Elektronika topik - a pokol kapuja
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Sziasztok!
Végre kész lett a motorom,ill azt gondoltam,amikor is tegnap észleltem,hogy nem alszik el a töltésjelzõ lámpa,ha elindítom am motort!A vezetékeket átnéztem,hát lecsúszott valamelyik valahol,de semmi,és a biztosítékok sincsenek rossz állapotban..Az lenne a kérdésem,hogy miért nem tölthet vissza?hol lehet a gond?nem hiszem,hogy olyan nagy lenne a baj,de azért szeretném minél elõbb megoldani!
Segítségért elõre is köszi!
jah....majd elfelejtettem....a motor vagy 7 évig állt egy helyben,forgalomból kivonva....ez lehet az ok??...
Üdv:Máté
Végre kész lett a motorom,ill azt gondoltam,amikor is tegnap észleltem,hogy nem alszik el a töltésjelzõ lámpa,ha elindítom am motort!A vezetékeket átnéztem,hát lecsúszott valamelyik valahol,de semmi,és a biztosítékok sincsenek rossz állapotban..Az lenne a kérdésem,hogy miért nem tölthet vissza?hol lehet a gond?nem hiszem,hogy olyan nagy lenne a baj,de azért szeretném minél elõbb megoldani!
Segítségért elõre is köszi!
jah....majd elfelejtettem....a motor vagy 7 évig állt egy helyben,forgalomból kivonva....ez lehet az ok??...
Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
- merojoc
- Simsonos
- Hozzászólások: 145
- Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs
Mennyiért lehet ezt beszerezni?
sub-ee írta:Ez a lámpa Golf II-jé egy az egyben be lehet tenni az ETZ-be, a Trabant halogén lámpával azonos méretû, ami szintén bemegy egy az egyben az ETZ krómkeretébe!merojoc írta:Tudsz róla valamilyen képet mutatni ??
http://cgi.ebay.de/Scheinwerfer-Golf-2- ... otohosting
ETZ 251
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Fûnyíró, kerti kisgép gyertya! MZ-be biztos nem jó. A hõértékét nem sikerült megtalálnom.
piki24 írta:Lécci irjátok meg milyen höértékü ez a gyertya: Champion j19LM
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Lécci irjátok meg milyen höértékü ez a gyertya: Champion j19LM
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Fiatal suhanc koromban ( ), amikor még Pannóniáztam, valamilyen oknál fogva az elõgyújtás elmászott 11(!) miliméterre. Nem akartuk elhinni, amikor kimértük...
Perec írta:én 6-7 mm elõgyújtással mentem a Sástó túrán...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
nem lehet h azon a motoron máshogy mérik az elõgyújtást?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Sziasztok!
Jól gondoltam hogy nem csak a túl dús keverék miatt nem megy a motorom. Ma cseréltem akksit (a régiben egy cella zárlatos volt max 10.5V). Akksi csere elõtt gyakran leállt a motor induláskor. Most hogy a rendszer feszültsége újra 12V, induláskor kiég a negatív és a pozitív ági két 16A-es bizti (egyik egészen, másik félig, csere után az elõzõleg félig kiégett ég ki stb). Egyszer se sikerült elindulni...
Jól gondoltam hogy nem csak a túl dús keverék miatt nem megy a motorom. Ma cseréltem akksit (a régiben egy cella zárlatos volt max 10.5V). Akksi csere elõtt gyakran leállt a motor induláskor. Most hogy a rendszer feszültsége újra 12V, induláskor kiég a negatív és a pozitív ági két 16A-es bizti (egyik egészen, másik félig, csere után az elõzõleg félig kiégett ég ki stb). Egyszer se sikerült elindulni...
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Ez a lámpa Golf II-jé egy az egyben be lehet tenni az ETZ-be, a Trabant halogén lámpával azonos méretû, ami szintén bemegy egy az egyben az ETZ krómkeretébe!merojoc írta:Tudsz róla valamilyen képet mutatni ??sub-ee írta: Én hallottam és tudok is szerezni,, angel eyes lámpát, körbe egy ledcsík a helyzetjelzõ és gyönyörû átlátszó kristályos az üveg!
Üdv.:Sub-ee
http://cgi.ebay.de/Scheinwerfer-Golf-2- ... otohosting
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
SziaCsaba467 írta:Koszonom szepen, merek egy akufeszt jaro motoral. Viszont a megszakitohezag csak 0.15 0.3 helyett, ha jol tudom ez is lehet gond, tul sokaig kapja a feszt a trafo. Velemeny?
sub-ee írta: Szia
Túltöltése van a motorodnak, vagy rossz fajta gyújtókondi van benne!
Üdv.:Sub-ee
A megszakítóhézagnak 0,4-nek kell lennie! Állítsd át!
Koszonom szepen, merek egy akufeszt jaro motoral. Viszont a megszakitohezag csak 0.15 0.3 helyett, ha jol tudom ez is lehet gond, tul sokaig kapja a feszt a trafo. Velemeny?
sub-ee írta:SziaCsaba467 írta:Szepjoestet mindenkinek!
Egy olyan kerdesem lenne hogy mitol melegszik a gyujtotrafo? Leegett az eredeti es otthagyott az uton, gondoltam mar 20 eves eljott az ideje, raktam egy masikat egy autoa valot mert csak az volt keznel, ment vagy 2 hetet aztan az is meghalt, olyan forro volt hogy sercegett rajta az ujjam, gondoltam ez is szar volt nem veletlenul dobtak ki meghat nem mai gyerek az se, made in jugoslavia, vettem egy ujat, sokkal jobban megy a motor de nagy banatomra ez is melegszik, inkabb forrosodik. Mi lehet az oka?
Hatha tudja valaki, elore is koszonom.
Túltöltése van a motorodnak, vagy rossz fajta gyújtókondi van benne!
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
SziaSörtank írta:Egy kis segitség kellene! HA az Mzmre a reflektor rákapcsolom akkor mind a 4 index folyamatosan ég ha meg az indexet bekapcsolom a reflektor villog az indexek meg nem és ezt csak reflektornál csinálja tompítotnál tökéletes minden mi lehet a baj? Etz 150 ccm motorról van szó.
A Választ elõre is köszönöm
Vagy a kormányon az elektronikus kezelõszervben van zárlet, vagy a lámpafejben, nézd meg a lámpafejben a sarucsatlakozásokat, hogy nem-e érnek össze, de elõtte mindenképp a kapcsolót nézd meg a kormányon!
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
SziaCsaba467 írta:Szepjoestet mindenkinek!
Egy olyan kerdesem lenne hogy mitol melegszik a gyujtotrafo? Leegett az eredeti es otthagyott az uton, gondoltam mar 20 eves eljott az ideje, raktam egy masikat egy autoa valot mert csak az volt keznel, ment vagy 2 hetet aztan az is meghalt, olyan forro volt hogy sercegett rajta az ujjam, gondoltam ez is szar volt nem veletlenul dobtak ki meghat nem mai gyerek az se, made in jugoslavia, vettem egy ujat, sokkal jobban megy a motor de nagy banatomra ez is melegszik, inkabb forrosodik. Mi lehet az oka?
Hatha tudja valaki, elore is koszonom.
Túltöltése van a motorodnak, vagy rossz fajta gyújtókondi van benne!
Üdv.:Sub-ee
Szepjoestet mindenkinek!
Egy olyan kerdesem lenne hogy mitol melegszik a gyujtotrafo? Leegett az eredeti es otthagyott az uton, gondoltam mar 20 eves eljott az ideje, raktam egy masikat egy autoa valot mert csak az volt keznel, ment vagy 2 hetet aztan az is meghalt, olyan forro volt hogy sercegett rajta az ujjam, gondoltam ez is szar volt nem veletlenul dobtak ki meghat nem mai gyerek az se, made in jugoslavia, vettem egy ujat, sokkal jobban megy a motor de nagy banatomra ez is melegszik, inkabb forrosodik. Mi lehet az oka?
Hatha tudja valaki, elore is koszonom.
Egy olyan kerdesem lenne hogy mitol melegszik a gyujtotrafo? Leegett az eredeti es otthagyott az uton, gondoltam mar 20 eves eljott az ideje, raktam egy masikat egy autoa valot mert csak az volt keznel, ment vagy 2 hetet aztan az is meghalt, olyan forro volt hogy sercegett rajta az ujjam, gondoltam ez is szar volt nem veletlenul dobtak ki meghat nem mai gyerek az se, made in jugoslavia, vettem egy ujat, sokkal jobban megy a motor de nagy banatomra ez is melegszik, inkabb forrosodik. Mi lehet az oka?
Hatha tudja valaki, elore is koszonom.
Egy kis segitség kellene! HA az Mzmre a reflektor rákapcsolom akkor mind a 4 index folyamatosan ég ha meg az indexet bekapcsolom a reflektor villog az indexek meg nem és ezt csak reflektornál csinálja tompítotnál tökéletes minden mi lehet a baj? Etz 150 ccm motorról van szó.
A Választ elõre is köszönöm
A Választ elõre is köszönöm
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Sziasztok .
Találtam egy linket 6v os gyújtás átalakításról , hátha valakit érdekel .
http://www.freeweb.hu/e-gyujtas/index.htm
Találtam egy linket 6v os gyújtás átalakításról , hátha valakit érdekel .
http://www.freeweb.hu/e-gyujtas/index.htm
Powered by Bambi MZ ts 250/1
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Megvan már a cikk, szerintem Samu Hétfõre kiteszi!Diti írta:Kell hát!!!! :D Köszi a fáradozást!sub-ee írta:Csá Samu
Elnézést mindenkitõl, hogy ide írok, de olvasgattam a cikkek hozzászólásaiban, hogy igény lenne egy 6V-os fesszabályzó cikkre, így készül az új cikk! Elküldöm az e-mail címedre, hétfõre szerintem ott is van!
Üdv.:Sub-ee
Üdv.:Sub-ee
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Valaki meg tudná mondani h lehet-e kapni ilyen standard égõkészlet meg biztosítékkészletet ETZ-hez?
Mert ha a fakabát úr megállít és elkéri tõlem akkor egy sajátmagam által összeállított égõ/biztosítékkészletet is elfogad?
Mert ha a fakabát úr megállít és elkéri tõlem akkor egy sajátmagam által összeállított égõ/biztosítékkészletet is elfogad?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
"Tutyi-mutyi tempó" -ez nagyon tetszett!
Csak hát egyébként aggódom hogy valami nagyobb baj nincs e... na, had öntsem ki a szívemet, legfeljebb átugorjátok...
Az egész Nagyszeben mellett kezdõdött: hasítottunk a román sztrádán, és a motorban csúnyán kezdtek kimaradni ütemek. Az utolsó 10 km-t megtettem 5000-es fordulat felett (így jó volt), majd eltettük magunkat holnapra. Aztán másnap reggel jobban indult, de 10 km után megint kezdte, szóval gyertyát cseréltem. Ez teljesen megoldotta. A hibát pedig betudtam a zárlatos akksinak, illetve elhasználódásnak (ötödik napja mentem napi 200-300 km-t). Aztán ez két napig kitartott, következõ nap végén kellett cserélni már otthonról nem messze Szolnok után. Ezt meg betudtam a havertól kapott nekem alapból gyanús gyertyának, és a továbbra is gyenge akkunak. Aztán azóta csak a szomszéd városba kellett (volna) menni. Kétszer át mentem (harmadik gyertyacsere), majd a hét elején egy reggel csak mentem volna, mer beindult a gép, de erõ aznapra semmi nem volt. (ez elõtt erõvel nem volt gond, csak gázvisszavételkor hagyott ki néha az ütem). Szóval no craft, indulásnál akárhogy csúsztattam, lefulladt. Azért ilyeszt meg a változás, mer nem változott semmi beállítás vagy körülmény, karbin nem piszkáltam, szikra elég stabil (éljen soká sub-ee meg a mexszakos elektronikája), légszûrõ nincs eltömõdve, minden össze van rakva...
Na, majd holnap belenyúlok a karbiba, megnézem a benzinszintet, a subert, meg mindent... ne féltsetek, csak elszontyolódtam.
ja, tütyi-mütyi-rõl: városban nem megyek, vidéken mászkálok általában 80-90-nel. mondjuk 100 felett ritkán megyek, de majd megpörgetem, hátha tényleg feléled.
És bocs a sok siránkozásért
Csak hát egyébként aggódom hogy valami nagyobb baj nincs e... na, had öntsem ki a szívemet, legfeljebb átugorjátok...
Az egész Nagyszeben mellett kezdõdött: hasítottunk a román sztrádán, és a motorban csúnyán kezdtek kimaradni ütemek. Az utolsó 10 km-t megtettem 5000-es fordulat felett (így jó volt), majd eltettük magunkat holnapra. Aztán másnap reggel jobban indult, de 10 km után megint kezdte, szóval gyertyát cseréltem. Ez teljesen megoldotta. A hibát pedig betudtam a zárlatos akksinak, illetve elhasználódásnak (ötödik napja mentem napi 200-300 km-t). Aztán ez két napig kitartott, következõ nap végén kellett cserélni már otthonról nem messze Szolnok után. Ezt meg betudtam a havertól kapott nekem alapból gyanús gyertyának, és a továbbra is gyenge akkunak. Aztán azóta csak a szomszéd városba kellett (volna) menni. Kétszer át mentem (harmadik gyertyacsere), majd a hét elején egy reggel csak mentem volna, mer beindult a gép, de erõ aznapra semmi nem volt. (ez elõtt erõvel nem volt gond, csak gázvisszavételkor hagyott ki néha az ütem). Szóval no craft, indulásnál akárhogy csúsztattam, lefulladt. Azért ilyeszt meg a változás, mer nem változott semmi beállítás vagy körülmény, karbin nem piszkáltam, szikra elég stabil (éljen soká sub-ee meg a mexszakos elektronikája), légszûrõ nincs eltömõdve, minden össze van rakva...
Na, majd holnap belenyúlok a karbiba, megnézem a benzinszintet, a subert, meg mindent... ne féltsetek, csak elszontyolódtam.
ja, tütyi-mütyi-rõl: városban nem megyek, vidéken mászkálok általában 80-90-nel. mondjuk 100 felett ritkán megyek, de majd megpörgetem, hátha tényleg feléled.
És bocs a sok siránkozásért
- Diti
- Sprinter
- Hozzászólások: 256
- Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
- MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- Kapcsolat:
Hali! a gyertya magas hõértékû, jónak tûnik, viszont a suber tût tedd egy rovátkával leljebb.. sokat kap, vagy sokat használod tütyi mütyi tempóban. Esetleg még az, hogy túl zsíros a keverék. Hanyas keveréket kavarsz magadnak? Néha adjál neki teligázt, és menj közel végsebességgel rövid ideig... Magára fog eszmélni a motor.. ha!...torokb írta:Véleményeket kérnék errõl:
http://www.htkfm.fw.hu/images/gyertyakep.jpg
(gyengébbek kedvéért: ez egy BRISK N14C a motoromból)
Még valami: mi a különbség az N14C és N14Y között?
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
- Diti
- Sprinter
- Hozzászólások: 256
- Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
- MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- Kapcsolat:
Kell hát!!!! :D Köszi a fáradozást!sub-ee írta:Csá Samu
Elnézést mindenkitõl, hogy ide írok, de olvasgattam a cikkek hozzászólásaiban, hogy igény lenne egy 6V-os fesszabályzó cikkre, így készül az új cikk! Elküldöm az e-mail címedre, hétfõre szerintem ott is van!
Üdv.:Sub-ee
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
Levegõ, levegõ.... de mi a fenétõl fogyott el? Eddig volt elég, a gyertyusz is szép barna volt mint az õzike s**ge... Néztem légszûrõt, rendbe van. Illetve meghúztam a bilincset ami a légszûrõház gumi csatlakozócsövét a karbira szorítja...de hát az csak nem számít! Ahhh... mindegy megkeresem a levegõs csavart a csatos útmatatóban, aztán hadd szóljon...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
én csak annyit tudok, h az Y-os gyertyának az elektródái jobban belógnak az égéstérbe:
ellentétben a nem Y-os jelzésûvel:
ellentétben a nem Y-os jelzésûvel:
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Olajos és kicsit homályos Sztem adj neki még kis levegõt, nem épp õzbarna. Ha jól tudom, akkor az Y a négyütemûhöz való?? De ez nem tuti.
torokb írta:Véleményeket kérnék errõl:
http://www.htkfm.fw.hu/images/gyertyakep.jpg
(gyengébbek kedvéért: ez egy BRISK N14C a motoromból)
Még valami: mi a különbség az N14C és N14Y között?
Véleményeket kérnék errõl:
http://www.htkfm.fw.hu/images/gyertyakep.jpg
(gyengébbek kedvéért: ez egy BRISK N14C a motoromból)
Még valami: mi a különbség az N14C és N14Y között?
http://www.htkfm.fw.hu/images/gyertyakep.jpg
(gyengébbek kedvéért: ez egy BRISK N14C a motoromból)
Még valami: mi a különbség az N14C és N14Y között?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Ahogy ígértem wetzla, feltettem a képeket az elektronikus gyújtásom jeladó részérõl!
FAG csapágy van a csapágyfészekben C3 ZZ!
Ebbe a csapágyfészekbe csúszik bele a forgórész! Amúgy még félkész állapotban vana jeladó, be kell még vezetékelni és kell rá készítsek egy ebonit vezetõt, meg sarucsatlakozót, hogy a vezérlõrészhez lehessen csatlakoztatni!
FAG csapágy van a csapágyfészekben C3 ZZ!
Ebbe a csapágyfészekbe csúszik bele a forgórész! Amúgy még félkész állapotban vana jeladó, be kell még vezetékelni és kell rá készítsek egy ebonit vezetõt, meg sarucsatlakozót, hogy a vezérlõrészhez lehessen csatlakoztatni!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég