte szerelõ a blokkot, csapágycsere miatt. Akkor derült fény arra, hogy kissé meg van kalapálva a blokk, egy darab le van törve belõle. Ez nem funkcionális. Anno a kuplung agy, és az oldaldekni is fémragasztóval volt helyre téve... Hiányoztak a hézagolók többek között... Aztán összerakta szerelõ, lényegeset vesztett az erejébõl, nem pörgött fel 6000 fölé. Ez valószínû elektronika miatt volt. Aztán megégett a dugattyú, valószínû a noname sportolaj miatt... Mindig 1:40 es keveréket kapott, most 1:30 at. 125 ös henger lett felfúrva 150 re, mert nem lehetett hengert szerezni hozzá. Szóval kezd kicsit sok lenni. Ráadásul ráférne egy festés is mert undorítóan néz ki rajt a festés. Mindig csak a baj volt vele. Bíztam benne, hogy életemben elõször valamit én is meg tudok rajta csinálni jól, de úgy néz ki még nem jött össze :/ Lehet eladom, és az árát a Pannóniára költöm

Köszönök minden választ

- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Én is ráköltöttem mégegyszer a vételárat , de az mzclubbal túrázni minden pénzt megér.......tigris írta:És amikor a koppanást hallod,akkor nehezebben is forog a kerék?
Egyébként én 6 éve vettem a kisTZ-t 75-ért és én is elég sokat ráköltöttem,de megérte,mert most van egy olyan MZ-m,amit ismerek,minden részéhez hozzányúltunk már és ezért tudom,hogy elindulhatok vele,nem fog cserben hagyni (illetve most nem indulhatok el,mert tûgörgõt kell cserélnide már másfél éve ez a görgõ van benne és azóta kapott túrát,várost,hegyet bõven).Szóval ha rendberakod,lesz egy frankó kis géped,amire számíthatsz,ilyen korú motorban pedig nincs olyan,amihez ne kellene hozzányúlni.


Powered by Bambi MZ ts 250/1
És amikor a koppanást hallod,akkor nehezebben is forog a kerék?
Egyébként én 6 éve vettem a kisTZ-t 75-ért és én is elég sokat ráköltöttem,de megérte,mert most van egy olyan MZ-m,amit ismerek,minden részéhez hozzányúltunk már és ezért tudom,hogy elindulhatok vele,nem fog cserben hagyni (illetve most nem indulhatok el,mert tûgörgõt kell cserélni
de már másfél éve ez a görgõ van benne és azóta kapott túrát,várost,hegyet bõven).Szóval ha rendberakod,lesz egy frankó kis géped,amire számíthatsz,ilyen korú motorban pedig nincs olyan,amihez ne kellene hozzányúlni.
Egyébként én 6 éve vettem a kisTZ-t 75-ért és én is elég sokat ráköltöttem,de megérte,mert most van egy olyan MZ-m,amit ismerek,minden részéhez hozzányúltunk már és ezért tudom,hogy elindulhatok vele,nem fog cserben hagyni (illetve most nem indulhatok el,mert tûgörgõt kell cserélni

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Közvetlenül a tengelyt nem is ütöttem... De a lánckerék másképp nem ment fel, csak ha gumikalapáccsal adtam neki. Egyébként most már tuti, hogy eléri a kuplung a deknit, mert kivett gyertya mellett, enyhe ütést érzek mikor sebességben forgatom a kereket. A henger továbbra is forró, alig, hogy hozzáérek, elkapom a kezem. Tojást lehet sütni rajta kategória. A blokk az elviselhetõ.
Megéri úgy ez a motor, hogy többet költöttem rá 1 év alatt, mint amennyiért vettük? (90 ért vettük)
Megéri úgy ez a motor, hogy többet költöttem rá 1 év alatt, mint amennyiért vettük? (90 ért vettük)
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
felütötted a lánckereket? grat hozzá. fõtengelyt soha nem ütjük meg!
nálam a nyáron volt blokkgenerál, és ha én is csak "felteszem" a kuplungagyat, akkor most már nagy valószínûséggel primerláncszakadásom lenne, mert 2 mm-el több hézagoló alátét volt feltéve a kuplungtengelyre az elõzõ tulaj által.
etz125-150 szerelési kk. 44. oldal. 66. ábra.
nálam a nyáron volt blokkgenerál, és ha én is csak "felteszem" a kuplungagyat, akkor most már nagy valószínûséggel primerláncszakadásom lenne, mert 2 mm-el több hézagoló alátét volt feltéve a kuplungtengelyre az elõzõ tulaj által.

etz125-150 szerelési kk. 44. oldal. 66. ábra.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
"és a primerhajtás egysíkba állításával mi a helyzet Question"
ööö Errõl a dologról nem hallottam. Én leszedtem, felütöttem ahogy kell a lánckerket, felcsavaroztam a tányérat, és ennyi volt. Az egy síkba állításról nem hallottam.
"Vagy csak nekem van azbesztkezem? Laughing"
Hogy neked milyen van azt nem tudom, de nekem meglehetõsen érzékeny a kezem
ööö Errõl a dologról nem hallottam. Én leszedtem, felütöttem ahogy kell a lánckerket, felcsavaroztam a tányérat, és ennyi volt. Az egy síkba állításról nem hallottam.
"Vagy csak nekem van azbesztkezem? Laughing"
Hogy neked milyen van azt nem tudom, de nekem meglehetõsen érzékeny a kezem

A blokknak nem szabad olyan forrónak lennie,hogy hozzá se tudj érni,a hengernek is csak annyira,hogy ne tudd sokáig rajta tartani,fõleg ilyen hûvös idõben.Seclusion írta:Rendben van, köszönöm mégegyszer. Nemsokára majd megtankolom a gépet, aztán kiderül a fogyasztás. Meg megpróbálok egy másik kis ETZ-t becserkészni, és megnézem az mennyire meleg.
Vagy csak nekem van azbesztkezem?

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
és a primerhajtás egysíkba állításával mi a helyzetSeclusion írta:Szia tigris!
Köszi a választ! Elektromos probléma az volt, hogy a generátor középsõ vezetékét tartó konzol kiesett (töltés), ezt direkt összekötöttem, azóta nincs probléma a töltéssel.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Akkor az nem is igen okozhatott volna ilyet.
Tényleg azt tudom javasolni akkor,hogy szedjétek szét a kuplungot és nézzétek meg,mi van összekaristolva.Esetleg azt próbáljátok meg elõtte,hogy berakjátok sebességbe (mondjuk 3-asba)a motort,középtámasz,és megforgatjátok a levegõben a hátsó kereket.Vegyétek ki a gyertyát és akkor nem kell a motorral birkózni,lehet könnyedén tekerni.Ha valami surlódik,akkor így meghalljátok,hogy sutul.
Tényleg azt tudom javasolni akkor,hogy szedjétek szét a kuplungot és nézzétek meg,mi van összekaristolva.Esetleg azt próbáljátok meg elõtte,hogy berakjátok sebességbe (mondjuk 3-asba)a motort,középtámasz,és megforgatjátok a levegõben a hátsó kereket.Vegyétek ki a gyertyát és akkor nem kell a motorral birkózni,lehet könnyedén tekerni.Ha valami surlódik,akkor így meghalljátok,hogy sutul.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Szia!Seclusion írta:Üdv Mindenki!
A hétvégén beszereltem az ETZ 150 embe egy TS 125 kuplungját (tányér, agy, rugók, kis lánckerék maradt). A motor végsebessége 10 km/h val csökkent, nem gyorsul annyira, a fogyasztás 4,5 literrõl 6-7 re ugrott, és a blokk bal oldala közel olyan forró, mint a henger(a blokkot azért még meg bírom fogni rövid ideig, de a hengert nem). Elektronikai problémáim is voltak (töltés) de kétlem, hogy ez befolyásolná ily mértékben a blokk mûködését. Valami tipp? Én arra gondoltam, hogy eléri a kuplung a blokk oldalát. De elvileg a két kuplung ugyanakkora nem?
Köszönöm ha válaszoltok!
Üdv.: Szilárd
Nekem komplett kisTS kuplungom van a gépben,semmiféle problémát nem okozott,igazából egy ismerõs rakta bele,akinek volt bontásra kisTS-e (én meg nem is voltam otthon),de azóta is tökéletes.
Ahhoz,hogy megállapítsd,surlódik-e valami,elég szétszedni és megnézni,de elvileg nem kellene neki.
Mit értesz elektromos probléma alatt?Egy rosszul beállított gyujtás simán okozhat nagyobb fogyasztást és ezzel együtt nagyobb melegedést is.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Üdv Mindenki!
A hétvégén beszereltem az ETZ 150 embe egy TS 125 kuplungját (tányér, agy, rugók, kis lánckerék maradt). A motor végsebessége 10 km/h val csökkent, nem gyorsul annyira, a fogyasztás 4,5 literrõl 6-7 re ugrott, és a blokk bal oldala közel olyan forró, mint a henger(a blokkot azért még meg bírom fogni rövid ideig, de a hengert nem). Elektronikai problémáim is voltak (töltés) de kétlem, hogy ez befolyásolná ily mértékben a blokk mûködését. Valami tipp? Én arra gondoltam, hogy eléri a kuplung a blokk oldalát. De elvileg a két kuplung ugyanakkora nem?
Köszönöm ha válaszoltok!
Üdv.: Szilárd
A hétvégén beszereltem az ETZ 150 embe egy TS 125 kuplungját (tányér, agy, rugók, kis lánckerék maradt). A motor végsebessége 10 km/h val csökkent, nem gyorsul annyira, a fogyasztás 4,5 literrõl 6-7 re ugrott, és a blokk bal oldala közel olyan forró, mint a henger(a blokkot azért még meg bírom fogni rövid ideig, de a hengert nem). Elektronikai problémáim is voltak (töltés) de kétlem, hogy ez befolyásolná ily mértékben a blokk mûködését. Valami tipp? Én arra gondoltam, hogy eléri a kuplung a blokk oldalát. De elvileg a két kuplung ugyanakkora nem?
Köszönöm ha válaszoltok!
Üdv.: Szilárd
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Engem az a zölddeknis érdekelne ami mellette áll.bambi írta:Jumper írta:Sziasztok!
Felmerült bennem valami és arra gondoltam, hogy foglalkozott e már vele valaki.
Nagyon tetszik az ETZ-m, egyetlen egy dolgot irigylek az újabb mociktól. Az önindítót.Nem kíséreletezett vele valaki ETZ-n? Esetleg meg is csinálta és mûködik?
Érdekelne a véleményetek.
Tamás

Trophy 250 UIT-200
- Picimokuska
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Balatonalmádi
Re: Kuplung
bambinak van,de hogy kapja meg?fores írta:Sajna nem tudom,hol lehet kapni...Én komplett blokkokat vettem,abbol vettem ki..már amelyikbe volt.De biztos lehet pótolni valami hasonlóval..BAMBI mestert kéne vélemyérõl faggatni..Pisti61 írta:Koszi Fores
Az alátéteket megcsináltatom szerszámacélból na de hiányzika rugós
alátéttárcsa is azt meg hol kaphatnék.
Nagyon kritikus ha nincsen ott.
Koszi a tanácsot
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Én csak azt mondom, hogy 85tel a világ végére is elvisz.. nekem a legtöbb az 160 km volt, egy tankolásnyi pihenõvel.. amúgy a 75-80 km röhögve megvan pihenés nélkül vele kényelmesen. A legtöbb nekem talán idei Nerbi túra volt.. Ott szombat reggeltõl vasárnap délutánig bõven meg volt a 400 km minden probléma nélkül.. felpakolni szépen fel lehet.. De túrára azért inkább a nagy testvért javaslom, mert mégiscsak nagyobb
Amúgy Coconak válaszolva, nekem a vége az 117 volt digitális órával mérve.. ekkor már pörgött 6500at, és kapkodott mert nem kapott már elég benzint. De ehhez nagyon kell a hátszél és a nagy lejtõ.. ezek az adatok nem mérvadóak 


-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Kuplung
Sajna nem tudom,hol lehet kapni...Én komplett blokkokat vettem,abbol vettem ki..már amelyikbe volt.De biztos lehet pótolni valami hasonlóval..BAMBI mestert kéne vélemyérõl faggatni..Pisti61 írta:Koszi Fores
Az alátéteket megcsináltatom szerszámacélból na de hiányzika rugós
alátéttárcsa is azt meg hol kaphatnék.
Nagyon kritikus ha nincsen ott.
Koszi a tanácsot
fores
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
kuti írta:Azt sok minden okozhatja.. szerintem ha nem hallatszik a blokkból zörej, meg szép a hangja, akkor nagy baja nem lehet.. Enyém ugyanez volt elõször. Nem akart menni 85 fölé, de gyönyörû hangja volt. Apám egybõl mondta, hogy ezt nem hagyhatjuk ottNorbedlee írta: csak azért kérdeztem, mert az én régi kis Etz-m vitte a 90-100-at, de most próbáltam ki egy eladó mocit ami a tulaj elmondása szerint 85-a vége, pedig ujabb évjáratú volt mint annó az enyém.....ja és köszi a válaszodkarburátor és gyújtás beállításával egybõl ment 100 fõlé
Hát ez is gyönyörû hang+gyári szép rozsdamentes kipufogó 3-i tulaj az elõzõ állítólag autószerõ volt, nagyon szép az egész blokk....végülis azt mondta a srác h utolsó ár 95 az nem sok érte...mikor nekem 125-ösöm volt még kezdõ motornak azzal még nem jártam túrázni, menniyre jó vele túrázni? felpakolva esetleg több száz km-t megtenni? bírja: amugy itt a gép amit néztem http://www.motorhirdetes.com/reszletek. ... 20400978lk
Etz 150 87'
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Azt sok minden okozhatja.. szerintem ha nem hallatszik a blokkból zörej, meg szép a hangja, akkor nagy baja nem lehet.. Enyém ugyanez volt elõször. Nem akart menni 85 fölé, de gyönyörû hangja volt. Apám egybõl mondta, hogy ezt nem hagyhatjuk ottNorbedlee írta:csak azért kérdeztem, mert az én régi kis Etz-m vitte a 90-100-at, de most próbáltam ki egy eladó mocit ami a tulaj elmondása szerint 85-a vége, pedig ujabb évjáratú volt mint annó az enyém.....ja és köszi a válaszodkuti írta: Mivel igencsak környezetfüggõ, nem lehet pontos adatot írni, de ha nincs nagy szembeszél, akkor olyan 70 és 90 között van. Szembeszélbe 4.be kiviszi nagynehezen a 85-90et, de 5.be visszalassul és semmi ereje.. Végre olyan 100-105.. Szerintem ez a 80-85 egészségesen tartható vele.. 5.be kb 5ezret pörög 90 körül..


- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
csak azért kérdeztem, mert az én régi kis Etz-m vitte a 90-100-at, de most próbáltam ki egy eladó mocit ami a tulaj elmondása szerint 85-a vége, pedig ujabb évjáratú volt mint annó az enyém.....ja és köszi a válaszodkuti írta:Mivel igencsak környezetfüggõ, nem lehet pontos adatot írni, de ha nincs nagy szembeszél, akkor olyan 70 és 90 között van. Szembeszélbe 4.be kiviszi nagynehezen a 85-90et, de 5.be visszalassul és semmi ereje.. Végre olyan 100-105.. Szerintem ez a 80-85 egészségesen tartható vele.. 5.be kb 5ezret pörög 90 körül..Norbedlee írta:üdv!
kíváncsi lennék, hogy a klubbtagok kis Etz-je mennyivel megy? (utazó sebesség?)
Etz 150 87'
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Mivel igencsak környezetfüggõ, nem lehet pontos adatot írni, de ha nincs nagy szembeszél, akkor olyan 70 és 90 között van. Szembeszélbe 4.be kiviszi nagynehezen a 85-90et, de 5.be visszalassul és semmi ereje.. Végre olyan 100-105.. Szerintem ez a 80-85 egészségesen tartható vele.. 5.be kb 5ezret pörög 90 körül..Norbedlee írta:üdv!
kíváncsi lennék, hogy a klubbtagok kis Etz-je mennyivel megy? (utazó sebesség?)

- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Hát ez azért nem semmi , mz ügyben nincs akadály ! Ilyet még nem láttam .bambi írta:Jumper írta:Sziasztok!
Felmerült bennem valami és arra gondoltam, hogy foglalkozott e már vele valaki.
Nagyon tetszik az ETZ-m, egyetlen egy dolgot irigylek az újabb mociktól. Az önindítót.Nem kíséreletezett vele valaki ETZ-n? Esetleg meg is csinálta és mûködik?
Érdekelne a véleményetek.
Tamás

Powered by Bambi MZ ts 250/1
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég